eitaa logo
محمد فرزانیان محمدی
16.1هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
1.1هزار ویدیو
5 فایل
فعال سیاسی و اجتماعی خبرنگار و سرپرست روزنامه کیهان ارسال اخبار ، انتقاد و پیشنهاد: @farzanyan
مشاهده در ایتا
دانلود
لایی کشیدن ! و در روزهای پایانی سال دوباره شاهد افزایش قابل توجه قیمت‌ها است و اختلاف قیمت‌ها از کارخانه تا بازار رکوردهای متفاوتی را ثبت می‌کند. به عنوان مثال، قیمت 111 در بازار آزاد، روزهای اخیر نسبت به اول بهمن ماه بیش از 10 میلیون تومان افزایش یافت و از حدود 54 میلیون تومان به 65 میلیون تومان رسید که رشد 20 درصدی در یک بازه دو هفته‌ای را نشان می‌دهد. در همین مدت قیمت 405 هم با رشد 12 درصدی (11/5 میلیون تومان) به بیش از 94 میلیون تومان رسید. پژو 13 میلیون تومان و سمند LX هم بیش از شش میلیون تومان افزایش یافت. سایر خودروهای داخلی نیز به همین ترتیب افزایش‌های شدیدی را در قیمت تجربه کرده‌اند. البته این تنها مربوط به بهمن ماه است و در ماه‌های گذشته و به‌ویژه طی دو سال اخیر افزایش‌ها بسیار بیشتر از این ارقام است به طوری که برخی در این مدت، افزایش قیمت تا را ثبت کرده‌اند. به اعتقاد عوامل مختلفی در بروز این وضعیت نقش داشته‌اند؛ ضعف در نظارت یک عامل جدی است و اما یک عامل مهم دیگر عرضه قطره ‌چکانی خودرو از سوی است؛ موضوعی که در ماجرای ده‌ها هزار خودرو در پارکینگ‌های خودروسازان در ماه‌های گذشته خبرساز شد. در همین رابطه اخیراً از مشتریان این گروه خودروسازی به دلیل تاخیر ناخواسته در تحویل برخی خودروها که به دلایل مشکلات باقی‌مانده از مدیریت‌های گذشته و شرایط تحریمی و اقتصادی موجود ایجاد شده، کرده است. عامل مهم دیگر حضور در این صنعت است. بهرام پارسایی رئیس‌کمیته اقتصادی کمیسیون اصل نود مجلس با تاکید بر عدم موافقت افزایش تعرفه خودروهای معتقد است: در صنعت وجود دارد که نمی‌خواهد سودهای باد آورده را به راحتی از دست بدهد. وی همچنین در پاسخ به این سؤال که چرا تحقیق و تفحص سال ۹۳ اجرایی نشده می‌گوید: که جلوی هر نوع و را می‌گیرد. وقتی اسامی متخلفان واردات را اعلام کرد، رسانه‌ها به گونه‌ای موضع‌گیری کردند که او اصلی شد». این آنقدر قوی است که ماه گذشته توانست جلوی اکران مستند سینمایی که به بخشی از در صنعت می‌پرداخت را بگیرد. http://eitaa.com/joinchat/2871525392Cb1b4e95339
‏پالایشگاه نفتی اکسان موبیل در «لوئیزیانا» جنوب که قابلیت پالایش ۵۰۲ هزار بشکه نفت خام در روز را دارد و دومین پالایشگاه نفتی بزرگ ،که سالیانه ۶.۶ میلیون پوند محصولات شیمیایی تولید می‌کند. بووووم رفت رو هوا😁 http://eitaa.com/joinchat/2871525392Cb1b4e95339
شاهد از غیب رسید... همانطور که پیش بینی می‌شد تمام ادعاهای طی چند وقت گذشته از سوی اصلاح طلبان مبنی بر عدم امکان رقابت عادلانه و نداشتن کاندید کافی برای ارائه لیست، صرفاً نوعی اقدام برای حضور چراغ خاموش‌شان در صحنه‌ی انتخابات و در جهت حفظ پرستیژ انتقادی (بمنظور فرار از پاسخگویی بابت حمایت‌شان از دولتِ بی‌دستاورد جناب روحانی)، مظلوم نمایی (بمنظور ایجاد دوقطبی‌های کاذب)، ایجاد اشتباه محاسباتی در اردوگاه رقیب و احیاناً زمینه‌چی برای توجیه شکست انتخاباتی‌شان بود ولاغیر!! مهدی قاسم زاده http://eitaa.com/joinchat/2871525392Cb1b4e95339
قانون مجلس شورای اسلامی، استفاده از در مقاصد انتخاباتی مجاز نیست و رسانه‌های یا ، از تبلیغ له یا علیه نامزدها منع شده اند. بر این اساس فهرست مهمترین مؤسسات مطبوعاتی، روزنامه ها و خبرگزاری های مشمول این ممنوعیت به شرح زیر اعلام می شود: مؤسسات مطبوعاتی (تمام رسانه‌های مؤسسه): ،اطلاعات،‌ ایران، همشهری روزنامه‌ها: اصفهان زیبا، امین جامعه، تهران تایمز، حمایت،‌ جام جم، شهرآرا، شهروند، فرهیختگان، قدس، هگمتانه خبرگزاری‌ها: آنا، ابنا، ایبنا، ایرنا، ایسنا،‌ ایکنا، ایمنا، برنا، پانا، تقریب، تسنیم، حوزه، خانه ملّت، دفاع مقدس، رسا، رضوی، دانشجو، شبستان، علم و فرهنگ، فارس، قدس، مهر، میزان http://eitaa.com/joinchat/2871525392Cb1b4e95339
