eitaa logo
فکرت
9.7هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
151 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
| در نمایشگاه کتاب صورت پذیرفت؛ ✅ گفتگوی اختصاصی فکرت با: 👤 حمیدرضا نمازی 👤 احسان رضایی 👤 احسان حصاری 👤 عباس میبدی ➕مشروح این گفتگوها به زودی منتشر خواهد شد. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
🔰 تنظیم‌گری اجتماعی با زمان ✍🏻یادداشت سردبیر 📍 مدتی است که بحث و نظر پیرامون تصمیم‌گیری بر افزایش تعطیلات در عرصه عمومی جریان دارد و حال بعد از کش‌ و قوس‌های فراوان به سرانجام رسید و قوه تقنین در کمال شگفتی و تعجب به تعطیلی شنبه رای داد. روشن است که مسئله گاه‌شماری و نظم تقویمی، انسجام‌بخش و شکل‌دهنده نظم فرهنگی و اجتماعی هم هست و از این روست که اهالی فکر و فرهنگ نیز با وسواس جدی به فرایند اتخاذ تصمیم نقد و نظر داشته و دارند. مسئله فقط تعطيلي یک روز نیست، مسئله تغییر نظم اجتماعی است. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲 وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
فکرت
🔰 تنظیم‌گری اجتماعی با زمان ✍🏻یادداشت سردبیر 📍 مدتی است که بحث و نظر پیرامون تصمیم‌گیری بر افزایش
🔹«زمان» به مثابه امر فرهنگی مسئله پراهمیت و مورد تأکیدی است که درون‌مایه‌های الاهیاتی و معرفتی نیز دارد. مسئله چنان پراهمیت است که متفکر طرازی چون آیت الله حسینی طهرانی در «رساله نوين درباره بناي اسلام بر سال و ماه قمري» صورتبندی مهمی پیرامون تقویم زمانی دارند و آنرا از منظر ادله عقلی و شرعی بررسی می‌کنند. جدا از حکمت‌های زمان و تنظیم‌گیری آن، مسئله لایه‌های پیچیده‌تری نیز پیدا می‌کند. اهمیت فرهنگی روز جمعه که اصالت و هویت نظم اسلامی را دارد موضوع دیگری است که مورد دقت اهل اندیشه اسلامی نیز بوده است. آیت الله حائری شیرازی دراین باره جمله مهمی دارند که «ما تعطیلی جمعه‌مان را آنقدر جدی نمی‌گیریم که آنها (یهودیان) تعطیلی شنبه‌شان را جدی می‌گیرند!» 🔸شهید مطهری(ره) پیرامون همین مسئله می‌نویسد:«ما باید توجه داشته باشیم به نغمه‌های که کم و بیش در مجله‌ها و در مقالات ادبی و به اصطلاح علمی و نیمه علمی شنیده می‌شود. می‌نویسند این برای ایران سبب رکود کارهاست که تعطیلات خودمان را جمعه قرار بدهیم در حالی که اکثریت مردم دنیا که ما با آنها سر و کار داریم تعطیلاتشان یکشنبه است...درباره تاریخ هم میگویند: اکثریت مردم دنیا سال مسیحی را انتخاب کرده‌اند ولی ما سال هجری را انتخاب کرده‌ایم و این اسباب زحمت است که ما تاریخ خودمان را به هجری بنویسیم و آنها به مسیحی، پس بیاییم تاریخ هجری را به تاریخ مسیحی تبدیل کنیم. اینها همه مقدمه جذب شدن و مقدمه هضم شدن فرهنگی در هاضمه دیگران است.» 🔹در هر صورت، به نظر می‌رسد در این مسئله و سایر مباحثی که بُعد فرهنگی ویژه‌ای را در بردارد و خلاف ریتم سنتی سبک زندگی ایرانی است باید با دقت‌نظر برخورد کرد و پشتوانه نظری آنرا نیز مدنظر قرار داد. به ویژه آنکه جریان رسانه‌ای پرقدرتی تلاش دارد ابعاد فرهنگی را تحت شعاع نگاه اقتصادی قرار دهد و اصل بحث را به بهبود روابط تجاری جهانی و افزایش هماهنگی با تعطیلات جهانی برای بالارفتن مبادلات اقتصادی تقلیل دهد که خود نگاه جدی‌تر به این موضوع را می‌طلبد. 🔸به نظر می‌رسد بررسی این مسئله بهانه خوبی است تا زمینه گفتگو و تبادل فکر پیرامون اهمیت زمان در نظم اجتماعی و همچنین بحث اوقات فراغت صورت بگیرد چراکه پرداخت این موضوع به‌نوعی دچار آسیب شده و از منظری دچار ساده‌سازی هستیم. به علاوه آنکه از طرح پرسش‌های بنیادین در این مسئله غفلت شده و به‌نوعی تلاشی برای دیدن متفاوت امکانات و ارائه راه‌حل‌های دقیق‌تر صورت نمی‌گیرد. رسانه فکرت، در همین راستا به مرور مطالب و ملاحظات بخشی از جریان اندیشه‌ای می‌پردازد که تلاش دارند ابعاد مهمتر این مسئله را توضیح دهند. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲 وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
| در نمایشگاه کتاب صورت پذیرفت؛ ✅ گفتگوی اختصاصی فکرت با: 👤 علی ظهریبان 👤 علی مصباحی 👤 حجت عبداللهی 👤 حکیم باقری 👤 جواد موگویی 👤 علی ناظری 👤 آزاد عندلیبی ➕مشروح این گفتگوها به زودی منتشر خواهد شد. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 | 🔖برگ پنجم ☑️ امیدبخش‌ترین شرایط بین‌المللی ایران 👤مهدی خانعلی‌زاده، نویسنده و استاد دانشگاه ▫️در حال حاضر امیدبخش‌ترین فضا برای کشورمان در حوزه بین‌الملل است و اکنون امید داشتن در فضای بین‌الملل واجب‌ترین مساله است. امیدبخش‌ترین شرایط بین‌المللی و حوزه سیاسی تاریخ ایران بعد از صفویه، شرایطی است که ما اکنون در آن به سر می‌بریم. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲 وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
فکرت
🔰 تنظیم‌گری اجتماعی با زمان ✍🏻یادداشت سردبیر 📍 مدتی است که بحث و نظر پیرامون تصمیم‌گیری بر افزایش
🎧 | ☑️ تساهل در قانون‌گذاری نشست «شنبه یا پنجشنبه، تأملی بر فهم زمان در حکمرانی فرهنگی» 👤 دکتر علیرضا مومن آرانی؛ پژوهشگر مطالعات اجتماعی ➕(اینجـا بشـنوید) 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
فکرت
🎧#پادکست | #نشست ☑️ تساهل در قانون‌گذاری نشست «شنبه یا پنجشنبه، تأملی بر فهم زمان در حکمرانی فرهنگی
دکتر علی مومن (2).mp3
6.92M
🎧 | ☑️ تساهل در قانون‌گذاری نشست «شنبه یا پنجشنبه، تأملی بر فهم زمان در حکمرانی فرهنگی» 👤 دکتر علیرضا مومن آرانی؛ پژوهشگر مطالعات اجتماعی علل دانشی و معرفتی 11:00 نقش رسانه‌ در فهم مطالب 13:50 ماهیت زمان در زیست جامعه 17:20 نسبت بین قانون‌گذاری و اثر 22:20 راهبردی بودن قانون‌گذاری 25:05 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
خادم الرضای ایران در سحر ولادت امام رضا به شهادت رسید 🖤 ⚫️ انالله وانا اليه راجعون روح بلند رئیس جمهور مجاهد و خستگی ناپذیرمان شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی، و همراهان انقلابی ایشان به ملکوت اعلی پیوست عرض تسلیت به رهبر عزیز و خانواده محترم رئیس جمهور مردمی و خانواده محترم سایر شهدای حاضر در بالگرد، این واقعه غیرمنتظره را به همه ملت شهید پرور ایران نیز تسلیت میگوییم در خلوص و جهاد برای ما بود و هم در مظلومیت و غربت 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲 وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾️ | ☑️ طلبه خدمتگزار ✔️ شاید توصیفی مهم و عالی از زندگی باشد. تأکید بر این مفهوم اصیل در زمانه‌ای که سیاست‌ و قدرت خیلی از مدعیان را وسوسه کرده و فریفته، نشان از بینش خالصانه او بوده که در رفتار اجتماعی نیز جلوه‌گر شده است. او تا آخر عمر طلبه خدمتگزار ماند و در این راه جانش را از دست داد و با شهادتش سند افتخار روحانیت شیعی شد. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
◼️ | ☑️"ابراهیم" عمری در حوالی شهادت زیسته بود. ✍🏻محمدرضا کایینی، پژوهشگر تاریخ 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
فکرت
◼️#یادداشت | #رئیسی ☑️"ابراهیم" عمری در حوالی شهادت زیسته بود. ✍🏻محمدرضا کایینی، پژوهشگر تاریخ 📮
▪️"ابراهیم" عمری در حوالی شهادت زیسته بود. از این روی بود که سه سال پیش، صندوق‌های مهر را از نامش آکنده ساختیم. می‌دانستیم که در دوگانه خدمت و خطر،‌ نخستین را بر می‌گزیند و دومین را فرومی‌نهد. به وجاهت و آینده‌جویی وقعی نمی‌نهد و در لحظه، هر آنچه در دست و زبان دارد، در طبق اخلاص می‌نهد و به خلق‌الله پیشکش می‌دارد. ▪️ریاست جمهوری‌اش تک‌دوره‌ای شد و به دور دوم وصال نداد، چه برای جاودانگی و ماندگاری در سپهر انقلاب اسلامی مبعوث گشت. رئیسی در تصدی قوه قضائیه محبوب شد، جایی که کمتر چنین کارکردی دارد و عادتا نهادی سخت و زِبر است. ▪️در آغاز تصدی ریاست جمهوری، بسا عافیت‌طلبان، مسئولیتش در کشوری تحریم‌زده، کرونا‌زده و در پی مسئولیت دولتی عافیت‌طلب و کم‌کار را عبث می‌انگاشتند، اما او این همه را به هیچ گرفت! محرومانِ نادیده در دورترین نقاط کشور را دریافت،‌ به مروت و مدارا درددل‌هایشان را شنید، اما کلنگ نمایشی بر زمین نزد و وعده بیهوده نداد. جمعه و تعطیل نداشت و مردم را از طریق ویدئوکنفرانس و شیشه دودیِ شاسی‌بلند ننگریست. ▪️رذالت و طعنه داخلی و خارجی را ندید و نشنید، اما نیاز و ناله محرومان را به گوش گرفت. سراز‌پانشناخته و بی‌قرار، به دلداری‌شان می‌شتافت و در سیل و زلزله و درد، با سر و روی خاک‌ و گِل آلود اما چهره‌ای پرامید، از آلامشان می‌کاست. مردم او را در مناطقی می‌دیدند، که پای هیچ فرمانداری به آنجا نرسیده بود، چه رسد به رئیس‌جمهور. ▪️مردم تا ظهرگاه سی‌ام اردیبهشت ماه که "ابراهیم" بر سفینه سفر آخر قدم نهاد، او را دلداده خدمت دیدند و با همین خصلت به خاطرش سپردند. او به نمادهای انقلاب اسلامی پیوست و این پاداشی نیک، به سه سال بی‌قراری در خدمت بود. در بحبوحه دنیاطلبی و توهم‌پرازی جماعتی و ناامیدی عده‌ای دیگر، همچنان می‌توان رجایی و رئیسی شد. شرط آن ترک پیله وجاهت‌طلبی و بیم‌زدگی است، موهبتی که به گرفتارآمدگان در چنبره روزمرگی اعطا نمی شود. ▪️خوشحالم که سه سال پیش به او رای دادم. خوشحالم که در همان دوره، عده‌ای را ترغیب کردم تا به او رای بدهند. خوشحالم که در عمل، همان بود که حدس می‌زدم و خوشحالم که نهایتا در چنین روزی، خدا او را نزد خود خواند. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾️ | ☑️ فلسطین، مسأله جهان اسلام و بشریت 🎙آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ✔️داغی امروز بر دل همه مردم مسلمان در جهان مانده است و تمام انسان‌ها و مردمان با وجدان عالم را داغ‌دار و دغدغه‌مند کرده است. مسأله جهان اسلام و بشریت است. مسأله دفاع از مردمی مظلوم و مقدر است. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
◼️ | ☑️ طرح حماسه و تاریخ جدید ایران ✍🏻سیدحسین شهرستانی؛ عضو هیأت علمی پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
فکرت
◼️#یادداشت | #رئیسی ☑️ طرح حماسه و تاریخ جدید ایران ✍🏻سیدحسین شهرستانی؛ عضو هیأت علمی پژوهشکده فره
. ▪️سال‌ها پیش در محضر یکی از اساتید بزرگوار علوم انسانی که می‌توان او را استاد استادان فلسفه در روزگار حاضر نامید بودیم. ایشان به سبک خود پرسشی سهمگین پیش روی ما گذاشتند که: به چه می‌توان امید داشت؟ طبعاً در پاسخ به پرسش آن فرزانه نمی‌توانستیم سیاهه‌ای از دست‌آوردهای علمی و فناوری را فهرست و به‌عنوان پیشرفت ایران عرضه کنیم. آنهم برای کسی که به ما درنگ در باب ماهیت تکنیک و توسعه را آموخته‌بود. ▪️در این میان حقیر عرضه داشتم: از شما آموخته‌ایم که از دید برخی اهل‌نظر، آنچه ملتی را ملت می‌کند، داستان تاریخی مشترکی است که فراتر از زبان و سرزمین و قومیت و مذهب که ممکن است در هر یک کثرتی واقع باشد مردمی را با حافظه‌ی تاریخی مشترک، به هم‌سرنوشتی می‌رساند. ▪️ما پس از انقلاب کاستی‌ها و مصائب بسیاری تجربه کرده‌ایم اما خودمان بودیم و داستان تاریخی خود را بازیافتیم و بدین ترتیب هویت ملی خود را در وضع معاصر بازآفریدیم.... همه مردم جهان، با حوادث ریزودرشت روبه‌رو هستند. اما غالباً این حوادث و مسائل به «رخدادهای معنادار» که معنا بخش حیات جمعی ایشان باشد بدل نمی‌شود. ▪️معنایی که از پس همه تحلیل‌ها، پرتو نوری بر تاریخ افکند و طرحی از گذشته و حال و آینده را بگشاید. این طرح اگر نیروی ایجابی و برسازنده داشته‌باشد، طرحی «حماسی» است. حماسه، همانا ایده بنیادینی است که هویت ملی و دینی ما را در روزگار معاصر بازیابی کرده است. «حماسه حسینی» مطهری از این حیث شاخص تحول بنیادی جامعه شیعی ایران در تفسیر عاشورا و در نتیجه هویت شیعی است. این طرح حماسی در هماهنگی با روح حماسی و پهلوانی تاریخ باستانی ایران، انقلاب اسلامی و تاریخ نیم‌قرن اخیر ایران را بر می‌سازد. ▪️طرح حماسی، جوهر خود را در شیوه‌ی مواجهه با «مرگ» آشکار می‌کند. مرگ، بالقوه امکانی است در جهت بی‌معنایی و بی‌آینده‌گی و بی‌تاریخی. در حماسه ملی ایرانیان، «نام» که گوهر پهلوانی است، مرگ را از این ورطه فرامی‌برد و آن را از بی‌معنایی نجات می‌بخشد، اما همچنان در گیرودار باقی می‌ماند. روایت حماسی از عاشورا اما ما را به نقطه‌ی کمال آزادی از مرگ رسانده و نهایتاً ایده «شهادت» بر فراز ایده «نام»، افقی می‌گشاید که مرگ در آن، همان گشودگی و انفتاح در مناسبات فروبسته‌ی تاریخی است. ▪️شهادت رئیس‌جمهور، بار دیگر جوهر این طرح حماسی را که از آبشخورهای ملی و دینی ما سرچشمه گرفته است نمایان می‌کند. «شهادت» و نظام معنایی و آیینی پیرامون آن، نیروی بنیادین برسازنده تاریخ جدید ایران است. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾️ | ☑️ دیپلماسی فعال و عمومی 🔹«رئیسی، رئیس‌جمهوری در تراز ولایت بود که برای تحقق آرمان‌های انقلاب تلاش‌های فراوان کرد که نمونه عینی آن، هماهنگی با میدان بود. اقتداری که دیپلماسی پویا و فعال وزیر مجاهد دکتر حسین امیر نیز در به ثمر رساندن آن نقش ارزنده‌ای داشت و اهداف مقتدرانه سیاست خارجی نظام از جمله عضویت در سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تحقق یافت.» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
🔖 ▪️ای کاش آن دسته از روحانیونی که غر می‌زنند که منزلت روحانیت را تنزل داده و حضور روحانیت در سیاست او را سوزانده است چشمشان را باز کنند و این چند روز آینده را خوب بنگرند تا ببینند که انقلاب اسلامی چگونه منصب و تحقق دین را رفعت داده و خداوند چگونه به کسانی مانند آیت الله رئیسی و آیت الله آل‌هاشم که کفران نعمت نکرده و در قد و قامت این فرصت الهی بی‌نظیر خادمی و خدمت به مردم ظاهر شده‌اند عزت داده است. ای کاش از بدرقه‌ی این دو طلبه و مردمی عبرت بگیریم و از باشیم. ✍🏻علی محمدی 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
◼️ تشییع شهدای خدمت در شهر مقدس قم 📌 دیگر گذشته است که سیاستمداران، فقط سیاست‌مدار باشند؛ جهان ما سیاست‌مدارانی می‌خواهد که عاشق باشند، که طاهر باشند، که دردمند باشند، که عارف باشند، که خالص باشند./ نادر ابراهیمی 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
🔰 واکاوی آرمان‌شهر صدرایی ✍🏻 یادداشت سردبیر 📍رسانه فکرت به مناسب سالروز ملاصدرا در تلاش است تا به تقریر مسئله «آرمان‌شهر» از منظر این فیلسوف مسلمان بپردازد؛ موضوعی که کمتر به آن پرداخته شده و در ادامه پرونده کلان «امید اجتماعی» قرار می‌گیرد... 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲 وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
فکرت
🔰 واکاوی آرمان‌شهر صدرایی ✍🏻 یادداشت سردبیر 📍رسانه فکرت به مناسب سالروز ملاصدرا در تلاش است تا به
🔸 از ویژگی‌های بسط مدرنیته، نیهلیسم جهان‌شمول است که بر عالم سیطره یافته و در آن پوچ‌گرایی پمپاژ می‌شود و شاخص آن یاس و ناامیدی است. این در حالی است که انسان دینی که متعهد به بینش توحیدی است، دست غیب را در پس رنج‌ها و دردها می‌بیند و ناگزیر در مسیر حرکتش امیدوارانه زیست می‌کند. اینجاست که انسان دینی مأوا و مأمنی برای زیست امیدوارانه نمی‌یابد مگر آنکه بتواند در مبارزه خود، عالَم دینی خود را احیا کند. این تلاش برای تسخیر آینده نزاع تمدنی انسان دینی و انسان غربی است. 🔹مسیر و پویایی یک جامعه در گرو اهداف و آرمان‌هایی که برای آن جامعه تصویر و ترسیم می‌شود. حرکت جامعه نیز بر اساس رویاپردازی و روایت‌سازی‌هایی که برای او صورت می‌گیرد و یک جامعه مبتنی بر درک خود و معنادهی که از وضعیت خود می‌یابد می‌تواند موانع را کنار گذاشته و با امید به سمت تعالی خود حرکت کند. این رویاسازی و امید اجتماعی در گرو آرمان‌شهری است که یک جامعه برای تحقق آن حرکت می‌کند. 🔸مسئله‌ای که وجود دارد، تزاحم جهان جدید و سلطه‌ای است که از منظر آرمان‌شهری، برای نسل جدید رویاسازی می‌کند. پیش از این، فارابی در قرن نهم و دهم با تعبیر «مدینه فاضله» از آرمان‌شهر سخن گفته است. مدینه فاضله دغدغه عمده حکما از جمله ملاصدرا حکیم بوده است. به راستی چه ظرفیتی بهتر از حکمت متعالیه جهت رهیافت به ساخت آرمانشهری برای زمانه جدید؟ آن هم در زمانه‌ای که بحران امید همه جا را فراگرفته و شاید بیش از گذشته برای حرکت جامعه، نیازمند روایت آرمانشهری جامع و الهی باشیم. 📌فقط آنکه به دلیل مقارنت این پرونده با اتفاقات اخیر و شهادت ریاست محترم جمهور و جمعی از دولت‌مردان، تصمیم بر این شد که پرونده آرمان‌شهر ملاصدرا در هفته آتی پیگیری کرده و در حد وسع خود به واکاوی بخشی از این مسئله بپردازیم. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲 وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾️ | ☑️ سه حس همزمان جامعه 🎙مهدی جمشیدی ▪️جامعه اکنون سه حس همزمان دارد. اولین حس این است که جامعه در «حیرت» به سر می‌برد و باور نمی‌کند که رئیس جمهورش را از دست داده است. دومین حس «حزن» است و این عجیب است که مردم در همین چند ساعت چقدر به اماکن مقدس رفتند و دعا کردند و اشک ریختند. و حس سوم «امید» است که مردم با اینکه عزیزی را از دست داده‌اند اما می‌دانند که قطار متوقف نشده است. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
🔖 ▪️رجوع به نفْس ایران، نگاه کردن از یک جان به یک است؛ نه نگاهی با گوش و چشم و ذهن و خبر و تحلیل؛ نگاهی است با خودِ و واحد به کانون حادثه. یک‌باره همه عاطفه یا نفرت جمع می‌شود؛ نفْس نشان‌می‌دهد از رفتن ، آمدن (مثلاً)، شاد است یا محزون؟! می‌بیند چقدر عاطفه و احساس که در یافته‌ی حواس یا ذهنیت‌ها پراکنده و گم بوده و الان تیز و تند می‌شود. رجوع به نفْسِ ایران یک برای ملتی با تنوع و تکثر است، تا وحدت خود را ببیند و بیابد: "النفس فی وحدت‌ها کلُّ القوا". بدون این تنفس، می‌میرد و به کثرت‌هایش تجزیه می‌شود؛ مثل یک بدن متلاشی! و امتحانات خوبند وقتی به نفْس ایران رجوع‌مان دهند. ✍🏻محسن قنبریان 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾️ | ☑️ قرآن، گمشده امروز جهان 🎙آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی ▪️قرآن می‌تواند انسان‌سازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی کند. گمشده امروز جهان انس با قرآن است. امروز جامعه بشری نیازمند نورانیت قرآن است. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
ا رسانه فکرت به مناسبت یادبود شهدای خدمت برگزار می‌کند: ☑️ بیم‌ها و امیدها جمهوری اسلامی چگونه از بحران‌ها عبور می‌کند؟! با حضور: 👤جواد موگویی ؛ ‎مستندساز، نویسنده و پژوهشگر تاریخ انقلاب‎ ⏰ پنج‌شنبه ۳ خرداد، ساعت 10:30 ✔️«لینک اتاق نشست» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام