eitaa logo
منبرک فاطمی
6.5هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
969 ویدیو
1.4هزار فایل
✔️ مباحث قرآنی، اخلاقی،داستان ✔️اهلبیت ومناسبتهامذهبی ✔️احکام کاربردی،پاسخگو ✔️امرمعروف و نهی منکر ✔️مرثیه و مداحی ✔️عفاف وحجاب ✔️جهادتبیین ✔️فرزندآوری ✔️مهدویت ✔️شهدا ✔️نماز @a_f_133 🔺فهرست + تبلیغات شما و... https://eitaa.com/fatemi222/6618
مشاهده در ایتا
دانلود
«آداب ظاهریه قرائت قرآن»: 1- با طهارت بودن. (یعنى با وضو بودن) 2- با كمال ادب خواندن. 3- با طمأنینه در حال ایستاده یا نشسته، بدون اینكه تكیه دهد یا چهار زانو بنشیند. 4- شمرده، شمرده بخواند، چنانچه در قرآن مى فرماید: و رتّل القرآن ترتیلا. 5- جهر متوسط (یعنى معمولى بخواند) اگر ایمن از ریا باشد و الاّ آهسته بخواند. 6- با حال حُزن و گریه و بكاء باشد. 7- با تحسین و تجوید قرائت، یعنى با در نظر گرفتن قواعد تجوید. 8- اداء حقوق قرائت، با اینكه اگر به آیه سجده رسیده سجده كند، و اگر به آیه عذاب رسید به خدا پناه ببرد و استعاذه كند و اگر به آیه رحمت و مغفرت برخورد كرد استرحام و استغفار و شكرگزارى نماید و به آیات بهشت مسئلت و درخواست كند. و به آیه دعاء، دعا نماید، وبه آیه تكبیر، تكبیر گوید و به آیه تسبیح، تسبیح كند. 9- قبل از شروع به قرائت استعاذه كند (اعوذ باللّه من الشیطان الرجیم گوید). 10- پس از فراغ از قرائت هر سوره بگوید: صدق اللّه العلى العظیم و بلّغ رسوله الكریم اللّهم انفعنا به وبارك لنا فیه و الحمد للّه رب العالمین
📌آداب باطنیه 1- فهمیدن و پى بردن به عظمت كلام، به این معنى كه «قرآن» كلام الهى است كه از عظمت حق نزول نموده تا به مرتبه افهام رسیده براى اینكه بشر را از تیهِ ضلالت و سرگردانى به سرمنزل سعادت جاودانى هدایت كند. 2- دانستن و پى بردن به عظمت گوینده كلام، یعنى بداند كه آن خداوند بزرگ و آفریدگار و پروردگار جهانیان است كه ذات جامع جمیع كمالات و منزّه از همه عیوب و نواقص و مبرّا از احتیاج است. 3- از طهارت ظاهر به طهارت باطن التفات نمودن، به این معنى كه بداند، چنانچه ظاهر «قرآن» را بدون نمى توان مسّ نمود تا زمانى انسان از سخنان زشت و ناروا پاك نگردد و دل انسان از اخلاق ناپسند و صفات نكوهیده پیراسته نشود، حقیقت كلام حق را در نمى یابد و لذّت شیرینى آن را درك نمى نماید. 👈در معانى آیات «قرآن» تدبّر نمودن، چنانچه در «قرآن» مى فرماید أَفَلَا یَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ أَمْ عَلَى قُلُوبٍ أَقْفَالُهَا پس آیا در قرآن نمى كنند بلكه بر دلهاى آنان قفل زده شده. و آقا امیرالمؤ منین علیه السلام فرمود: در عبادت بدون علم، و در قرائتِ بدون تدبیر و فكر خیرى نیست. 4- با خضوع و خشوع و رقّت قلب و خوف خدا كردن، چنانچه از حضرت صادق علیه السلام روایت مى كند 🔺كسى كه «قرآن» بخواند و خاضع نشود و رقت قلب نداشته باشد و در باطنش حزن و ترس پیدا نشود، به تحقیق به امر بزرگ خدا توهین كرده و زیان آشكارائى نموده .2 5- با حضور قلب و ترك حدیث نفس كه روح هر است ، «قرآن » خواندن. 6- در معانى آیات «قرآن» تدبّر نمودن، چنانچه در «قرآن» مى فرماید أَفَلَا یَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ أَمْ عَلَى قُلُوبٍ أَقْفَالُهَا 🔺 پس آیا در قرآن تدبر نمى كنند بلكه بر دلهاى آنان قفل زده شده. و آقا امیرالمؤ منین علیه السلام فرمود: در عبادت بدون علم، و در قرائتِ بدون تدبیر و فكر خیرى نیست.4 7- متحقق شده به حقایق «قرآن» از اعتقادات واخلاق فاضله و اعمال صالحه چون قرآن مشتمل بر توحید و بیان صفات و افعال صانع عالم و اوصاف و احوال روز قیامت و بهشت و دوزخ و علّت بعثت انبیاء و صفات و رفتار آنها و تمجید از گروندگان به پیغمبران و تقبیح مخالفین آنان. 8- تخصیص: یعنى متوجه باشد كه خداوند او را مخاطب قرار داده با وى مى كند و گویا در محضر پیغمبر صلى الله علیه و آله بوده و از زبان آنحضرت كلام الهى را مى شنود. 9- تأثیر قلبى: یعنى از مواعظ «قرآن» متعظ و متذكر شود، (پند بگیرد) اوامر آن را امتثال، و از نواهى آن اجتناب كند، به ذكر نِعَم الهى كه مى رسد شكرگزار و از بلیّات و نعماتش استعاذه نماید و به حول و قوّه الهى متمسّك و از هر حول و قوّه‌اى بیزارى جوید و توفیق امتثال اوامر و اجتناب از نواهى «قرآن» را از خدا طلب نماید. 10- ترقّى به درجات و مراتب كلام حق به این معنى كه: در مرتبه اول: خود را مقابل حق ببیند كه با خدا تكلم مى كند. و در مرتبه دوم: كلام حق را بشنود كه بنده‌اش را مخاطب قرار داده با او سخن مى گوید. در مرتبه سوم: خدا را به چشم دل ببیند، چنانچه از «حضرت سیّد الشهداء علیه السلام» و از «حضرت صادق علیه السلام» روایت شده است كه:خداوند بر بندگانش در كتاب خود و كلام خود تجلّى مى نماید. https://eitaa.com/fatemi222/2997
✅بر در هشتم نوشته شده بود:هر کس که می خواهد از این درها وارد بهشت شود، باید دارای چهار خصلت باشد: سخاوت مندی و بزرگواری، خوش خلقی و اخلاق خوب، صدقه دادن، و خودداری از اذیت و آزار بندگان خدا
منبرک فاطمی
🔰درشب قدر ازخداوندمتعال چه باید بخواهیم: نکته: ✍ما مصلحت خودمون رو دقیق وکامل نمیدونیم پس بهترین دع
🔰جلسه بیستم تفسیر (آیه 35 و 36) 🔻پیروان حقیقی مکتب ابراهیم (ع) 🔺وَ إِذْ قالَ إِبْراهيمُ رَبِّ اجْعَلْ هَذَا الْبَلَدَ آمِناً وَ اجْنُبْني‏ وَ بَنِيَّ أَنْ نَعْبُدَ الْأَصْنامَ و ياد كن زمانى را كه ابراهيم گفت: پروردگارا، اين شهر (مكّه) را تحت مقرّراتى ويژه ايمن گردان و مرا و فرزندانم را از پرستش بت‏ها دور دار. 🔻رَبِّ إِنَّهُنَّ أَضْلَلْنَ كَثيراً مِنَ النَّاسِ فَمَنْ تَبِعَني‏ فَإِنَّهُ مِنِّي وَ مَنْ عَصاني‏ فَإِنَّكَ غَفُورٌ رَحيمٌ 🔻 پروردگارا، آنها سبب گمراهى بسيارى از مردم شده‏اند. پس هركه از من پيروى كند و به آيينى كه آورده‏ام پاى‏بند باشد، او از من است، و هركه مرا نافرمانى كند از من نيست؛ با اين حال تو آمرزنده و مهربانى. ➕رفتارهای تبلیغی: 1. به نعمت امنیت در نظام اسلامی اشاره کرده و آن را بقیه کشورها مقایسه کنید. 2. تاکید کنید که ملاک پیرو راه امام خمینی بودن، رابطه نسب و خانواده نیست، پیروی حقیقی از مکتب امام خمینی است. در اين آيه و آيات بعد، به هفت دعاى سازنده‏ى ابراهيم عليه السلام در مورد خود و فرزندانش اشاره شده است؛ و شايد از همين روست كه اين سوره را ابراهيم عليه السلام ناميده‏اند. 🔻نعمت امنیت نخستين دعاى ابراهيم عليه السلام «امنيت» بود. اين نشان مى‏دهد كه نعمت امنيت شرط اول زندگى، سكونت و پيشرفت در يك منطقه است و اصولًا اگر در محلى امنيت نباشد همه‏ى نعمت‏ها، سرمايه‏ها و مغزهاى متفكر از بين مى‏روند. مقصود از امنيت در اين جا، امنيت تشريعى و قانونى است؛ يعنى خدا مقرر كرده كه همه‏ى انسان‏ها و حتى حيوانات در اين سرزمين در امان باشند؛ به طورى كه صيد كردن حيوانات و تعقيب مجرمان ممنوع است و تنها مى‏توان براى اجراى عدالت، آذوقه‏ى مجرمان پناهنده را بر آنان بست تا از آن بيرون آيند. 🔻بت پرستی قدیم و مدرن ابراهیم دعا می‌کند که خدایا من و فرزندانم را از پرستش بتان دور بدارد. این‌که انسان از پرستش بت‌ها دور باشد نیاز به قدرت الهی دارد و انسان باید دعا کند. اول انسان باید خودش از بت‌پرستی اجتناب کند بعد فرزندانش را اجتناب دهد. یکی از عوامل گمراه کردن مردم بت‌ها هستند مردم چون به آن‌ها عبادت می‌کنند به آن‌ها دل می‌بندد و آن‌ها را کانون توجه قرار می‌دهند خودبه‌خود باعث گمراهی آن‌ها می‌شود. هر چند ابراهيم عليه السلام و فرزندان او (اسماعيل و اسحاق عليهما السلام)، پيامبر و معصوم بودند، اما باز هم از خدا مى‏خواهد كه آنان را از پرستش بت‏ها دور نگه دارد. اين به خاطر تأكيد بر مسئله‏ى مبارزه با بت‏پرستى است. بت‏ها بسيارى از مردم را گمراه مى‏سازند؛ زيرا از طرفى برخى معبودان دروغين، هم‏چون فرعون و نمرود بودند كه مردم را گمراه مى‏ساختند و از طرف ديگر خادمان بت‏ها نيز با زينت كردن آنها و تشريفات خاص، مردم ساده لوح را مى‏فريفتند و به بت‏پرستى مى‏كشاندند. خطر بزرگ بت‏پرستى و شرك، پشت پا زدن بر خرد انسان است؛ چرا كه انسان خردمند به دنبال بت‏هاى بى‏اثر نمى‏رود و همين عقل‏زدايى است كه بت‏پرستان را از ايمان و ارزش‏هاى عالى دور مى‏سازد. سؤال: چگونه بت‏ها كه مجسمّه‏هايى از سنگ وچوب هستند، انسان را گمراه مى‏كنند؟ پاسخ: اولًا: بت‏ها هميشه جماد نيستند، گاهى انسان‏ها و طاغوت‏ها نيز بت مى‏شوند. ثانياً: مسأله‏ى هنر و زيورآلاتى كه همراه بت‏ها بود جاذبه داشت. ثالثاً: گاهى جهل سبب مى‏شود كه سنگ و چوب نيز ارزش پيدا كند. 🔻ضرورت پیروی از رهبران دینی معيار اساسى پيوند با پيامبران الهى پيروى از آنان است؛ يعنى اگر كسى از مكتب پيامبرى پيروى كند هم‏چون فرزندان اوست هر چند بيگانه باشد و اگر كسى از مكتب و دستورات پيامبر پيروى نكند و هم‏چون فرزند نوح شود، از خاندان او به شمار نمى‏آيد. در اين آيه ابراهيم عليه السلام معيار دين‏دارى را پيروى و مخالفت با خودش بيان مى‏كند؛ چرا كه او پيامبرى معصوم است و دستوراتش، فرمان‏هاى الهى است و از اين رو مخالفت با او مخالفت با خداست. نکته بعدی حضرت ابراهیم می‌فرماید اگر کسی از من پیروی کرد و از من است یکی از معیارهای صحت تبعیت از امام معصوم و رهبری در جامعه این است که انسان پیرو باشد ولی اگر کسی نافرمانی بکند و پیرو نباشد باید دنبال استغفار باشد که خداوند گناهان او را ببخشد.
منبرک فاطمی
🔻عمل و عکس‌العمل🔻 ✍ قرآن کریم می‌فرماید بازتابِ کارهای خوب و بدِ آدم به خودش برمی‌گرده: 🕋 إِنْ أَح
: ⭕️پیروان حقیقی ابراهیم (ع) اگر اين آيه را همراه با آيه‏ى قبل معنا كنيم نتيجه‏ى خوبى به دست مى‏آوريم، زيرا در آيه‏ى قبل ابراهيم گفت: «خدايا! فرندانم را از بت‏پرستى دور بدار.» در اين آيه مى‏گويد: «كسى كه موحّد و پيرو من بود از من است» بنابراين، تمام موحدان فرزندان مكتبى ابراهيم هستند. از برخى آيات و احاديث دیگر نیز استفاده مى‏شود كه پيروان ابراهيم عليه السلام تنها مردمى نبودند كه در عصر او زندگى مى‏كردند، بلكه همه‏ى پيروان مكتب ابراهيم عليه السلام از خاندان معنوى او به شمار مى‏آيند و از آن جا كه مسلمانان نيز پيرو مكتب بت‏شكن اسلام هستند، پيروان او و از خاندان معنوى او به شمار مى‏آيند. همان‏گونه كه رسول اكرم صلى الله عليه و آله فرمود: «انا و على ابوا هذه الامة» من و على پدران مكتبى اين امّت هستيم. ولى مشرك اگر فرزند پيامبر هم باشد خطاب مى‏شود: «إِنَّهُ لَيْسَ مِنْ أَهْلِكَ» ♦️حضرت على عليه السلام فرمود: «ان ولى محمد من اطاع الله و ان بعدت لحمته و ان عدو محمد من عصى الله و ان قربت لحمته» «همانا دوست محمّد كسى است كه خدا را اطاعت كند، گرچه از نظر فاميلى و نَسب دور باشد و دشمن محمّد كسى است كه خدا را نافرمانى كند، گرچه از بستگان پيامبر باشد. https://eitaa.com/fatemi52/295
🔰جهت قرآن بر سر شبهای احیا در فراق تو گذر شد https://eitaa.com/fatemi5/940 شب قدر است و من قدری ندارم https://eitaa.com/fatemi5/980 شبهای قدر آمد و آقا نیامدی https://eitaa.com/fatemi5/976 🔸من آن عبد خطا كارم الهي https://eitaa.com/fatemi5/938 استغفرالله ربی و اتوب الیه ... https://eitaa.com/fatemi5/944 جلسه بیستم تفسیرسوره ابراهیم https://eitaa.com/fatemi5/2999 شرح دعای بیستم https://eitaa.com/fatemi222/2985
روز بیستم.pdf
128.3K
شرح نموداری دعای روز بیستم
ام سلمه می‌گوید: دیدم پیامبر’ دعایی را زمزمه می‌کند: "اللهم لا تمتنی "؛ خدا یا مرا نمیران‌. بسیار تعجب کردم‌. این چه دعایی است که پیامبر می‌کند‌؟! اما نیمه دوم این دعا را که شنیدم، تعجبم برطرف شد‌. «اللهم لا تمتنی حتی ترینی علیا» . ام سلمه می‌گوید: یک‌دفعه یادم افتاد علی×در مسافرت است و پیامبر’ دعا می‌کند: خدایا مرا نمیران تا علی× را ببینم‌. آری این است شدت محبت پیامبر به امیرالمؤمنین ×. آن‌قدر به علی× محبت می‌ورزید که دوری او را برای مدت کوتاهی طاقت نمی‌آورد و تحمل نمی‌کرد‌. عرض می‌کنیم: یا رسول الله، مسافرت و غیبت علی× را طاقت نمی‌آوردی، پس چه می‌کردی اگر موقع ضربت خوردن علی(ع)می‌بودی؟ آن هنگامی که: به نماز بست قامت که نهد به عرش پا را به خدا علی نبیند به نماز جز خدا را چو بگفت نام الله و ادا نمود اکبر بگرفت هیبت حق همه ملک ماسوا را به ندای دعوت حق چو علی بگفت لبیک بشکافت تیغ دشمن سر شاه لافتی را شب تار از این مصیبت بدرید سینه‌اش را اثرات این سهر شد همه جا آشکارا همه اهل‌بیت عصمت ز سرا برون دویدند ابتا و وا علیا بنمود پر فضا را چه گذشت یا رب آن دم به دل غمین زینب چو بدید غرقه در خون سر و روی مرتضی را ز شهادت علی شد چو تمام صبر زینب چه کند اگر که بیند صدمات کربلا را
✅ در برای خودمان هیچ خوبی‌ای قائل نباشیم! با دست خالی درِ خانۀ خدا برویم 🙏 امام سجاد(ع) در مناجات خود، دست‌هایش را به سوی خدا دراز می‌کرد و صدا می‌زد:  🙏«خدایا! با دست‌هایی پر از گناه درِ خانۀ تو آمده‌ام »! 👈 ببینید امام سجاد(ع) چگونه دعا می‌خواند و خودش را در چه موقعیتی می‌دید؟ وقتی امام ما این‌گونه درِ خانۀ خدا می‌رود، تکلیف ما معلوم است! ❌ نگویید: «ما که عرق نخورده‌ایم، چاقو نکشیده‌ایم، بی‌نمازی نکرده‌ایم، و خیلی از گناهان را انجام نداده‌ایم!»😳 ❗️منظور ما هم این نیست که این گناهانی که مرتکب نشده‌اید را به خودتان نسبت دهید. ↩️ ولی ما کارهایی انجام داده‌ایم که خدا از ما (در حدّ و اندازۀ خودمان) انتظار نداشته است. چه‌ بسا خدا از آن آدم چاقوکش، انتظار داشته که چاقو بکشد (به خاطر شرایط و فضای تربیتی‌ای که در آن قرار داشته است) و چه ‌بسا اگر ما یک ترک مستحب یا انجام مکروه داشته باشیم، به اندازۀ چاقوکشی آن فرد، در نزد خداوند، غیرقابل قبول و بد باشد.⚠️❗️ 🎤 استاد پناهیان @fatemi5
🔻عجله در دعا🔻 ✍ خیلی وقتها، ما آدمها چون دنبالِ منفعتِ بیشتر هستیم، و داریم که رهِ صد ساله رو یک شبه بریم،🏃 همه‌ی جوانبِ مسائل رو در نظر نمی‌گیریم، و شتاب‌زده و با عجله عمل می‌کنیم. اصلاً فکر نمی‌کنیم، و عواقب کار رو در نظر نمی‌گیریم. بدون فکر و مشورت، فقط دوست داریم زودتر کار رو انجام بدیم. مثلاً به طرف میگن: ❌ این دختر خانم یا آقا پسر برای ازدواج به دردِ شما نمیخوره.. ❌ یا این شغل و حرفه به دردِ شما نمیخوره.. ❌ یا این رشته‌ی دانشگاهی به دردِ شما نمیخوره.. یا... ☜ ولی گوشش 👂 بدهکار نیست. 👈 میخواد زودتر اون مطلوبِ مورد نظرش رو بدست بیاره. 🤲 همه‌ش هم میکنه زودتر بهش برسه. به بقیّه هم میگه کنید جور بشه. ولی بیچاره نمیدونه که داره برای بدبختیِ خودش دعا میکنه.😨😰 این همون حرفِ قرآنه: 🕋 وَ یَدْعُ اَلْإِنْسٰانُ بِالشَّرِّ دُعٰاءَهُ بِالْخَیْرِ وَ کٰانَ اَلْإِنْسٰانُ عَجُولاً (اسراء/۱۱) 💢 انسان همانگونه که برای رسیدن به نیکی‌ها دعا می‌کند و خوبی‌ها را می‌طلبد، بدی‌ها را نیز طلب می‌کند، و برای رسیدن به شرّ دعا می‌کند. 💢 و انسان همیشه عَجول بوده است. ☝️ چه بسیار تصمیم‌گیریهای عجولانه، که یک عمر به دنبال داشته.😔💔 پیامبر اکرم (ص) فرمودند: «اِنَّما أهلَکَ النّاسَ العَجَلَة» 👈 بیشترین هلاکت و تباهی انسان از است. 📚 بحار، ج ۱۷، ص ۳۴۰. بسیاری از دعاهای ما برامون ضرر داره، و هلاکت‌ و بدبختی به دنبالش داره، ولی خودمون خبر نداریم.😱 ☜ خدا رو شکر که بسیاری از دعاهای ما رو نمی‌شنوه و ترتیبِ اثر نمیده! و اِلّا وا مصیبتا! ☜ خدا رو شکر که از بسیاری از دعاهای ما می‌گذره! "یَعفُو عَن کَثِیرِِ"! ☜ خدا رو شکر که دعاهای ما رو اونطوری که خودش صلاح میدونه اجابت میکنه! اونطوری که حکمتش اقتضا میکنه! چون او عاشق بنده‌هاشه، و جز و صلاح بنده‌هاش رو نمیخواد! برادرم! خواهرم! ❗️☝️ شاید به ظاهر خیلی ساده و آسون باشه، امّا از جهتی یکی از سخت‌ترین و پیچیده‌ترین امور باطنی است. چون شخص میخواد که به درگاهِ بره، و ریز به ریز بگه چی میخواد و چی نمیخواد!🤲 و البته پایِ تمام خواسته‌هاش هم تا آخر بایسته!😐 دوست عزیز!! ☝️ مغزِ ، شنیدن است، نه گفتن. آدم با ، به اون خدایِ مطلقِ لایتناهی وصل میشه، تا اراده‌‌ی رو دریافت کنه،😌😇 نه اینکه اراده‌ی خودش رو به خدا تحمیل کنه. ☜ ما باید گیرنده باشیم.. ✔ ، دریافت و پذیرشِ حکمِ ، در رابطه با درخواستِ ماست. ما با دنبالِ اراده‌ی هستیم. چون این اراده‌ی اوست که جاودانه است.. اراده‌ی اوست که است، و مملوِ از فرزانگی است.🤔 ☝️ اگر بنده‌ای در این فضا و اینطوری کنه، هر اتفاقی براش بیفته، پر از خیر و برکت هست. هر ماجرایی براش پیش بیاد، به صلاحش هست. هر داشتن و نداشتنی براش رشد و بالندگی است. 👈 اصلاً چنین بنده‌ای، یک برنده‌ی واقعی است.😍❤️ @fatemi5
