📝 #یاداشت
♦️نظریه ناب نوآوری
🔹اقتصاد تطوری، جریان دومی است که موازی جریان اصلی اقتصاد، به مفهومپردازی اقتصادی نوآوری از منظر کلان و سیاستگذاری میپردازد.
🔹در نگاهی کلان، همه جریانهای سنتشکن اقتصادی که دربرابر جریان غالب قد علم کردند در این دسته میگنجند: از اقتصاددانان پساکینزینی، اتریشی و نئوشومپیتری تا اقتصاددانان بومشناختی و رفتاری.
🔹اقتصاد تطوری از اوایل قرن بیستم و خصوصا با مطالعات ژوزف شومیپتر اتریشی آغاز میشود و نقش بیبدیلی برای این مفهوم ایفا میکند تا جایی که داستان زندگی شخصی او در کتابی با عنوان «پیامبر نوآوری» منتشر میشود.
🔹این مطالعات سپس توسط نلسون، وینتر، پویت، فریمن و… با محوریت مرکز اسپرو در دانشگاه ساسکس انگلستان پیگیری میشود و تا همین امروز، تاثیرات قابلتوجهی بر تولیدات علمی برجای میگذارد.
✍️نویسنده: رضا پاینده
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1335
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📝 #یاداشت
♦️ #انقلاب و مفهوم #نوآوری
🔸در سلسله تحرکات اندیشمندان مسلمان در زمینه پیشرفت، پدیده #انقلاب_اسلامی ایران بهدلیل ایده اداره مبتنیبر اسلام جایگاه ویژهای دارد.
🔸ایدههای تاسیسی #امام_خمینی(ره) در سال نخست انقلاب در تشکیل طیفی از نهادهای اجتماعی مویدی بر این موضوع است.
🔸نهادهای بیسابقهای در تاریخ ایران و جهان که ظرفیتهای مردمی را به أعلی درجه خود متبلور میساخت.
✍️نویسنده: رضا پاینده
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1335
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📝 #یاداشت
♦️ #انقلاب و مفهوم #نوآوری
🔸رهبری، امام را اینگونه توصیف میکنند: «امام، روحا، هم یک انسان تحولخواه بود، هم تحولآفرین بود. درمورد ایجاد تحول، نقش او صرفا نقش یک معلم و استاد و مدرس نبود؛ نقش یک فرمانده داخل در عملیات و نقش یک رهبر بهمعنای واقعی بود. ایشان بزرگترین تحولات را در دوران خودشان، در زمان خودشان در حوزههای متعددی و در عرصههای متنوع زیادی ایجاد کردند.»
🔸اگر دستهای از فیلسوفان مسلمان در پاسخ به شرق و دسته دیگری در پاسخ به غرب درمورد توسعه سخن گفتهاند، رهبران انقلاب اسلامی در مقام اداره به این موضوع وارد شدهاند که پیگیری آن در اندیشه #آیت_الله_خامنهای به دلایل متعددی ازجمله مدت زمان دوره رهبری جایگاه ویژهای دارد.
🔸«ما باید بتوانیم قدرت نظام اسلامی را در زمینه حل مشکلات اقتصادی به همه دنیا نشان دهیم؛ الگو را برسر دست بگیریم تا ملتها بتوانند ببینند که یک ملت در سایه اسلام و با تعالیم اسلام چگونه میتواند پیشرفت کند.»
🔸این فرازی از کلام ایشان در ابتدای سال جهاد اقتصادی است.
🔸یا در جای دیگری اشاره کردند: «این سوال را باید از خودمان بکنیم: پیشرفت چیست؟ اگر سوال نکنیم که پیشرفت چیست، پیداست به فکر پیشرفت نیستیم. بنابراین، باید اول این سوال را از خودمان بکنیم و بهدنبال پاسخش حرکت بکنیم تا آن را پیدا کنیم.»
🔸آنچه در این عبارت طرحشده، بازهم تاکید دیگری بر سوال اصلی این نوشته است: «کدام پیشرفت؟»، «کدام نوآوری؟»
✍️نویسنده: رضا پاینده
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1335
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
🔰 نهضت علمی مبتنی بر آموزه فقاهت
✍️ رسول لطفی
🔸انسان ایرانی در کشاکش سنت و تجدد زمانه در جستوجوی بازتعریف هویت خویش است. انسان ایرانی که مخ وجودی او را سراسر دین و مذهب و سنت پر کرده است، اتمسفر عصر جدید بر زیست او حاکم شده و مدرنیته چون پیراهنی بدقواره به تن انسان ایرانی میماند که تناسبی با او ندارد. این احاطه تا تسخیر اندیشههای ما پیش رفته است! تا آنجا که حتی دانش و حکمت و فقاهت ما را از محتوا تهی کرده و روش علمی ما را به استعمار کشانیده است.
🔹امروز اما در جنگ اندیشهها نیازمند احیا نهضت انقلاب علمی صادقین(علیهم السلام) هستیم. بی شک یکی از مهمترین کارهایی که باید صورت گیرد تحلیل نظری و صورتبندی مفهومی سیره تحول علمی عصر صادقین است. نهضتی که از امام باقر(ع) پایهگذاری شد و در عصر رضوی(علیه السلام) به اوج رسید. بر همین اساس لازم است کمی از تحلیل سیاسی معصومین فاصله گرفته به تبیین و ترویج تحلیل اجتماعی تاریخ بپردازیم. مدلسازی و استخراج شیوههای انقلاب علمی مبتنی بر تجربه زیسته این ائمه میتواند چراغ راهی در این عصر ظلمانی باشد. و این رسالت سنگینی است که بر دوش ماست.
🔸یکی از آموزههای مهم در فرهنگ دینی ما جایگاه اساسی دارد مساله تفقه و فقاهت است. به نظر میرسد مبتنی بر آموزه فقاهت میتوان طرحی نو برای نهضت علمی جدید متناسب با ارزشمندی ایدئولوژی اسلام برافراشت. از دستورات امام صادق(ع) این است که فرمودند: «لا خیر فی من لا یتفقه من اصحابنا» این آموزه به نظر میرسد به لایه فرهنگی از آموزه فقاهت میپردازد و یکی از مولفههای اصلی خیر و نیکی داشتن و ثمربخش بودن اصحاب خویش را ( بلکه انسانی که به دنبال زیست بهتر است) در تفقه میداند.
🔹گره خوردن ارزشمند بودن شخص به تفقه داشتن ما را به تامل و تدبر در باب چیستی فقاهت رهنمون میسازد. به راستی فقاهت چیست که ارزشمندی شخص مومن معتقد با آن رقم میخورد؟! و روشن است که فقاهت و تفقه به معنای فقه خواندن مرسوم نیست بلکه آموزه فقاهت به معنای فهم عمیق است. بنابراین از دستورات اصلی سیاستگذاری فرهنگی در جامعه باید پیادهسازی آموزه فقاهت باشد. آموزه فقاهت بدین معنا که انسانهای جامعه باید به فهم عمیق نائل شوند تا ارزشمند گردند. ارزشمندی جامعه مبتنی بر فهم عمیق آن افراد آن جامعه است و الا به تعبیر امام صادق(ع) هیچ خیر و صلاحی در این جامعه نخواهد بود.
🔸اگر جامعه به این استعلاء برسد که در امور زندگی خویش در جستوجوی فهم عمیق باشد که مصداق بارز آن فهم عمیق از دین است، بیشک میتوان به انقلاب علمی در عصر جدید فکر کرد. بیشک در عصر مدرن که همه چیز را در شتاب و سرعت میداند و در عصر اطلاعات انسانها را غرق در دادههای بی حاصل میکند، بار آوردن جامعهای فقیه امری دشوار است و نیازمند فعالیت جدی نخبگان و متفکران دارد...
🆔 @fekrat_net
امروز بیش از گذشته به #بازخوانی_انتقادی آثار و اندیشه های #دکتر_علی_شریعتی نیازمندیم و آنچه در این بازخوانی مهم است تشخیص #پایگاه_معرفتی اوست و اینکه ما بر کدام پایگاه ایستاده ایم.
به مناسبت سالگرد وفات ایشان فایل صوتی #درس_گفتار #جریان_شناسی_فکری_دکتر_شریعتی
خدمتتان تقدیم می گردد.
پ.ن: این درس گفتار ده سال قبل (۱۳۸۹) در ضمن طرح تحقیقات تابستانی #حوزه_علمیه_بناب و در جمع طلاب مدرسه علمیه ولی عصر بناب و مدرسه علمیه حقانی قم ارائه شده است.
🆔 @fekrat_net
13890420-001.mp3
23.7M
فایل صوتی
#درس_گفتار
#جریان_شناسی_فکری_دکتر_شریعتی
#جلسه_اول
طرح تحقیقات تابستانی #ضحی
#حوزه_علمیه_بناب ۱۳۸۹/۴/۲۰
https://eitaa.com/amin_asadpour
🆔 @fekrat_net
13890421-002.mp3
18.93M
فایل صوتی
#درس_گفتار
#جریان_شناسی_فکری_دکتر_شریعتی
#جلسه_دوم
طرح تحقیقات تابستانی #ضحی
#حوزه_علمیه_بناب ۱۳۸۹/۴/۲۱
https://eitaa.com/amin_asadpour
🆔 @fekrat_net
📰 #نشریه
♦️شماره 43 نشریه #فرهنگ_پویا منتشر شد.
🔸علاقمندان جهت خریداری شماره جدید نشریه فرهنگ پویا با رویکرد نقش مردم در گام دوم با شمارۀ 02536624811 تماس حاصل کنند.
🆔 @farhang_puya
🆔 @fekrat_net
نشریه فرهنگ پویا شماره 43.pdf
6.94M
📰 #نشریه
♦️شماره 43 نشریه #فرهنگ_پویا منتشر شد.
🔸شماره جدید نشریه #فرهنگ_پویا به چاپ رسید. هماکنون فایل PDF نشریه در اختیار شماست.
🔸بلاها، حکمتها و رسالت، کلیدواژههایی هست که در این نشریه به طور تخصصی بررسی شدهاند.
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📝 #یاداشت
📍 #اختصاصی
♦️جایگاه انسانیت #حضرت_معصومه (س) در سیاره انسانها
🔹 #ملاصدرا از چهار مدل انسان نام برده است، پس از بررسی این چهار مدل، جایگاه حضرت معصومه (س) رخ مینماید.
🔹روش ملاصدرا ماهیتی معرفت شناسانه دارد و ترکیبی از تجربه و فلسفه است که بر «تشخیص تهدید» مبتنی است که در ضمن بحث، روشن میشود.
✍️نویسنده: رضا لک زایی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1351
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📝 #یاداشت
📍 #اختصاصی
♦️جایگاه انسانیت #حضرت_معصومه (س) در سیاره انسانها
🔹انسان معنوی بر مدار عقلانیت و عدالت حرکت میکند.
🔹 #ملاصدرا برای تبیین این مدل، به حیوانات مثال نمیزند. این مدل انسانها خطرات دنیوی را تشخیص میدهند و همچون حضرت یوسف آنها را مدیریت میکنند.
🔹اما تفاوتی که انسان معنوی با انسان دنیوی دارد این است که انسان معنوی خطرات و تهدیدات اخروی را هم تشخیص میدهد و برای برطرف کردن و در امان ماندن از آن خطرات عظیم و کمرشکن طرح و برنامه ارائه میدهد.
🔹یعنی خطراتی که بعد از مرگ احتمال دارد که انسان با آنها روبرو شود را میداند و تلاش میکند که خود و جامعه را از آن خطرات و تهدیدات حفظ کند.
🔹اگر قدرت را هم به دست میگیرند برای همین هدف است نه آنکه قدرت، برای انسان معنوی کمال و درجهای محسوب شود.
🔹لذا قدرت و مسئولیت از منظر انسان معنوی یک امانت و به تعبیر خودمانی دردسر است.
✍️نویسنده: رضا لک زایی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1351
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📝 #یاداشت
📍 #اختصاصی
♦️جایگاه #حضرت_معصومه (س) در جغرافیای فرهنگی کجاست؟
🔹مراد از فرهنگ متعالی این است که در این فرهنگ عقل و عدل، فرماندهی و اداره قوای شخص را بر عهده دارند. قوا تحت تربیت عقل قرار دارند.
🔹فطرت بر مرکب نشسته است و به مدد عقل بیرونی یعنی انبیای الهی قدرت سه قوه شهویه، غضبیه و وهمیه را شکسته و آنها را به اعتدال رسانده است و حق هر یک را ادا نموده.
✍️نویسنده: رضا لک زایی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1347
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📝 #یاداشت
📍 #اختصاصی
♦️جایگاه #حضرت_معصومه (س) در جغرافیای فرهنگی کجاست؟
🔹در این فرهنگ، عفت، شجاعت، حکمت، عدالت، معنویت، محبت به دیگران، عقلانیت و انسانیت اولویت دارد.
🔹حضرت فاطمه معصومه (س) ساکن جغرافیای فرهنگی متعالی است.
🔹بانوی جوانی که مدتی اندک ۱۶ یا ۱۷ روز (بانوی ملکوت، ص۷۱ ) در قم اقامت داشت اما جای عبادت او اکنون بیت النور نامیده میشود که روشن میسازد چه ارتباط تنگاتنگی با خدا و مناجات با خدا داشته است.
🔹بانویی که به دنبال امام خویش آمده، امامی که مظهر تمام خوبیها و پاکیها و فضیلتهای سیاسی و اخلاقی است. و اگر قضیه حمله به کاروان کوچک بانوی مهربان و کریمه قم صحت داشته باشد، درمییابیم که حمایت از او و دل سپردن به ولایت هشتمین امام همام از نظر ساکنان فرهنگ مادی و تنازعی و شیطانی جرمی بزرگ و غیرقابل بخشش بوده است.
✍️نویسنده: رضا لک زایی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1347
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📍 #اختصاصی
🎙#مصاحبه
♦️تأسیس شبکههای مجازی ایرانی-اسلامی میتواند حیازدایی را متوقف کند.
🔸طی سالهای اخیر شبکههای اجتماعی آمریکایی-صهیونیستی طرفداران بسیاری در سطح جهان پیدا کردند.
🔸در کشور ما نیز فرصت و شرایط برای فعالیت این نرمافزارها آماده شد و با گذشت مدت زمان کوتاهی، شبکههای اجتماعی نظیر تلگرام، اینستاگرام، واتساپ، توئیتر و... مورد استفاده عموم مردم قرار گرفتند.
🔸مشکل اما زمانی مشخص میشود که فضای این شبکهها به دقت مورد بررسی قرار گیرد.
✍️نویسنده: روحالله مومن نسب
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1342
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📍 #اختصاصی
🎙#مصاحبه
♦️تأسیس شبکههای مجازی ایرانی-اسلامی میتواند حیازدایی را متوقف کند.
🔸 #فضای_مجازی که الان در اختیار داریم، بازیگران اصلیای دارد که عمدهترین آن، #اینستاگرام، #واتس_آپ، #گوگل و امثال اینهاست.
🔸این نرمافزارها زاییده تفکر جنسیتگرای غرب هستند.
🔸در تفکر #غرب، #سکولاریسم و محصولاتش یعنی لذتگرایی و سودگرایی تبلور پیدا کرده و مبنا قرار گرفته است.
🔸طبیعتاً وقتی این تفکر محصولی را تولید میکند و مثلاً اسمش را میگذارد اینستاگرام، این نرمافزار باید فردمحوری را تقویت کند؛ یعنی باید مخاطبان را به خودشان سرگرم و گوشهگیر کند.
🔸میبینیم که فعالین این شبکه به این نقطه رسیدهاند.
🔸اینستاگرام که تولید این تفکر است، باید لذتگرایی را نیز تقویت کند. یعنی مخاطبان باید به دنبال لذایذ، به خصوص لذایذ #جنسی و #جنسیتی و شیطانی باشند.
