💥 یکسالگی طوفان
🖇 یکسال پیش در چنین روزی، اراده و ایمان ملتی قهرمان، ضربهای مهلک بر هیمنه پوشالی رژیمی غاصب زد که حتی بعد از یکسال و با کشتار بیش از ۴۱ هزار فلسطینی، هنوز قادر به ترمیم آن نیست. آری تنها کسانی که در این حمام خون گرفتار خواهند شد، خود صهیونیستها هستند و به فضل الهی، سرانجام فلسطین از بحر تا نهر آزاد خواهد شد.
«اللهم عجل لولیک الفرج»
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب |ایتا | تلگرام | اینستاگرام |تویتر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 بیاخلاقی یا بداخلاقی
🎙دکتر بیژن عبدالکریمی
❇️ ویژهنامه بررسی رابطه صهیونیسم و سکولاریسم
🆔 @didebane_andisheh
#یادداشت
🔰رفع انسداد برای پروسه انتقام
✍🏻 محمدحسین تسخیری؛
📍در عصر مدرن بشر به اعجاز «وحدت ملی» و ثمرۀ آن یعنی «دولت» (به معنای عام نه لزوما قوه مجریه) نائل شده و آدمها در چنین عصری، تمام حیثیتشان را در این حیث جمعی و در دست و بازوی دولتی میبینند که «نماینده» آنها و آرمانهایشان است. در عصر مدرن و خصوصا در جمهوری اسلامی، هیچ حرکت «مطلقا مستقلی» از دولت، سر سوزنی (تاکید میکنم سر سوزنی) در صحنه میدان نبرد، اثر ندارد.
🔸کنش ما یا مستقیما در خدمت برنامهای است که دولت در جنگ اعلام میکند. یا باید دولت را در طراحی برنامه و اجرای آن، تشجیع کند. غیر از این دو حالت، ما شهروندان جمهوری اسلامی، بدون حیثیت حکومت، هیچیم و این برخلاف گفتارهای علمی موجود در جامعه، نقطه قوت ما در میان خیل کشورهای ضعیف ملیتزداییشده است.
🔹خسارتهایی که در این جنگ متحمل شدیم عموماً از ناحیه «تعلل» و «انفعال» بوده است وگرنه تسلط اطلاعاتی و تکنولوژیک جبهه باطل امروز و دیروز به دست نیامده، بلکه همواره قادر به چنین کارهایی بودند. بنابراین هر شکستی که در عرصه نظامی خوردهایم، یک شکست سیاسی به حساب میآید. یعنی کنش سیاسی کلیتی به نام جمهوری اسلامی باعث میشده است که دشمن احساس کند میتواند تواناییهایش را به نحو حداکثری به کار بگیرد.
➕برای مطالعه کامل این یادداشت اینجا کلیک کنید
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام| تویتر
#اطلاعیه_ویژه
به اطلاع مخاطبین گرامی میرساند که مستند «وجدانهای بیدار»، ساعت ۲۰:۳۰ امشب مصادف با سالگرد عملیات طوفانالاقصی، در صفحه یوتیوب فکرت منتشر خواهد شد. علاقهمندان میتوانند با تماشای مستند و پاسخ به سوالات آن، برنده جوایز نقدی مسابقه شوند.
[لینک کانال یوتیوب]
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ|#گفتگو
🎞 نفوذ در عمیقترین لایهها
👤حسین قربانیزواره؛
مدرس دانشگاه و پژوهشگر حوزه جنگ هیبریدی
📍جنگهای هیبریدی اساسا انکارپذیری خاصی دارند؛ یعنی علیرغم نفوذ در عمیقترین لایههای زیست مخاطب، اثری از بازیگران خود باقی نمیگذارند.
🔥نظر شما چیست؟
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب|ایتا|تلگرام|اینستاگرام|تویتر
هدایت شده از دیدهبان اندیشه
#اطلاعیه
#ویژه
📣 فروش ویژه شماره ۵۲ نشریه دیدهبان اندیشه به مناسبت سالگرد طوفانالاقصی
❇️ سکولاریسم مقدس؛ این قوم را چگونه بخوانیم!؟
🖇همراه با آثاری از حمید پارسانیا، ابراهیم فیاض، بیژنعبدالکریمی، میثم ظهوریان و محمدرضا قائمینیک؛
➕بررسی مواجهه روشنفکران با طوفانالاقصی.
📚 نسخه چاپی با تخفیف: ۸۵هزارتومان
💻 نسخه الکترونیکی: ۲۰هزارتومان
⚠️ فرهیختگان و علاقهمندان میتوانند برای تهیه نسخه چاپی یا الکترونیکی این شماره، درخواست خود را به آیدی @m110614 در ایتا و تلگرام ارسال نمایند.
🔺زمان فروش ویژه، دوهفته میباشد.
🔻ارسال در زمان فوق رایگان است.
🆔 @Didebane_Andisheh
هدایت شده از دیدهبان اندیشه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 قدسیسازی دوباره مفاهیم
🎙دکتر محمدرضا قائمینیک
❇️ ویژهنامه بررسی رابطه صهیونیسم و سکولاریسم
🆔 @didebane_andisheh
🖇تبیین و توسعه نظریه مقاومت در گرو برداشتی عمیق از فلسفه تاریخی شیعی و شکلگیری جبهههای حق و باطل است؛ برداشتی که اگر از سطح فرد و جامعه به تاریخ و تکوین برسد، میتواند وجوه مثبتی از انگارههای اصیل شیعه را در بر داشته باشد و در غیر این صورت به صورتی تصنعی به بروز شور و احساساتی منجر شود که انقلاب را تا سرحد اعتراض و مخالف خوانی تنزل میدهند.
مقاومت در سطح کلان و توسعه درگیری بین جبهه ایمان و کفر اگر با سطوح فردی و اجتماعی خلق شود به نوعی انفعال منجر میشود؛ تئوری مقاومت در انضمام تئوری تمدن اسلامی هر دو از گرانیگاههایی هستند که در صورت عدم تبیین درست میتواند حداقلهای مسیر تمدنی اسلام را هم منحل کند.
✍🏻امیر حیدری
📚نشریه گفتمان سرو شماره ۴۵
نظریه مقاومت دیالکتیک مردم و حاکمیت
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام| تویتر
هدایت شده از استاد محمدحسین فرجنژاد
«به روایت سینما»
با موضوع: «نگرش راهبردی و جریان شناسانه به سینمای غرب»
📌با ارائه دکتر محمد حسنی
📌زمان برگزاری:
هر هفته، سهشنبهها
_ پخش فیلم ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۴:۱۵
_ شروع جلسه و نقد و تحلیل ۱۴:۳۰ تا ۱۷:۳۰
📌مکان برگزاری:
پردیسان، موسسه شناخت، طبقه اول، واحد۲، سالن آموزش
📌فیلم این هفته:
Seven Days in May
✍ جهت حضور در این برنامه تا پایان روز دوشنبه به آیدی @Kargaranebrahim اطلاع داده شود.
#موسسه_استاد_فرج_نژاد
#موسسه_شناخت
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
#فکرت
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
#یادداشت
🔰صلحِ مسلح
✍🏻مهدی خانعلیزاده، پژوهشگر سیاستخارجی
📍عملیات موشکی تهران علیه تلآویو که بازتاب گستردهای در فضای بینالمللی داشت و تاکنون بهعنوان اقدامی بازدارنده برای توقف ماشین ترور اسرائیل ارزیابی شده، مجددا لزوم توجه به منطق نظم بینالملل را به مقامات تصمیمساز و تصمیمگیر کشورمان یادآوری کرد و گزارههای نادقیقی مانند «تله افزایش تنش» را در محاسبات میدانی شبکه مقاومت و محور غربی باطل کرد.
🔸تحلیل شرایط فعلی منطقه مشخص میکند که بر طبق نظریه بازدارندگی، اسرائیل صرفا توانایی اعمال ضربه اول به منظور آسیب زدن به ایران را دارد اما ضربه دوم ایران میتواند بقای اسرائیل را به خطر بیندازد و به همین دلیل، «دست روی ماشه بودن» ایران در روزهای آتی، بزرگترین عامل تامین امنیت کشور خواهد بود.
🔹عملیات وعده صادق2 تاکنون یک فرآیند موفق و تاثیرگذار را طی کرده اما اگر بهدنبال ادامه تاثیرگذاری عملیاتی آنیم، باید آن را «یک عملیات ناتمام» ارزیابی کرد که موفقیت نهایی آن در گرو بالا نگه داشتن سطح تنش در برابر اسرائیل است؛ موقعیتی که تحلیلگران بینالمللی از آن با عنوان مفهومی «تنشزایی برای تنشزدایی» یا «Esclation for de-Esclation» نام میبرند.
