🔘#گفتوگو | #عقل_انقلاب
✅ راهکارهای مقابله با تحریف اندیشه های امام خمینی(ره)
عناوین برتر سخنان دکتر علی اکبریمعلم در گفتوگو با پایگاه اندیشهای فکرت:
▪️برای تبیین شاخصههای اندیشه سیاسی امام خمینی(ره) باید از چاچوب نظری خودِ امام راحل استفاده کرد. به تعبیر امام خمینی(ره) حب جاه و مقام، منشأ شکست انقلاب خواهد بود.
▪️غفلت و کاهش انگیزه متصدیان امر در ترویج مستمر اندیشه امام(ره) و اسلام سیاسی مد نظرِ ایشان نیز از زمینههای تحریف اندیشه امام(ره) به حساب میآید.
▪️در صورت عدم موفقیت ما در انتقالِ اندیشه سیاسی امام به نسل جدید و مخاطبان، موجب فراموشی این اندیشه و کاهش مشروعیت نظام و در نتیجه سبب اضمحلالِ تدریجی حاکمیت جمهوری اسلامی خواهد شد.
▪️نخستین شاخص در فلسفه سیاسی حضرت امام (ره) لزوم تشکیل حکومت اسلامی است. امام(ره) تعبیری دارند که اگر ما حکومت اسلامی تشکیل ندهیم، برقراری نظام سیاسی غیراسلامی به معنای معطل ماندن نظام سیاسی اسلام است.
🖇مطالعه گفتوگو در «وبگاه فکرت»
وبگاه | ویراستی | اینستاگرام | تلگرام
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
☑️@Fekrat_Net
هدایت شده از مدرسهی علوم انسانی فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ | #محفل
🔹تا ولاء اجتماعی نباشد امر به معروف اصلا شدنی نیست. این ولاء امروز آسیب دیده است اگر ترمیم شود باب گفتگو باز میشود.
🔸از ريان بن صلت مروى است كه گفت قومى در خراسان نزد حضرت رضا(عليه السّلام)آمدند و عرض كردند كه گروهى از اهل بيت تو مرتكب اعمال قبيحه ميشوند كاش آنها را از آن اعمال نهى ميفرمودى فرمود چنين كارى نكنند عرض كردند چرا فرمود زيرا كه از پدر بزرگوارم شنيدم كه «اَلنَّصِيحَةُ خَشِنَةٌ» نصيحت زبر و درشت است بر شنونده و از اين جهت مشكل تاثير كند.
✅ ششمین محفل گفتگومحور فکرت، «بازخوانی ایدهی سیاسی و فرهنگی امام(ره) در مواجهه با تحجر و تجدد»
👤 حجتالاسلام محسن قنبریان؛ استاد حوزه و دانشگاه
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه فکرت| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
#کوتاه_نوشت
دولت اسلامی زمینه زیست مومنانه را فراهم میکند. امنیت در دولت اسلامی با ایمان گره می خورد. خدا مومن است و زمانی انسان به امنیت حقیقی میرسد که مومن باشد.
لینک ویراستی
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
☑️@Fekrat_Net
هدایت شده از فکرت
🔲 #اختصاصی |#امام_رضا
مدیریت بحران اجتماعی در سیره رضوی
🖋مهدی مولایی، پژوهشگر عرصه رسانه و فضای مجازی
▪️پس از فروکش کردن فتنه واقفیه و احیا و افزایش مقبولیت عمومی امامرضا در میان شیعیان و بازگشت حداکثری فریبخوردگان، ایشان در دوران پسا فتنه تا حد ممکن تهمانده فریبخوردگان را با گفتگوهای مداوم و منطقی اصلاح و با آغوش باز آنها را پذیرفتند. در گزارشات متعدد، ایشان شیعیان را با گفتوگو و اقناع برخی از واقفیه دعوت کردهاند. مثل سفارش به حسن بن علی و شاء برای هدایت دوست واقفی خود.
🖇 مطالعه یادداشت در «وبگاه فکرت»
⏰ زمان مطالعه: ۵ دقیقه
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | ویراستی | اینستاگرام | تلگرام
☑️@Fekrat_Net
هدایت شده از مدرسهی علوم انسانی فکرت
#محفل | #امام_خمینی
▫️تحریف پدیدههای یگانهی تاریخی همچون شخصیت امام خمینی (ره) در رسانهها مسالهای است که این روزها بیش از پیش نیاز به بازخوانی و زدودن تحریفها دارد.
