منبرک فاطمی
پاورپوینت شهدایی https://eitaa.com/fatemi222/10815 بازی "همراه با شهدا برای نابودی استکبار" https://
سلام همراهان.
موضوع امشب و فردای ما نوجوان و پدیده راحت طلبی هست.
آسیبهای راحت طلبی برای نوجوانان چیست؟
📚 @fatemi222
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆 این پیش بینی 21 سال پیش ِ امام خامنه ای رهبرمعظم انقلاب است .:
تعجب نکنید!!!
⬅️ 21 سال پیش رهبری چنین روزی را حتی با تاریخ دقیقش پیش بینی کرده بودن و راهکارش را هم داده
♻️ دوستان این کلیپ های ارزشمند را با زحمت بدست میاریم، لطفا در انتشار اونها با تمام توان یاری بفرمایید.
❤️ خداوند سبحان سایه ایشان را از سر جهان اسلام کم نکند.
مسئول دینداری مردم کیست؟
📚 @fatemi222
بسم الله الرحمن الرحیم.
✋نوجوان و پدیده راحت طلبی
🔸نوجوانی، پلی بین دنیای کودکی و جوانی است که عبور از راه دراز بلوغ تنها مسیری است که کودک را به دنیای بزرگ جوانی می رساند.
🔸در میانه راه، آسیبهای زیادی وجود دارد که می تواند نوجوانان را به برداشتن قدمهای #کج و نادرست تشویق کند.
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
📚 @fatemi222
همه ما راحتطلبیم فقط کم و زیاد دارد
اما این سوال مطرح میشود که آیا فقط افراد خاصی دچار راحتطلبی میشوند و یا گروه خاصی از نوجوانان و بزرگترها به تنآسایی دچار هستند؟
پاسخ این سوال خیر است.
تقریباً میتوان گفت ذات انسانها اگر به حال خود رها شود به دنبال راحتطلبی است و همه با این مسئله درگیر هستند فقط میزان آن متفاوت است.
اما در مساله «راحتطلبی» وقتی باید نگران نوجوانمان باشیم که روال عادی زندگی خودش یا اطرافیانش تغییر میکند و به حالت غیرطبیعی میرسد.
تعدادی از اتفاقات در اجتماع، خانواده و در گروههای دوستی ممکن است به وقوع بپیوندد که به این موضوع دامن بزند ما با دانستن هر کدام از این دلایل میتوانیم قائله را برعکس کنیم و بدانیم که کدام موارد موجب راحتطلبی میشود و با کم کردن چالشها از راحتطلبی افراطی نوجوانان جلوگیری کنیم.
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
📚 @fatemi222
🔺دینداری مرکز هدف راحتطلبی
یکی دیگر از موضوعاتی که آفت راحتطلبی به حساب میآید، « دینداری» است.که اثرات منفی آن در زندگی نوجوانان خیلی زود خود را نشان میدهد.
مثلاً برخی از پدر و مادرها عنوان میکنند که در حال حاضر فرزندشان تمامی نمازهایش را به موقع میخواند و حتی از خواندن به موقع نماز صبح غافل نیست.
اما نباید این نکته را فراموش کرد که در مسائل اخلاقی باید بلندمدت را در نظر گرفت بنابر این اگر موضوع راحتطلبی و تنپروری برطرف نشود در آینده نیز دینداری فرزندان تحتالشعاع قرار میگیرد.
به همین دلیل بهتر است بین سن 7 تا 14 سالگی برای تنظیم میزان راحتطلبی اقدام کرد.
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
📚 @fatemi222
اشکالی ندارد شما عادت کرده اید در هر تصمیمی که می خواهید بگیرید و هر کاری که می خواهید انجام دهید راحت ترین و آسان ترین راه را انتخاب کنید، این به خودی خود بد نیست.
اگر در مسیر کمال، انسان راه بهتر و راحت تری را برگزیند، خوب است، چون شما را زودتر به مقصد می رساند، مثلا می خواهید نویسنده شوید، تحقیق کنید، در این زمینه راحت ترین و نزدیک ترین راه را برای رسیدن به حقیقت و روش نویسندگی انتخاب می کنید، این خوب است،
اما مشکل زمانی شروع می شود که انتخاب راحت ترین راه ها، به تن پروری و راحت جویی افراطی بیانجامد و باعث شود که نفس تو تنبل و تن پرور بار بیاید، در این صورت عادت های شما وبالی می شود بر گردنت و مانعی می شود که به کلی جلوی حرکت ات را به سوی عبودیت و کمال می گیرد.
راحت طلبی به قدری خطرناک است که می تواند تمام آینده شما را خراب کند و دنیا و آخرت تو را از بر باد بدهد. آدم راحت طلب زندگی اش پوچ و بی ارزش است.
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
📚 @fatemi222
🔻بنابراین راحتی غیر از راحت طلبی است.
گاهی انسان تلاش سختی کرده و واقعا خسته است و نیاز به استراحت دارد، این را نمی شود راحت طلبی نامید، نیاز به راحتی با تنبلی و راحت طلبی یکی نیست.
تا جایی که نیاز هست شما مجازید که استراحت کنید اما از این مرز که عبور کنید، نفس به سوی تنبلی و راحت طلبی گرایش پیدا می کند که اگر عادت شود،
جلوی حرکت ات را می گیرد، مانند کسی که می خواهد راهپیمایی کند، ولی سنگی به پایش بسته اند که نمی گذارد راحت حرکت کند.
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
📚 @fatemi222
✋آثار و کارکردهای راحت طلبی و تنبلی:
درباره کارکردها و آثار تنبلی می توان گفت که بستگی دارد به اینکه درچه زمینه ای صورت پذیرد؛ از این رو، درهر جا اثر خود را بر جای خواهد گذاشت. اکنون به برخی از آنها اشاره می کنیم.
1-فقر وتنگدستی:
درسخنی کوتاه امام علی (ع) درباره کار کرد تنبلی دربعد اقتصادی چنین فرموده است:
«ان الاشیاء لما ازدوجت، ازدوج الکسل و العجز، فتتج منهما الفقر؛
چیزها چون با هم جفت شدند، تنبلی وناتوانی نیزجفت شدند واز آنها فقر پدید آمد.»( بحار الانوار، ج75، ص59.)
2-مبتلا شدن به غم واندوه:
حضرت علی (ع) می فرماید:
«من قصر فی العمل ابتلی بالهم؛
آن که در کار کوتاهی ورزد، دچار اندوه گردد.»( نهج البلاغه، حکمت 239.)
3-تباه سازی حقوق:
امام علی (ع) در سخن دیگری می فرماید: «من اطاع التوانی، ضیع الحقوق؛
هر که تسلیم سستی وسهل انگاری گردد، حق خود و دیگران را تباه سازد.»( همان، حکمت 239.)
4-ازدست دادن اعتماد مردمی:
امام علی (ع) می فرماید: «لا تتکل فی امورک علی کسلان؛ درکارهای خود بر آدم تنبل تکیه مکن».(غرر الحکم، ص463، ح 10622 )
5-ندامت و پیشمانی:
نیز آن امام همام (ع) درسخنی فرموده است: «من اطاع التوانی احاطت به الندامه؛
هر که کاهلی وسستی ورزد، او را پشیمانی وندامت فرا گیرد.»( همان، ح 10631)
6-سر بار دیگران شدن:
امام صادق (ع) - در ضمن سخنی به مردی از اصحابش -
چنین نوشت: «.. ولا تکسل عن معیشتک فتکون کلا علی غیرک او قال علی اهلک؛ درباره معیشت خود تنبلی مکن که در این صورت، بار دوش دیگری - یا کسانت - خواهی شد.»( کافی،ج5، ص85)
7-از دست دادن خیر دنیا وآخرت:
امام صادق (ع) فرمود: «من کسل عن طهوره و صلاته، فلیس فیه خیر لامر آخرته. ومن کسل عما یصلح به امر معیشته، فلیس فیه خیر لامر دنیاه؛ هر کس درباره پاکی ونماز خود تنبل باشد، در او خیری (امیدی) برای کار آخرتش وجود ندارد. وهرکس درکار معیشت خود تنبل باشد، دراو خیری برای کار دنیایش وجود ندارد».(همان)
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
📚 @fatemi222
اگر با راحتطلبی خود مقابله نکنید، بعید است بتوانید مقابل لذتطلبی نفستان بایستید/
عامل بسیاری از طلاقها «اشتباه در انتخاب» نیست، «راحتطلبی» است/
مبارزه با راحتطلبی باید از هفت سالگی و با مدیریت پدر و مادر شروع شود/
برای مقابله با راحتطلبی باید «برنامه» داشت
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
📚 @fatemi222
نمیشود گفت که عامل اکثر طلاقها، انتخاب نابهجاست/
عامل عمدۀ بسیاری از طلاقها راحتطلبی است
اگر به این شرایطی که امروزه در جامعه بهوجود آمده نگاه کنید میتوانید ردّ پای راحتطلبی را ببینید.
به عنوان مثال همین آمار طلاق را در نظر بگیرید. ظاهراً یکی از مسئولین اخیراً گفته است که عامل 60 درصد طلاقها، انتخاب نامناسب است.
یعنی 60درصد طلاقها به این دلیل اتفاق میافتد که زن و شوهرها همدیگر را بد انتخاب کردهاند.
اما این برداشت صحیحی نیست؛ حتی اگر 60 درصد کسانی که طلاق میگیرند، خودشان بگویند که انتخاب ما بد بوده است.
چون زن و مرد حتماً در طول زندگی مشترک، با همدیگر اختلاف خواهند داشت و این اختلاف یک امر طبیعی است؛ اختلاف جنسیتی و اختلاف روحیه که همواره بین زن و مرد وجود دارد، علاوه بر آن معمولاً اختلاف اخلاق و دیدگاه هم با همدیگر دارند و این را خداوند قرار داده تا آنها بتوانند در این اصطکاک، مایۀ رشد همدیگر شوند.
زن و شوهرهایی که الان دارند با هم زندگی میکنند، زندگی کردنشان اصلاً دلیل بر این نیست که با هم اختلاف ندارند، بلکه معنایش این است که توانستهاند اختلافات خود را با هم کنار بیایند.
معمولاً کسانی که برای اجرای خطبۀ عقد خودشان نزد حضرت امام(ره) میرفتند و بعد هم از ایشان میخواستند یک توصیهای برای آنها داشته باشد، امام(ره) میفرمود: «بروید با هم بسازید»(خاطره رهبر انقلاب از حضرت امام در مراسم اجرای خطبۀ عقد-۱۳۷۰/۰۴/۲۰) انسان چه موقع چنین توصیهای برای زن و شوهرهای جوان خواهد داشت؟ وقتی که احتمال اختلاف و درگیری در زندگی را بدهد.
کدام زن و شوهرها نمیتوانند با هم بسازند؟
کسانی که یک دومینویی در وجودشان شروع شده است که آغازش «راحتطلبی» است.
چیزی که میتواند عامل بسیاری از طلاقها و ناسازگاریها باشد، این موارد است: برداشت اشتباه از زندگی و زندگی مشترک، راحتطلبی، و زیادهخواهی در راحتطلبی و لذتطلبی افراطی که نتیجۀ راحتطلبی است و خیالپردازی که نتیجۀ راحتطلبی است
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
📚 @fatemi222
یکی از مصادیق مهم هواپرستی، راحتطلبی است/
آدمِ راحتطلب وقتی نا«راحت» میشود، بههمریخته و عصبانی میشود.
یکی از مصادیق مهم هواپرستی، راحتطلبی است.
راحتطلبی همان چیزی است که یکدفعهای آدم را به هم میریزد و ناراحت میکند. کسی که راحتطلب است وقتی نا«راحت» میشود خیلی بههم میریزد، چون خیلی راحت بودن را دوست دارد و وقتی یکمقدار از این راحتی فاصله میگیرد، خیلی زود بههم میریزد و تعادل خود را از دست میدهد.
وقتی یک چیزی باعث ناراحتی تو شد، زیاد دنبال علت آن ناراحتی نگرد، چون بسیاری اوقات قرار است ناراحت شوی، پس همیشه دنبال مقصر نباش و سعی کن در مقابل ناراحتیهایی که برایت مقدر میشود لبخند بزنی.
مقصر اصلی، وضع و اقتضائات طبیعی این دنیا است. امام زینالعابدین(ع) میفرمایند:
«لا تَطلُبْ ما لَم یُخلَقْ» چیزی که خلق نشده تقاضا نکن! پرسیدند: آن چیست؟ فرمود «الراحَةُ لَم تُخلَقْ فی الدنیا» راحتی در دنیا خلق نشده؛(خصال صدوق/1/64)
چرا چیزی را که اصلاً در این دنیا خلق نشده است را تقاضا میکنید؟ البته عواملی که راحتی ما را سلب میکنند، مختلف هستند.
در روایت آمده که مؤمن یا از ناحیۀ همسر یا فرزندانش اذیت میشود، یا از ناحیۀ همسایه، یا از ناحیۀ رهگذر، یا از ناحیۀ کافر، یا از ناحیۀ منافق و یا از ناحیۀ مؤمن دیگری که به او حسادت میکند. (امام صادق(ع):
مَا أَفْلَتَ الْمُؤْمِنُ مِنْ وَاحِدَةٍ مِنْ ثَلَاثٍ وَ لَرُبَّمَا اجْتَمَعَتِ الثَّلَاثُ عَلَیْهِ إِمَّا بُغْضُ مَنْ یَکُونُ مَعَهُ فِی الدَّارِ یُغْلِقُ عَلَیْهِ بَابَهُ یُؤْذِیهِ أَوْ جَارٌ یُؤْذِیهِ أَوْ مَنْ فِی طَرِیقِهِ إِلَى حَوَائِجِهِ یُؤْذِیهِ وَ لَوْ أَنَّ مُؤْمِناً عَلَى قُلَّةِ جَبَلٍ لَبَعَثَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِلَیْهِ شَیْطَاناً یُؤْذِیهِ وَ یَجْعَلُ اللَّهُ لَهُ مِنْ إِیمَانِهِ أُنْساً لَا یَسْتَوْحِشُ مَعَهُ إِلَى أَحَد؛ کافی/2/249) و (امام صادق(ع): أَرْبَعٌ لَا یَخْلُو مِنْهُنَّ الْمُؤْمِنُ أَوْ وَاحِدَةٍ مِنْهُنَّ مُؤْمِنٌ یَحْسُدُهُ وَ هُوَ أَشَدُّهُنَّ عَلَیْهِ وَ مُنَافِقٌ یَقْفُو أَثَرَهُ أَوْ عَدُوٌّ یُجَاهِدُهُ أَوْ شَیْطَانٌ یُغْوِیه؛ کافی/2/250)
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
📚 @fatemi222
✋انسان خوب ولی راحت طلب
➕خیلی وقتها جوانها خودشان را اهل #حبّ الدنیا نمیدانند، میگویند آیا ما حبّ مال داریم؟ حبّ جاه داریم؟ ما چه قسمتی از حبّ الدنیا را داریم؟
❌و خیلیها هم جوانها را باصفا میدانند.
بله واقعا جوانها، فی نفسه، باصفاتر از مسنها هستند، ولی یکی از مهمترین #صفات بد که میتواند در #جوانها رواج داشته باشد، حتی در جوانهای به ظاهر خوب که اهل بیبند و باری نیستند، همین #راحت طلبی است.
➕ میبینی #جوان وقتی خودش را لذّت پرست #نمیداند، بچۀ خوبی میداند. وقتی خودش را شهوتران نمیداند و میبیند که دنبال #هرزگی نمیرود، خودش را #بچۀ خیلی خوبی میداند؛ اما وقتی دقت میکنی، میبینی راحت طلبی در او #موج میزند.
🔷 وقتی یک دستور سخت از پدر و مادر، یا از هر کسی، موجب شود کمی #ناراحتی به او برسد، برمیگردد سریع پرخاش میکند.
➕خب راحت طلبی همین است دیگر. کسی دیگر نباید او را #ناراحت کند.
راحتی را از و می گیری سریع #پرخاشگری می کند؛ مانند #نوزادی که تا دلش #درد میگیرد بلافاصله #گریه میکند، این نوزادی است که بزرگتر شده، ولی از نظر رفتار، همان #رفتار را دا رد.
➕مقابله با راحت طلبی #مقدمه برای مقابله با #شهوت پرستی در جوانان
🔷 وقتی ما جلوی این #راحت طلبی را نگرفتیم، جلوی #شهوت پرستی را هم نمیگیریم.
➕بسیاری از خانواده های #مذهبی، گله مند هستند از اینکه بچۀ ما تا چهارده سالگی کم و زیاد بچۀ خوبی بود و حتی #نماز میخواند. نه تنها خیلی از رفتارهای ناخوب را نداشت،
➕بلکه رفتارهای خوب هم داشت؛ اما کم کم سر و گوشش دارد میجنبد، کم کم دنبال . رفقای ناباب است، از لذّت حرام چشم نمیپوشد و دارد بداخلاقی میکند بررسی که » میکنی میبینید در این خانواده از #هفت تا چهارده سال، پدر و مادر #فرصت داشته اند که این بچه را از راحت طلبی #جدا کنند؛ اما چون بچه اش را دوست دارد، میگوید بگذار باشد. » بچه ام راحت «
➕✅چرا برخی جوانان نمی توانند مقابل شهوت بایستند؟
• از مدرسه آمده، میگوید بگذار #جورابش را دربیاورم، بگذار غذایش را برایش آماده کنم.
