4- وحدت از منظر آیت الله بروجردی.mp3
5.59M
🔰 وحدت از منظر آیتالله بروجردی رحمتاللهعلیه
🎙 گزیدهای از بیانات استاد محقق حاج آقای موسوی دام عزه به مناسبت عید نهم ربیع
#️⃣ #حدیث_ناب #فقه_الحدیث #کلام_ناب #نه_ربیع #برائت #عید_برائت #وحدت
♦️ ما را در اینستاگرام دنبال کنید...
🆔 @feghhevelayat
فقه ولایت
🏵✨🏵✨🏵✨🏵✨🏵✨🏵✨
✨🏵✨🏵✨🏵✨🏵✨🏵✨
🏵✨
✨🏵
🏵
💢ظهور ناسوتی عقل کل، محمد مصطفی صلّیاللهعلیهوآله
🔰بهحکم حدیث «دِعَامَةُ الْإِنْسَانِ الْعَقْلُ» (۱) استوانۀ انسان مرتبۀ عقلانیت است و کمال عقل انسانی به فنا در عقل کل و مقام خاتمیت است؛ چه سراسرِ وجودِ نازنین او، عقلِ محضِ فعال است: «ما أَنْتَ بِنِعْمَةِ رَبِّكَ بِمَجْنُونٍ؛ تو، به لطف پروردگارت، ديوانه نيستى» (۲).
💠اولین مخلوقی که خلقتش مباشرةً منسوب به حقتعالی است، جناب عقل است: «أَوَّلُ مَا خَلَقَ اللَّهُ الْعَقْلُ؛ اولین مخلوق خداوند عقل است» (۳)؛ چنانکه خود خاتم صلّیاللهعلیهوآله فرمود: «أَوَّلُ مَا خَلَقَ اللَّهُ نُورِي ابْتَدَعَهُ مِنْ نُورِهِ وَاشْتَقَّهُ مِنْ جَلَالِ عَظَمَتِهِ؛ اولین مخلوق خداوند نور من است که خداوند آن را از نور خود ابداع فرموده و از شکوه بزرگی خود مشتق ساخته است» (۴).
✅و یا وقتی جابر بن عبدالله انصاری از آن حضرت در مورد اولین مخلوق خداوند سؤال میکند حضرت میفرمایند: «نُورُ نَبِيِّكَ يَا جَابِرُ؛ نور پیامبر تو ای جابر» (۵).
🔅عظمت عقل کل در این روایت است که امام صادق علیهالسلام فرمودند: «قَالَ رَسُولُ اللَّهِ خَلَقَ اللَّهُ الْعَقْلَ فَقَالَ لَهُ أَدْبِرْ فَأَدْبَرَ ثُمَّ قَالَ لَهُ أَقْبِلْ فَأَقْبَلَ ثُمَّ قَالَ مَا خَلَقْتُ خَلْقاً أَحَبَّ إِلَيَّ مِنْكَ قَالَ فَأَعْطَى اللَّهُ مُحَمَّداً تِسْعَةً وَتِسْعِينَ جُزْءاً ثُمَّ قَسَمَ بَيْنَ الْعِبَادِ جُزْءاً وَاحِداً؛
🔸رسولخدا صلیاللهعلیهوآله فرمود: خداوند عقل را آفرید و به او فرمود عقب برو عقل نیز عقب رفت سپس فرمود جلو بیا عقل نیز جلو آمد سپس خداوند فرمود: مخلوقی را نیافریدم که از تو بیشتر آن را دوست داشته باشم. حضرت صادق علیهالسلام فرمود: پس خداوند نودونه جزء از عقل را به محمد صلیاللهعلیهوآله عطا فرمود و آن یک جزء را میان بندگانش تقسیم کرد» (۶).
✨و اما نور عقل کل چنین وصف شده است: «إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَجَلَّ خَلَقَ الْعَقْلَ مِنْ نُورٍ مَخْزُونٍ مَكْنُونٍ فِي سَابِقِ عِلْمِهِ الَّتِي لَمْ يَطَّلِعْ عَلَيْهِ نَبِيٌّ مُرْسَلٌ وَ لَا مَلَكٌ مُقَرَّبٌ؛ همانا خداوند عزوجل عقل را از نوری مخزون و مخفی در علم سابق خود آفرید؛ آن علمی که هیچ پیامبر مرسل و هیچ فرشتۀ مقربی بر آن مطلع نشده است»(۷).
