eitaa logo
فرهنگی فیروزآباد
70 دنبال‌کننده
14.8هزار عکس
8.5هزار ویدیو
753 فایل
نقل مطالب از دیگران به هیچ وجه به منزله تایید یا اطلاع از تمام افکار و وابستگی های احتمالی اشخاص نیست.
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 درسنامه ترجمه قرآن | آیه ۲ سوره بقره 👈 پرهیزمندی شرط رسیدن به هدایت قرآنی 🔸 «ذلِکَ الْکِتابُ لا رَیْبَ فیهِ هُدىً لِلْمُتَّقینَ»، ترجمه: «آن کتابی که در انتظارش بودید، این است، هیچ شکی در آن نیست، مایه هدایت برای پرهیزمندان است.» 🔹 #تقوا اختصاص به انسانهای مؤمن ندارد مهمتر از آن مسیر رسیدن به ایمان و هدایت قرآن است. بر این اساس انسانهای بی‌ایمان نیز می‌توانند تقوا داشته باشند و همین تقوا و پرهیزمندی، باعث می‌شود، مورد هدایت قرآن واقع شوند و تبدیل به انسان مؤمن شوند. و بالعکس اگر انسانهای مؤمن، تقوا نداشته باشند، این بی‌تقوایی، باعث می‌شود مورد هدایت قرآن واقع نشوند و تبدیل به انسانهای بی‌ایمان شوند. بنابراین نتیجه تقوا در هر صورت، هدایت قرآن است. 🔻 بخش فقه و معارف پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به‌مناسبت ایام ماه مبارک رمضان پرونده‌ی «درسنامه‌ی ترجمه‌ی قرآن» را منتشر میکند، در دومین مطلب این پرونده با آیه‌ی۲ سوره مبارکه بقره آشنا می‌شویم. 🔍 بخوانید👇 http://farsi.khamenei.ir/others-note?id=42518
هدایت شده از ریحانه
🌸 معنای درست حجاب در نگاه رهبر انقلاب 💠 رهبرانقلاب در مهر سال ۷۷، با بانوان اندیشمند دیدار كردند و در جريان آن نظر خود را درباره سخنان فرزند شهید، خانم #بهاره_رنجبران که درباره‌ی #حجاب صحبت کردند، اینگونه بیان کردند: ⚠️ «دیدگاه غربی‌ها نسبت به روابط زن و مرد عمدتاً ناظر به روابط و علاقات و نوع معاشرت زن و مرد است. جهان‌بینی آنها از مسائل انسان سرچشمه می‌گیرد، البته چیزی روبنایی است. دید اسلامی در زمینه‌ی مسائل حجاب، بسیار دید خوب و روشنی است. ✅ چه تعبیر خوبی شما دارید! می‌گویید: «ما با این حجاب، احساس آسایش می‌کنیم و این #لباس_مشارکت ماست»! 🌟 بله؛ کاملاً تعبیر درست و خوبی است. این، دیدگاهِ کاملاً صحیحی است. این را هرچه بیشتر #بیان_کنید و بگویید، بهتر است.» ۱۳۷۷/۰۷/۱۸ ❣️ @Khamenei_Reyhaneh
هدایت شده از ریحانه
❇️ در مسیر خودسازی ⁉️ آیا می‌دانید ما خانم‌ها در ماه مبارک رمضان با چه راه‌های ساده‌ای می‌توانیم به رشد معنوی خودمان کمک کنیم؟ 📝 "بزرگترین درس ماه رمضان، خودسازی است. اوّلین و مهمترین قدمِ خودسازی هم این است که انسان به خود و به اخلاق و رفتار خود با نظر انتقادی نگاه کند." رهبرانقلاب؛ خطبه‌های نماز عید فطر، آذرماه ۸۰ بیشتر ما خانم‌ها به خاطر نقش‌های متفاوتی که در خانه داریم،‌ گمان می‌کنیم وقت کافی برای خودسازی و رشد معنوی نداریم، زیرا رسیدن به این مرحله را مستلزم داشتن وقت آزاد می‌دانیم و چه بسا که حسرت افتادن در این مسیر به دلمان مانده است؛ اما یک مومن زیرک خوب می‌‌داند چگونه می‌تواند از هر شرایطی برای رسیدن به هدف خود استفاده کند. برای مثال چند نمونه ساده برای قرار گرفتن در مسیر خودسازی را بخوانید:👇