➕برای مطالعه کامل این یادداشت اینجا کلیک کنید
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام| تویتر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ|#گفتگو
🎞 طوفانالاقصی و وحدت خردهفرهنگها
👤سید مصطفی موسوی؛
پژوهشگر ارتباطات حوزه آمریکا
📍رویداد هفت اکتبر توانست جریانات استکبارستیز محلی را به وحدت برساند و در جامعه شبکهای، جریانی واحد را علیه اسرائیل و نظام سلطه به راه اندازد.
🔥نظر شما چیست؟
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب|ایتا|تلگرام|اینستاگرام|تویتر
1403.06.29 اقتصاد سیاسی و علوم اجتماعی محاسباتی.mp3
15.26M
🔶علم اجتماعی محاسباتی هترودوکسی
گفتگو با:
👤محمدوحید سهیلی و احسان فرزانه
پژوهشگران کارگروه سایبرپژوهشی بنیادین موسسه شناخت
شرح حدود و ثغور و دربرگیری مقاله تورنبرگ 01:30
درهمتنیدگی علوم اجتماعی محاسباتی با نئولیبرالیسم 04:10
نتیجه محاسباتیِ علوم اجتماعیکردن منطق ذهنی انسانها 07:25
با علم اجتماعی محاسباتی که پایه نئولیبرالیسم است چه برخوردی کنیم؟ 10:20
فایده این مبحث و برخورد چیست؟ 13:20
نقد دکتر احسان فرزانه در بیان نقاط ضعف و قوت مقاله 22:10
ایده نسبت صورتبندیهای نظری با فرماسیونهای تاریخی 23:10
مساله روابط سلطه در مقاله تشریح نشده 26:30
نئولیبرالیسم چگونه شکل گرفت؟ 27:15
پدیده رکود تورمی چگونه ایجاد شد؟ 28:10
زمینه شکست سوسیال دموکراسی در غرب 31:00
ابزارهای جدید اطلاعات باعث چه چیزی در نظم جوامع میشوند؟ 40:10
ریشه محاسباتیشدن با علم اقتصاد چیست؟ آیا علت و معلولی میبینید یا ملازماتی؟ 49:25
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
🔰 مقاومت برای زندگی؛
بازاندیشی در عصر جهانیشدن مقاومت
✍🏻 رسول لطفی؛
سردبیر رسانه فکرت
📍در فضای اندیشه معاصر، همواره دوگانههایی مطرح شدهاند که در بستر مناسبات اجتماعی و سیاسی نقشی محوری ایفا کردهاند. یکی از این دوگانهها، دوگانهی «مقاومت» و «زندگی» است که توسط جریانهای غربگرا در داخل و خارج از کشور مطرح شده و بر این ادعا تکیه دارد که مقاومت، بهویژه در برابر سلطهی جهانی، به معنای نفی زندگی و محدودیت در امکانات اجتماعی و سیاسی است. این گفتمان میکوشد مقاومت را در مقابل «سازندگی» و «زندگی» قرار دهد، گویی که ایستادگی در برابر ظلم و استبداد، راهی به سمت نابودی است و نه شکوفایی.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
فکرت
🔰 مقاومت برای زندگی؛ بازاندیشی در عصر جهانیشدن مقاومت ✍🏻 رسول لطفی؛ سردبیر رسانه فکرت 📍در فضا
🔹اتفاقات پس از هفت اکتبر و شرایط ویژهای که در عرصهی بینالمللی به وجود آمده است، بار دیگر این دوگانهی ظاهری را زیر سوال برده است. امروز، صحنههای غزه و فلسطین به ما نشان میدهد که مقاومت نه تنها به معنای نفی زندگی نیست، بلکه عمیقترین تجلی آن است. مقاومت، همان دمیدن روح زندگی در کالبدهای مردمی است که زیر سلطه و استبداد سعی دارند امید و معنای حقیقی زندگی را بازیابند. در برابر ماشینیسم بیروح و اشغالگر که فقط به حفظ منافع خود میاندیشد، مقاومت فلسطینیها در نفی استیلا و آغاز دیگری از زندگی، معنویت است. آنها که به طوفان الاقصی خرده میگیرند از حقیقت این جنس مقاومت دورند.
