نشریه فرهنگ پویا
⭕️ آرزوهای برباد رفته (قسمت دوم) 🚫 یک زمانی مایکل لدین، سیاستمدار و روزنامهنگار برجسته، در لوس آنج
⭕️ آرزوهای برباد رفته
(قسمت سوم)
〽️ در این ۱۰ سال اخیر نیز از این وعدهها به کرات داده شده است. معروفترین این وعدهها و پیشگوییها، جملهی تاریخی و البته اشتباه جرج سوروس، تحلیلگر برجسته و تئوریسین نامدار انقلابهای مخملین بود که در اسفند سال۱۳۸۸ با صراحت تمام اعلام کرده: «که من شرط میبندم تا یک سال دیگر نظام جمهوری اسلامی نابود شده و دیگر نامی از این نظام و حکومت در دنیا وجود نخواهد داشت.»
⚠️ از وعدهی یک سالهی او اکنون نزدیک به ۹ سال میگذرد و او بعد از باختن شرط خود، هیچگاه نتوانست پیشگویی غلط خود را توجیه کرده و علل ناکامی خود را در ارائه این تحلیل مضحک بیان کند. در ده سال گذشته به این سو و به ویژه هرچه به آغاز دهه پنجم انقلاب و پایان چهل سالگی آن نزدیکتر میشدیم، پروپاگاندای شدید دشمنان بر روی عدد «۴۰» شکل پذیرفت تا یک جنگ روانی دیگر را بر ضد ملت ایران تحمیل کنند.
📝 هادی مازندرانی
#شماره_39
#انقلاب_اسلامی
🆔 @farhang_puya
‼️ اگر بخواهیم پیشرفت کنیم باید با آمریکا کنار بیاییم...
💢 مشکل آنها (اصلاح طلبان) گرایشهای لیبرالیستی و رفاهزدگی بود که از همان اول در آنها وجود داشت. مرحوم هاشمی رفسنجانی به سبب مسافرتهایی به ژاپن، اروپا و آمریکا تحت تاثیر آنها قرار گرفته و به دنبال این بود که اگر بخواهیم پیشرفت کنیم باید با آمریکا کنار بیاییم.
🔴 ایشان در نامه به امام خمینی (ره) نوشته بود که ما مجبور هستیم تکلیف خود را با آمریکا روشن کنیم و با آنها کنار بیاییم. اعتقاد آقای روحانی هم به تبع آقای هاشمی همینگونه است. او در مذاکراتی که با آمریکاییها (در واقع با صهیونیستها) داشت به صراحت نظر خود را در مقابل دیدگاههای امام (ره) مطرح کرد!(1) بنابراین همین آقایانی که به گونهای انقلاب بودند، از همان اول حاشیه داشتند. به همین علت میگفتند ما عملگرا هستیم و باید از هر راه ممکن به قدرت برسیم.
✍️ 1. مصادف با شنبه، 8 شهریور 1358 یک جلسه محرمانه در پاریس، بین آمیرام نیر(مشاور ضد تروریسم نختوزیر اسرائیل) و آقای حسن روحانی(نائب رئیس مجلس ایران و دبیر کمیسیون امنیت ملی) برگزار شد. این موضوع در کتابی با عنوان «تماس» نوشته دکتر حسن عباسی که جواز انتشار را دریافت نکرد، مطرح شده است.
🎙 گفت و گوی نشریه فرهنگ پویا با دکتر منوچهر محمدی
#شماره_36
#سیاست
#نفوذ
#دشمن_شناسی
🆔 @farhang_puya
❌ خط نفوذ از «البقیه»ی صفین تا «لاقتالِ» برلین (بخش اول)
🔹 گاهی سرنوشت یک انقلاب، یک نهضت و حتی یک تمدنی تنها با یک اشاره یا ظاهر شدن یک نماد و یا سر دادن یک شعار تغییر میکند، آنجا که همین اشاره و نماد و شعار رمز فرا رسیدن لحظه ورود به مرجله اقدام باشد، بیشک مرحله اقدام، مرحله پس از بسترسازی، اماده سازی و سازماندهی نیروهای نفوذی در داخل و هماهنگی با دشمن بیرونی در خارج است که گاه، ماه ها و گاه سالها به دارازا میکشد.
