eitaa logo
فکرت
9.7هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
151 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
📝 🔻نقش اینترنت آمریکایی در تهدیدات سایبری و استراتژی امنیت 🔹جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که بر اساس ایدئولوژی اسلامی شکل گرفته و اداره می‌شود، با ساختار فعلی قدرت در جهان مخالف است. به عبارت دقیق‌تر جمهوری اسلامی، تک‌قطبی‌بودن دنیا و منحصرشدن قدرت در ایالات متحده و پذیرفتن استکبار آمریکا را برنمی‌تابد. 🔹اساساً انقلاب اسلامی مردم ایران نیز با هدف کوتاه‌کردن دست آمریکایی‌ها و استکبار جهانی از کشورشان شکل گرفت و به پیروزی رسید. 🔹لذا از همان ابتدای پیروزی انقلاب، استکبار جهانی و به خصوص آمریکا، کوشیدند تا از طرق مختلف نظام اسلامی ایران را تضعیف و نابود کنند. از جمله این روش‌ها می‌توان به دمیدن در آتش جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران، ایجاد تحریم‌های همه‌جانبه و سنگین در عرصه‌های مختلف (سیاسی، اقتصادی، نظامی، ارتباطی، پزشکی) و ایجاد فتنه تکفیری‌ها در منطقه اشاره کرد. 🔹جدیدترین روشی که آمریکا و هم‌پیمان‌های استکباری‌اش در کنار تحریم‌های همه‌جانبه علیه ایران اعمال می‌کنند، شایعه‌پراکنی و ملتهب‌کردن فضای ذهنی ایرانیان به مناسبت‌های گوناگون است که از طریق رسانه‌های جدید صورت می‌گیرد. ✍️نویسنده: عرفان خلیلی‌فر 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/1911 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📝 🔻ترویج ایثار در جامعه، مرجعیت سلبریتی‌ها را کم‌رنگ می‌کند 🔸کلمه شهرت معنای خوبی در اسلام ندارد. یعنی واژه مثبتی به شمار نمی‌رود؛ وقتی گفته می‌شود لباس شهرت، به معنای مثبت‌بودن نیست بلکه به معنای انگشت‌نما بودن است. 🔸پس شهرت در اسلام ممدوح و پسندیده نیست. 🔸شهرت به معنای منفی‌اش، نمی‌تواند از نظر اسلام مورد قبول قرار بگیرد. 🎤:گفت و گو با:دکتر محسن ردادی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/1908 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📝 🔻ترویج ایثار در جامعه، مرجعیت سلبریتی‌ها را کم‌رنگ می‌کند 🔸اگر از کلمه عبور کنیم و شهرت را به معنای فرد صاحب‌نام در نظر بگیریم، این در اسلام مذموم نیست. 🔸اگر کسی به صفت‌های نیک و خوب دارای معروفیتی بین مردم باشد و مورد مراجعه مردم قرار بگیرد، این قابل قبول است و ایرادی هم ندارد و از نظر اسلام پذیرفته است. 🔸اگر بخواهم در یک جمله جمع‌بندی کنم، خود کلمه شهرت شاید خیلی معنای خوبی در اسلام نداشته باشد. 🔸 اما صاحب‌نام‌بودن و صاحب‌اعتباربودن هم ارزشمند است و هم اسلام سفارش می‌کند مردم به سمتی بروند که صاحبِ نام نیکو بشوند و اعتبار مثبتی از خودشان در جامعه به جای بگذارند؛ طوری که آن‌ها با نام و آبرو شناخته شوند. 