eitaa logo
منبرک فاطمی
6.4هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
969 ویدیو
1.4هزار فایل
✔️ مباحث قرآنی، اخلاقی،داستان ✔️اهلبیت ومناسبتهامذهبی ✔️احکام کاربردی،پاسخگو ✔️امرمعروف و نهی منکر ✔️مرثیه و مداحی ✔️عفاف وحجاب ✔️جهادتبیین ✔️فرزندآوری ✔️مهدویت ✔️شهدا ✔️نماز @a_f_133 🔺فهرست + تبلیغات شما و... https://eitaa.com/fatemi222/6618
مشاهده در ایتا
دانلود
✋اصول و تکنیک های عاقبت به خیری در مکتب عاشورا 🔹در سال 61 هجری افراد بسیاری برای مقابله و جنگ در برابر امام حسین(علیه السلام)پا به میدان کربلا گذاشته بودند، ولی رمز و راز شگفت انگیزی در زندگی آنها موجب تحول و تغییر عظیمی در زندگی آنها شد، موضوعی که ریشه در اصول و تکنیک های دینی و اخلاقی دارد و تقویت و توجه به این اصول و تکنیک هادر مسیر زندگی می تواند نتیجه خوش آیندی را نصیب انسان نماید. 👌اصول و تکنیک های عاقبت به خیری در مکتب عاشورا 🔹دانشگاه عاشورا واحدهای متفاوتی از درس های زندگی را در پیش روی طالبان علم و حقیقت قرار داده است. 🔹یکی از زیباترین و ارزشمند ترین واحدهای درسی در مکتب عاشورا، درس چگونه عاقبت به خیر شدن است. 🔹کم نیستند افرادی که در فراز و نشیب های زندگی به دنبال اصول و راهکارهای عاقبت به خیری در دنیا می گردند؛ از طرفی این مهم موضوعی است که با فراگیری و به کارگیری اصول و تکنیک هایی خاص در زندگی قابل دست یابی است. 🔹چه بسیار افرادی که در زندگی علی رغم داشتن نام نیک و قرار داشتن در صف و جمع خوبان، متأسفانه از عاقبت خوشی برخوردار نشدند و در نهایت نام آنها در لیست شوم بختان تاریخ قرار گرفته است. 🔹شاگردان عاقبت به خیر در دانشگاه عاشورا وقتی واقعه دردناک سال 61 هجری را مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهیم متوجه حضور متفاوت برخی افراد در صحرای کربلا می شویم کسانی که هر چند تا دیروز در صف بدترین و خطرناک ترین افراد عالم قرار داشتند، ولی با این وجود با گرفتن یک تصمیم درست و نهایی مسیر زندگی خود را تغییر داده و تحولی عظیم و قرآنی در زندگی خود ایجاد کردند. در واقع با یک تلنگر، تحول و دگرگونی الهی در زندگی آنها به وجود آمد و از خواب غفلت بیدار شده و مسیر صحیح زندگی را انتخاب کردند، کسانی که از ذلت و خواری به اوج عزّت و سربلندی ره یافتند و نام خود را در لیست خوش نامان کربلا ثبت و ضبط کردند. 🔹 افرادی همچون ابوالحتوم بن حرث انصاری عجلانی، جوین بن مالک تمیمی، حارث بن امرء القیس کندی، حلاس بن عمرو ازدی راسبی، عبد الرحمن بن مسعود بن حجاج ....و سردار خوشنام و عاقبت به خیر کربلا جناب حربن یزید ریاحی. 🔹راز عاقبت به خیری نیک نامان کربلا در سال 61 هجری افراد بسیاری برای مقابله و جنگ در برابر امام حسین(علیه السلام) پا به میدان کربلا گذاشتند، ولی رمز و راز شگفت انگیزی در زندگی آنها موجب تحول و تغییر عظیمی در زندگی آنها شد، موضوعی که ریشه در اصول و تکنیک های دینی و اخلاقی دارد و تقویت و توجه به این اصول و تکنیک ها در زندگی می تواند نتیجه خوش آیندی را نصیب انسان نماید. 1- دوستی با اهل بیت(علیهم السلام) راز عاقبت به خیری از جمله مهمترین و با ارزش ترین اهرم های بازدارنده شور بختی و بدفرجامی، محوریت و اصل قرار دادن معارف و آموزه های قرآنی و اهل بیتی، در زندگی است. بدون شک عاقبت به خیر شدن بدون توجه به این اهرم های مهم و اساسی در مسیر زندگی به سهولت قابل دست یابی نخواهد بود، در جریان کربلا «حربن یزید ریاحی» نیز در کشاکش بین رفتن به خیمه و اردوگاه آسمانی حسین بن علی(علیه السلام) و انتخاب تاج و تخت اموی محوریت و اصل را اهل بیت(علیهم السلام) قرار داده، و به دامان با کرامت امام حسین(علیه السلام) پناهنده می شود، حرّ هر چند در همان ابتدا ندانسته اقدامی سخت‌گیرانه نسبت به امام حسین(علیه السلام) و یارانش داشت، ولی با این حال رفتارش با امام محترمانه بود؛ حتّی یک بار به حرمت خاص نسبت به حضرت فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) نیز اشاره می کند.[1]همین محبت و دوستی عامل نجات حر در صحرای کربلا می شود. راز دیگر عاقبت به خیری نیک نامان کربلا، معاد گرایی و توجه به زندگی واقعی و جاودانه بهشتی و پشت پازدن به زیبایی های نافرجام و زودگذر دنیوی بود، اصل بسیار مهم و کلیدی که نمی توان آن را در سرگذشت افرادی همچون «عمربن سعد» ها مشاهده کرد.در واقع این دوستی و محبت نسبت به خاندان عصمت و طهارت(علیهم السلام) از جمله گوهر های نابی است که در طول تاریخ از انسان های گنهکار فراوانی دست گیری کرده و افراد بسیاری را به درگاه الهی بازگردانده است. اهمیت و ارزش این دوستی نیز به خوبی در منابع روایی منعکس شده است، کما اینکه در این خصوص از نبی مکرم اسلام محمد مصطفی(صل الله علیه و آله) این چنین روایت شده است: «قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص مَنْ رَزَقَهُ اللَّهُ حُبَّ الْأَئِمَّةِ مِنْ أَهْلِ بَیْتِی فَقَدْ أَصَابَ خَیْرَ الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ فَلَا یَشُکَّنَّ أَحَدٌ أَنَّهُ فِی الْجَنَّة؛[1] هر کس را که خداوند دوستى پیشوایان از خاندان مرا نصیبش فرمود در حقیقت به خیر دنیا و آخرت رسیده است پس هیچ کس تردیدى نداشته باشد که او در بهشت است‏».
به هر اندازه انسان در مسیر زندگی فاصله خود را از اهل بیت پیامبر(صلی الله علیه و اله) کمتر نماید و به دوستی و محبت خود به این ذوات مقدسه بیشتر اهمیت دهد و رنگ و بوی زندگی را مطابق زندگی ایشان نماید بیشتر در مسیر سعادت و شادکامی قرار خواهد داشت. 2-استفاده از اهرم تعقل و تفکر علت اینکه بسیاری از کسانی که در سال 61 هجری به مصاف با امام حسین(علیه السلام) شتافتند و موفق به فارق التحصیلی از دانشگاه امام حسین(علیه السلام) نشدند، گرفتار شدن در دام شهوات و نفسانیات و بی توجهی به رهنمودهای شفا بخش روحانی و عقلانی بود، در واقع حب دنیا و گرایش های شهوانی چشم و قلب آنها را کور کرده بود. این در حالی است که افرادی همچون «حربن یزید ریاحی» با محوریت قرار دادن تعقل و عقل ورزی متوجه کردار ناپسند و خطرناک خود شدند و در صدد جبران آن برآمدند، در اهمیت و ارتباط مستقیم تعقل ورزی در زندگی و دست یابی به گوهر ناب عاقبت به خیری در منابع روایی از امام صادق(علیه السلام) این چنین نقل شده است: «مَنْ کَانَ عَاقِلًا خُتِمَ لَهُ بِالْجَنَّةِ إِنْ شَاءَ اللَّهُ؛[3] هر که خرد ورزد، به خواست خداوند به بهشت راه یابد». 3-معاد گرایی و دنیا گریزی راز دیگر عاقبت به خیری نیک نامان کربلا، معاد گرایی، توجه به زندگی واقعی و جاودان بهشتی و پشت پازدن به زیبایی های نافرجام و زودگذر دنیوی بود، اصل بسیار مهم و کلیدی که نمی توان آن را در سرگذشت افرادی همچون «عمربن سعد» ها مشاهده کرد، در خصوص معاد گرایی حربن یزید ریاحی در منابع تاریخی چنین نقل شده است: «مهاجر که از حال و وضع حر به شک افتاده بود، او را مورد خطاب قرار داد و گفت: «به خدا قسم هرگز در هیچ جنگی تو را به این حال ندیده بودم، اگر از من می ‌پرسیدند: شجاع‌ترین مردم کوفه کیست از تو نمی‌گذشتم (و تو را نام می‌بردم) پس این چه حالی است که در تو می ‌بینم؟» حر گفت: «به درستی که خود را میان بهشت و جهنم می ‌بینم و به خدا سوگند اگر تکه ‌تکه شوم و مرا با آتش بسوزانند من جز بهشت چیز دیگری را انتخاب نخواهم کرد.» حر این را گفت و بر اسب خود نهیب زد و به سوی خیمه‌گاه امام(علیه السلام) حرکت کرد.[4] 3-پرهیز از ناامیدی و یاس شاید نتوان هیچ گناهی به بزرگی گناه حربن یزید ریاحی در عالم هستی پیدا کرد، چرا که او بود که مانع حرکت امام حسین(علیه السلام) به سوی کوفه و بازگشت به طرف مدینه شد، باری به هر جهت «حر» نیز متوجه گناه بسیار بزرگ و ویرانگر خود شد، ولی با این حال از توبه و بازگشت به سوی خدای متعال و جبران مافات ناامید نشد، چرا که در صورت ناامیدی می توانست به گناه خود ادامه داده و تا قعر جهنم نیز سقوط نماید، ولی باحالی شرمگین و خجل از کرده خود و با حالتی درمانده به آستان کبریایی دوست بازگشت و برای جبران گذشته خود جان خود را فدای ولی خدا نمود. در واقع برای دست یابی به عاقبت به خیری می بایست از هر گونه یأس و ناامیدی پرهیز کرد و باید این مهم را دانست که با داشتن هر پرونده سیاهی درهای رحمت و مغفرت الهی به روی انسان باز است، و باید به سوی او بازگشت چرا که این بشارت رحمانی خدای متعال است که بندگان را به سوی عاقبت به خیری فرا می خواند: «وَ إِنِّی لَغَفَّارٌ لِمَنْ تابَ وَ آمَنَ وَ عَمِلَ صالِحاً ثُمَّ اهْتَدى‏؛[5]و من هر که را توبه کند، و ایمان آورد، و عمل صالح انجام دهد، سپس هدایت شود، مى ‏آمرزم!». 