مرتضی بلیغ.mp3
11.71M
🔸بحران سوریه در آینه علوم انسانی
👤 علیرضا بلیغ
کمکاری در علوم انسانی 02:00
اهمیت تاریخ و جغرافیا 06:00
سکوت در دو جریان فکری 09:00
اقتصادسیاسی ایران 16:00
سه انتظار از رژیم پهلوی 18:00
کودتاها در دوران پهلوی 22:00
نجاتدهنده ایران 25:00
عدم بدنمندی اقتصاد سیاسی 28:00
حکومت سابق سوریه 30:00
مشکل ایران در سوریه 31:45
اقتصاد محور مقاومت 34:30
گستردگی اقتصاد سیاسی 38:00
تحلیل ایران امروز 41:41
الگوی اقتصادی دولت قبلی 44:00
ایران و امنیت منطقه 45:00
سقوط حکومت سوریه 47:00
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب|ایتا|تلگرام|اینستاگرام|تویتر
📌نظام ما و تجربۀ تلخ اسد
✍🏻مهدی جمشیدی
🔸همچنانکه انتظار میرفت، نیروهای روشنفکریِ سکولار پس از سقوط دولت اسد، بیدرنگ، انگشت اتهام را به سوی جمهوری اسلامی نشانه گرفتند و نظام را شبهنسخهای از دولت اسد انگاشتند و به آن هشدار دادند؛ چنانکه گویا زنجیرهای از برافتادنها و برآمدنها در راه است و نظام باید پیش از قرارگرفتن در شرایط اجتنابناپذیر و علاجنشدنیای همچون اسد، دردها و زخمهای درونیِ خویش را برطرف سازد. روشن است که هر چند حاکمیّت ما نیز گرفتار آفاتی است - که در ادامه از آنها سخن به میان خواهد آمد - اما مسألهها و نقاط ضعف، چیزهایی نیستند که اینان میگویند.
🔹نخستین تجربهای که باید آموخت اما در بیان و قلم نیروهای روشنفکریِ سکولار، هیچ اثری از آن نیست، تجربۀ «اعتماد» به دولتهای غربی است. اسد گمان کرد که چون در وضع ثبات قرار گرفته و از موقعیّت جنگی عبور کرده، میتواند به این دولتها تکیه کند و از حمایت آنها بهرهمند شود، اما ناگهان و غافلانه، از همین نقطه، ضربۀ کاری خورد و قدرت را واگذار کرد. بدیهی است که تکفیریها، هر نام تازه و متفاوتی که برای خویش برگزینند، همچنان دستپروردههای دولت آمریکا هستند و کارکردی جز گشودن معبر برای آن دارند.
🔸اسد میخواست با کمک دولتهای غربی، این عروسکهای خیمهشببازی را مهار کند و چنین بود که به پیشخریدِ «وعدهها»ی آنها رو آورد. او پس از سالها تجربۀ عینی، خام شد و بهای این خامی نیز، واگذاری قدرت و گریختنش از سوریه شد. ما نیز در این وضع قرار داریم؛ هماکنون در دولت، نیروهایی حضور دارند که مایل به «مذاکرۀ با آمریکا» هستند و تصوّر میکنند میتوانند از طریق توافق، بنبستگشایی کنند، درحالیکه نهفقط تجربۀ اسد، بلکه تجربۀ برجام نیز آشکارا نشان میدهد که حاصل مذاکره، «قفلشدگی حاکمیّت» خواهد بود.
🔹درسآموختۀ دیگر اینکه اگر حاکمیّت سیاسی، بدنۀ اجتماعیِ ایدئولوژیک و وفادار خویش را از دست بدهد و تصوّر کند که ارتش برای دفاع، کافی است، قافیه را خواهد باخت. در آغاز تصرّف سوریه از سوی تکفیریها، شهید سلیمانی و شهید همدانی، کوشیدند از ظرفیّت نیروهای اجتماعی و مردمی برای دفاع استفاده کنند و خودِ «جامعه» را در روند مقاومت، به حرکت آورند. ازاینرو، مقاومت از متن و عمق جامعه جوشید و اجتماعی و گفتمانی و ریشهدار شد. اسد و ارتش وی، هیچ درکی از این نوع منطق مواجهۀ نظامی نداشتند؛ درحالیکه ایران هم در تجربۀ دفاع مقدس و هم در تجربۀ فتنههای هفتادوهشت و هشتادوهشت، آن را به کار گرفته بود.
