eitaa logo
نشریه فرهنگ پویا
2.3هزار دنبال‌کننده
8.5هزار عکس
932 ویدیو
15 فایل
فرهنگ پويا با تحليل‏ها و راه‏كارهاى دقيق از جريان‏هاى سياسى و فرهنگى جامعه و با بهره‏گيرى از آثار نويسندگان متعهد و جوان حوزه و دانشگاه، نسل امروز را با مباحث فرهنگی آشنا می‌سازد. ارتباط با نشریه با: @manshoorat_def
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 حجاب، نماد مبارزه 🆔 @farhang_puya
💠حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام): دانش اندک باعمل بهتر ازدانش فراوان بی عملی است. 📚غرر الحکم و درر الکلم، ج ۱، ص ۱۹۹ 🆔 @farhang_puya
💠 تغییر نگرش‌ها با ابزار رسانه 🆔 @farhang_puya
🔹 مربی‌های اخلاق باید خوش خو باشند 🖌 حجت‌الاسلام دکتر سقای بی‌ریا: 🔸 مربی اخلاق و کسانی که در زمینه اخلاق می‌خواهند کار کنند حتی صدا و سیما و سخنرانان، باید مطالب اخلاقی را با نرمی و خیرخواهی و به دور از خشونت و غلاظ و شداد کنند. 🆔 @farhang_puya
💠 سیره معصومین در ارتباط با مردم عادی ✍ حجت‌الاسلام دکتر سقای بی‌ریا: ✅ رسول خدا و امام با این‌که بالاترین انسان است و درجه کمالی و رشد او در اوج است و هیچ انسانی به پای او نمی‌رسد، وقتی با افراد عادی نشست و برخاست می‌کند، بین خود و آن‌ها تفاوت نمی‌گذارد و خود را مثل یکی از آن‌ها می‌داند. 🆔 @farhang_puya
⁉️ من چهل سال است با حضرت حق هستم و دم از او می‌زنم، این پندار و خیال است؟ 🖌 جمع‌آوری: علی‌اکبر مازندرانی 🔺 آیت‌الله نجابت نقل می‌کند: «دفعه اولی که ما آیت‌الله قاضی را دیدیم خیلی با ما گرم گرفتند و ما را تحویل گرفتند، در اثر این التفات زیاد من زبان باز شد و گفتم: آقا این وضع اهل معرفت به خیال است یا به حقیقت؟ 🔻 ناگهانی ایشان چشم‌هایش درشت شد و گفت: ای فرزندم من چهل سال است با حضرت حق هستم و دم از او می‌زنم، این پندار و خیال است؟» 🆔 @farhang_puya
💠حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام): مشورت کننده دریک قدمی موفقیت است. 📚غررالحکم حدیث۱۳۱۷ 🆔 @farhang_puya
🔆 اسلام، مکتب انسان‌ساز 💠 حضرت امام خمینی (ره): ✅ اسلام یک مکتبی است که برای انسان‌سازی آمده و ما باید ببینیم که این انسان که به قول بعضی ماهیت ناشناخته است، این انسان چه ابعادی دارد و چه امتیازاتی دارد و اسلام که برای انسان‌سازی آمده است، آیا جهت حیوانی این را فقط می‌خواهد بسازد، یا جهت معنوی او را می‌خواهد بسازد، یا انسان می‌خواهد بسازد؟ 🔰 انسان مثل سایر موجودات نیست. سایر موجودات مثل حیوانات که حالا در درجه بعد از نباتات و معادن و اینها واقع شده است؛ حیوان همان حالت طبیعی دارد و از ما وراء الطبیعة یک چیز کمی، یک احساسی، یک ادراکی؛ اما ادراک ناقص دارد و دیگر مراتب ندارد ماوراءالطبیعه‌اش، انسان، از این نقطه اول طبیعت تا آن آخری که یک موجود الهی می‌شود مراتب انسان است. 📆 ٢٢ مهر ١٣۵٧ 🆔 @farhang_puya
💢 کمپانی هند شرقی انگلیس و بازتولید جعلی هندوئیسم نوین رسانه‌ای (بخش اول) ⭕️ به گفته لوئیس، فاتحین جنگ جهانی تاریخ و فرهنگ گذشته را نوشتند و سانسورها و قرائت‌های خود را در آن اعمال کردند. علامه لنگرودی در کتاب خود درباره هند اشاره به این موضوع دارد که هندوئیسم نوین را انگلیسی‌ها در هند ساخته و پرداختند و در تاریخ جاسازی کردند! 💯 قرائت سکولار و آنگلوساکسون از مجموعه فرهنگ‌های باستانی هند را به عنوان مکتبی با اصول مسلم پنداشتند و با همکاری انجمن سلطنتی بریتانیا، نهادهای هندشناسی دانشگاه‌هایی را در هند ایجاد کردند. 🔺 منابعی جهت‌دار نگاشتند که درست به مانند ایران‌شناسی انگلیسی و پهلوی‌گرایی باستانی در ایران پیش از انقلاب پر از اغلاط تاریخی و جعلیات دین شناختی با قرائت مادی و مدرن بود. 🖌 مرحوم دکتر محمدحسین فرج‌نژاد 🆔 @farhang_puya
💢 کمپانی هند شرقی انگلیس و بازتولید جعلی هندوئیسم نوین رسانه‌ای (بخش دوم) 🔰 امری که امروزه برای دانشمندان سنت‌گرایی؛ چون کوماراسوآمی و نصر و پست‌مدرن هایی چون: نیچه و هایدگر و تجدیدنظر طلبان تاریخی چون گارودی و فوریسون، دیوید ایروینگ انگلیسی و مورخین جدیدی؛ چون شلوم زند و مورخینی چون: عبدالله شهبازی، موسی نجفی موسی حقانی و علی ابوالحسنی واضح و هرکدام به گوشه‌ای از آن اشاراتی کرده‌اند. ❇️ این نوع از هندشناسی با رنگ و بوی وطن‌پرستی خاص هندی، پان هندوئیسم، سکولاریسم در مناسک ودانتایی، نفی توحید و ترویج چندگانه‌گرایی به تمامی تاریخ هند، معنویت زمینی‌شده و تقلیل یافته، اسلام‌زدایی از فرهنگ هندی، استعاره‌های جنسی مادی‌شده و دین‌نمای واحد از فرهنگ مغشوش ودانتایی در گستره‌ی هند بزرگ، به نگارش درآمده است و هندوئیسم با قرائت غربی را جایگزین فرهنگ‌های متنوع و گوناگون اقصا نقاط هند می‌کند. 🖌 مرحوم دکتر محمدحسین فرج‌نژاد 🆔 @farhang_puya
💠حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام): ⚠️ازدست دادن فرصت باعث اندوه است. 📚نهج البلاغه حکمت۱۱۸ 🆔 @farhang_puya
💠پیامبر اکرم (صلّی الله عليه و آله) : بهترين زنان شما، زني است که براي شوهرش آرايش و خودنمايي کند، اما خود را از نامحرمان بپوشاند. 📚بحارالانوار، ج ۱۰۳، ص ۲۳۵ 🆔 @farhang_puya