✅ مدرسهی فکرت در هفتمین محفل خود به بازخوانی تحریف ظالمانه «بازکاوی پدیده تحریف امام خمینی (ره) در رسانه» میپردازد.
با حضور:
👤«دکتر مظفر نامدار»، سردبیر فصلنامه تخصصی ۱۵ خرداد و عضو شورای عالی دانشنامه انقلاب اسلامی
زمان: پنجشنبه ۱۱ خرداد، ساعت ۱۷
مکان: قم، بلوار بسیج، موسسه شناخت
جهت شرکت بصورت حضوری در این محفل، به آیدی زیر پیام دهید:
@Madrese_Fekrat
♦️پخش زنده از کانال فکرت در ایتا
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه فکرت| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🔲 #اختصاصی |#عقل_انقلاب
✅ مقابله با خط تحریف امام خمینی(ره)
▪️گفتوگوی اختصاصی پیرامون تحریف ظالمانه امام خمینی(ره) در دوران معاصر.
👤 حجتالاسلام دکتر محمدعلی لیالی، استاد حوزه و دانشگاه
📥 فایل کامل گفتوگو را در آپارات و یوتیوب فکرت تماشا کنید.
وبگاه |ویراستی | اینستاگرام | تلگرام
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
☑️@Fekrat_Net
May 11
هدایت شده از دیدهبان اندیشه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تیزر
#اختصاصی
✴️ چهل و نهمین ایستگاه نشریه رصدی دیدهبان اندیشه
❇️ با موضوع نقد مدل توسعه غربی از منظر شهید آوینی
🛑 انتشار به زودی...
#توسعه_مدرن
#شهید_آوینی
#ژورنالیسم_اندیشه
#دیدهبان_اندیشه
🆔 @didebane_andisheh
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هفتمین محفل با موضوع بازخوانی تحریف ظالمانه «بازکاوی پدیده تحریف امام خمینی (ره) در رسانه»
با حضور:
👤«دکتر مظفر نامدار»، سردبیر فصلنامه تخصصی ۱۵ خرداد و عضو شورای عالی دانشنامه انقلاب اسلامی
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
@Fekrat_Net
صوت جلسه استاد نامدار.mp3
28.04M
#محفل ا#صوت ا#امام_خمینی
🔘هفتمین محفل با موضوع بازخوانی تحریف ظالمانه «بازکاوی پدیده تحریف امام خمینی (ره) در رسانه»
با حضور:
👤«دکتر مظفر نامدار»، سردبیر فصلنامه تخصصی ۱۵ خرداد و عضو شورای عالی دانشنامه انقلاب اسلامی
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
☑️@Fekrat_Net
May 11
🔵 #گزارش_تصویری ا #محفل
🔘هفتمین محفل با موضوع بازخوانی تحریف ظالمانه «بازکاوی پدیده تحریف امام خمینی (ره) در رسانه»
با حضور:
👤«دکتر مظفر نامدار»، سردبیر فصلنامه تخصصی ۱۵ خرداد و عضو شورای عالی دانشنامه انقلاب اسلامی
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
☑️@Fekrat_Net
🔲 #اختصاصی |#یادداشت_شفاهی
✅ مردمسالاری و علامه مصباح؛ آنچه اصلاحطلبان حذف کردند
🎙مهدی جمشیدی، پژوهشگر فرهنگ
▪️همزمان با اینکه جریانهای سکولار مبارزه علیه مبانی اسلام را علنی کردند، علمایی مانند علامه مصباح(ره) خطر جایگزینی اسلام و انقلاب قلابی با اسلام ناب انقلابی را احساس کردند.
▪️علامه مصباح(ره) معتقد به نظریهی دولت حداقلی است؛ یعنی دولت باید در جایی به مسائل ورود کند که از عهدهی مردم کاری ساخته نیست، مانند جنگ، دفاع، ایجاد نظام آموزشی و یا نظام بهداشت و درمان.