🔸هرگز نباید تصوّر کرد که مقاومت، مستلزم انباشت صددرصدی جامعه است؛ آری، هرچه که جامعه، همسوتر و همداستانتر با مقاومت باشد، پیشرویها و فتوحات، فزونتر خواهد بود، اما اگر چنین نشد، دستکم باید یک «هستۀ سخت» که از عمق جامعه برآمده باشد، در میان باشد تا دوام و بقای حاکمیّت، میسّر گردد. این سخن به معنی رهاساختن تودهها نیست، بلکه به این معنی است که نباید از تودهها، توقع مقاومت عینی و میدانی داشت. عموم جامعه، حداکثر در صحنهها و عرصههای بیهزینه یا کمهزینه، خودش را درگیر میکند، اما این حد از مشارکت، گرهگشا نیست. ازاینرو، باید جامعه را لایهبندی کرد و از نیروهای تمامعیار و راسخ که غیررسمی و خودجوش هستند، شبکهسازی نمود و میدانهای فراخ برای کنشگری آنها پدید آورد.
🔹همچنین میتوان افزود که مقاومت باید از نظر فکری و معرفتی، در جامعه نهادینه و تثبیت شود؛ باید «باور» و «اعتقاد» و «ایمان» آفرید و جامعه را فراموش نکرد. اگر جامعه نتواند با مقاومت، نسبتِ معنوی و هویّتی بیابد و مقاومت به گفتمان اجتماعی تبدیل نشود، دشواریهای معیشتی و روزمرّه، ارادهها را خواهد فرسود و جامعه را خسته و ناهمخوان و چندتکه خواهد کرد. مقاومت در عرصۀ نظامی و سیاسی، به یک پیوست فرهنگی نیاز دارد تا جامعه از میدان، بازنماند و ساختار ذهنیّت اجتماعی، غیرانقلابی و سازشجو و دلبسته به اغیار نشود. آنان که به جامعه اعتنا میکنند، از افولها و گسستها و شکافها سخن میگویند، اما راه علاج را در بازاندیشی ارزشی میبینند و نه بازاندیشی روشی.
🔸اینان در طلب زدودن مقاومت به بهانۀ تغییر ذهنیّتها هستند، اما تلاشی را در راستای «بازسازی ذهنیّتها»، صورتبندی نمیکنند. این تدبیر، کمک به پیشروی جریان تجدّد است، نه تولید انسجام اجتماعی در جهت استحکام ساخت درونی. نه رهاسازی ذهنیّت اجتماعی، صحیح است و نه بتسازی از آن. معنیِ دریافتن عرصۀ عمومی، وانهادن مقاومت نیست. خواست جامعه، ساخته و بازساخته میشود؛ چراکه شکننده و شکلپذیر است. اگر روایتپردازان تجدّدی - یا همان خواص جلّال - میتوانند، ما نیز میتوانیم.
🔎#بازتاب_اندیشه
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام |اینستاگرام|تویتر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ|#نشست
🎞 مقاومت و زیست مدرن
👤رقیهسادات موسوی؛
پژوهشگر مسائل غرب آسیا
📍زندگی انسان مقاوم، هیچ سنخیتی با دغدغههای روزمره زمانی و مکانی ما ندارد؛ اساسا ما در سطح عمومی جامعه، فهم صحیحی از این نوع نگاه به جهان نداریم.
بخشهای کامل این گفتگو را در آپارات فکرت ببینید.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب|ایتا|تلگرام|اینستاگرام|تویتر
#اطلاعیه
📣 به اطلاع مخاطبین محترم میرساند؛
❇️ علیرغم تعطیلی مراکز اداری و آموزشی، نشست «بررسی انتقادی طرح وحدت حوزه و دانشگاه» امروز راس ساعت ۱۵ برگزار خواهد شد.