هدایت شده از ریحانه
☺️ خوش اخلاق باشید ماه رمضان از توفیقات الهی است. باید از این فرصت مغتنم استفاده کنیم. زمانی که شما از سحر تا غروب لب به لذیذترین غذاها نمی‌زنید، یعنی دارید با هوای نفس خود مبارزه می‌کنید. اما در این میان مواظب باشید این گرسنگی و تشنگی، اخلاق شما را از پا در نیاورد. ماه رمضان باید در خاطر کودکان و خانواده و اطرافیان ما ماندگار شود. حال اگر نقطه ثقل مهربانی خانه یعنی زن خانواده به خاطر روزه گرفتن بهم ریخته و عصبی باشد، نتیجه چه می‌شود؟ ↪️ یک راه میانبر اخلاص راه میانبری است برای خودسازی. این روزها در میان پخت و پز و رسیدگی به بچه‌ها و فعالیت‌های خانه و حتی بیرون از خانه، سعی کنید راه‌های میانبر خودسازی را به خوبی یاد بگیرید تا زودتر به مقصود برسید. با خودتان بگویید که همه‌ی این کارها را انجام می‌دهید تا نهایتا به رضایت خداوند نزدیک شوید. 📿ذکر بگویید ذکر گفتن از آن دسته اعمال معنوی است که می‌توان در هر شرایطی آن را انجام داد. در هنگام خرید، زمان چیدن سفره افطار یا حتی موقع خواباندن بچه‌ها. همه این‌ها در ماه مبارک رمضان می‌توانند زمینه ساز رشد انسان شوند. ⛳️ هدف تعیین کنید همانطور که قبل از برگزاری یک مهمانی افطاری، لیستی از کارها و خریدها می‌نویسید؛ برنامه‌ای را نیز برای خودسازی معنوی، علمی و اجتماعی خودتان در همین روزهای ابتدایی ماه مبارک رمضان تعیین کنید تا بتوانید در پایان این ماه اغلب آن‌ها را عملی کرده باشید. مادر یک خانه که خودش را بسازد، به دنبال او سایر افراد خانواده نیز در مسیر خودسازی قرار می‌گیرند. 🌱 ❣️ @Khamenei_Reyhaneh
هدایت شده از جواد جاویدنیا
*تا وقتی که حاکمیت به وظیفه خودش عمل نکرده باشد؛ سواد رسانه‌ای ابتر است* من به عنوان معلم باید بتوانم به شاگردانم «سواد دیجیتالی» و «سواد اطلاعاتی» بیاموزم. اما در حال حاضر من در کلاسم نمی‌توانم بگویم موبایل، لب تاپ و اینترنت را باز کنید و سرچ کنید؛ نمی‌توانم بگویم، چون برای فضای مدرسه و رابطه معلم و شاگردی حرمتی قائل هستم. همینطور که دانش‌آموز شروع می‌کند به سرچ کردن، فضای مجازی چه پیشنهاد‌هایی به او می‌دهد؟ من برای حل این مشکل در مدرسه‌ی خودم مجبورم فیلترینگ داخلی و سیستم پایش محتوا بگذارم. وظیفه حاکمیت پس چه شد؟ این‌ها چالش‌هایی است که «سواد رسانه‌ای» نمی‌تواند حل کند. برای حل کردن آن باید برویم زیرساخت‌های استفاده امن و سالم و مفید را راه‌اندازی کنیم... 🔹 🔸 🔹 متن کامل این مصاحبه را در پایگاه فرهنگ سدید بخوانید: farhangesadid.ir/fa/news/1580 @Dr_Javidnia
