eitaa logo
حوزه علمیه تمدن ساز
4.5هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
553 ویدیو
92 فایل
فضایی طلبگی برای نگاهی راهبردی‌تر و عمیق‌تر ... ✏نقد تحجر ✏نقد التقاط @amin_dehghani ◾صوت @s_feghheakbar
مشاهده در ایتا
دانلود
حوزه علمیه تمدن ساز
علامه #حسن_زاده_آملی : کتاب "دروس #معرفت_نفس " را برای هشیارى و بيدارى جوانان گفته ام. 📗 کتاب گف
⭕️ استماع اقلا ۱۰۰ جلسه صوتی این کتاب ( توسط تدریس استاد ) تاثیر بنیادین و جوهری و اساسی در رسوخ به مبانی عرفانی و مبانی فلسفی دارد ... ⭕️ البته دوستانی که احساس میکنن کشش ندارند، دست بکشند ... ⭕️ ولی انصافا برای افراد مستعد آنچنان زمینه ی قدرتمندی را ایجاد خواهد کرد، که فلسفه را با دید خیلی وسیع تر و با ذهنی باز تر و با قلبی قوی تر پیش خواهند برد ... والله المستعان التماس دعا 🙏 ✅ @feghheakbar
💎 وظیفه حوزه در عصر حاضر وظیفه حوزه در حال حاضر، تربیت و پرورش #فیلسوف_الهی است؛ که این امر تنها در سایه یک مدیریت علمیِ دقیق امکان پذیر خواهد بود - علامه #جوادی_آملی ♦️ فلسفه اسلامی ✅ @feghheakbar
🔴 دوستانی که می خواهند اطلاعات بسیار وسیعی در زمینه سیر مطالعاتی فلسفه داشته باشند به کانال فلسفه اسلامی در تلگرام رجوع نمایند و 👈 را سرچ کنند مطالب وسیعی در این زمینه از محققین برجسته این عرصه به دست خواهید آورد ... 🔴 تلگرام: https://telegram.me/joinchat/AAAAAD_7fLJUCmU8CcTMVw@feghheakbar
استاد #صمدی آملی : شروع بدائه الحکمه با شروع شرح لمعه ... ✅ @feghheakbar
حوزه علمیه تمدن ساز
استاد #صمدی آملی : شروع بدائه الحکمه با شروع شرح لمعه ... ✅ @feghheakbar
💎 شروع بدائه الحکمه با شروع شرح لمعه عزیزان طلاب می توانند در معیت شرح لمعه، شروع به خواندن بدائه الحکمه نمایند، و تا رسیدن به کتب سنگین بالاتر همانند شرح اشارات و اسفار و شفا در معقول بتوانند به پایان علوم ظاهری هم برسند و به مرحله اجتهاد یا قریب به اجتهاد برسند که .... 📗 حامل اسرار استاد آملی، ص ۳۰ (برای اطلاع از سیر مطالعاتی فلسفه و عرفان استاد صمدی، به این کتاب رجوع شود) ♦️ کانال فلسفه اسلامی: ✅ @feghheakbar
📔 موفقیت از آن شماست، اثر ریچارد دنی، ترجمه مهدی قراچه داغی، ص ۱۷۶ ✅ @feghheakbar
✅ @feghheakbar
💎 مشکل گشای اساسی راه معرفت و پیشرفت علامه : يك روايتى كه بدون سند و يا ضعيفى كه در آن نهى از فلسفه شده است، از اين سوء استفاده كرده و از اين نام بهره بردارى غلط نموده اند و آن گاه هر طرز تفكّر و تعقّلى را محكوم می کنند كه از خواندن فلسفه نهى شده است. آخر كسى به آنان نمی گوید: كدام فلسفه؟! آيا فلسفه مادّيّين و دهريّين و حكماى قبل از اسلام از ايرانيان و مصريان و هنديان و يونانيان؟ و يا فلسفه اسلام كه يك دنيا درخشش دارد، و يك دنيا عظمت و ابَّهت و جَلال دارد؟ كتابهاى صدر المتألّهين شيرازى رضوان الله عليه حقّاً موجب فخر عالم تشيّع و بلكه عالم اسلام است؛ تحقيقات و تدقيقات اين راد مرد بزرگ در زواياى و ، مشكل گشاى اساسى راه معرفت و پيشرفت است. پس چقدر ناجوانمردى است كه از اسم فلسفه و تشابه لفظى آن با فلسفه اسلام بخواهيم با تردستى جا بزنيم؛ و آن طرز مَنْهى را بدين طرز پسنديده و معروف قالب كنيم. 📚 امام شناسى، ج۵، ص ۱۸۹ ♦️ کانال فلسفه اسلامی: ✅ @feghheakbar
🔴 مخاطب هشدار انقلاب (در مورد در خطر بودن انقلابیگری در حوزه)، بیشتر متوجه بزرگان و زعمای حوزه و جامعه مدرسین است تا طلاب جوان ... ✅ @feghheakbar
4_239980537454789599.mp3
15.15M
استاد 🔴 چه کسی گفته فقط بخوان؟! 🔴 نیاز جدی به مجتهد در و 🔴 چرا فقط در استنباط احکام، اجتهاد می کنید؟! ♦️ کانال حوزه و فلسفه: ✅ @feghheakbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 استاد : 🔸خداوند درقیامت این حوزه و علما را محاکمه خواهد کرد 🔸مقصر اصلی رواج سکولاریسم، حوزه های علمیه اند...هر کجا که حوزه ها حضور ندارند، سکولاریزم حضور پیدا می کند ✅ @feghheakbar
علامه #مصباح_یزدی : فلسفه علاوه بر نقش اثباتى و سازنده ى بى نظير، دارای نقش دفاعی و تهاجمی بى بديلى نيز هست و در گسترش فرهنگ اسلامی و ويرانى فرهنگ هاى ضد اسلامی، فوق العاده موثر مى باشد. 📗 آموزش فلسفه، ج۱، ص ۱۰۳ ♦️ کانال فلسفه اسلامی: ✅ @feghheakbar
📕 اثر مرکب، دارن هاردی، ص ۵۳ ✅ @feghheakbar
#رهبرمعظم انقلاب : چالش اصلی روحانیت تبيين و تعلیم دين به معناى واسع کلمه بوده است؛ تعلیم فقه الله، فقه الدین. فقه فقط فروع نيست؛ فقه اکبر، توحید و معارف است؛ چيزهايى است که با غور در مسائل عقلی بايد ان ها را به دست اورد و فهمید و با تهذیب نفس صيقل داد. - در دیدار برخی حوزویان- ۱۵ تیر ۸۳ ♦️ کانال فلسفه اسلامی: ✅ @feghheakbar
علامه #مصباح_یزدی : ... اما امروزه همه چیز در "قالب مباحث علمی" قرار گرفته و افرادی با علم فلسفه در راستای این شبهات تحقیق می کنند. وظیفه اصلی پاسخ به این شبهات به عهده حوزویان است. ♦️ کانال فلسفه اسلامی: ✅ @feghheakbar
4_6012520229429575842.mp3
641.4K
🔴 علامه : امام صادق (ع) فرمودند: قائم ما وقتی ظهور می کنند با مشکلی سخت تر ازمشکل پیغمبر ص مواجه می شوند... 📛و آن شبهه ی است📛 @mesbahbasir_com@feghheakbar
علامه #مصباح_یزدی : شیطانی ترین شبهه طول تاریخ بشریت، شبهه ی #تعدد_قرائات است ✅ @feghheakbar
حوزه علمیه تمدن ساز
علامه #مصباح_یزدی : شیطانی ترین شبهه طول تاریخ بشریت، شبهه ی #تعدد_قرائات است ✅ @feghheakbar
🔴 🔴 💎 سرایت شیطانی ترین طول تاریخ بشریت به همه ی اقشار استاد : روزی در شهرستان قم با تاکسی به محل درس می‌رفتم که راننده تاکسی سؤالی پرسید. سؤال راننده درباره نماز مسافری بود که سفرش مقدمه شغلش باشد؛ مانند معلمی که سفر می‌کند تا به محل تدریس‌اش برسد. آیا نماز چنین مسافری قصر است یا تمام؟ بنده عرض کردم، فتوای مشهور فقها، این است که نماز چنین مسافری تمام است؛ ولی برخی نیز به نماز قصر فتوا داده‌اند. ایشان پرسید حالا نمی‌توان فتوا داد که این مسافر، نماز نخواند و نمازش ساقط گردد؟! گفتم نماز از هیچ مکلفی در هیچ حالتی ساقط نمی‌شود؛ هرچند ممکن است نمازش، شکسته یا نشسته گردد. راننده تاکسی گفت: مگر نه این است که دین، قرائت‌های مختلف دارد؛ پس اگر یک قرائت این است که نماز مسافر، قصر است و قرائت دیگر، تمام است؛ پس چرا قرائت سومی، مبنی بر نماز نخواندن نباشد؟! این پرسش، به شدت مرا تکان داد که عجبا، مسأله قرائت‌های مختلف از دین که به تعبیر استاد ، شیطانی‌ترین شبهه دینی در طول تاریخ بشریت بوده، چگونه به راننده تاکسی نیز سرایت کرده است. در فرصت کوتاهی توانستم با زبان ساده به او بفهمانم که تعدد فتوا با قرائت‌های مختلف از دین تفاوت دارد و اینکه تعدد فتوا، زاییده اجتهاد است و اجتهاد، خود مبتنی بر روش‌شناسی و معینی است. نباید از تعدد فتوا، نتیجه هر فهم سقیم و نادرستی از دین را داشت. همانگونه که از اختلاف پزشکان، نباید به نظری خارج از روش‌شناسی پزشکی روی آورد. دیدگاه قرائت‌های مختلف از دین، در واقع، به معنای نفی مدرن گونه دین و حقایق و معارف و احکام و ارزش‌های دینی است. 🍃 @khosropanah_ir ♦️ کانال فلسفه اسلامی: ✅ @feghheakbar
🔴 با چند پست فوق بیان شد که؛ ۱. بزرگترین شبهه ای که امام زمان (عج) با آن مواجه می شود، است ۲. شیطانی ترین شبهه طول تاریخ بشریت، است ✅ @feghheakbar
🔴 🔴 🔶 سوال: آیا کسی در رد شبهه ی فوق ( )، اثری نگاشته ؟ 🔶 پاسخ: شبهه ی فوق آن چنان در جامعه و به ویژه دانشگاه های ما فراگیر است که آیت الله العظمی و آیت الله ( مدیر حوزه های کشور) و استاد (مدرس خارج کلام) و استاد و بسیاری از محققین باسواد و انقلابی، در تحلیل و رد آن شبهه کتاب مستقل ( تحت نام ) نوشته اند ... 👈 در ادامه به معرفی برخی از این آثار می پردازیم 🔴 👈 البته روشن است که برخی از کتب هم تحت عنوان اند، اما نه در مقام رد شبهه تعدد قرائات برآمده اند بلکه در مقام اثبات آن قلم زده اند؛ مانند برخی از روشنفکران غرب زده ... ✅ @feghheakbar
🔴 #هرمنوتیک اثر آیت الله العظمی #سبحانی انتشارات: امام صادق (ع) ✅ @feghheakbar
🔴 #هرمنوتیک اثر آیت الله #اعرافی انتشارات: اشراق و عرفان ✅ @feghheakbar
🔴 #هرمنوتیک و منطق فهم دین اثر ‌استاد علی #ربانی_گلپایگانی انتشارات: حوزه علمیه ✅ @feghheakbar
🔴 آشنایی با #هرمنوتیک اثر دکتر صفدر الهی راد انتشارات موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی و انتشارات سمت ✅ @feghheakbar