eitaa logo
فصل فرهنگ | فلاح شیروانی
1.5هزار دنبال‌کننده
306 عکس
22 ویدیو
2 فایل
فضیلت «خوش خیالی» : «تاب بنفشه می‌دهد، طُرّۀ مُشک سای تو. پردۀ غنچه می‌درد، خنده دلگشای تو. شاه‌نشین چشم من، تکیه گه خیال توست، جای دعاست، شاه من! بی تو مباد جای تو!»(حافظ) ☘️ @fallahshirvani
مشاهده در ایتا
دانلود
🕌 | 📍 | شعراء ۳ ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ 🔷«عزیزتر از جان» [. از هدایت‌نشدن‌شان غمگینی، . چنان که گویا می‌خواهی جان بدهی!] ☘ چه مهربان! چقدر باشکوه! عزیزتر از جان عزیز! ☘ حضرت امام ره می‌فرماید، می‌دانید آن حضرت چرا اینقدر حرص می‌خورد؟ چون می‌خواست همه را چون امام علی ع بکند و نمی‌شد. حضرت علی با جان مستعد خود همه چیز را گرفته بود و بالا رفته بود و ما گیج می‌خوردیم و حضرت هم غصه می‌خورد. 🍀@faslefarhang
سه راهبرد به نیروهای انقلاب قابل توصیه است : 1. «خودسازی» و اهتمام جانانه به رهنمود قرآنی «عَلَيْكُمْ أَنْفُسَكُمْ» 2. «جامعه‌پردازی» در قالب «قیام جوانان برای ساختن ایران اسلامی»(رهنمود بیانیه) 3. کمک به دولت روشن است که آمادگی نباید حالت التماس پیدا کند. 🔹پیوند https://virasty.com/fallahshirvani/1721975163212740355 ▫️
🔍| ┄┄┅••=✧؛🌼؛✧=••┅┄┄ ▫️درک شرایط جبهۀ انقلاب حزب الله در شرایط جالبی قرار گرفته است. گویا این شرایط برای آن است که به مغزای مسؤولیت تاریخی خویش بپردازد، «وَ كَذٰلِكَ نُنْجِي اَلْمُؤْمِنِينَ». خداوند متعال حضرت یونس علیه السلام را که هرچند تمام وجودش برای خدا و راه خدا بود، گاهی تلقیهای ضعیفی داشت، «فَظَنَّ أَنْ لَنْ‌نَقْدِرَ عَلَيْهِ» در یک اتوبان سه بانده «فَنٰادىٰ فِي اَلظُّلُمٰاتِ» قرار داد تا فقط به سمت خدا بیاید و بگوید «لاٰ إِلٰهَ إِلاّٰ أَنْتَ سُبْحٰانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ اَلظّٰالِمِينَ»﴿الأنبياء، ٨٧﴾ ▫️سه راهبرد قابل توصیه به جبهۀ عزیز انقلاب : 1. «خودسازی» و اهتمام جانانه به رهنمود قرآنی «عَلَيْكُمْ أَنْفُسَكُمْ» چرا که به ثمرۀ فوق‌العاده بزرگی اشاره کرده می‌فرماید «لاٰيَضُرُّكُمْ مَنْ ضَلَّ إِذَا اِهْتَدَيْتُمْ» ﴿المائدة، ١۰۵﴾ «گمراهان به شما ضرری نمی‌زنند اگر شما هدایت شده باشید» جبهۀ انقلاب باید مرحمت کند، یکبار وقت بگذارد و خطوط این «خودسازی» را به صورت انضمامی ببیند و برایش تدبیر کند. شاید امور مطلوب و ضروی‌ای به چشم بیاید. 2. «جامعه‌پردازی» به نیت «برساختن دولت اسلامی»(مرحله‌ای که در آن متوقف شده‌ایم) این نکته نیز در طرح راهبردی فخیم رهبر انقلاب از زمان «بیانیۀ گام دوم انقلاب» بار گذاشته شده است، تا چه زمانی جبهۀ انقلاب آن را بشنود و باور کند و در پیش بگیرد. محور دوم همان «قیام جوانان برای ساختن ایران اسلامی» است، فارغ از هر نظم دولت ـ ملتی. بخصوص وقتی که «ستاد فرماندهی» دچار اختلال شده باشد. ایشان برای این «قیام» که دال مرکزی بیانیۀ گام