🔘#یادداشت ا #مقاومت
☑️کارکرد اجتماعیِ «الهیات مقاومت»
دانیال بصیر: سردبیر رسانه فکرت
▪️پیروزی مردم فلسطین و حوادث و تحولات اخیر در غزه که با طوفانالاقصی آغاز شد و با ایستادگی و مقاومت شگفتآمیز مردم مسلمان فلسطین در برابر رژیم اشغالگر اسرائیل به پیروزی رسید، را میتوان حرکتی در امتداد استقامت و ایستادگی مبتنی «الهیات مقاومت» دانست.
▪️«الهیات مقاومت» بر آموزههای دینی استوار است و بر توحید و ایمان به خدا و باور به نصرت الهی تکیه دارد. بی شک الهیات مقاومت مبتنی بر مبانی خداشناختی، معرفت شناختی، راهنماشناختی، انسان شناختی، جهان شناختی، هستیشناختی است که با اختصار بدان اشاره خواهیم کرد.
🔳 شما میتوانید متن کامل یادداشت را در «وبگاه فکرت» بخوانید.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
فکرت
🔘برنامه تلویزیونی #رینگ ✅ چرا فلسطین برای ما مسأله است؟ با حضور: 👤دکتر محمدحسین قدیری ابیانه 👤دکتر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘#کلیپ ا #رینگ
☑️ آیا رابطه با اسراییل باعث رشد اقتصادی کشورهای منطقه است؟
🎙دکتر عباس خامه یار
▪️مصر و اردن دو کشوری هستند که بیشترین رابطه را با رژیم صهیونیستی داشتهاند، که بدترین وضعیت اقتصادی جهان عرب برای مردم این دو کشور است و به مراتب زیر خط فقر هستند. اساسا اسرائیلیها و صهونیستها چپاولگر هستند.
🔻شما مخاطبین گرامی میتوانید فایل کامل این گفتوگو را در آپارات و یوتیوب فکرت تماشا کنید.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه فکرت| فکرت |مدرسه فکرت
هدایت شده از عصر زنان
📌 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
در نظر دارد به منظور گسترش فعالیتهای خود از بین بانوان علاقهمند و فعال حوزه زنان واجد شرایط دعوت به همکاری نماید.
♦️محورهای همکاری:
🔻تدوینگر
🔻 ادمین و گرافیست
🔻 پژوهشگر رسانه
🔻 فیلمبردار و عکاس
❗️برای کسب اطلاعات بیشتر بنر فراخوان را با دقت مطالعه فرمایید👆
✅ رزومه و نمونه کار خود را به آیدی زیر ارسال کنید:
🔹 @Asrezanan_admin
🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
🔘#درس_نوشت ا #فاطمیه
🔳 فاطمیه برای ما مکتب است
▪️آیت الله العظمی جوادی آملی در جلسه درس امروز که همزمان با #ایام_فاطمیه برگزار شد، بیان داشتند: امیدواریم همه ما حرمت و جلال و شکوه فاطمیه را به یاد داشته باشیم و بدانیم که جلال و شکوه این نظام و اصل دین به برکت همین چهارده معصوم هست.
▪️ #فاطمیه تنها عزاداری نیست، بلکه باید بدانیم که این فاطمیه و اربعین و اینها برای ما #مکتب هستند، چرا که اهلبیت عصمت و طهارت، قرآن ناطق اند؛ «فاطمیه»، امامت شناسی، ولایت شناسی، نبوت شناسی، وحی شناسی و فرصتی برای بیان کلمات این بزرگواران است و آخر هم اشک و عزاداری است.
▪️ جلال و شکوه این نظام و اصل دین به برکت همین چهارده معصوم هست، این بزرگواران، آدم عادی نیستند، امیرالمومنین علی (علیه السلام )صریحاً می فرماید که قرآن کریم، #کتاب_صامت است و ما اهلبیت، #کتاب_الله_ناطق هستیم.
▪️ ما یک امام می خواهیم قبل از اینک جامعه و کشور امام بخواهد، ما را چه کسی اداره کند؟ چشم و گوش یا وهم و خیال یا علم و یا عقل اداره کند؟! علم قدرت ندارد که امامت ما را بر عهده بگیرد، از علم کاری ساخته نیست، علم فقط چراغ است نه صراط، اگر می خواهیم آدم شویم با علم نمی شود، تمام توطئه ها وحرف ها در برابر انبیاء و تمام اغوای گری ها و بازی های سیاسی برای علم است، باید دست و پای علم را عقال کرد «و بالعقل یعتقل»؛ این عقل است که می تواند امام جامعه باشد و لذا مرحوم کلینی نیز در آخر مقدمه خود بر کتاب کافی می گوید:
«#قطب_فرهنگی یک ملت، عقل آن ملت است».
▪️ فاطمیه عزاداری تنها نیست ، بلکه باید خطبه آن حضرت تدریس شود و کلمات آن حضرت بیان شود، چرا که این بانو، یک شخص عادی نیست که تنها بگوییم مقدس است و اهل بهشت و اینها، بلکه مرحوم کلینی در کتاب کافی نقل کرده است که مکرر جبرئیل خدمت حضرت زهرا می آمد! ... مگر برای هر پیغمبری، جبرئیل می آید؟! این می شود فاطمه سلام الله علیها!
🔳 مطالعه کامل مطلب
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
فکرت
🔘 #مدار۶ رسانه فکرت، ششمین نشست تحلیلی «مدار» را برگزار میکند؛ ✅ عوامل خطای محاسباتی در زیست رسان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘#کلیپ ا #مدار
☑️ زیست رسانهای نسل جوان
🎙حجت الاسلام محمدحسین پیشاهنگ، مدرس سواد رسانهای
▪️زیست رسانهای یکی از شقوق زیستی یک انسان بود، یعنی رسانه یکی از بخشهای زندگی ما بود. رسانه یک زمانی کانال ارتباطی بود برای حوزه زیست طبیعی انسان.
