eitaa logo
نشریه فرهنگ پویا
2.3هزار دنبال‌کننده
8.5هزار عکس
923 ویدیو
15 فایل
فرهنگ پويا با تحليل‏ها و راه‏كارهاى دقيق از جريان‏هاى سياسى و فرهنگى جامعه و با بهره‏گيرى از آثار نويسندگان متعهد و جوان حوزه و دانشگاه، نسل امروز را با مباحث فرهنگی آشنا می‌سازد. ارتباط با نشریه با: @manshoorat_def
مشاهده در ایتا
دانلود
86.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 : فیلم کامل پیام تصویری حضرت علامه مصباح یزدی به مناسبت یوم‌الله 📆 ۸ دی ۱۳۹۸ 🆔 @farhang_puya
⭕️ دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر تهران به مناسبت شهادت سردار عزیز اسلام 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
💢 به‌مناسبت نزدیک شدن به یوم‌الله ۹ دی، بخشی از فتنه ۸۸ را بررسی می‌کنیم. (بخش دوم) ⭕️ بدیهی است در
💢 به‌مناسبت یوم‌الله ۹ دی، بخشی از فتنه ۸۸ را بررسی می‌کنیم. (بخش سوم) 🔷 چنان‌چه بخواهیم نقش مدیریتی رهبر انقلاب در فتنه ۸۸ را مورد بررسی قرار دهیم، باید آن را به دو مقطع قبل و بعد از انتخابات تفکیک نماییم. الف) مقطع قبل از انتخابات ⭕️ از ماه‌ها قبل از برگزاری انتخابات تا روز برگزاری آن در ۲۲ خرداد ۸۸، شاخص‌ترین و مهم‌ترین گزینه‌های مدیریتی رهبر معظم انقلاب به شرح ذیل می‌باشد: 1️⃣ تعیین و تبیین خطوط کلی 🔻 تا پیش از برگزاری انتخابات در ۲۲ خرداد ۸۸، هم‌چون انتخابات گذشته، مقام معظم رهبری با تعیین خطوط کلیه خواست‌ها و مطالبات اساسی جامعه اسلامی را متذکر شده، شرایط و ویژگی‌های کلی گزینه اصلح در مسیر انقلاب و اهداف و آرمان‌های آن را بیان فرمودند شکل‌گیری فضای عدالت‌خواهی و مبارزه با فساد و تجمل‌گرایی در آستانه انتخابات سال ۸۴، بحق محصول به راه انداختن این گفتمان از سوی مقام معظم رهبری در سال های پیش از آن بود. ➕ در دوره‌ای که مدعیان اصلاحات فقط شعار «اصلاح» سر می‌دادند و به جای پرداختن به اصلاحات واقعی، با طرح مسائل حاشیه‌ای و انحرافی در مسیر ضد اصلاح گام بر می‌داشتند، ایشان در موضع‌ گیری‌های مختلف‌، بر اصلاحات واقعی هم‌چون مسئله عدالت، مبارزه با فقر و فساد و تبعیض تأکید کرده و این امور را به مطالبات اصلی مردم در سال 84 تبدیل نمودند. ادامه دارد... ✂️ برشی از یادداشت محمد ملک‌زاده در نشریه فرهنگ پویا 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
💢 به‌مناسبت یوم‌الله ۹ دی، بخشی از فتنه ۸۸ را بررسی می‌کنیم. (بخش سوم) 🔷 چنان‌چه بخواهیم نقش مدیریت
💢 به‌مناسبت یوم‌الله ۹ دی، بخشی از فتنه ۸۸ را بررسی می‌کنیم. (بخش چهارم) 2️⃣ تأكيد بر مشارکت حداکثری 🔻 همواره یکی از سیاست‌های کلی نظام و مقام معظم رهبری در انتخابات مختلف، حضور و مشارکت حداکثری بوده است. با تدبیر و تأکید مقام معظم رهبری، ما شاهد رکوردشکنی مشارکت ۸۵ درصدی در انتخابات دهم ریاست جمهوری بودیم. 🔸 بی‌تردید نصاب‌شکنی حضور ۴۰ میلیونی مردم در این انتخابات که مایه اقتدار و تثبیت نظام مردم‌سالاری دینی است، یکی از مؤلفه‌های تدبیر رهبر انقلاب در شکل‌گیری این حماسه تاریخی به شمار می‌آید. ایشان در سخنرانی‌های متفاوت خود، با تأکید بر اهمیت اصل انتخابات، افشای برنامه‌ها و توطئه دشمنان علیه نظام اسلامی، ترسیم چشم‌انداز مثبت و امیدبخش آینده نظام، ابراز اعتماد به انتخاب مردم و تقویت فضای رقابتی و آزاد در انتخابات، بستر این حضور گسترده و میلیونی را فراهم ساختند. ادامه دارد... ✂️ برشی از یادداشت محمد ملک‌زاده در نشریه فرهنگ پویا 🆔 @farhang_puya