🔸 در جنگ صفین قبل از بالا رفتن نماد قرآن های بر نیزه رفته و سر دادن شعار «لا حکم الا الله» که مرحله اقدام بر ضد امیرمومنان (ع) بود پیش اقدامی دیگری با سر داده شدن شعاری در شب حادثه روی داد که در حقیقت مرحله بینابین دو مرحله سازماندهی خط نفوذ و مرحله اقدام به شماره می آید که این حرکت خود بیانگر حساسیت بالای این دوره کوتاه گذرا در راستای محک زدن و مزه مزه کردن اقدام میتوان تحلیل کرد.
ادامه دارد ...
✂️ برشی از یادداشت حسن ابراهیمزاده در نشریه فرهنگ پویا #شماره_31
#استکبار_ستیزی
#بصیرت_سیاسی
#نفوذ
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
❌ خط نفوذ از «البقیه»ی صفین تا «لاقتالِ» برلین (بخش اول) 🔹 گاهی سرنوشت یک انقلاب، یک نهضت و حتی یک
❌ خط نفوذ از «البقیه»ی صفین تا «لاقتالِ» برلین (بخش دوم)
🔹 شنیده شدن شعار «البقیه البقیه» یاران حاشیهنشین اشعث به معنای دریافتن جمعیتی که کشته نشده و باقی ماندن برای زن و فرزندانشان آن هم درست در زمانیکه شیطان و لشکریانش در استیصالی کامل به سر میبرند، حکایت تلخی است که قبل از هر چیز پرده از بیبصیرتی در لشکریان کوفه و مراوده و نامهنگاری پنهانی عناصر نفوذی چون اشعث با شیطان روزگار خود داشت.
🔸 شعار چرخش «چرخ زندگی» آن هم در میان لشکری که میرفت «کاخ سبز» معاویه و معاویه صفتان را در هم بپیچدف در حقیقت شعار «مرگ خواهی» از سوی کوفیان بابا دست خود، بود شعار هم «دنیا» و هم آخرت اشعثیان درست زمانیکه شمشیر مالک میرفت که دنیا و آخرت واقعی را ارزانی همه کند، هم دنیا و هم آخرت را از کوفیان گرفت.
🔹 خط نفوذ کار خود را کرد و قرآنهایی که بر نیزه رفت و شعار حکمیت قرآنی که سر داده شد زمانی «قرآن ناطق » را از معادلات حذف کرد، که قبل از آن نفوذیان شعار «زندگی کردن و باقی ماندن» را در لشکر علی (ع) نهادینه کرده بودند.
ادامه دارد ...
✂️ برشی از یادداشت حسن ابراهیمزاده در نشریه فرهنگ پویا #شماره_31
#استکبار_ستیزی
#بصیرت_سیاسی
#نفوذ
🆔 @farhang_puya
⭕️ غرب از آمدن چه کسانی خوشنود است؟ (قسمت اول)
⏹ پس از گذشت بیش از یک دهه از انقلاب اسلامی و در اواسط دهه دوم انقلاب اسلامی آقای خاتمی با موضعگیریهای نسبتاً ملایم خود در قبال غرب آسیا ناخواسته چهره خوشایندی را برای غرب به ویژه آمریکا از خود به نمایش گذاشت.
✖️غرب تا حدودی بر روحیات و خلقیات آقای خاتمی نسبت به خود واقع میباشد و از بابت رسیدن وی بسیار خوشحال به نظر میرسد.
🔚 با اعلام خبر پیروزی آقای خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری خرداد ۷۶ رسانههای گروهی غرب بر خلاف رویه همیشگی خود در برخورد با انتخابات شروع به تبلیغات وسیعی در مورد انتخابات ریاست جمهوری ایران و عظمت آن داشت.
📝 سید احمد راهنمایی
#شماره_10
#سیاست
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
⭕️ غرب از آمدن چه کسانی خوشنود است؟ (قسمت اول) ⏹ پس از گذشت بیش از یک دهه از انقلاب اسلامی و در اوا
⭕️ غرب از آمدن چه کسانی خوشنود است؟ (قسمت دوم)
⁉️ چه تحولی در تاریخ انقلاب پیش آمده بود که اینقدر غربیها از آن خوشحالاند؟ بد نیست خاطرهای بگویم. صبح روز بعد از اعلام پیروزی آقای خاتمی یکی از استادان دانشکده بنده به محض دیدن این جانب با حالت زایدالوصفی تبریک گفت و انتخابات مزبور را بسیار تحسین کرد.
❎ وی گفت این انتخابات اعجاب برانگیز است افزود این بار کسی به ریاستجمهوری برگزیده شده است که مثل او (رهبر) عمامه بر سر دارد و عمامهاش مانند او (رهبر) به رنگ مشکی است. اما این رئیس جمهور میانه رو میباشد و او (رهبری) تندرو.
📲 از او پرسیدم فکر نمیکنم شما مطالعاتی در زمینه ایران داشته باشید. این چنین برداشتی را از کجا گرفته و بر اساس چه منبعی ارائه می دهید؟ گفت این چیزی است که رسانهها میگویند.
📝 سید احمد رهنمایی
#شماره_10
#سیاست
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
⭕️ غرب از آمدن چه کسانی خوشنود است؟ (قسمت دوم) ⁉️ چه تحولی در تاریخ انقلاب پیش آمده بود که اینقدر غ
⭕️ غرب از آمدن چه کسانی خوشنود است؟(قسمت سوم)
⚜ آقای خاتمی از دو جنبه و در واقع با دو پیش فرض مسئله توجه به غرب و تمدن غرب را دنبال میکند یکی از این جنبهها این است که زندگی جامعه اسلامی به نظر او تحت تاثیر جبر فرهنگی ناشی از تسلط تمدن غرب و به شدت متاثر تمدن غرب است.
🔰 یکی دیگر از جنبههایی که ایشان را متوجه تمدن غرب میکند دستاوردهای فراوان و عظیم غرب است. آقای خاتمی برای هر کدام از این دو جنبه مولفهها و عناصر خاصی را بر میشمارد و درصدد توجیه نظریه فرهنگی سیاسی خود در ارتباط با غرب و تمدن آن بر میآید.
♦️تاکید بیش از حد و مکرر او بر دو جنبه فوق حاکی از اهمیتی است که وی برای فرایند گذر جامعه اسلامی از مدرنیته قائل است. وی مدرنیته را دروازه تمدن اسلامی در جهان کنونی میشناسد و به گونهای در تلاش تئوریزه کردن این مطلب و تحقق چنین فرایندی است.
📎هر چند ایشان نمیخواهد به ضرورت رابطه مستقیم و بی دردسر با غرب از دیدگاه خویش را تصریح کند؛ اما آنچه را که بیان میکند به همین جا ختم خواهد شد.
📝 سید احمد رهنمایی
#شماره_10
#سیاست
🆔 @farhang_puya
💸 فروشندگان وطن
(قسمت اول)
⚠️ نتیجه همکاری گسترده با اروپا از دست دادن تقریباً "همه چیز و به دست نیاوردن تقریباً" هیچ چیز است. در نظر آقای روحانی، بر خلاف دوسال همکاری بسیار گسترده با اروپا و عمل به درخواست ایشان، تقریباً هیچ چیز به دست نیاوردهایم.
〽️ از اوایل دهه هشتاد میلادی، برنامه صلحآمیز هستهای و حق غیرقابل انکاری ایران نسبت به فناوری هستهای، هدف گستردهترین و شدیدترین نقضها، تضییقات، مداخلات و تبلیغات نادرست قرار گرفته است؛ معاهدات معتبر و الزامآور برای ساخت نیروگاههای برق هستهای به صورت یکجانبه ملغی شدند؛
🗑 مواد هستهای که به صورت قانونی خریداری شده بودند و در مالکیت ایران قرار داشتند، به صورتی فیرقانونی بلوکه شدند؛ ... در اکتبر (۲۰۰۳) ایران با دولتهای فرانسه، آلمان و انگلستان وارد توافقنامهای شد با این انتظار صریح که فصل جدیدی را مبتنی بر شفافیت کامل، همکاری و دسترسی به فناوریهای هستهای و دیگر فناوریهای پیشرفته باز کند.