✅ محصل این فرمایش اینکه کانون نور عقل کل و کلالعقل، حضرت خاتم، محمد مصطفی صلّیاللهعلیهوآله است که مقام حبیب الهی علی الاطلاق بر ایشان صادق میآید.
🔹حبیب بر وزن فعیل هم معنای فاعلی دارد و هم معنای مفعولی که برشدت، ذاتی بودن و ثبوت صفت حب در طرفین دلالت میکند؛ یعنی خدای سبحان و وجود عرشی رسولش نسبت به یکدیگر هم محب و هم محبوباند و این در حالی است که صفت محبت در آنان ذاتی هرکدام است.
🔺روی این اساس بهحکم لمیزلی، تبعیت از حضرت ایشان مُحبّ خدا را به سر حد مقام محبوب الهی نائل میکند: «قُلْ إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُوني يُحْبِبْكُمُ اللَّهُ؛ بگو: اگر خدا را دوست داريد، از من پيروى كنيد تا خدا دوستتان بدارد» (۸).
🔆باری در عظمت ولادت پیامبر خاتم صلیاللهعلیهوآله همین بس که فرزند برومندش امام صادق علیهالسلام دریکی از زیارات فرمودند: «كَشَفْتَ عَنْ نُورِ وِلَادَتِهِ ظُلَمَ الْأَسْتَارِ وَأَلْبَسْتَ حَرَمَكَ بِهِ حُلَلَ الْأَنْوَارِ؛ خدایا به نور ولادت او تاریکی حجابها را برطرف نمودی و بهواسطۀ او بر حَرَمت جامههای نور پوشاندی» (۹).
🤲 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی نُورِ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ فِي الْأَنْوَارِ
🖊 سید ابراهیم موسوی
🗓۱۷ ربیعالاول – آبان ماه ۱۳۹۸
📚منابع:
1️⃣ كافی: ج ۱، ص ۲۵. (شیخ کلینی، تهران: دار الکتب الاسلامیه، ۱۴۰۷ ق).
2️⃣ قلم/ ۲.
3️⃣ عوالي اللئالي: ج ۴، ص ۹۸. (ابن ابی جمهور، قم: دار سید الشهداء، ۱۴۰۵ ق).
4️⃣ مشارق أنوار اليقين: ص ۶۱. (حافظ برسی، بیروت: اعلمی، ۱۴۲۲ ق).
5️⃣ بحار الأنوار: ج ۱۵، ص ۲۴. (علامه مجلسی، بیروت: دار احیاء التراث العربی، ۱۴۰۳ ق).
6️⃣ المحاسن: ج ۱، ص ۱۹۲. (احمد بن ابیعبدالله برقى، قم: دارالکتب الاسلامیه، ۱۳۷۱ ش).
7️⃣ الخصال: ج۲، ص ۴۲۷. (شیخ صدوق، قم: جامعه مدرسین، ۱۳۶۲ ش).
8️⃣ آلعمران/ ۳۱.
9️⃣ إقبال الأعمال، ج ۲، ص ۶۰۶. (سید بن طاووس، تهران: دار الکتب الاسلامیه، ۱۴۰۹ ق).
#⃣#حدیث_ناب #فقه_الحدیث #کلام_ناب #رسول_خدا
♦️ ما را در اینستاگرام دنبال کنید...
🆔 @feghhevelayat
فقه ولایت
🌸✨🌸✨🌸✨🌸✨🌸✨🌸✨
✨🌸✨🌸✨🌸✨🌸✨🌸✨
🌸✨
✨🌸
🌸
🔆خورشید تابان علم امام صادق علیهالسلام
👤 «شیخ مفید» رحمتاللهعلیه میگوید: «نَقَلَ النَّاسُ عَنْهُ مِنَ الْعُلُومِ مَا سَارَتْ بِهِ الرُّكْبَانُ وَانْتَشَرَ ذِكْرُهُ فِي الْبُلْدَانِ وَلَمْ يُنْقَلْ عَنْ أَحَدٍ مِنْ أَهلِ بَيْتِهِ الْعُلَمَاءِ مَا نُقِلَ عَنْهُ وَلَا لَقِيَ أَحَدٌ مِنْهُمْ مِنْ أَهْلِ الْآثَارِ وَنَقَلَةِ الْأَخْبَارِ وَلَا نَقَلُوا عَنْهُمْ كَمَا نَقَلُوا عَنْ أَبِيعَبْدِاللهِ؛
💠 مردم بهاندازهای علوم را از او نقل میکردند که سواران برای انتقال آن در سیر بودند و نام او در شهرها #منتشر_میشد و از احدی از اهلبیت او، آن مقدار که از او نقل حدیث شده نقل نشد و آن مقدار که ناقلین اخبار و احادیث از ایشان نقل حدیث نمودهاند از سایرین اینگونه نقل ننمودهاند» (الإرشاد: ج ۲، ص ۱۷۹).