یکی از مولفه های داشتن یک نماینده قوی در شورای اسلامی است... آنچه مانع تامین است ضعف در انتخاب است. ۱. انتخابات را پر شور کنید ۲.تبلیغ صحیح کنید به دور از فریب و دروغ ۳.دیگران را تخریب نکنید ۴.آگاهی تان باید در انتخابات اثر کند ۵.مراقب باشید علاقه مندی ها به اصطکاک نینجامد ۶.اصلح را پیدا کنید ۷.بخاطر نامزد ها در مقابل یکدیگر قرار نگیرید ۸.آدم های خوب را به مردم معرفی کنید ۹.تقوای سیاسی داشته باشید ۱۰.مشارکت در انتخابات را حداکثری کنید http://eitaa.com/joinchat/2871525392Cb1b4e95339
کاندیدای شده گفته در ۴۱ سال گذشته به سمت تعامل منفی با دنيا رفتيم! مردم بقای نظام را می‌خواهند چون معلوم نيست اتفاق بهتری رخ دهد!" آگاهانه در گفته هایش نظام را یک حکومت منزوی و نامطلوب معرفی می‌کند و در ذهن مخاطب طوری تصویر می‌سازد که بعد از کنار رفتن یک نظامِ بد، معلوم نیست اوضاع بهتر بشود یا نه! حیدری قبلا دولت را همدست با رژیم صهیونیستی معرفی کرده بود! "محمد پاداش" http://eitaa.com/joinchat/2871525392Cb1b4e95339
‏رو میز هیچ گزینه برای مقابله بااقتدار مردم ایران وجود نداره تنها گزینه آمریکایی ها برای مقابله با همین دار و دسته ی بنفشی هستن که با بی عرضگی ها،سوءمدیریت ها،کم کاری ها و تنبلی های خودشون تعمدا کاری میکنن تا مردم از آرمانهای انقلاب بشن! http://eitaa.com/joinchat/2871525392Cb1b4e95339
#‏حسين_شريعتمداری در نوشت: هریک از نیرو‌های حاضر در جبهه فراگیر به تنهایی شبیه یک نهر هستند که طرف مقابل به آسانی می‌توان از آن رد شود ولی اگر با یکدیگر پیوند بخورند _لیست واحد بدهند_ به تبدیل خواهند شد که از آن است! http://eitaa.com/joinchat/2871525392Cb1b4e95339
8.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سخنرانی کوبنده استاد حسن عباسی: بگردید ٣٠٠ تا قاسم سلیمانی پیدا کنید بفرستید مجلس، ۴سال با خیال راحت چشم‌هایتان را ببندید! http://eitaa.com/joinchat/2871525392Cb1b4e95339
🔺قسمتی از وصیت نامه خطاب به سیاسیون: 🔹خطاب به سیاسیون کشور... نکتهای کوتاه خطاب به سیاسیون کشور دارم: چه آنهایی [که] خود را مینامند و چه آنهایی که . آنچه پیوسته در رنج بودم اینکه عموماً ما در دو مقطع، خدا و قرآن و ارزشها را فراموش میکنیم، بلکه فدا میکنیم. عزیزان، هر رقابتی با هم میکنید و هر جدلی با هم دارید، اما اگر عمل شما و کلام شما یا مناظرههایتان بهنحوی تضعیفکننده دین و انقلاب بود، بدانید شما مغضوب نبی مکرم اسلام و شهدای این راه هستید؛ مرزها را تفکیک کنید. اگر میخواهید با هم باشید، شرط با هم بودن، توافق و بیان صریح حول اصول است. اصول، مطوّل و مفصّل نیست. 🔹اصول عبارت از چند اصل مهم است: 1- اول آنها، اعتقاد عملی به ولایت فقیه است؛ یعنی این که نصیحت او را بشنوید، با جان و دل به توصیه و تذکرات او به عنوان طبیب حقیقی شرعی و علمی، عمل کنید. کسی که در جمهوری اسلامی میخواهد مسئولیتی را احراز کند، شرط اساسی آن [این است که] اعتقاد حقیقی و عمل به ولایت فقیه داشته باشد. من نه میگویم ولایت تنوری و نه میگویم ولایت قانونی؛ هیچ یک از این دو، مشکل وحدت را حل نمیکند؛ ولایت قانونی، خاصّ عامه مردم اعم از مسلم و غیر مسلمان است، اما ولایت عملی مخصوص مسئولین است که میخواهند بار مهم کشور را بر دوش بگیرند، آن هم کشور اسلامی با این همه شهید. 2- اعتقاد حقیقی به جمهوری اسلامی و آنچه مبنای آن بوده است؛ از اخلاق و ارزشها تا مسئولیتها؛ چه مسئولیت در قبال ملت و چه در قبال اسلام. 3- بهکارگیری افراد پاکدست و معتقد و خدمتگزار به ملّت، نه افرادی که حتی اگر به میز یک دهستان هم برسند خاطرهی خانهای سابق را تداعی میکنند. 4- مقابله با فساد و دوری از فساد و تجمّلات را شیوه خود قرار دهند. 5- در دوره حکومت و حاکمیت خود در هر مسئولیتی، احترام به مردم و خدمت به آنان را عبادت بداند و خود خدمتگزار واقعی، توسعه گر ارزشها باشد، نه با توجیهات واهی، ارزشها را بایکوت کند. 🔹مسئولین همانند پدران جامعه میبایست به مسئولیت خود پیرامون تربیت و حراست از جامعه توجه کنند، نه با بیمبالاتی و به خاطر احساسات و جلب برخی از آراء احساسی زودگذر، از اخلاقیاتی حمایت کنند که طلاق و فساد را در جامعه توسعه دهد و خانوادهها را از هم بپاشاند. حکومتها عامل اصلی در استحکام خانواده و از طرف دیگر عامل مهم از هم پاشیدن خانواده هستند. اگر به اصول عمل شد، آن وقت همه در مسیر رهبر و انقلاب و جمهوری اسلامی هستند و یک رقابت صحیح بر پایه همین اصول برای انتخاب اصلح صورت میگیرد. http://eitaa.com/joinchat/2871525392Cb1b4e95339
حمله راکتی به یکی از پایگاه‌های آمریکا در عراق 🔹خبرگزاری فرانسه مدعی حمله راکتی به یک پایگاه آمریکا در شمال عراق شده است. http://eitaa.com/joinchat/2871525392Cb1b4e95339
آیا احساس معنایش این است که به نیندیشیم؟ سؤال دیگر این است - که اینجا هم باز فرمودند-که رابطه‌ی «تکلیف‌مداری» با «دنبال نتیجه بودن» چیست؟ امام فرمودند: ما دنبال تکلیف هستیم. آیا این معنایش این است که امام دنبال نتیجه نبود؟ چطور میشود چنین چیزی را گفت؟ امام بزرگوار که با آن شدت، با آن حدّت، در سنین کهولت، این همه سختی‌ها را دنبال کرد، برای اینکه نظام اسلامی را بر سر کار بیاورد و موفق هم شد، میشود گفت که ایشان دنبال نتیجه نبود؟ حتماً تکلیف‌گرائی معنایش این است که انسان در راه رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب، بر طبق تکلیف عمل کند؛ برخلاف تکلیف عمل نکند، ضدتکلیف عمل نکند، کار نامشروع انجام ندهد؛ والّا تلاشی که پیغمبران کردند، اولیای دین کردند، همه برای رسیدن به نتائج معینی بود؛ دنبال نتائج بودند. مگر میشود گفت که ما دنبال نتیجه نیستیم؟ یعنی نتیجه هر چه شد، شد؟ نه. البته آن کسی که برای رسیدن به نتیجه، برطبق تکلیف عمل میکند، اگر یک وقتی هم به نتیجه‌ی مطلوب خود نرسید، احساس پشیمانی نمیکند؛ خاطرش جمع است که تکلیفش را انجام داده. اگر انسان برای رسیدن به نتیجه، بر طبق تکلیف عمل نکرد، وقتی نرسید، احساس خسارت خواهد کرد؛ اما آن که نه، تکلیف خودش را انجام داده، مسئولیت خودش را انجام داده، کار شایسته و بایسته را انجام داده است و همان طور که قبلاً گفتیم، واقعیتها را ملاحظه کرده و دیده است و بر طبق این واقعیتها برنامه‌ریزی و کار کرده، آخرش هم به نتیجه نرسید، خب احساس خسارت نمیکند؛ او کار خودش را انجام داده. بنابراین، این که تصور کنیم تکلیف‌گرائی معنایش این است که ما اصلاً به نتیجه نظر نداشته باشیم، نگاه درستی نیست.  در دفاع مقدس و در همه‌ی جنگهائی که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضی از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانی که وارد میدان جهاد میشدند، برای تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فی‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانی که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزی و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامی نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائی هیچ منافاتی ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست می‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ برای رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههای مشروع و میسّر، برنامه‌ریزی کند. دیدار دانشجویان‌ 6/5/92 http://eitaa.com/joinchat/2871525392Cb1b4e95339