✍️راحت طلبی بچه را باهاش مخالفت نکرده. حالا چهارده سالش شده است و دیگر با #شهوات آشنا شده. بچه ای که در دوران ادب بین هفت تا چهارده سال ادب نشده و #راحت طلبی بیشتر برایش جا افتاده، الان یک دفعه ای میخواهی بهش بگویی با شهواتت مخالفت بکن، قبول نمیکند. بهش میگویی بیا نماز بخوان، قبول نمیکند.
➕چرا؟ آیا چون ایمان ندارد؟ نه به خدا، #ایمان دارد. آیا محبّت به اهلبیت )ع( و اولیاء خدا #ندارد؟ چرا، دارد، میبینی که محرمها کم نمیگذارد برای امام حسین ع ، اما #کاهل نمازی میکند؛ اما دست درازی میکند به سوی گناه.
• ⬅️چه طوری باید این را کنترل کرد؟
برای خود جوان هم #سخت شده است که با گناه و با #شهوات مبارزه کند. یکی از دلایل اساسی اش این است که از هفت تا چهارده سال، کسی او را ادب نکرده. گفتند حالا بچۀ خوبی است، بگذار طبق میل خودش رفتار بکند، حالا کار خاصی که انجام نمیدهد، جنایت خاصی که انجام نمیدهد
➕لذاپدر و مادر » قبل از اینکه در چهارده سالگی برای بچه ها جشن تکلیف گرفته بشود برای بچه ها؛ باید در هفت سالگی
#جشن#ادب « است،
✖️مسئولیتهایی را به بچه بدهند. از آن راحتیِ قبل ا ز #هفت سالگی بچه را با منطق و #محبّت خارج کنند.
•
♦️ دیگر زندگی به این راحتی نیست. او باید اهل #مبارزۀ با راحتی بشود، بدون تعارف؛ و اّلا بچۀ خوب، در خانوادۀ خوب، با علائق خوب، با ایمان #نسبتا خوب و معمولی در همین #مقداری که هست، این بچه بعد از چهارده سالگی، نمیتواند جلوی #شهوات خودش را بگیرد.
♦️ با راحت طلبی باید #مقابله کرد.
✅عدم #حساسیت جامعه نسبت به #زشتی راحت طلبی
• راحت طلبی یک #بلیّۀ عام البلواست در جامعۀ ما.
از آن جا که ما یک جامعۀ #دینی داریم،
♦️در فرهنگ ما لذّت طلبی که نزدیکتر است به عرصۀ گناه و عبور از خط قرمز، بیشتر #مذمّت میشود. ولی متأسفانه در فرهنگ #عمومی و حتی فرهنگ دینی ما، راحت طلبی آنقدر مذمّت نمیشود. این یک نقص #فرهنگیِ بزرگ است.
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
📚 @fatemi222
✅ملاک خواستگاری، #عدم راحت طلبی ؛ #استخدام شدن به انگیزه حقوق بخور نمیر، مصداق راحت طلبی
❌در فرهنگ جامعه هم همینطور است. #آقا پسر میرود برای خواستگاری. خب حرفهاش چیست؟
در جایی استخدام #رسمی شدند. خوب است دیگر، پولش میرسد. خانوادۀ دخترخانم دیگر #کاری #ندارند به اینکه آقا 🚼#شخصیتش چیست.
↪️در حالی که #شخصیت این جوان خیلی #مهمتر از پولش است، مگر این دختر را داری میدهی به پول او؟ داری
میدهی به #شخصیت ایشان. بگو خب استخدام شدی، #سختکوش هم هستی یا نه؟
⭕️یا خودت را آویزان کردی به یک حقوق بخور و نمیر؟ اگر ثابت کرد سختکوش است، تربیت شده برای سختکوشی، دخترت را بهش بده؛
و اّلا استخدام رسمی بودن #فضیلت نیست. آیا همین که استخدام است و #حقوقش میرسد خوب است؟ حالا هر #شخصیت شل و ول و تنبلی داشته باشد، اشکال ندارد؟!
⭕️آیا استخدام #دائم بودن به این معنی که از یک جایی یک حقوق مستمر بیاید، این در #فرهنگ ما ارزش شده است؟ نه #سختکوش بودن؟! این فرهنگ معلوم است اشکال دارد.
⭕️وقتی فرهنگ اینجوری شد، آن وقت در این #فرهنگ شما میخواهی بگویی آقا بلند شو برای #نماز؟ بابا! حرف زور میزنی. این برای خودش بلند نمیشود، برای خدا بلند شود؟
⭕️➕➕ امام هادی )ع( میفرماید مَنْ کَسِلَ عَنْ أَمْرِ دُنْیَاهُ فَهُوَ عَنْ أَمْرِ آخِرَتِهِ أَکْسَلُ ؛
کسی که حال ندارد برای #دنیای خودش بدود، برای آخرت خودش بیشتر حال .
⭕️ راحت طلبی را باید به عنوان یک گرایش #زشت و قوی علیه اش قیام کرد.
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
📚 @fatemi222
✅راه حل برای نماز خواندن و محجبه شدن
•✳️ از اول شروع کن، #وسط راه خودت را معطل نکن. هِی میخواهی بروی روی #حجاب کار کنی، روی #نماز خواندنش کار کنی.
➕این آدم راحت طلبی او را کشته. گوش نمیدهد به این حرفها.
بچه ها چطور در نماز صبح مسجد الحرام شرکت میکنند😳
✳️ ایمان به خدا هم دارد، اما #عادت نکرده، تمرین نکرده، فرهنگ برایش نشده.
امیرالمؤمنین )ع( میفرماید"
بِالتَّعَبِ الشَّدِیدِ تُدْرَکُ الدَّرَجَاتُ الرَّفِیعَةُ وَ «
با سختیهای شدید درجات #رفیع درک میشود.
➕مدیریت رنج و راحتی
•
🔰 رنج و راحتی را در دنیا باید مدیریت کرد. رنج را نمیتوانی #حذف بکنی، باید #مدیریت کنی.
راحتی هم قطره چکانی بهت میدهند
(» وَ مَنْ نُعَمرهُ نُنَکسْهُ فِی الَْلْخلقِ « .
❇️هرکسی را ما پیر میکنیم، بدنش را #ضعیف میکنیم، #استخوانهایش شکننده میشود.
خداوند متعال در اینباره ها #صریح با ما سخن میگوید.
✳️• رنج را مدیریت باید کرد. چه گونه میشود رنج را #مدیریت کرد؟ رنج را مدیریت کن دوتا
« ؛ اتفاق برایش بیفتد:
➕یکی اینکه رنج نابه جا نکشی
وَمَنْ أَعْرَضَ عَن ذِکْرِی فَإ نَّ لَهُ مَعِیشَة ضَنکا طه 124
👈 هر کسی از #ذکر من دوری کند، من زندگیاش را #سخت خواهم کرد. چرا #رنج بیجا میکشی؟ یک دفعه ای میروی یک صاحب نفس پیدا میکنی میگویی این مریضی چرا آمده سراغ من؟
شیخ رجبعلی:گره افتاده ورشکسته 👈قطع رحمت با خواهرت 😌
➕وضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا قَرْيَةً كَانَتْ آمِنَةً مُّطْمَئِنَّةً يَأْتِيهَا رِزْقُهَا رَغَدًا مِّن كُلِّ مَكَانٍ فَكَفَرَتْ بِأَنْعُمِ اللَّهِ فَأَذَاقَهَا اللَّهُ لِبَاسَ الْجُوعِ وَالْخَوْفِ بِمَا كَانُوا يَصْنَعُونَ /نحل 112
➕میگوید فلان لقمۀ #حرام را خوردی، بهت #نمیساخته، این مریضی حالا تا یک هفت هشت سال دیگر هست. ده برابر پول
خرج باید بکنی.
چرا #رنج اضافی بکشی؟
➕یوسف 7 سال بواسطه یه جمله
وَ قالَ لِلَّذي ظَنَّ أَنَّهُ ناجٍ مِنْهُمَا اذْكُرْني عِنْدَ رَبِّكَ فَأَنْساهُ الشَّيْطانُ ذِكْرَ رَبِّهِ فَلَبِثَ فِي السِّجْنِ بِضْعَ سِنينَ (يوسف/42)
➕یونس یه لحظه شکم ماهی سر در آورد
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
📚 @fatemi222
منبرک فاطمی
یکی از مصادیق مهم هواپرستی، راحتطلبی است/ آدمِ راحتطلب وقتی نا«راحت» میشود، بههمریخته و عصبانی
یکی از مصادیق مهم هواپرستی، راحتطلبی است
https://eitaa.com/fatemi222/10882