eitaa logo
فرزندپروری مثبت استاد شهیدی
6.2هزار دنبال‌کننده
856 عکس
469 ویدیو
318 فایل
شهیدی سطح۴حوزه علمیه قم ارشدمشاوره دانشجودکتری قرآن وروانشناسی عضوسازمان نظام روانشناسی کد:۲۲۲۸۰ ش پ اشتغال:۱۹۵۸۶۴۸ عضوانجمن روانشناسی اسلامی استادومشاورحوزه ودانشگاه سوال از استادو نوبت مشاوره، کارگاه با👇 09218919572 @qodsishams کانال دیگر👇 @Kr_shahidi
مشاهده در ایتا
دانلود
✅✅✅✅✅✅✅ 1. بهبود ارتباط والد و کودک ( مثبت) ج. با کودک ( کلامی) زمینه درد و دل کردن کودک با والدین فراهم شود اما برعکسش که والدین با کودک درد و دل کنند مناسب و جایز نیست. کودکانمان را درک کنیم و آن احساسات را سرکوب نکنیم تا فرزندمان از عدم پذیرش ما ترسی نداشته باشند و بتواند احساساتش را به‌راحتی بیان کند مثلاً اگر می‌گوید خسته شدم ما در مقابل به او نگوییم مگر کوه کندی که خسته شدی بلکه احساس او را بیان و درک کنیم و حتی بپذیریم لذا می‌توانیم بگوییم خسته شدی چی شده که احساس خستگی می‌کنی؟ منم اگر بجای تو بودم خسته می‌شدم حالا می‌خواهی چکار کنی؟ یا در مثال بعدی هم این درک احساسات می‌آید: کودک: «من واقعاً از دست حامد دلخورم، چون خونه ما نیومد تا باهم بازی کنیم.» والدین: «تو به علت از دست دادن دوستت، ناراحتی درسته؟» گفتگوی سقراطی با کودکمان ترتیب دهیم. ادامه دارد... ┏━━━🍃🍂━━━┓ http://eitaa.com/joinchat/2963668994C3beed48182 ┗━━━🍂🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅✅✅✅✅✅✅ 1. بهبود ارتباط والد و کودک ( مثبت) ج. با کودک( کلامی) گفتگو را به شیوه پرسش و پاسخی شروع می‌کرد و در آغاز خود را با آنچه شخص مقابلش می‌گفت، همراه نشان می‌داد. ممکن بود این گفتگو به طول بینجامد، اما سرانجام بحث را به‌جایی می‌رساند که فرد مقابل به چیزی که سقراط خواهان آن بود اعتراف می‌کرد. ما هم می‌توانیم از فرزندمان را در موضوع مورد گفتگو بپرسیم تا با این سؤالات هدفمند فرزندمان خودش واقعیت را کند پس نباید در این گفتگو خودمان پاسخ مناسب و راه‌حل را به فرزندمان بیان کنیم چون او خودش به آن نرسیده است، پیروی و تبعیت از یافته دیگران در عمل برایش دشوار خواهد بود اما اگر خودش کشف کند و خودش به آن علم پیدا کند، تبعیت از آن برایش هموارتر است. ادامه دارد... 👇👇 @farzandparvari_mosbat
🔸️ نماز یکشنبه های ماه ذی القعده ┏━━━🍃🍂━━━┓ http://eitaa.com/joinchat/2963668994C3beed48182 ┗━━━🍂🍃━━━┛
✅✅✅✅✅✅✅ 1. بهبود ارتباط والد و کودک ( مثبت) ج. با کودک( ) به مورد زیر که دختر از آمدن به خودداری می‌کند، توجه کنید: دختر: مامان من مشاوره نمی‌آیم مادر: چی شده؟ تو از اینکه در مدرسه بودی خسته‌ای و دوست نداری مشاوره بیایی؟ دختر: نه مدرسه خیلی خوش گذشت، خیلی هم خوب بود. مادر: پس در مدرسه اتفاقات خوبی افتاده والان تو خوشحالی، درسته؟ دختر: آره خیلی خوش گذشت، خانم اجتماعی پرسید بلد بودم، ریاضی هم خوب بود و خانم کارت امتیاز داد. مادر: خب الان تو خسته‌ای که می‌گویی نمی‌آیم؟ دختر: نه حوصله ندارم؟ مادر: حوصله کی رو نداری؟ آقای مشاور، حوصله جلسه رو نداری یا ... دختر: حوصله لباس پوشیدن ندارم. مادر: تو چه مواقعی حوصله نداری، زمانی که خسته‌ای؟ دختر: آره زمانی که خسته هستم. مادر: تو که گفتی الان خسته نیستی؟! ادامه دارد... 👇👇 @farzandparvari_mosbat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@mshahidi معرفی کتاب فرزندپروری .pptx
22.89M
📚📚📚📚📚 در زمینه فرزندپروری با رویکردهای متفاوت روانشناسی کتاب های زیاد و خوبی وجود دارد که در این بخشی از آنها معرفی شده است. مطالب علمی و تخصصی فرزندپروری را از کارشناس ارشد مشاوره و دانشجوي دكتري و مشاور کودک با کلیک روی لینک زیر پیگیری کنید. ┏━━━🍃🍂━━━┓ http://eitaa.com/joinchat/2963668994C3beed48182 ┗━━━🍂🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴🏴🏴🏴🏴🏴 امام جواد[ علیه السلام] می فرماید: المومن یحتاج الی توفیق من الله , و واعظ من نفسه , و قبول ممن ینصحه . مومن , به توفیق الهی و پند دهنده درونی , و پذیرش انتقاد و نصحیت ناصحان نیازمنداست . ┏━━━🍃🍂━━━┓ http://eitaa.com/joinchat/2963668994C3beed48182 ┗━━━🍂🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴🏴🏴 امام جواد علیه السلام «گره گشای مشکلات» سخنرانی حجة الاسلام عالی ┏━━━🍃🍂━━━┓ http://eitaa.com/joinchat/2963668994C3beed48182 ┗━━━🍂🍃━━━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به_بچه_ها_گفتن،_از_بچه_ها_شنیدن.pdf
7.56M
📚📚📚📚📚📚📚 به بچه ها گفتن از بچه ها شنیدن(۱) ترجمه فاطمه عباسی فر نشر دایره کتابی خواندنی و دیدنی برای همه والدین اگر حوصله خواندن ندارید حداقل تصاویر آن را ببینید و بخوانید. ┏━━━🍃🍂━━━┓ http://eitaa.com/joinchat/2963668994C3beed48182 ┗━━━🍂🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢💢💢💢💢 های پر کاربرد کانال استاد روی هر هشتک کلیک کنید و بعدش روی فلشهای بالا و پایین کنار عدد پایین صفحه کلیک کنید. ۱. ۲. ۳. ۴. ۵. ۶. ۷. ۸. ۹. ۱۰. ۱۱. ۱۲. ┏━━━🍃🍂━━━┓ http://eitaa.com/joinchat/2963668994C3beed48182 ┗━━━🍂🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹🌸🌸🌺🌸🌺🌸🌹 با سلام ضمن تشکر از همه اعضای محترم بابت پیگیری مطالب این کانال، خدمتتان عرض می کنم که ما تا کنون در بیان تکنیکهای افزایش رفتارهای مطلوب کودکان (5 مورد زیر) فقط به یک مورد اشاره کردیم که مهمترین آنها هم بوده است(فنون بهبود ارتباط والد و کودک). در ادامه به تکنیکهای تشویق رفتارهای مثبت اشاره خواهیم کرد. 1. فنون بهبود ارتباط والد و کودک: زمان کیفی محبت فیزیکی ارتباط کلامی 2. تشویق رفتارهای مثبت و اصول آن تحسین توجه مثبت ایجاد فعالیتهای سرگرم کننده 3. پاداش و امتیاز و اصول آن 4. چارت رفتاری و اصول آن 5. الگوبرداری