eitaa logo
🎙فصل حضور استادان و مدیران
792 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
417 ویدیو
34 فایل
پل های ارتباطی @Hadi_Mosadegh
مشاهده در ایتا
دانلود
و همچنان ساده‌اندیشان به دنبال در نرم‌افزارهای بیگانه! ✍🏻محسن انبیائی @anbiaei14 ••✾•🌿🌺🌿•✾• کانال فصل حضور استادان و مدیران بستری برای بیان دیدگاه های اساتید دانشگاه ها و موسسات آموزشی استان قم و برنامه های مدیران https://eitaa.com/faslehozur
5.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 وسعت و عمق نفوذ 🔺وسعت و عمق نفوذ و حضور فرماندهان آمریکایی در پلتفرم‌های واتساپ، اینستاگرام و فیسبوک، همراه با معرفی افسران نظامی و اطلاعاتی_امنیتی آمریکا در شبکه های اجتماعی ‼️جمهوری اسلامی ایران به دفعات مورد حمله و هجمه این سلاح‌های مدرن و مخرب دشمن قرار گرفته است در حالی‌که هنوز متاسفانه طرحی منطقی برای مواجهه با این سکوهای اطلاعاتی ندارد. ✍️دکتر مهدی لطفی استاد دانشگاه اصول دین ‌ ┈┉┅━❀❀━┅ ┉┅━❀❀━┅┈ https://eitaa.com/MahdiLotfi_IR ••✾•🌿🌺🌿•✾• کانال فصل حضور استادان و مدیران بستری برای بیان دیدگاه های اساتید دانشگاه ها و موسسات آموزشی استان قم و برنامه های مدیران https://eitaa.com/faslehozur
پیشنهادی برای خونخواهی: خونخواهی باید متضمن اهداف زیر باشد: 1️⃣جبران کننده هتک حرمت به ایران 2️⃣جلب رضایت مردم ایران، فلسطین و مسلمانان جهان 3️⃣برای مردم فلسطین جبران کننده خون پاک شهیدشان 4️⃣برای اسرائیل، پشیمان کننده 5️⃣کسب حمایت مردم جهان 6️⃣در چارچوب قوانین سازمان ملل 7️⃣دولت های خائن عربی را مجبور به حمایت از خونخواهی کند نه حمایت از اسرائیل. 8️⃣موثر و کارا باشد. 9️⃣جلب حمایت گروه های ضد جنگ اسرائیل و آمریکا 🖌با توجه به اهداف بیان شده پیشنهاد زیر ارائه می شود: 🔸اعلام رسمی به سازمان ملل مبنی بر اینکه در صورتی که رژیم صهیونیستی ظرف 48 ساعت به جنگ غزه پایان ندهد و ظرف ده روز به صورت کامل از غزه خارج نشود. ایران و محور مقاومت منطبق بر ماده 51 منشور سازمان ملل متحد و ماده ۴۰ و ۴۱ مجموعه مواد ۲۰۰۱ کمیسیون حقوق بین الملل، برای پایان اشغال گری رژیم منحوس اسرائیل در غزه، تمامی پایگاه ها و نیروهای نظامی اسرائیل در غزه، تا پایان جنگ به عنوان هدف عملیاتی شناخته شده و مورد اصابت قرار خواهند گرفت. 🔸همچنین هر نیروی نظامی که مانع از ورود کمک های بشر دوستانه از طریق آبهای بین المللی به غزه شود، نیز هدف عملیاتی شناخته خواهد شد. پی نوشت: 🔸ماده 51 منشور سازمان ملل: حق دفاع مشروع اعضاء سازمان ملل 🔹ماده ۴۰ و ۴۱:ماده ۴۰ و ۴۱ مجموعه مواد ۲۰۰۱ کمیسیون حقوق بین الملل در خصوص مسئولیت بین المللی دولت‌ها بابت عمل متخلفانه بین المللی» دولت ها را متعهد به عدم شناسایی وضعیت غیرقانونی اشغال و نیز متعهد به کمک برای خاتمه اشغالگری دانسته است. 🖌دکتر هادی مصدق هیئت علمی دانشگاه قم
اقبال‌شناسی۱۲ (نقد علم مدرن و توجه به حکمت قرآنی).mp3
6.67M
🎤دکتر احمدحسین شریفی رئیس دانشگاه قم 🟢درس‌های اقبال‌شناسی 🔸جلسه دوازدهم: «نقد علم مدرن و توجه دادن به حکمت قرآنی» @Ahmadhoseinsharifi 🌹 ••✾•🌿🌺🌿•✾• کانال فصل حضور استادان و مدیران بستری برای بیان دیدگاه های اساتید دانشگاه ها و موسسات آموزشی استان قم و برنامه های مدیران https://eitaa.com/faslehozur
📌نقدی بر سخنان اقای دکتر توکلی درباره تمایز توانمندسازی و گران سازی آقای دکتر توکلی در مقاله خود اینگونه نوشتند: 🔹 "برای رفع مشکل کمبود برق دو راه‌حل پیش‌رو داریم: ۱- را گران کنیم تا مردم کمتر مصرف کنند؛ ۲- مردم را توانمند کنیم تا خودشان تولید کنند." حال سوال این است که: 🔻چرا بهینه سازی توزیع و مصرف برق مد نظر نباشد؟ شبکه توزیع ما هدردهی بالایی دارد. منازل هدرهی بسیار بالایی دارند(شبکه آب هم همینطور است و بدتر) هیچ استاندارد و یارانه ای برای عایق بندی منازل و یا کاهش مصرف لوازم خانگی تولیدی مقرر نشده است. 🔸مثل قضیه بنزین فقط به گران کردن و محدود کردن مردم فتوا داده می شود. نه خودروساز دست از سر موتورهای پرمصرف بر می دارد (آر دی یادتان است؟ مثلا پژو با موتور پیکان 1600 با صدی 12 مصرف در هنگام نویی!) چون با فروش انبوه آن به چندبرابر قیمت، گرو هایی منتفع می باشند. نه قانونی برای جلوگیری از افزایش تعدا خودروی خانوارها وضع می شود. هر خانواده چند خودرو ، فقط به معنای مصرف بنزین نیست. فشار برروی همه زیرساخت ها و انرژی بر ها می آورد. 🔰نهایتا وضع حمل و نقل عمومی را هم که می بینید. درهرحالتی، شهری میان شهری اتوبوس هواپیما تاکسی و اسنپ و جزآن، گران تر از استفاده از وسیله شخصی در می آید. قاچاق رسمی و علنی و پنهان که بماند. ✍️نادر مجیدی ••✾•🌿🌺🌿•✾• کانال فصل حضور استادان و مدیران بستری برای بیان دیدگاه های اساتید دانشگاه ها و موسسات آموزشی استان قم و برنامه های مدیران https://eitaa.com/faslehozur
💢 تقابل تاریخی دو اسلام(۷) 🔻 روش‌های درست و نادرست: 🔸 یزیدیان در بسیج سیاسی مردم کوفه ابایی از روش‌های نادرست برای حفظ حکومت و نظام خلافت نداشتند. آنان برای حفظ نظام از زر و زور و تزویر، به وفور، بهره بردند. 🔸 عبیدالله در مدتی کوتاه از ورود خود به کوفه، از هر سه روش باطل استفاده کرد. در اولین سخنرانی مردم را به شدت با انواع تهدیدها، ترساند. در کنار آن، بلافاصله سهم آنان از بیت المال را چندین برابر افزایش داد. از جهت تزویر، به تحریف مفاهیم پرداخت و جهاد شرعی و حق‌طلبانه حسین(ع) را خروج بر ضد حکومت اسلامی، برپایی فتنه، سرکشی در مقابل حاکم اسلامی، توصیف کرد. 🔸 در مقابل، امام حسین(ع) بر اساس، اصل مسلم دینی-قرآنی که هدف وسیله را توجیه نمی‌کند، کل حرکت جهادی خود را بر اصل آگاه‌سازی زبانی، بیعت آزادانه، دعوت از روی حکمت و موعظه، پرهیز از هرگونه ریاکاری و دروغ گویی و دیگر روش‌های اخلاقی، عقلانی و ایمانی قرار داد. 🔸 ایشان حتی در سخت‌ترین زمان، شب عاشورا، از خیر پیمانش با اهل بیت(ع) خود و دیگر یاران اندکش گذشت و هرگونه مصلحت‌اندیشی برای حفظ جانش را به عشق بقای دین بر حق، کنار گذاشت. 🖋 دکتر محمود شفیعی 🔖 دانشیار علوم‌سیاسی دانشگاه مفید دفتر هم‌اندیشی اساتید دانشگاه مفید 🆔 https://eitaa.com/joinchat/3558408917C9d54c2058d ••✾•🌿🌺🌿•✾• کانال فصل حضور استادان و مدیران بستری برای بیان دیدگاه های اساتید دانشگاه ها و موسسات آموزشی استان قم و برنامه های مدیران https://eitaa.com/faslehozur
🔥می گویند وقت انتقام نیست! 🔻گویا بعضی آقایان متوجه نیستند که عدم واکنش سخت به ترور مهمان رسمی خارجی در وسط پایتخت یعنی: نه شهروند داخلی امنیت خواهد داشت نه مهمانان روابط دیپلماتیک خارجی؛ یعنی نه جناح الف امنیت خواهد داشت نه جناح ب. 🔻نباید امنیت و آرامش ایران عزیز در میانه آتش نمرودها و گرگ های مست صهیونیستی و تکفیری که حاصل عرق و خون حافظان ولایتمدار امنیت است بعضی را به اشتباه بیاندازد که امنیت حاصل خوش‌خیالی و بازی های زبانی و توییت میان لحاف است. 🔸پ.ن: به نظرم برخی سیاسیون باید قسمت آخر مختارنامه را هر شب قبل خواب تماشا کنند. تاریخ هم‌از شدن بعضی صفحاتش خسته شده است. گامی نو: اورژانس تحلیل های فرهنگی، سیاسی👇 @Gaami_no ✍️دکتر حمیدرضا ابراهیمی هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان قم ••✾•🌿🌺🌿•✾• کانال فصل حضور استادان و مدیران بستری برای بیان دیدگاه های اساتید دانشگاه ها و موسسات آموزشی استان قم و برنامه های مدیران https://eitaa.com/faslehozur
✅ چرا روش تدریس مهم است؟ و چرا روش تدریس تلفیقی کشف تحلیلی سیال؟ (ADDTM) (از بعد فرهنگی) 🔶مهمترین مساله فراروی یک دانشگاه، نگرش و کاربست بایسته فرهنگ در عرصه علم و جامعه است. در نگاه دانشمندان یک دانشجو باید در حین تحصیل، علاوه بر رشته تخصصی خود، چیزهایی را بیاموزد که او را در تعامل با جامعه انسانی کمک کند، به تصمیم گیری های خردمندانه و اقدامات مفید برای خود و جامعه اش بکشاند، به فرهنگ و جامعه اش علاقمند، و به خدمت به کشورش مقید سازد. یکی از دلایل تضعیف هویت در جوانان و سست شدن علقه ملی آنها، ضعف فرهنگی است که با آن پرورش یافته اند. برای تقویت هویت ملی و علاقمند کردن بیشتر جوانان به خدمت به جامعه لازم است که فرهنگ دانشگاهی تقویت شود، و این با افزودن دروس مناسب از رشته های گوناگون علوم انسانی و تقویت بٌعد اخلاقی آنها میسر است(گلشنی، 1386ش، ص6). 🔶به باور نویسنده اگر چه افزودن دروس مناسب در دانشگاه هم تواند به عنوان یک عامل موثر نقش آفرین باشد، اما مهمتر از درس، روش تدریس به خصوص در حوزه های علوم انسانی و اسلامی است که می تواند در تقویت بن مایه های اعتقادی و فرهنگی نقش محوری ایفا کند. در واقع، مهمترین پل تقویتی فرهنگ دینی را باید در تدریس دانشگاهی جست، امری که متاسفانه در دهه گذشته مورد غفلت مدیران و مسئولان امر واقع شده و توجه بیش از اندازه به موضوع پژوهش و مقاله نویسی، دانشگاه و دانشجویان را از بایسته های آموزشی و نقش برجسته آن دور کرد... ادامه دارد... 🔴 کانال روش تدریس کشف تحلیلی سیال: https://eitaa.com/raveshekashfetahlili 🖌دکتر حامد پور رستمی هیئت علمی دانشگاه تهران پردیس فارابی ••✾•🌿🌺🌿•✾• کانال فصل حضور استادان و مدیران بستری برای بیان دیدگاه های اساتید دانشگاه ها و موسسات آموزشی استان قم و برنامه های مدیران https://eitaa.com/faslehozur
18.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌گفتگو با دکتر عبدالحسین طالعی (هئیت علمی گروه کتابداری دانشگاه قم) 🔹درباره اهمیت تاریخ شفاهی، همکاری با موسسه فرهنگی و انتشارات نبأ، مجله سفینه، ترجمه کتاب به زبان انگلیسی و بحث مسئله یابی در علم کتابداری در کتابخانه آیت الله العظمی بروجردی(ره) @boroujerdilib لینک مستقیم دریافت فایل با کیفیت بالا از آپارات: https://www.aparat.com/v/5NShQ ••✾•🌿🌺🌿•✾• کانال فصل حضور استادان و مدیران بستری برای بیان دیدگاه های اساتید دانشگاه ها و موسسات آموزشی استان قم و برنامه های مدیران https://eitaa.com/faslehozur
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 گاهی تقدیر غیر از تدبیر می‌شود 🔹 امام هادی(ع): «الْمَقَادِیرُ تُرِیکَ مَا لَمْ یَخْطُرْ بِبَالِکَ» (بحارالانوار جلد75 صفحه369) 🔹 "آن‌چه برای انسان‌ مقدر شده، به شما چیزی را نشان می‌دهد که به خاطرۀ شما خطور نکرده باشد." 🎥 زنبوری که در لحظه آخر زحمت چند ساله ورزشکار کره‌ای را که شانس بردن مدال طلا در المپیک را داشت بر باد داد! 🖋 سید مهدی نریمانی زمان‌آبادی 🔖 هیات علمی دپارتمان الهیات وعمومی دفتر هم‌اندیشی اساتید دانشگاه مفید 🆔 https://eitaa.com/joinchat/3558408917C9d54c2058d ••✾•🌿🌺🌿•✾• کانال فصل حضور استادان و مدیران بستری برای بیان دیدگاه های اساتید دانشگاه ها و موسسات آموزشی استان قم و برنامه های مدیران https://eitaa.com/faslehozur
🔰 تناقض «توصیه»های «علم اقتصاد» ▪️بعضا در رسانه‌ها شنیده می‌شود که باید به «توصیه‌های علم اقتصاد» عمل کنیم و مشکلات کشور ناشی از عمل‌نکردن به این توصیه‌های علمی است. وقتی سوال می‌کنیم که منظور شما را از چیست پاسخ می‌دهند همان چیزهایی که در کتاب‌های درسی و در مقالات و مجلات علمی چاپ می‌شود. 🔺️دوباره می‌پرسیم که این منشورات به چه معنا و از چه منظری «علمی» هستند؟! پاسخ محتمل و باتأمل از نظر اقتصادخواندگان این است که «علم مجموعه معارف و گزاره‌هایی است که به شناخت هست‌ها می‌پردازد» در مقابل مکتب و ایدئولوژی که به «بایدها و نبایدها» می‌پردازد. منظور آن‌ها تلقی پوزیتیویستی از علم است و انگار در همان صد سال گذشته متوقف مانده‌اند و انگاره‌های حلقۀ وین را تکرار می‌کنند. ✴️ کاری به این نگاه خام و کهنه و تعصب‌زده به علم ندارم، سوال من این است که اگر اقتصاد از جنس است و قرار است صرفا هست‌ها و نیست‌ها را بشناسد، قاعدتا نباید «توصیه»هایی حاوی «باید و نباید» داشته باشد چه اینکه براساس تفکیک علم محض (اثباتی) از علم عملی (هنجاری/ مکتب) کار تعیین بایدها و نبایدها بر عهده مکتب است نه علم. 🔹️در نتیجه، با پذیرش مبنای فکری علم‌زدگان، توصیه‌های علم اقتصاد پارادوکسیکال خواهد بود مگر اینکه از خط‌کشی میان علم و مکتب دست بکشند و به جای دعوای قرمز و آبی و متهم‌کردن مخالفان به غیرعلمی‌بودن، ضمن پذیرش ایدئولوژیک بودن آموزه‌های علم اقتصاد (اعم از آنچه در کتاب‌های درسی است و آنچه در مقالات و مجلات علمی چاپ می‌شود) به جای فرار از بحث و پنهان‌کردن ارزش‌های مورد قبول خود، در بحث آزاد فکری شرکت کنند و از ارزش‌های خود که درواقع جهت‌ده و تنظیم‌کنندۀ مدل‌های تکنیال و برآوردهای آماری است صریحا سخن بگویند. تنها در این صورت است که می‌توان به رشد علم اقتصاد در جامعه علمی ایران امیدوار بود. 🖋دکتر علی سعیدی (عضو هیات علمی گروه اقتصاد دانشگاه قم) 🆔 @DrSaeedi ••✾•🌿🌺🌿•✾• کانال فصل حضور استادان و مدیران بستری برای بیان دیدگاه های اساتید دانشگاه ها و موسسات آموزشی استان قم و برنامه های مدیران https://eitaa.com/faslehozur