هدایت شده از جواد جاویدنیا
برخی افراد می‌گویند که بگیر و ببند و فیلترینگ مشکلات را بیشتر می‌کند. نظر شما در این باره چیست؟ مثالی میزنم؛ همه قبول داریم که بوستان‌های شهری باید امنیت کامل داشته باشند. چون خانواده و کودک در آنجا حضور پیدا می‌کنند و نباید این بوستان ها، محل حضور بزهکاران باشد. اما فرزند من که فقط در پارک‌ها بازی نمی‌کند، در فضای مجازی هم بازی می‌کند و اوقات فراغتش را در رسانه‌های اجتماعی می‌گذارند. سوال این است که چه کسی باید این فضا را امن کند؟ این موضوع ربطی به سواد رسانه‌ای ندارد. اگر به فرزندمان امداد و نجات و ورزش‌های رزمی را یاد بدهیم، آیا این دلیل می‌شود که او را به پارکی بفرستیم که آلوده است و بزه کار‌ها در آنجا رفت و آمد دارند؟! برقراری امنیت وظیفه حاکمیت است. در پارکی که محیط امن وجود داشته باشد، اگر فرزند ما خیلی هم دفاع شخصی بلد نباشد، احتمال خطر کمتر است و کار ما هم راحت می‌شود. به همین طریق در محیط امن و پاک رسانه‌ای نیاز به سواد رسانه‌ای رقیق‌تر و کمرنگ‌تر است. پس تا وقتی که حاکمیت وظیفه خودش را عمل نکرده باشد، سواد رسانه‌ای چندان به درد نمیخورد. در فضای بی مرز سایبر، که تمام بدی‌های دنیا با یک کلیک در اختیار بچه من قرار می‌گیرد، فرزند من تا چه حد باید سواد داشته باشد تا از این آسیب‌ها مصون بماند؟ در حالی که اگر فضا پاک باشد، من معلم می‌توانم روی سواد اطلاعاتی و سواد دیجیتالی بچه‌ها بیشتر کار کنم تا استفاده‌ی مفیدشان بیشتر شود. 🔹 🔸 🔹 متن کامل این مصاحبه را در پایگاه فرهنگ سدید بخوانید: farhangesadid.ir/fa/news/1580 @Dr_Javidnia
هدایت شده از جواد جاویدنیا
چرا جلوی پیامک‌های انبوه را نمی‌گیرند؟ ده‌ها دلیل عجیب و غریب می‌آورند. اما عقل مهندسی من میگوید این‌ها بهانه است. چرا عزمی برای جلوگیری از اسپم وجود ندارد؟ چون تعارض منافع وجود دارد. چه کسی دارد منتفع می‌شود از ارسال انبوه پیامک؟ اپراتوری که دارد ارسال می‌کند! چه کسی باید جلوی پیامک انبوه را بگیرد؟ همان اپراتور! این می‌شود تعارض منافع. یعنی متهم و دادستان یک نفر است. این موضوع هیچ وقت به نتیجه نمی‌رسد. در حوزه‌های دیگر هم همین است. آدمی که از مصرف ویدئو و فروش پهنای باند به مردم منتفع می‌شود خودش را نشانده روی صندلی توسعه محتوایی! مسابقه تولید ویدیو برگزار می‌کند به اسم تولید محتوا برای کودک و نوجوان! محتوا یعنی فقط ویدیو؟ اتفاقاً مضرترین نوع محتوا از نظر روش اثرگذاری بر مخاطب ویدیو است! مگر با گسترش ویدئو، مشکل تربیتی کودک و نوجوان حل می‌شود؟ کودک را به عنوان «مصرف کننده» و «مشتری» دیدن، ناشی از تعارض منافع است. از این بدتر کودک را محرک مصرف خانواده می‌بینند. 🔹 🔸 🔹 متن کامل این مصاحبه را در پایگاه فرهنگ سدید بخوانید: farhangesadid.ir/fa/news/1580 @Dr_Javidnia
✅ کانال‌ها و جنبش‌های اندیشکده‌ی یقین را در پیام‌رسان ، ، و همراهی کنید: 🔸اندیشکده یقین ➡️ Sapp.ir/AndishkadehYaghin ➡️ Eitaa.com/AndishkadehYaghin ➡️ Igap.net/AndishkadehYaghin ➡️ Gap.im/AndishkadehYaghin 🔸 استاد حسن عباسی ➡️ Sapp.ir/Hasanabbasi_ir ➡️ Eitaa.com/Hasanabbasi_ir ➡️ Igap.net/Hasanabbasi_ir ➡️ Gap.im/Hasanabbasi_ir 🔸 مرجع نشر آثار استاد حسن عباسی ➡️ Sapp.ir/Dr_abbasi ➡️ Eitaa.com/Dr_abbasi ➡️ Igap.net/Dr_abbasi ➡️ Gap.im/Dr_abasi 🔸اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی ➡️ Sapp.ir/Hasanabbasi_students ➡️ Eitaa.com/Hasanabbasi_students ➡️ Igap.net/Hasanabbasi_students ➡️ Gap.im/Hasanabbasi_students 🔸نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا ➡️ Sapp.ir/Reba_ir ➡️ Eitaa.com/Reba_ir ➡️ Igap.net/Reba_ir ➡️ Gap.im/Reba_ir 🔸جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها ➡️ Sapp.ir/HalalZadeha ➡️ Eitaa.com/HalalZadeha ➡️ Igap.net/HalalZadeha ➡️ Gap.im/HalalZadeha 🔸اندیش‌سرای کودک و نوجوان اندیشکده یقین ➡️ Sapp.ir/Strategistkids ➡️ Eitaa.com/Strategistkids ➡️ Igap.net/Strategistkids ➡️ Gap.im/Strategistkids 🔸جنبش مردمی مقاومت در جنگ ارزی ➡️ Sapp.ir/Currency_war ➡️ Eitaa.com/Currency_war ➡️ Igap.net/Currency_war ➡️ Gap.im/Currency_war 🔸جنبش مردمی مقسطین ➡️ Sapp.ir/Moghsetin_ir ➡️ Eitaa.com/Moghsetin_ir ➡️ Igap.net/Moghsetin_ir ➡️ Gap.im/Moghsetin_ir 🔸جنبش مردمی معرفت توحیدی ➡️ Sapp.ir/MarefatTowhidi_ir ➡️ Eitaa.com/MarefatTowhidi_ir ➡️ Igap.net/MarefatTowhidi_ir ➡️ Gap.im/MarefatTowhidi_ir 🔸جنبش مردمی رهایی از لیبرالیسم ➡️ Sapp.ir/NoLiberalism ➡️ Eitaa.com/NoLiberalism ➡️ Igap.net/NoLiberalism ➡️ Gap.im/NoLiberalism 🔸جنبش سینمای استراتژیک ➡️ Sapp.ir/StrategicCinema_ir ➡️ Eitaa.com/StrategicCinema_ir ➡️ Igap.net/StrategicCinema_ir ➡️ Gap.im/StrategicCinema_ir 🔸دیپلماسی علوی ➡️ Sapp.ir/Alavidiplomacy_ir ➡️ Eitaa.com/Alavidiplomacy_ir ➡️ Igap.net/Alavidiplomacy_ir ➡️ Gap.im/Alavidiplomacy_ir 🔸انتشارات اندیشکده یقین ➡️ Sapp.ir/Entesharat_andishkadeh ➡️ Eitaa.com/Entesharat_andishkadeh ➡️ Igap.net/Entesharat_andishkadeh ➡️ Gap.im/Entesharat_andishkadeh 🔸معاونت آموزش اندیشکده یقین ➡️ Sapp.ir/Andishkadeh_yaghin_amouzesh ➡️ Eitaa.com/Andishkadeh_yaghin_amouzesh ➡️ Igap.net/Andishkadeh_yaghin_amouzesh ➡️ Gap.im/Andishkadeh_yaghin_amouzesh 🔸باشگاه استراتژیست‌های جوان ➡️ Sapp.ir/Ystc_ir ➡️ Eitaa.com/Ystc_ir ➡️ Igap.net/Ystc_ir ➡️ Gap.im/Ystc_ir
🔸 استاد حسن عباسی ➡ Sapp.ir/Hasanabbasi_ir ➡ Eitaa.com/Hasanabbasi_ir ➡ Igap.net/Hasanabbasi_ir ➡ Gap.im/Hasanabbasi_ir
🔶🔸پنجم ماه می، سالروز تولد « » است. او و انگلس، جوهره‌ی اصلی تفکّر را تشکیل می‌دادند. جمله‌ی مشهور مارکس: «تاریخ همهٔ جوامع تاکنون، تاریخ مبارزه‌ی طبقاتی بوده‌است.» در خط اوّل مانیفست آمده است. 🔻 ، رؤیای آزادی انسان و رؤیای جامعه‌ی بدون طبقه است که با وقوع برپا شد و به مرور و تدریجاً از بین رفت. 🔷 🔹پس از جنگ جهانی دوم، کتاب « » داستانی حیرت‌انگیز در خصوص ظهور و سقوط تدریجی رؤیای کمونیسم توسط نوشته شد. (که بعدها توسط سازمان سیا خریداری شده و تبدیل به انیمیشن سینمایی شده و به صورت گسترده در جهان منتشر شد تا ایالات متحده در تقابل درون پارادایمی خود با شوروی چنین افقی را به ملت‌ها و حتی مردم شوروی بدهد که رؤیای مارکس یعنی انقلاب شوروی تدریجاً از بین می‌رود.) 🔹این قصه، داستان انقلاب شوروی است. خوکی رؤیایی دید که حیوانات یک مزرعه شورش کرده و پس از بیرون کردن صاحب خود، اختیار مزرعه را به دست می‌گیرند. ، (منظور است که در زمان انقلاب شوروی مرده بود) رؤیای خود را به حیوانات گفته و می‌میرد. 🔹پس از مرگ خوک پیر، حیوانات مزرعه انقلاب می‌کنند. اما خوک‌ها اداره‌ی امور مزرعه را بدست گرفته و از دیگر حیوانات، بیگاری می‌کشند. حیوانات دیگر صبح تا به شب کار کرده و محصولات مزرعه را کشت می‌کردند، در حالی که خوک‌ها سرگرم زندگی و شادی و امتیازات ویژه و... بودند؛ اسب و الاغ‌ و دیگر حیوانات کارگر هر روز ضعیف و ضعیف‌تر می‌شدند در حالی که خوک‌ها پروارتر و گستاخ‌تر می‌شدند. سرانجام حیوانات مزرعه مجدداً انقلاب کرده و این بار، خوک‌ها را براندازی کردند. 🔻انقلاب شوروی هفتاد سال به طول انجامید و سپس فروپاشید. ✅زمانی که (ره) به نامه نوشتند که «به جنگ بیهوده با خدا پایان دهید، به افکنده شده است.» بسیاری زیرلب می‌خندیدند. آنچه او در خشت خام می‌دید، دیگران در آیینه هم نمی‌دیدند که انقلاب کبیر شوروی، اولین کشوری که انسان به فضا فرستاده و ایستگاه فضایی در آسمان داشت، روزی فروبپاشد؛ و سال‌ها بعد، از همان کاخ کرملینِ رقم زننده‌ی الحاد، با قرآنی در دست، متواضعانه در محضر بنشیند و از او دستورالعمل بگیرد. کانال رسمی استاد حسن عباسی @Hasanabbasi_ir
💠 نقشه انسان در قرآن 📷 با کیفیت مطلوب ببینید: 👉 http://llink.ir/84gd کانال رسمی استاد حسن عباسی ➡️ @Hasanabbasi_ir
🔻کوری که عصاکِش کوران دگر شده‌ست‼️ 🔶🔸 ششم ماه می میلادی، زادروز ، پدر علم است! 🔘از نگاه فروید «انسان دارای دو بعد رشنال "Rational" (استدلالی و خودآگاه) و ای‌رشنال "Irrational" (غیراستدلالی و ناخودآگاه) است که بعد غیراستدلالی، احساسی و هیجانی او بر بعد خردورز و استدلالی او حاکم است لذا انسان حیوان غیرقابل اعتماد است.» 🔷 و نظریه‌ی کشف بخش پنهان : 🔹«ناخودآگاه که برای بخش هشیار ما ناشناخته است در ذهن همه‌ی ما مانعی وجود دارد که اجازه‌ی ظهور این انگیزه‌های ناخوشایند و پنهان ما را به بخش هشیار نمی‌دهد.» فروید، تئوری روانکاوی خود را بر این دیدگاه بنیان گذاشت. او هشدار داد که اگر دو نیروی «مخرب خشونت» و نیروی «مخرب شهوت» مهار نشود، نظم جامعه برهم خواهد خورد. بعد از فروید، صاحبان قدرت از این نظریه‌ی او برای کنترل جمعیت در عصر دموکراسی توده‌ای ( بخوانید استبداد توده‌ای) استفاده بردند! 🔴 این نگرش، وهن و توهین به انسان است؛ پیام قرآن کریم و پیغامی که با اسلامی می‌باید به جهان عرضه شود، در این است که انسان، ذاتاً کریم است و با خلق شده: «وَلَقَدْ كَرَّمْنَا بَنِي آدَمَ» از این رو نسبت‌های «خطرناک» و «مخرب» به ذات با شرافت انسان، روا نیست. در طول یک قرن گذشته جهان به این سر نهاده و در نهایت تأسف، در جامعه‌ی ما نیز به مثابه وحی منزل پذیرفته شده و تحت لوای علم در دانشگاه‌های ما تعلیم داده می‌شود!! در حالی که بنیان نظریه‌ی فروید، غلط است. او با دست گزاردن بر دو جزء کوچک انسان و درک و شناخت غلط از آن پنداشت «همه‌ی انسان» را کشف کرده است! 🔺 و به عنوان دو قوه‌ی شهویه و غضبیه‌ی انسان، در لایه‌ی « » انسان نهاده شده است؛ اما آیا انسان تنها همین دو قوه است؟ ✅ انسان فطرتی دارد که بر بستر این ، چهار ساحت او بنیان نهاده شده: « »، « »، « »، « » و قوه‌های غضبیه و شهویه نیز دو قوه از میان هشت قوه و هشت انسان‌هاست. 🔻 آنچه امروز مبتنی بر این نگاه فروید به کررات بر زبان عموم و خصوص جاری می‌شود، لفظ غلط « » است. کودک درون، چیزی جز « » نیست که تمایلات غیرمنطقی دارد. جایی که یوسف نبی(ص) می‌گوید «إِنَّ النَّفْسَ لَأَمَّارَةٌ بِالسُّوءِ إِلاَّ ما رَحِمَ رَبِّي» این نفس اماره که دستور به عمل سوء می‌دهد مگر بر آنکس که خدا بر او رحم کند، با «کودک درون» نام گرفتن، موجه شده و به جای ایستادگی مقابل خواهش‌های آن، به تقاضاهایش دامن زده می‌شود. ✅ ابطال نظریه‌ی فروید اینجاست که شغاف توسط «صدر»، «قلب» و «فؤاد» در محاصره است. انسان بیداردلی که قلب و فؤاد او بینا و بیدار است، «شغاف» خود را با شک و یقین و حق و باطل (توجه دادن خود به حرام و حلال) کنترل می‌کند و صرفاً میدان درون خود را به حب و بغض نمی‌دهد. در اثر سیطره‌ی فؤاد، انسان بر او غلبه می‌یابد و در این صورت است که از نگاه (ع)، و و جاری می‌شود. 🔴 در حالی دیدگاه فروید در خصوص وحشی بودن انسان، با قرآن کریم و عترت(ع) می‌خورد که شاگردان یعنی روانشناسان و روانکاوان در جامعه جای معلم اخلاق را گرفته‌اند! 💠 سرفصل «تجاوز به ذهن» از را در این باره ملاحظه نمایید: 👉 http://llink.ir/84ga کانال رسمی استاد حسن عباسی ➡️ Sapp.ir/Hasanabbasi_ir ➡️ Eitaa.com/Hasanabbasi_ir ➡️ Igap.net/Hasanabbasi_ir ➡️ Gap.im/Hasanabbasi_ir