✅ آری امام صادق علیهالسلام #اقیانوسی_از_علم است که تنها نهر آبی از آن به ما رسید و حتی #مخالفین و معاندین نیز نمیتوانند وسعت این اقیانوس را #نادیده بگیرند.
👤 «جاحظ» یکی از علمای تندخوی #عامه است که در مورد امام صادق علیهالسلام میگوید: «علم او #تمام_عالم را فراگرفته است و اگر علم او را از عالم بگیرند دنیا در #تاریکی فرو میرود».
🔸حال آنچه از امام صادق علیهالسلام برای این عالم سنّی متجلّی شده بهقدر سعۀ وجودی اوست و الا اصل وجود حضرت #غیرقابل_درک و توصیف است.
🔰بهاندازهای علم حضرت مشهود و معروف بود که احدی در #امامت ایشان شک و شبهه نداشت درحالیکه برای امام رضا علیهالسلام که عالم آل محمد صلّیاللهعلیهماجمعین است، به دلیل جریان واقفیون مشکلاتی به وجود آمد و همینطور برای امام جواد علیهالسلام؛ اما برای امام صادق علیهالسلام احدی #جرئت_تشکیک و شبهه افکنی نداشت.
👤 «شیخ مفید» رحمتاللهعلیه دراینباره میگوید: «وَكَانَ لَهُ مِنَ الدَّلَائِلِ الْوَاضِحَةِ فِي إِمَـامَتِهِ مَا بَهَرَتِ الْقُلُوبَ وَأَخْرَسَتِ الْمُخَالِفَ عَنِ الطَّعْنِ فِيهَا بِالشُّبُهَاتِ؛ بهقدری دلایل امامت امام صادق علیهالسلام واضح و روشن بود که در دلها #میدرخشید و زبان مخالفین را از طعن و شبهه افکنی #لال_مینمود» (الإرشاد: ج ۲، ص ۱۷۹).
📗برگرفته از کتاب #غروب_صبح_صادق از تالیفات استاد محقق حاج آقای موسوی دام عزه
#️⃣ #کلام_ناب #امام_صادق #معرفی_کتاب
♦️ ما را در اینستاگرام دنبال کنید...
🆔 @feghhevelayat
فقه ولایت
🌺🍀🌺🍀🌺🍀🌺🍀🌺
🍀🌺
🌺
💢 تجلی اصول دین در صلوات بر محمد و آلمحمد علیهمالسلام
5️⃣ اصول دین مبین اسلام که در پنج محور قرارگرفته، همانا در صلوات بر آلالله علیهمالسلام متجلی گردیده است.
🔰بعضی از اهل معرفت این مطلبِ رصین را چنین تقریر کردهاند:
1⃣ «اللَّهُمَّ» اقرار به توحید است.
2⃣ هنگامیکه نام نامی ختمیمرتبت را میبریم و بر او درود میفرستیم، درواقع مُقرّ به نبوت ختمیۀ مصطفویه شدهایم.
3⃣ و آنگاهکه آلالله و أقطاب محمدیین علیهمالسلام را ضمّ به جدّ امجدشان کردیم، همانا اقرار به امامت کبری و ولایت عظمی داشتهایم.
4⃣ و هرگاه حق این انوار قدسی را ادا نمودیم، به اصل عدل و عدالت راهیافتهایم.
5⃣ و وقتی به محوریت ایشان به ثواب و عقاب در قیامت معتقد شدیم، درواقع به اصل اصیل معاد که حیات برتر است، عقیدهمند گردیدهایم.
📌 بنابراین، از این ذکر الهی بالأخص در روزهای پنجشنبه و جمعه که بهترین ظرف زمانی این ذکر است غافل نباشیم.
🤲 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَاللْعَنْ أَعْدَائَهُمْ مِنَ الْجِنِّ وَالْإِنْسِ أَجْمَعِینَ
🖊 مکتوبهی استاد محقق حاج آقای موسوی دام عزه
#⃣ #کلام_ناب #صلوات #اصول_عقاید #ذکر #فقه_الحدیث
♦️ ما را در اینستاگرام دنبال کنید...
🆔 @feghhevelayat
💐✨💐✨💐✨💐✨💐✨
✨💐✨💐✨💐✨💐✨
💐✨
✨
💢امام صادق علیهالسلام به فرزند خود اسماعیل فرمودند:
💍 هر کس در حالی صبح کند که انگشتر عقیقی به دست راست خود دارد و قبل از آنکه کسی را ببیند نگین انگشتر را به سمت داخل دست بچرخاند و سورۀ انا انزلناه را بخواند و سپس بگوید:
🤲 آمَنْتُ بِاللهِ وَحْدَهُ لَا شَرِيكَ لَهُ وَكَفَرْتُ بِالْجِبْتِ وَالطَّاغُوتِ وَآمَنْتُ بِسِرِّ آلِ مُحَمَّدٍ وَعَلَانِيَتِهِمْ وَظَاهِرِهِمْ وَبَاطِنِهِمْ وَأَوَّلِهِمْ وَآخِرِهِمْ؛
به خدایی که یکتاست و هیچ شریکی ندارد ایمان آوردم و به جبت و طاغوت کافرم و به سر آل محمد و علانیتشان و ظاهر و باطنشان و اول و آخرشان ایمان آوردم؛
✅وقَاهُ اللهُ فِي ذَلِكَ الْيَوْمِ شَرَّ ما يَنْزِلُ مِنَ السَّماءِ وَما يَعْرُجُ فِيها وَالْأَرْضِ وَما يَخْرُجُ مِنْها وَكَانَ فِي حِرْزِ اللهِ وَحِرْزِ وَلِيِّهِ حَتَّى يُمْسِي
خداوند او را در آن روز از بدیهای نازل از آسمان و عروج کننده به آن و شروری که از زمین است و از آن خارج میشود حفظ میکند و تا شب در حرز خدا و ولی او خواهد بود.
الأمان من أخطار الأسفار والأزمان: ص ۵۲؛ عدة الداعي: ص ۱۲۹
#حدیث_ناب #دستور_العمل #امام_صادق #برائت #دعا
♦️ ما را در اینستاگرام دنبال کنید...
🆔 @feghhevelayat
فقه ولایت
🌸✨🌸✨🌸✨🌸✨🌸✨🌸✨
✨🌸✨🌸✨🌸✨🌸✨🌸✨
🌸✨
✨🌸
🌸
🎊 میلاد پربرکت فقیه و محدث بزرگ حضرت عبدالعظیم حسنی علیهالسلام خجسته باد.
🔰امام هادی علیهالسلام به یکی از اهالی ری فرمودند: «أَمَا إِنَّكَ لَوْ زُرْتَ قَبْرَ عَبْدِ الْعَظِيمِ عِنْدَكُمْ لَكُنْتَ كَمَنْ زَارَ الْحُسَيْنَ؛ اگر قبر عبدالعظیم را در شهرری زیارت کنی، چنان است که گویی امام حسین علیهالسلام را زیارت کردهای» (كامل الزيارات: ۳۲۴).
🔍 وجه اینگونه ثواب برای زیارت ایشان را با استفاده از بیان علامه طباطبایی رحمتاللهعلیه چنین میتوان گفت:
🚫 در بین بعضی از امامزادگان، مسئلۀ عُجب وجود داشته است. مثلاً بعضی از سادات بنی الحسن علیهالسلام نسبت به سادات و ائمۀ بنی الحسین علیهالسلام حسادت میکردند که چرا نسل امامت در خانوادۀ امام حسن علیهالسلام نباید باشد!؟
⚠️ فلذا زیر بار امامت ائمۀ بنی الحسین علیهالسلام نمیرفتند و بعضاً در امور جاریه، در مقابل نصوص واضحۀ ائمه علیهمالسلام اجتهاد میکردند.
🔅 اما در میان بنی الحسن علیهالسلام جناب عبدالعظیم حسنی علیهالسلام ولایتپذیر و ولایتمدار بودند و در محضر امام رضا، امام جواد و امام هادی علیهمالسلام تلمذ داشتند تا اینکه بهعنوان یک فقیه بصیر و محدث خبیر بروز نمودند.
