eitaa logo
نشریه فرهنگ پویا
2.3هزار دنبال‌کننده
8.5هزار عکس
931 ویدیو
15 فایل
فرهنگ پويا با تحليل‏ها و راه‏كارهاى دقيق از جريان‏هاى سياسى و فرهنگى جامعه و با بهره‏گيرى از آثار نويسندگان متعهد و جوان حوزه و دانشگاه، نسل امروز را با مباحث فرهنگی آشنا می‌سازد. ارتباط با نشریه با: @manshoorat_def
مشاهده در ایتا
دانلود
🛑 هدف استراتژیک غرب، تأمین امنیت اسرائیل و منافع آمریکا ♻️ پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی آمریکایی‌ها گمان می‌کردند که دیگر دنیا دست آن‌هاست و هیچ سد و مانعی در برابر تصمیماتشان وجود ندارد؛ آن‌ها شیوه‌های مختلفی را مطرح کردند که سرانجام منجر به اشغال کشورها شد، تنها مانع و مشکل برای پیشرفت اهداف آمریکا در منطقه غرب آسیا با آن موقعیت ژئوپولیتیکی و داشتن منابع انرژی‌اش این بود که به گفته بوش پسر بتواند نقش جمهوری اسلامی را به عنوان تهدیدی در راستای منافع‌اش حذف کند. 🖋 مهدی پیش‌بین 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
🛑 هدف استراتژیک غرب، تأمین امنیت اسرائیل و منافع آمریکا ♻️ پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی آمریکای
🛑 هدف استراتژیک غرب، تأمین امنیت اسرائیل و منافع آمریکا 🔰 تقریبا تمام سیاست‌های آمریکایی‌ها در حوزه غرب آسیا متوجه ایجاد امنیت برای اسرائیل هست و سیاست دیگر آن‌ها بحث محدودسازی مقاومت است. بنابراین از زمان بوش، پدر کلینتون، بوش پسر و اوباما، یکی از بحث های اساسی و محوری این‌ها هم در بحث دوران تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و هم در طول مدت هشت ساله ریاست جمهوری آن‌ها این بود که بتوانند به نوعی بحث مقاومت را از صحنه حذف و به راحتی در منطقه و برای حاکمیت دنیا تصمیم بگیرند. 🖋 مهدی پیش‌بین 🆔 @farhang_puya
📚 برسی فقه اجتماعی و فقه کلان 🖇 مسئله‌ی فقه کلان بحث مهمی است، این واژه یکی از مباحثی است که در فقه متعارف نیامده است؛ اما محتوای آن در فقه اسلامی موجود است. عمده‌ی فقه‌ ما فقه کلان است. یک وقتی حضرت امام رضوان‌الله تعالی علیه در مباحث خود می‌فرمودند که اکثر ابواب همین فقه رایج ما مربوط به فقه حکومت است. همه‌ی این پنجاه و چند باب فقهی ما به استثنای چند باب محدود مربوط به فقه حکومت است تعبیر ما این است حدود سه چهارم فقه ما فقه کلان است. 🪑 گفت‌و‌گو نشریه فرهنگ پویا با آیت‌الله اراکی 🆔 @farhang_puya
🖇منشاء برتری طلبی 🔷اولین ویژگی یک حالت نفسانی و یک حالت روانی، خواصی است که فرد ممکن است در درون خود به آن مبتلا شود. می‌توان گفت، این حالت، آغاز انحراف و راه هلاکت و شقاوت است، دومین ویژگی، مسأله اختلاف افکنی میان مردم است. 🔶این معنا که گروهی را خوار کند گروهی را ضعیف کند، و گروهی دیگر را برتری دهد. وقتی این دو را با هم مقایسه می‌کنیم در می‌یابیم که ویژگی اول، مقدمه ویژگی دوم است؛ یعنی وقتی براساس یک عامل درونی و روانی انسانی که می‌خواهد از دیگران بهتر و بالاتر باشد رفتاری انجام می‌دهد و برنامه‌ای را تنظیم می‌کند که به این امر دست یابد. پس منشأ ایجاد اختلاف میان مردم، همان روح برتری طلبی است. 🔊 سخنان آیت‌الله مصباح 🆔@farhang_puya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷ایرانی‌هایی که روز قیامت با نتانیاهو محشور میشن ! 🆔 @farhang_puya
⭕️ دو هزار پانصد سال در آرزوی اتوپیا 🔰 دیر زمانی است که آدمی رسیدن به یک آرمان‌شهر موعود همراه با آرامش و آسایش ابدی را آرزو کرده است. پاسخ به این آرزو اندیشمندان، فلاسفه و مشاهیر جهان را واداشت تا از همان نخستین پگاه تشکیل جوامع بشری به فکر معماری و طراحی هندسی جامعه مطلوب و آرمانی خود برآیند. ◀️ در این راستا آنان در رویای تحقق این آرمان هریک آرمان‌شهری ذهنی و انتزاعی طراحی نموده و به تشریح ضوابط و مقررات آن پرداختند. رؤیای آرمان‌شهر اندیشمندان جهان گرچه غالبا در عالم بیداری تحقق عینی نیافت اما اگر هم می‌یافت هرگز توان به بار نشاندن ارزش‌های اخلاقی، معنویت، کرامت و فضیلت‌های انسانی را نداشت. 🖋 محمد ملک‌‌زاده 🆔 @farhang_puya
🖇 در مسیر مهدویت باید هدفمند پیش برویم 🔶 تشکیلات فراوانی در حوزه مهدویت مشغول به فعالیت هستند که تاثیرات بسیاری را از آن‌ها شاهد بوده‌ایم، اما باید کار به صورت اندیشکده‌ای و جدی درهم تنیده شود و هر کدام از نهادهای پژوهشی آموزشی و... سهم خود را در روندی کلی ایفا کند نه این که به صورت موازی همه در یک مسیر فعالیت کنند و بسیاری از کارها فقط به درد کاغذخردکن‌های محل کار بخورد! 🖋علی اصغر سیاحت هویدا 🆔@farhang_puya
🖇 روایت‌گری مهدویت در سینما 🔶 ما در سینما به دنبال ساخت اثر مستند خشک و رویداد نقلی ماجرا نیستیم وقتی سوار تاکسی می‌شویم آهنگی مورد علاقه ماست که قبلا گوش داده‌ایم یا این‌که از صدایی لذت می‌بریم که در دوران کودکی خاطرات بسیار داشتیم و سابقه ذهنی آن یادآور نوستالوژی دیروز و امروز می‌شود. 🔷 داستان‌هایی که در کتاب‌ها خوانده‌ایم و... استفاده از دیرین‌گونه به این معناست که مانند کشتی آرک یا پاندای کونگ‌فو کار به توهین به ساحت انبیا بینجامد؛ بلکه باید با استفاده از داستان‌های انبیا به موضوع روایت و داستان بدهیم. 🖋علی اصغر سیاحت هویدا 🆔@farhang_puya
⛔️ هم‌ذات‌پنداری با رسانه‌ها 📡 بعد از جنگ جهانی دوم با عرضه تجاری دستگاه‌های تلویزیون، اکثر خانه‌ها بسیار سریع صاحب این جعبه سحرآمیز شدند و کودکان به سرعت پای تلویزیون نشستند. علاقه کودکان به فیلم‌های پرتحرک به صورتی است که جنسیت قهرمانان داستان، توجه‌شان را جلب نمی‌کند. 🔰 برای مثال پسرها و دخترها به یک اندازه به خاله‌ریزه و قاشق سحرآمیز علاقه نشان می‌دهند؛ اما در اکثر برنامه ها شیوه توجه دخترها و پسرها با هم تفاوت دارد دخترها بیشتر به چهره توجه می‌کنند و به مهربانی اهمیت بیشتری می‌دهند؛ ولی پسرها تحت تأثیر قدرت قرار می‌گیرند. 🖋 مریم صدرا 🆔@farhang_puya
📼 در گفت‌وگو با علامه مصباح(ره) 📊 فرهنگ پویا: به نظر شما آیا می‌توان در جوانان غربی اثر گذاشت و این دعوت‌ها تا چه حد می‌تواند نتیجه بخش باشد؟ ◀️ علامه مصباح یزدی: 🔻در پاسخ باید گفت که از یک جهت می‌توان نسبت به جوانان شرقی، جوانان غربی را آماده‌تر برای پذیرش دعوت به حق دانست، ادعای غربی‌ها مبنی بر وجود دموکراسی و آزادی در این کشورها موجب شده است تا حاکمان غربی نتوانند جوانان را محدود کرده و از توجه کردن به دعوت اسلامی منع نمایند. 🔻علاوه بر این، پیشرفت تکنولوژی و رسانه امکان محصور کردن فکری و شست‌و‌شوی ذهنی افراد دیگر را سلب کرده است اما این که چقدر می‌توان به هدایت این جوانان امید داشت، باید به قرآن مراجعه کرد قرآن می‌فرماید فطرت انسان قابلیت پذیرش حق را دارد و هراندازه هم که شیاطین انس و جن فعالیت کنند، فطرت را نمی‌توانند خاموش کنند. 🆔@farhang_puya