🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁
🔰راهبرد یازدهم :
🍂توانمندی در تفصیل خیر
🍂هدف از این راهبرد:
ایجاد تفصیل در تفکر از یک طرف
ایجاد ضابطه در رفتار از طرف دیگر
🍁قدرت انتزاع فرزند ما کی رشد می کند؟
🍁آیا می توانم به فرزندم نسبت دروغگویی دهم؟
🍁 آیا رشد خلاقیت به ضابطه ای هم نیاز دارد؟
🍁پایبندی همیشگی والدین و مربیان به آداب برای بچه ها چه ثمره ای دارد؟
صفحه 159 تا 166
#خیرگزینی_جلسه_چهاردهم
🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
🔹راهبرد دوازدهم:
توانمندی در ترجیح خیر
🔹توضیحی در باب معنای معنای ترجیح
✅انواع ترجیج
✅ترجیح فرعونی وشیطانی
✅ترجیح ملکوتی و الهی
✅ترجیح بر اسای نفع وضرر
✅ترجیح براساس خیر
✅ترجیح براساس احسن
✅ترجیح بر اساس افضل
✅ترجیح بر اساس صدق و حق
❇️ارتقای توان ترجیح از طریق :
🔹گفتگو، داستان، خاطرات بزرگان، نشست و برخاست با علما و....
🔹ارتقای انتخاب نفع دراز مدت:
✨پیشنهاد خرید یک هدیه🎁
برای توانمند کردن قدرت تفصیل و ترجیح
#خیرگزینی_جلسه_پانزدهم
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
🔷راهبرد سیزدهم :
توجه به معیار اصلی ترجیح☑️
🔶تعریف ترجیح در دوره های هفت ساله انسان
🔷سعی به هدایت به ترجیحات غیر مادی ونیت های الهی و اخروی
🔶در قالب نمایشگاهها، داستان ها به خصوص داستان های قرآنی و روایی
🔷برخورد درست با ترجیحات نادرست
🔶چه طور از گفتگو برای هدایت ترجیحات 🔶استفاده کنیم؟ 🤔
🔷صفحات 177 تا 182
#خیرگزینی_جلسه_شانزدهم
🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧
💧راهبرد چهاردهم :
💧ارتقای تعیین مصداق خیر
🔹 تعیین یعنی شخص دادن، تمرکز کردن بر چیزی، نوعی تعین.
🔸کنترل درونی و مراقبت تقوا مهم ترین عامل در تعیین است.
✳️برنامه هایی جهت ارتقای مهارت تعیین گری :
💧1.تقویت تفکر شنیداری و دیداری
💧2.تقویت تجارب در زندگی همراه با غایتگری
💧3.تعیین مقادیق خیر و شر در سرگذشت پیشینیان ویا تجارب دیگران
🔺 از بین بردن نگاه خنثی جهت دار کردن نگاه و بالا بردن قوه تحلیل فرزندان
💧4.تقویت اطلاعات عمومی
💧5.تقویت مهارته های عمومی و تخصصی
💧6.تقویت ضابطه مندی و دور کردن از هرج و مرج
♦️رعایت نظم و برنامه ریزی و مدیریت زمان با توجه به شرایط سنی و دوره رشدی فرزندانمان
💧7.تقویت مهارت توجه به اولویت ها
‼️چه چیز مهم است و چه چیز مهم تر؟
⁉️
‼️چینش و ترتیب خانه مهم تر است يا مراعات شرایط سنی فرزندمان؟
⁉️
‼️انضباط یا قاعده مندی مهم تر است یا رفق و مدارا در خانه و رعایت شخصیت و عزت نفس فرزندمان و ایجاد خاطره خوش از نظم
⁉️
#خیرگزینی_جلسه_هفدهم
🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