🏢 قم، خیابان هنرستان، بعد از خیابان تراب نجفزاده، جنب قنادی کاکائو، موسسه فکرت، طبقه دوم
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
حمیدرضا مقصودی.mp3
10.75M
🔸بحران سوریه در آینه علوم انسانی
👤حمیدرضا مقصودی
پیوستار اقتصادی انسان مقاوم 01:00
عدم حضور اقتصاد در جبهه مقاومت 02:30
اقتصاد و کشورهای جبهه مقاومت 04:00
ترکیه فاتحتر هست یا ایران ؟ 05:45
پیوستار اقتصاد مقاومتی 10:00
اقتصاد لیبرالی غیر استعماری 11:00
پیوستارهای جانبی مقاومت 13:00
ارتباط نخبگانی منطقهای 15:00
جهتگیری اقتصادی شهید صدر 20:00
جغرافیای اقتصادی ترکیه 22:00
پیشرفت منطقه در ناامنی ایران 24:00
بازتنظیم حضور ایران 27:30
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب|ایتا|تلگرام|اینستاگرام|تویتر
هدایت شده از استاد محمدحسین فرجنژاد
💢سلسله جلسات
«#به_روایت_سینما»
📌با موضوع: «نگرش راهبردی و جریان شناسانه به سینمای غرب»
📌موضوع این هفته:
اعترافات تمدنی در وضعیت پست مدرن
📌با حضور استاد:
دکتر محمد حسنی
📌زمان برگزاری:
#سه_شنبه ۲۷ آذر ماه
۱۴:۳۰ تا ۱۷:۳۰
📌مکان برگزاری:
پردیسان، تقاطع خیابان آقامحمدی یک و ایمان،جنب پوشاک فرخنده، موسسه شناخت، طبقه اول، واحد یک، سالن آموزش
✍️ جهت حضور در این برنامه تا ساعت ۱۱ روز سه شنبه به آیدی @Kargaranebrahim اطلاع داده شود.
#موسسه_استاد_فرج_نژاد
#موسسه_شناخت
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
#فکرت
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
🔰هم اکنون
حجتالاسلام استاد علی فرحانی در نشست فکرت:
🔹در بحث وحدت حوزه و دانشگاه باید خاستگاه و ریشه شکل گیری این دو نهاد مهم علم را مورد توجه قرار دهیم و البته در این باره ناگزیر از توجه به بُعد معرفت شناختی هستیم اما نباید به همین میزان بسنده کرد، ضمن آن که توجه جدی به سنت اجتماعی شکل گیری حوزه و دانشگاه نیز در این مقوله یک ضرورت است.
🔸امام راحل یک ابرنظام را شکل داده و در بحث از وظایف و کارکردهای حوزه و دانشگاه برای رسیدن به نقطه هدف در وحدت ما باید به این ابرنظامی که حضرت امام(ره) تأسیس کرده توجه کنیم و به تحلیل مؤلفه ها و شاخصه های آن بپردازیم.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام |اینستاگرام|تویتر
🔰هم اکنون
دکتر روحالله اسلامی در نشست فکرت:
🔹ما دو نظام دانشی در کشورمان به نام حوزه و دانشگاه داریم که ضمن بررسی خاستگاه تاریخی هر کدام باید به نسبتسنجی میان اجزای نظام دانش با نیازها و مسایل جامعه ایرانی توجه کنیم.
در کنار اینها برخی نهادهای دو زیست را شاهد بودهایم که تلفیق حوزه و دانشگاه هستند، ضمن آن که باید به پژوهشگرانی اشاره کرد که این ها در خارج از کشور به تولید علم و یا ترجمه علم میپردازند. همچنین نباید از جریان روشنفکری که هم در حوزه و هم در دانشگاه تأثیرگذار است غافل شد چرا که عمده دستورکارهای مطالعاتی و پژوهشی از این طریق داده میشود.