🔸مقاومت در فلسطین به معنای واقعی کلمه یک جریان مردمی و جهانشمول شده است که مرزهای منطقهای را پشت سر گذاشته و به الگویی جهانی برای ایستادگی در برابر سلطهگری تبدیل شده است. این نکته بسیار مهم است که «مقاومت» در معنای خود، چیزی بیش از یک واکنش سیاسی یا نظامی است. مقاومت، به تعبیری فلسفی، به معنای تأیید زندگی در برابر تهدیدهایی است که آن را به مرگ و بیمعنایی سوق میدهند. درست در جایی که ظلم، استبداد و تجاوز سعی میکنند روح زندگی را سرکوب کنند، مقاومت شکل میگیرد و بذرهای امید را در دل مردمان میکارد.
🔹از این منظر، جریانهایی که مقاومت را بهعنوان چیزی در تقابل با زندگی معرفی میکنند، واقعیتی مهم را نادیده میگیرند: زندگی در بستر ظلم و بیعدالتی نمیتواند به معنای حقیقی کلمه زندگی باشد. مقاومت در برابر چنین بیعدالتیها، نه تنها زندگی را محدود نمیکند، بلکه افقهای جدیدی از معنا و امکان را برای بشریت باز میکند. از این رو، ایدهی مقاومت، همانند سیلی است که نظامهای سلطه را زیر سوال برده و معنای جدیدی از زندگی را به جهان عرضه میکند؛ زندگیای که نه در چارچوبهای تنگ نظریها و منافع اقتصادی، بلکه در گسترهی آزادگی و رهایی معنا میشود.
🔸مقاومت در عصر حاضر، به یک الگوی جهانی تبدیل شده است؛ الگویی که به ما نشان میدهد زندگی بدون مقاومت، صرفاً یک حیات بیروح و تهی از معناست. جریانهای فکری که این دوگانهی مقاومت و زندگی را در تقابل با یکدیگر قرار میدهند، نه تنها از واقعیتهای امروز جهانی عقب ماندهاند، بلکه خود در حال بازتولید همان استیلای فکری هستند که مقاومت در برابر آن شکل میگیرد. آنچه در غزه و دیگر نقاط جهان امروز میبینیم، نه تنها نفی زندگی نیست، بلکه بسط و تعمیق زندگی است؛ زندگیای که در آن انسانها خود را از زنجیرهای ستم و بیعدالتی رها کرده و به سوی آیندهای روشنتر قدم میگذارند.
💢ایدهی «مقاومت برای زندگی» در جهان امروز، نه تنها یک پاسخ به سیاستهای سلطهگرایانه است، بلکه راهی بهسوی بازتعریف زندگی و انسانیت است. مقاومت، بسط زندگی است، نه نفی آن؛ و در این جهان پیچیده، این واقعیت بیش از هر زمان دیگری در مقابل چشمان ما قرار دارد. رسانه فکرت در سالگرد طوفان الاقصی مدنظر دارد به این ایده بپردازد و برساخت روایتهای متضاد که به دوگانه مقاومت و زندگی میدمند را مورد نقد و نظر قرار دهد. برپایه همین تلاش میشود در حوزههای متناسب، نقش مهم مقاومت در زیست اجتماعی را نشان دهد.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
#گفتگو | #مقاومت_زندگی
▫️فکرت در امتداد پرونده مقاومت برای زندگی برگزار میکند:
🔶 تمدنسازی از مسیر مقاومت
روایتی حماسی از ایستادگی و حیات
گفتگو با:
👤دکتر موسی نجفی، رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی؛
📅 چهارشنبه ۱۸ مهرماه
⏰ ساعت ۱۰
📍پخش زنده از کانال ایتای رسانه فکرت
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
May 11
🖇اندیشیدن را جدّی بگیریم. اندیشیدن.
آنچه که ما کم داریم، مردان و زنانی هستند که اندیشیدن را جدی گرفته باشند. اندیشیدن باید به مثابه یک کار مهم تلقی بشود. اندیشه ورزیدن. بند زبان را ببندیم و بال اندیشه را بگشاییم. نویسنده نباید فقط در بند گفتن باشد. برای گفتن همیشه وقت هست، اما برای اندیشیدن ممکن است دیر بشود. چرا یک نویسنده نباید مغز خود را برای اندیشیدن و برای تخیل تربیت کند؟
✍🏻محمود دولت آبادی
📚نون نوشتن
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ|#گفتگو
🎞 پیوند مبارک اندیشه و ادبیات
👤محمدقائم خانی؛
نویسنده و پژوهشگر فلسفه
📍ارتباط اندیشه و ادبیات بعد از دوران ترجمه آثای یونانی بیشتر مورد توجه قرار گرفت و آثاری را تولید کرد که همزمان قلب و ذهن مخاطب را درگیر میکردند.
