هدایت شده از کانال متن روضه
8.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 #ببینید
شروع مجدد طرح #روضه_خانگی
[ویژه ایام فاطمیه ۱۴۰۰]
کلیات طرح:
برگزاری روضه خونگی با شما؛
#قند ، #چایی ، #ماسک ، #پرچم_عزا و #کتاب با ما ..
دوستانی که تمایل به برگزاری جلسات #روضه_خانگی در #ایام_فاطمیه را دارند به ما پیام و ما #قند ، #چایی و #پرچم_روضه را برایشان ارسال می نماییم.
نکات مهم:
۱_نیت هزینههای صورت گرفته به جهت برپایی مجلس روضه بوده فلذا اگر قصد برگزاری روضه خانگی را دارید درخواست نمایید.(حق الناس)
۲_اولویت ارسال با شهرهایی می باشد که در خواست نداشته ایم.
۳_اگر قبلاً نسبت به دریافت بستهها اقدام نمودهاید مجدداً سفارش ندهید. (حق الناس)
۴_بسته های ارسالی صرفاً جنبه تبرکی داشته و فقط برای روضه های خونگی می باشد.
۵_ ارسال گزارش روضه خانگی برگزار شده برای ما.
پی نوشت:
از آنجایی که مستحضر هستید کلیه فعالیتهای صورت گرفته تا این لحظه فقط با حمایتهای مالی شما عزیزان استمرار داشته، فلذا خواهشمندیم با کمک های خود ما را در برپایی جلسات روضه در سراسر کشور یاری نمایید👇
https://idpay.ir/babolharam
➠
6273817010150831↜ گروه جهادی بابُ الحَرَم 🆔 @babolharam_net 🖥 www.babolharam.net
فتح الفتوح لحظه های یاد شهدا در راه شهدا
#انس_با_قرآن
صفحه #چهارصد_یک
روزی یک صفحه باترجمه
تفسیر حجةالاسلام قرائتی
💠💠💠
آیه ۳۹ سنت خداوند اتمام حجت و سپس مواخذه است
آیه ۴۰ از مهلت دادن خدا مغرور نشویم که عاقبت گناه ، کیفر است
آیه ۴۱ به مناسبت این آیه این سوره عنکبوت نام گرفته است .
افلاطون میگوید: مگس حریصترین حشره برای معاش خود روی هر چیزی مینشیند ولی عنکبوت در گوشه میتند و قناعت دارد، جالب این است که خداوند حریصترین حیوان را طعمه گوشه گیرترین حیوان قرار میدهد.
استفاده از مثل یکی از بهترین شیوه ها در تعلیم و تربیت است و بهترین مثال ها مثالی است که در همه زمانها و مکانها و برای همه اقشار مردم ملموس باشد، کمیل العنکبوت
گاهی انگیزه ها ، خیالات و دوستی ها مانع فهمیدن حق است چنان که می گویند برخی علاقه ها انسان را کور و کر میکند
آیه ۴۴ غیر خدا هر کس و هر چیز مانند خانه عنکبوت سست ناپایدار و فانی است
مادیون در پدیده ها متوقف می شوند ولی خداپرستان از پدیده ها عبور می کنند و به شناخت خدا می رسند
ایمان از شرایط درک حقایق هستی است
آیه ۴۵ در این آیه خداوند به پیامبرش دستور تلاوت قرآن و نماز را در کنار هم داده و این به خاطر آن است که قرآن و نماز دو منبع نیروبخش می باشند .
خداوند به پیامبرش از یک مسئولیت سنگین خبر می دهد و می فرماید برای انجام این مسئولیت سنگین از دو منبع نیروبخش کمک بگیر یکی تلاوت قرآن و دیگری نماز شب
اگر نماز انسان را از فحشا و منکر بازنداشت باید در قبولی نماز خود شک کند.
گسترش کارهای نیک و معروف به طور طبیعی مانع رشد منکر است.
کار خیر کنیم، صلوات🌷
@fatholfotooh
حجةالاسلام شهید #مالامیری
#قسمت_سوم
نوع تفکرش در همه موارد زندگی او در عمل به منویات مقام معظم رهبری خلاصه میشد. بهواسطه فعالیتهای ورزشی چنان شاد و سرزنده و سختکوش بود بهگونهای که در هر هفته فعالیتهای ورزش رزمی، فوتبال، والیبال، شنا و غیره را در برنامههایش میگنجاند و با برنامهریزی تمام ساعتهای روزش، ساعاتی را نیز به مطالعه و تحقیق میگذراند و با تدبیر و انعطافپذیری در برنامههایش برای همه مسائل و کارها از جمله صلهرحم و غیره وقت گذاشته و برای جبران آن نیز از خواب خود کم میگذاشت. به نظر من مصداق کامل جمله مقام معظم رهبری در خصوص تهذیب، تحصیل و ورزش بود و در سه حوزه نمونه بود.
هیچگاه در ایشان با عنوان استاد سطوح عالی حوزه، تکبر و فخرفروشی دیده نشد. بهطوریکه پدر و برادران او که همگی طلبه و ساکن قم بودند، از دو سال تدریس درس کفایه الاصول وی یکی از سختترین و آخرین دروس اصولی حوزه اطلاع نداشتند، تا اینکه بهصورت تصادفی اسم او را در لیست مدرسین حوزه علمیه دیدند. بهقدری از نظر علمی در سطح بالایی قرار داشتند که ایشان برای شروع تدریس خود از دروس سطح عالی و پایه ۹ و ۱۰ آغاز کردند و در این زمینه برای اینکه کسی متوجه نشود برای خود سختگیری خاصی را اعمال میکردند در صورت عمل نکردن به مسئلهای، برای خود جریمهای در نظر میگرفت. وی هرچند بخش قابلتوجهی از زندگی خویش را به مطالعه در مباحث علمی اختصاص داده بود، اما فعالیتهای تبلیغی را تا هنگام شهادت بهعنوان تکلیف و وظیفه شرعی بیهیچ بهانه و توجیهی انجام داد و پس از شهادتشان مشخص شد که باوجود سن کم قریب الاجتهاد بودند.
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 #تحلیل_و_تبیین | جنگ روایتها، مسئله امروز رسانهها
👈 گفتوگو با دکتر حسن خجسته استاد دانشگاه و معاون اسبق صدای جمهوری اسلامی ایران، پیرامون تأکید امروز حضرت آیتالله خامنهای بر اهمیت روایت حقایق انقلاب
💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از پلاک
شبکههای اجتماعی تمام وقت پاسخگوی نیازهای جوانان و نوجوانان هستند، باید ببینیم آیا ما هم به همین صورت عمل میکنیم؟ ما در یک نبرد نابرابر هستیم، امروز وظیفه ما فتح قلوب به سود انقلاب اسلامی است، وظیفه امروز ما مقابله با شبهات و دروغ پردازیهای دشمنان است.
#حسین_یکتا | @Pelak_channel
هدایت شده از راويان نور، سربازان ظهور
960130.mp3
44.85M
هدایت شده از راويان نور، سربازان ظهور
#تاریخ_تطبیقی
#جلسه_شصت_دوم
#قسمت_شصت_دوم
#استاد_طائب
🟢در حرکت #زید آنچه مهم است باید دید که مورد تایید امام معصوم بوده یا نه؟
چون حرکت ها به صرف اینکه مقابل ظلم باشد دارای حسن فعلی نخواهد بود چرا که ممکن است نتیجه مقابله با ظلم، رسیدن به ظلم بالاتر باشد.
📌نتیجه قیام مسلحانه
✨یا رفع ظلم است
✨یا کم کردن ظلم
📜در جلسه قبل روایت صحیح السندی را خواندیم که امام معصوم علیه السلام #حسن_فاعلی حرکت #زید را تایید کردند به اینکه #زید آدم خوبی بود و اگر در کارش موفق می شد، وفا می کرد.
❓اما سوال این است که حرکت #زید دارای #حسن_فعلی هم بود یا خیر؟
📜یک روایتی وجود دارد که:
🥀اولا: مرسله است
🥀ثانیا: افردی به نام موسی بن بکر داب و حسین بن جارود در آن وجود دارند که توثیق ندارند.
📜روایت از برادر #زید یعنی امام باقر علیه السلام نقل شده است: #زید بن علی بر امام باقر وارد شد درحالی که همراهش کتاب هایی( نامه هایی)از اهل کوفه بود که دعوت می کنند که سوی ما بیا، ما سازماندهی شدیم، بیا قیام کن⬅️( پس قیام، قیام مسلحانه⚔ است، چون سازماندهی شدند و فرمانده میخواهند)
🎙امام باقر علیه السلام فرمودند: آیا آغازگر هستند یا دعوت کردی آنها پاسخ دادند؟
✅#زید جواب داد که آنها خودشان دعوت کردند چون می دانند
🔹حق حکومت با ماست
🔸 و ما اقرباء رسول الله هستیم،
🔹 خداوند هم فرمودند که: باید به ما مودت داشته باشند و خداوند اطاعت از ما را واجب کرده، و اهل کوفه دیدند که ما چقدر در فشار هستیم،
این ها عواملی بودند که باعث شد اهل کوفه به ما نامه بنویسند.
🔘پس جناب #زید سه دلیل آوردند:
1⃣ نحن احق
2⃣.نحن اقرباء
3⃣نحن صاحب الموده و فرض طاعتنا
🎙امام باقرعلیه السلام فرمودند: طاعت را خدا واجب کرده و این سنتی است که در اولین(آدم، ابراهیم، پیامبر خاتم، علی علیهم السلام) امضا کرده و همین سنت در باقی مانده های حجج الهی جاری است.
🔴اما طاعتی که خداوند فرموده برای یکی از ماست، نمی شود در یک زمان وجوب الطاعه برای هر دو ما باشد یعنی وقتی علی بن ابی طالب هستند و حسنین هم هستند، طاعت برای یکی از آنها است.
❇️اما مودت برای همه ی ماست و باید به همه ما اظهار محبت کنند.
امام در ادامه فرمودند:
🌹 أمرُ الله یَجری لأولیائه بحکمٍ موصولٍ و قضاءٍ مفصولٍ(امر خدا درباره اولیایش به تدبیر و حکم پیوسته جاری میشود، طبق نقشه، حرکت صورت میگیرد و نقشه برای ما معلوم است)
🌹و حتمٍ مَقضیٍّ و قَدَرٍ مَقدور(در این عبارت، مراد امام جبر نیست؛ بلکه حضرت میفرمایند که آن یک نفر که اطاعتش واجب است، از ناحیه خداوند میداند که جریان از چه قرار است. گرچه که به اختیار مردم است، اما میداند که این شخص چه آدمی است و مردم چگونه اند و امام(ع) چه باید به آنها بگوید و الآن در چه مرحلهای وجود دارند)
🌹و أجَلٍ مُسَمًّی لوقتٍ معلومٍ( اینکه امام(ع) به #زید میفرمایند “اجل مسمی”، معنایش این است که اطلاعات #زید کم است. حضرت میخواهند به #زید بفرمایند که براساس این اوضاع و شرایطی که جامعه با آن مواجه است، این اقدامات چنین نتیجه ای 🎯را دربر ندارد)
🌹 فلا یَستَخِفَّنَّکَ الذین لا یُوقِنون(کسانی که به این مسئله یقین ندارند و امام(ع) را چنین شخصی با این حد از علم نمیبینند، تو را به خواری نیندازند)
🌹 إنهم لن یُغنُوا عنک مِن الله شیئا. فلا تَعجَل فإن اللهَ لا یَعجَل لِعجلة العباد(اینها به درد تو نمیخورند و عجله نکن و خداوند بهخاطر عجله بندگان عجله نمیکند. چرا؟ ❓❓
✅به دلیل سنت الهی. سنت الهی این است که به مردم مهلت داده شود؛ ولو یزید در کربلا دستور میدهد که علی اصغر(ع) را با تیر🏹 به شهادت برسانند، اما خداوند در این صحنه، دخالت و عجله نمیکند؛ بلکه خداوند بندگان خودش را آزمایش میکند و باید این بندگان آزمایش شوند و نمیتوان بهزور، روی دست خداوند کار گذاشت)
🌹 و لا تَسبِقَنَّ اللهَ فتُعجِزَک البلیّةُ فتَصرَعَک(از خداوند جلو نیفت؛ چون به بلا مبتلا میشوی و بلایا تو را از پا درمی آورند).
📜در روایت آمده که #زید ناراحت شد😡 و سپس گفت: امام، کسی نیست که در خانه اش🏠 بنشیند و پرده روی خود بیاندازد تا دیده نشود و از حرکت و جهاد جلوگیری کند بلکه امام کسی است که از پیرامون و حیثیت و امامت خودش دفاع کند و در راه خدا جهاد کند و از شیعیان و رعیت خودش دفاع کند و همینطور از حریم خودش دفاع کند.
❓❓حضرت به #زید فرمودند: آیا این مواردی که بیان کردی در خودت میبینی؟ تو که میخواهی قیام کنی آیا این جهاد، حقالجهاد است؟ آیا اقدامت، دفاع از رعیت است؟ آیا دفاع از امام است؟ از کجا میدانی که قیام و جهاد تو حقالجهاد است؟ آیا فرآیند کار تو دفاع از مؤمنین است؟
از قرآن 📗دلیل و شاهد بیاوری که این جهاد، حق الجهاد است؛ یعنی بگو به دلیل فلان آیه از قرآن یا فلان روایت، این جهاد، حق الجهاد است.