eitaa logo
فرهنگی فیروزآباد
70 دنبال‌کننده
14.8هزار عکس
8.5هزار ویدیو
753 فایل
نقل مطالب از دیگران به هیچ وجه به منزله تایید یا اطلاع از تمام افکار و وابستگی های احتمالی اشخاص نیست.
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از جواد جاویدنیا
*تا وقتی که حاکمیت به وظیفه خودش عمل نکرده باشد؛ سواد رسانه‌ای ابتر است* من به عنوان معلم باید بتوانم به شاگردانم «سواد دیجیتالی» و «سواد اطلاعاتی» بیاموزم. اما در حال حاضر من در کلاسم نمی‌توانم بگویم موبایل، لب تاپ و اینترنت را باز کنید و سرچ کنید؛ نمی‌توانم بگویم، چون برای فضای مدرسه و رابطه معلم و شاگردی حرمتی قائل هستم. همینطور که دانش‌آموز شروع می‌کند به سرچ کردن، فضای مجازی چه پیشنهاد‌هایی به او می‌دهد؟ من برای حل این مشکل در مدرسه‌ی خودم مجبورم فیلترینگ داخلی و سیستم پایش محتوا بگذارم. وظیفه حاکمیت پس چه شد؟ این‌ها چالش‌هایی است که «سواد رسانه‌ای» نمی‌تواند حل کند. برای حل کردن آن باید برویم زیرساخت‌های استفاده امن و سالم و مفید را راه‌اندازی کنیم... 🔹 🔸 🔹 متن کامل این مصاحبه را در پایگاه فرهنگ سدید بخوانید: farhangesadid.ir/fa/news/1580 @Dr_Javidnia
هدایت شده از جواد جاویدنیا
برخی افراد می‌گویند که بگیر و ببند و فیلترینگ مشکلات را بیشتر می‌کند. نظر شما در این باره چیست؟ مثالی میزنم؛ همه قبول داریم که بوستان‌های شهری باید امنیت کامل داشته باشند. چون خانواده و کودک در آنجا حضور پیدا می‌کنند و نباید این بوستان ها، محل حضور بزهکاران باشد. اما فرزند من که فقط در پارک‌ها بازی نمی‌کند، در فضای مجازی هم بازی می‌کند و اوقات فراغتش را در رسانه‌های اجتماعی می‌گذارند. سوال این است که چه کسی باید این فضا را امن کند؟ این موضوع ربطی به سواد رسانه‌ای ندارد. اگر به فرزندمان امداد و نجات و ورزش‌های رزمی را یاد بدهیم، آیا این دلیل می‌شود که او را به پارکی بفرستیم که آلوده است و بزه کار‌ها در آنجا رفت و آمد دارند؟! برقراری امنیت وظیفه حاکمیت است. در پارکی که محیط امن وجود داشته باشد، اگر فرزند ما خیلی هم دفاع شخصی بلد نباشد، احتمال خطر کمتر است و کار ما هم راحت می‌شود. به همین طریق در محیط امن و پاک رسانه‌ای نیاز به سواد رسانه‌ای رقیق‌تر و کمرنگ‌تر است. پس تا وقتی که حاکمیت وظیفه خودش را عمل نکرده باشد، سواد رسانه‌ای چندان به درد نمیخورد. در فضای بی مرز سایبر، که تمام بدی‌های دنیا با یک کلیک در اختیار بچه من قرار می‌گیرد، فرزند من تا چه حد باید سواد داشته باشد تا از این آسیب‌ها مصون بماند؟ در حالی که اگر فضا پاک باشد، من معلم می‌توانم روی سواد اطلاعاتی و سواد دیجیتالی بچه‌ها بیشتر کار کنم تا استفاده‌ی مفیدشان بیشتر شود. 🔹 🔸 🔹 متن کامل این مصاحبه را در پایگاه فرهنگ سدید بخوانید: farhangesadid.ir/fa/news/1580 @Dr_Javidnia
هدایت شده از جواد جاویدنیا
چرا جلوی پیامک‌های انبوه را نمی‌گیرند؟ ده‌ها دلیل عجیب و غریب می‌آورند. اما عقل مهندسی من میگوید این‌ها بهانه است. چرا عزمی برای جلوگیری از اسپم وجود ندارد؟ چون تعارض منافع وجود دارد. چه کسی دارد منتفع می‌شود از ارسال انبوه پیامک؟ اپراتوری که دارد ارسال می‌کند! چه کسی باید جلوی پیامک انبوه را بگیرد؟ همان اپراتور! این می‌شود تعارض منافع. یعنی متهم و دادستان یک نفر است. این موضوع هیچ وقت به نتیجه نمی‌رسد. در حوزه‌های دیگر هم همین است. آدمی که از مصرف ویدئو و فروش پهنای باند به مردم منتفع می‌شود خودش را نشانده روی صندلی توسعه محتوایی! مسابقه تولید ویدیو برگزار می‌کند به اسم تولید محتوا برای کودک و نوجوان! محتوا یعنی فقط ویدیو؟ اتفاقاً مضرترین نوع محتوا از نظر روش اثرگذاری بر مخاطب ویدیو است! مگر با گسترش ویدئو، مشکل تربیتی کودک و نوجوان حل می‌شود؟ کودک را به عنوان «مصرف کننده» و «مشتری» دیدن، ناشی از تعارض منافع است. از این بدتر کودک را محرک مصرف خانواده می‌بینند. 🔹 🔸 🔹 متن کامل این مصاحبه را در پایگاه فرهنگ سدید بخوانید: farhangesadid.ir/fa/news/1580 @Dr_Javidnia
✅ کانال‌ها و جنبش‌های اندیشکده‌ی یقین را در پیام‌رسان ، ، و همراهی کنید: 🔸اندیشکده یقین ➡️ Sapp.ir/AndishkadehYaghin ➡️ Eitaa.com/AndishkadehYaghin ➡️ Igap.net/AndishkadehYaghin ➡️ Gap.im/AndishkadehYaghin 🔸 استاد حسن عباسی ➡️ Sapp.ir/Hasanabbasi_ir ➡️ Eitaa.com/Hasanabbasi_ir ➡️ Igap.net/Hasanabbasi_ir ➡️ Gap.im/Hasanabbasi_ir 🔸 مرجع نشر آثار استاد حسن عباسی ➡️ Sapp.ir/Dr_abbasi ➡️ Eitaa.com/Dr_abbasi ➡️ Igap.net/Dr_abbasi ➡️ Gap.im/Dr_abasi 🔸اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی ➡️ Sapp.ir/Hasanabbasi_students ➡️ Eitaa.com/Hasanabbasi_students ➡️ Igap.net/Hasanabbasi_students ➡️ Gap.im/Hasanabbasi_students 🔸نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا ➡️ Sapp.ir/Reba_ir ➡️ Eitaa.com/Reba_ir ➡️ Igap.net/Reba_ir ➡️ Gap.im/Reba_ir 🔸جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها ➡️ Sapp.ir/HalalZadeha ➡️ Eitaa.com/HalalZadeha ➡️ Igap.net/HalalZadeha ➡️ Gap.im/HalalZadeha 🔸اندیش‌سرای کودک و نوجوان اندیشکده یقین ➡️ Sapp.ir/Strategistkids ➡️ Eitaa.com/Strategistkids ➡️ Igap.net/Strategistkids ➡️ Gap.im/Strategistkids 🔸جنبش مردمی مقاومت در جنگ ارزی ➡️ Sapp.ir/Currency_war ➡️ Eitaa.com/Currency_war ➡️ Igap.net/Currency_war ➡️ Gap.im/Currency_war 🔸جنبش مردمی مقسطین ➡️ Sapp.ir/Moghsetin_ir ➡️ Eitaa.com/Moghsetin_ir ➡️ Igap.net/Moghsetin_ir ➡️ Gap.im/Moghsetin_ir 🔸جنبش مردمی معرفت توحیدی ➡️ Sapp.ir/MarefatTowhidi_ir ➡️ Eitaa.com/MarefatTowhidi_ir ➡️ Igap.net/MarefatTowhidi_ir ➡️ Gap.im/MarefatTowhidi_ir 🔸جنبش مردمی رهایی از لیبرالیسم ➡️ Sapp.ir/NoLiberalism ➡️ Eitaa.com/NoLiberalism ➡️ Igap.net/NoLiberalism ➡️ Gap.im/NoLiberalism 🔸جنبش سینمای استراتژیک ➡️ Sapp.ir/StrategicCinema_ir ➡️ Eitaa.com/StrategicCinema_ir ➡️ Igap.net/StrategicCinema_ir ➡️ Gap.im/StrategicCinema_ir 🔸دیپلماسی علوی ➡️ Sapp.ir/Alavidiplomacy_ir ➡️ Eitaa.com/Alavidiplomacy_ir ➡️ Igap.net/Alavidiplomacy_ir ➡️ Gap.im/Alavidiplomacy_ir 🔸انتشارات اندیشکده یقین ➡️ Sapp.ir/Entesharat_andishkadeh ➡️ Eitaa.com/Entesharat_andishkadeh ➡️ Igap.net/Entesharat_andishkadeh ➡️ Gap.im/Entesharat_andishkadeh 🔸معاونت آموزش اندیشکده یقین ➡️ Sapp.ir/Andishkadeh_yaghin_amouzesh ➡️ Eitaa.com/Andishkadeh_yaghin_amouzesh ➡️ Igap.net/Andishkadeh_yaghin_amouzesh ➡️ Gap.im/Andishkadeh_yaghin_amouzesh 🔸باشگاه استراتژیست‌های جوان ➡️ Sapp.ir/Ystc_ir ➡️ Eitaa.com/Ystc_ir ➡️ Igap.net/Ystc_ir ➡️ Gap.im/Ystc_ir
🔸 استاد حسن عباسی ➡ Sapp.ir/Hasanabbasi_ir ➡ Eitaa.com/Hasanabbasi_ir ➡ Igap.net/Hasanabbasi_ir ➡ Gap.im/Hasanabbasi_ir
🔶🔸پنجم ماه می، سالروز تولد « » است. او و انگلس، جوهره‌ی اصلی تفکّر را تشکیل می‌دادند. جمله‌ی مشهور مارکس: «تاریخ همهٔ جوامع تاکنون، تاریخ مبارزه‌ی طبقاتی بوده‌است.» در خط اوّل مانیفست آمده است. 🔻 ، رؤیای آزادی انسان و رؤیای جامعه‌ی بدون طبقه است که با وقوع برپا شد و به مرور و تدریجاً از بین رفت. 🔷 🔹پس از جنگ جهانی دوم، کتاب « » داستانی حیرت‌انگیز در خصوص ظهور و سقوط تدریجی رؤیای کمونیسم توسط نوشته شد. (که بعدها توسط سازمان سیا خریداری شده و تبدیل به انیمیشن سینمایی شده و به صورت گسترده در جهان منتشر شد تا ایالات متحده در تقابل درون پارادایمی خود با شوروی چنین افقی را به ملت‌ها و حتی مردم شوروی بدهد که رؤیای مارکس یعنی انقلاب شوروی تدریجاً از بین می‌رود.) 🔹این قصه، داستان انقلاب شوروی است. خوکی رؤیایی دید که حیوانات یک مزرعه شورش کرده و پس از بیرون کردن صاحب خود، اختیار مزرعه را به دست می‌گیرند. ، (منظور است که در زمان انقلاب شوروی مرده بود) رؤیای خود را به حیوانات گفته و می‌میرد. 🔹پس از مرگ خوک پیر، حیوانات مزرعه انقلاب می‌کنند. اما خوک‌ها اداره‌ی امور مزرعه را بدست گرفته و از دیگر حیوانات، بیگاری می‌کشند. حیوانات دیگر صبح تا به شب کار کرده و محصولات مزرعه را کشت می‌کردند، در حالی که خوک‌ها سرگرم زندگی و شادی و امتیازات ویژه و... بودند؛ اسب و الاغ‌ و دیگر حیوانات کارگر هر روز ضعیف و ضعیف‌تر می‌شدند در حالی که خوک‌ها پروارتر و گستاخ‌تر می‌شدند. سرانجام حیوانات مزرعه مجدداً انقلاب کرده و این بار، خوک‌ها را براندازی کردند. 