📝 سید محمود نبویان
#شماره_37
#سیاست
#وطن_فروشان
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
💸 فروشندگان وطن (قسمت اول) ⚠️ نتیجه همکاری گسترده با اروپا از دست دادن تقریباً "همه چیز و به دست نی
💸 فروشندگان وطن
(قسمت دوم)
⭕️ ایران با برخی اقدامات مهم در زمینه شفافیت و اعتمادسازی توافق کرد و به فوریت و به طور کامل، آنها را اجرا کرد:
۱- امضا و آغاز فوری پروتکل الحاقی؛
۲- گشودن درهایش به سوی یکی از مداخلهآمیزترین و گستردهترین بازرسیهای آژانس بینالمللی انرژی اتمی
۳- فراهم آوردن مجموعهای از جزئیات فعالیتهای صلحآمیز هستهایاش ...؛
🚫 ۴- شروع و تداوم تعلیق داوطلبانه حق قانونی خود برای غنیسازی اورانیوم به عنوان اعتمادساز، ظرف بیست ماه گذشته؛
۵- گسترش دامنه تعلیق در فوریه و نوامبر ۲۰۰۴ در پی توافقات با سه کشور اروپایی و اتحاد اروپا در بروکسل و پاریس برای تحت پوشش قراردادن فعالیتهایی که کاملا فراتر از تعریف اولیهی آژانس از «غنیسازی» و حتی «فعالیتهای مرتبط با غنیسازی» بود.
〽️ متأسفانه اگر نگوییم هیچ، ایران مابهازای بسیار اندکی دریافت کرد و بارها اقدامات اعتمادساز خود را افزایش داد و تنها در عوض ان، با قولهای انجام نشده و درخواستهای بیشتر روبهرو شد.
📝 سید محمود نبویان
#شماره_37
#سیاست
#وطن_فروشان
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
💸 فروشندگان وطن (قسمت دوم) ⭕️ ایران با برخی اقدامات مهم در زمینه شفافیت و اعتمادسازی توافق کرد و به
💸 فروشندگان وطن
(قسمت سوم)
❌ قولهای اکتبر ۲۰۰۳ سه کشور اروپایی درباره همکاری هستهای، امنیت منطقهای و منع گسترش، هنوز حتی بررسی هم نشدهاند. تعهد فوریه ۲۰۰۴ سه کشور اروپایی که به عنوان مابهازای گسترش تعلیق به مونتاژ و تولید قطعات ارائه شده بود و بر مبنای آن سه کشور متعهد شده بودند که «تلاش فعالانه به عمل آورند تا تلاشهای ایران در اجلاس ژوئن ۲۰۰۴ شورای احکام شناسایی شود و به شکلی که شورا بعد از آن تنها بر مبنای گزارش مدیر کل، هرگاه و اگر بر اساس رویهی عادی اجرای قرارداد پادمان (نظارت) و پروتکل (مفاد) الحاقی ضروری دانست، عمل کند»
📉 تحقق نیافت تا اینکه ایران در نوامبر ۲۰۰۴ موافقت نمود تعلیق داوطلبانه خود را بیشتر گسترش دهد به نحوی که تأسیسات تبدیل اورانیوم را که آشکارا توسط دبیرخانهی آژانس به عنوان خارج از شمول هرگونه تعریف از «فعالیتهای مربوط به غنیسازی» تعیین شده بود، در برگیرد و سه کشور اروپایی اتحادیهی اروپا هنوز به تعهد خود در موافقتنامه نوامبر ۲۰۰۴ پاریس مبنی بر شناسایی «اجرای بدون تبعیض حقوقی ایران بر اساس معاهدهی گسترش مطابق با تعهداتش بر اساس این معاهده» عمل نکردهاند.
🖊 سید محمود نبویان
#شماره_37
#سیاست
#وطن_فروشان
🆔 @farhang_puya