✅ باری جناب ایشان چنان ابعاد اربعۀ جمادی، نباتی، حیوانی و عقلانی خود را شکستند و جوّ حسادت و خودبرتربینی را محو کردند که در مقابل امام زمانش زانو زد و گفت:
💠 «يَا ابْنَ رَسُولِ اللهِ إِنِّي أُرِيدُ أَنْ أَعْرِضَ عَلَيْكَ دِينِي فَإِنْ كَانَ مَرْضِيّاً أَثْبُتُ عَلَيْهِ حَتَّى أَلْقَى اللهَ عَزَّ وَجَلَّ؛ ای پسر رسول خدا من میخواهم که دینم را بر شما عرضه کنم تا اگر مورد رضایت شماست بر آن ثابت بمانم تا خدای عزوجل را ملاقات نمایم».
🏅و درنهایت مفتخر به این مدال گردید که امام به او فرمودند: «مَرْحَباً بِكَ يَا أَبَا الْقَاسِمِ أَنْتَ وَلِيُّنَا حَقّاً؛ آفرین بر تو ای ابا القاسم، تو در حقیقت دوستدار مایی» (أمالی شیخ صدوق: ۳۳۸).
📌 ماحصل کلام اینکه، جناب عبدالعظیم حسنی علیهالسلام چنان فانی در ولایت ائمۀ بنی الحسین علیهالسلام شدند که جزاء آن عمل این شد که زیارت ایشان معادل زیارت سیدالشهدا علیهالسلام قرارگرفته است.
🖊 مکتوبۀ استاد محقق حاج آقای موسوی دام عزه
#️⃣ #حدیث_ناب #فقه_الحدیث #کلام_ناب #حضرت_عبدالعظیم #سیدالشهداء #امام_حسین
♦️ ما را در اینستاگرام دنبال کنید...
🆔 @feghhevelayat
فقه ولایت
💐✨💐✨💐✨💐✨💐✨💐✨
✨💐✨💐✨💐✨💐✨💐✨
💐✨
✨
💢رجوع به عترت طاهره علیهمالسلام، شرط تفسیر صحیح قرآن کریم
📖قرآن به عنوان کتاب هدایت و سعادت ابدی بشریت، باید انسانها را به سمت خوشبختی جاودانه رهنمون شود، اما دیده میشود که گمراهترین انسانها نیز گاهی به قرآن استناد میکنند و آیات آن را دلیل بر اعمال وحشیانۀ خود میدانند.
🔅 پس روشن میشود که قرآن بهتنهایی نمیتواند این مهم را محقَّق سازد و نیاز به متمم و مکملی دارد، که در واقع ضمانت تحقق اهداف عالیۀ آن باشد. با مراجعه به آیات قرآن، درمییابیم که این کتاب، به صفت «مثانی» متصف است:
📜اللهُ نَزَّلَ أَحْسَنَ الْحَديثِ كِتاباً مُتَشابِهاً مَثانِيَ تَقْشَعِرُّ مِنْهُ جُلُودُ الَّذينَ يَخْشَوْنَ رَبَّهُمْ؛ خداوند بهترین سخن را فرو فرستاد، که کتابی متشابه و مثانی (جُفت) است؛ و از شنیدن آن، بر اندام کسانی که از پروردگارشان در هراساند، لرزه میافتد (زمر/ ۲۳).
2️⃣ در معنای مثانی، اختلاف زیادی میان مفسران و اهل لغت وجود دارد، اما نزدیکترین معنا با معارف ناب شیعی که به واسطۀ روایات نیز تأیید میشود، «جفت و دوگانه بودن» است. یعنی قرآن کتابی است که بهتنهایی نمیتوان به آن رجوع کرد و برای دستیابی به هدایت و سعادت ابدی به واسطۀ آن، لازم است که قرآن و قرین آن، به طور همعرض مورد توجه قرار گیرند.
✅ در واقع مثانی بودن قرآن، ریشۀ حدیث شریف «ثقلین» است که رسولخدا صلیاللهعلیهوآله در آن، کلامالله و عترت خود را، عِدل و همسنگِ یکدیگر قرار داده است و میفرماید:
📜 إنِّي تَارِكٌ فِيكُمُ الثَّقَلَيْنِ كِتَابَ اللهِ وَعِتْرَتِي أَهْلَ بَيْتِي مَا إِنْ تَمَسَّكْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا بَعْدِي أَبَداً وَلَنْ يَفْتَرِقَا حَتَّى يَرِدَا عَلَيَّ الْحَوْضَ؛ من در میان شما دو چیز گرانبها بهجای میگذارم؛ کتاب خدا و عترت و اهلبیتم؛ که اگر به آن دو چنگ زنید، بعد از من هرگز گمراه نخواهید شد؛ و این دو از یکدیگر جدا نخواهند شد، تا اینکه در حوض کوثر بر من وارد شوند (المسترشد: ۵۵۹).
📌... همانا کلید فهم کلامالله، در دستان باکفایت محمد و آلمحمد علیهمالسلام است؛ و از این رو، هر تفسیری از هر شخص غیرمعصومی، مردود خواهد بود. این موضوع در روایات اهلبیت علیهمالسلام، مؤیدات فراوانی دارد، که به یک نمونۀ آن اشاره میکنیم. حضرت موسیبنجعفر علیهماالسلام میفرمایند:
🔑 نحْنُ مِفْتَاحُ الْكِتَابِ فَبِنَا نَطَقَ الْعُلَمَاءُ وَلَوْ لَا ذَلِكَ لَخَرَسُوا؛ ما کلید کتاب هستیم، پس به واسطۀ ما، علما سخن میگویند؛ و اگر اینگونه نبود، هر آیینه لال میشدند (الإختصاص: ۹۰).
⚠️ ... بنابراین، هر عالِمی، هر مقدار هم که دانا باشد و علوم مختلفه را بداند و سالیان متمادی در فهم کلام خدا عمر گذرانده باشد، اما اگر خلاف تفاسیر حضرات اهلبیت علیهمالسلام تفسیری داشته باشد، مصداق بارز تفسیر به رأی خواهد بود؛ که رسولخدا صلیاللهعلیهوآله در خصوص آن میفرماید:
🔥 منْ فَسَّرَ الْقُرْآنَ بِرَأْيِهِ فَلْيَتَبَوَّأْ مَقْعَدَهُ مِنَ النَّارِ؛ هر کس قرآن را به نظر خودش تفسیر کند، باید جایگاهش را در آتش جهنم آماده سازد (عوالی اللّئالی: ۴/ ۱۰۴).
🔍 نکتۀ قابل دقت در این حدیث، آن است که تفسیر به رأی به قدری مبغوض خداوند متعال قرار دارد که پیامبر رحمت صلیاللهعلیهوآله با آنهمه تلاش برای بهشتی کردن انسانها، بیدرنگ حکم به جهنمی بودن صاحبش میفرماید.
🔰... این مطلب نشان میدهد که رجوع به اهلبیت علیهمالسلام برای اخذ معارف وحیانی، جنبۀ موضوعیت دارد، نه طریقیت. خداوند اراده کرده است که هر مسلمانی برای درک کلامش، درِ خانۀ حضرات معصومین علیهمالسلام را دقّالباب کند، ولو اینکه بتواند شخصاً تفسیری منطبق با تفسیر ایشان برای قرآن بیابد.
📗منبع: کتاب شریف فروغ توحید، تالیف استاد محقق حاج آقای موسوی دام عزه
🔺جلد اول، تلخیصی از صفحۀ ۴۱ تا ۴۴.
#️⃣ #حدیث_ناب #فقه_الحدیث #کلام_ناب #تفسیر_قرآن #اهل_بیت #حدیث_ثقلین #بدعت #دفع_شبهه
♦️ ما را در اینستاگرام دنبال کنید...
🆔 @feghhevelayat
🔰به میمنت ولادت با سعادت ابا الحجة، حضرت امام حسن عسکری علیهما السلام، مراسم رونمایی از کتاب شریف فروغ توحید تفسیر سوره مبارکهی اخلاص، جدیدترین تالیف استاد محقق حاج آقای موسوی دام عزه برگزار میشود.
🗓 چهارشنبه سیزدهم آذرماه ۱۳۹۸ مصادف با شب ولادت با سعادت امام حسن عسکری علیهالسلام
📌قم، بلوار معلم، مجتمع ناشران، لابی طبقهی اول، ساعت ۱۸
🔸از تمامی علاقمندان علی الخصوص طلاب و اهل علم برای شرکت در این مراسم دعوت به عمل میآید.
#⃣ #اطلاعیه #رونمایی #فروغ_توحید #معرفی_کتاب
♦️ما را در اینستاگرام دنبال کنید...
🆔 @feghhevelayat
📸 گزارش تصویری از رونمایی کتاب شریف فروغ توحید، جدیدترین تالیف استاد محقق حاج آقای موسوی دام عزه در شب ولادت حضرت امام حسن عسکری علیهالسلام
#⃣ #گزارش_تصویری #رونمایی #فروغ_توحید #معرفی_کتاب
♦️ما را در اینستاگرام دنبال کنید...
🆔 @feghhevelayat