✅ شهادت سبب بیداری ملت‌ها ⚔️ نزاع حق و باطل اصلی‌ترین نزاع در جهان است که هم در عرصه سیاسی و دیپلماتیک و هم در عرصه فکری و فرهنگی و نظامی جریان دارد. نزاع حق و باطل نزاعی نیست که فروکش کند و فراموش شود جنگ‌های مختلفی میان این دو جریان در گوشه و کنار دنیا صورت می‌گیرد. 🔚 جنگ تحمیلی هشت ساله، جنگ لبنان، غزه و... نشان می‌دهد که دغدغه حق و باطل و ایمان و کفر بر دغدغه‌های ناسیونالیستی و عشق به آب و خاک فائق آمده و محور درگیری دوطرف تبدیل شده است. شهادت طلبی و ایثار جان در راه عقیده و مکتب که بر محور ارزش‌های دینی است سبب بیداری ملت‌ها و تلاش برای رهایی از یوغ ظلم و ستم خواهد شد. 💠 بیداری اسلامی و حرکت‌های اصیل و آگاهانه که در اقصا نقاط جهان به خصوص در فلسطین، لبنان و سراسر منطقه صورت می‌گیرد حاصل فرهنگ شهادت طلبی است که با انقلاب اسلامی ایران در سراسر دنیا انتشار یافت و مقبولیت و پذیرش آگاهانه فرهنگ ایثار و شهادت در افکار عمومی انسان‌های آزاد اندیشی و عدالت‌خواه جهان است. 📝 زهرا رضائیان 🆔 @farhang_puya
🌱 شهادت بالاترین مرتبه انسانی 💢 رمز پیروزی انقلاب اسلامی تاسی از فرهنگ ایثار و شهادت و گفتمان امام خمینی بوده است. مقام شهادت از بالاترین رتبه‌های انسانی و اسلامی در جوامع بشری بوده و قرآن شهیدان را به حیات جاویدان و مقام عالی نزد پروردگار رهنمون ساخته است. ❇️ وجود روحیه ایثارگری و شهادت طلبی در عرصه روابط اجتماعی به عنوان ارزش‌های کلیدی فرهنگ اسلامی و سطح روح تزاید آنها در زندگی اجتماعی سرمایه عظیم و قابل اتکاست که می‌تواند تحقق اهداف نظام مقدس اسلامی را تسهیل و تضمین نماید. 🌿 شهادت طلبی مفهوم مقدس است که در وهله نخست ریشه در دین دارد و تاریخ نشان داده است که ایدئولوژی‌هایی که ریشه در دین داشتند موثرترین و بیشترین انگیزه‌ها را در افراد ایجاد کردند این مفهوم به مردم یاری می‌رساند تا در برابر تجاوز و ظلم ایستادگی کنند و نتایج را به نفع مصالح عمومی برسانند. بی‌گمان یکی از مهمترین ویژگی‌های شهادت‌طلبی جوهر ذاتی شجاعت، حماسه‌آفرینی و فداکاری است. 📝 سید عبدالله متولیان 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
💢 به‌مناسبت یوم‌الله ۹ دی، بخشی از فتنه ۸۸ را بررسی می‌کنیم. (بخش چهارم) 2️⃣ تأكيد بر مشارکت حداکثر
💢 به‌مناسبت یوم‌الله ۹ دی، بخشی از فتنه ۸۸ را بررسی می‌کنیم. (بخش پنجم) 🔷 چنان‌چه بخواهیم نقش مدیریتی رهبر انقلاب در فتنه ۸۸ را مورد بررسی قرار دهیم، باید آن را به دو مقطع قبل و بعد از انتخابات تفکیک نماییم. 3️⃣ هشدار به خدشه وارد کنندگان به انتخابات و تردیدافکنی درباره سلامت آن 💢 در طول تاریخ انقلاب، دشمنان همواره از مدت‌ها قبل از برگزاری انتخابات تا بعد از آن، نسبت به سلامت انتخابات خدشه وارد می‌ساخته‌اند. در این انتخابات نیز همین پروژه تکرار شد. بنابراین، رهبر انقلاب نیز از مدت‌ها قبل از روز ۲۲ خرداد به خصوص سخنرانی اول فروردین ۸۸ در مشهد، نسبت به زیر سؤال بردن سلامت انتخابات هشدار دادند. 4️⃣ مدیریت فضای ملتهب به دنبال برگزاری مناظره‌های انتخاباتی که برای نخستین بار به این شکل در تاریخ انقلاب روی داد، فضای ملتهبی در جامعه حاکم شد که عمل‌کرد نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آن‌ها، این فضا را تشدید کرد، اوج این فضاسازی، مربوط به نامه آقای هاشمی رفسنجانی خطاب به رهبر انقلاب بود که با رسانه‌ای و علنی شدن آن، فضا ملتهب‌تر گردید. رهبر انقلاب با مدیریت صحیح این فضا، اجازه هرگونه سوء استفاده دشمنان و مخالفان را سلب نمود. ادامه دارد... ✂️ برشی از یادداشت محمد ملک‌زاده در نشریه فرهنگ پویا 🆔 @farhang_puya