🎤:گفت و گو با:دکتر محسن ردادی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/1908 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 🔻دموکراسی امیرالمومنین(علیه السلام)از منظر شهید مطهری 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📝 🔻 میرداماد(ره) دانشمند برجسته ایران 🔹محمدباقر داماد حسینی معروف به میرداماد (فوت۱۰۴۱ق)ملقب به معلم ثالث فرزند میرشمس‌الدین و نوه محقق کرکی (محقق ثانی مرجع تقلید شیعیان و فقیه ممالک اسلامی در دوره شاه‌طهماسب صفوی) 🔹 دانشمند مشهور الهی دوره صفوی و چهره برجسته حکمای ایران است. ✍️نویسنده: کتر سیدمجتبی میردامادی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/1914 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📝 🔻میرداماد(ره) دانشمند برجسته ایران 🔹میرداماد علاوه ‎بر فعالیت علمی- فراگیری علوم در مشهد رضوی- و دارا بودن کرسی درس در دو پایتخت ایران، قزوین و اصفهان و تربیت شاگردان بسیاری مانند صدرای شیرازی، با درایت و هوشمندی به حمایت از مردم مسلمان و دفاع از کیان و حدود و ثغور ایران همواره تلاش می‌نموده است . 🔹به‌سبب مرتبه بلندی که نزد شاه‌عباس صفوی داشته به تمشیت امور و دستگیری مردم نیازمند پرداخته است. 🔹 وی به شهادت تاریخ در هر فرصتی برای کمک به محرومان استفاده می‌کرده و از این جهت پشتوانه مطمئنی برای احقاق حق مظلومان و اعاده حقوق آحاد مردم ایران و کمک به حاجتمندان بوده است. ✍️نویسنده: کتر سیدمجتبی میردامادی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/1914 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📍 📰 ✅پیشنهاد دانلود 🔹موسسه فرهنگی رسانه‌ای شناخت تقدیم کرد: ♦️سومین شماره نشریه تخصصی اندیشه‌های جاری انقلاب اسلامی «خردورزی» منتشر شد. 🔹سومین شماره نشریه خردورزی با موضوع «الهیات کرونا؛ ظرفیت سنجی الهیات توحیدی در بحران کرونا» با تمرکز بر مباحث نظری اندیشه‌ای ویژه الهیات توحیدی در بحران کرونا، دارای بخش‌هایی شامل گفتگو، گزارش ویژه و یادداشت برای استفاده فرهیختگان در فضای مجازی منتشر گردید. 🔹«خردورزی» در شماره سه خود به «تقابل الهیات توحیدی و لیبرالی»، «تعامل علم و دین»، «سینمای راهبردی غرب در بحران کرونا» و «جریان‌شناسی الهیات توحیدی» پرداخته است؛ و همین‌طور به بهانه بحران کرونا ابعاد مختلف جایگاه دین را در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی مورد کناکاش داده است. 🔹ورشکستگی و خشونت نئولیبرالیسم با کرونا آشکار شد،اهداف سینمای راهبردی غرب در کرونا، کرونا، فرصتی برای دعوت جهان اسلام به همبستگی، در قضیه کرونا، نصرت الهی شامل حال ملت ایران شده است، بهانه کرونا نگاهی دیگر به فیلم شیوع، دوگانه پنداری کرونایی و تأملات فلسفی درباره کرونا، جلوه‌های هنر در بحران بشری، کرونا و مناسک دینی، نگاه تعاملی به مسأله علم و دین و عقلانیت شیعی در مواجهه با بحران اجتماعی از مطالب این نشریه است. لینکدانلود سایت: 🌐http://fekrat.net/1933 لینک شماره دوم خردورزی: ♻️https://eitaa.com/fekrat_net/1557 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
الهیات کرونا -مرداد-فکرت.pdf
11.34M
📍 📰 ✅پیشنهاد دانلود 🔹موسسه فرهنگی رسانه‌ای شناخت تقدیم کرد: ♦️سومین شماره نشریه تخصصی اندیشه‌های جاری انقلاب اسلامی «خردورزی» منتشر شد. 🔹سومین شماره نشریه خردورزی با موضوع «الهیات کرونا؛ ظرفیت سنجی الهیات توحیدی در بحران کرونا» با تمرکز بر مباحث نظری اندیشه‌ای ویژه الهیات توحیدی در بحران کرونا، دارای بخش‌هایی شامل گفتگو، گزارش ویژه و یادداشت برای استفاده فرهیختگان در فضای مجازی منتشر گردید. 🔹«خردورزی» در شماره سه خود به «تقابل الهیات توحیدی و لیبرالی»، «تعامل علم و دین»، «سینمای راهبردی غرب در بحران کرونا» و «جریان‌شناسی الهیات توحیدی» پرداخته است؛ و همین‌طور به بهانه بحران کرونا ابعاد مختلف جایگاه دین را در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی مورد کناکاش داده است. 🔹ورشکستگی و خشونت نئولیبرالیسم با کرونا آشکار شد،اهداف سینمای راهبردی غرب در کرونا، کرونا، فرصتی برای دعوت جهان اسلام به همبستگی، در قضیه کرونا، نصرت الهی شامل حال ملت ایران شده است، بهانه کرونا نگاهی دیگر به فیلم شیوع، دوگانه پنداری کرونایی و تأملات فلسفی درباره کرونا، جلوه‌های هنر در بحران بشری، کرونا و مناسک دینی، نگاه تعاملی به مسأله علم و دین و عقلانیت شیعی در مواجهه با بحران اجتماعی از مطالب این نشریه است. لینک دانلود سایت: 🌐http://fekrat.net/1933 لینک شماره دوم خردورزی: ♻️https://eitaa.com/fekrat_net/1557 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
📝 🔻هالیوود علیه کاسترویس 🔸«شبکه زنبور» به کارگردان فرانسوی اُلیویه آسایاس، فیلم تازه شبکه نتفلیکس است. 🔸این فیلم روایتگر شبکه‌ای از نیروهای ضدجاسوسی کوبایی است که در برنامه ساختگی فرار از کوبا، موفق به تشکیل شبکه‌ای تودرتو به نام زنبور می‌شوند تا علیه نیروهای اپوزیسیون کوبایی، موسوم به بنیاد ملی کوبا – آمریکا اقدام کنند. 🔸در واقع ما با فیلمی مواجهیم که صرفا به ما می‌گوید اینها بودند و چنین کردند؛ ولی از ما نخواهید به شما بگوییم چگونه اقدام کردند و در چه مواردی به دولت کوبا کمک کرده‌اند. ✍️نویسنده: احسان زیورعالم 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/1915 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📝 🔻هالیوود علیه کاسترویس 🔸بازنمایی آسایاس در فیلم «شبکه زنبور» چنان ضعیف بوده است که منتقدان هم روی خوشی به فیلم نشان نداده‌اند. 🔸نمره متوسط ۵۴ در متاکریتیک گواه بر آن است که با فیلم درخوری روبه‌رو نیستیم؛ هرچند موضوع برگزیده فیلم، در شرایط معکوس یک عمر «سینما علیه کاسترو»، به نظر می‌توانست اتفاق مهمی را رقم زند. 🔸تای بار، منتقد بوستون‌گلوب نوشته است فیلم آسایاس «هیچ ایده‌ای ندارد که قرار است به کدامین سو می‌رود، به نظر می‌رسد وقت تمام شده است.» 🔸در یک فیلم آرشیوی او دولت آمریکا را متهم می‌کند که به‌صورت ناعادلانه مردانش را محاکمه کرده است و حکومت آمریکا را متهم به حمایت از تروریسم می‌کند و اینجا تنها نقطه‌ای است که تکلیف فیلم مشخص است. 🔸 می‌شد با انتخاب یکی از شخصیت‌ها از این همه تشتت دوری جست و انسجامی به ماجرا داد. ✍️نویسنده: احسان زیورعالم 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/1915 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📝 🔻چرا در کرونا باید محرم برگزار کرد 🔹در کنار سلامت فیزیکی و پزشکی باید سلامت اجتماعی (social health) را مهم (و شاید مهم‌تر از سلامت پزشکی) در نظر گرفت . 🔹حفظ شعور، شور فرهنگی و اجتماعی را از اولویت‌های سلامت اجتماعی و سلامت روحی اجتماع در نظر گرفت. 