4-تواضع و فروتنی در برابر حق و مبارزه علیه باطل وقتی سرگذشت درس آموز حربن یزید ریاحی را مورد مطالعه قرار می دهیم با دو ویژگی برجسته او آشنا می شویم، اول آنکه او بعد از آنکه متوجه اشتباه و خطای خود شد، متواضعانه به سوی حق شتافت و در تسلیم شدن در برابر حق ذره ای به خود شک و تردید راه نداد و متواضعانه آن را پذیرا شد، البته او فقط در برابر حق متواضع نبود، بلکه موضع خود را در برابر باطل نیز مشخص نمود، از این رو علاوه بر اینکه دست رد به سینه باطل زد، برای از پا در آوردن آن به میدان نبرد با آن نیز شتافت و با این حضور درس آموز خود به نوعی تولی و تبری قرآنی را در صحنه کربلا به نمایش در آورد. پی نوشت ها: [1]. رجوع کنید به بلاذری، ج۲، ص۴۷۵ـ۴۷۶، ۴۷۹؛ طبری، ج۵، ص۳۹۲، ۴۲۲، ۴۲۷ـ۴۲۸؛ مفید، الارشاد، ۱۴۱۳ق، ج۲، ص۱۰۰ـ۱۰۱. [2]. الخصال، ج‏2، ص515، ح1. [3]. َثواب الأعمال و عقاب الأعمال، ص14. [4]. وقفه الطف، ص 214. [5]. سوره مبارکه طه، آیه 82. و تبری کربلا به خیری شناسی بن یزید ریاحی عاشورا عاشورا 🆔 @fatemi222
🔸 میل به رهایی و آزادی، یک میل مقدس است 🔸 فلسفۀ دین، رسیدن به اوج رهایی و آزادی است 📌 آخرین گام رهایی –ج۱ 🔘 اگر میل به رهایی و آزادی در انسان از بین برود، انسان دچار دو مصیبت بزرگ می‌شود 🔘 شاید برخی عالمان دینی، حس رهایی را به فرار از بندگی خدا تفسیر کنند که تفسیر غلطی است 🔘 برخی دین را طوری توضیح می‌دهند که انگار دین در مقابل رهایی است! 🔘 نگویید «رهایی نخواه و بیا بندۀ خدا بشو!» اتفاقاً بندگی خدا راه رسیدن به رهایی است یکی از خواسته‌های جدی و عمیق انسان «رسیدن به رهایی و آزادی» است؛ رهایی از رنج‌های بیرونی و موانعی که در محیط اطراف پدید می‌آید و رهایی از رنج‌های درونی و رنجش‌هایی که برای انسان پیش می‌آید. خیلی از اوقات که آدم‌ها بندگی خدا را کنار می‌گذارند و اطاعت از خدا و محدودیت‌های دین را نمی‌پذیرند بخاطر همین میل به رهایی است. می‌گویند: «چرا باید خودم را مقید به دینی بکنم که مدام می‌خواهد من را به یک رفتار خاص و به یک وضعیت خاص مقید کند؟ این‌طوری رهایی و آزادی خودم را از دست می‌دهم.» برخی از امیال انسان، امیال اصیلی هستند، مثل میل به لذت و راحت. ولی برخی از امیان ما اصیل نیستند، مثل حسادت. نباید دین را طوری تبلیغ کنیم که مردم تصور کنند دین در مقابل خواسته‌های اصیل انسان قرار دارد. ممکن است برخی عالمان دینی از این میل تفسیر نادرستی کرده باشند و آن را به فرار از بندگی خدا تفسیر کنند. این تفسیر نادرست، باعث می‌شود هر انسانی که در خودش این خواسته و میل اصیل را می‌بیند، از این دین و از این بیان دینی و از این عالم دینی بدش بیاید. لذا ما باید در ادبیات دینی‌مان تجدید‌نظر کنیم! این اشتباه است که بگوییم «رهایی نخواه و بیا بندۀ خدا بشو!» نه اتفاقاً باید گفت: رهایی بخواه، بندگی خدا هم ابزار رسیدن به این رهایی است. رهبر انقلاب به جای اینکه بگویند لیبرالیزم چیز بدی است و اسلام را در مقابل لیبرالیزم بگذارند، به غربی‌ها گفتند که شما لیبرال نیستید! چون یک محسناتی در لیبرالیزم هست؛ هرچند خیالی و تقلبی! بالاخره چهارتا حرف خوب هم در آن هست، ولی آنهایی که ادعای لیبرالیزم دارند آن بخش‌ها خوبش را ندارند. میل به رهایی، یک خواستۀ اصیل و مقدس در وجود انسان است؛ هرجا این میل مقدس از بین رفته، انسان‌ها دچار دو مصیبت بزرگ شده‌اند؛ یک مصیبت بزرگ، پذیرش ظلم سلطه‌طلب‌ها است. اگر میل به رهایی از بین برود، خیلی ظلم‌ها را می‌پذیری، نه‌تنها رنج‌های بیرونی و تحمیل‌های بیرونی را می‌پذیری، بلکه با رنج‌های درونی خودت (مثل غم و اندوه) هم خو می‌کنی و نداشتن نشاط را طبیعی تلقی می‌کنی. اگر میل به رهایی در کسی از بین برود، چگونه او را به خدا دعوت کنیم؟ خیلی‌ها فکر می‌کنند میل به رهایی در وجود انسان مانع دعوت به خدا و مانع پذیرش بندگی خدا است درحالی‌که برعکس است. بعضی‌ها دین را یک‌جوری توضیح می‌دهند که انگار در مقابل رهایی است! نه؛ فلسفه دین رسیدن به این رهایی است، دین می‌خواهد تو را به نقطۀ اوج رهایی متوجه کند تا عاشقش بشوی. اولین الگوی ما برای رهایی خود خداوند است. ما هم دوست داریم مثل خدا، به‌طور مطلق رها باشیم. ببینید ائمۀ هدی در مناجات با خدا چه می‌گویند، مثلاً اینکه: خدایا کسی از تو سؤال نمی‌کند و هرکاری دلت بخواهد می‌کنی «یغفر لمن یشاء» تو هرکه را بخواهی می‌بخشی، هرچقدر بخواهی روزی می‌دهی... اینها یعنی خدایا تو رها هستی. برنامۀ دین این است که تو را رها کند. تهدید و تشویق‌های خدا هم توأم با رهایی است؛ لذا تشویق و‌ تنبیه‌های خدا فوری نیست؛ مثلاً این‌طور نیست که اگر امروز نماز نخوانی، فردا سنگ کلیه بگیری یا سرطان بگیری! حتی بعضی‌ها نماز نخوانند و پول‌دار بشوند. وقتی می‌خواهی نماز بخوانی، می‌فرماید: ذهنت را از هرچیزی که به آن مشغول هستی رها کن، نماز می‌شود تمرین رهاسازی ذهن و روح و دل انسان. اگر رهایی را واقعاً دوست داشته باشیم درِ خانۀ امام زمان(ع) را رها نمی‌کنیم. چون بعد از اینکه خودت را رها کردی مرحلۀ بعدی این است که دوست داری دیگران را رها کنی، بعد از اینکه لذت رهایی را چشیدی و فوایدش را دیدی، دیگر نمی‌توانی بردگی دیگران را تحمل کنی. استاد_پناهیان: 👈 متن کامل: panahian.ir/post/7949
متن روضه 1 🔸مرا که دانه اشک است، دانه لازم نیست 🔸به ناله انس گرفتم، ترانه لازم نیست زبانحال بی بی رقیه سلام الله علیها... گوشه خرابه... 🔸نشان آبله و سنگ و کعب نی کافیست 🔸دگر به لاله رویم نشانه لازم نیست شب سوم محرم... معمولا رسمه... متوسل میشن به نازدانه ابی عبدالله... زهرای سه ساله... 🔸به سنگ قبر من بی‌گناه بنویسید 🔸اسیر سلسله را تازیانه لازم نیست چه کردن با این نازدانه...خدا... 🔸عدو بهانه گرفت و زد به او گفتم 🔸بزن مرا که یتیمم، بهانه لازم نیست (سازگار) نمیدونم تا حالا بچه یتیم دیدی یا نه... کنار بدن بابا دیدی چطور ناله میزنه... با زبان کودکی همه حرفهاش رو به بابا میگه... هرکی ناله این بچه ی یتیم رو بشنوه ناخودآگاه اشکش جاری میشه... اما ... هر جا شما بچه یتیم ببینید... حتما نوازشش می کنید... باهاش همدردی می کنید... من بمیرم برا یتیم ابی عبدالله... چه خوب نوازشش کردند... چه خوب باهاش همدردی کردن... کنار سر بابا... هر کجا رسیدن... بهش تازیانه زدند... بهش سیلی زدند... 🔸بزن مرا که یتیمم، بهانه لازم نیست گوشه خرابه... نیمه های شب... بی بی رقیه... شروع کرد به گریه کردن... هی بهونه بابا میگیره... میگه عمه جان زینب... من بابامو میخام عمه جان...بابام کجاست... بلاکش دوران زینب اومد کنار دختر نشست... صدازد... عمه جان انقده بی تابی نکن... عمه جان بابات رفته سفر برمیگرده انقدر گریه نکن... هرکاری کرد این دختر بچه آروم نشد... اهل خرابه از خواب بیدار شدند با صدای گریه خانم رقیه همه به گریه افتادن صدای ناله اهل خرابه بلند شد... خبر به کاخ یزید معلون رسید... خدا لعنتش کنه صدازد چه خبر شده... گفتن دختر ابی عبدالله... گوشه خرابه... هی بهونه بابا می گیره... نانجیب صدا زد... خوب ببرید سر بریده باباش حسین براش... یا صاحب الزمان... امان از اون لحظه ای که سر مقدس ابی عبدالله رو آوردن داخل خرابه... گذاشتند جلو دختر بچه... حالا تصور کن... یه دختر سه ساله... سر باباش رو در مقابلش بگذارن... چه حالی پیدا میکنه... تا نگاهش به سر بابا افتاد... صدا زد بابای خوبم... کجا بودی... يا أبَتاهُ، مَنْ ذَا الَّذي خَضَبكَ بِدِمائكَ! بابا... کی تو رو به خونت خضاب کرده... يا أبَتاهُ، مَنْ ذَا الَّذي قَطع وَ رِيدَيْكَ بابای خوبم... کی رگهای گردنت رو بریده... يا أبتاهُ مَنْ ذَا الَّذي أَيتمني علي صِغَر سِنّي (نفس المهموم 456) بابا... بگو ببینم... کی منو تو بچگی یتیم کرد... هی دست رو صورت بابا میکشه... هی نوازش میکنه... گریه میکنه... صدا زد... بابا... نبودی ببینی بعد از چی به سرمون اوردن بابا... يا أبتاهُ، منْ بَعدكَ وا غُرْبَتاهُ بابا... بعد از تو داد از غريبي (انوار الشهادة 244) خیمه هامون رو آتیش زدند...بابا دستهامون رو بستند...بابا طناب به گردنمون انداختند...بابا ما رو شهر به شهر به شهر گرداندند... بابا... نبودی ببینی از کربلا تا شام چقدر به ما تازیانه زدند... 🔸شامی ها بدند، بابا،بابا، بابا 🔸عمه رو زدن، بابا،بابا، بابا هر کجا ميخواستند به ما تازیانه بزنند عمه جانم زینب... بدن رو سپر میکرد... مبادا تازیانه به ما اصابت کنه... بابا اصلا باورم نميشه... 🔸زجر چه بی حیاست، بابا،بابا، بابا 🔸پس عمو كجاست، بابا،بابا، بابا 🔸صورت نیلی، بابا،بابا، بابا 🔸بچه و سیلی، بابا،بابا، بابا بابا... ببین صورتم کبود شده... موهای سرم سفید شده... مثل مادرم زهرا قدم خمیده... بابا دیگه طاقت ندارم... دیگه تنهام نزار... منم با خودت با خودت ببر بابا... انقدر کنار بدن بابا ناله زد... یدفعه دیدند دختر یکطرف افتاد سر بابا یکطرف... عمه جانش زینب اومد نگاه کرد دید دختر جان به جانان تسلیم کرده... 🔸ناز مرا به ضربت سیلی کشید خصم 🔸بابا گمان مبر که نوازشگرم نبود 🔸تا زنده ام به جان تو مدیون زینبم 🔸جز او کسی به فکر من و خواهرم نبود (و سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مَنقَلَبٍ ینقَلِبون)َ شعراء 227 🆔 @fatemi222
متن روضه 2 🔸منم آن گنج الهی که به ویرانه نهانم 🔸گر چه طفلم به خدا بانوی ملک دو جهانم امشب دلها رو روانه کنیم... کنار حرم با صفای بی بی رقیه سلام الله علیها... امشب به یاد غربت نازدانه ابی عبدالله اشک بریزیم... 🔸ابر سیلی است نقاب رخ همچون قمر من 🔸چادر عصمت زهراست همانا به سر من نميدونم دختر سه ساله دارید یا نه... حتما همتون دیدید... دخترها علاقه خاصی به بابا دارن... اصلا معروفه... میگن دخترها بابایی هستند... آنهایی که دختر دارند بهتر میفهمن چی ميگم... خدا نکنه کسی این دختر بچه رو اذیت کنه... میگه بزار بابام بیاد... شکایتت رو به بابام میکنم... خدا نکنه زخمی رو بدن دختر بچه باشه... میگه بزار بابام بیاد... بهش نشون میدم... بهش ميگم... 🔸دم به دم بر جگرم زخم روی زخم نشسته حالا میخواهی درد دل نازدانه حسین رو گوش بدی بسم الله... 🔸دم به دم بر جگرم زخم روی زخم نشسته 🔸دلم از داغ کباب و سرم از سنگ شکسته چقدر بهش سنگ زدند... چقدر بهش تازیانه زدند... چقدر سیلی زدند... یاصاحب الزمان... 🔸رخ نیلی، لب عطشان، دل خونین، تن خسته اما... 🔸گره از خلق گشایم به همین بازوی بسته امشب اگه با ابی عبدالله کار داری.... آقا رو به نازدانه اش قسم بده... اگه گرفتاری، مریضداری، حاجت داری، اگه کربلا میخواهی... بگو حسین جان... تو رو به صورت سیلی خورده دختر سه ساله ات قسم... امشب دیگه دست خالی ردمون نکن... 🔸طواف شمع چون پروانه می کرد 🔸به دستش موی بابا شانه می کرد تا سر بابا رو گذاشتند جلو دختر بچه صدا زد بابا... چه بلایی سرت آوردن...بابا... 🔸سر و روی پدر را پاک می کرد 🔸برایش عقده ی دل باز می کرد صدا زد بابای خوبم... 🔸به قربان سر نورانی تو 🔸چرا خون ریزد از پیشانی تو يا أبَتاهُ، مَنْ ذَا الَّذي خَضَبكَ بِدِمائكَ 🔸رخ من نیلی از سیلی است بابا 🔸لبان تو چرا نیلی است بابا بابا کی با چوب به لب و دندانت زده... اما میخام بگم... بابای خوبم... 🔸تو از چوب جفا داری نشانه 🔸مرا باشد نشان از تازیانه اگه با چوب به لب و دندان تو زدن... اما به منم تازیانه زدن... 🔸مرا باشد نشان از تازیانه بابا دیگه طاقت تازیانه ندارم... طاقت سیلی خوردن ندارم... طاقت سنگ خوردن ندارم... 🔸ز تو دارم تمنا جان بابا 🔸مرا با خود ببر در نزد زهرا - 🆔 @fatemi222
◾️ شب سوم شب ناله... شب روضهٔ سه ساله... 🏴خاک قدمِ رقیه باشی عشق است زیر علمِ رقیه باشی عشق است 🏴با مهدی صاحب الزمان از ره لطف یک شب حرم رقیه باشی عشق است التماس دعا.صلوات ↩️منبرک فاطمی(محرم) https://eitaa.com/fatemi222/9366
🏴رهبرمعظم انقلاب: مؤمن نبايد ذلّت را قبول كند. شما ميبينيد امام حسين عليه‌السلام فرمودند كه ما ذلّت را نمی‌پذیریم... ↩️منبرک فاطمی(محرم) https://eitaa.com/fatemi222/9366
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹وقتی حاج قاسم خودشو از سوریه برای برگزاری روضه‌ی خونگی به خانه‌ی پدری می‌رسوند... ↩️منبرک فاطمی(محرم) https://eitaa.com/fatemi222/9366
D1738577T18268006(Web)-mc.mp3
15.3M
🔹 مردم کوفه «جلسه دوم» یک سنّی داریم که اسم او زهیر بن سلیم ازدی است. با پسرش به سپاه دشمن آمد. او تصوّر می‌کرد امام در توافقات ژنو یا قبل و بعد آن یک جایی کوتاه می‌آید دید نه مثل این‌که جدّی است. 🏴 🎙 https://eitaa.com/fatemi222/9366
D1736436T15242063(Web)-mc.mp3
11.27M
🔹 ویژگی ها و فضایل اصحاب و یاران اباعبدالله الحسین علیه السلام یکی از ویژگی های مثبت و تأثیرگذار اصحاب و یاران امام حسین علیه السلام در واقعه ی عاشورا، سرعت و سبقت گرفتن از یکدیگر در کار خیر است. 🏴 🎙 https://eitaa.com/fatemi222/9366
شب سوم محرم قنبرآباد ۱۴۰۲.m4a
40.92M
🔹غرور نابجا و محبت شدید به دنیا باعث بدعاقبتی انسان می‌شود. 🔹 یزید ،عمر سعد ،شریح قاضی از نمونه انسان‌هایی هستند که در طول تاریخ به واسطه غرور محبت شدید به دنیا بدعاقبت شدند. 🔹 ریزش بعضی از انسان‌ها نباید انسان رو از مسیر حق ناامید و یا خسته کند در صدر اسلام هم این مسائل سابقه داشته است 🔹 سوال احکامی اول جلسه؛در جلسه گناه وظیفه چیست؟ 🔹سخنرانی حجت الاسلام فاطمی در شب سوم محرم در هیئت حسینی قنبرآباد ✍ شیخ عباس @abasali_fatemi
سلام شب چهارم محرم. از عوامل عاقبت بخیری یاران عاشورایی ۱_توسعه محبت اهلبیت در قلب آنها بود.. 🔺هشت نذر باطل https://eitaa.com/fatemi222/5362 🔺موضوع محبت اهلبیت کنکور محبت به اهل بیت(ع https://eitaa.com/fatemi222/9508 درس‌های کلاس محبت حسینی https://eitaa.com/fatemi222/9510 گنج پنهانی محبت امام حسین https://eitaa.com/fatemi222/9509 انواع محبت https://eitaa.com/fatemi222/4221 نمونه محبت؛ https://eitaa.com/fatemi222/9518 https://eitaa.com/fatemi222/9519 ◾️اشعار حر https://eitaa.com/fatemi8/506 ↩️سایرمباحث محرمی https://eitaa.com/fatemi222/9366
آیا معصومین(ع) را بیش از محبوب های حلال دوست داریم؟ 👈سوال سوم کنکور محبت آیا اهل بیت پیغمبر و آل پیغمبر را از محبوب های حلال هم بیشتر دوست دارند؟ آیه 24توبه: قُلْ إِنْ كَانَ آبَاؤُكُمْ وَأَبْنَاؤُكُمْ وَإِخْوَانُكُمْ وَأَزْوَاجُكُمْ وَعَشِيرَتُكُمْ وَأَمْوَالٌ اقْتَرَفْتُمُوهَا وَتِجَارَةٌ تَخْشَوْنَ كَسَادَهَا وَمَسَاكِنُ تَرْضَوْنَهَا أَحَبَّ إِلَيْكُمْ مِنَ اللَّهِ وَرَسُولِهِ وَجِهَادٍ فِي سَبِيلِهِ فَتَرَبَّصُوا حَتَّىٰ يَأْتِيَ اللَّهُ بِأَمْرِهِ ۗ وَاللَّهُ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الْفَاسِقِينَ؛ هر چه محبوب حلال هست در این آیه هست به مردم بگوئید اگر پدر مادرانشان فرزندانتان و اموالتان و .. را بیشتر از خدا و پیامبر وجهاد دوست داشته باشند مطمئنا در این امتحان رفوزه میشوند . شخصی از یاوران امیر المومنین علیه السلام بود، معاویه به او گفت به اندازه وزن ات طلا میدهم دست از علی علیه السلام بردار. آن شخص گفت اگر اندازه قصر خودت طلا بدهی از عشق علی علیه السلام دست بر نمی دارم، نمره اش بیست شد. ولی در کربلا ،در مسیر که می آمد برای شتر شعر میخواند ، در مدح امام حسین علیه السلام میخواند ، چند تا هم یار جمع کرد ،کار تجاری هم میکرد وقتی نزد امام حسین علیه السلام که رسید ، گفت: من کار تجاری میکنم باید به زن و بچه ام سری بزنم و برگردم . امام حسین علیه السلام فرمودند : ممکن است بخواهی برگردی، دیر شود. ایشان برگشت ، پس برای یک لحظه ، زن و بچه و مال خود را از امام حسین علیه السلام ، بیشتر دوست داشت و از غافله جا ماند. 👈گاهی خیلی زود دیر می شود! گاهی اوقات خیلی زود ، دیر میشود! حاج آقای یونس زندی آبادی از فرماندهان زیر دست حاج قاسم بودند ، آخرین باری که میرود جبهه این گونه از زن و بچه هاش خداحافظی میکند( دستش یک طرف و سرش یک طرف ) میپرسند: چرا اینگونه خدا حافظی میکنی؟ گفت میترسم اشک چشم بچه هام کار دستم بدهد . حاج آقا علی اکبری میگویند فرمانده گردان داشتم سید بزرگواری امد و گفت حاج آقا من گناهی کردم میترسم وعده دیدار با صاحبم تأخیر پیدا کند .من خانمم باردار بود من هم خانم و بچه را به امید خدا و اهل بیت علیه السلام رها کردم. ولی از موقعی که این نامه را دیدم ،در نامه آمده سید بچه ات به دنیا آمده است ،از موقعی که نامه باز کردم دلم به سمت زن و بچه ام میکشد،حاج آقا ،سید را بغل کردم گفتم ان شاالله عملیات تمام میشود و میروی و زن و بچه ات را میبینید. رفت عملیات و شهید شد . امتحان محبت کنکور را قبول شد، موقع شهادت گفت خوب امتحان پس دادم حتی بچه ام راندیدم. https://eitaa.com/fatemi222/9507
✋کنکور محبت به اهل بیت(ع) یکی از ویژگی های جمع نورانی شما ، محبت به اهل بیت علیه السلام است و این محبت قطعا ، نجات دهنده ی هر محبی است. همه ما و شما هم می دانیم بعد از رحلت رسول الله صلی الله علیه و آله، باب ارتباطات مختلف اهل بیت علیه السلام ، بسته شد ،اما همه اهل بیت علیهم السلام ، دست به دست هم دادند تا این ارتباط محبتی با مردم قطع نشود، حضرت زهرا سلام الله علیها و امام علی علیه السلام ، امام حسن علیه السلام و امام زمان علیه السلام و...تمام تلاش خود را در این زمینه می کردند و این کف کار است . محبت اهل بیت علیه السلام ، یقینا باعث نجات میشود و هم میتواند ما را به اوج برساند و هم می تواند ، مصداق ایه 54 سوره مائده کند ، یکی از مهمترین امتحان های عصر غیبت محبت به چه میباشد؟ پنج تا سوال دارم ، هرکس این پنج سوال را با دل خودش ، جواب دهد که این کنکور محبت ما به اهل بیت علیه السلام است . 👈سوال اول ؛ آیا محمد صلی الله علیه واله را دوست دارید ؟ 👈سوال دوم ؛ آیا پیغمبر و آل‌ پیغمبر را بیشتر از محبوب های حرام ، دوست دارید ؟در مملکت ما محبت اهل بیت علیه السلام ، زیاد هست ولی کارهای حرام هم به مراتب ،فراوان شده است واقبال به گناهان هم دارد ،موج میزند ، لذابعضی ماهواره دارند . کارت گیر بیافتد کدام یک را صدا میزنی؟ من خاطره ای دارم سوار ماشین شدم ، دو عکس زده بود ، یکی عکس حضرن ابوالفضل و دیگری ، عکس یک زن خواننده بود ، وقتی داشتم پیاده میشدم ، گفتم: اگر کارت گیر پیدا کند ، میگویی:یا ابوالفضل ، یا این خانم را صدا میزنید. گفت: مسلم است ، حاج آقا ، میگویم یا ابولفضل علیه السلام ، عکس خانم را زدم برای دل خودم ، یعنی دل شما هم جای حضرت ابوالفضل است و هم جای این خانم هست . گفت: خاک بر سرم . آیا میشود ، دل هم جای حضرت ابوالفضل شود و هم جای غریبه باشد،دل دیگر ، جایی برای اهل بیت علیه السلام نمی گذارد. امام صادق علیه السلام فرمودند:هر جا خواستی ببینی کارتان درست است یا غلط هست ، ما اهل بیت را بیاورید. دختر خانمی می گفت : حاج آقا ، میخواهم تار بزنم ،مدل غربی هم نمیزنم . خب من با حکم شرعی آن کار ندارم ، اگر در اتاقت باز شود و حضرت زهرا علیها السلام وارد اتاق شود ، خاموش میکنی یا ادامه میدهی؟ 👈سوال دوم کنکور محبت ، این هست ؛ آیا محبوب های حرام را بیشتر دوست دارید یا محبوب های حلال را ؟ القلب حرم الله؛ وقتی خدا در قرآن میگوید ، قلب جای یک محبت است و محبت حسینی و محبت یزیدی با هم جمع نمیشود ،هرکس بگوید ، من جمع کردم ، اشتباه میکند٬ در واقع امام حسین علیه السلام را بیرون میکند. آیا ابن ملجم عاشق امیرالمومنین(ع) بود؟ میترسم از لحظه ای که موقع امتحان من و شما باشد و ارباب ما ،من و شما را صدا بزند و محبوب حرام جلوی چشم ما باشد . زمانیکه ، امیرالمؤمنین علیه السلام به حکومت رسیدند ، امام به حاکم یمن ، نامه نوشتند که بیعت از مردم بگیرند ، حاکم یمن آدم زرنگی بود،3 بار انتخابات کردند ، اول 1000نفر ، دفعه بعد 100نفر ، دفعه سوم 10 نفر رسید ، این 10 نفر شد. این ها به قول ما حزب اللهی دو آتشه هستند، به عنوان نماینده ، نزد امیرالمؤمنین علیه السلام فرستادند ،از این ده نفر ،نفر چهارم ابن ملجم مرادی بود ، میگوید: من یمنی هستم و عاشق شما هستم . حضرت فرمودند : شما مرادی هستی ، سه بار این سوال را پرسیدند، خبر داری که شما قاتل من هستی ؟ مرادی گفت : من عاشق شما هستم ، محب شما هستم . 👈چطور عاشق ،قاتل می شود ، مگر میشود ؟ حضرت ، کد دادند ، بله شما کودک که بودی ، دایه یهودی ، داشتی که شعری میخواندند که مضمون آن این بود که شما قاتل پیغمبر آخر الزمان خودهستی. ماموریت تمام شد مرادی حالش بد شده بود کناری بود که سر و کله دشمن پیدا شد . بازی شهوت از عاشق قاتل ساخت . بصیرت یعنی بدانید شمر ی که روی سینه امام حسین علیه السلام بوده در جنگ عاشق امام علی علیه السلام بوده است ، حرام، از عاشق به قاتل میرساند. من محب اهل بیت هستم ولی یک فضله کل غذا را نجس میکند، یک گناه شهوتی همه چیز را خراب میکند. https://eitaa.com/fatemi222/9508
💠گنج پنهانی محبت امام حسین در دل‌های مؤمنین 🍃استاد فاطمی نیا (ره) : 🔻حدیثی از رسول گرامی اسلام (ص) نقل است که فرمودند : «اِنَّ لِلْحُسَيْنِ مَحَبَّةً مَكْتومَةً (مَکْنونَةً) في قُلُوبِ الْمُؤْمِنينِ» تحقیقاً برای حسین علیه‌السلام در دل‌های مؤمنین دوستی و محبتِ پنهان‌ شده‌ای موجود می‌باشد. 🔸️قید مکتومه بسیار مهم است. بعضی از حقایق در باطن انسان موجود است که چه بسا خود او از آن‌ها غافل است؛ و در شرایط و موقعیت‌های خاصی ظاهر و بارز می‌شود؛ مثلا گاهی انسان شخصی را دوست دارد و خودش هم متوجه این محبت نیست ولی زمانی پیش می‌آید و شرایط و موقعیتی پیدا می‌شود که می‌فهمد او را دوست داشته است. 🔹️بعضی چیزها ممکن است تفصیلاً ظاهر نباشد ولی در خانهٔ خیال و باطن انسان موجود است. و شاید عبارت «محبة مکتومة» اشاره باشد به اینکه عشق به امام حسین علیه‌السلام یک گنج پنهانی در دل‌های مؤمنین است و این گنج محبت، ثروت و نعمت بسیار بزرگی است که اگر انسان شرایط دیگر را هم داشته باشد، آن را در وجودش ظاهر می‌کنند و او به مقامات عالیه می‌رسد. ↩️منبرک فاطمی(محرم) https://eitaa.com/fatemi222/9366
درس‌های کلاس محبت حسینی.mp3
9.18M
👆درس‌های کلاس محبت حسینی شب چهارم محرم.(محبت اهلبیت) https://eitaa.com/fatemi222/9506
◾️ چهارمین شب مثل دُره... شب چهارم شب حُره... 🌹| حُر | کن مرا کھ جان من از شرم پر شده 🌹من را که راھ نیست به جمع | حَبیب | ها 🖤 🆔 @fatemi222
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹غفلت از یار گرفتار شدن هم دارد ♦️در توقيعي که از ناحيه امام عصر (عج) براي شيخ مفيد (ره) صادر شد، حضرت فرمودند: إِنَّا غَيْرُ مُهمِلِينَ لِمُرَاعَاتِكُم وَ لَا نَاسِينَ لِذِكْرِكُم وَ لَو لَا ذَلِكَ لَنَزَلَ بِكُمُ اللَّأوَاءُ وَ اصطَلَمَكُمُ الْأَعدَاءُ ؛ همانا، ما از رعايت حـال شما كوتاهى نمى ‏كنيم و شما را از ياد نمى ‏بريم، چه، در غير اين صورت سختيها و گرفتاريها برشما فرو مى ‏آيدو دشمنان شما را ريشه‏ كن كرده و از بين مى‏برند. ♦️ توسل به حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه با صدای شهید 🆔 @fatemi222