▪️امروزه، حکمرانی به معنای سپردن امور به خود مردم است، به گونهای که دولت بزرگ و فربه نشود. حکمرانی یعنی دولت همهی امکانات و اختیارات را در دست نگیرد و فضا را برای فعالیت مردم باز بگذارد. آیتالله مصباح بیست سال پیش همهی این موارد را مطرح کرده بود.
🖇 مطالعه یادداشت در «وبگاه فکرت»
⏰ زمان مطالعه: ۵ دقیقه
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🗂 #رصد_اندیشهها
✅ مروری بر مطالب برگزیده اندیشمندان و پژوهشگران در هفته گذشته:
#هفته_نهم
🔻معرفت دینی باید در کنار عقلانیت وحیانی شکل بگیرد| آیت الله جوادی آملی
📎لینک مطلب
🔻 آثار تاریخی و تمدّنی هجرت امام رضا علیهالسلام به ایران| محمد مهدی میرباقری
📎لینک مطلب
🔻 نوآوری و ابداع نظریات جدید رمز برتری امام(ره) برعلمای عصر خود | عبدالحسین خسروپناه
📎لینک مطلب
🔻مردمسالاری و علامه مصباح؛ آنچه اصلاحطلبان حذف کردند| مهدی جمشیدی
📎لینک مطلب
🔻«رفتار اخلاقی» و «مواضع سیاسی»| احمدحسین شریفی
📎لینک مطلب
🔻درباره کشف حجاب| علی مهدیان
📎لینک مطلب
🔻هنر حکمرانی امام خمینی در دنیای معاصر| داود مهدوی زادگان
📎لینک مطلب
🔻 تحجر و تجدد (بازخوانی ایده سیاسی و فرهنگی امام خمینی)| محسن قنبریان
📎لینک مطلب
🔻 راه حل انقلاب اسلامی برای افزایش تولید| حمیدرضا مقصودی
📎لینک مطلب
🔻 قانون بدون رضایت مردم تحققپذیر نیست| شریف لکزایی
📎لینک مطلب
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه فکرت| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🔲 #اختصاصی | #عقل_انقلاب
✅ امام راحل؛ خارج از تقلید غرب و شرق
🖋دانیال بصیر؛ سردبیر فکرت
▪️امام راحل با احیای مجدد معنویت در جهان معاصر، تأکید بر ابعاد مختلف وجودی انسان و لزوم سامانیابی زندگی سیاسی و اجتماعی بر اساس فطرت بشری کوشید و تا هویت انسانی را احیا کند.
▪️از صفات بارز امام خمینی فهم دقیق از جبهه مقابل و دشمنان اسلام بود فراست و تیزهوشی وی در شناخت چهرهها و موقعیتها تشخیص و عکس العملهای لازم، شگردهای دشمنان و ترفندهای مختلف آنان سهم بسزایی در ایجاد حس خودباوری و ایستادگی در امت اسلامی ایفا کرد.
🖇 مطالعه یادداشت در «وبگاه فکرت»
⏰ زمان مطالعه: ۳ دقیقه
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
☑️@Fekrat_Net
هدایت شده از مدرسهتـ؋ــکرونوآوری نگاه
«علوم پــایه» در کشور ما از معضـلی تاریخی رنج میبرد و آن «نامسـألگی» است. ورود تمــدن مدرن غربی با مظــاهر «فنی و تکنیکی» خود، باعث شده تا نهــادهای علمی مدرن در ایران نیز، از دارالفنــون تا دانشــگاههای معتبر کنونی، با تمرکز بر همین وجوه فنــی و مهندسی پدید آیند. لذا کمتر به علوم پشتیبان و ناظر به این قلمـــرو بهویژه «علـــوم پایه»، توجه شده است. این درحالی است که خیلی از بحـــرانها، مصائب و معضلاتی که امـــروز با آن مواجهیم، ریشه در همین بنیـــانها دارد و ما نتوانستهایم در موقــف مواجهه انتقـــادی و پرسش از این بنیـــانها قرار بگیــریم.
#درسگفتــــار
| نامسألگی علوم پایه در ایران |
تعدادجلسات: ۵ جلسه ۹۰ دقیقهای
شروع: ۲۳ خردادماه
🎴شیوه برگزاری: مجازے {اسکایروم}
با مشــارکت
✓ دانشــگاه باقـــرالعلوم(ع)
✓ مؤسسه علم و سیــاست اشـــراق
✓ انجمن علمی ژرفـــا
لینک ثبــتنــام
http://www.negahschool.ir/product/na-masalegi/
🎁 پیش از ثبتنام تخفیفها را ببینید.
مشاهده تخفیفها
اطلاعات بیشتر در مورد محتوای دوره
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔️ @sch_negah
🌐 http://www.negahschool.ir
فکرت
🔲 #اختصاصی |#عقل_انقلاب ✅ مقابله با خط تحریف امام خمینی(ره) ▪️گفتوگوی اختصاصی پیرامون تحریف ظالما
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢 #اختصاصی |#امام_خمینی
✅ چرا دچار تحریف امام شدیم؟
▪️چرا باید اندیشههای امام(ره) تحریف شود؟ امام خمینی(ره) یک شخصیت جامع داشت؛ فقیه، فیلسوف، مفسر و متکلم بود و از همه مهمتر یک شخصیت اجتماعی و سیاسی بود که موفق شد مبانی فکری و معرفتی اسلام را به یک نظام سیاسی تبدیل کند. تفکر امام(ره) نقشۀ راه ماست.
▪️راهحل جلوگیری از انحراف از اندیشهای امام(ره) چیست؟ باید اندیشههای امام با سخنان خودِ امام تبیین شود و به بازخوانی اندیشههای امام محتاج هستیم.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه |فکرت |مدرسه فکرت |رادیو فکرت
☑️@Fekrat_Net
🔘#گفتوگو | #عقل_انقلاب
✅ امامخمینی بهمعنای حقیقی کلمه «کارآمد» بود
دکتر محمدمهدی چگینی، معاون بینالملل «دفتر مطالعات اسلامی مرکز ملی فضای مجازی»
▪️ آنچیزی که نخ تسبیح را در تفکر و آثار امام شکل میدهد بُعد انسانشناسی در میان تمام افکار امام است. خود انسانشناسی یک مؤلفه مهم است. چه رویکردی در انسانشناسی، شاکله افکار ما را تشکیل و قرار میدهد؟ و آن، عقیدهی باورمند به مسأله خلیفهالهی انسان است.
▪️امروز بعد از چهل سال وقتی فیلم سخنان و رفتار، امام را مرور میکنیم؛ حقیقتاً گاهی اوقات اگر تأمل کنید، میخکوب میشوید. یعنی احساس میکنید یک آدمی در حال نفوذ به درون شما هست و لایههای درونی معنوی شما را فعال میکند. این کاری هست که هرکس نمیتواند آن را انجام دهد.
🖇مطالعه گفتوگو در «وبگاه فکرت»
وبگاه |فکرت |مدرسه فکرت |رادیو فکرت
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
☑️@Fekrat_Net
هدایت شده از عصر زنان
#دعوت_به_همکاری
♦️ جهت ارسال رزومه و کسب اطلاعات بیشتر به آیدی زیر در ایتا مراجعه فرمایید:
@es_shafiee
🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
📩 سه تحول عظیم و تاریخی که امام خمینی در سطح کشور، امت اسلامی و جهان بوجود آورد چه بود؟
✏️ رهبر انقلاب، در مراسم سی و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی:
✏️ امام بزرگوار ما سه عمل عظیم و بزرگ و تاریخی انجام داد؛ سه تحول بزرگ به وجود آورد. یکی در سطح کشور ایران، یکی در سطح امت اسلامی و یکی در سطح جهان:
۱- تحول در سطح کشور این بود که انقلاب اسلامی را در این کشور به وجود آورد. این انقلاب یک ساخت سیاسی سلطنتی را در هم شکست و مردم سالاری را جایگزین آن کرد. این انقلاب یک نظام دست نشانده و ذلیل در مقابل قدرتها را از میدان خارج کرد و یک نظام مستقل و متکی به عزّت ملی را جایگزین آن کرد.
۲- آنچه در سطح امت اسلامی روی داد، تحول در سطح امت است. جریان بیداری اسلامی را امام به راه انداخت. دوره انفعال و بی تحریکی در دنیای اسلام با حرکت امام به سمت ضعف و نابودی حرکت کرد. مسئلهی فلسطین پس از آن که به خیال صهیونیستها و پشتیبانانشان یک مسئلهی تمام شده به حساب میآمد با تحول امام در سطح امت اسلامی به مسئلهی اول جهان اسلام تبدیل شد.