🔸از سوی دیگر در بحث از وحدت حوزه و دانشگاه ناگزیر از توجه به شکافهایی هستیم که در ارتباط با اجزای نظام دانشی کشور شکل گرفته است. ما باید ببینیم که دو نهاد علم یعنی حوزه و دانشگاه در پاسخ به این شکافها چه راهکارها و پاسخهایی ارایه دادهاند چرا که این مساله ما را در کلانموضوع وحدت حوزه و دانشگاه یاری میکند.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام |اینستاگرام|تویتر
🔰هم اکنون
حجتالاسلام محسن انبیایی در نشست فکرت:
🔹مشکل ما در بحث وحدت حوزه و دانشگاه این است که اساساً تصویری از وحدت وجود ندارد که حالا بعد ببینیم چطور میخواهیم به آن برسیم. با نگاه به بیانات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب متوجه میشویم که در کلام ایشان، بحث وحدت حوزه و دانشگاه به عنوان یک مقوله تشکیکی مورد توجه است.خواسته و مطالبه جدی رهبری از حوزه و دانشگاه این است که در سایه با هم نشستنها به شناخت بهتر و دقیقتری از یکدیگر برسند تا از نقاط قوت همدیگر بهرهمند شده و همچنین نسبت به یافتههای علمی هر کدام مطلع شوند.
🔸هنر بزرگ مرحوم ملاصدرا، ایجاد انسجام بین چند جریان فکری در شرق بوده چرا که تا پیش از ایشان، عدهای برای یافتن پاسخها در حل مشکلات از قرآن و سنت استفاده کرده، گروهی از وجدان و شهود بهره بُرده و برخی نیز برای حل مسایل از علم تجربی استفاده میکردند و لذا امروزه برای تکمیل مأموریت ناتمام ملاصدرا لازم است که رابطه علم با دین و سایر عرصه ها مشخص شود.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام |اینستاگرام|تویتر
#یادآوری
🚨اطلاعیه تغییر مکان👇
✅ جمعخوانی اقتصاد سیاسی
🖇گفتگوی علمی با جمعی از اهالی اندیشه
⏰دوشنبهها؛ ساعت 18
🏛 قم، خیابان هنرستان، بعد از خیابان تراب نجفزاده، جنب قنادی کاکائو، موسسه فکرت، طبقه پنجم
علاقمندان میتوانند برای حضور در برنامه از طریق آیدی @Fekrat_Admin1 ثبتنام نمایند.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ|#نشست
🎞 یک بام و دو هوای قانون
👤روحالله مومننسب؛
دبیرکل جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی
📍یکی از اشتباهات در بحث از فیلترینگ، عدم توجه به زیرساختهاست؛ برای مثال به دلیل عملیات مخابره رمز، امکان مسدودکردن انحصاری محتواهای غیراخلاقی در پلتفرمها وجود دارد.
بخشهای کامل این گفتگو را در آپارات فکرت ببینید.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب|ایتا|تلگرام|اینستاگرام|تویتر
فکرت
#محفل | #حوزه_دانشگاه ▫️فکرت به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه برگزار میکند: 🔶 وحدت در ترازوی سنج
#اطلاعیه
📣 به اطلاع مخاطبین محترم میرساند؛
❇️ علیرغم تعطیلی مراکز اداری و آموزشی، محفل «بررسی انتقادی طرح وحدت حوزه و دانشگاه» با حضور دکتر حسین بستان امروز راس ساعت ۱۶ برگزار خواهد شد.
🏢 قم، خیابان هنرستان، بعد از خیابان تراب نجفزاده، جنب قنادی کاکائو، موسسه فکرت، طبقه پنجم
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
میر رکنی.mp3
9.39M
🔸بحران سوریه در آینه علوم انسانی
👤حمیدرضا میررکنی
نقش انسان و ساخت جغرافیا 02:00
مردم و نامردم 05:30
پیشینیه انقلابهای منطقه 10:00
مردم چگونه تولید میشوند؟ 12:00
بریتانیا و مردم عراق 16:00
تصدی اقتصادی مردمساز 18:00
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب|ایتا|تلگرام|اینستاگرام|تویتر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸#نشست | #حاشیه_نگاری
☑️ نشست علمی با موضوع «بازاندیشی بحران سوریه در آینه علوم انسانی» با حضور سه تن از اساتید علوم انسانی؛
➕فایل تصویری و گزارش متنی این نشست به زودی منتشر خواهد شد.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
———————— گفتمان اِنکار —————-——
💥 آیا #رضا_غلامی مسئولیت ناکامیهای #اسلامیسازی_علوم را به دوش میکشد؟
✔️رضا غلامی، که سالها در رأس یکی از مهمترین پروژههای علمی کشور در حوزه اسلامیسازی علوم انسانی قرار داشت، اخیراً در یک چرخش گفتمانی ناگهانی، اساساً «اسلامیسازی علوم» را خطای راهبردی و معرفتی خوانده است. این تغییر موضع نهتنها پرسشهای جدی درباره عملکرد گذشتهاش مطرح میکند، بلکه از زاویهای عمیقتر، دلالتهای پنهانی را نیز در خود جای داده که نیاز به بررسی جدی دارد.
