eitaa logo
قرارگاه مجموعه رضوان
999 دنبال‌کننده
598 عکس
767 ویدیو
35 فایل
قرارگاه فرهنگی رضوان اصفهان (موقوفه مرحوم حاج حسین رضوانیان)🔵 دفاع از حرم یعنی قرار جنگ اگر باشد زمین کارزار ما «تل آویو» است تهران نه #شهید_جمهور #اربعین #ایران #محرم #طوفان_الاقصی #سردار_دلها #اصفهان ارتباط با ادمین @Am_rezvanian @m_9101151900
مشاهده در ایتا
دانلود
8.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خداحافظ ای ماه رحمت... کانال مجتمع فرهنگی رضوان اصفهان https://eitaa.com/farhangi_rezvan
نحوه‌ی برخورد رهبران اسلامی با انتخابهای مردم از صدر اسلام تا جمهوری اسلامی ایران چگونه بوده؟! اینکه رهبر انقلاب میفرمایند انتخابات‌ها در کشورمان خود یک نوع نظرخواهی(رفراندوم) از مردم و تعیین مسیر حرکت کشور در حوزه های مختلف با انجام انتخابات‌ها مشخص میشود یعنی چه؟! برای تقریب و یادآوری تاریخ ۴۴ ساله جمهوری اسلامی به اذهان، وقتی سال ۱۳۷۶ دولت خاتمی بر سرکار رفت و قائل به آزادی سیاسی و اجتماعی بود همان نظام و کشور و مردم نیز با او همراه شدند و بیست میلیون نفر رای دادن و هشت سال کشور بر آن مسیر بود و رأس کشور یعنی رهبر انقلاب هم حمایت و همراهی کردند، حتی اگر تفاوت دیدگاه هم داشتند به رای نظر مردم احترام گذاشتند. وقتی مردم سال ۸۴ به محمود احمدی نژاد و به تفکر عدالت خواهی و مثلا انرژی هسته ای حق مسلم ماست رای دادند فضای سیاسی و اجتماعی و مردم کشور هم با همان موضوعات کنار آمد طبیعتاً رأس کشور یعنی رهبر انقلاب نیز هم حمایت و همراهی کردند حتی اگر در طول مسیر تفاوت دیدگاهی هم بود به رای مردم احترام گذاشتند. در سال ۱۳۹۲ هم وقتی دولتی بر سرکار آمد با عنوان تعامل با دنیا و شعارش این بود که هم چرخ سانتریفیوژ میچرخد هم چرخ اقتصاد و هم تعامل با دنیا باید کرد! مجددا رهبرانقلاب هشت‌ سال با این تفکر همراهی کردند حتی اگر تفاوت مبنایی داشتند و اتفاقا بالاترین میزان ابتکار عمل را مثلا در حوزه گفتگو مستقیم با آمریکا و اجازه امضا توافق را هم باتوجه به خواست و رای مردم در اختیار آنها گذاشته و رهبری به آن تفکر نیز همراهی کردند. در دولت و دوران فعلی نیز که با عنوان مردمی و جهادی بر سرکار هست هم رهبری و هم ساختار انتخاب مردم با آن همراهی کرده و میکنند طبیعتاً اگر بعد چهار با هشت سال فعلی اگر مجددا مردم با انتخاب متفاوت به هر تفکر دیگری چرخش کنند مجددا نظام و ساختار رأس کشور با همان تفکر عمومی مردم البته با اصل در چهارچوب کلی اسلام بودن اما هر نوع تفکری که باشد تعامل خواهند کرد . پس باید بدانند آنهایی که مدعی هستند که نظام باید در مورد مسائلی رفراندوم بگذارد!! خود این چهل و سه انتخابات گذشته در این کشور و ریل گذاری انتخابات ها دقیقا نوعی رفراندوم و پذیرش تفکر و دیدگاه مورد نظر رای نهایی مردم بوده که بصورت اختصار در بالا نمونه های ازآن بیان شد. همین سعه صدر نظام اسلامی ایران و برگزاری چهل سه انتخابات در عمر چهل و چهار ساله خود که یک انتخابات آن رفراندوم نوع حکومت و دوبار قانون اساسی کشور به رای مردم گذاشته شده و مابقی انتخابات‌ها در هر دوره ای یک نوع تفکری با انتخاب و خواست