eitaa logo
فرزند پروری مؤمنانه
645 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
769 ویدیو
42 فایل
پذیرای پیشنهادات و انتقادات و سوالات شماهستیم. @mousavi5
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 🔰راهبرد هشتم : افزایش هدفمندی 🔺 توانایی در نظر گرفتن مقاصد کوتاه مدت و بلند مدت در بازه زمانی مشخص و توانایی برنامه ریزی عملیاتی در رسیدن به آن ها 🔹شکل دهی مفهوم اجل و وقت و زمان 🔹توجه به فرصت هاو فوت وقت 🔹شناساندن موانع برنامه ریزی 🔹ترسیم حرکت گام به گام در برنامه ها 🔺ارائه تعریف صحیح از برنامه ریزی 🔺نقش تکرار و تمرین در امور جزئی و محسوسات 🔺چه طور اهداف کم کم متعالی می شوند؟ 🤔 صفحه 123 تا 128 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂 🔰راهبرد نهم؛ ❇️ ارتقای توان ترجیح، به عنوان زمینه ساز انتخاب خیر: 🔹آشناسازی با نحوه اولویت بندی در زندگی 🔺 مثال های قرآن برای درک سلسله مراتب و تفاوت در بین امور 🔹انواع اولویت بندی های: 🔺 اولویت بندی صفر ویکی(واجب و حرام) 🔺 اولویت بندی طیفی (بدتر و بهتر) 🔺 اولویت بندی های تودر تو (دارای ابعاد مختلف) 🍂فعالیت‌ها : 🍁اولویت های مراتبی مثلا در کسب نمرات 🍁اولویت های طیفی در تشخیص خیر یا شر بودن هر کار 🍁 یافتن ملاک و معیارهای درست و نادرست در زندگی 🍁فهم نیت ها و مراتب ان در انجام رفتار ها 🍁کشف مراتب در اعضای مختلف بدن 🍁کشف مراتب و طیف داشتن در مفاهیم و ارتباطات 🍁فهم مراتب و ترجیح در ارگان های مختلف جامعه 🍁کشف مراتب و ترجیح در مخلوقات و ایات هستی 🍁فهم مراتب و ترجیح در نسبت با صفات 🍁طراحی بازی برای کسب مهارت معیار سازی، مقایسه، اولویت بندی و ترجیح و گزینش خیر صفحه 129 تا 144 🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 🔰راهبرد دهم: ❇️ توانمندی در نظر داشتن مولفه‌های اختیار با : 🍁ارتقای توان: 🍁 تفصیل، 🍁 ترجیح، 🍁انتخاب گری، 🍁 گزینش، 🍁 تحقق بخشی 🌾 در مولفه های: 🌾نفع 🌾ضرر 🌾مقايسه 🌾ترجیح ✅ افزایش توانمندی در اختیار یعنی مراقبت درونی و کنترل هوشمندانه جلوه بارز تقوا در هفت سال دوم = قدرت تشخیص خیر از شر 🔹مراحل اختیار کردن (فرایند خیر گزینی) : 🔹1.تفصیل دهی =بسط موضوع از طریق حالات مختلف یک امر و فهم جوانب مختلف آن و زاویه دیدهای مختلف، فهم موضوعات وابسته و در کل بررسی اجزا 🔹2.ترجیح دهی =مشخص کردن اولويت های هر یک از گزینه ها و نسبت آنها با یکدیگر به طوری که یکی در نهايت اولی شود 🔹3.تعیین گری= توجه و تفکر بیشتر در گزینه رجحان داده شده برای شناخت جدید و متفاوت 🔹4.گزینش گری=گرایش و تمایل فرد به عملیاتی کردن موضوع تعیین شده 🔹5.تحقق دهی = اجرایی شدن موضوع گزینش شده ⛔️ چه طور می توانیم متوجه نقص فرزندانمان در هر مرحله بشویم؟ 🤔 ♦️اجرای راهبردهای برای توانمند کردن مؤلفه اختیار : 🔸 برخورد درست با پرسش های فرزندانمان 🔸تدارک چالش در موقعیت های متنوع 🔸دعوت به مسئولیت پذیری در مسائل مختلف صفحه 145 تا 158 کتاب خیر گزینی 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁 🔰راهبرد یازدهم : 🍂توانمندی در تفصیل خیر 🍂هدف از این راهبرد: ایجاد تفصیل در تفکر از یک طرف ایجاد ضابطه در رفتار از طرف دیگر 🍁قدرت انتزاع فرزند ما کی رشد می کند؟ 🍁آیا می توانم به فرزندم نسبت دروغگویی دهم؟ 🍁 آیا رشد خلاقیت به ضابطه ای هم نیاز دارد؟ 🍁پایبندی همیشگی والدین و مربیان به آداب برای بچه ها چه ثمره ای دارد؟ صفحه 159 تا 166 🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