دوم است و «الگوی نوین حل مسائل ملی»، ادامۀ «انقلاب و تحول اسلامی» و در واقع «تنها راه برساختن دولت اسلامی به معنای واقعی و انقلابی و اسلامی» است، سازکاری را مطرح فرموده است که جسته و گریخته الفاظی از آن به گوش جبهه رسیده است. هنوز جبهه انقلاب نتوانسته باور کند که مسؤولیت تاریخی او برای آن که پس از مرحلۀ «انقلاب» و «نظام» بتوان مرحلۀ «دولت‌سازی» را هم پشت سر گذاشت همین قیام همۀ مردم(در ابتدا جوانان متعهد) برای حل مسأله‌های واقعی است. شاید مهمترین مانع او نگاههای آغشته به علوم انسانی باشد(ولی مانع فقط این نیست). مثلاً برخی از این نگاهها به بهانۀ از دست نرفتن «امر سیاسی» و «سیاست»، مقولۀ «خدمت» و «حل مسأله» را تقبیح می‌کنند و بدین وسیله یک سردرگمی بزرگ در موجودیّت امروز جبهۀ انقلاب و یک توقف فرصت‌سوز در برابر دستورات واضح رهبری پدید می‌آورند. 3. کمک به دولت قطعاً جبهۀ انقلاب باید در فکر مدد رساندن به دولت باشد. ولی روشن است که این نباید حالت التماس پیدا کند. باید آمادگی اعلام شود، ولی احساس کند که بدون این امکانات و زمینه ها هم می شود به «پیشرفت ایران اسلامی» پرداخت. ┄┅••؛••┅┄ اگر بنا را بگذاریم که روی این سه راهبرد تأملات جدی صورت بگیرد، وضعی واضح و قابل پیگیری پیدا می‌کند. ┄┄┅••=✧؛🌸؛✧=••┅┄┄ ✿ شاخه گل صلوات، هدیه به ارواح بلند شهیدان خدمت رضوان الله تعالی علیهم ☘️@faslefarhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سرفصل راهبردی سخن آقای قوی بسیار قابل توجه است. ما تجربۀ مشروطه را داریم که به ظاهر با دغدغه‌های خوبی شروع شد، ولی آنقدر کشور را به آشفتگی گفتمانی و اجتماعی کشید که به دیکتاتوری رضاخانی منتهی شد. شور و حرارت روشنفکری در زمان مشروطه خیلی چشمها را خیره می‌کند، ولی با چشم باز می‌توان دید که نهایتاً آنچه حاصل شد، خیر ملّت نبود. حتی افراد نامداری از همین روشنفکران و به ظاهر دانایان روزگار رسماً پایه‌گذاران استبداد پهلوی شدند!! ما نیازمند شناختن این گذشتۀ نه چندان دور هستیم. «برای برداشتن گامهای استوار در آینده، باید گذشته را درست شناخت و از تجربه‌ها درس گرفت؛ اگر از این راهبرد غفلت شود، دروغ‌ها به جای حقیقت خواهند نشست و آینده مورد تهدیدهای ناشناخته قرار خواهد گرفت. دشمنان انقلاب با انگیزه‌ای قوی، تحریف و دروغ‌پردازی دربارۀ گذشته و حتّی زمان حال را دنبال می‌کنند و از پول و همۀ ابزارها برای آن بهره می‌گیرند. رهزنان فکر و عقیده و آگاهی بسیارند؛ حقیقت را از دشمن و پیاده‌نظامش نمی‌توان شنید»(بیانیه گام دوم) معلوم است از نظر شریف رهبر معظم انقلاب ما در این دوره در معرض معرکه‌آرائی این طائفه خواهیم بود و همان سرگیجه‌ای را پدید می‌آورند که پیشتر آفریدند و رهبران هدایت را نیز به شکلهای مختلف به دار می آویزند. این روشنفکری سیاه‌کار فعال شده و روی کلیدی‌ترین مباحث حیات اجتماعی امروزمان آمده است. در مشروطه چه اتفاقات درس‌آموز یا عبرت‌آموزی افتاده است؟ آنها که مشروطه را تفصیلی کار کرده‌اند باید آستین بالا بزنند و دانایی مفصلی در این باب برای ما پدید بیاورند. ┄┄┅••✧••┅┄┄ ☘️@faslefarhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
* یک واقعیت تلخ، . وضع حجاب و برخی امور فرهنگی دیگر در فضای عمومی و ادارات قم خوب نیست. * یک واقعیت تلخ دیگر، . شاید قریب به ٧٠هزار طلبه در قم ساکنند و اثر ملموسی ندارند. * یک واقعیت تلخ‌تر، . مرکز حوزه‌های علمیه کل کشور در قم است و اثر ویژه‌ای را در این باب دنبال نمی‌کند. چرا این‌گونه‌ایم؟ 🔹پیوند https://virasty.com/fallahshirvani/1722319677591092689 ▫️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️چهارچوب اقدام ما مشغول چه هستیم؟ دارد چه اتفاقی می‌افتد؟ چه سؤالهای جالبی! چه پاسخی برای این سؤالها داریم؟ پاسخها متعدد است و هر پاسخ از زاویه‌ای به این موضوع می‌نگرد. حضرت آقا حفظه الله تعالی پاسخ بسیار جالبی به این سؤال داده‌اند که در نوبتی به آن خواهیم پرداخت، ولی حکیم شیرازی معاصر ما «آیت آلله حائری شیرازی» رحمت الله علیه به این سؤال از یک زاویۀ مهم پاسخ داده است. آنچه فرموده است، آنچنان طبیعی و واقعی است که حالت پیشگویی حوادث امروزمان را دارد که در 30 سال پیش مطرح شده است. حتماً کلیپ را ببینید و صدای ملکوتی ایشان را با گوش جان بشنوید و حکمت ایشان را بنوشید! در واقع می گویند ما «خواست خدا» را دنبال می کنیم. این «خواست» مشغول غربال کردن جامعۀ ما و جامعۀ غربیان دنیاپرست است. این غربال را که کاری الهی و فطری و قهری است باید جدی گرفت و همین طوری که هست به آن نگاه کرد. در یک نگاه «تمیز» به مخاطب غربی خود می گوید : «ما با شما عالَم را قسمت می کنیم. پاکان عالم را از شما خواهیم گرفت و شما هرزه‌های ما را از ما خواهید گرفت؛ هرزه های ما برای شما و پاکان عالَم برای ما»(!!) عالی! عالی! عالی! رحمت الله علیه! ┄┄┅••=✧؛🌸؛✧=••┅┄┄ ✿ شاخه گل صلوات، هدیه به ارواح نورانی حکیمان واقعی این ملت که برای سعادت این مردم سخت کوشیدند و عمر خود را بی هیچ منتی صرف کردند و رفتند، رحمة الله علیهم اجمعین. ☘️@faslefarhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌍 ▫️نگاه نامحدود، خواستهای بلند به کاکتوس هم امید داشته باش، شاید میوه داشته باشد. ┄┄┅••=✧؛🌸؛✧=••┅┄┄ ☘️@faslefarhang
جناب هنیّه رحمت الله علیه را در پایتخت کشورمان به شهادت رساندند. نیروهای فنّی باید خوب و کامل موضوع را بررسی کنند، ولی نیروهای عمومی جبهه به جای افتادن به جان هم باید به این فکر کنند که «مسؤولیّت» خیلی به ماها نزدیکتر از آن است که فکر می کنیم. دشمنی مسلط همۀ‌موجودیت ما را هدف گرفته است. 🔹پیوند https://virasty.com/fallahshirvani/1722408114102605869 ▫️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴🔴🔴 ❓جرم شیخ فضل‌الله نوری چه بود؟ 