مستقیم مردم انتخاب شدند که حتی در برخی از آنها نتیجه رأی با مبانی فکری بزرگان نظام اسلامی تفاوت هم داشته اما رهبر جامعه به احترام خواست و رای مردم با آن رای همراهی و حتی ابزارهای تصمیم گیری کشور را برای آن تفکر سیاسی حاکم در هرمقطع فراهم ساختند. این تفکر کاملا با مبنا تفکر صدر اسلام زمان حضرت علی علیه السلام و نیز رفتار ایشان کاملا مطابق است، ایشان علیرغم اینکه خلافت حق الهی و ذاتی ایشان بود اما بر اساس اصل دموکراسی و انتخاب و باتوجه به انتخاب مردم زمانه خودشان و تفکر حاکم با هر سه خلیفه منتخب مسلمانان حتی علیرغم میلشان و فارغ از تفاوت ها همکاری و همراهی کردند که نشان میدهد رهبران صدر اسلام نیز به اصل تبعیت از انتخاب مردم و خواست مردم در هر مقطعی اعتقاد داشته‌اند حتی اگر مخالف تفکر و خواست آنها باشد، به رای افراد احترام گذاشته اند‌. @rezvani_newesht
سال ۸۸ کشور را به آشوب کشاندند. خون های پاک زیادی ریخته شد تا کشور از پرتگاه ناامنی دور شود. بسیاری از شکاف‌های سیاسی امروز ریشه در وقایع سال ۸۸ دارد. آن همه عواقب سنگین اعمال تحریم ها پس از جنبش سبز و.‌.. بعد که مجری بی بی سی فارسی از پرسید براساس کدام اسناد ادعای تقلب دارید؟ فاصله آرای احمدی نژاد با موسوی ۱۱ میلیون است. زهرا رهنورد این پاسخ تاریخی را داد: میرحسین داماد لرستان است و من عروس آذربایجان، لرها و آذری ها داماد و عروسشان را رها نمی کنند تا به دیگری رای دهند! همین جمله حکمیانه مبنای به آتش کشیدن کشور بود. همین طرز فکر در هر انتخاباتی که شکست خورده است مردم را مقابل مردم قرار داده تا از نظام سیاسی انتقام بگیرد. حالا همین ها با لیدری حسن روحانی سخن از می زنند!!!! بدون شک با سابقه این چنینی بر نتیجه هر چه که باشد پایبند نخواهد بود. نگاه‌شان به رفراندوم یک نگاه ابزاری برای طی مقاصد سیاسی است‌. بهرحال امسال، سال انتخابات است و برای تصاحب قوه مقننه دورخیز را اینگونه آغاز کرده اند.
پاسخ تبیینی به ۳ شبهه در مورد رفراندوم اصول برگزاری یک رفراندوم چیست؟ چرارفراندوم همیشه راه حل نهایی نیست؟ سابقه‌ رفراندوم‌‌ در ایران قبل و بعد انقلاب! حالا که کلید واژه به عنوان مهمترین کلمه این روزها فضای رسانه و مجازی تبدیل شده سه سوال و شبهه فوق مورد غفلت قرار گرفته و لازم هست با تبیین و پاسخگویی حقیقت برگزاری رفراندوم در حکومت‌های مختلف مشخص شود. سوال اول اصول شکل گیری یک رفراندوم در کشورهای جهان چگونه است؟! وقتی به سیر رفراندوم ها در تمامی حکومت های جهان در حداقل پنجاه سال اخیر که معنای انتخابات و رفراندوم ملموس و واقع گرایانه شده نگاهی بیندازیم مهمترین علت و شاید دلیل اصلی برای برگزاری یک رفراندوم، ایجاد یا تغییر برخی اصول از قانون اساسی کشورهاست که مورد بحث و اختلاف نظر همگانی بوده و مراجعه به آرای عمومی به دلیل وجود چند دستگی در نظرات مختلف با برگزاری انتخابات (رفراندوم)انجام و فصل الخطاب برای همه نتیجه درون صندوقهای رای خواهد شد. نکته مهم قابل ذکر: وقتی اصلی از اصول قانون اساسی کشورها حذف یا اضافه میشود که اون قانون اساسی نیز در زمان ایجاد خود با آرای مردم شکل گرفته برگزاری رفراندوم مجدد لازم و قابل پذیرش هست مانند بازنگری مفاد قانون اساسی در سال ۱۳۶۸ در ایران. اما آیا برگزاری رفراندوم برای امور روزمره کشورها مانند فلان قرارداد یا اجباری شدن یا نشدن فلان قانون اداری یا فلان امور اقتصادی اجتماعی که عموما به همه آحاد جامعه و اصول قانون اساسی تضاد و ارتباطی ندارد عملا نه در ایران ما، بلکه در هیچ کجای جهان سابقه ندارد. سوال دوم چرا رفراندوم همیشه راه حل نهایی نیست؟ خوب آنچه واضح است وقتی در یک کشور دارای اصول دموکراسی که بصورت منظم و مشخص انتخابات‌های ریاست جمهوری مجلس قانونگذاری و نهادهای مدنی مثل شوراها شهر با انتخاب مستقیم مردم بصورت دوره های مثلا چهار سال یکبار انتخاب میشوند. همیشه اگر برای هر موضوع روز مره یا حتی مورد اختلاف گروهها از مردم یا حتی نخبگان فقط رفراندوم باشد، یعنی نادیده گرفتن تمامی ساختارهای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی و تمام نهادهای اجرایی و قانونگذاری، از انجام امور محوله‌ای هست که خود دولتها و نمایندگان مجلس و ساختار اجرایی با انتخاب و رای مردم در بازه زمانی مثلا چهار سال یکبار انتخاب شده اند برای حل همین امور در یک کشور. پر واضح است اگر برای هر موضوع غیرمهم یا حتی پیش پا افتاده که با یک دستورالعمل و قانون گذاری صحیح برای مردم قابل انجام هست کشور رابه اسم رفراندوم معطل کنیم عملا با این استدلال برای هر سال و ماه امکان حل موضوعات از مجرای قانون و طبیعی حتی خود را به هیجانی به اسم رفراندوم خواهد داد و هیچ تصمیمی در کشور ثبات نخواهد داشت؟! برگزاری وقت بی وقت رفراندوم یعنی تزلزل در امور اجرایی کشور و بی اعتمادی و دلسردی و عدم اهتمام مسولان که در هر جایگاهی انتخاب میشوند میگردد، چون هیچ دولت و مسولیت پشتوانه ای برای تصمیمات آینده خود ندارند چون ممکن است به دلیل اختلاف سلایق گوناگون هر مصوبه‌ و قانونی به هر بهانه واهی در کشور نیاز به رفراندوم پیدا کند. سوال سوم سابقه برگزاری رفراندوم در ایران قبل و بعد انقلاب چگونه بوده است؟ در ایران قبل از ۱۳۵۷ در طول عمر ۵۶ ساله حکومت پهلوی کلا دوبار انتخابات برگزار شد که هر دو هم پرسی و رفراندوم بود اولی تابستان ۱۳۳۲ بعد کودتا ۲۸ مرداد برای انحلال مجلس شورای ملی و سپس سال ۱۳۴۰ انقلاب سفید شاه و ملت که مردم به یک موضوع اصلاحات ارضی و اجتماعی اقتصادی شاه صرفا بصورت تک رای آری تایید اصلاحات اقتصادی و اجتماعی مدنظر پهلوی دوم که در کشور به دنبال اجرای آن بود رای دادند. اما از عمر ۴۴ ساله انقلاب اسلامی ایران ۳۹ انتخابات برگزار شده که در ده سال اول انقلاب اسلامی ایران ۳ مرتبه همه پرسی و رفراندوم برگزار شد، اولی آن فروردین ۱۳۵۸ تعیین نوع حکومت با رای مردم، تایید اولین قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران توسط مردم آذر ماه ۱۳۵۸ و رفراندوم سوم بازنگری قانون اساسی در مرداد ماه ۱۳۶۸ انجام پذیرفت. در پایان مجدد برای یاد آوری این جمله تحلیلی و مبنایی در مورد مقایسه رفراندوم در ایران و جهان باید به ذهن‌ها آورد: اصولا طرح رفراندوم در قوانین اساسی همه نظام‌های سیاسی با لحاظ حفظ اصل آن نظام طراحی شده و هیچ نظامی هر چند دموکراتیک اصل موجودیت خود را به بحث و رای نمی‌گذارد و رفراندوم برای تعیین نوع نظام سیاسی در ایران نیز در سال 58 پس از فروپاشی رژیم گذشته و در شرایط خلأ نوع حکومت صورت پذیرفت، که این اقدام نیز تاکنون در هیچ کشور دیگری در دنیا نه سابقه داشته و نه لاحقه. @rezvani_newesht
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نظامی که می‌گفتند شب چله، برف زمستان، عید نوروزش را نمی‌بیند، امروز مردمش نماز عید را به امامت رهبرش بجا آورد؛ این شکوه و عظمت بیش‌باد✌️ کانال مجتمع فرهنگی رضوان اصفهان https://eitaa.com/farhangi_rezvan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چند قاب از نماز امروز در و چند ثانیه از شعرخوانی حاج مهدی رسولی برای ... برای ثبت در تاریخ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 نشانی کانال: @farhangi_rezvan
13.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ مخالفت خانواده با دختر ۹ ساله اصفهانی و ماشاءالله به عقل این دختر ۹ ساله کلیپ مربوط به خیابان چهارباغ غرفه های فرهنگی‌حوزه علمیه امام‌صادق علیه السلام @rezvani_newesht
15.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥سوال دختری از استاد رحیم پور : آقا شمایی که میگید به قانون حجاب احترام بذارید اگه یه روزی قانون عوض بشه‌و داشتن خلاف قانون بشه،خود شما احترام میذارید؟! کانال مجتمع فرهنگی رضوان اصفهان https://eitaa.com/farhangi_rezvan
7.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آره رفیق اینقدر حسرت و افسوس گذشته رو نخور آینده رو‌ازدست میدی هااا‼️ یکی دیگه از کلام های انگیزشی ناب مولامون کانال مجتمع فرهنگی رضوان اصفهان https://eitaa.com/farhangi_rezvan
⭕️ «پارادوکس حکمرانی» یعنی آنکه: 1️⃣ در مقوله‌ی حجاب و عفاف ✅ از سویی فرماندهی انتظامی کشور،‌ با جدیت اعلام کند با مظاهر کشف حجاب برخورد جدی خواهد کرد؛ ❌ از سوی دیگر، رسانه‌ی ملی در هر مناسبت ملی مذهبی -از راهپیمایی 22 بهمن گرفته تا نماز عید فطر- همان مظاهر کشف حجاب را به‌صورت میلیونی ضریب و رسمیت دهد. 2️⃣ در حوزه‌ی اقدام علیه امنیت ملی ✅ از سویی برای نوجوان و جوانی که در اغتشاشات نقش داشته،‌ تنبیه در نظر بگیرد ❌ از سوی دیگر مسببین اصلی و لیدرهای این اغتشاشات (سلبریتی‌ها)‌ که محرک همان جوانان بوده‌اند را بدون درج سوءسابقه عفو کند! 🔶🔹 آقایان! اگر دنبال بی‌اعتماد کردن مردم به نظام هستید،‌ ما که برای مردم واقعیت و اغراض سیاسی این قبیل دوگانگی‌ها را. ❇️ اما بدانید این کارها، ‌پایان عمر سیاسی شما است، نه بی اعتمادی مردم به نظام اسلامی کانال مجتمع فرهنگی رضوان اصفهان https://eitaa.com/farhangi_rezvan
این زن نگاه نکرد، شروع کرد و سپس ... این فیلم ضبط شده از یک رخداد واقعی را نگاه کنید. دقت کنید ▫️چگونه کسانی شروع کردند، ▫️چگونه کسانی پیوستند ▫️و چگونه یک موقعیت پیچیده، به سامان رسید. آینده جامعه را کسانی می سازند که ▫️امیدوارند ▫️کنشگرند (در دایره امکان دست به اقدام می زنند) ▫️خود تعمیم یافته دارند (وجودشان را در خود محدود نکرده اند) ▫️مسئولیت پذیرند (در قبال جامعه احساس مسئولیت می کنند).