eitaa logo
حوزه علمیه تمدن ساز
4.4هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
575 ویدیو
94 فایل
فضایی طلبگی برای نگاهی راهبردی‌تر و عمیق‌تر ... ✏نقد تحجر ✏نقد التقاط @amin_dehghani ◾صوت @s_feghheakbar
مشاهده در ایتا
دانلود
هانری به من گفت که نقطه‌ی عطف فلسفی زندگی او آن روزی بود که در دانشگاه سوربن سر کلاس ماسینیون نشسته بود. ماسینیون از علاقه‌ی کربن هم به فلسفه و هم به هایدگر و کسانی مانند او آگاه بود و علاقه‌ی معنوی کربن را به فلسفه خوب می شناخت. او در پایان کلاس ، کتاب کهنه‌ای را از جیب بیرون آورد و در حالی که آن را به کربن می داد، گفت: این کتاب گمشده‌ی توست. این کتاب چاپ سنگی بود از حکمة الاشراق شیخ شهاب الدین . در آن زمان کربن زبان عربی را قبلا آموخته بود و آن را به خوبی می دانست. او گفت: من شروع به خواندن این کتاب کردم و کل زندگی ام دگرگون شد و دریافتم که گمشده‌ی حقیقی من نه بلکه این کتاب بود. او منتقد سرسخت اگزیستانسیالیسم بود زمانی کربن گفت: وجود برای اگزیستانسیالیست ها به رهنمون می شود، در حالی که در فلسفه‌ی و فلسفه ایرانی اسلامی راه به می گشاید و همواره رو به سوی دارد. _ گفتگوی رامین جهانبگلو با سید حسین نصر، صفحه۱۵۴ ♦️ حوزه علمیه تمدن ساز: ✅ @feghheakbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از واحد فرهنگیان لبیک
🇮🇷دوره تربیت معلم تحول۸🇮🇷 💠 هشتمین دوره کشوری تربیت معلم دبستان 💡با رویکرد کاربردی و عملیاتی 🔻برادران و خواهران 🔺 حضوری و مجازی 🔶 مقام معظم رهبری (دام ظله): «معلمان پایه‌ریز تمدّن نوین هستند؛ چون نیروی انسانیِ شایسته اگر نباشد، تمدّنی به وجود نخواهد آمد.» 💠 عناوین دوره: 🔹 از تربیت فردی تا تربیت تشکیلاتی 🔸 مدرسه تراز انقلاب اسلامی 🔹 «کشور مدرسه» الگوی مدرسه تحولی 🔸 سبک زندگی معلم در نگاه توحیدی 🔹 معماری بنای مدرسه توحیدی 🔸 محتوای درسی مدرسه تحولی 🔹 تشویق و تنبیه بر محور هویت‌بخشی 🔸 الگوی نقش‌آفرینی مادران در تربیت 🔹 هنر شناخت بچه‌ها و درک تمایزها 🔸 روش‌های کلاس‌داری و تدریس 🔹 روش تدریس ریاضی، علوم و فارسی 🌐 لینک ثبت‌نام دوره تربیت معلم تحول۸: https://survey.porsline.ir/s/DqEOpto ☎️ شماره تماس: ۰۹۱۵۸۳۵۶۵۹۱ 🌐 ارتباط در پیام‌رسان سروش و ایتا: @Vahede_Farhangian_Labbayk ⏳ مهلت ثبت نام: ۱۸ اردیبهشت ⏱ شروع دوره: ۲۰ اردیبهشت 🌐 اطلاع بیشتر در کانال فرهنگیان لبیک @farhangianelabbayk 🌐 کانال طرح نخبگانی لبیک @tarhelabbayk
حوزه علمیه تمدن ساز
🇮🇷دوره تربیت معلم تحول۸🇮🇷 💠 هشتمین دوره کشوری تربیت معلم دبستان 💡با رویکرد کاربردی و عملیاتی 🔻برادرا
رهبر انقلاب: معلمان پایه‌ریز تمدن نوین اسلامی هستند؛ چون نیروی انسانی شایسته اگر نباشد، تمدنی به وجود نخواهد آمد.
💢 نوآوری، سنّت حسنه علامه : یکی از اقسام اجتهاد ، "نوآوری" است؛ این بدعت نیست، سنّت است. یک کسی ، ، و یا خوبی است؛ او می تواند در مملکت کار خوب بکند و نوآوری داشته باشد؛ (من سنّ سنّه حسنه کان له اجرها ...)* این است. بعضی از کارها بود که بزرگان قبلی ما سنت گذاشتند، فرمودند این کار را بکنید. چرا در مجتهد نیستید؟! اینکه ما یک نوآوری داشته باشیم که مشکل ما را حل بکند؛ اگر یک روش و سنّت خوبی در ، در اداره مملکت، در حفظ و اقتصاد داشته باشیم، نعمت خوبی است. *الکافی / جلد ۵ / صفحه ۹ 🍀 درس اخلاق، مسجد اعظم قم؛ ۱۴۰۲/۰۹/۱۶ ♦️ حوزه علمیه تمدن ساز: ✅ @feghheakbar
https://almizan.org/ ترجمه انگلیسی تفسیر المیزان
🎁 هدیه به مناسبت هفته گرامیداشت معلم 📚 کامل ترین لیست کتب شهید مطهری در ایتا 📣 ۶۰ عنوان کتاب رایگان از ایشان ۱. آزادی معنوی 👈 دانلود ۲. احیای تفکر اسلامی 👈 دانلود ۳. اخلاق جنسی 👈 دانلود ۴. اسلام و نیازهای روز (۲ جلد) 👈 دانلود ۵. اصول فلسفه و روش رئالیسم (۵ جلد) 👈 دانلود ۶. امامت و رهبری 👈 دانلود ۷. امدادهای غیبی در زندگی بشر 👈 دانلود ۸. انسان کامل 👈 دانلود ۹. انسان و سرنوشت 👈 دانلود ۱۰. آشنایی با قرآن (۱۴ جلد) 👈 دانلود ۱۱. آینده انقلاب اسلامی ایران 👈 دانلود ۱۲. بررسی نهضت‌های اسلامی 👈 دانلود ۱۳. بیست گفتار 👈 دانلود ۱۴. پاسخ‌های استاد به مساله حجاب 👈 دانلود ۱۵. پانزده گفتار 👈 دانلود ۱۶. پنج مقاله 👈 دانلود ۱۷. پیامبر امّی 👈 دانلود ۱۸. تعلیم و تربیت در اسلام 👈 دانلود ۱۹. توحید 👈 دانلود ۲۰. جاذبه و دافعه علی 👈 دانلود ۲۱. جهاد 👈 دانلود ۲۲. حج 👈 دانلود ۲۳. حکمت‌ها و اندرزها (۲ جلد) 👈 دانلود ۲۴. حماسه حسینی (۲جلد) 👈 دانلود ۲۵. خاتمیت 👈 دانلود ۲۶. ختم نبوت 👈 دانلود ۲۷. خدمات متقابل ایران و اسلام 👈 دانلود ۲۸. داستان راستان (۲ جلد) 👈 دانلود ۲۹. درس‌های اسفار (۶ جلد) 👈 دانلود ۳۰. ده گفتار 👈 دانلود ۳۱. زن و مسائل قضایی و سیاسی 👈 دانلود ۳۲. سیری در سیره ائمه اطهار 👈 دانلود ۳۳. سیری در سیره نبوی 👈 دانلود ۳۴. سیری در نهج البلاغه 👈 دانلود ۳۵. شرح منظومه 👈 دانلود ۳۶. شش مقاله 👈 دانلود ۳۷. عدل الهی 👈 دانلود ۳۸. عرفان حافظ 👈 دانلود ۳۹. علل گرایش به مادی‌گری 👈 دانلود ۴۰. فطرت 👈 دانلود ۴۱. فلسفه اخلاق 👈 دانلود ۴۲. فلسفه تاریخ (۴ جلد) 👈 دانلود ۴۳. قیام و انقلاب مهدی 👈 دانلود ۴۴. کلیات علوم اسلامی (۳ جلد) 👈 دانلود ۴۵. گفتارهایی در اخلاق اسلامی 👈 دانلود ۴۶. گفتگوی چهارجانبه 👈 دانلود ۴۷. مساله حجاب 👈 دانلود ۴۸. مساله ربا و بانک و بیمه 👈 دانلود ۴۹. مساله شناخت 👈 دانلود ۵۰. معاد 👈 دانلود ۵۱. مقالات فلسفی 👈 دانلود ۵۲. مقدمه جهان‌بینی اسلامی (۶ جلد) 👈 دانلود ۵۳. نامه تاریخی به امام خمینی 👈 دانلود ۵۴. نبرد حق و باطل 👈 دانلود ۵۵. نبوت 👈 دانلود ۵۶. نظام حقوق زن در اسلام 👈 دانلود ۵۷. نظری بر نظام اقتصادی اسلام 👈 دانلود ۵۸. نقدی بر مارکسیسم 👈 دانلود ۵۹. هدف زندگی 👈 دانلود ۶۰. ولاء ها و ولایت ها 👈 دانلود 📲 در ثواب نشر این لیست شما هم سهیم باشید ا•┈┈••••✾•▪️•✾•••┈┈•ا تسنیم، بزرگترین کتابخانه علوم اسلامی در بستر ایتا 👈 عضو شوید 🆔 @tasnim_pdf
23.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 وضعیت نهادهای علمی و علوم انسانی! 🎙 دکتر ✍️ واقعیت تلخ فضای کشور ما این است که بدنه اساتید، پژوهشگران و دانشجویان مراکز آموزشی و پژوهشی ما در حال آموزش و پژوهش هستند، بی آنکه به مبانی معرفت‌شناختی، هستی‌شناختی و انسان‌شناختی این دانش‌ها و تأثیرپذیری مکاتب و نظریات علوم انسانی از این مبانی توجه داشته باشند، چه رسد به اینکه نگرش انتقادی به این بنیادها و لوازم معرفتی آنها داشته باشند و در مرحله بعد درصدد ترمیم و اصلاح معرفتی این نظام‌های دانشی برآیند. وجه سخت‌افزاری نهادهای آموزشی و پژوهشی نیز به خودی خود کاری از پیش نمی‌برند، مهم نیروی انسانی تعبیه‌شده در این نهادهاست که با اندیشه و نگرش خود برای این سخت‌افزار تولید نرم‌ا‌فزار می‌کند. تحول، تکامل، تأسیس و هر اتفاق جدید در علوم انسانی به دست نیروی انسانی رقم خواهد خورد، اعم از پژوهشگران و اندیشه‌ورزان این حوزه و مدیران و تصمیم‌گیران این نهادها. در وهله نخست، مسؤلان بالادستی باید در انتصاب رؤسا و مدیران نهادهای مربوط به علوم انسانی از اندیشمندان مدیر معتقد به استفاده کنند، مدیران یادشده نیز باید همت کافی در به‌کارگیری اساتید و پژوهش‌گران معتقد به این ایده را داشته باشند. جز این باشد، صدها سال هم بگذرد ایده تحول در علوم انسانی از ذهنیت به عینیت نخواهد رسید. ✍️ مهدی عبداللهی @MAbdullahi ♦️ حوزه علمیه تمدن ساز: ✅ @feghheakbar
هدایت شده از مهدی عسگری 🇮🇷⁩
8.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سندرم تراکم، بلای جان کلانشهرها ✍️ مهدی عسگری ریشه‌ی بسیاری از مشکلات کلانشهرها، تراکم جمعیت در یک جغرافیای محدود است روندی که درصورت تداوم، چالش‌های مزمن اجتماعی، زیست محیطی، بهداشتی و فرهنگی را تشدید و تاب‌آوری را متلاشی خواهد کرد. ✔️ تأکید آقای موزون براساس بررسی يافته‌های متعدد از تجربه‌گران زندگی پس از زندگی در کشورهای مختلف نشان می‌دهد که کدام سبک زندگی و کدام الگوی مسکن و شهر سازگاری بیشتری با آرامش آدمی دارد. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد با افزایش طبقات آپارتمان‌ها، آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری افزایش می‌یابد! ⚠️حتی آزمایش‌های انجام شده بر روی موش‌ها نیز نشان می‌دهد که تراکم جمعیت (باوجود تأمین تمام نیازهای دیگر) به پرخاشگری، اصطکاک، افزایش مرگ و میر و نهایتا فروپاشی کامل جمعیت می‌انجامد. تغییر الگوی ساخت شهر و مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه و توسعه عمودی به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار و توسعه افقی، یک نیاز جدی و مطالبه‌ی عمومی است، که با وجود مصوبه اخیر مجلس در برنامه هفتم، (🎬 افزایش ۲۵درصدی مساحت سکونتگاهی کشور) تکلیفی است که باید با نظارت مجلس و اهتمام دولت، با جدیت دنبال شود. این پیشنهاد که در کمیته احیاء اراضی آماده و به تصویب مجلس رسید، بستر قانونی برای توزیع متوازن جمعیت در کشور، مبتنی بر آمایش سرزمین و جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه را فراهم کرده است. انتشار این محتوای آگاهی‌بخش و مطالبه‌گری عمومی، برای پیشبرد این هدف، مؤثر و مزید امتنان است. 🇮🇷 رئیس کمیته احیاء و بهره‌برداری عادلانه اراضی/ کمیسیون تلفیق برنامه هفتم 🔗 برای‌ همراهی‌ در ایتا کلیک کنید 👉