هانری #کربن به من گفت که نقطهی عطف فلسفی زندگی او آن روزی بود که در دانشگاه سوربن سر کلاس ماسینیون نشسته بود. ماسینیون از علاقهی کربن هم به فلسفه و هم به هایدگر و کسانی مانند او آگاه بود و علاقهی معنوی کربن را به فلسفه خوب می شناخت.
او در پایان کلاس ، کتاب کهنهای را از جیب بیرون آورد و در حالی که آن را به کربن می داد، گفت: این کتاب گمشدهی توست. این کتاب چاپ سنگی بود از حکمة الاشراق شیخ شهاب الدین #سهروردی . در آن زمان کربن زبان عربی را قبلا آموخته بود و آن را به خوبی می دانست.
او گفت: من شروع به خواندن این کتاب کردم و کل زندگی ام دگرگون شد و دریافتم که گمشدهی حقیقی من نه #هایدگر بلکه این کتاب بود.
او منتقد سرسخت اگزیستانسیالیسم بود زمانی کربن گفت: وجود برای اگزیستانسیالیست ها به #مرگ رهنمون می شود، در حالی که در فلسفهی #ملاصدرا و فلسفه ایرانی اسلامی راه به #تعالی می گشاید و همواره رو به سوی #مراتب_بالاتر دارد.
_ گفتگوی رامین جهانبگلو با سید حسین نصر، صفحه۱۵۴
♦️ حوزه علمیه تمدن ساز:
✅ @feghheakbar
هدایت شده از واحد فرهنگیان لبیک
🇮🇷دوره تربیت معلم تحول۸🇮🇷
💠 هشتمین دوره کشوری تربیت معلم دبستان
💡با رویکرد کاربردی و عملیاتی
🔻برادران و خواهران
🔺 حضوری و مجازی
🔶 مقام معظم رهبری (دام ظله):
«معلمان پایهریز تمدّن نوین هستند؛ چون نیروی انسانیِ شایسته اگر نباشد، تمدّنی به وجود نخواهد آمد.»
💠 عناوین دوره:
🔹 از تربیت فردی تا تربیت تشکیلاتی
🔸 مدرسه تراز انقلاب اسلامی
🔹 «کشور مدرسه» الگوی مدرسه تحولی
🔸 سبک زندگی معلم در نگاه توحیدی
🔹 معماری بنای مدرسه توحیدی
🔸 محتوای درسی مدرسه تحولی
🔹 تشویق و تنبیه بر محور هویتبخشی
🔸 الگوی نقشآفرینی مادران در تربیت
🔹 هنر شناخت بچهها و درک تمایزها
🔸 روشهای کلاسداری و تدریس
🔹 روش تدریس ریاضی، علوم و فارسی
🌐 لینک ثبتنام دوره تربیت معلم تحول۸:
https://survey.porsline.ir/s/DqEOpto
☎️ شماره تماس: ۰۹۱۵۸۳۵۶۵۹۱
🌐 ارتباط در پیامرسان سروش و ایتا:
@Vahede_Farhangian_Labbayk
⏳ مهلت ثبت نام: ۱۸ اردیبهشت
⏱ شروع دوره: ۲۰ اردیبهشت
🌐 اطلاع بیشتر در کانال فرهنگیان لبیک
@farhangianelabbayk
🌐 کانال طرح نخبگانی لبیک
@tarhelabbayk
حوزه علمیه تمدن ساز
🇮🇷دوره تربیت معلم تحول۸🇮🇷 💠 هشتمین دوره کشوری تربیت معلم دبستان 💡با رویکرد کاربردی و عملیاتی 🔻برادرا
رهبر انقلاب:
معلمان پایهریز تمدن نوین اسلامی هستند؛ چون نیروی انسانی شایسته اگر نباشد، تمدنی به وجود نخواهد آمد.
💢 نوآوری، سنّت حسنه
علامه #جوادی_آملی:
یکی از اقسام اجتهاد ، "نوآوری" است؛ این بدعت نیست، سنّت است. یک کسی #جامعهشناس، #اقتصاددان، #راهنما و یا #مبتکر خوبی است؛ او می تواند در مملکت کار خوب بکند و نوآوری داشته باشد؛ (من سنّ سنّه حسنه کان له اجرها ...)* این است. بعضی از کارها بود که بزرگان قبلی ما سنت گذاشتند، فرمودند این کار را بکنید. چرا در #اقتصاد مجتهد نیستید؟! اینکه ما یک نوآوری داشته باشیم که مشکل ما را حل بکند؛ اگر یک روش و سنّت خوبی در #کشور_داری، در اداره مملکت، در حفظ #ارزانی و اقتصاد داشته باشیم، نعمت خوبی است.
*الکافی / جلد ۵ / صفحه ۹
🍀 درس اخلاق، مسجد اعظم قم؛ ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
♦️ حوزه علمیه تمدن ساز:
✅ @feghheakbar
هدایت شده از کتابخانه علوم اسلامی تسنیم
🎁 هدیه به مناسبت هفته گرامیداشت معلم
📚 کامل ترین لیست کتب شهید مطهری در ایتا
📣 ۶۰ عنوان کتاب رایگان از ایشان
۱. آزادی معنوی 👈 دانلود
۲. احیای تفکر اسلامی 👈 دانلود
۳. اخلاق جنسی 👈 دانلود
۴. اسلام و نیازهای روز (۲ جلد) 👈 دانلود
۵. اصول فلسفه و روش رئالیسم (۵ جلد) 👈 دانلود
۶. امامت و رهبری 👈 دانلود
۷. امدادهای غیبی در زندگی بشر 👈 دانلود
۸. انسان کامل 👈 دانلود
۹. انسان و سرنوشت 👈 دانلود
۱۰. آشنایی با قرآن (۱۴ جلد) 👈 دانلود
۱۱. آینده انقلاب اسلامی ایران 👈 دانلود
۱۲. بررسی نهضتهای اسلامی 👈 دانلود
۱۳. بیست گفتار 👈 دانلود
۱۴. پاسخهای استاد به مساله حجاب 👈 دانلود
۱۵. پانزده گفتار 👈 دانلود
۱۶. پنج مقاله 👈 دانلود
۱۷. پیامبر امّی 👈 دانلود
۱۸. تعلیم و تربیت در اسلام 👈 دانلود
۱۹. توحید 👈 دانلود
۲۰. جاذبه و دافعه علی 👈 دانلود
۲۱. جهاد 👈 دانلود
۲۲. حج 👈 دانلود
۲۳. حکمتها و اندرزها (۲ جلد) 👈 دانلود
۲۴. حماسه حسینی (۲جلد) 👈 دانلود
۲۵. خاتمیت 👈 دانلود
۲۶. ختم نبوت 👈 دانلود
۲۷. خدمات متقابل ایران و اسلام 👈 دانلود
۲۸. داستان راستان (۲ جلد) 👈 دانلود
۲۹. درسهای اسفار (۶ جلد) 👈 دانلود
۳۰. ده گفتار 👈 دانلود
۳۱. زن و مسائل قضایی و سیاسی 👈 دانلود
۳۲. سیری در سیره ائمه اطهار 👈 دانلود
۳۳. سیری در سیره نبوی 👈 دانلود
۳۴. سیری در نهج البلاغه 👈 دانلود
۳۵. شرح منظومه 👈 دانلود
۳۶. شش مقاله 👈 دانلود
۳۷. عدل الهی 👈 دانلود
۳۸. عرفان حافظ 👈 دانلود
۳۹. علل گرایش به مادیگری 👈 دانلود
۴۰. فطرت 👈 دانلود
۴۱. فلسفه اخلاق 👈 دانلود
۴۲. فلسفه تاریخ (۴ جلد) 👈 دانلود
۴۳. قیام و انقلاب مهدی 👈 دانلود
۴۴. کلیات علوم اسلامی (۳ جلد) 👈 دانلود
۴۵. گفتارهایی در اخلاق اسلامی 👈 دانلود
۴۶. گفتگوی چهارجانبه 👈 دانلود
۴۷. مساله حجاب 👈 دانلود
۴۸. مساله ربا و بانک و بیمه 👈 دانلود
۴۹. مساله شناخت 👈 دانلود
۵۰. معاد 👈 دانلود
۵۱. مقالات فلسفی 👈 دانلود
۵۲. مقدمه جهانبینی اسلامی (۶ جلد) 👈 دانلود
۵۳. نامه تاریخی به امام خمینی 👈 دانلود
۵۴. نبرد حق و باطل 👈 دانلود
۵۵. نبوت 👈 دانلود
۵۶. نظام حقوق زن در اسلام 👈 دانلود
۵۷. نظری بر نظام اقتصادی اسلام 👈 دانلود
۵۸. نقدی بر مارکسیسم 👈 دانلود
۵۹. هدف زندگی 👈 دانلود
۶۰. ولاء ها و ولایت ها 👈 دانلود
📲 در ثواب نشر این لیست شما هم سهیم باشید
ا•┈┈••••✾•▪️•✾•••┈┈•ا
تسنیم، بزرگترین کتابخانه علوم اسلامی در بستر ایتا 👈 عضو شوید
🆔 @tasnim_pdf
23.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 وضعیت نهادهای علمی و علوم انسانی!
🎙 دکتر #زرشناس
✍️ واقعیت تلخ فضای #علوم_انسانی کشور ما این است که بدنه اساتید، پژوهشگران و دانشجویان مراکز آموزشی و پژوهشی ما در حال آموزش و پژوهش #علوم_انسانی_ترجمهای هستند، بی آنکه به مبانی معرفتشناختی، هستیشناختی و انسانشناختی این دانشها و تأثیرپذیری مکاتب و نظریات علوم انسانی از این مبانی توجه داشته باشند، چه رسد به اینکه نگرش انتقادی به این بنیادها و لوازم معرفتی آنها داشته باشند و در مرحله بعد درصدد ترمیم و اصلاح معرفتی این نظامهای دانشی برآیند.
وجه سختافزاری نهادهای آموزشی و پژوهشی نیز به خودی خود کاری از پیش نمیبرند، مهم نیروی انسانی تعبیهشده در این نهادهاست که با اندیشه و نگرش خود برای این سختافزار تولید نرمافزار میکند. تحول، تکامل، تأسیس و هر اتفاق جدید در علوم انسانی به دست نیروی انسانی رقم خواهد خورد، اعم از پژوهشگران و اندیشهورزان این حوزه و مدیران و تصمیمگیران این نهادها.
در وهله نخست، مسؤلان بالادستی باید در انتصاب رؤسا و مدیران نهادهای مربوط به علوم انسانی از اندیشمندان مدیر معتقد به #تحول_علوم_انسانی استفاده کنند، مدیران یادشده نیز باید همت کافی در بهکارگیری اساتید و پژوهشگران معتقد به این ایده را داشته باشند. جز این باشد، صدها سال هم بگذرد ایده تحول در علوم انسانی از ذهنیت به عینیت نخواهد رسید.
✍️ مهدی عبداللهی @MAbdullahi
♦️ حوزه علمیه تمدن ساز:
✅ @feghheakbar
هدایت شده از مهدی عسگری 🇮🇷
8.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سندرم تراکم، بلای جان کلانشهرها
✍️ مهدی عسگری
ریشهی بسیاری از مشکلات کلانشهرها، تراکم جمعیت در یک جغرافیای محدود است
روندی که درصورت تداوم، چالشهای مزمن اجتماعی، زیست محیطی، بهداشتی و فرهنگی را تشدید و تابآوری را متلاشی خواهد کرد.
✔️ تأکید آقای موزون براساس بررسی يافتههای متعدد از تجربهگران زندگی پس از زندگی در کشورهای مختلف نشان میدهد که کدام سبک زندگی و کدام الگوی مسکن و شهر سازگاری بیشتری با آرامش آدمی دارد.
تحقیقات انجام شده نشان میدهد با افزایش طبقات آپارتمانها، آسیبهای اجتماعی و بزهکاری افزایش مییابد!
⚠️حتی آزمایشهای انجام شده بر روی موشها نیز نشان میدهد که تراکم جمعیت (باوجود تأمین تمام نیازهای دیگر) به پرخاشگری، اصطکاک، افزایش مرگ و میر و نهایتا فروپاشی کامل جمعیت میانجامد.
تغییر الگوی ساخت شهر و مسکن از آپارتمانهای انبوه و توسعه عمودی به خانههای یک طبقه حیاطدار و توسعه افقی، یک نیاز جدی و مطالبهی عمومی است،
که با وجود مصوبه اخیر مجلس در برنامه هفتم، (🎬 افزایش ۲۵درصدی مساحت سکونتگاهی کشور) تکلیفی است که باید با نظارت مجلس و اهتمام دولت، با جدیت دنبال شود.
این پیشنهاد که در کمیته احیاء اراضی آماده و به تصویب مجلس رسید، بستر قانونی برای توزیع متوازن جمعیت در کشور، مبتنی بر آمایش سرزمین و جلوگیری از مهاجرت بیرویه را فراهم کرده است.
انتشار این محتوای آگاهیبخش و مطالبهگری عمومی، برای پیشبرد این هدف، مؤثر و مزید امتنان است.
#مهدی_عسگری 🇮🇷
رئیس کمیته احیاء و بهرهبرداری عادلانه اراضی/ کمیسیون تلفیق برنامه هفتم
🔗 برای همراهی در ایتا کلیک کنید 👉