‼️ پارسال دوست امسال فتنه‌گر 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
💢 به‌مناسبت یوم‌الله ۹ دی، بخشی از فتنه ۸۸ را بررسی می‌کنیم. (بخش پنجم) 🔷 چنان‌چه بخواهیم نقش مدیری
💢 به‌مناسبت یوم‌الله ۹ دی، بخشی از فتنه ۸۸ را بررسی می‌کنیم. (بخش ششم) 🔷 چنان‌چه بخواهیم نقش مدیریتی رهبر انقلاب در فتنه ۸۸ را مورد بررسی قرار دهیم، باید آن را به دو مقطع قبل و بعد از انتخابات تفکیک نماییم. ب) مقطع بعد از انتخابات ↙️ بعد از برگزاری انتخابات و آشکار شدن نتایج آراء، به دلایلی که اشاره شد، فتنه بزرگی به راه افتاد که اگر مدیریت و روشنگری‌های مقام معظم رهبری نبود، چه بسا فضا برای دوستداران حق بسیار تیره و تارتر می‌گردید. رهبر انقلاب در راستای مدیریت این فضای فتنه‌آلود، دو خط مشی اساسی به طور همزمان در پیش گرفتند: 1️⃣ خط مشی اول؛ مقاومت در برابر فتنه‌گران و مخالفان و مدیریت صحیح بحران 🔚 هدف اساسی حرکت جریان فتنه در انتخابات ۸۸، عقب نشینی نظام از مواضع اصولی خود بود و از آن‌جا که رهبر انقلاب هدف مرکزی این راهبرد به حساب می‌آمد، ایستادگی و قاطعیت ایشان در برابر فشارها، جریان فتنه را در مقاطع گوناگون کاملا مأیوس کرد. 🔺 بعد از خطبه‌های نماز جمعه روز ۲۹ خرداد، گرچه مخالفان و فتنه‌گران از تسلیم شدن رهبر انقلاب در برابر فشارها مأیوس شدند اما با به راه انداختن حوادث روزهای قدس، ۱۳ آبان، ۱۶ آذر و تاسوعا و عاشورا تا ۲۲ بهمن، مذبوحانه تلاش کردند با تحمیل فشارها از نظام امتیاز بگیرند، ولی با ایستادگی رهبر انقلاب بر مواضع اصولی خود و راهپیمایی سراسری مردم ولایت‌مدار ایران در ۹ دی ۸۸ و سپس ۲۲ بهمن، توطئه فتنه‌گران به کلی نقش بر آب شد. ادامه دارد... ✂️ برشی از یادداشت محمد ملک‌زاده در نشریه فرهنگ پویا 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
❌ الگوی رفتاری ضد مردم‌سالاری اصلاح‌طلبان در انتخابات! (بخش سیزدهم) 2️⃣ گروه‌های اصلاح‌طلب معطوف به
❌ الگوی رفتاری ضد مردم‌سالاری اصلاح‌طلبان در انتخابات! (بخش چهاردهم) 3️⃣ گروه‌های اصلاح‌طلب اصول‌گرا 💢 این گروه از اصلاح‌طلبان، به دلیل خاستگاه سیاسی و اجتماعی، گذشته سیاسی و مبانی اعتقادی بسیاری از شخصیت‌های برجسته‌ی سیاسی خود؛ هم‌چون آقای روحانی، ریاست محترم جمهوری، به هیچ صورت توانای تنفسدر فضای سیاسی غیردینی را ندارند. اگر چه طی سالیان اخیر به دلیل نگاه ابزاری داشتن به دیگر گروه‌های اصلاح‌طلب که در سطور پیشین از آن‌ها نام بردیم و برای اثبات همراه بودن با انان، به‌دست برداشتن از برخی اصول خود به صورت تلویحی اقرار کرده‌اند. 🔙 اما به خوبی می‌دانند که به سان شاخه‌ای بر درخت حکومت دینی هسند که در صورت همراهی با دیگر جریانات اصلاح‌طلبی و (به فرض محال) موفقیت آن جریانات، به تبع قطع شدن درخت، ایشان نیز فضای حیاتی خود را به طور کامل از دست خواهند داد؛ از این رو این گروه‌ها هرگز نتوانسته‌اند با کلیت طیف اصلاحات، تا انتهای مسیر همراهی کنند، چنان‌که آنان نیز بی‌ادبانه از این جریان به عنوان رحم اجاره‌ای یاد می‌کنند. 🔰 به طور کلی تمام اعتبار اجتماعی و سیاسی اصول‌گرایان دوم خردادی، به علت وابستگی آنان به پایگاه دینی و مبانی فکری حکومت بر اساس ولایت است و اگر قرار باشد از این پایگاه خارج شوند، به یقین تمام اعتبار اجتماعی و سیاسی خود را از دست خواهند داد. ادامه دارد... ✂️ برشی از یادداشت سید عبدالمجید پیش‌بین اشکوری در نشریه فرهنگ پویا 🆔 @farhang_puya
🍃 شهادت قدرت‌مندترین سلاح ✨ شهادت طلبی در جنگ‌های لبنان، غزه سوریه و... که از شهادت طلبی واقعه کربلا الگو گرفته است نشان داد که قدرت داشتند و قدرتمند بودند فقط با تجهیزات نظامی و ادوات جنگی پول و ثروت تعریف نمی‌شود بلکه در درجه اول به ایمان، انگیزه، دین، از جان‌گذشتگی و ایثار و به عبارتی قدرت فرهنگی یک مکتب و ملت باز می‌گردد و این همان پیروزی خون بر شمشیر است. 💫 در حقیقت جنگ واقعی میان اراده‌های انسان و ایمان‌ها و انگیزه‌ها روی می‌دهد. اگر این اراده و ایمان به توحید گره بخورد هیچ قدرتی توان ایستادگی در برابر آن را نخواهد داشت با محاسبات نمادین می‌توان انرژی و پتانسیل را به عنوان ظرفیت قابل ظهور میدان برخورد قدرت‌ها و جنگ ملاحظه کرد. 🌿 فرهنگ شهادت با احیای اندیشه خودباوری افق‌های روشنی از خودسازی، عرفان راستین و اخلاق در روح جوانان ایجاد و مسائلی هم‌چون اخلاص، ایثار، استقامت در راه هدف، تواضع و محبت و دشمنی در راه خدا، کوشش و تلاش برای ابراهیم گونه شدن، برای خدا زیستن، برای خدا مردن، و... را در دل‌ها زنده می‌کند و از آنان مردان پولادین می‌سازد که در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح می‌ایستند. 📝 زهرا رضائیان 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
❌ الگوی رفتاری ضد مردم‌سالاری اصلاح‌طلبان در انتخابات! (بخش چهاردهم) 3️⃣ گروه‌های اصلاح‌طلب اصول‌گر
❌ الگوی رفتاری ضد مردم‌سالاری اصلاح‌طلبان در انتخابات! (بخش پانزدهم) 3️⃣ گروه‌های اصلاح‌طلب اصول‌گرا ▪️ با توجه به همین جایگاه است که بسیاری از بزرگان این جریان در مواضع خود طی سال‌های اخیر با هرگونه طرح رادیکال طیف اصلاحات تقریبا به مخالفت برخاسته و معتقدند که در وضع فعلی یگانه راه باقی ماندن اصلاحات، مشارکت در فعالیت‌های سیاسی (هم‌چون انتخابات) و تن دادن به اصلاحات مسالمت‌آمیز در چارچوب قانون اساسی و مبانی دینی است. ➕ هم‌چنین اذعان دارند که طی سال‌های اخیر به علت بد عمل کردن، اعتماد مردمی را از دست داده‌اند که باید با کار تشکیلاتی منسجم، فاصله‌ی ایجاد شده بین خود و مردم را از میان بردارند. برخی اظهار نظرها حاکی از آن است این جریان برای انسجام کار تشکیلاتی‌اش درصدد ایجاد جبهه‌ی جدید اصلاحات با محوریت خود است؛ چرا که می‌تواند در جایگاه پیر و استاد اصلاح‌طلبان که همه، خود را به اطاعتش ملزم بدانند، نقش ایفا نماید؛ به خصوص در زمان انتخابات آینده. ⬅️ با در نظر گرفتن مراتب فوق، این جریان معتقد است که نباید اجازه داد جناح رقیب در انتخابات بعدی بی‌رقیب بماند. اینان معتقدند که یک رقیب قدرت‌مند اصلاح‌طلب می‌تواند هرگونه بازسازی اصول‌گرایان را با چالش مواجه کنند. ادامه دارد... ✂️ برشی از یادداشت سید عبدالمجید پیش‌بین اشکوری در نشریه فرهنگ پویا 🆔 @farhang_puya