✔️اظهارات ارتجاعی اخیر رضا غلامی مبنی بر نفی اسلامیسازی علوم انسانی، بیش از آنکه «شگفتیآور» باشد، «نگرانکننده» است. گفتار اخیر ایشان بیشتر بهنظر میرسد تلاشی برای مشروعیتبخشی به عملکرد گذشتهاش باشد تا نقدی واقعی، باید جدی گرفته شود. وقتی پروژهای به نتیجه نمیرسد، سادهترین راه فرار از مسئولیت، انکار کل مسیر است. اما چه کسی باید پاسخگوی حجم گستردهای از منابع مالی و انسانی که در این راه هدر رفته باشد؟ آیا این نتیجهگیری نمیتوانست در مراحل ابتدایی با مطالعات دقیقتر و تأملات عمیقتر به دست آید؟
✔️«گفتمان انکار»، در این زمینه، به معنای نادیده گرفتن واقعیتها و چالشهای پیشرو است و به نوعی تاریخزدایی از مسیری که در آن گام برداشتهایم. کسانی که زمانی مسئولیتهای کلیدی در این پروژه را به عهده داشتند، اکنون به سادگی از آن فاصله گرفته یا آن را انکار میکنند. از رضا داوری اردکانی تا رضا غلامی، شاهدیم که گفتمان اسلامیسازی علوم دچار یک بحران جدی شده است. این بحران به وضوح ناکارآمدی سیاستگذاریهای کلان در این حوزه را نمایان میکند.
✔️در این سالها، بهجای تمرکز بر بازسازی سنت علمی و ایجاد زیرساختهای لازم، بخش عمدهای از سرمایههای این حوزه در مسیرهایی صرف شد که نتیجهای ملموس برای جامعه علمی نداشت. ایده علوم انسانی اسلامی، همچنان میتواند بستری برای بازاندیشی در این حوزه باشد. اما این بازاندیشی باید با پذیرش اشتباهات اجرایی، نقد صادقانه و تلاش برای اصلاح آغاز شود، نه انکار تمام دستاوردهای گذشته.
✔️سخنان اخیر رضا غلامی باید به فرصتی برای طرح پرسشهای جدی تبدیل شود. چرا که پاسخ به این پرسشها میتواند مسیر جدیدی برای نسل جوان و اندیشمند امروز فراهم کند. در نهایت، اگر گفتمان علوم انسانی اسلامی با چالشهایی مواجه شده، راه حل آن در نقد صادقانه و اصلاح است، نه انکار تمام آنچه که پیش از این ساخته شده است.
🖇 منبع: رسانه فکرت
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام |اینستاگرام|تویتر
#گزارش_تصویری
📸 نشست علمی با موضوع «بررسی انتقادی طرح وحدت حوزه و دانشگاه» با حضور اساتیدی همچون شیخ علی فرحانی، محسن انبیایی و روحالله اسلامی توسط رسانه فکرت برگزار شد.
➕ صوت و کلیپهای تصویری این جلسه به زودی منتشر خواهد شد.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
#نشست | #ویژه
✅ رسانه فکرت در امتداد پرونده مهاجرت برگزار میکند:
💥امید و مهاجرت؛
شکستن مرزها یا گرفتارشدن در توهمات!؟
👤 با حضور:
✔️دکتر مصطفی زمانیان؛
✔️دکتر رسول صادقی؛
✔️دکتر اصغر مهاجری؛
✔️دکتر حسین میرزایی.
⏰ پنجشنبه ۲۹ آذرماه، ساعت ۱۰
🏢 تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ولیعصر(عج) و برادران مظفر، پلاک ۹۰۷، خانه اندیشهورزان
🌐 علاقمندان میتوانند برای حضور از طریق آیدی @Fekrat_Admin1 ثبتنام نمایند. (ظرفیت محدود است)
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب|ایتا|تلگرام|اینستاگرام|تویتر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ|#گفتگو
🎞 روایت جنگ، خود جنگ است.
👤حبیب رحیمپور ازغدی؛
استاد دانشگاه و پژوهشگر اجتماعی
📍ما در وضعیت جنگی قرار گرفتیم ولی آرایش جنگی نگرفتیم و مسئولیتپذیری نداریم چرا که نمیدانیم در جنگهای ترکیبی، روایت جنگ، خودش بخشی از جنگ است.
بخشهای کامل این گفتگو را در آپارات فکرت ببینید.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب|ایتا|تلگرام|اینستاگرام|تویتر
#گفتگو| #نشست
🔰مقاومت با چاشنی اقتصاد سیاسی غربی
🎙علیرضا بلیغ؛
🔸ما در دوره جنگ چون شرایط استثنائی وجود دارد، نتوانستیم خیلی به آن نظم قبلی قبل از انقلاب برگردیم؛ اما از بعد از جنگ اتفاقی که میافتد این است که دوباره به شکل دیگری برمیگردیم به همان نظم اقتصاد سیاسی که پیش از انقلاب وجود داشت. این نقطه ایجاد شکاف و گسست بین آرمانها و ساختارهاست. چیزی که منجر میشود به اینکه ما در بسیاری از نقاط عطف حضور خودمان در منطقه دست و پا بسته باشیم، این است که در آن ساختار اقتصاد سیاسیمان اساساً طرح ما، طرحی برای عبور از آن موقعیت و مسئولیتی که در آن نظم به ما سپرده شده بود، نداشتیم.
🔹ایران دیگر نمیتواند بهواسطه ضعفهایی که هم حکومت سوریه داشت، هم خود ما در تعامل با حکومت سوریه داشتیم، آنجا باقی بماند؛ از آنطرف هم نمیتواند هزینههای تأمین امنیت منطقهای را بدهد که قرار است دیگران از مواهبش استفاده کنند. مجموعه این معادلات به ما میگوید که ایران نیازمند این بوده که یک بینظمی در منطقه ایجاد شود، یک خلاء قدرتی بهواسطه رفتن حکومت اسد ایجاد شود، که از پس آن دوباره یک دعوت تازه برای حضور ایران وجود داشته باشد.
➕برای مطالعه کامل این سخنرانی اینجا کلیک کنید.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام| تویتر
#اطلاعیه
💠 دومین مرحله از رویداد «نهاد علم»
نسبتِ آکادمی با حوزه در تولیدِ علوم انسانی جدید
👤باحضور:
دکتر سعید مهدوی کنی
دکتر سید احسان رفیعی علوی
دکتر سعید زیباکلام
دکتر ابراهیم فیاض
🏢مکان: تهران، خیابان انقلاب، خانهٔ اندیشهورزان، سالن کنفرانس
⏰ زمان: چهارشنبه ساعت ۱۶ و پنجشنبه ساعت ۱۳
📋 برای ثبتنام از لینک پرسلاین اقدام بفرمائید.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب|ایتا|تلگرام|اینستاگرام|تویتر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ|#نشست
🎞 مضحکهای به نام کلاس سواد رسانه
👤روحالله مومننسب؛
دبیرکل جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی
📍فیلترینگ فعلی اگرچه در بدترین زمان و حالت ممکن اجرا میشود، اما در کنار آن، ضعف بخش آموزش سواد رسانه هم در حکمرانی ما مشهود است.
بخشهای کامل این گفتگو را در آپارات فکرت ببینید.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب|ایتا|تلگرام|اینستاگرام|تویتر
1403.09.26 نشست وحدت حوزه و دانشگاه.فرهانی.mp3
15.34M
🔸بررسی طرح وحدت حوزه و دانشگاه
👤حجتالاسلام شیخ علی فرحانی
ایده شکلگیری دانشگاه 04:00
دین و سنت حوزه 08:00
بُرش تعلیم و تربیتی 10:00
برساخت حکمرانی آموزشی 17:00
گستره نهاد علم 21:00
بستر وحدت حوزه و دانشگاه 28:00
وحدت از دیدگاه حاکم 36:00
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب|ایتا|تلگرام|اینستاگرام|تویتر