eitaa logo
نشریه فرهنگ پویا
2.8هزار دنبال‌کننده
9.2هزار عکس
1.1هزار ویدیو
18 فایل
فرهنگ پويا با تحليل‏ها و راه‏كارهاى دقيق از جريان‏هاى سياسى و فرهنگى جامعه و با بهره‏گيرى از آثار نويسندگان متعهد و جوان حوزه و دانشگاه، نسل امروز را با مباحث فرهنگی آشنا می‌سازد. ارتباط با نشریه با: @manshoorat_def
مشاهده در ایتا
دانلود
💫 ویژگی‌های اخلاقی پیامبر اسلام (بخش اول) ↘️ خوشرویی با کودکان 💠 رسول خدا(ص) محبت ویژه به کودکان داشت. با آنها همبازی و همکلام می‌شد و آنها را با رویی گشاده در آغوش محبت خود می‌گرفت. نقل است یعلی عامری برای رفتن به ضیافتی که رسول خدا را هم به آن دعوت کرده بودند با آن حضرت همراه شد. ✨ رسول خدا پیشاپیش مردم به راه افتاد و حسین با بچه‌ها مشغول بازی بود. رسول خدا خواست او را بگیرد اما طفل این طرف و آن طرف می دوید. پیامبر شروع به خندیدن و شوخی کردن با او کرد تا این که حسین را گرفت و فرمود حسین از من است و من از حسین. 🗃 گزیده از میکال الحکمه،ص۶۳،حدیث۴۹۳| گردآوری اکبر مظفری 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
💫 ویژگی‌های اخلاقی پیامبر اسلام (بخش اول) ↘️ خوشرویی با کودکان 💠 رسول خدا(ص) محبت ویژه به کودکان
💫 ویژگی‌های اخلاقی پیامبر اسلام (بخش دوم) 🔻مردمی بودن 📎 قرآن کریم درباره رسول خدا می‌فرماید:«ای پیامبر به برکت رحمت الهی در برابر مردم نرم و مهربان شدی.»(آل عمران، آیه۱۵۹) تجلی تربیت الهی در شیوه برخورد پیامبر با مردم به وضوح محسوس بود. او شخصیتی فروتن، خوش سخن و خوش‌رو بود و با مردم با محبت و مهربانی رفتار می‌کرد. معمولاً درخواست‌های مردم را اجابت می کرد و در صورت عدم توانایی و تمایل در مقابل درخواست ها سکوت می‌نمود. 🔶 مهمان نوازی ✳️ پیامبر خدا مهمان دوست و مهمان نواز بود تا جایی که از مهمانان به عنوان راهنمای بهشت یاد می‌کرد و می‌فرمود:«هر خانه‌ای که مهمانی وارد آن نشود فرشتگان وارد آن خانه نمی‌گردد.» او متقابلا به دعوت مسلمانان و حتی برددگان را لبیک می‌گفت. رسول خدا از مهمانان پذیرایی می کرد چنانکه در تاریخ آمده است هنگامی که کاروان فرستادگان نجاشی در مدینه به محضر حضرت رسول وارد شدند آن حضرت برخاست و خودش به آنان خدمت کرد. 🗃 آموزه های اخلاقی رفتاری امامان شیعه ص۱۵۶و۱۶۰| گردآوری اکبر مظفری 🆔 @farhang_puya
وحدت.pdf
حجم: 3.36M
💠 به مناسبت هفته وحدت، بیانات حضرت آیت‌الله مصباح یزدی پیرامون وحدت اسلامی را بازنشر می‌کنیم. 🆔 @farhang_puya
🔷 ایران بعد از اسلام 🔆 گسترش کشور، پیروزی‌های بزرگ نظامی کشور، پیشرفت‌های عظیم علمی کشور و... در زمینه‌های گوناگون همه‌اش برای دوره‌های بعد از ورود اسلام به ایران است. 🔘 نه اینکه قبل از اسلام این چیزها وجود ندارد چرا، اما نسبت به دوره‌های اسلامی آنها ناقص است، کم است. البته یک چیزهایی به عنوان گفته مطرح می‌شود اما چیزهایی نیست که مستند باشد و کسی بتواند آنها را اثبات کند. 🌙 اما آنچه در دوره‌های اسلام واقع شده قابل اثبات است. شما نگاه کنید ببینید پیشرفت نظامی و علمی و فرهنگی ایران در دوره های دیلمی‌ها سلجوقی‌ها بعد در دوره صفویه و حتی در بخشی از دوره حاکمیت مغول. مغول‌ها به ایران که آمدن ایرانی شدند و تحت تاثیر فرهنگ ایران قرار گرفتند. 💫 اگر کسی می‌خواهد از ایران و ایرانی گری حمایت کند خوب ایران دوره اسلامی هم مدون‌تر است، هم مستند‌تر است، هم قابل قبول‌تر است و هم جلوی چشم‌تر است. نشانه‌های علمی‌اش جلوی چشم است؛ تاریخش تدوین شده و روشن است. 🎙 بیانات رهبر معظم انقلاب ۱۳۹۰/۶/۶ 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
❌ خط نفوذ از «البقیه»ی صفین تا «لاقتالِ» برلین (بخش پنجم) 🔹 مردم برای بنیان نهادن پایه‌های «حیات طی
❌ خط نفوذ از «البقیه»ی صفین تا «لاقتالِ» برلین (بخش ششم) 🔹 خط نفوذ کار خود را کرد و آنانی که روزی در بدر و خندق و خیبر زیر بیرق «ابوسفیان» شمشیر می‌زدند، خود را زیر بیرق کسانی رساندند که روزی در کنار بنیانگذار اقلاب سنگ «حیات طیبه» را به سینه می‌زدند، شمشیرهای برهنه دو قوای نظام با نامه‌های دوقلو بر روی فرزند علی (ع) کشیده شد و اوا را وادار به نوشیدن زهر در امضاء مشروعیت «کاخ سفید» و باز داشتن «مالک‌ها» از ادامه نبرد کردند. 🔸 آنانی که به دنبال زندگی کردن در سایه «کاخ سفید» بودند بی‌مهابا در «برلین» گردهم آمدند تا شعار «البقیه» پیروان اشعث را با شعار «لاقتال» پیروان حسن بصری که پیامبر (ص) از او به سامری امت یاد کرده بود با هم پیوند بزنند. 🔹 محمود دولت‌آبادی که خود هیچ نقشی در حماسه مردمی نداشت و در هیچ انتخاباتی هم با مردم پای صندوق‌ها نرفته بود، در کنفرانس برلین که تبلور واقعی یک «جامعه مدنی» بود پشت تریبون رفت و با تکرار «از زندگی بگوئید» از «مرگ سخن نگوئید» سخن همه اعتزالیون و اعتدالیون در برابر مکتب اسلام ناب را بر زبان جاری کرد. ادامه دارد ... ✂️ برشی از یادداشت حسن ابراهیم‌زاده در نشریه فرهنگ پویا 🆔 @farhang_puya
✳️ حکومت در منظر اسلام 🆔 @farhang_puya
💠 میلاد باسعادت و پرنور پیامبر مهربانی‌ها حضرت محمد (صل‌الله علیه و آله والسلم) و حضرت امام جعفر صادق (علیه‌السلام) را خدمت تمامی شیعیان و محبین تبریک عرض می‌کنیم. 🆔 @farhang_puya
8.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 رهبر معظم انقلاب: ⛔️ گرانی‌های اخیر توجیه ندارد و قابل علاج است. ‼️ به نظر من در۳ زمینه اقتصاد و امنیت و فرهنگ باید مسئولین تلاش‌ها را افزایش بدهند. 🔻 خیلی از مشکلات کنونی ما مربوط به خود ماست و مربوط به ناهماهنگی‌هاست. 🔴 این گرانی‌های اخیر توجیه ندارد و باید مسئولین علاج کنند؛ از گوشت قرمز و مرغ تا پوشک بچه؛ این گرانی‎ها توجیهی ندارد. 🆔 @farhang_puya
🔆 مرد تشکیلات 💠 بعدی که از امام صادق نشنیده اید: مرد تشکیلات. امام صادق تشکیلات عظیمی از مومنان به خود از طرفداران جریان حکومت علوی در سراسر عالم اسلام از اقصای خراسان و ماوراءالنهر تا شمال آفریقا به وجود آورده بود. ✅ تشکیلات یعنی چه؟ یعنی اینکه وقتی امام صادق اراده می‌کند آنچه را که او می‌خواهد مردم بدانند، نمایندگان او در سراسر آفاق عالم اسلام به مردم می‌گویند تا بدانند یعنی از همه جا وجوهات و بودجه برای اداره مبارزه سیاسی عظیم آل علی جمع کنند. 🔷 یعنی وکلا و نمایندگان ایشان در همه شهرها باشند که مردم و پیروان امام صادق به آنها مراجعه کنند و تکلیف دینی و همچنین تکلیف سیاسی خود را از آن حضرت بپرسند. امام صادق این تشکیلات عظیم را به وجود آورده بود و با این تشکیلات و به کمک مردمی که در این تشکیلات بودند با دستگاه بنی امیه مبارزه می‌کرد. 📚 برگرفته از کتاب انسان ۲۵۰ ساله نوشته آیت‌الله خامنه‌ای، ص۳۱۲ 🆔 @farhang_puya
🚫 مشکل شمایید 💢 مشکل جمهوری اسلامی ولایت فقیه نیست که می‌خواهید از قانون اساسی حذفش کنید. مشکل این انقلاب حکومت دینی بودنش نیست که می‌خواهید دین زدایی کنید. مشکل خود شما هستید. 🔙 پیامبر فرمود: «هر کسی سیر بخوابد و در شهر یا همسایگی ‌او کسانی گرسنه‌اند از ما نیست و به خداوند و روز قیامت ایمان نیاورده است.» 🔻ایشان به طبقات محروم و زحمتکش احترام می‌گذاشت و در برابر مفت‌خورها و انگل‌ها موضع می‌گرفت و می‌فرمود: «نفرین به آنان که بار زندگی خود را بر دوش دیگران می‌اندازند و بدون خدمات مادی و معنوی به جامعه، امکانات جامعه را مصرف می‌کنند.» 🖋حسن رحیم پور ازغدی 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
✅ إنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا فَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْ
✅ إنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا فَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ (بخش پنجم) 🔹 شعار دوستان این بود که مسائل تلطیف کننده را با تکذیب بحث هولوکاست شروع کردند. هرجا فرصت پیدا کنند این‌را مطرح می‌کنند که آمریکا به آینده اسرائیل حساس است؛ لذا ما باید همه حرفی را نزنیم و همه کاری را نکنیم! 🔸 آخرین راهبرد که شاید اساسی‌ترین راهبرد هم باشد، تغییر وضع موجود و پذیرش نظم جهانی یا عصاره مجموعه ست. ما قبل از انقلاب نقش‌هایی داشتیم که این نقش‌ها از ما گرفته شد. بازیگری پایگاه فنی و اقتصادی ایران را به ترکیه دادند، تجاری ترانزیستی را به امارات متحده عربی دادند، پیشتازی مسائل دینی را به عربستان دادند، منزلت نظامی را به پاکستان و ... 🔹 ما باید طفدار تغییر وضع موجود خود در قالب حفظ وضع موجود بین‌الملل باشیم تا در دهکده جهانی به ما اجازه ایفای نقش بدهند. این تفکر، درست در نقطه مقابل تفکر و دیدگاه اقتصاد مقاومتی قرار دارد. یعنی شما این را کاملا وارونه کن؛ به‌خصوص موتور محرکه‌اش را که آمریکا قدرت برتر است و باید او اجازه دهد! اما اقتصاد مقاومتی برگرفته از مکتب اقتصادی اسلام و کتاب و سنت و فرهنگ اسلامی است. ✂️ برشی از یادداشت سید کاظم رجایی در نشریه فرهنگ‌پویا 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
❌ خط نفوذ از «البقیه»ی صفین تا «لاقتالِ» برلین (بخش ششم) 🔹 خط نفوذ کار خود را کرد و آنانی که روزی د
❌ خط نفوذ از «البقیه»ی صفین تا «لاقتالِ» برلین (بخش هفتم) 🔹 اما اینبار رابطه «امت و امامت» به گونه‌ای بود که علی زمانه ایستاد هم در برابر شمشیرهای برهنه لوایح دوقلو و هم شعارهایی که پس شیرینی ظاهریشان زهری کشنده نهفته بود و هم در فتنه 78 و هم فتنه 88 و مراوده‌ها و رفت و آمدهای پنهانی ... 🔸 هزاران مالک در عراق و سوریه و یمن ماشین جنگی کاخ سفید را به گل نشانده‌اند و از حسینیه‌های سرزمین حجاز و بحرین و نیجریه فریاد حیدر حیدر بلند است. دیگر برای روشنفکران وابسته به معاویه در سرزمین‌های اسلامی و فریادخواهی اسلامی در بیداری اسلامی راهی جز شیوه عمروعاص در گریز از میدان نبرد نمانده است. 🔹 رسانه‌های کاخ سفید یارای خاموش کردن بصیرت‌افزایی «عمارها»: را ندارند و نه شعار «البقیه» و نه فریاد «لاقتالِ» تاثیری در اراده و راهی که یاران علی زمانه برگزیدند نمی‌گذارند. اشعث‌های زمانه به خوبی می‌دانند که حتی اگر بیست هزار نیرو را هم فراهم کنند تا شمشیر از نیام بر کشند و علی زمانه را وادار به عقب‌نشینی یارانش کند... ادامه دارد ... ✂️ برشی از یادداشت حسن ابراهیم‌زاده در نشریه فرهنگ پویا 🆔 @farhang_puya