و سرمشق دهی در ادامه به بیان تکنیکهای تشویقی می پردازیم ┏━━━🍃🍂━━━┓ http://eitaa.com/joinchat/2963668994C3beed48182 ┗━━━🍂🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅✅✅✅✅✅✅✅ ۱. یکی از مهم‌ترین تکنیک‌های تشویقی، تحسین رفتارهای مطلوب کودک است که باید بر اساس اصول زیر(در پیامهای بعدی می آید)، حسن رفتار کودک به‌خوبی انعکاس داده شود تا کودک حس خوبی نسبت به آن رفتار پیدا کند و آن را دوباره تکرار کند. در تحسین، کودک می‌داند که برای چه رفتاری تحسین می‌شود لذا تحسین رفتار او در مرحلۀ بعد، تحسین خود او می‌شود و این سبب خود ارزنده سازی او خواهد شود. در نقطه مقابل تحسین؛ انتقاد، تحقیر، تمسخر، فحش و... هستند که ارتباط را قطع می‌کنند و سبب خود ‌ناارزنده‌سازی کودک می‌شود. ادامه دارد... ┏━━━🍃🍂━━━┓ http://eitaa.com/joinchat/2963668994C3beed48182 ┗━━━🍂🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅✅✅✅✅✅✅✅ ۱. (اصول تحسین) 1. رفتاری را که باعث تشویق شده است، به‌طور مشخص و دقیق و جزئی توصیف کنید. تأثیری را که آن رفتار خاص بر دیگران داشته است، توصیف کنید. 2. بلافاصله بعد رفتار مثبت یا حین رفتار تحسین کنید و با این تحسین، رفتارش را به او انعکاس دهید. 3. تلقین بدرفتاری همراه تحسین اتفاق نیفتد مثلاً به او نگویید: آفرین که داد نزدی یا پرت نکردی بلکه بجای تلقین داد زدن به او بگویید آفرین که آهسته و آرام حرفت را به من گفتی یا آفرین که کتابت رو به دستم رساندی و به من کتابت رو دادی و... ادامه دارد...(پیامهای بعدی را ملاحظه کنید) ┏━━━🍃🍂━━━┓ http://eitaa.com/joinchat/2963668994C3beed48182 ┗━━━🍂🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴🏴🏴🏴🏴🏴 خداوند دنيا را به دوست و دشمن خود مي دهد، اما دينش را فقط به دوست خود مي بخشد.امام محمد باقر علیه السلام «بحاراالانوار ج2، ص 215» «فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت باقرالعلوم علیه السلام را به همه اعضاي كانال تسلیت عرض می کنم» ┏━━━🍃🍂━━━┓ http://eitaa.com/joinchat/2963668994C3beed48182 ┗━━━🍂🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅✅✅✅✅✅ ۱. (ادامه اصول تحسین) 4. حالات غیرکلامی مثل لحن و تن صدا، چهره مثل ابروها و دهان و...(خنده یا اخم و...) بابیان تحسین هماهنگ باشد و چیزی متفاوت از بیان تحسین را به کودک انعکاس ندهد. مثلاً اگر دارید او را تحسین می‌کنید چهره شما هم آن را نشان دهد خنده بر لبانتان جاری شود لحنتان تغییر کند و... 5. تحسین در حضور دیگران باشد به‌صورت مستقیم و یا غیرمستقیم. غیرمستقیم مثل زمانی که کودک با دوستانش مشغول بازی است ولی می‌دانید تحسین شما را که خطاب به مادر یا خاله‌اش است، می‌شنود و در مقابل این تحسین، واکنش نشان خواهد داد. ادامه دارد... ┏━━━🍃🍂━━━┓ http://eitaa.com/joinchat/2963668994C3beed48182 ┗━━━🍂🍃━━━┛