eitaa logo
فکرت
9.7هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
151 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هم اکنون برگزاری میزگرد با عنوان تصویر جهان ایرانی در جشنواره ۴۱ام فیلم فجر
🔍| ✅ امام کاظم(ع)؛ الگوی کنترل خشم برای زیست اجتماعی انسان معاصر ▪️در سالروز شهادت هفتمین امام همام و ستاره آسمان ولایت، حضرت موسی بن جعفر(ع)، قرار داریم؛ امامی که در دوره چند خلیفه جائر عباسی زیست، ولی با علم امامت و تدابیر برخاسته از عقلانیت دینی توانست نقش‌های مهمی را در تقویت شیعه و دین اسلام ایفا کند. ▪️خبرنگار ایکنا به همین مناسبت با حجت‌الاسلام والمسلمین علی جلالی، پژوهشگر و محقق بنیاد فرهنگی امامت، گفت‌وگو کرده است. ▪️پژوهشگر و محقق بنیاد فرهنگی امامت اظهار کرد: امام کاظم(ع) بر خشمشان غلبه می‌کردند و به همین سبب کاظم لقب گرفتند. امروزه کنترل خشم برای زیست سالم در جامعه اهمیت دارد، زیرا اکثر رفتارهای ناشایست از آن ناشی می‌شود. 🔗 مطالعه گفت‎وگو در ایکنا 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
🔲 | ✅ تحلیلی بر دستاورد حقوقی‌بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران 🖋سید یاسر ضیایی، عضو هیأت دانشگاه قم ▪️جمهوری اسلامی ایران از ابتدا دفاع خود را از مبارزان آزادی‌بخش، اعلام و اعمال کرده است، یعنی در سیاست اعلامی و اعمالیِ خود، این موضوع وجود داشته است. این اقدام هم در دفاع از مردم فلسطین و هم در دفاع از مردم آفریقای جنوبی در زمان حکومت نژادپرست‌ها (آدام اسمیت) مشهود است. ▪️نقش ایران در حل و فصل مسالمت‌آمیز اختلافات بین‌المللی که بعد از انقلاب این اتفاق در چند مورد به صورت برجسته رخ داد، از جمله‌ی آن ایجاد دیوانِ داوریِ ایران و آمریکا که به دنبال بیانه‌ی الجزایر شکل گرفت و نیز ساز و کار حل و فصل اختلاف هسته‌ای کشورهای خارجی با ایران در چارچوب برنامه¬ی جامع اقدام مشترک یا برجام که این دو مورد هم جزء کارنامه‌ی ایران در زمینه‌ی حقوق بین‌الملل است. 🔗 مطالعه یادداشت در سایت فکرت 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
🔲 | ✅ آینده انقلاب اسلامی از رهیافت «فلسفه الهی تاریخ» 🖋 مهدی جبرائیلی، نویسنده و پژوهشگر ▪️انقلاب اسلامی با طرح حیات معنوی و باطنی و ارائه مدل دقیق و کارآمد حکومت اسلامی در پاسخگویی به نیازهای همه جانبه انسان، عملاً حیات تک‌ساحتی و تک‌بعدی غرب را به چالش کشید. در «فلسفه الهی تاریخ»، ابتدا قوانین حاکم بر عالم و جامعه بشری با مدد آموزه‌های دینی کشف و سپس کیفیت تحقق آنها در جهان به صورت کلان تبیین می‌شود. ▪️انقلاب اسلامی که با الهام از آموزه‌های اسلامی و با رهبری فقیهی جامع‌الشرایط ظهور پیدا کرده، مشمول اصل توحیدیِ «حاکمیت الهی و عدالت‌محور» است. 🔗 مطالعه یادداشت در سایت فکرت 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 | ✅ «مردم سالاری دینی»؛ جمع مشروعیت و مقبولیت 🎙مرحوم دکتر عماد افروغ؛ جامعه‌شناس ▪️مردم سالاری دینی مفهوم جدیدی است که در برابر دموکراسی (اهمیت شیوه حکومت) و تئوکراسی (اهمیت ویژگی اشخاص حاکم) تعریف می‌شود. مردم سالاری دینی جمع بین شیوه دموکراتیک و توجه به ویژگی حکمرانان می‌باشد. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
| بخش اول «بازنمایی جهان ایرانی در جشنواره چهل و یکم فیلم فجر» سرخط سخنان کارشناسان امروز در فکرت👇 🔰 دکتر رفیع‌الدین اسماعیلی: ✅ ظهور فضای مجازی و رسانه‌های دیگر امروزین هیچ‌گاه نمی‌تواند جای «سینما» را پر کند و اهمیت سینما همچنان در تأثیرگذاری اجتماعی پابرجاست. ◽سینما، توانِ همراه‌کردن دیگر رسانه‌ها با مسائل اجتماعی را دارد و تفکر نخبگان را می‌تواند برانگیزاند. ▪️شهید آوینی با ورود جدی به عرصه مستندسازی، در سینماگر شدن جوانان انقلابی سهم بسزایی داشته است. گفتمان دولت، سرمایه‌گذاری دولت به اضافه تحریم‌ها فرصتی را برای سینما به وجود آورده است. 🔻ما خودمان در خراب‌کردن فیلم اولی‌ها مقصر هستیم، فیلم اولی‌ها باید در کنار حمایت، مدیریت شوند. 💠 اگر هنرمند خودش را متصل به اتفاقات کند، یک سال می‌آید و یک سال تحریم می‌کند؛ این کنشگری‌ها به ضرر هنر تمام می‌شود. 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️ @Fekrat_Net
| بخش دوم «بازنمایی جهان ایرانی در جشنواره چهل و یکم فیلم فجر» سرخط سخنان کارشناسان امروز در فکرت👇 ✅ دکتر نواب همتیان: 🔻سینماگر ما خود را پیرو جامعه می‌داند یا پیشرو جامعه؟ یا نه خود سینماگر در گیر و دار مسائلی است که جامعه هم درگیر همان مسائل است؛ برای مخاطب چه اتفاقی باید بعد از دیدن فیلم بیفتد. ◽ما دیگر با کارگردان‌های بساز و بفروش مواجه نیستیم و در جشنواره ادبیات گیشه‌ای نداریم. ▪️حال سینمای ایران می‌خواهد پیرو باشد یا پیشرو؛ کارگردان‌ها سر این مسأله با خودشان کنار نیامدند. 🔻جشنواره امسال را ضعیف دیدم و تنها نقطه قوت را در سوژه و محتوا دیده‌ام و ضعف‌های کارگردانی باعث شده فنون فیلم‌سازی به شکل مناسبی اجرا نشود. ✅ استاد سهیلا رمضانی: ◽دوگانه‌ی «مردم خوب - حاکمیت بد» در فیلم‌ها نفوذ دارد و این گرایش‌های مارکسیستی ضربه زننده است؛ هر چند کارگردان اولی‌های خوبی را می‌بینیم؛ اما مشاور کارگردان‌ها هنوز افکار این چنینی را دارند. ▪️شعارهایی همچون «قضاوت نکنیم، جنگ فی نفسه بد است، و صلح همیشه خوب است»، با مبنای مارکسیستی دنبال شده، و روی فیلم‌ها تأثیر گذاشته است. 💠 روایت‌های مخدوشی که در فیلم‌ها می‌شود، نشان می‌دهد بن‌مایه‌ی فکری درستی در ادبیات سینما شکل نگرفته است؛ برخی از این فیلم‌ها از ایدئولوژی‌های پست مدرن و مارکسیستی سر در می‌آورد. 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️ @Fekrat_Net
| بخش سوم «بازنمایی جهان ایرانی در جشنواره چهل و یکم فیلم فجر» سرخط سخنان کارشناسان امروز در فکرت👇 🔰 حجت‌الاسلام سید یاسر تقوی: 🔻سینما را باید واقعی‌تر دید، بازیگران اصلی سینما چه کسانی هستند، هنرمندها هستند یا با دولت‌ها و سرمایه‌هایی که در سینما هزینه می‌شود روبه‌رو هستیم. ▪️تجارب خوبی در سینما داشتیم اما این به معنای این است که شاهد یک جریان گفتمانی هستیم، من همچنان معتقدم گرایش سیاسی دولت‌ها در سینما نقش ایفا می‌کند. ◽اتفاقات خوبی که در سینما می‌افتد، یک مقدار شخصی و رویداد است و نمی‌شود روی آن حساب گفتمانی باز کرد. 💠 اگر ویترین سینما را حذف و یا فرش قرمز را جمع کنیم؛ آیا می‌شود گفت یک اتفاق گفتمانی رقم خورده است؟ 🔻فیلم‌های خوب جشنواره امسال، درخور توجه بوده است؛ اما نسبت به آینده در ایجاد جریان گفتمانی زیاد خوش‌بین نیستم. 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️ @Fekrat_Net
طرح‌ کلی‌ اندیشه‌ اسلامی‌ در قرآن مدرس: استاد میرباقری 📚 تعدادجلسات: ۵ جلسه ۹۰ دقیقه‌ای 📅 شروع: ۱۱ اسفندماه ⌛ زمان: پنج‌شنبه‌ها، ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲ 🎴شیوه برگزاری: حضوری و مجازی قم، بلوار غدیر، کوچه ۱۰، ساختمان مفید از طریق سایت به آدرس: https://b2n.ir/u60061 و و به شماره ۰۹۹۰۷۶۲۹۸۸۲ 🎁 پیش از ثبت‌نام را ببینید. مشاهده تخفیف‌ها ⭐️⭐️⭐️ آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر مدرسه‌ تفکرونوآوری‌ نگاه 🔰 @sch_negah 🌐http://schoolnegah.ir 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️ @Fekrat_Net
نظام سیاسی اسلام ۳.mp3
17.94M
🎧 | 🚥 نظام سیاسی اسلام۳ 🏷 مبانی معرفت‌شناختی، هستی‌شناختی و انسان شناختی 👤حجت‌الاسلام دکتر صفدر الهی‌راد 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️ @Fekrat_Net
انقلاب اسلامی رجعت مردم از آزادی غربی به آزادی معنوی است. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️ @Fekrat_Net
🔲 | ✅ دوئل عدالت و دموکراسی در غرب 🖋سیدمحمدجعفر رضوی، پژوهشگر مطالعات انقلاب اسلامی و منطقه‌ای ▪️دموکراسی که وجه غالب ساختار سیاسی حاکم در جهان کنونی است مفهومی است که بر برابری تمام آحاد جامعه استوار است. این مفهوم دارای اشکال در اجرا و تضادی درونی است که ناشی از مساوی گرفتن مفهوم مساوات با عدالت است. به همین دلیل باید گفت به دلیل همین خلط مبحثی که در آن صورت گرفته، عدالت در آن، امکان اجرای و تحقق ندارد. اما مفهوم عدالت‌نسبی را می‌توان با فراهم کردن برخی مقدمات مثل ایجاد شرایط یکسان اقتصادی و اجتماعی و تهیه یک نظامنامه حقوقی و اجرای درست این شرایط و نظامنامه محقق ساخت. عدالتی که همانگونه که گفته شده مفهومی نسبی است و در جوامع مختلف، متفاوت توصیف می‌شود. 🔗 مطالعه یادداشت در سایت فکرت 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
| هدایت علمی و عملی پیامبر گرامی اسلام 🔰حضرت آیت الله جوادی آملی: 🔻حضرت امیرمؤمنان (علیه السلام) اوضاع جهان عصر بعثت را به گونه‌ای تشریح می‌کنند که همان شرح، اکنون نیز جاری است: بعث اللّه سبحانه محمداً رسول اللّه (صلی الله علیه وآله). . . و أهل الأرض ملل متفرقة و أهواء منتشرة و طرائق متشتتة بین مشبّهٍ للّه بخلقه أو ملحدٍ فی اسمه أو مشیرٍ إلی غیره؛ یعنی زمانی رسول اکرم (صلی الله علیه وآله) بار رسالت را بر دوش کشید که مردم آن روزگار، دارای نحله‌های گوناگونی بودند؛ بعضی ملحد، برخی مشرک و عده‌ای نیز مشبّه بودند و رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه وآله) توانست آن‌ها را به توحید ناب رهبری کند. 💠آن حضرت در ادامه فرمود: فهداهم اللّه به من الضلالة و أنقذهم به من الجهالة؛ پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) بعد از دعوت به توحید، دو کار مربوط به علم و عمل را به انجام رساند: از سویی آن‌ها را هدایت علمی کرد تا از گمراهی نجات یابند و از سوی دیگر، رهبری عملی امّت را برعهده گرفت تا از جهالت رهایی یابند. ◽منظور از جهالت در سخن امیر مؤمنان (علیه السلام) جهالت در مقابل علم نیست، بلکه جهالت در مقابل عقل است؛ چون انسان یا عاقل است یا جاهل و در هر صورت فرقی نمی‌کند که درس خوانده یا درس نخوانده باشد. درس خواندن، فقط پل و مقدمه‌ای است که انسان عاقل شود و چه بسا درس خوانده‌ای که هیچ گاه در آموزه‌های خود تعقّل و در مدّت عمرش از این پل عبور نکند. ▪️سرّ اینکه مرحوم کلینی ابتدا «کتاب العقل و الجهل» را نوشت و سپس کتاب «العلم» را نگاشت، همین تقابل عقل و جهل است. در آغاز سوره «جمعه» آمده است: «هُوَ الَّذی بَعَثَ فِی الاُمّیّینَ رَسولاً مِنهُم یَتلوا عَلَیهِم ءایتِهِ ویُزَکّیهِم ویُعَلِّمُهُمُ الکِتبَ والحِکمَةَ واِن کانوا مِن قَبلُ لَفی ضَللٍ مُبین»؛ یعنی خدای سبحان رسول گرامی را مبعوث کرد، در حالی که مردم در ضلال مبین بودند و او آن‌ها را با تعلیم کتاب و حکمت هدایت کرد. این آیه ناظر به همان دو بخش علم و عمل است که حضرت علی (علیه السلام) بدان اشاره کرده است؛ نیز دو بخش یاد شده در زیارت اربعین سالار شهیدان «صلوات اللّه علیه» مورد تأکید قرار گرفته است؛ بذل مهجته فیه لیستنقذ عبادک من الجهالة و حیرة الضلالة؛ یعنی امام حسین (علیه السلام) خون جگر خود را داد که مردم را هم عالِم کند، هم عاقل. برگفته از کتاب: آفاق اندیشه، صفحه: ۲۹۴ 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
🔲 | مبعث؛ آغاز تحول معرفتی بشر 🖊سیده ناهید موسوی، نویسنده و پژوهشگر ▪️اسلام دنیا را نفی نمی‌کند، تمتعات دنیوی را منفور نمی‌شمارد، انسان ‌را با همه‌ی استعدادها و غرایز در صحنه‌ی زندگی، فعال می‌طلبد. ▪️بعثت نبی ‌اکرم(ص) در درجه اول، دعوت به ‌توحید بود. توحید صرفاً یک نظریه فلسفی و فکری نیست، بلکه یک ‌روش زندگی ‌برای انسان‌ها است. ▪️قطعاً مبعث، تاریخ تحول بشریت ‌و ورود اسلام به مرحله جدید و رو به جلو بود تا با زمینه‌سازی تزکیه و تهذیب در جوامع اسلامی تمام‌ مسلمین در جهان، ‌شاهد رشد و پیشرفت معنویت‌ باشند. 🔗 مطالعه یادداشت در سایت فکرت 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
🔲 | نقدی بر ایده جدید عبدالکریم سروش 🖋سیدمحمدتقی موحد ابطحی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ▪️سروش در سخنرانی اخیر خود با عنوان «حقیقت و روش» بحثی را مطرح کرد که به تعبیر خود به معنای عدول از مبنای معرفت‌شناختی وی در باب نظریه صدق بود و موجب تعجب اساتیدی بود که نزدیکی فکر هم با وی داشتند. ▪️اگر اصل در حقیقت توافق جمعی است و برای رسیدن به این توافق جمعی هم راه‌های مختلفی وجود دارد و هیچ برتری خاصی هم بین این راه‌ها نیست، چه نیاز به این که فردی همچون دکتر سروش برای دست‌یابی به حقیقت و صدق مسیر دشوار ارائه برهان و جدل و خطابه را در پیش گیرد؟ 🔗 مطالعه یادداشت در سایت فکرت 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 | من مبعوث شده‌ام تا مکارم اخلاق را تمام کنم ▪️در روزگاری که پدر به فرزند رحم نمی‌کرد، در زمانی که فساد و غارتگری مایه‎ی مباهات بود، در میان مردمانی که زنان را همچون کالایی بی جان خرید فروش می‎کردند خداوند متعال منتهای رحمت خود را به زمینیان هدیه کرد. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
🔲 | تبیین نظریه مقاومت مبتنی بر اندیشه امامین انقلاب ▪️تبیین نظریه مقاومت مبتنی بر اندیشه‌های امامین انقلاب اسلامی مستلزم درک اندیشه‌های کلی آنها در علومی است که با نظریه مقاومت در ارتباط هستند برای نمونه نمی توان نظریه مقاومت از دیدگاه امامین انقلاب اسلامی را تبیین کرد؛ اما نسبت به اندیشه های فلسفی، کلامی، فقهی و سیاسی امامین بی‌توجه بود. ▪️بنابراین نمی‌توان یک نظریه علوم انسانی را بدون توجه به ارتباط آن نظریه با قوانین حاکم بر سایر علوم تبیین کرد، چرا که برخی از مفاهیم نظریه ریشه در علوم دیگر دارند و تنها با رجوع به قوانین حاکم بر آن علم قابل فهم و درک هستند. 🔗 مطالعه یادداشت در سایت فکرت 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
🔘| ✅ انقلاب اسلامی محصول رجعت مردم از آزادی غربی به آزادی معنوی است حجت‌الاسلام دکتر سیدسجاد ایزدهی، رئیس پژوهشکده نظام‌های اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ▪️استقلال و آزادی به شرطی می‌توانند نتیجه‌بخش باشند که به سمت جمهوریت و اسلامیت رهنمون شوند، استقلال و آزادی که مقصد آن جمهوریت و اسلامیت نباشد، در نهایت ذیل مشروطه قرار می‌گیرد. ▪️در رژیم طاغوت مردم در یک استبدادی گرفتار شده بودند که برای خودشان نمی‌توانستند تصمیم بگیرند و دیگران برای آن‌ها تصمیم می‌گرفتند؛ کارگزاران نظام معمولا منتخب مردم نبودند. شاه را کسی آورد و دیگری هم برد. 🔗 مطالعه گفت‌وگو در سایت فکرت 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
فکرت
🎙 #درس‌گفتار | نظام سیاسی اسلام 🧩 ۸ فایل صوتی و موضوعی 👤 استاد صفدر الهی‌راد 🖇@Philosophy_Sandwich
نظام سیاسی اسلام ۴.mp3
20.41M
🎧 | 🚥 نظام سیاسی اسلام ۴ 🏷 مشروعیت 🏷 نقش مردم در حکومت اسلام 👤حجت‌الاسلام دکتر صفدر الهی‌راد 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️ @Fekrat_Net
🔍 | نیازمند صدور گفتمان علمی انقلاب اسلامی به دنیا هستیم ▪️یکی از دستاوردهای یکصد سال اخیر حوزه به خصوص در چند دهه بعد از انقلاب اسلامی تولید آثار به زبان های زنده دنیا بوده است. ما اگر به حوزه‌های نجف و قم در صد سال قبل برگردیم تقریباً می توان گفت پرونده آنان در تولید و ترجمه آثار شیعه به زبان‌ های دیگر خالی است. ▪️البته در کیفیت ترجمه و تولید ضعف‌های قابل توجهی داریم؛ بنده به نقاط مختلف دنیا سفر کرده‌ام و معتقدم کیفیت آثار ما متناسب با کمیت نیست و تولید آثار نیازمند ورزیدگی‌های بیشتری است. ▪️بیشتر آثاری که ما تولید می‌کنیم مبتنی بر ادبیاتی است که در حوزه قم و نجف به کار می‌رود و این ادبیات نمی‌تواند وارد ادبیات کشورهای دیگر شود. 🔗 مطالعه گزارش در سایت فکرت 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
| ▪️سخن از آزادی و اینکه ملتی به خودآگاهی تاریخی نائل شوند و درباره آزادی پرسش کنند، خود محصول فرآیندی تاریخی و محصول انقلاب ۵۷ است. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️ @Fekrat_Net
🔘| ✅ افترا و خیال‌بافی؛ شگرد ناکام آیات شیطانی گفت‌و‌گوی فکرت با یک پژوهشگر جوان محمد کرمی‌نیا، محقق و دانشجوی دکتری کلام امامیه: ▪️کتاب «آیات شیطانی» به قلم «سلمان رشدی»، به منزله واکنشی خاصمانه در برابر انقلاب اسلامی شمرده می‌شود، همان‌گونه که پس از جنگ‌های صلیبی، سیاستمداران غرب دشنام‌نامه‌هایی را بر ضد اسلام و پیامبر بزرگش انتشار دادند. ▪️دروغ‌پردازی درباره شخصیت‌های نامدار تاریخ، برای همه مردم جالب نیست و همیشه مورد استقبال قرار نمی‌گیرد. از این‌رو در غرب، تهمت‌هایی که به پیامبر بزرگوار اسلام زده شد، مورد قبول دانشوران واقع نشد. ▪️سلمان رشدی رمان‌نویس و قصه‌پردازی را بهانه قرار داد تا به مقدسات دینی ناسزا گوید. او تخیل را با واقعیت در آمیخت تا به سهولت، بزرگان دین را در معرض توهین قرار دهد. او در پی مدارک و مأخذ برای سخنان خود بر نمی‌آمد، به همین جهت صفحات کتاب وی از ارجاع به منابع سترگ و تاریخی خالی است. 🔗 مطالعه گفت‌وگو در سایت فکرت 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
🔘 ✅ تبیین درست دین و دینداری مصداق بارز جهاد تبیین ▪️متولی دین چنانچه بر اهداف، برنامه‌ها و روش‌های کارآمدی تسلط نداشته باشد، نمی‌تواند به معنای واقعی کلمه در امر تبیین دین موفق باشد، ضمن آن که به هر حال کسی که بخواهد تبیین دینی را در پیش گیرد، بایستی به ابعاد توسعه‌ای و تکاملی دین نیز عنایت داشته باشد. ▪️یکی از اصلی‌ترین چالش‌ها در رابطه با تبیین نادرست دین مربوط به انتقال نهاد دین‌گستری از مرکزیت اصلی آن یعنی حوزه‌های علمیه به سایر مراکز است. 🔗 مطالعه نشست در سایت فکرت 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net