🔹سلامت اجتماعی در جامعه دینی در ارتباط تنگاتنگ با باورهای دینی و مناسک دینی است. ✍️نویسنده: حجت‌الاسلام حبیب‌الله بابایی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/1932 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📝 🔻چرا در کرونا باید محرم برگزار کرد 🔹در نسبت بین روح و جسم در جامعه و تمدن تحلیل‌های مختلفی مطرح شده است. 🔹از منظر آلبرت اشویتسر در فلسفه الحضاره، هرچند تمدن به‌مثابه ترقی و پیشرفت روحی و جسمی، مادی و معنوی به‌صورت توأمان است، ولی پیشرفت حقیقی آنجایی است که به جهت روحی تکاملی حاصل شده باشد. 🔹از نظر ایشان، ادعای تمدن زمانی صحت پیدا می‌کند که بین آنچه که جوهری است و آنچه که نیست تمایز ایجاد شود. 🔹 هر دو پیشرفت فوق، کار روح است، ولی در یکی تصرف روح در ماده است و در دیگری تصرف روح در روح است. 🔹در این معنا، پیشرفت اخلاقی، جوهر تمدن خواهد بود و اساساً تمدن غیر از این معنا معنای دیگری نخواهد داشت. (بر این اساس در وضعیت تمدنیِ دنیای دنیوی شده باید در پی روح جدیدی گشت، باید خُلق باطن را عوض کرد تا تمدن حقیقی شکل بگیرد). 🔹 بر همین اساس در دفاع از برگزاری مراسم محرم، برخی به درستی تقدم و اولویت نیازهای روحی بر نیازهای جسمی و فیزیکی را مطرح می‌کنند. ✍️نویسنده: حجت‌الاسلام حبیب‌الله بابایی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/1932 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📝 🔻فضایی برای صفای جنون 🔸دیوانه خواندن نمکی در فیلم «مسافران مهتاب» تماما قائم بر این دوگانه شهر و روستاست. 🔸شهر عقلانیتی دارد و استانداردهایی برای خود ساخته که روستا با آن در تضاد است و «دهاتی» و «غربتی» مظهر «بی‌عقلی» محسوب می‌شود. 🔸پس پیش از تقابل‌ دوتایی جنون و عقلانیت، این تقابل شهر و روستاست که به تقابل‌های دوتایی بعدی معنی و جهت می‌دهد. ✍️نویسنده: داوود طالقانی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/1928 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📝 🔻فضایی برای صفای جنون 🔸در فیلم «مسافران مهتاب»نمکی «مالکیت خصوصی» را به‌رسمیت نمی‌شناسد و این بزرگ‌ترین خطا در کلان‌شهر است. 🔸 او غذای دیگران را بی‌اجازه می‌خورد -کاری که شاید در روستا از او قبیح نبود- او به‌دلیل ناآگاهی از این قاعده، دائما مورد تهدید و صدمه است و این صدمات جمله معروف و مکرر نمکی را سبب می‌شود: «می‌خوای اذیت کنی؟» در پایان فیلم نیز، شهر، این عنصر مخرب یا همان گودزیلا را می‌بلعد. 🔸نمکی به‌دلیل آسیب‌های روحی و عاطفی که از دو برادرش دیده، دچار آشنایی‌پنداری می‌شود و کودکی را مش‌حسین‌آقای آشنا، فرزند برادرش، فرض می‌کند و او را از کالسکه می‌دزدد. 🔸این آدم‌ربایی، به مساله‌ای امنیتی تبدیل شده و نیروهای نظامی و معاون شهربانی برای حل آن به میدان می‌آیند و هم‌زمان، خبرنگاران از این واقعه گزارش لحظه‌به‌لحظه می‌دهند. 🔸شهر و عقلانیت مستقر در آن، در آخرین مرحله، نمکی را محکوم می‌کند و او را به زندان می‌سپارد تا نظم و هنجارهایشان را از خطرات احتمالی او نجات بدهند. 🔸زندان، فضایی برای آنها که به حلیه این عقلانیت شهری یا به موذیگری‌ها و گزندرسانی‌های فراقانونی‌اش، متحلّی و آراسته نیستند. ✍️نویسنده: داوود طالقانی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/1928 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_ne
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 🔻حکومت از نگاه امیرالمومنین 💠 استاد رحیم پورازغدی 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
▫️به مناسبت عید غدیرخم 🔰فروش ویژه کتاب دین در سینمای شرق و غرب با 20 درصد تخفیف 🔸قیمت کتاب 135000 تومان با 20 درصد تخیفیف 105000 تومان به فروش می‌رسد. 📞شماره تماس جهت سفارش کتاب: 09910232398 📪آدرس تحویل کتاب: قم، میدان روح‌الله، جنب کوچه دفتر آیت الله سیستانی، کوچه 15، کتابفروشی طیب 📞شمار تماس جهت تحویل کتاب: 09130984350 ◀️شماره کارت جهت واریز مبلغ کتاب: 6037-9918-9177-5094 ابراهیم کارگران
📝 🔻حذف تدریجی اسلام و ایرانی ها از هند 🔹فعالیت انگلیسی ها در تغییر فرهنگ هند بزرگ: 🔹- گرفتن قدرت از مسلمانان و دادن قدرت به اقلیت‌هایی چون سیک‌ها و بهائیان و پارسیان و گجراتی‌های تندروی هندو و احزاب غربزده‌ و اسلام‌ستیزی چون جی.وی.پی در صحنه سیاست هند. 🔹- تضعیف جدّی زبان فارسی که حدود سیصد سال، زبان شبه‌قاره هند بود و سپس تضعیف زبان عربی و اردو و سایر زبان‌های محلی هندیان و فارسی زُدایی و ایران‌زُدایی و اردوزُدایی از هند. ✍️نویسنده: محمدحسین فرج‌نژاد 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/465 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📝 📝 🔻حذف تدریجی اسلام و ایرانی ها از هند 🔹فعالیت انگلیسی ها در تغییر فرهنگ هند بزرگ: 🔹تقویت زبان انگلیسی، در حدی که کم‌کم به جای زبان اردو در حال تبدیل شدن به زبان همه هندی‌هاست. 🔹تجزیه هند بزرگ و جدایی پاکستان و بنگلادش(پاکستان شرقی) از هند و کم کردن جمعیت سیصد واندی میلیون نفر از مسلمانان هندوستان. 🔹تحت فشار قرار دادن بیش از سیصد میلیون مسلمان باقیمانده در هند و استضعاف آنها؛ عوض کردن اسامی اسلامی شهرهای تاریخی و ایالات مهم هند و محدودیت بیشتر برای خط و زبان عربی و مدارس اسلامی و نوعی اسلام‌زدایی از فرهنگ و زبان هندی. 🔹ترویج زرق وبرق‌های مادی چون سکس و دنیاطلبی و ورزش‌هایی با روحیه مدرن مانند کریکیت و… در هند و مشغول‌سازی جوانان هندی به سیستم دبیرستان و دانشگاهی غربی در هند مشغولیت‌هایی که آنها را از مطالب جدی دور کند و در شبکه علم‌سازان زرسالار غرق کند و آنها را در بهترین حالت تبدیل به مروجان وقدرت‌بخشان به سیستم غربی علم و فرهنگ کند. 🔹ترویج فمینیسم و مکاتب غربزده درباره حقوق زنان، به نحوی که احترام ویژه اسلام به زن فراموش شود. 🔹دوری از فلسفه و عرفان اسلامی و ترویج فلسفه‌های غربی در مراکز علمی هند و نهایتاً ترویج سطحی‌گرایی معرفتی و اغتشاش در انسان‌شناسی و خداشناسی و عقاید مسلمانان هند. ✍️نویسنده: محمدحسین فرج‌نژاد 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/465 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻عوامل سازنده سلبریتیسم 🔹فضای مجازی یک فضای گسسته و سیال دارد و سلبریتی‌سازی‌اش در حقیقت می‌توانم بگویم خیلی پر رنگ‌تر و جدی‌تر است. 🔹 به نحوی در ذات فضای مجازی هست از این جهت که از خط قرمزها خیلی می‌تواند دورتر باشد. 🔹همه‌ی این‌ها منجر به این می‌شود که آن فرد سلبریتی و آن فردی که به دنبال شهرت هست، احساس کند که در دنیای واقعی نیست. 🔹 حتی ممکن است یک سری رفتارهایی که در دنیای واقعی انجام نمی‌دهد را در شبکه‌های اجتماعی انجام‌ ‌بدهد. 🎤گفت و گو با:دکتر رفیع‌الدین اسماعیلی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/1954 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📝 🎙 🔻عوامل سازنده سلبریتیسم 🔹در فضای مجازی فرد یک احساس حریّت بیشتری در فضای فرهنگی خودش می‌کند و این امر سبب می‌شود تا بحث سلبریتی‌سازی خیلی پرنگ‌تر شود. 🔹گافمن- نظریه‌پرداز غربی- نظریه‌ای دارد که می‌گوید: روی صحنه و پشت صحنه (که دوتا بحث جداست) می‌گوید : افراد در روی صحنه به گونه‌ای رفتار می‌کنند -البته ایشان ممکن است تئاتر را مثال بزند- ولی در پشت صحنه راحت‌تر هستند. 🔹من فکر می‌کنم این تعبیر را می‌توانیم برای فضای مجازی به کار بگیریم. 🔹واقعا افراد فکر می‌کنند که دنیای واقعی روی صحنه‌شان هست و چیزی که می‌خواهند بر اساس آن رفتار کنند تا بقیه آن‌ها را بشناسند در دنیای واقعی بیشتر است (تمرکز دارند). 🔹فکر می‌کنند روی این صحنه که همه می‌بینندشان، دنیای واقعی است و فکر می‌کنند فضای مجازی پشت صحنه است در حالی که اینگونه نیست. 🔹واقعاً فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هم این گونه نیست که شما فکر کنید پشت صحنه هستید و راحت‌تر باشید و هر اتفاقی بخواهید رقم بخورد. 🎤گفت و گو با:دکتر رفیع‌الدین اسماعیلی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/1954 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📝 🔻پاسخ یک پژوهشگر فلسفه علم به اظهارات رسول جعفریان 🔸رسول جعفریان بین سه مقوله طب سنتی، طب اسلامی (با قرائت آقای تبریزیان)، علوم اسلامی و دینی و علوم بومی، خلط نموده‌اند. 🔸در جاهای مختلفی از این گفت‌وگو گریزی به هر سه داشته‌اند و البته همه را با یک چوب زده‌اند. 🔸به نظر می‌رسد منظور ایشان از طب سنتی، بیشتر طب اسلامی با رویکردهای منسوب به آقای تبریزیان است که به درستی نقدهای بسیار جدی، هم از منظر علمی و هم از منظر کلامی بر آن وارد است. 🔸طب سنتی فاصله بسیار زیادی با این رویکرد دارد. طب سنتی که حتی دستاوردها و پیشرفت‌هایی نسبت به طب قدیم نیز داشته است. 🔸در برخی امور با طب جدید دارای اشتراکات و در برخی امور دارای مبانی غیرتجربی متفاوت است. ✍️نویسنده: محمد جمالی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/1950 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📝 🔻پاسخ یک پژوهشگر فلسفه علم به اظهارات رسول جعفریان 🔸محمد جمالی، پژوهشگر حوزه فیزیک بنیادی در گفت‌وگوی جناب دکتر جعفریان، اگرچه تفاوتی میان طب سنتی در عصر حاضر و تحقیقات به ­روز آن با طب قدیم گذاشته نشده است، ولی حتی نسبت به دستاوردهای بدیع طب قدیم هم کم لطفی صورت گرفته و این حاکی از عدم اطلاع ایشان از این حوزه است. 🔸در مبحث شناخت مغز و کارکرد آن در یک مقاله مورخ ۲۰۰۷ در مجله بسیار معتبر Brain Research Review می‌خوانیم که اولین بار، نسبت دادن کارکردهای ذهنی به نواحی‌ای از مغز، توسط ابن سینا صورت گرفت و این مهم، بعد از حدود ۸۰۰ سال توسط علم جدید بررسی شد (EC Azmitia, 2007). 🔸در تأیید این مطلب می‌توان به کتاب «تاریخچه علوم اعصاب» نوشته رئیس و استاد علوم اعصاب دانشگاه استرالیا رجوع کرد (Bennett,2007)، (Bennett, 2008&Hacker). 🔸آیا چنین کشف بزرگی واقعا صرفا یک سری حدسیات و فرضیات بوده است؟ 🔸فکر می‌کنم این عبارت از ابن سینا برای ما اتمام حجت باشد که می‌گوید: بینایی مربوط به عقب چشم و میانه مغز نیست، بلکه مربوط به عقب مغز است، زیرا که هر وقت به آنجا آسیب رسد بینایی از میان می‌رود. 🔸همچنین وقتی او در باب مکان حافظه در مغز سخن می‌گوید، علت آن را این می‌داند که وقتی آن ناحیه را تخریب کنی حافظه دچار آسیب می‌شود. آیا این همان علم تجربی نیست؟ 🔸 چه فرقی از لحاظ معرفت شناختی میان این نوع استدلال و استدلال‌های مدرن آن وجود دارد؟! (Jamali & Golshani, 2019)) ✍️نویسنده: محمد جمالی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/1950 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📑 🔻ترک پوسته طلایی نئولیبرالیسم 🔹قیمت طلا که سابقه صعود‌های پی‌درپی را تحت‌تاثیر شوک‌های اقتصادی، سیاسی و بالا رفتن نااطمینانی داشته است. 🔹 در سال‌جاری کلکسیونی از این رویداد‌ها را با افزایش‌های روزافزون قیمت خود پاسخ داده است. 🔹مهم‌ترین این رویداد‌ها را که می‌توان از افزایش ۱- تنش‌ها در خاورمیانه، ۲- شیوع همه‌گیری کرونا، ۳-تنش‌های سیاسی آمریکا و چین و ۴- بسته‌های انبساطی چندین میلیارد دلاری غرب برای مبارزه اقتصادی با کرونا برشمرد که موجب شده‌اند قیمت فلز زرد بیش از ۳۰درصد در سال‌جاری افزایش یابد. ✍️گزارشگر: مرتضی عبدالحسینی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/1945 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📑 🔻ترک پوسته طلایی نئولیبرالیسم 🔹آغاز ویروس کرونا از سپتامبر و همه‌گیری جهانی آن پس از مدتی کوتاه تمامی معادلات تجاری و اقتصادی دنیا را تغیر داد. 🔹این در‌حالی بود که گزارش‌ها از روند مثبت رشد اقتصادی جهان در سال‌جاری و پیش‌بینی افزایش آن در سال آینده حکایت می‌کرد. 🔹ویروس کرونا با وارد کردن ضربات سنگین به حجم تجارت، میزان تولیدات و پیشرفت‌های اقتصادی بزرگ‌ترین موهبت برای طلا و سرمایه‌گذاران این فلز زرد بود، چراکه از ابتدای تاریخ سرمایه‌گذاری تابه‌حال، تنها داریی امن درمیانه همه بحران‌های جهانی و منطقه‌ای، طلا بوده است. 🔹کرونا در ابتدا با محدود کردن افراد باعث حذف آنها از پروسه‌های اقتصادی شد و سپس در مدت کوتاهی همه کشور‌های دنیا را مجبور به اجرای سیاست‌های انبساطی پولی و مالی کرد. ✍️گزارشگر: مرتضی عبدالحسینی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/1945 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻شاخصه‌های سلبریتی 🔸این سوال به توضیح زیادی نیاز دارد، اما در عصر ابتذال قاعدتاً آدم‌های مبتذل صدرنشین هستند. 🔸 اگر بخواهیم این آدم‌ها صدرنشین نباشند، باید ابتذال از بین برود. 🔸آگاهی مردم روز به روز درحال افزایش است و نمی‌خواهم بگویم مردم مبتذل شده‌اند. 🔸 اما نکته مدنظرم این است که تا وقتی سرگرمی و لذت‌بردن و در لحظه زندگی‌کردن مهم‌ترین هدف عامه مردم و یک ارزش باشد، وضعیت همین است. 🎤گفت و گو با:دکتر محسن ردادی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/1908 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net