۳- تحول سوم تحول در سطح جهان است. امام فضای معنویت و توجه معنوی را در دنیا زنده کرد حتی در کشورهای غیر مسلمان. معنویت در زیر لگدکوبی سیاستهای مادیگری و ضدّ معنوی از بین رفته بود. معنویت از یادها رفته بود. حرکت امام بزرگوار رنگ معنوی را در دنیا دوباره زنده کرد.
✏️ این سه تحول هیچکدام سابقه ندارد. شاید در آینده هم شبیه اینها و نظیر اینها را نتواند انسان پیشبینی کند که به وجود بیاید. این مخصوص امام بزرگوار بود.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
☑️@Fekrat_Net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ | #امام_خمینی
عقلانیتی برآمده از اسلام ناب
مکتب امام یک بستهی کامل است، یک مجموعه است، دارای ابعادی است؛ این ابعاد را باید با هم دید، با هم ملاحظه کرد. دو بُعد اصلی در مکتب امام بزرگوار ما، بُعد معنویت و بُعد عقلانیت است.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
☑️@Fekrat_Net
.
ویژهنامه تحلیلی #عقل_انقلاب
به مناسبت ارتحال امام خمینی(ره)
در وبگاه اندیشهای فکرت منتشر شد.👇👇
یادداشتها و گفتوگوهای این پرونده: http://fekrat.net
#امام_خمینی
#باشگاه_فکرت
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
☑️@Fekrat_Net
🗂#پرونده_ویژه ا #عقل_انقلاب
📍 مرور برخی عناوین محتوایی پرونده ویژه فکرت بهمناسبت ایام رحلت امام:
✍️ دیدگاه حجت الاسلام دکتر امیدی، عضو هیأت مؤسسه امام خمینی(ره):
🔺 اقتباس انتقادی، رویکرد امام خمینی(ره) در مواجهه با فرهنگ و سیاست غرب بود.
🖇fekrat.net/?p=14619
✍️ دیدگاه دکتر فاضل فیضی، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی:
🔺 از نظر امام راحل بدترین نوع وابستگی کشورها، وابستگی فکری است. این وابستگی سبب وابستگی در شئون دیگر نیز میشود.
🖇fekrat.net/?p=14611
✍️دیدگاه حجت الاسلام دکتر شهیدانی، عضو شورای عالی دانشنامه انقلاب اسلامی:
🔺یکی از کارویژههای استادان حوزه و دانشگاه و نخبگان علوم انسانی و اسلامی، رویآوری به مطالعه منسجم و دقیق تاریخ انقلاب اسلامی به ویژه حیات سیاسی امام خمینی(ره) است.
🖇fekrat.net/?p=14628
✍️ دیدگاه مهدی مولایی، نویسنده و پژوهشگر:
🔺امام فقیهی بینظیر بود که فقه را تئوری بینقص اداره جامعه میدانست و بر همین اساس نیز، عنصر معنویت را پشتوانه مستحکم فقه برای اقامه عدالت در جامعه معرفی میکرد.
🖇 fekrat.net/?p=14615
✍️دیدگاه سیدمهدی موسوی، پژوهشگر رسانه:
🔺خطر هویتزدایی از انقلاب یک چالش جدی برای کلیت ساختار نظام جمهوری اسلامی به شمار می رود، چه آن که هویت زدایی به معنای کنار گذاشتن «ارزشهای انقلابی» از خود انقلاب است.
🖇fekrat.net/?p=14622
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه |فکرت |مدرسه فکرت |رادیو فکرت
☑️@Fekrat_Net
🔲 #اختصاصی |#عقل_انقلاب
✅ ایده امام(ره) در مواجهه با تحجر و تجدد
👤 حجتالاسلام محسن قنبریان؛استاد حوزه و دانشگاه
📥 فایل کامل گفتوگو را در آپارات و یوتیوب فکرت تماشا کنید.
وبگاه |ویراستی | اینستاگرام | تلگرام
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
☑️@Fekrat_Net
May 11