eitaa logo
حوزه علمیه تمدن ساز
4.4هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
574 ویدیو
94 فایل
فضایی طلبگی برای نگاهی راهبردی‌تر و عمیق‌تر ... ✏نقد تحجر ✏نقد التقاط @amin_dehghani ◾صوت @s_feghheakbar
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
علامه : ما اگر بفهمیم چی بگوییم، دنیا مشتاق است؛ حرف‌های داریم، نمی‌خواهند دیگر! اگر شما یک حرف عالمانه داشته باشید، او مستقیما مشتاق به دنبال اوست. ................................................ ✍ پی‌نوشت: ⭕️ برای این‌که حرف های عوامانه نداشته باشیم، چه کنیم؟ پاسخ روشن است: گام اول این است که: مسجد اعظم و شبستان‌های آن و کل حوزه‌های علمیه باید بیش از ۵۰درصد کرسی های درس خارج خود را به علوم عقلی (با رویکرد تطبیقیِ مواجهه با علوم و شبهات روز) اختصاص دهند، علومی چون: براهین اثبات واجب، حکمت متعالیه، فلسفه دین، انسان شناسی، فلسفه های مضاف، انسان کامل، علم‌ودین، علم النفس، نقد پلورالیزم و تعددقرائات و فیزیکالیست و ... . و اساسا روش امام صادق (ع) همین بوده است و روش فعلی (غلبه دروس خارج رسمی و مرکزی به فقه و اصول) انحطاط از روش قرآن و اهل بیت (ع) به شمار می‌آید. ♦️ حوزه علمیه تمدن ساز: ✅ @feghheakbar
1_1652741789.pdf
654.1K
نماز جعفر طیار/ توصیه اکید آیت الله بهجت 📔 بهجت الدعا، ص۳۶۷
29.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
علامه : زنوزی، در مدار بسته بود. باید با روش علامه که است پیش رفت ... ♦️ حوزه علمیه تمدن‌ساز: ✅ @feghheakbar
پیچیده شمیمت همه جا ای تن بی سر چون شیشه عطری که درش گم شده باشد
«وقتی که ماه باجلال و شکوه محرّم رسید، نباید با قصه مجالس اباعبدالله علیه السلام را اداره کرد، بلکه باید راز و رمز نهضت حسینی که حق‌مدار و حق‌محور بود را بیان کرد، باید مسئله امر به معروف، نهی از منکر، حق‌مداری، حق‌محوری، پرهیز از باطل، گرایش به حق، پرهیز از کذب، گرایش به صدق، را تبیین کرد.» _ آیت الله
💢 انتظار مردم از اهل علم علامه می‌فرمودند: یکی از ارحام ما می‌گفت: روزی خدمت مرحوم آیةالله حاج آقا حسین قمی که از مراجع تقلید بودند رفتم، به ایشان گفتم: مردم که از علما تبعیت می‌کنند شما را نمونه امام صادق علیه‌السلام می بینند، شما چگونه رفتار می‌کنید که نمایشگر ایشان باشید؟ مردم از شما توقع عصمت دارند نه عدالت! بعد از این کلام، مرحوم حاج آقا حسین به فکر فرورفته و رنگشان چنان سرخ شد که به سیاهی می‌زد و بعد فرمودند: راست می‌گویید، همین‌طور است. 📔 نور مجرد، اثر استاد محمدصادق حسینی، ص۱۵۰ ♦️ حوزه علمیه تمدن ساز: ✅ @feghheakbar
صلوات محیی الدین بر امام حسین (علیه السلام) : صَلَواتُ اللهِ و ملائِکتِه و حَمَلةِ عَرشِهِ و جَمیعِ خَلقِه مِنْ أرضِهِ و سَمائِهِ علی المُتَوَحِّدِ بِالهِمَّة العُلیا ، المُتَوَسِّدِ بِالشُّهُودِ و الرِّضا ، مَرکَزِ عالَمِ الوُجودِ ، سِرُّ الواجِدِ و المَوجودِ ، شَخصِ العرفانِ ، عَینِ العیانِ ، نور الله و سِرِّه الأتَمِّ ، المُتَحقِّق بالکَمالِ الأعظَمِ ، نُقطَةِ دائرةِ الأزلِ و الأبَدِ ، المُتَشَخِّصِ بألِفِ الأحَدِ ، فاتِحة کِتابِ الشهادة ، والی وِلایة السِیادة ، الاحدیة الجَمع الوُجودی ، الحَقیقِة الکُلیَّة الشُّهُودی ، کَهفِ الإمامةِ ، صاحِبِ العَلامةِ ، کَفیلِ الدّینِ ، الوارِثِ لِخُصُوصیّاتِ سَیِّدِ المُرسَلینَ ، الخارجِ عَن مُحیطِ الأیْنِ و الوُجُودِ ، إنسانِ العَینِ ، لُغَزِ الإنشاء ، مَضْمونِ الإبداعِ ، مُذَوِّقِ الأذواقِ و مُشَوِّقِ الأشْواقِ ، مَطلَبِ المُحبّین و مَقصَدِ العُشّاق ، المُقدَّسِ عَن کُلِّ الشَّین ، أبی عبدالله الحسین صلواتُ الله و سلامُهُ علیه. 📔 رساله مناقب، فراز پنجم @Islamicphilosophy_ir
💢 همایش ملی «بنیادهای فلسفی علوم انسانی و اجتماعی؛ مبانی انسان‌شناختی» 🔸 محورهای همایش: - چیستی و پیدایش انسان و نسبت آن با علوم انسانی - ویژگی‌های انسان و نسبت آن با علوم انسانی - سرنوشت انسان و نسبت آن با علوم انسانی 📅 مهلت ارسال چکیده مقاله: ۱ شهریور ماه ۱۴۰۱ 👈تارنمای همایش: http://pfconf.irip.ac.ir/
29.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 تاثیر بنیادین "تعریف انسان" در فلسفه، بر تمام علوم انسانی و فلسفه های مضاف. 💢 کج اندیشی مخالفان اسلامی سازی علوم انسانی در چیست؟ ..................................................... _ آثار علامه در حیطه های مختلف از جمله ، بسیار غنی و پربار است، آثاری همچون: تفسیر انسان به انسان مبادی اخلاق در قرآن فطرت در قرآن حیات حقیقی انسان در قرآن انسان از آغاز تا انجام و ...
💢 خاطره ای از قمه زنی و تبعات منفی آن در بین دانشجویان آلمانی استاد شهید هاشمی نژاد: یکی از دوستانم ﻛﻪ دانشجویی است و در آلمان ﻣﺷﻐول تحصیل است ﺳﺎل گذشته برایم حکایت کرد ﻛﻪ در آنجا ﻣﺎ ﺑﻪ دﯾدن ﻓﯾﻠﻣﻰ رفتیم ﻛﻪ در آن قسمتی از ﻋﺎدات و اعمال ﻣردم مشرق زمین نشان دادﻩ ﻣﻰ شد، اعمالی ﻛﻪ نشان دهنده ی انحطاط فکری آﻧﻬﺎ است. (ﻣﺎ در اینجا ﺑﻪ این حقیقت ﻛﺎرى نداریم ﻛﻪ غربی‌ها همواره در صدد تحقیر ﻣردم مشرق زمین و ملل آن هستند و اکنون در صدد آن هم نیستیم ﻛﻪ ببینیم آﯾﺎ آﻧﻬﺎ ﺣق دارند شرقی‌ها را این گونه تحقیر کنند ﯾﺎ ﻧﻪ؟ و اینکه اعمال خرافی و اعتقادات ﻧﺎمعقولی ﻛﻪ ﺑﺎ هیچ اﺻﻠﻰ ﻗﺎبل ﺳﺎزش نیست در بین آن‌ها هم فراوان یافت ﻣﻰ شود) در آن فیلم از کشور هندوستان مثلا داستان ﮔﺎوﻫﺎی مقدس و احتراماتی ﻛﻪ ﻣردم آنجا در برابر آﻧﻬﺎ انجام ﻣﻰ دادند نشان دادﻩ شد، وﻟﻰ هنگامی ﻛﻪ نوبت ﺑﻪ ایران رسید منظره ی قمه زدن ﺑﺎ ﻫﻣﺎن وﺿﻊ چندش آور در فیلم منعکس گردیده بود. دوستم ﻣﻰ گفت در بین مظاهر گوناگونی ﻛﻪ از کشورهای مختلف نشان دادﻩ شد منظره‌ی قمه زدن آن چنان حس نفرت و انزجار را در بینندگان تحریک کرد ﻛﻪ غیر ﻗﺎبل وصف است! 📔 درسى كه حسين به انسان‌ها آموخت، ص ۱۳۸ و ۱۳۹
14.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 به جای خارج مشتق و استصحاب‌های تکراری، به استخراج و انقلاب این قوانین بپردازید. ◾️ نتیجه ◾️ تبعیض در ساختار مالکیت منابع ◾️ چگونه افرادی در کشور با مالکیتِ بر منابع طبیعی همچون زمین، نفت، گاز و معادن در ، هر روز ثروتمندتر و دست نیافتنی‌تر می‌شوند اما عامه مردم، فقیر و فقیرتر؟! .................. ⭕️ هفت موتور تولید تبعیض و رانت: ۱. اولین موتور تولید تبعیض ۲. دومین موتور تولید تبعیض ۳. سومین موتور تولید تبعیض ۴. چهارمین موتور تولید تبعیض ۵. پنجمین موتور تولید تبعیض ۶. ششمین موتور تولید تبعیض ۷. هفتمین موتور تولید تبعیض