نماز میخوانم ولی شرکت در انتخابات نه به سبک شهیدمطهری مینویسم در خصوص شهادت امام علی (ع) به دو سوال میتوان پاسخ داد: 1️⃣ مولا علی را که کشت؟ ابن ملجم مرادی 🔻اما سوال مهم تر: 2️⃣ علی را چه کشت؟ متدینینی که اهل تحلیل سیاسی و دشمن شناس نبودند! 🔹آنچه که قوی ترین مرد تاریخ را مظلوم کرد و آنچه که موجب شد لشکر فرزند مولا خالی و پازل معاویه تکمیل شود و امام حسن(ع) را مذل المومنین بخوانند در یک واژه "نداشتن قدرت تحلیل سیاسی" بود 🔹 آری؛ همه همه اهل تدین بودند؛ روزه میگرفتند و در شب قدر احیاء به پا میکردند ولی فقط قدرت تحلیل سیاسی نداشتند. این است خطر بزرگ دینداری منهای بصیرت! ☘️ قدرت تحلیل سیاسی نباشد به نام عدالتخواهی و به کام عدالتخواری فرق مبارک بزرگ عدالتخواه تاریخ در محراب شکافته میشود و قربه الی الله پای حسن بن علی مجروح! ☘️ قدرت تحلیل سیاسی نباشد پیروزی در بدر و احزاب دیده نمیشود و با فراموش کردن شکست پارادیم اشرافیت قریش، تحقیر طاغوت های زمان و پی کردن شتر فتنه جمل دیده فقط و فقط زخمی شدن در احد و صفین بهانه ای میشود برای ترک صحنه ☘️ تدین باشد ولی قدرت تحلیل سیاسی نباشد خطای فلان سفیر و استاندار در حکومت علوی را به پای اسلام و علی مینویسند! ☘️ قدرت تحلیل سیاسی نباشد حکمیت صفین و صلح امام حسن را نه به پای خیانت اشعری ها و عبیدالله بن عباس ها بلکه به نام امام جامعه مینویسند ☘️ قدرت تحلیل سیاسی نباشد عده و تنوع دشمن در جنگ احزاب را بهانه ای میکنند برای خواندن غزل یاس و تکرار قرائت آیه ی: "يا أَهلَ يَثرِبَ لا مُقامَ لَكُم فَارجِعوا" (احزاب ۱۳) 🔹چقدر تلخ است جماعتی بسیار قلیل از متدین عزیز هموطنم غافلانه همزبان با قاتلان حاج قاسم؛ نتانیاهو، بن سلمان ، مریم رجوی و بنی صدر و دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب این آیه یاس تلاوت میکنند که: "یا اهل ایران تا کی به پای صندوق ها میروید؛ فارجعوا" "اعوذ بالله من دیندار سکولار!" ☘️ قدرت تحلیل سیاسی که نباشد جای جلاد و شهید عوض میشود. معاویه طرفدار حقوق بشر و شجاع خوانده میشود و علی بی تدبیر! (خ ۲۷ نهج البلاغه) ☘️ تحلیل سیاسی نباشد شاید شب تا به صبح قران سر گرفته میشود ولی پیام قران درک نشود!؛ متدین واقعی کسی نیست که آیه ۷ سوره منافقون بخواند ولی نداند هدف اصلی تحریم ها جنگ اراده ها و " حتی ینفضّوا" است. (صدالبته هرکس سوء تدبیرهای داخلی در جمهوری اسلامی مکمل تاثیر تحریم نداند بی درنگ در عقل او شک کنید!) ☘️ قدرت تحلیل سیاسی نباشد اندکی منتظران صالح، حزب قاعدین میشوند! ☘️قدرت تحلیل سیاسی نباشد گوساله ها در گاوداری سامری مدفون میشود و متدینین نعره های گاوهای آپدیت شده از گاوداری های بی بی سی فارسی، voa ، من و تو و اردوگاه منافقین در آلبانی نمیشنوند ☘️ قدرت تحلیل سیاسی نباشد متدینینی در رَحِم تاریخ متولد میشوند که عاشق نام علی هستند ولی غافل از راه و امر علی! " لاَ رأيَ لمنْ لا يُطَاع!" 🔻 به دست بریده حاج قاسم نمیتوان عاشق عکس حاج قاسم بود در بزنگاه انتخابات برعکس توصیه ی او عمل کرد: "سربازتان از یک برج دیده بانی، دید که اگر این نظام آسیب ببیند، دین و آنچه از ارزشهای آن [که] شما در حوزه‌ها استخوان خُرد کرده اید از بین می‌رود. این دوره‌ها با همه دوره‌ها متفاوت است. این بار اگر مسلّط شدند، از اسلام چیزی باقی نمی‌ماند!" ✅ : صدالبته اگر قدرت تحلیل سیاسی نباشد اعتراف میکنم هر خبط و خطا در حکومت اسلامی توجیه میشود. غافل از اینکه توجیه همه مشکلات و ارتباط دادن آن به دشمن و آمریکا غلط و خلاف مشرب سیاسی علی و سیدروح الله و سیدعلی است! ☘️ توجیه همه مشکلات حماقت است ولی شهید به خط خون نوشت که سیاه نمایی و ناامیدی خیانت و حضور در صحنه رسالت است 🔹 عزیزان من به اشکی که در شب قدر ریخته اید قسم میخورم که از عمق وجود درک میکنم که دلخورید و دلخوریم و حق داریم گله مند باشیم. امامین انقلاب و هیچکس هم مدعی اجرای کامل اسلام و عدالت در جمهوری اسلامی نبوده ونیست و به قصورات و تقصیرات اگاهیم ولی رمز علوی ماندن و راز سعادت ملت در خلق حماسه حضور است 🔹اشک منهای ولایتمداری و دشمن شناسی در شب قدر همچون نماز بدون وضو است!؛ اندکی تامل و التماس تفکر: "علی (ع) را کُشت؟!" 💐 عمل صالح فقط در خواندن نماز و قران نیست بلکه به تصریح قران همین آیه برای حضور در انتخابات کافیست: وَلَا يَطَئُونَ مَوْطِئًا يَغِيظُ الْكُفَّارَ وَلَا ینالون من عَدُوٍّ نَّيْلًا إِلَّا كُتِبَ لَهُم بِهِ عَمَلٌ صَالِحٌ 💐 علویان غیور ایران و متدینین بصیر از اصولگرا و اصلاح طلب همه با هم دست در دست هم در روز انتخابات پاسخ دندان شکنی به دشمن خواهیم داد 🖌 ----------
شبهای احیا در فراق تو گذر شد https://eitaa.com/fatemi222/940 بيابي تو جهان تنهاست،مي دانم .. https://eitaa.com/fatemi222/2978 شب قدر است و من قدری ندارم https://eitaa.com/fatemi222/980 شبهای قدر آمد و آقا نیامدی https://eitaa.com/fatemi222/976 من آن عبد خطا كارم الهي https://eitaa.com/fatemi222/938 استغفرالله ربی و اتوب الیه ... https://eitaa.com/fatemi222/944 روضه شب نوزدهم https://eitaa.com/fatemi222/8414 اشعار شب بیست و یکم https://eitaa.com/fatemi222/5742 ای که سی سال تو با درد مدارا کردی https://eitaa.com/fatemi222/8448 شکر خدا وا شده از کارم گره https://eitaa.com/fatemi222/8426 🔹روضه ها https://eitaa.com/fatemi222/6620 🌹اشعار اهلبیت https://eitaa.com/fatemi8/100