🔅... آن روزنامه جبهه ملی را پیدا بکنید، میرزای شیرازی را متهم کرده به دروغگویی! شیخ فضل‌الله را این‌قدر فحش داده! جرم شیخ فضل‌الله بیچاره چه بود؟ جرم شیخ فضل‌الله این بود که قانون باید اسلامی باشد... آقای کاشانی هم همینطور. 🔆 جرم اینها همین است که اینها عقیده‌شان این است که باید اسلام در ایران پیاده بشود. و شما می‌گویید که احکام غرب مترقی است... ، ج۱۴، ص۴۶۳-۴۶۴ 🔆 مرحوم شیخ‏‎ ‎‏فضل‌الله‎‏ رحمه‌الله ایستاد که مشروطه باید مشروعه باشد، باید قوانین موافق اسلام‏‎ ‎‏باشد. در همان‌وقت که ایشان این امر را فرمود و مُتمِّم قانون اساسی هم از کوشش ایشان‏‎ ‎‏بود مخالفین، خارجی‌ها که یک همچو قدرتی را در روحانیت می‌دیدند، کاری کردند در‏‎ ‎‏ایران که شیخ فضل‌الله مجاهد مجتهدِ دارای مقامات عالیه را، یک دادگاه درست کردند‎ ‎‏و یک نفر منحرف، روحانی‌نما او را محاکمه کرد و در میدان توپخانه، شیخ فضل‌الله را‏‎ ‎‏در حضور جمعیت به دار کشیدند... ، ج۱۳، ص۲۵۷ 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕌 | 📍 | فرقان ۷۷ ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ 🔷«بد می‌بینید!» 🔻وقتی نگاه به زندگیتان نباشد، همه‌اش کارها می‌خورد، تلخ و تاریک است، پیش نمی‌رود. حتی اگر پیش برود، پیش نرفته است. کلا زندگی از یک مداری خارج می‌شود. [. خدا را بخوانید تا به شما اعتنا کند! . با او در گفتگو باشید.] [. ما می‌بینیم که این قاعده را نادرست می‌خوانید و رویه‌ای خالی از خدا در زندگی در پیش میگیرید. . بد می‌بینید! . این نادانی خفتتان می‌کند.] 🍀@faslefarhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔍| ۱ ┄┄┅••=✧؛🌼؛✧=••┅┄┄ جان گرفتن آرزوهای بلند در دل مردم و نخبگان و سامان‌خواهی جدی یکی از نعمتهای بزرگ برای جامعۀ مستعدی مثل جامعۀ ما است. وقتی این شور تعالی و پیشرفت هست، دیدن دسته‌ای آشفتگی‌ها و عقب‌ماندگیها و حل نشدن نارسائیها دلسوزان و متفکران جامعه را به تحلیل این موضوع می‌پردازد که چرا هر چه زمان می‌گذرد برخی مشکلات اساسی همچنان باقی است و باعث احساس عجز ما می‌شود. دیدن نارسائیهای اساسی و در کنار آن رسیدن به تحلیلهای نافذ و درست از ریشه‌های آنها جزء واجبات فکری امروز ما است. به همین جهت باید از تحلیلها استقبال کرد و همه را به خوبی کاوید و اندیشۀ راهگشایی را برای خود رقم زد. یکی از این تحلیلها را در تاریخ ۲ شهریور ۱۳۹۷ از جناب دکتر محمود سریع‌القلم شنیدیم. دکتر سریع القلم(م ۱۳۳۸)، پژوهشگر حوزه توسعه، علوم سیاسی و تاریخ معاصر ایران و عضو هیئت علمی و استاد تمام گروه علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی است. ایشان تحصیل‌کرده آمریکا است. ایشان در این تحلیل به یکی از ریشه‌های جدی مشکلات امروز اشاره کرده است. این بحث را با دقت باید خواند. اگر کسانی معتقدند که راه حل امثال ایشان همواره در کشور ما و کشورهای شبیه به ما شکست خورده است، در برابر می‌توان گفت این متن از آن جهت قابل استفاده است که به نظر می‌رسد مشکل بزرگی را خوب توصیف کرده است. ┄┅••؛••┅┄ ▫️آیا ما انسجام فکری داریم؟ به‌هم‌ریختگی عمل، ریشه در به‌هم‌ریختگی فکری دارد. وقتی اجزاء فکر یکدیگر را نقض کنند، عمل به آنها نیز مجموعه‌ای از تناقضات را به وجود می‌آورند. بالاخره مشخص نیست که: • بخش خصوصی را قبول داریم یا نداریم؟ در بیان می گوییم قبول داریم ولی حاضر نیستیم به او مسؤولیت دهیم، تفویض کنیم و در حکمرانی با او شریک شویم؛ • بالاخره معلوم نیست این نظام بین‌الملل را قبول داریم یا نداریم؟ در بیان، قبول نداریم ولی تمام فن‌آوریها، محصولات، اعتبارات و تحقیقات آنها را می‌خواهیم. فلسفه وجودی آنها را قبول نداریم ولی بسیاری از محصولات آنها را می‌خواهیم؛ • بالاخره دنیا جای خوبی است یا باید با مظاهر آن مبارزه کرد؟ در بیان، دنیا را مذمت می‌کنیم ولی برای پول و مقام تقریباً هر کاری می‌کنیم؛ • بالاخره معلوم نیست تخصص را قبول داریم یا نه؟ البته که در بیان همه قبول دارند ولی دریاچه اورمیه، نرخ تورم، بانکداری، نظام آموزش عالی، محیط زیست، صنعت خودروسازی و سیاست خارجی معرف اینست که امور، تخصصی تصمیم‌سازی نشده‌اند؛ • بالاخره می‌خواهیم با مسلمان‌ها روابط خوبی داشته باشیم یا با غربی‌ها، یا با آسیایی‌ها یا با شمالی‌ها یا با هیچ کدام؟ بالاخره مسیر چیست؟ • بالاخره زمان مهم است و باید برای آن فکر کرد، برنامه‌ریزی کرد، آینده‌نگری کرد و در اندیشه 50 سال آینده بود یا زمان تعطیل است و باید دم را غنیمت شمرد؟ • بالاخره سرمایه‌داری را قبول داریم یا نه؟ چپ هستیم؟ سوسیالیست هستیم؟ از نوع چینی هستیم؟ مالزی هستیم؟ هند هستیم؟ ترکیه هستیم؟ صدها لایه و پرده تو در تو هستیم؟ چه هستیم؟ • بالاخره می‌خواهیم با کیفیت زندگی کنیم؟ همه با کیفیت زندگی کنند؟ در دنیا به واسطه آنچه ساخته‌ایم اعتبار و احترام کسب کنیم؟ سازکار چنین مقصودی چیست؟ اصولاً کیفیت اهمیتی دارد یا خیر؟ • بالاخره می‌خواهیم چکار کنیم؛ بقا، رشد، پیشرفت، تقابل، تعامل سازنده؟ کدامیک؟ با کدام ترکیب؟ تقسیم‌بندی درصدها به چه صورت است؟ • و بالاخره «افکاری که افق‌های ما را تعیین می‌کنند» کدامند؟ می‌دانیم؟ افرادی می‌دانند؟ اتاق فکری که به این امور توجه می‌کند کجاست؟ آیا سیستمی داریم که کل مسایل کشور را یکجا ببیند و به صورت تسلسلی و سیستماتیک برای آنها طراحی کند؟ شاید علت العلل مسایل ما، وضعیت اندیشه‌ای و فکری ماست. مجمع‌الجزایری از افکار به صورت معلّق در فضا بدون آنکه نقطه مماسی داشته باشند در مدارهای خودخواسته حرکت می‌کنند. تا اندیشه منطقی و منسجم نشود، عملکرد اصلاح نمی‌شود. دلیل اینکه در نروژ و دانمارک آرامش و ثبات وجود دارد به خاطر این است که پاسخ سؤالات فوق را دهه‌ها پیش در میان خود حل کرده‌اند. شاید با همین استدلال، فلسفه در غرب و در آسیا فعلاً جایگاهی ندارد، ولی در میان خاورمیانه این سؤالات مهم فلسفی بی‌پاسخ مانده‌اند و تعدد و حجم بحرانها، مجال پاسخگویی را نمی‌دهد. ادامه دارد ... 🔻
۲ ┄┄┅••=✧؛🌼؛✧=••┅┄┄ دستگاه مغزی ما محتاج انسجام درونی است تا سیستمی به پا شود. نمی‌توان همه چیز را با هم و هم‌زمان خواست. زندگی با کیفیت محتاج اولویت‌بندی، سیستم، هرم، زمان‌بندی، آینده‌نگری و واقع‌بینی است. بدون داشتن *Consistency نمی‌توان در انتظار جواب نشست. به درجه‌ای که میان بیان و عمل یک فرد، یا کشور یا بنگاه فاصله باشد، به همان میزان کیفیت، اعتبار و کارآمدی آن کاهش می‌یابد. شفافیت و قاعده‌مندی دو اصل ثابت و جهان شمول پیشرفت هستند. فکری انسجام دارد که شفاف و قاعده‌مند باشد. از سطح تناقضات یک اندیشه کاسته می‌شود وقتی شفاف باشد. سالها پیش، به شخصی که یک ساعت و ۴۵ دقیقه به جلسه‌ای با تأخیر آمده بود مؤدبانه و خصوصی گله کردم. او در پاسخ، نکته‌ای گفت که سطح یادگیری از آن در حد یک دوره فوق لیسانس بود. او گفت: اینقدر صحبت از نظم و سیستم و عقلانیت و زمان و کارآمدی و آینده‌نگری و انسجام و دقّت و مدیریت و قانون‌گرایی ... نکن. من و تو را آخر در قبر خواهند گذاشت. مسؤولیت دست‌یابی به انسجام فکری با خودمان است. در این نظام بین الملل، همه کشورها تنها هستند و صرفاً به فکر منافع خود. با توجه به مثلث در حال ظهور مجدد چین، روسیه و آمریکا، این ویژگی نظم جهانی عمیق‌تر نیز خواهد شد. اگر با دانش و تخصص به انسجام فکری نرسیم، هم چنان مانند ۱۷۰ سال گذشته سینوسی سیر خواهیم کرد. مخالفان قدرتمند شدن کشور چه در منطقه و چه خارج از منطقه متوجه هستند که ما در انبوهی از تناقضات زندگی می‌کنیم. نباید گذاشت آنها به آنچه ناپلئون گفت برسند. ناپلئون گفت: «وقتی دشمن شما در حال اشتباه کردن است، مزاحم او نشوید.» مسئولیت ایجاد انسجام فکری بین ما و در درون ماست. —؛——؛——؛——؛— پ.ن : * توافق و تناسب (اجزا با یکدیگر). ┄┄┅••؛••┅┄┄ در یادداشت بعدی تحلیل بلکه نوعی آینده‌نگری استاد شهید آیت الله بهشتی ره را در همین راستا تقدیم خواهیم نمود. ┄┄┅••=✧؛🌸؛✧=••┅┄┄ ✿ شاخه گل صلوات، هدیه به ارواح عزیز و بالندۀ همۀ سعادت‌اندیشان تاریخ بشری. ☘️@faslefarhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔍| ┄┄┅••=✧؛🌼؛✧=••┅┄┄ 🔰 «گفتگویی در باب آزاداندیشی و تحجر» ▫️برنامه راز سه‌شنبه شب توفیقی شد تا در برنامه محترم و سودمند «راز»(شبکه افق) با برادر دکتر یامین‌پور در باب «آزاداندیشی و تحجر» گفتگویی داشته باشیم. ایشان از همسویی متحجران با غربزده‌ها و دشمنان اسلام اظهار شگفتی می‌کرد و با هم به تحلیل این شگفت پرداختیم. گفتگوی خوبی بود. اگر مجالی یافتید خوب است به تماشای آن بپردازید و ما را هم از نظراتتان بهره‌مند کنید. 🔹آدرس برنامه : https://telewebion.com/episode/0xe7f1241 ┄┄┅••=✧ 🌸 ✧=••┅┄┄ ☘️@faslefarhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا