eitaa logo
فرزندپروری مثبت استاد شهیدی
6.2هزار دنبال‌کننده
856 عکس
469 ویدیو
318 فایل
شهیدی سطح۴حوزه علمیه قم ارشدمشاوره دانشجودکتری قرآن وروانشناسی عضوسازمان نظام روانشناسی کد:۲۲۲۸۰ ش پ اشتغال:۱۹۵۸۶۴۸ عضوانجمن روانشناسی اسلامی استادومشاورحوزه ودانشگاه سوال از استادو نوبت مشاوره، کارگاه با👇 09218919572 @qodsishams کانال دیگر👇 @Kr_shahidi
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴🏴🏴🏴🏴🏴 باز دگر باره رسید اربعین جوش زند خون حسین از زمین شد چهلم روز عزای حسین جان جهان باد فدای حسین 🏴اربعین حسینی تسلیت🏴 #کانال_فرزندپروری_مثبت @farzandparvari_mosbat
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 سالروز رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله، خاتم نبوت و شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام، کریم اهل بیت و امام رضا علیه السلام، خورشید هشتم هدایت، تسلیت باد. #کانال_فرزندپروری_مثبت 👇👇 @farzandparvari_mosbat
هدایت شده از مسعود شهیدی
✅✅✅✅✅✅✅ با عرض سلام خدمت اعضای محترم کانال ان شاءالله چهارشنبه این هفته اول ماه ربیع ادامه مطالب اصلی فرزندپروری را ادامه خواهم داد و بابت صبر و حوصله شما که باعث شد کماکان برنامه های این کانال را پیگیری کنید، بسیار متشکرم. به توفیق الهی، مباحث فرزندپروری کودکان زیر 12 سال را در این کانال شروع کردیم. و قرار شد مباحث زیر در این کانال به مرور بیان شود: 1. اصول فرزندپروری 2. خطاهای فرزندپروری 3. علل مشکلات رفتاری کودکان 4. سبکهای فرزندپروری 5. انواع والدین 6. تکنیکهای تقویت رفتارهای مطلوب 7. تکنیکهای کاهش رفتارهای نامطلوب تاکنون پنج مبحث یعنی اصول و خطاهای فرزندپروری، علل مشکلات رفتاری کودکان، سبکهای فرزندپروری و انواع والدین الحمدلله بیان شد، در ادامه به بحث تکنیکهای تقویت رفتارهای مطلوب کودک خواهیم پرداخت. سعی می کنیم از ارائه مباحث پیچیده علمی صرف نظر کنیم و حتی المقدور بصورت کوتاه و کاربردی به مباحث بپردازیم. در ابتدای هر پیام هشتک فرزندپروری گذاشته می شود( ). : 👇👇👇👇👇👇👇👇 @farzandparvari_mosbat
4_5890824469991130906.pdf
657.3K
📚📚📚📚📚📚📚 #کتاب: آموزش والدین و توانمندی سازی خانواده در #بلوغ و #نوجوانی PMT نوجوان راهنمای مدرسین نوشته: دکتر #آسیه #اناری چاپ سازمان بهزیستی کشور سال ۱۳۹۶ #کانال_فرزندپروری_مثبت 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2963668994C3beed48182
📚📚📚📚📚📚📚 فهرست #کتاب: آموزش والدین و توانمندی سازی خانواده در #بلوغ و #نوجوانی راهنمای مدرسین نوشته: دکتر #آسیه #اناری چاپ بهزیستی سال ۱۳۹۲ کتاب بسیار خوبی در زمینه نوجوان به قلم خانم دکتر اناری که تخصص اصلی ایشان در زمینه نوجوان بوده است و تجربه زیادی در مشاوره با نوجوان دارند. #کانال_فرزندپروری_مثبت 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2963668994C3beed48182
✅✅✅✅✅✅✅ 1.فنون بهبود ارتباط والد و کودک ( مثبت) این ارتباط یکی از ابعاد ضروری و اثربخش در تسهیل توسعه‌ی روابط، اصلاح مشکلات کودکان و جلوگیری از شکل‌گیری مشکلات آینده محسوب می‌شود. در این روش به‌عنوان اصلی‌ترین ابزار، برای برقرار کردن ارتباط با احساسات، نیازها، علایق، آرزوها، رؤیاها، تجربه‌ها، و افکار کودک به کار می‌رود. به‌علاوه بازی یک رسانه‌ی ارتباطی برای درک کودک و بهبود رابطه‌ی والد- فرزند محسوب می‌شود. کودکان در برقراری ارتباط از طریق بازی تواناتر هستند و ازاین‌رو، به‌راحتی تجربه‌ی بازی سبب می‌شود بر ابعادی که برای آن‌ها اهمیت بیشتری دارد، تمرکز کنند. به همین دلیل ارتباطات کودک از طریق بازی محدودیت کمتری دارد. برای ایجاد تعامل مثبت بین والد و کودک علاوه بر بازی از دو تکنیک محبت فیزیکی و ارتباط کلامی هم استفاده می‌شود که هر سه تکنیک در ادامه به‌تفصیل توضیح داده‌ خواهدشد. 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2963668994C3beed48182
✅✅✅✅✅✅✅ 1. بهبود ارتباط والد و کودک ( مثبت) الف.زمان باکیفیت () و اصول آن این تکنیک همیشه قبل از تنبیه و استفاده از تکنیک‌های کاهش رفتارهای نامطلوب کودک اجرا می‌شود و جنبه مقدمه‌ای برای آن‌ها دارند یعنی تا این تکنیک‌ها به‌خوبی اجرا نشود، والدین در اجرای تکنیک‌های تنبیه ای با شکست مواجه می‌شوند. در این تکنیک به کودکان اجازه داده می‌شود از طریق گفتار نمادین و ایمن، احساسات خود را به‌طور کامل ابراز کنند و والدین باید بدانند در این تکنیک، رفتار کودکان معنادار است لذا خود «بازی» از اینکه والدین معانی بنیادین را درک کنند یا نه، مهم‌تر است. حضرت علي علیه‌السلام مي‌فرمايند: «هر کس کودکي دارد با او کودکي کند با او بازي کند.» ايشان يکي از نيازهاي اساسي دوران کودکي را بازي معرفي مي‌کنند. شيبه مي‌گويد: امام حسن مجتبي در آغوش پيامبر بود. پيامبر ايشان را از آغوش پايين آورد و مشغول نماز شد. در نماز سجده ايشان طول کشيد. من سر از سجده برداشتم و ديدم امام حسن روي شانه‌ رسول خدا است. وقتي سلام نماز داده شد مردم به رسول خدا گفتند ما تاکنون نديده بوديم شما سجده نماز را این‌قدر طول دهيد. گويا بر شما وحي نازل‌شده بود. ايشان فرمودند: نه بر من وحي نازل نشد. اما فرزندم مرا مرکب خود قرار داده بود و من دوست نداشتم عجله کنم تا این‌که او نيازش برآورده شود. ادامه دارد... 👇👇 @farzandparvari_mosbat
هدایت شده از مسعود شهیدی
🔴👈 دوره جامع تربیت مربی خانواده (ویژه خواهران) 🕰 طول دوره: ۱۲۰ ساعت (به صورت نظری و کارگاهی) ┄┅═✼✰❖◈❖◈❖✰✼═┅┄ ⭕️ عناوین سرفصل های دوره: 1️⃣ مدیریت هیجانات منفی (خشم، استرس و ...) 2️⃣ خودآگاهی و اعتماد به نفس 3️⃣ مدیریت ذهن و بدن 4️⃣ آموزش قبل از ازدواج 5️⃣ اصول و فنون مشاوره ازدواج 6️⃣ آسیب‌شناسی خانواده 7️⃣ اصول و فنون مشاوره خانواده 8️⃣ فرزندپروری 9️⃣ اصول و فنون مشاوره کودک 0️⃣1️⃣ آشنایی با آزمون‌های خانواده درمانی 1️⃣1️⃣ حقوق خانواده 2️⃣1️⃣ تأثیر باورهای دینی در خانواده ┄┅═✼✰❖◈❖◈❖✰✼═┅┄ 🔸تاریخ شروع دوره: ۱۳ آبان 🎁تخفیف ویژه : ۱۰درصد 🗓امکان پرداخت اقساطی 🖊معرفی به صندوق دفتر تبلیغات جهت دریافت وام هزینه دوره با مدرک شمس: یک میلیون تومان (مدرک جهاد هزینه جداگانه محاسبه می شود) ┄┅═✼✰❖◈❖◈❖✰✼═┅┄ ۰۲۵۳۳۲۲۰۸۷۹ ۰۹۹۱۰۳۳۴۷۴۳ @farzandparvari_mosbat
✅✅✅✅✅✅✅ 1. بهبود ارتباط والد و کودک ( مثبت) الف.زمان باکیفیت () و اصول آن والدين و مربيان دنبال اين نباشند که کودک را وارد دنياي بزرگ‌سالی کنند بلکه خود تبديل به کودک شده و وارد دنياي کودکان مي‌شوند. در جهان کودکان اين کودکان هستند که مديريت مي‌کنند. يک قانون بسيار مهم در بازي کودکان اين است که کودک بايد معمار بازي باشد. يعني اين کودک باشد که بازي را مديريت، رهبري و طراحي ‌کند. همان کاري که در بازي با عروسک، بازي با شن و ماسه و در بازي با حيوانات پلاستيکي انجام مي‌دهد. متأسفانه در بسياري از بازي‌هاي رايانه‌اي کودک کمترين نقش را در ايجاد خلاقيت و تأثیرگذاری دارد. او بيشتر شبيه يک تماشاچي است تا يک بازيگر. در يک بازي خوب اين کودک است که تعيين مي‌‌کند چگونه بازي کند. کودک در يک بازي بايد مدير باشد و اگر بزرگ‌سالان خواستند با کودکان بازي کنند آن‌ها بايد در خدمت کودکان قرار گيرند. آن‌ها بايد تبديل به اسباب‌بازی شوند. اين کودک است که بايد تشخيص دهد با يک وسيله چگونه مي‌تواند بازي کند. بازي با اين پرسش که من با اين شيء مي‌توانم چکار کنم، هدايت مي‌شود. ادامه دارد... 👇👇 @farzandparvari_mosbat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅✅✅✅✅✅✅ 1. بهبود ارتباط والد و کودک ( مثبت) الف.زمان باکیفیت () و اصول آن ديويي مي‌گويد: زندگي کودک بازي است کودک هر چه بيشتر بازي مي‌کند زندگي‌اش کامل‌تر و يادگيري او بيشتر مي‌شود. بازی، برای کودک فرصتی گران‌بها و امکانی برای رشد در جهت اجتماعی، فیزیکی، شناختی، عاطفی و اخلاقی است و روشی است که کودک به مدد آن می‌تواند اعضای بدن خود و دنیای پیرامونش را بهتر بشناسد. پس باید بازی را کار و شغل کودک و بهتر است بگوییم دنیای کودک بدانیم پس با دنیای کودک بازی نکنیم چراکه از طریق آن، مهارت‌ها و ویژگی‌های کلیدی از قبیل استقلال، خلاقیت، کنجکاوی و حل مسئله را تمرین می‌کند و برای زندگی کارآزموده می‌شود. زمان باکیفیت کنار کودکان(بازی) دارای اصولی است که در ادامه به‌تفصیل، توضیح داده خواهد ‌شد. ادامه دارد... 👇👇 @farzandparvari_mosbat
base.apk
7.12M
🎥🎥🎞🎞🎞🎞🎞🎥🎥 در از استاد 35 خطای فرزندپروری در 35 کلیپ صوتی،تصویری کمتر از 5 دقیقه ای در اپلیکیشن رویش (Royesh) آستان قدس رضوی قرار گرفته است. این اپلیکیشن قابلیت‌های زیاد دیگری هم دارد از جمله مشاوره غیرحضوری و کلیپ های دیگر در موضوعات خانواده، رسانه و... کافی است این نرم افزار را پس از دانلود نصب کنید و در قسمت تربیت فرزند این 35 کلیپ کوتاه را ببینید. اگر از اینجا نتوانستید دانلود و نصب کنید به گوگل پلی (google play ) بروید (در همه گوشی های اندروید وجود دارد) در آنجا برای یافتن و دانلود این اپلیکیشن، کلمه (Rooyesh) را جستجو کنید. 👇👇👇👇👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2963668994C3beed48182
✅✅✅✅✅✅✅ 1. بهبود ارتباط والد و کودک ( مثبت) الف. اصول زمان باکیفیت () 1) لزومی ندارد یک‌زمان ثابتی در روز را برای این کار مشخص کنید اما اگر والد و کودک یک‌زمان ثابتی که هر دو به‌راحتی می‌توانند در تمام این نیم ساعت کنار هم باشد، داشته باشند همان زمان مناسب‌تر است. اما بهترین زمان‌ها آن مواقعی است که کودک خودش از شما می‌خواهد با او بازی کنید و اگر او نخواست، شما یک‌زمان کوتاه حدود نیم ساعت را برایش مشخص کنید و بگویید مثلاً تا فلان ساعت و یا تا زمانی که زنگ ساعت به صدا دربیاید(ساعت را برای نیم ساعت تنظیم کنید تا اخطار تمام شدن نیم ساعت را اعلام کند) با تو بازی می‌کنم و مانند یک گزارشگر تمام شدن زمان بازی را به کودک یادآوری کنید و درنهایت با قاطعیتی همراه با صمیمیت و محبت (البته زمینه آن از قبل فراهم شود و یادآوری بشود) در موعد مقرر بازی را تمام کنید و به کارهای خودتان بپردازید و نگران گریه‌ها و بی‌تابی‌های کودکتان نباشید بالاخره یاد می‌گیرد که شما این‌گونه رفتار می‌کنید و با شما در دفعات بعد کنار می‌آید و به‌مرور این گریه و زاری او برای بیشتر بازی کردنش کاهش پیدا می‌کند. اما حتماً بازی و فعالیتی انتخاب شود که در نیم ساعت به اتمام برسد و اگر دو زمان 15 دقیقه‌ای با او بازی می‌کنید، فعالیتی را انتخاب کنید که در این مدت تمام شود تا مجبور نباشید وسط بازی، کودک را رها کنید یا بیشتر از زمان معین‌شده با او بازی کنید. ادامه دارد... 👇👇 @farzandparvari_mosbat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥🎥🎞🎞🎞🎞🎞🎥🎥 : " به سر" بازی های تعاملی، هیجانی و انرژی بر، که می توانید در خانه انجام دهید و کودکان را سرگرم کنید. جهت و بویژه برای کودکان ADHD بسیار مناسب است. با هم بازی 👇👇👇👇👇👇👇 @farzandparvari_mosbat
kholaseh-internet.ppsx
47.03M
📚📚📚📚📚📚📚 🔺#پاورپوینت کلاسداری #اعتیاد به #اینترنت کاری از 🔘معاونت تبلیغ مؤسسه انوار طاها 🔘موسسه تخصصی کلاسداری #کانال_فرزندپروری_مثبت 👇👇 @farzandparvari_mosbat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅✅✅✅✅✅✅ 1. بهبود ارتباط والد و کودک ( مثبت) الف. اصول زمان باکیفیت () 2) انتخاب بازی را با توجه به کودک و والد در نظر بگیرید یعنی هر آنچه کودک آزادانه انتخاب می‌کند، بهترین بازی است و اگر خودش بازی خاصی مدنظرش نبود یک بازی را به او پیشنهاد کنید و حتی با خودش بازی جدید ابداع کنید. فعالیت‌هایی که برای کودک، والدین و دیگران مشکل‌ساز نباشند که بازی به تلخی بیانجامد یا ترک شود. پس بازی‌ای که والد را عصبانی می‌کند، موردعلاقه کودک نیست چون درنهایت کودک، پدر و مادر یا دیگران را اذیت می‌کند، بازی مناسبی نخواهند بود. البته توجه داشته باشید که منظورمان از زمان باکیفیت، فقط بازی‌های مرسوم و متداول نیست بلکه هر نوع فعالیت لذت بخشی که فرزندتان از آن خوشش می‌آید. هرچند انگیزه کودک در بازي لذت است اما در حقيقت اين نوعي تمرين براي فعالیت‌هایی است كه فرد در آينده مي‌خواهد انجام دهد. بنابراين والدين و مربيان همواره به بازي به‌عنوان مقدمه‌اي ارزشمند براي ورود به زندگي واقعي نگاه مي‌کنند. ادامه دارد... 👇👇 @farzandparvari_mosbat
✅✅✅✅✅✅✅ 1. بهبود ارتباط والد و کودک ( مثبت) الف. اصول زمان باکیفیت () 2) مانند غذاست همان‌طور که برخي از غذاها مقوي و مغذی هستند و برخي هم ارزش غذايي ندارند، برخي از بازی‌ها هم بسيار ارزشمند هستند و برخي بي‌کيفيت و بي‌ارزش. کساني که غذاهاي بي‌کيفيت استفاده مي‌کنند دچار سوءتغذیه مي‌شوند کساني هم که بيشتر به بازي‌هاي بي‌کيفيت مي‌پردازند مانند بازي‌هاي موبايل و ساير بازي‌هاي رايانه‌اي روند رشد آنان دچار اختلال مي‌شود. بازي‌هاي رايانه‌اي نوعي تماشاي بازي‌ است. کودک به بازي نياز دارد نه تماشاي بازي. آنچه موجب رشد کودک مي‌شود خود بازي است. کار کودک بازي کردن است نه بازي ديدن. بهترين بازي، بازي‌هاي ساخت خود کودک است. مرحوم گلچين گيلاني در شعر زيباي «باز باران با ترانه با گوهرهای فراوان» يک بازي ارزشمند را این‌گونه به تصوير کشيده است. بازی زمینه‌ساز ، ، ، امرونهی، ، ، ، بدنی، و به کودک نباشد چراکه این موارد کاملاً ممنوع است و فرزند قابل‌تکریم است همان‌گونه که پیامبر فرموده‌اند «اکرموا اولادکم» فرزندانتان را تکریم کنید. ادامه دارد... 👇👇 @farzandparvari_mosbat
✅✅✅✅✅✅✅ 1. بهبود ارتباط والد و کودک ( مثبت) الف. اصول زمان باکیفیت () 3) ، ، بر برای ایجاد یک رابطه خوب بین والدین با کودک هرکدام از والدین این تکنیک را اجرا کنند رابطه خودشان را با فرزندشان بهبود بخشیده‌اند، لذا مناسب است که هرکدام از والدین وقتی را جداگانه برای هر یک از کودکانشان قرار دهند و اگر تعداد فرزندانشان زیاد است، می‌توانند همه باهم بازی کنند اما در طول هفته متوجه باشند که اگر فرصتی را پیدا کنند و با هر کودک به‌تنهایی بازی کنند رابطه آن‌ها با فرزندشان بهتر خواهد شد به شرطی که این فعالیت یک فعالیت دوطرفه، تعاملی و با هیجان مناسب باشد نه اینکه کودک خودش به‌تنهایی با اسباب‌بازی‌هایش بازی کند و در این بازی باید والدین طوری بازی کنند تا از کودک انرژی بگیرد که صرف انرژی توسط کودک در بازی برای روانشناسان و مشاوران جنبه درمانی هم دارد. ادامه دارد... 👇👇 @farzandparvari_mosbat
✅✅✅✅✅✅✅ 1. بهبود ارتباط والد و کودک ( مثبت) الف. اصول زمان باکیفیت () 4)عدم استفاده به‌عنوان از این بازی به‌عنوان تنبیه و ابزار محرومیت و تنبیه استفاده نکنید چون بازی والد با کودک یک غذای روحی و موردنیاز هرروز کودک است پس اگر یک غذاست همان‌گونه که مثلاً در مورد غذا نمی‌گویید چون به حرفم گوش ندادی پس امروز بهت غذا نمی‌دهم و او را با غذا تنبیه نمی‌کنید پس فرزندتان را هم با بازی نکردن با او تنبیه نکنید چون غذای روحی اوست که هرروز باید به او بدهید و تعطیل ناپذیر است. ادامه دارد... 👇👇 @farzandparvari_mosbat
هدایت شده از مسعود شهیدی
مدیریت خشم کتاب کار.pdf
532.2K
📚📚📚📚📚📚📚 : کتاب کار ترجمه فرزانه رستگار کتابی است برای افرادی که در کنترل خشم خود مشکل دارند لذا تمرین های این کتاب را اگر انجام دهید میزان هوش هیجانی و مدیریت خشم خود را افزایش خواهید داد. 👇👇 @farzandparvari_mosbat
✅✅✅✅✅✅✅ 1. بهبود ارتباط والد و کودک ( مثبت) الف. اصول زمان باکیفیت () 5) عدم اثر تجمعی همان‌گونه که نمی‌شود چند وعده‌غذا به کودک ندهیم و به او بگوییم امروز و فردا صبحانه، ناهار و شام نداریم و سه روز دیگر به مقدار این دو روزبه تو غذا می‌دهیم و همه این وعده‌های غذایی نمی‌شود در یک روز جمع شود پس بازی با کودک را هم در یک روز مثل جمعه جمع نکنید که مثلاً بجای تمام‌روزهای هفته، 3 یا 4 ساعت با تو بازی می‌کنم و در طول هفته فرصتی برای بازی با کودک قرار ندهیم. غذای هرروز برای همان روز است، خواب هرروز برای همان روز است لذا بازی با کودک هم از این قاعده مستثنا نیست و هرروز باید با فرزندتان بازی کنید و به‌روزهای دیگر موکول نکنید یعنی عدم انجام آن در یک روز قابل جبران با انجام بازی بیشتر در روزهای دیگر نیست. ادامه دارد... 👇👇 @farzandparvari_mosbat