🔻انقلاب شوروی هفتاد سال به طول انجامید و سپس فروپاشید. ✅زمانی که (ره) به نامه نوشتند که «به جنگ بیهوده با خدا پایان دهید، به افکنده شده است.» بسیاری زیرلب می‌خندیدند. آنچه او در خشت خام می‌دید، دیگران در آیینه هم نمی‌دیدند که انقلاب کبیر شوروی، اولین کشوری که انسان به فضا فرستاده و ایستگاه فضایی در آسمان داشت، روزی فروبپاشد؛ و سال‌ها بعد، از همان کاخ کرملینِ رقم زننده‌ی الحاد، با قرآنی در دست، متواضعانه در محضر بنشیند و از او دستورالعمل بگیرد. کانال رسمی استاد حسن عباسی @Hasanabbasi_ir
💠 نقشه انسان در قرآن 📷 با کیفیت مطلوب ببینید: 👉 http://llink.ir/84gd کانال رسمی استاد حسن عباسی ➡️ @Hasanabbasi_ir
🔻کوری که عصاکِش کوران دگر شده‌ست‼️ 🔶🔸 ششم ماه می میلادی، زادروز ، پدر علم است! 🔘از نگاه فروید «انسان دارای دو بعد رشنال "Rational" (استدلالی و خودآگاه) و ای‌رشنال "Irrational" (غیراستدلالی و ناخودآگاه) است که بعد غیراستدلالی، احساسی و هیجانی او بر بعد خردورز و استدلالی او حاکم است لذا انسان حیوان غیرقابل اعتماد است.» 🔷 و نظریه‌ی کشف بخش پنهان : 🔹«ناخودآگاه که برای بخش هشیار ما ناشناخته است در ذهن همه‌ی ما مانعی وجود دارد که اجازه‌ی ظهور این انگیزه‌های ناخوشایند و پنهان ما را به بخش هشیار نمی‌دهد.» فروید، تئوری روانکاوی خود را بر این دیدگاه بنیان گذاشت. او هشدار داد که اگر دو نیروی «مخرب خشونت» و نیروی «مخرب شهوت» مهار نشود، نظم جامعه برهم خواهد خورد. بعد از فروید، صاحبان قدرت از این نظریه‌ی او برای کنترل جمعیت در عصر دموکراسی توده‌ای ( بخوانید استبداد توده‌ای) استفاده بردند! 🔴 این نگرش، وهن و توهین به انسان است؛ پیام قرآن کریم و پیغامی که با اسلامی می‌باید به جهان عرضه شود، در این است که انسان، ذاتاً کریم است و با خلق شده: «وَلَقَدْ كَرَّمْنَا بَنِي آدَمَ» از این رو نسبت‌های «خطرناک» و «مخرب» به ذات با شرافت انسان، روا نیست. در طول یک قرن گذشته جهان به این سر نهاده و در نهایت تأسف، در جامعه‌ی ما نیز به مثابه وحی منزل پذیرفته شده و تحت لوای علم در دانشگاه‌های ما تعلیم داده می‌شود!! در حالی که بنیان نظریه‌ی فروید، غلط است. او با دست گزاردن بر دو جزء کوچک انسان و درک و شناخت غلط از آن پنداشت «همه‌ی انسان» را کشف کرده است! 🔺 و به عنوان دو قوه‌ی شهویه و غضبیه‌ی انسان، در لایه‌ی « » انسان نهاده شده است؛ اما آیا انسان تنها همین دو قوه است؟ ✅ انسان فطرتی دارد که بر بستر این ، چهار ساحت او بنیان نهاده شده: « »، « »، « »، « » و قوه‌های غضبیه و شهویه نیز دو قوه از میان هشت قوه و هشت انسان‌هاست. 🔻 آنچه امروز مبتنی بر این نگاه فروید به کررات بر زبان عموم و خصوص جاری می‌شود، لفظ غلط « » است. کودک درون، چیزی جز « » نیست که تمایلات غیرمنطقی دارد. جایی که یوسف نبی(ص) می‌گوید «إِنَّ النَّفْسَ لَأَمَّارَةٌ بِالسُّوءِ إِلاَّ ما رَحِمَ رَبِّي» این نفس اماره که دستور به عمل سوء می‌دهد مگر بر آنکس که خدا بر او رحم کند، با «کودک درون» نام گرفتن، موجه شده و به جای ایستادگی مقابل خواهش‌های آن، به تقاضاهایش دامن زده می‌شود. ✅ ابطال نظریه‌ی فروید اینجاست که شغاف توسط «صدر»، «قلب» و «فؤاد» در محاصره است. انسان بیداردلی که قلب و فؤاد او بینا و بیدار است، «شغاف» خود را با شک و یقین و حق و باطل (توجه دادن خود به حرام و حلال) کنترل می‌کند و صرفاً میدان درون خود را به حب و بغض نمی‌دهد. در اثر سیطره‌ی فؤاد، انسان بر او غلبه می‌یابد و در این صورت است که از نگاه (ع)، و و جاری می‌شود. 🔴 در حالی دیدگاه فروید در خصوص وحشی بودن انسان، با قرآن کریم و عترت(ع) می‌خورد که شاگردان یعنی روانشناسان و روانکاوان در جامعه جای معلم اخلاق را گرفته‌اند! 💠 سرفصل «تجاوز به ذهن» از را در این باره ملاحظه نمایید: 👉 http://llink.ir/84ga کانال رسمی استاد حسن عباسی ➡️ Sapp.ir/Hasanabbasi_ir ➡️ Eitaa.com/Hasanabbasi_ir ➡️ Igap.net/Hasanabbasi_ir ➡️ Gap.im/Hasanabbasi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺۱۴ ماه می، "روز نکبت" است؛ سال‌روز اعلام استقلال رژیم صهیونیستی ✅ اما از آنجایی که #اسرائیل_۲۵سال_آینده_رانمیبیند، بعد از #حسینیه_کاخ_سفید، سفارت آمریکا در قدس، هم ساختمان بسیج دانشجویی می‌شود😉 👈پیش به سوی ایران ۱۴۴۴ 🇮🇷 @iran1444_ir | iran1444.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
10.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✴️ عظمت حضرت خدیجه -سلام‌اللّه‌علیها- در بیان #امام_خامنه_ای ◾️ سال #روز وفات حضرت خدیجه -سلام‌اللّه‌علیها- مادر یازده امام تسلیت باد #همسر_تراز ✌جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها 📡  @HalalZadeha
🔴خیانت قرارگاه های دچار اختلال را ببینید آرایش جنگی دشمن نشان از تلاش برای و تضعیف اراده ملت ایران است نه جنگ نظامی. بستر جنگ روانی دشمن هم فضای مجازی است ،اما در کمال ناباوری قرارگاه های مسئول در حوزه فضای مجازی در کشور علاوه براینکه سالهاست با بودجه های صدها میلیاردی بدون هیچ دستاوردی کاملا دچار اختلال هستند ،در این شرایط خاص تحرکاتی موذیانه برای تخریب بچه های انقلاب در فضای مجازی را هم آغاز کرده اند.... 📡 پایگاه بسیج فیروزآباد👇 🆔@basij_firuzabad