eitaa logo
حوزه علمیه تمدن ساز
4.4هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
575 ویدیو
94 فایل
فضایی طلبگی برای نگاهی راهبردی‌تر و عمیق‌تر ... ✏نقد تحجر ✏نقد التقاط @amin_dehghani ◾صوت @s_feghheakbar
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 چرا شما کار نمی کنید؟! بسیار خوب! شما این همه اشکال[به فلسفه] دارید و این همه انقلاب و اسلام و حوزه و جهان معاصر توقع دارند و شما هم توقع دارید، مگر ما جلو کسی را گرفته ایم؟ مگر ما دهان کسی را بسته ایم؟ مگرپول دست ماست که به کسی بدهیم یا ندهیم؟ همه اش پیش شماست؛ موسسه دارید، نهاد دارید، دانشگاه دارید، چهل سال است که در مناصب مختلف حضور دارید. اگر انتقادی هست شما آستین بالا بزنید و کار کنید. اگر این وظیفه زمین مانده ای است که فلسفه اسلامی باید انجام می داده و انجام نداده است، شما انجام بدهید. الحمدلله اطلاعاتتان خوب است، امکاناتتان هم زیاد است و علمای زیادی را هم مصادره کرده اید. پول امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) و از سهم امام هم از بعضی از آقایان خدمت تان میرسد. از این امکانات استفاده کنید؛ چرا شما کار نمیکنید؟ چرا همیشه شما طلبکار هستید و فلسفه بدهکار؟ [ای کاش]کسی بیاید از شما طلب بکند بگوید شما چه کردید؟ شما که خودتان را وارث مکتب معارف اهل بیت و روایات می دانید یک کار نشان بدهید که سرش به تنش بیارزد.! آن هم در همین حوزه ای که خودتان را وارث میدانید. نمیگوییم در آن جایی که مربوط به فلسفه است کاری انجام بدهید؛ به انتقاداتتان به فلسفه هم کاری ندرایم. بعد از 40 سال تازه مجموعه آثار آقا میرزا مهدی اصفهانی[موسس مکتب معارف مشهد] را چاپ کردند. کار شما کجاست؟ کار قابل ارائه کجاست؟ کاری که حوزه به رسمیت بشناسد. کار علمی هم ویژگی هایی دارد؛ مرحوم آیت الله خویی(ره) کار علمی کردند و درتمام مدارس خوانده میشود و نقد میشود؛ مرحوم امام(رضوان الله تعالی علیه) حرف علمی زدند که در حوزه علمیه طرح و بحث میشود. شما اگر کار علمی کردید ارائه بدهید تا بررسی شود ؟ اینکه کارها یک گوشه ای در زیرزمین باشد سودی ندارد. متاسفانه این یک عادت شده است که همه یا مطالبه میکنند یا سخنگوی مطالبات مردم شده اند. اگر کسی کار نمی کند شما آستین بالا بزنید و مطالبات را برآورده بکنید! _ استاد کرمانشاهانی، درس اصول فلسفه و روش رئالیسم @osul_e_falsafeh ♦️ کانال حوزه و فلسفه: ✅ @feghheakbar
🍀 نشر حداکثری ‏ساعت هایمان را کوک کنیم ! یٰا صٰاحِبَ الزْمانْ اَدْرِکنٰا وَ انْظُرْ إِلَیْنَا نَظْرَةً رَحِیمَة... پویش همگانی ‎ ( دعای ‎ ) به نیت تعجیل در فرج امام زمان (عج) و رفع گرفتاری از مردم از سه شنبه ۲۰ اسفند رأس ساعت ده شب به مدت چهل شب
____________ 💢 انتساب جلوگیری از قرنطینه کردن قم به روحانیت، دروغ احمقانه انسان‌های بی‌هویتی است که قصد تخریب حوزه علمیه را دارند. روحانیت و مرجعیت از آغاز گسترش ویروس تابع متولیان دولتی بودند. _ استاد
💎 تا فلسفه اسلامی (به ویژه حکمت متعالیه) قوی نشده‌اید، وارد تحصیل نشوید سوال از استاد : حقیر طلبه سطح ۲ حوزه هستم و می‌خوام در کنار دروس حوزه تحصیلات دانشگاهی رو هم دنبال کنم، با مطالعه و تحقیق به این نتیجه رسیدم که در رشته فلسفه دین ادامه تحصیل بدم.از استاد محترم خواهشی دارم و اینکه حقیر رو راهنمایی کنند و کتب و جزواتی که برای کنکور کارشناسی ارشد نیاز هست رو معرفی کنند و در کنار این‌ها ، کتب و رساله هایی که به بنده در جهت رسیدن به این هدف، کمک میکنه رو خواستارم که معرفی کنند. با تشکر و آرزوی طول عمر و صحت برای استاد عزیز پاسخ استاد: پیشنهادم این است که تا فلسفه اسلامی قوی نشده وارد تحصیل فلسفه دین نشوید و در تحصیل فلسفه آموزش فلسفه و نهایه الحکمه و الشواهد الربوبیه خوانده شود و بعد وارد تحصیل ارشد فلسفه دین بشوید. 🍃 @khosropanah_ir ♦️ کانال حوزه و فلسفه: ✅ @feghheakbar
مجموعه آثار استاد محمد حسین زاده متن ۱۶ عنوان كتاب از آثار حجت‌الاسلام استاد محمد حسین‌زاده به زبان فارسی در موضوع و آقای حسین زاده، استاد مسلّم معرفت شناسی هستند
هدایت شده از حوزه علمیه تمدن ساز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 نشر حداکثری به حوزویان علامه : "عالم زمان شناس" ، به شبهه عبائیه نائینی نمی پردازد. به شبهه و می پردازد که دانشجویان ما را بی نماز می کند. ♦️ حوزه و فلسفه: ✅ @feghheakbar
۱۱ 💎 «نظام معرفت شناسی صدرایی» مولف: عبدالحسین | پناهی‌آزاد تعداد صفحات: ۴۲۰ ناشر: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ♦️ کانال حوزه و فلسفه: ✅ @feghheakbar
حوزه علمیه تمدن ساز
#معرفی_کتاب ۱۱ #معرفت_شناسی #حکمت_متعالیه 💎 «نظام معرفت شناسی صدرایی» مولف: عبدالحسین #خسروپناه |
۱۱ 💎 «معرفت شناسی صدرایی» مولف: عبدالحسین | پناهی‌آزاد تعداد صفحات: ۴۲۰ ناشر: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی صدرالمتألهین شیرازی فیلسوف بلند آوازه و مؤسس حکمتی جامع مکاتب پیش از خود و همساز با معارف وحیانی اسلام است. حکمت ایشان مباحث گستردۀ ، ، و را با عمق و دقت بسیار کاوید و از رهگذر تلاش ها و تحقیقات و تبعیت کامل از دستورات دین، به کشف و اثبات معارف بلندی نایل گشت. بخشی از مباحث ایشان به معرفت، احکام و احوال آن اختصاص یافته است. او در سخنان خود در این موضوع، که با حوزه های پیش‌گفته ارتباط متقابل دارد، آرا و نظرات مختلف دیگران را به تفصیل ذکر و بررسی و گاه نقد و سپس نظر خویش را تبیین، اثبات و از آن دفاع کرده است. نظام معرفت شناسی خویش را با تکیه بر اندوخته های حمکت اسلامی پیش از خود و با ارائه نظریات بدیع و گاه با نقد های مفصل بر دیدگاه های پیشینیان شکل داد. ایشان اثری ویژه و مستقل را به این موضوع اختصاص نداد، اما مبانی معرفت شناختی خود را آنچنان در آثار گوناگون خود و در مسیر اثبات نظرات مختلف حکمی، عرفانی و دینی به کار برد که حاکی از انسجام ساختار و نظم سازمان معرفت شناسی وی دارد که این معنا با نظری کوتاه بر نظریات نو و گاه نقدهای مبسوط و مبنایی او بر دیگران روشن تر می شود. کتاب نظام معرفت شناسی صدرایی در یک مقدمه و دو بخش تدوین شده است. بخش اول این کتاب با عنوان هستی شناسی معرفت به مباحثی چون _ چیستی معرفت، _ اقسام معرفت، _ هویت معرفت، _ ماهیّت معرفت، _ ارکان معرفت _ و ترابط معرفت با عالم و معلوم می پردازد. بخش دوم این کتاب با عنوان معرفت شناسی به _ امکان معرفت، _ فرایند و مکانیزم معرفت، _ منابع معرفت، _ قلمرو معرفت، _ تئوری های صدق، _ ارزش و معیار معرفت، _ و شرایط و موانع معرفت اشاره دارد. ♦️ کانال حوزه و فلسفه: ✅ @feghheakbar
⁉️ پرسش: جناب استاد در یک سخنرانی در باب تفسیر متون مقدس می‌گوید: اگر ما تفسیر ید الله فوق ایدیهم در قرآن را تفسیر به قدرت الهی کردیم باید به همان ترتیب متن انجیل و تورات را که مثلا یعقوب با خدا کشتی می‌گیرد و العیاذبالله زنای با محارم پیامبران در کتاب مقدس را هم تفسیر عرفانی و متعالی کنیم و بگوییم مفهوم بدی ندارند، واگرنه گرفتار یک بام و دو هوا می‌شویم. آیا نظر ایشان صحیح است؟ پاسخ: تفسیر یدالله فوق ایدیهم به قدرت الهی توجیه زبان‌شناختی و نصوص دینی دارد یعنی قواعد زبان‌شناختی و نیز روایات معصومین علیه‌السلام چنین تفسیری را بیان کرده‎‌اند، پس قیاس این مطلب با توجیه عبارت‌هایی که ضوابط زبان‌شناختی ندارند، قیاس مع الفارق است. ➖➖➖➖➖➖ 📩 شما می‌توانید پرسش‌های خود از استاد را به آیدی زیر در پیام‌رسان‌ ایتا ارسال کنید. 🔻پیامگیر ایتا: https://eitaa.com/admin_drkhosropanah 🌐 @khosropanah_ir
💎 تفاوت فيلسوف و متکلم علامه : فيلسوف اول استدلال مى کند و بعد معتقد مى شود و متکلم بالعکس. 📙 هزار و يک نکته، نکته ۸۷۵ ♦️ کانال حوزه و فلسفه: ✅ @feghheakbar
هدایت شده از عارفانه
❖ نقل قول استاد رضایی تهرانی از آیت الله جوادی آملی درباره شیوه‌ مطالعه تفسیر المیزان 🆔 @Arefane