eitaa logo
فضائل‌ امیرالمومنین‌ علیه‌السلام
532 دنبال‌کننده
514 عکس
100 ویدیو
11 فایل
«ـ﷽ـ» 🚩السلام علیک یا مولای یا امیرالمومنین روحی لک الفداء 🔸قال رسول الله صلي الله عليه و آله: ذكرُ عليٍّ عبادة 📚 فضائل امیرالمومنین علیه‌السلام از منابع معتبر شیعی Admin: @ad_fazaael110
مشاهده در ایتا
دانلود
«ـ﷽ـ» ▫️خرمای صیحانی...👇👇👇 💠  عليه السلام مى فرمايند: روزى به همراه صلى الله عليه و آله به بيابان مدينه رفتيم، چون در باغات آن به راه افتاديم، نخلى از ميان درختان فرياد زد:  «هذا النبيّ المصطفى، وذا عليّ المرتضى».  «اين پيامبر مصطفى و او على مرتضى است».  💠 آنگاه درخت سوّمى بر درخت چهارمى فرياد زد:  «هذا موسى و ذا هارون» ؛ اين موسى و او هارون است. 💠 سپس درخت پنجمى به درخت ششمى فرياد زد:  «هذا خاتم النبيّين وذا خاتم الوصيّين».  اين خاتم پيامبران و او خاتم اوصياء و جانشينان است. 💠 در اين هنگام خنده بر لبان رسول خدا صلى الله عليه وآله وسلم نقش بست و تبسّم نمود و فرمود: اى اباالحسن! شنيدى؟  عرض كردم: آرى، اى رسول خدا!  💠 فرمودند: اين درخت خرما را چه نامى بر آن مى گذارى؟  عرض كردم: خدا و رسول او داناترند؟  فرمود: نسمّيه الصيحاني، لأنّهم صاحوا بفضلي وفضلك يا عليّ!  اسم اين نوع درخت را «صيحانى» مى ناميم، چرا كه اين درختان به فضل من و تو فرياد زدند. 📚 بحار الانوار ج ۴۰ ص ۴۸ 🆔 sapp.ir/fazaael110 🆔 eitaa.com/fazaael110
«ـ﷽ـ» 💠  (٨) 🔹در کریم اسمها و کلمات زیادی آمده که منظور از آنها حضرت مولی الموحدین عليه السلام و ولایت و محبت ایشان است؛ ان شاءالله به تعدادی از آنها اشاره می کنیم: {٨} 👈 « » در آیه شریفه ۱٧٤ سوره مبارکه نساء: «یَا أَیُّهَا النَّاسُ قَدْ جَاءَکُم بُرْهَانٌ مِّن رَّبِّکُمْ وَأَنزَلْنَا إِلَیْکُمْ نُورًا مُّبِینًا» «ای مردم! یقیناً از سوی پروردگارتان برای شما برهان و دلیلی آمد؛ و نور روشنگری به سوی شما نازل کردیم» 💠 از عليه السلام در مورد این آیه شریفه سوال شد، حضرت فرمودند: 🔹  و دلیل حضرت صلی الله علیه و آله و علی علیه السلام است. 📚 تفسیر برهان ج ۲ ص ۲۰۴ ، ذیل آیه ۱۷۴ و ۱۷۵ سوره نساء 🆔 sapp.ir/fazaael110 🆔 eitaa.com/fazaael110
«ـ﷽ـ» 💠  (۹) 🔹در کریم اسمها و کلمات زیادی آمده که منظور از آنها حضرت مولی الموحدین عليه السلام و ولایت و محبت ایشان است؛ ان شاءالله به تعدادی از آنها اشاره می کنیم : {۹} 👈 « » (دستگیره محکم) در آیه شریفه ۲۵۶ سوره مبارکه بقره: «لَا إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَن یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللَّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَی لَا انفِصَامَ لَهَا وَاللَّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ» «در دین، هیچ اکراه و اجباری نیست، مسلماً راه هدایت از گمراهی [به وسیله قرآن، پیامبر و امامان معصوم] روشن و آشکار شده است. پس هر که به طاغوت کفر ورزد و به خدا