🔸سودگرایی هم در بحث تعداد #فالور و کلیک و اینها، بازار مکارهای به وجود آورده و لذا این بحث هم در اینستاگرام مشهود است.
✍️نویسنده: روحالله مومن نسب
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1342
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📍 #اختصاصی
📝 #یاداشت
♦️دیدگاه #فمنیسم و نقد آن
🔹امروزه موضوع «زن» در دنیا یکی از موضوعات بسیار مهم تلقی میگردد و دیگر مانند گذشته نادیده گرفته نمیشود.
🔹متاسفانه در طول تاریخ جنایات مختلفی علیه زنان صورت گرفته و درد بزرگی را در وجود این جنس نهادینه کرده است که اکنون با جنبشهای مختلف در پی برگرداندن عزت و منزلت خود هستند.
✍️نویسنده: سعید ابوالقاضی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1339
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📍 #اختصاصی
📝 #یاداشت
♦️دیدگاه #فمنیسم و نقد آن
🔹در گذشته، تفکرات خشن غربی در مورد زن، این جنس را در اروپا سرخورده کرد.
🔹ژان کریسوستوم قدیس در مورد زن میگفت: «در میان تمام جانوران وحشی؛ زیان بارتر از زن وجود ندارد.»
🔹مسائل ضد انسانی ماننده بردهداری در غرب و خصوصا آمریکا و استفاده #جنسی از زنان در بخشهایی از فرهنگ غربی، تبدیل شدن زن به کالای جنسی کارفرما پس از جنگ جهانی، نداشتن حق رای، نداشتن حق تحصیل، مردسالاری افراطی در برخی فرهنگهای اروپایی، استفاده از دهانبند آهنی برای جلوگیری از پرحرفی زنان، عدم مالکیت در هیچ چیز و حتی عدم دریافت حقوق کارهای خارج از خانه توسط خود زنان و دریافت آن توسط شوهران آنها، زندانی کردن زنان توسط شوهرانشان در اروپا قبل از خروج از خانه و همچنین پوشاندن لباسهای آهنی و تیز و بُرنده بر تن زنها جهت جلوگیری از رابطه جنسی با مردان دیگر و دیگر رفتارهای افراطی، جنبشهای فمنیستی را بیش از پیش پر رنگتر کرد.
✍️نویسنده: سعید ابوالقاضی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1339
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📝 #یاداشت
♦️خط شورش ۳۰ خرداد
🔹مقطع تاریخی 30خرداد1360، پس از گذشت بیش از 39 سال از وقوع آن، هنوز محل بحث و گفتوگو میان بسیاری از صاحبنظران و تحلیلگران مسائل سیاسی ایران است؛ اینکه چرا گروهی که خود را نیروی انقلابی میدانستند بهسرعت در برابر آن قرار گرفته و در یک حرکت خام (به اذعان بسیاری از تحلیلگران) خود را در مقابل نظام حاکم و مردم انقلابی حامی آن قرار دادند.
✍️نویسنده: محمد رضا سرابندی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1358
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📝 #یاداشت
♦️خط شورش ۳۰ خرداد
🔹در رابطه با وقوع شورش ناکام منافقین در ۳۰خرداد۱۳۶۰ نوشتهها و گفتوگوهای فراوانی وجود دارد که هر کدام از زاویه خاصی به این مساله نگاه میکنند.
🔹یکی از موضوعات مهم و قابل توجه در تحلیل وقوع این حادثه، رفتار و عملکرد خود تشکیلات منافقین در پدید آمدن این شرایط است.
🔹با توجه به گستردگی موضوع مورد بحث، در این نوشتار سعی میشود، خط شورش و نافرمانی مجاهدین خلق(منافقین) را در موضعگیریهای مسوولان اول سازمان و بهطور مشخص شخص مسعود رجوی و موسی خیابانی دنبال کنیم.
🔹 #انقلاب شکوهمند اسلامی پس از پیروزی در ۲۲بهمن۱۳۵۷ بلافاصله با مشکلات زیادی مواجه شد که البته در هر انقلاب دیگری نیز مشاهده میشد؛ اما بروز پدیده «چهرهمنافقانه» باعث بغرنجترشدن شرایط کشور میشد.
🔹این رویه بهشدت از سوی مجاهدین خلق دنبال میشد و به همین دلیل از همان روزهای ابتدای پیروزی انقلاب عنوان منافقین بر آنها اطلاق و ماندگار شد.
✍️نویسنده: محمد رضا سرابندی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1358
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📍 #اختصاصی
🎙 #مصاحبه
♦️تئوریهای ارزی
🔻(بخش چهارم)
🔻لینک مطلب:
🌐 http://fekrat.net/?p=1274
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
بخش چهارم.mp3
8.37M
📍 #اختصاصی
🎙 #مصاحبه با دکتر حسن حسن خانی
♦️تئوریهای ارزی
🔻(بخش چهارم)
🔹در کل ادبیات اقتصاد و علم اقتصاد 8، 9 نظریه داریم که راجع به قیمت و تحولات ارز و افزایش و کاهش قیمت ارزش تئوری دادهاند.
🔹در همه این تئوریها، پیش فرضهایی وجود دارد؛ اما این پیش فرضها لحاظ نمیشود.
🔹یکی از این پیش فرضها، جریان آزاد سرمایه است. اینکه سرمایه آزادانه به کشورها قابل ورود و خروج باشد.
🔹در کشور ما 100 درصد این پیش فرض نقض شده است.
🔹اگر کسی بخواهد با یک چمدان #دلار از کشور خارج شود، به هیچ عنوان به او اجازه داده نمیشود.
🔹یکی دیگر از این پیش فرضها، اشتغال کامل است.
🔹یعنی بیکاری باید 5 درصد باشد. در کشوری مثل ایران، اشتغال کامل وجود دارد؟
🔹پیش فرض دیگر، ثابت بودن سرعت گردش پول است. در کشور ما سرعت گردش پول ثابت نیست.
🔹افرادی که اقتصاد خواندهاند یک سری توضیحات میدهند، اما پیش فرضها را نمیگویند؛ عوامالناس هم تکرار میکنند، غافل از اینکه همه تئوریهای ارزی یک سری پیش فرض دارد که اصلاً گفته نمیشود.
🔻قسمت قبلی:
🆔 https://eitaa.com/fekrat_net/1333
🔻لینک مطلب:
🌐 http://fekrat.net/?p=1274
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📍#اختصاصی
📝 #یاداشت
♦️جایگاه #حضرت_معصومه (س) در جغرافیای فرهنگی کجاست؟
🔹در فرهنگ مادی آنچه مهم است و اصالت و اولویت دارد، جسم و لذائذ جسمی و خواستههای قوه شهویه است.
🔹مثلاً زلیخا را در نظر بگیرید، او کسی است که به دنبال لذت و شهوت خویش است.
🔹یا کسانی که به دنبال جمع کردن مال و ثروت هستند، مثل قارون. این افراد هم ذیل همین فرهنگ قرار میگیرند.
🔹مراد ما از فرهنگ طرز رفتار فردی و اجتماعی و سیاسی و اقتصادی و … است.
🔹پوشش، مدل مو، رنگ مو، مد، لباس، ماشین، منزل، وسائل منزل، دکوراسیون، زیورآلات و این قبیل چیزها برای اهالی این جغرافیای فرهنگی اصالت دارد.
✍️نویسنده: رضا لک زایی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1347
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📍#اختصاصی
📝 #یاداشت
♦️جایگاه #حضرت_معصومه (س) در جغرافیای فرهنگی کجاست؟
🔹در فرهنگ مادی زن ابزار لذت است و ارزش ابزاری دارد؛ محمدرضا شاه هم چنین نگاهی به زن داشت و در یکی از مصاحبههایش گفته بود زن باید فریبا باشد.
🔹حتی از زن به عنوان ابزار کسب اطلاعات هم استفاده میشود.
🔹مثلاً در مصاحبهای که نشریه آمریکایی تایم با وزیر خارجه اسبق رژیم غاصب صهیونیستی انجام داده و روزنامه یدیعوت احارونوت هم آن را منتشر کرده، خانم تزیپی لیونی اعتراف کرده است که برای منافع اسرائیل، روابط جنسی با برخی شخصیتهای مهم اروپایی و منطقهای و از آن جمله برخی سران عرب داشته است.
🔹براساس اعترافات او؛ شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی امیر کنونی قطر و حمد بن جاسم نخست وزیر قطر از جمله این افراد بودهاند.
🔹در نزاع قدرت، کارگزاران شهوتگرا بر اساس تمایلات شهوانی که دارند، به آسانی به دام میافتند و شکار میشوند؛ گاهی با رشوه و هدیه و گاهی هم با جنس مخالف. فیلمهای پورن مروج این مدل از فرهنگ هستند.
🔹نژاد و جنسیت و زبان در این فرهنگ برجسته است. طبق فرهنگ پان ایرانیسم معنا ندارد که ایرانی به یک عرب احترام بگذارد.
🔹طبق دیدگاه #فمینست_ها معنا ندارد که مرد ایرانی به زیارت قبر یک خانم برود.
🔹در فرهنگ مادی روابط انسانها با یکدیگر و حتی با طبیعت منفعت محور است.
🔹این دیدگاه توسط کسانی مثل بنتهام و فروید و فرانسیس بیکن تئوریپردازی شده است.
🔹منفعت روشن است که ساحت قدسی و پاک #حضرت_معصومه (س) از این جغرافیا بری است.
✍️نویسنده: رضا لک زایی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1347
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📍 #اختصاصی
🎙 #مصاحبه
♦️راهکارهای تولید شبکههای ایرانی- اسلامی
🔸در تحقق #انقلاب_اسلامی در فضای فیزیکی که اتفاق افتاد، پیش از پیروزی انقلاب نهضتهای مختلفی شکل گرفته بودند.
🔸حضرت امام از سال ۱۳۴۲ فریاد انقلاب اسلامی و اعتراض به #کاپیتولاسیون را شروع کردند.
🔸اما به نظرم وقتی انقلاب اسلامی محقق شد که مردم از شاه نا امید شدند.
🔸نا امیدی از دشمن یک قدم بسیار مهم است که هنوز در فضای مجازی محقق نشده است.
✍️نویسنده: روحالله مومن نسب
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1342
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📍 #اختصاصی
🎙 #مصاحبه
♦️راهکارهای تولید شبکههای ایرانی- اسلامی
🔸اگر در حوزه #فضای_مجازی میخواهیم به جایی برسیم، اول باید از دشمن نا امید بشویم؛ دوم، باید امیدمان به خدا و انسانهای الهی باشد؛ سوم، باید پارادایم فضای مجازی را با توجه به همان دو رکن قبلی تغییر بدهیم، به شکلی که نظام ارزشی فضای مجازی، به سمت تحقق همان تمدن بزرگ اسلامی پیش برود.
🔸پس یک مسیر طولانی در پیش داریم؛ اما این مسیر طولانی ممکن است از نظر زمانی کوتاه باشد.
🔸ممکن است که فرضاً مردم ما ظرف چند ماه یکدفعه به چنین نقطهای از تعالی برسند که متوجه این مسئله بشوند و به آن عمل کنند.
🔸در هر صورت مسیر پیچیده است و دشمن کادرسازی و مدیرسازی کرده و کنترل میکند و اجازه نمیدهد این ارادهها شکل بگیرد؛ اگرهم شکل گرفته باشد سعی میکند این امید را بگیرد و نهایتاً اینها را در نطفه خفه کند؛ اگر هم موفق نشود، وقتی بروز اجتماعی پیدا کردند، دشمن به وسیله جریانهای اجتماعی تحت کنترل خودش اینها را نابود میکند؛ لذا کار، کارِ پیچیدهای است.
✍️نویسنده: روحالله مومن نسب
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1342
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net