🔥نظر شما چیست؟
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب|ایتا|تلگرام|اینستاگرام|تویتر
📌آیا پالس انتخاباتی ایران در ترور شهید هنیه و سیدحسن نصرالله دخیل بود؟
✍🏻محمدرضا نصیری
▪️در عالم سیاست به شکل عام و امور بینالملل بشكل اخص، نمیتوان از انگارههای مطلق و حتمیت در پاسخگویی استفاده کرد. این مسئله را به شکل کامل در مقوله آینده پژوهی به متعلمان سیاست خارجی گوشزد میگردد که علم روابط بین الملل، ماهیتی رئالیستی دارد و نمیتوان به شکل قطعی در خصوص رخداد یا عدم رخداد حادثهای اظهار نظر کرد. در اینکه رژیم صهیونیستی به دنبال ترور شخصیتهای برجسته محور مقاومت بود، امریست اجتناب ناپذیر اما با رویکردی که از دشمن سراغ داریم،نیل به این هدف مستلزم مقدماتی است ولو اینکه امکان دسترسی و توانایی این امر را داشته باشد.
▪️همانطور که دیدیم ترور شهید هنیه در قلب تهران به صورتی کاملاً تمیز و شسته رفته از لحاظ عملیاتی، صورت گرفت اما سوال قطعی اینجاست چگونه دشمن به این نتیجه رسید که این کار را عملی کند؟ در دولت سیزدهم با عضویت دائم در پیمان شانگهای،عضویت دائم در پیمان کشورهای بریکس و عضویت موقت در اتحادیه اوراسیا زمینه خروج تعاملات خارجی ایران از شرایط گذشته را رقم زد. با این رویکرد کمی خیال ایران نسبت به روند فزاینده اعمال تحریمها راحت شد و توانست حاشیه امنیتی را برای دستگاه دیپلماسی کشور، جهت ضربهگیری تحریمها و خنثی سازی آنان ایجاد کند.
▪️این رویکرد باعث شد، دایره اعمال نفوذ بینالمللی که در دهه ۹۰ صرفاً به مرزهای ایران رسیده بود! مجدداً به مرزهای رژیم اشغالگر قدس بازگردد. با آمدن روسیه و چین به عنوان همپیمانان اقتصادی و بینالمللی ایران در نظام بینالملل و همچنین همکاری سیاسی ایران و روسیه در جنگ اوکراین و تایید پیشدستی روسیه در این فرایند؛جمهوری اسلامی ایران فصل جدیدی از روابط بینالملل به منصه ظهور گذارد. همین مسئله باعث شد تاسطح بازدارندگی برای جمهوری اسلامی ایران و نیز هم پیمانان ایدئولوژیک آن افزایش پیدا کند. با این کار رژیم صهیونیستی میداند که اگر کوچکترین خطایی از او سر بزند،فقط با فلسطین یا حزب الله لبنان طرف نیست؛ بلکه با مجموعه کشورهایی در سطح جهان در تقابل است که با مرکزیت ایران،کنشهای خود را علیه این رژیم اعمال خواهند کرد.
▪️به طور قطع در چنین شرایطی رژیم صهیونیستی نمیتواند برای شخصیتهای برجسته جبهه مقاومت ایجاد مشکل کند؛ مگر اینکه واقعا بخواهد قید موجودیت خود را بزند. پس از انتخابات و با روی کار آمدن بدنهای که در دهه ۹۰ تجربیات برجام و دیپلماسی یک طرفه اروپایی-آمریکایی را به ایران متحمل کردند، تغییر محاسبات رژیم صهیونیستی نسبت به مرکزیت ایران در شبکه مقاومت کلید خورد. اظهار نظرهای این بدنه نسبت به ارتباط ایران با شرکای سیاسی و اقتصادی بینالمللی، از جمله اظهار ناسنجیده نسبت به روابط روسیه و اوکراین توسط دستگاه دیپلماسی کشور در ابتدای دولت چهاردهم باعث شد تا روسیه نیز براساس منافع خود نسبت به مسئله کریدور زنگزور اظهار نظر کند و همین موضوع محل اختلافات اولیه را ایجاد کرد.
