eitaa logo
حوزه علمیه تمدن ساز
4.3هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
604 ویدیو
97 فایل
فضایی طلبگی برای نگاهی راهبردی‌تر و عمیق‌تر ... (بدون وابستگی) ✏نقد تحجر ✏نقد التقاط @amin_dehghani ◾صوت @s_feghheakbar
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 تحقیر امر به معروف و نهی از منکر در جوامع اسلامی شهید استاد : 🔸 گاهى ما امر به معروف و نهى از منكر مى ‏كنيم، ولى نه تنها به اين اصل ارزش نمى‏ دهيم بلكه ارزشش را پايين مى ‏آوريم. 🔸 الآن در ذهن عامه مردم، به چه مى‏ گويند امر به معروف و نهى از منكر؟ يك مسائل جزئى، نمى‏ گويم مسائل نادرست (بعضى از آنها نادرست هم هست)، ولى اينها وقتى در كلّش واقع شود زيباست. 🔸 مثلًا اگر امر به معروف و نهى از منكرِ كسى فقط اين باشد كه آقا! اين انگشتر طلا را از دستت بيرون بياور، اين در جاى خودش درست است، حرف درستى است. اما نه اينكه انسان هيچ منكرى را نبيند جز همين يكى، جز مسأله ريش، جز مسائل مربوط به مثلًا كت و شلوار. 🔸 حال وقتى كه نهى از منكر ما در اين حد بخواهد تنزل كند، ما اين اصل را پايين آورده‏ ايم، حقير و كوچك كرده‏ ايم. 🔸 آن آمر به معروف و ناهى از منكرهايى كه در كشور سعودى هستند، آبروى امر به معروف و نهى از منكر را برده‏ اند؛ فقط يك شلّاق به دست گرفته كه كسى مثلًا [كعبه يا ضريح پيغمبر را] نبوسد. اين ديگر شد نهى از منكر! 🔸 ولى حسين را ببينيد! امر به معروف و نهى از منكر، كار او بود از بيخ و بن. به تمام معروف‌هاى اسلام نظر داشت و فهرست مى ‏داد، و نيز به تمام منكرهاى جهان اسلام. مى‏ گفت: اولين و بزرگترين منكر جهان اسلام خود يزيد است. 📚 مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (حماسه حسينى۱و۲)، ج‏۱۷، ص: ۱۵۸-۱۵۶- با تلخیص و ویرایش جزئی
💢 گشت ارشاد لازم است، اما با دو تتمیم. حجاب فرمان خداست (بخوانید) و گشت ارشاد هم ضروری است، اما باید راجع به گشت ارشاد دو تتمیم صورت گیرد تا تکمیل گردد؛ ۱. تعمیم یابد؛ از مسئولان تا کف خیابان ۲. مقول به تشکیک شود؛ از جرائم شدید (مانند رانت و اختلاس) به جرائم ضعیف
💢 دریغ از داشتن یک دیده‌ی "سبب سوراخ کن" در دانشگاه های ما روانشناسی غربی، جامعه شناسی غربی، انسان شناسی غربی، مدیریت غربی، اقتصاد غربی، فلسفه های مضاف غربی و علوم انسانی غربی تدریس و تدرّس می‌شود و شما نیز توان ورود در این مسائل و حل آن ها را ندارید. از دیدن ریشه مشکل و حل آن و دادن جایگزین قویم و رصین عاجزید و در پی اصلاح سطح مساله هستید. سال هاست که ملیون ها دانشجوی ایرانی از آب مسموم (علوم انسانی غربی) است و شما کماکان در پی هستید! اگر شاگردان و زیرمجموعه علامه طباطبایی و نیز مدیرانی همچون علی اکبر رشاد (پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه) (که همگی خود ساخته و با برنامه اختصاصی خود پیش رفته‌اند) از حوزه گرفته شود، حوزه توانی برای ابراز وجود در عرصه وسیع علوم انسانی ندارد.
💢 هشدار می‌دهم و اتمام حجت می‌کنم شهید علامه : من به عنوان يک فرد مسئول به مسئوليت الهی، به رهبران عظيم‌‌‌‌‌الشأن نهضت اسلامی که برای همه‌‌‌‌‌شان احترام فراوان قائلم، می‌دهم و بين خود و خدای متعال می‌کنم که نفوذ و نشر انديشه‌‌‌‌‌های بيگانه به نام انديشه اسلامي و با مارک اسلامي اعمّ از آنکه از روی سوء نيت و يا عدم سوء نيت صورت گيرد، خطری است که کيان اسلام را تهديد می‌کند. راه مبارزه با اين خطر تحريم و منع نيست. مگر می‌شود تشنگانی را که برای جرعه‌‌‌‌‌ای آب له‌‌‌‌‌له می زنند، از نوشيدن آب موجود به عذر این که آلوده است منع کرد؟! اين ما هستيم که مسئوليم. ما به قدر کافی در زمينه‌‌‌‌‌های مختلف اسلامی کتاب به زبان روز عرضه نکرده‌‌‌‌‌ايم. اگر ما به قدر کافی آب زلال و گوارا عرضه کرده بوديم، به سراغ آب‌های آلوده نمی‌رفتند. گر نه تهی باشدی بيشتر اين جويها خواجه چرا می‌دود تشنه در اين کويها راه مبارزه، عرضه داشتن صحيح اين مکتب در همه زمينه‌‌‌‌‌ها با زبان روز است. حوزه‌‌‌‌‌های علميه ما که امروز اينچنين شور و هيجان فعاليت اجتماعی يافته‌‌‌‌‌اند بايد به مسئوليت عظيم علمی و فکری خود آگاه گردند، بايد کارهای علمی و فکری خود را ده برابر کنند، بايد بدانند که اشتغال منحصر به فقه و اصول رسمی جوابگوی مشکلات نسل معاصر نيست. 📚 مجموعه آثار، ج۲۴، ص۸۶ ♦️ حوزه علمیه تمدن ساز: ✅ @feghheakbar
دراینکه لیدرهای آشوب های اخیر آموزش دیده هستند تردید نداریم، اما اینکه تمامی معترضان رو عضو در فرقه نحس رجوی و یا کومله و‌ دموکرات بدانیم است. این ها نسلی رها شده هستند که هیچ کس برنامه ای برایشان نداشت. آنها هویت خود را در شبکه های اجتماعی و بازی های رایانه ای ساختند. | ✍ علی اکبر رائفی پور
3.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 راهکار برای امیدوار کردن مردم شما بیست تا از مفسدان اقتصادی که با اموال مردم خیانت و چپاول کردند به عنوان مفسد فی‌الارض تیرباران کنید ... آیا این‌ها جرمشان از کسی که ۴کیلو هروئین حمل و نقل می‌کرد کمتر است؟! پیامبر اکرم (ص): اِنَّما اَهْلَكَ الَّذينَ مِنْ قَبْلِكُمْ اَنـَّهُمْ كانوا اِذا سَرَقَ فيهِمُ الشَّريفُ تَرَكوهُ وَاِذا سَرَقَ فيهِمُ الضَّعيفُ اَقاموا عَلَيْهِ الْحَدَّ؛ نابودى مردمان پيش‏تر از شما فقط از آنجا بود كه اگر سرشناسى دزدى می‌کرد، رهايش می‌ساختند و چون ناتوانى دزدى می‌کرد، مجازاتش می‌کردند. / نهج الفصاحه، ح۹۴۳
1_752062855.mp3
زمان: حجم: 2.54M
رهبر انقلاب: انگیزه هایی وجود دارد که روحیه انقلابی قم را کمرنگ کنند.
💢 عقبه‌های معرفتی و چالش‌های فرهنگی علم مدرن / استاد 👈 مطالعه متن
💢 پانزدهمین درسنامه مجمع عالی حکمت اسلامی / سال تحصیلی ۱۴۰۱_۱۴۰۲ ⭕️ جلسات صوتی غالب این دروس و دروس سال های قبل توسط مجمع عالی حکمت اسلامی تولید می گردد. جهت اطلاع، به سایت مجمع رجوع شود. 🍃 تهیه محصولات (مکتوب و صوتی) مجمع: 02537842658 https://hekmateislami.com/ 🆔 @mediahekmat@Islamicphilosophy_ir
حوزه علمیه تمدن ساز
💢 دریغ از داشتن یک دیده‌ی "سبب سوراخ کن" در دانشگاه های ما روانشناسی غربی، جامعه شناسی غربی، انسان
وضعیت امروز جامعه به این دلیل است که دانشگاهیان ما در بستر علم سکولار تحصیل کرده‌اند و علم اقتصادی که بر اساس سکولار تدریس شده هیچ وقت نمی‌تواند خروجی اسلامی داشته باشد. موضوع در حوزه هنوز جدی نشده است و هنوز خروجی از علم دینی نداشته‌ایم مثلاً علم اسلامی را تدوین و به جامعه علمی معرفی کنیم تا جواب محکمی به کسانی باشد که می‌گویند علوم انسانی اسلامی نداریم و شدنی نیست. البته علوم فراوانی در حوزه در فرآیند تولید است، ولی هنوز یکی را پیش نبرده‌ایم و نظام سازی نکرده‌ایم. وقتی حوزه می‌خواهد برنامه‌ریزی کند باید با این نگاه برنامه‌ریزی کند. آموزش برنامه‌ریزی به طلاب ضروری است. یک طلبه باید مدیر باشد و جامعه را راهبری کند؛ مگر می‌شود بدون آشنایی با نظام برنامه‌ریزی جامعه را اداره کنیم. _ استاد علی اکبر /بهمن ۱۴۰۰ _ متن کامل: b2n.ir/b40726 ♦️ حوزه علمیه تمدن ساز: ✅ @feghheakbar
🏴 سالگرد رحلت عارف و علامه کبیر (رضوان الله تعالی علیه) را گرامی می‌داریم. ✍ حوزه تمدن‌ساز: علامه ذوالفنون حسن زاده آملی گرچه جامع بسیاری از علوم بود، ولی به جهت توجه و تاکیدشان بر معرفت نفس و علم النفس، می توان ایشان را فیلسوف نفس و انسان شناسی دانست؛ از آنجا که مرکز ثقل علوم انسانی، انسان است، لذا می‌توان آثار ایشان را به عنوان منبع و مرکزی برای اسلامی کردن علوم انسانی و امتداد آن‌ها قلمداد کرد. / به روح طاهرش صلواتی هدیه نماییم.
لزوم بازنگری در استاد