ایمان بیاورد، بی تردید به محکم ترین دستگیره که آن را گسستن نیست، چنگ زده است؛ و خدا شنوا و داناست» 💠  صلی الله علیه و آله عروة الوثقي را امیرالمومنین علیه السلام معرفی می کنند. در روایتی می فرمایند هرکس دوست دارد به محکمترین دستگیره که گسستی ندارد چنگ زند، به ولایت برادر و من تمسک کند، همانا هرکس او را دوست بدارد و ولایتش را قبول کند هلاک نمی شود و هرکس به او کینه بورزد و با او دشمنی کند نجات پیدا نمی کند. 📚 تفسیر برهان ج ۱ ص ۵۲۲ ، ذیل آیه ۲۵۵ و ۲۵۶ سوره بقره 🆔 sapp.ir/fazaael110 🆔 eitaa.com/fazaael110
🏳 السلام عليك یا اباالحسن یا علی بن موسی الرضا المرتضي 💐 ولادت با سعادت پاره تن رسول خدا صلی الله علیه و آله، امام رئوف، حضرت علی بن موسی الرضا علیهما السلام مبارک باد. @fazaael110
«ـ﷽ـ» 💠  (۱۰) 🔹در کریم اسمها و کلمات زیادی آمده که منظور از آنها حضرت مولی الموحدین عليه السلام و ولایت و محبت ایشان است؛ ان شاءالله به تعدادی از آنها اشاره می کنیم: {۱۰} 👈 « » در آیه شریفه ۸۳ سوره مبارکه نساء «...وَ لَوْلا فَضْلُ اللَّهِ عَلَيْكُمْ وَ رَحْمَتُهُ لَاتَّبَعْتُمُ الشَّيْطانَ إِلّا قَليلاً» «و اگر فضل و رحمت خداوند بر شما نبود جز عدّه اندكى همگى از شيطان پيروى مى كرديد» 💠  علیه السلام در تفسير آيه شريفه «وَ لَوْلا فَضْلُ اللَّهِ عَلَيْكُمْ وَ رَحْمَتُهُ لَاتَّبَعْتُمُ الشَّيْطانَ إِلّا قَليلاً»، مى فرمايند:  «رحمت» صلى الله عليه و آله و «فضل» عليه السلام است. 📚 تفسیر برهان ج ۲ ص ۱۳۸ ، ذیل آیه ۸۳ سوره نساء ♦️در روایت دیگری حضرت رحمت را امیرالمومنین علیه السلام و فضل را رسول خدا صلی الله علیه و آله بیان می کنند. 🆔 sapp.ir/fazaael110 🆔 eitaa.com/fazaael110
«ـ﷽ـ» 💠  (۱۱) 🔹در کریم اسمها و کلمات زیادی آمده که منظور از آنها حضرت مولی الموحدین عليه السلام و ولایت و محبت ایشان است؛ ان شاءالله به تعدادی از آنها اشاره می کنیم: {۱۱} 👈 « » در آیه شریفه ۳ سوره مبارکه الرحمن «اَلرَّحْمنُ(۱)عَلَّمَ الْقُرْآنَ(۲)خَلَقَ الْإِنْسانَ(۳)عَلَّمَهُ الْبَيان(۴)» «خداى رحمان*كه قرآن را تعليم فرمود*انسان را آفريد*و به او بيان را آموخت» 💠  علیه السلام می فرمایند: منظور از «انسان» عليه السلام است كه خداى سبحان همه ما يحتاج مردم را به او آموخت. 📚 تفسیر برهان ، ج ۵ ص ۲۲۹ ، ذیل آیات ۱ تا ۱۳ سوره الرحمن 🆔 sapp.ir/fazaael110 🆔 eitaa.com/fazaael110
«ـ﷽ـ» 💠  (۱۲) 🔹در کریم اسمها و کلمات زیادی آمده که منظور از آنها حضرت مولی الموحدین عليه السلام و ولایت و محبت ایشان است؛ ان شاءالله به تعدادی از آنها اشاره می کنیم : {۱۲} 👈 « » در آیه شریفه ۶۱ سوره مبارکه زخرف «وَإنَّهُ لَعِلْمٌ لِلسَّاعَةِ» «و او علم و سبب آگاهى روز رستاخيز است»،  💠  عليه السلام فرمودند: مقصود خداوند از «عِلْم» (در این آیه) عليه السلام است، صلى الله عليه و آله خطاب به عليه السلام فرمودند:  يا عليّ، أنت عِلْم هذه الاُمّة، مَن اتّبعك نجا ومَن تخلّف عنك هلك.  يا على؛ تو علم و سبب آگاهى براى اين اُمّت هستى، كسى كه از تو پيروى نمايد نجات خواهد يافت و آن كه از راه تو تخلّف نمايد به هلاكت خواهد رسيد 📚 تفسیر برهان ، ج ۴ ص ۸۷۹ ، ذیل آیه ۶۱ و ۶۲ سوره زخرف 🆔 sapp.ir/fazaael110 🆔 eitaa.com/fazaael110
«ـ﷽ـ» ▫️هرکه به والدین خود ستم کند لعنت خدا بر او...👇👇 💠 اصبغ بن نباته گويد: در واپسين لحظات عليه السلام - كه فرق مباركش از شمشير ابن ملجم لعين شكافته شده بود - به عيادت مولايم رفته بودم، 💠 آن حضرت به من فرمود: اى اصبغ! بنشين و حديثى از من بشنو كه پس از اين روز، ديگر از من سخن نخواهى شنيد. 💠 بدان اى اصبغ! من نيز - همچنان كه تو هم اكنون به عيادت من آمده اى - به عيادت صلى الله عليه و آله رفته بودم، به من فرمود:  اى اباالحسن! برخيز به مردم بگو: براى نماز جماعت در مسجد حاضر شوند، آنگاه بر فراز منبر برو و يك پله از مقام من پايين تر بنشين و به مردم بگو: 💠 آگاه باشيد! هر كه بر والدين خود جفا كند، لعنت خدا بر او باد.  آگاه باشيد! هر بنده اى كه از مولايش بگريزد، لعنت خدا بر او باد.  آگاه باشيد! هر كه در مزد و اُجرتِ كارگرى ستم كند، لعنت خدا بر او باد. 💠 اى اصبغ! من فرمان حبيبم رسول خدا صلى الله عليه وآله را انجام دادم. در اين هنگام مردى از گوشه مسجد برخاست و گفت: اى اباالحسن! آنچه گفتى سه عبارت مختصر بود آنها را شرح داده و توضيح بده. 💠 من پاسخ او را ندادم، تا اين كه خدمت رسول خدا صلى الله عليه وآله شرفياب شدم، و آنچه آن مرد گفته بود به استحضار حضرتش رساندم. 💠 اصبغ گويد: در اين هنگام، عليه السلام دست مرا گرفت و فرمود:  اى اصبغ! دست خود را بگشا!  من دستم را گشودم، حضرت يكى از انگشتان مرا گرفت و فرمود: 💠 اى اصبغ! همان گونه كه من انگشت تو را گرفتم، رسول خدا صلى الله عليه و آله انگشت مرا گرفت، 💠 آنگاه فرمود: اى اباالحسن! به راستى كه من و تو پدران اين اُمّت هستيم، هر كه به ما جفا كند، لعنت خدا بر او باد.  به راستى كه من و تو مولاى اين اُمّت هستيم هر كه از ما بگريزد، لعنت خدابر او باد.  به راستى كه من و تو، دو اجير اين اُمّت هستيم هر كه در پاداش ما ستم نمايد، لعنت خدا بر او باد.  آنگاه فرمود: آمين. 💠 اصبغ گويد: حضرت اين سخن بگفت و بيهوش شد، سپس به هوش آمد، فرمود: اى اصبغ! هنوز نشسته اى!  عرض كردم: آرى، اى مولاى من! ♦️فرمود: مى خواهى حديث ديگرى اضافه كنم؟  عرض كردم: آرى، خداوند، از خيرات فراوانش بر شما بيفزايد. ♦️فرمود: روزى خدا صلى الله عليه وآله در يكى از كوچه هاى مدينه با من ديداركرد، من غمگين بودم به گونه اى كه آثار حزن و اندوه از چهره‌ام پيدا بود. ♦️آن حضرت رو به من كرد و فرمود: اى اباالحسن! تو را غمگين مى بينم، آيا مى خواهى حديثى براى تو بگويم كه هرگز محزون نشوى؟  عرض كردم: آرى. ♦️ فرمود: وقتى روز قيامت فرا مى رسد، خداوند منبرى بلندتر از منبر پيامبران و شهيدان براى من قرار مى دهد، آنگاه به من دستور مى دهد تا بر فراز آن بالا روم، سپس به تو دستور مى دهد كه يك پله پايين تر از من صعود كنى. آنگاه به دو فرشته امر مى كند كه يك پله پايين تر از تو بنشينند، موقعى كه همه بالاى آن منبر قرار گرفتيم هيچ كس از پيشينيان و آخرين نمى ماند جز آنكه همه در پيرامون آن حاضر مى شوند ♦️يكى از فرشتگانى كه پايين تر از تو نشسته فرياد مى زند: اى مردم! هر كه مرا مى شناسد كه مى شناسد، و هر كه مرا نمى شناسد اينك خودم را معرّفى مى نمايم. من رضوان، خازن بهشت هستم، آگاه باشيد! خداوند به احسان، كرم، فضل و جلالش به من دستور فرمود تا كليدهاى بهشت را به حضرت محمّد صلى الله عليه وآله واگذار نمايم، و ایشان به من دستور داد تا آنها را در اختيار عليه السلام قرار دهم، پس شما در اين امر گواهى داده و شاهد باشيد. ♦️آنگاه فرشته اى كه پايين تر از او بوده برمى خيزد و چنان فرياد مى زند كه همه جمعيّت صداى او را مى شنوند، و مى گويد: اى مردم! هر كه مرا مى شناسد كه مى شناسد، و هر كه مرا نمى شناسد من هم اكنون خودم را معرّفى مى نمايم، من مالك، خازن دوزخ مى باشم، ♦️ آگاه باشيد! همانا خداوند به احسان، كرم، فضل و جلالش به من دستور فرمود تا كليدهاى دوزخ را به حضرت محمّد صلى الله عليه وآله واگذار نمايم، وایشان به من دستور داد تا آنها را در اختيار علىّ بن ابى طالب قرار دهم، پس شما در اين امر گواهى داده و شاهد باشيد. ♦️در اين هنگام على عليه السلام كليدهاى بهشت و دوزخ را مى گيرد. ♦️سپس رسول خدا صلى الله عليه وآله وسلم فرمود: اى على! پس از آن تو از دامن من، وخاندانت از دامان تو و شيعيانت از دامان خاندانت مى گيرند. ♦️على عليه السلام مى فرمايد: من دستانم را بر هم زدم و گفتم: اى رسول خدا! به سوى بهشت مى رويم!  پيامبر خداصلى الله عليه وآله وسلم فرمود: آرى، سوگند به پروردگار كعبه! ◾️اصبغ گويد: من در آن حال از مولايم جز اين دو حديث را نشنيدم، حضرت صلوات اللَّه عليه اين سخنان زيبا و دلنشين را فرمود و آنگاه روحش به سوى معبودش پر كشيد 📚 بحار الأنوار، ج ۴۰ ص ۴۴ @fazaael110
«ـ﷽ـ» 💠  (۱۳) 🔹در کریم اسمها و کلمات زیادی آمده که منظور از آنها حضرت مولی الموحدین عليه السلام و ولایت و محبت ایشان است؛ ان شاءالله به تعدادی از آنها اشاره می کنیم: {۱۳} 👈 « » در آیه شریفه ۱۰ سوره مبارکه صف «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا هَلْ أَدُلُّكُمْ عَلى تِجارَةٍ تُنْجيكُمْ مِنْ عَذابٍ أَليمٍ» «اى كسانى كه ايمان آورده ايد! آيا شما را به تجارتى راهنمايى كنم كه شما را از عذاب دردناك رهايى مى بخشد؟!» 💠  عليه السلام از جدشان صلوات الله علیه نقل می کنند که فرمودند: 🔸أنا التجارة العظمى المربحة المنجية من عذاب اللَّه الأليم الّتي دلّ اللَّه تعالى في كتابه،فقال: «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا هَلْ أَدُلُّكُمْ عَلى تِجارَةٍ تُنْجِيكُمْ مِنْ عَذابٍ أَلِيمٍ» 🔹منم آن تجارت بزرگ سودآورى كه به وسيله آن از عذاب دردناك خداى متعال رهايى مى يابيد؛ تجارتى كه خداوند كه در كتابش به آن راهنمائى فرموده است... 📚 تفسیر برهان ، ج ۵ ص ۳۶۷ ، ذیل آیه ۱۰ _ ۱۳ سوره صف 🆔 sapp.ir/fazaael110 🆔 eitaa.com/fazaael110
«ـ﷽ـ» ▫️جان پيغمبر...👇👇 🔻بالاترين فضيلت عليه السلام🔻 💠  لعنة الله عليه روزى به حضرت عليه السلام گفت بزرگترين فضيلت امير المؤمنين عليه السلام را كه شاهدى از قرآن بر آن دلالت كند برايم توضيح دهيد 💠 حضرت رضا عليه السلام فضيلت كه خداوند در قرآن مى فرمايد: «فَمَنْ حَاجَّكَ فِيهِ مِنْ بَعْدِ ما جاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعالَوْا نَدْعُ أَبْناءَنا وَ أَبْناءَكُمْ وَ نِساءَنا وَ نِساءَكُمْ وَ أَنْفُسَنا وَ أَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكاذِبِينَ»[۱] را بيان كردند. 💠 و فرمودند: صلى الله عليه و آله براى مباهله و عليهما السلام كه فرزندانش بودند آورد و زهرا عليها السلام را آورد كه در اينجا تعبير زنانمان در آيه شده و عليه السلام را نيز آورد كه او نفس به شمار مى رفت طبق آيه قرآن؛ و ثابت شد كه احدى از جهانيان با ارزشتر از پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله وجود نداشت در نتيجه احدى از جهانيان نيز با ارزشتر از نفس پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله نيست طبق آيه قرآن. 💠 مأمون گفت: مگر در اين آيه خداوند ابناء را به تلفظ جمع ذكر نكرده اما پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله دو فرزندش را فقط آورد و نساء را نيز به لفظ جمع فرموده و پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله فقط فاطمه عليها السلام را تنها آورد چرا نمى توان مدعى شد كه منظور از (أَنْفُسَنا) واقعا نفس خود پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله باشد نه ديگرى؟! در نتيجه فضيلتى كه شما از آيه استفاده كرديد براى اميرالمؤمنين عليه السلام ثابت نخواهد شد. 💠 حضرت رضا عليه السلام فرمودند: اين ادعاى تو صحيح نيست « وَ ذَلِكَ أَنَّ الدَّاعِيَ إِنَّمَا يَكُونُ دَاعِياً لِغَيْرِهِ كَمَا أَنَّ الْآمِرَ آمِرٌ لِغَيْرِهِ وَ لَا يَصِحُّ أَنْ يَكُونَ دَاعِياً لِنَفْسِهِ فِي الْحَقِيقَةِ كَمَا لَا يَكُونُ آمِراً لَهَا فِي الْحَقِيقَةِ وَ إِذَا لَمْ يَدْعُ رَسُولُ اللَّهِ رَجُلًا فِي الْمُبَاهَلَةِ إِلَّا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ فَقَدْ ثَبَتَ أَنَّهُ نَفْسُهُ الَّتِي عَنَاهَا اللَّهُ سُبْحَانَهُ فِي كِتَابِهِ وَ جَعَلَ حُكْمَهُ ذَلِكَ فِي تَنْزِيلِه» زيرا شخص ديگرى را مى خواند و صدا مى زند نه خود را، چنانچه امركننده به ديگرى امر مى كند نه به خود و اين صحيح نيست كه واقعا خود را صدا زده باشد چنانچه نمى شود امر به خود بكند. وقتى پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله در مباهله مردى جز اميرالمؤمنين عليه السلام را شركت نداد مى فهميم كه نفس پيامبر در اين آيه اميرالمؤمنين عليه السلام است و اين امتياز را در قرآن به او بخشيد. 💠 مأمون گفت: وقتى جواب آمد سؤال از بين مى رود. 📚 بحارالانوار ج ۱۰ ص ۳۵۰ [۱] آل عمران _ ۶۱ : « هر گاه بعد از علم و دانشى كه(در بارۀ مسيح) به تو رسيده، (باز) كسانى با تو به محاجّه و ستيز برخيزند، به آنها بگو: بياييد ما فرزندان خود را دعوت كنيم، شما هم فرزندان خود را؛ ما زنان خويش را دعوت نماييم، شما هم زنان خود را؛ ما از نفوس خود دعوت كنيم، شما هم از نفوس خود؛ آن گاه مباهله كنيم؛ و لعنت خدا را بر دروغگويان قرار دهيم.»   🆔 sapp.ir/fazaael110 🆔 eitaa.com/fazaael110
«ـ﷽ـ» 💠  (۱۴) 🔹در کریم اسمها و کلمات زیادی آمده که منظور از آنها حضرت مولی الموحدین عليه السلام و ولایت و محبت ایشان است؛ ان شاءالله به تعدادی از آنها اشاره می کنیم: {۱۴} 👈 « » در آیه شریفه ۲۰۸ سوره مبارکه بقره «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا ادْخُلُوا فِی السِّلْمِ کَافَّةً وَلَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّیْطَانِ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُّبِینٌ» «ای اهل ایمان! همگی در عرصه تسلیم و فرمان بری در آیید، و از گام‌های شیطان پیروی نکنید، که او نسبت به شما دشمنی آشکار است» 💠 ابوبصیر می گوید عليه السلام این آیه را تلاوت کردند و فرمودند: آیا می دانی [منظور از] سِلْم چیست؟ عرض کردم: شما آگاه ترید فرمودند: علیه السلام و ائمه بعد ایشان. سپس فرمودند: و خطوات الشیطان (گامهای ) به خدا قسم ولایت فلانی و فلانی است. 📚 تفسیر برهان ، ج ۱ ص ۴۴۵ ، ذیل آیه ۲۰۸ سوره بقره 🆔 sapp.ir/fazaael110 🆔 eitaa.com/fazaael110
«ـ﷽ـ» 💠  (۱۵) 🔹در کریم اسمها و کلمات زیادی آمده که منظور از آنها حضرت مولی الموحدین عليه السلام و ولایت و محبت ایشان است؛ ان شاءالله به تعدادی از آنها اشاره می کنیم: {۱۵} 👈 « » در آیات مختلف، از جمله: 🔸آیه شریفه ۵ سوره مبارکه مائده: «وَ مَن یَکْفُرْ بِالْإِیمَانِ فَقَدْ حَبِطَ عَمَلُهُ وَ هُوَ فِی الْآخِرَةِ مِنَ الْخَاسِرِینَ» «و هر کس در ایمان کفر ورزد، قطعاً عملش تباه شده و او در آخرت از زیانکاران است» 💠  علیه السلام فرمودند مقصود از ایمان علیهما السلام و ایشان است. 📚 تفسیر برهان ج ۲ ص ۲۵۳ ، ذیل آیه ۵ سوره مائده 🔸و آیه شریفه ۷ سوره مبارکه حجرات: «وَ لَکِنَّ اللَّهَ حَبَّبَ إِلَیْکُمُ الْإِیمَانَ و َزَیَّنَهُ فِی قُلُوبِکُمْ وَ کَرَّهَ إِلَیْکُمُ الْکُفْرَ و َالْفُسُوقَ و َالْعِصْیَان» «خدا ایمان را محبوب شما قرار داد و آن را در دل هایتان بیاراست، و کُفر و بدکاری و نافرمانی را ناخوشایند شما ساخت» 💠  عليه السلام، فرمودند «حَبَّبَ إِلَيْكُمُ الْإِيمانَ وَ زَيَّنَهُ فِي قُلُوبِكُمْ» يعني عليه السلام و «وَ كَرَّهَ إِلَيْكُمُ الْكُفْرَ وَ الْفُسُوقَ وَ الْعِصْيانَ» [یعنی] اولی و دومی و سومی. 📚 تفسیر برهان ج ۵ ص ۱۰۵ ، ذیل آیه ۷ سوره حجرات 🆔 sapp.ir/fazaael110 🆔 eitaa.com/fazaael110