▪️فاز بعدی با ورود اروپا و آمریکا به این مسئله با یک حمایت نرم از رژیم صهیونیستی رقم خورد و آن دعوت به خویشتن داری ایران در پاسخ دهی به رژیم صهیونیستی و همچنین، قول بازگشت آرامش به غزه با پیگیری مسئله آتش بس بود. برجسته شدن موضوع زمین گذاردن سلاح توسط طرفین در سازمان ملل نیز مسئله دیگری است که تنش زایی ایران را به شکل فزایندهای کاهش داد. مجموعه این اقدامات و کنشهای بینالمللی و عدم پاسخگویی مناسب و متناسب به پیشرویهای رژیم صهیونیستی، باعث این موضوع شد تا محاسبات میدانی این رژیم برای انجام عملیات علیه رهبران مقاومت عملی گردد.
🔎#بازتاب_اندیشه
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب |ایتا | تلگرام | اینستاگرام |توییتر
فکرت
📣 شیپا (شبکه پیشرفت) با همکاری مجموعه رسانهای فکرت برگزار میکند: 💡 اولین دوره MPA با رویکرد حکم
📣 شیپا (شبکه پیشرفت) با همکاری مجموعه رسانهای فکرت برگزار میکند:
💡 اولین دوره MPA با رویکرد حکمرانی مردمی
🔍 بررسی اقتصاد ایران از سه زاویه؛
چگونه از اقتصاد ایران مردمزدایی شد؟
👤حجتالاسلام محسن خاکی
پژوهشگر اقتصاد سیاسی
سرفصلهای کارگاه:
1️⃣ نمایی از تاریخ نظام تولید در اقتصاد ایران
2️⃣ نمایی از جریانهای علمی-سیاستگذاری اقتصاد ایران
3️⃣ نمایی از نظام توزیع و تبعیض در اقتصاد ایران
✅ ثبتنام از طریق آیدی زیر (به همراه گواهی معتبر)👇
@mpa_shipaa
⏱ پنجشنبه ۱۹ مهر، ساعت ۱۳ تا ۱۸
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
شفاه - ایران و طوفان.mp3
12.96M
💢تکانههای هفت اکتبر برای ایران
▪️دکتر علیرضا شفاه
ناگهانیبودن هفت اکتبر و اهمیت آن اتفاق 02:20
رابطه حکمرانی و بینظمیها 04:30
جامعه ما و انتظار حوادث 07:50
منابع فروش ایرانی که القایی در جهان ندارد 16:00
عدم تناسب زندگی ما با یکسالگی هفت اکتبر 20:00
تا با کار هویت پیدا نکنیم، هیچکس نیستیم 31:00
لزوم تغییر شکل خواستههای سیاسی ما در داخل 42:50
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰مقاومتی به بلندای یک عمر
✍🏻امیرعباس شاهسواری
🔹امروز 18 مهرماه و نهم اکتبر سالروز اعدام ارنستو چهگوآرا در 39 سالگی است. چهگوآرا در آرژانتین متولد شد و از کودکی طعم فقر را در چهرههای آفتابسوخته و رنجدیده مردماش دید؛ او با هدف کمک به محرومان کشورش، وارد دانشکده پزشکی شد و وقتی فارغالتحصیل شد، تصمیم گرفت در 23 سالگی به کل آمریکای جنوبی برود و فقرایی که توان پرداخت هزینه پزشک را ندارند، درمان کند.
🔸او در این سفر بود که در پیله فردیت خود، دچار دگردیسی شد و منِ او، تبدیل به ما شد و به پرواز در آمد. ارنستو به این نتیجه رسید که فقر کشورهای آمریکای لاتین به علت تمامیتخواهی لیبرالیسم آمریکایی است؛ به این خاطر به گوآتمالا رفت و به دولت جاکوبوآربنز پیوست تا به دولتی مستحکم در برابر امپریالیسم جهانی کمک کند.
🔹ارنستو که زندگیاش را در مقاومت و مبارزه علیه آمریکا میدیدید، مستحکمتر از گذشته به مکزیک رفت و در این سفر با دو برادر یعنی رائول و فیدل کاسترو آشنا شد و یکی از بزرگترین انقلابهای دنیا را به همراه آنها در کوبا رقم زد و بعد از آن به کشور بولیوی رفت.
💢امروز در کافهها و ماگهای فراوانی در کشور خودمان شاهد عکسهای چهگوآرا با آن ژستهای مخصوص خود هستیم که این علاقه در ناخودآگاه جوانان ملتهای مختلف و حتی مسلمان ها به یک چریک کمونیست نه به خاطر عقاید او بلکه به خاطر علاقه او به رفع فقر و تبعیض و مبارزهجوییاش با آمریکاست.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر