🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
🔰راهبرد هشتم :
افزایش هدفمندی
🔺 توانایی در نظر گرفتن مقاصد کوتاه مدت و بلند مدت در بازه زمانی مشخص و توانایی برنامه ریزی عملیاتی در رسیدن به آن ها
🔹شکل دهی مفهوم اجل و وقت و زمان
🔹توجه به فرصت هاو فوت وقت
🔹شناساندن موانع برنامه ریزی
🔹ترسیم حرکت گام به گام در برنامه ها
🔺ارائه تعریف صحیح از برنامه ریزی
🔺نقش تکرار و تمرین در امور جزئی و محسوسات
🔺چه طور اهداف کم کم متعالی می شوند؟ 🤔
صفحه 123 تا 128
#خیرگزینی_جلسه_یازدهم
🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
🔰راهبرد نهم؛
❇️ ارتقای توان ترجیح، به عنوان زمینه ساز انتخاب خیر:
🔹آشناسازی با نحوه اولویت بندی در زندگی
🔺 مثال های قرآن برای درک سلسله مراتب و تفاوت در بین امور
🔹انواع اولویت بندی های:
🔺 اولویت بندی صفر ویکی(واجب و حرام)
🔺 اولویت بندی طیفی (بدتر و بهتر)
🔺 اولویت بندی های تودر تو (دارای ابعاد مختلف)
🍂فعالیتها :
🍁اولویت های مراتبی مثلا در کسب نمرات
🍁اولویت های طیفی در تشخیص خیر یا شر بودن هر کار
🍁 یافتن ملاک و معیارهای درست و نادرست در زندگی
🍁فهم نیت ها و مراتب ان در انجام رفتار ها
🍁کشف مراتب در اعضای مختلف بدن
🍁کشف مراتب و طیف داشتن در مفاهیم و ارتباطات
🍁فهم مراتب و ترجیح در ارگان های مختلف جامعه
🍁کشف مراتب و ترجیح در مخلوقات و ایات هستی
🍁فهم مراتب و ترجیح در نسبت با صفات
🍁طراحی بازی برای کسب مهارت معیار سازی، مقایسه، اولویت بندی و ترجیح و گزینش خیر
صفحه 129 تا 144
#خیرگزینی_جلسه_دوازدهم
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
🔰راهبرد دهم:
❇️ توانمندی در نظر داشتن مولفههای اختیار با :
🍁ارتقای توان:
🍁 تفصیل،
🍁 ترجیح،
🍁انتخاب گری،
🍁 گزینش،
🍁 تحقق بخشی
🌾 در مولفه های:
🌾نفع
🌾ضرر
🌾مقايسه
🌾ترجیح
✅ افزایش توانمندی در اختیار یعنی مراقبت درونی و کنترل هوشمندانه
جلوه بارز تقوا در هفت سال دوم =
قدرت تشخیص خیر از شر
🔹مراحل اختیار کردن (فرایند خیر گزینی) :
🔹1.تفصیل دهی =بسط موضوع از طریق حالات مختلف یک امر و فهم جوانب مختلف آن و زاویه دیدهای مختلف، فهم موضوعات وابسته و در کل بررسی اجزا
🔹2.ترجیح دهی =مشخص کردن اولويت های هر یک از گزینه ها و نسبت آنها با یکدیگر به طوری که یکی در نهايت اولی شود
🔹3.تعیین گری= توجه و تفکر بیشتر در گزینه رجحان داده شده برای شناخت جدید و متفاوت
🔹4.گزینش گری=گرایش و تمایل فرد به عملیاتی کردن موضوع تعیین شده
🔹5.تحقق دهی = اجرایی شدن موضوع گزینش شده
⛔️ چه طور می توانیم متوجه نقص فرزندانمان در هر مرحله بشویم؟ 🤔
♦️اجرای راهبردهای برای توانمند کردن مؤلفه اختیار :
🔸 برخورد درست با پرسش های فرزندانمان
🔸تدارک چالش در موقعیت های متنوع
🔸دعوت به مسئولیت پذیری در مسائل مختلف
صفحه 145 تا 158 کتاب خیر گزینی
#خیرگزینی_جلسه_سیزدهم
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁
🔰راهبرد یازدهم :
🍂توانمندی در تفصیل خیر
🍂هدف از این راهبرد:
ایجاد تفصیل در تفکر از یک طرف
ایجاد ضابطه در رفتار از طرف دیگر
🍁قدرت انتزاع فرزند ما کی رشد می کند؟
🍁آیا می توانم به فرزندم نسبت دروغگویی دهم؟
🍁 آیا رشد خلاقیت به ضابطه ای هم نیاز دارد؟
🍁پایبندی همیشگی والدین و مربیان به آداب برای بچه ها چه ثمره ای دارد؟
صفحه 159 تا 166
#خیرگزینی_جلسه_چهاردهم
🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