▪️امروز رسانه دیگر از شقوق زیست طبیعی و زیست اجتماعی انسان نیست خودش یک ساحت زیستی است.
▪️یکی از مهمترین عوامل زیستی که در چرخه زیستی معنا پیدا میکند بحث رشد است. شما در بحث زیست رسانهای رشد خواهید داشت.
▪️حکمرانی بر رسانه و فضای مجازی یعنی حکمرانی ملت ایران و خانوادههای ایرانی برای حفظ نسل و امنیت و زیست حقیقی خودشان.
🔻شما مخاطبین گرامی میتوانید فایل کامل این گفتوگو را در آپارات و یوتیوب فکرت تماشا کنید.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه فکرت| فکرت |مدرسه فکرت
🔘#انتخاب_فکرت ا #فروغی
☑️ خیانت یا خدمت یک سیاستمدار روشنفکر!
دانیال بصیر: سردبیر رسانه فکرت
▪️در پیچ و خم جاده شبهروشنفکری ایران افراد و شخصیتهای متعددی قدم گذاشتهاند و هر یک به نوبه خویش نغمهای سر داده و صحنه را ترک گفهاند. در این میان بازیگرانی را میبینیم که نقش حساستری را در برهههایی بر عهده داشتهاند. بازیگرانی که خیانتهای جبران ناپذیری را به ایران وارد کردهاند.
▪️از جمله کسانی که در این برهههای حساس ضربات مهلکی را وراد کرده است و نقشی ویژه در عرصه سیاست ایران ایفا نموده، محمد علی فروغی است. فروغی که مشهور به ذکاء الملک میباشد از چهرههایی است که نقشها و مناصب منحصربه فردی در تاریخ معاصر ایران داشته و در بزنگاههای تاریخی کشور حاضر بوده و نقشی اساسی در تحولات سرنوشت ساز ایران عهدهدار بوده است.
▪️آخرین رئیس دولت دوران قاجاریه و در عین حال اولین و آخرین رئیس الوزرای رضا شاه، اولین نخست وزیر محمدرضا شاه و انتقال دهنده قدرت از قاجار به پهلوی، ایدئولوگ و نظریهپرداز دولت رضا شاهی، را نباید در این امورات خلاصه کنیم بلکه ذکاء الملک فروغی همانگونه که در میدان سیاست و در عرصه قدرت فعالیتهای فروانی داشته، در زمینه سازی و امتداد جریان شبهروشنفکری بسیار تاثیرگذار بوده است. با استخراج و احصای در لابهلای آثار ادبی فروغی از تصحیح کلیات سعدی و شاهنامه فردوسی گرفته تا تالیف و ترجمه آثار فلسفی از جمله کتاب سیر حکمت در اروپا میتوان به خوبی فهمید که وی چه نقشی در امتداد جریان روشنفکری در ایران داشته است.
▪️ما قصد داریم به مناسبت ۵ آذر سالروز مرگ محمدعلی فروغی به کارنامه شبهروشنفکری وی بپردازیم و قضاوت در مورد وی را به خوانندگان محترم بسپاریم.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
فکرت
🔘#انتخاب_فکرت ا #فروغی ☑️ خیانت یا خدمت یک سیاستمدار روشنفکر! دانیال بصیر: سردبیر رسانه فکرت ▪️د
🔘#انتخاب_فکرت ا #فروغی
▪️از مهمترین فعالیتهای محمدعلی فروغی در عرصه سیاسی ایران و شاید بزرگترین خیانت به تاریخ این مرز و بوم، استقرار مجدد سلسلهی پهلوی به مدت 37 سال در کشور است. فروغی در دو دهه خدمت هدفمند به حکومت پهلوی اول نقش به سزایی در استمرار حکومت به پهلوی دوم داشت.
▪️«رضا میرپنج قلدر مآب» را به کمک جمعی از حلقه دوستان خود به منصب شاهی رساند و سپس بعد یورش متفقین به ایران زمینهساز سلطنتی37 ساله برای محمدرضا پهلوی شد.
▪️فروغی در نقش دیگرش، حلقه واسط نسل کهن ماسونهای عهد قاجار (ملکمها و مشیرالدولهها) با ماسونهای نسل بعد است. او در حلقهای از متفکران و برجستگان فراماسونری ایران (حسن پیرنیا، تقیزاده، محمود جم، علی منصور، ابراهیم حکیمالملک و...) روح فراماسونری را از طریق اهرم حکومت و سیاست، در کالبد فرهنگ جدید ایران که در دوران پهلوی شکل گرفت، دمید.
▪️محمدعلی فروغی برای نخستینبار به همراه «وثوقالدوله» و «دبیرالملک» قانون اساسی و سایر اسناد بنیادی فراماسونری را به فرمان «لژ بیداری ایران» از فرانسه به فارسی ترجمه کرد و واژه فراماسونری و معادلهای فارسی آن چون «جمعیت رفیقان» و «فتیان» را در واژگان فارسی جا انداخت.
▪️فروغی از مدرسان و مدیر مدرسه علوم سیاسی بود که توسط فراماسونهای سرشناس «میرزا نصراللهخان مشیرالدوله» و پسرش «میرزا حسنخان» بنیاد نهاده شد. این مدرسه که بعدها دانشکده حقوق شد، مکتبی بود که فرزندان طبقه حاکم ایران را به خود جذب میکرد و دولتمردان و رجال سیاسی ایران آینده را پرورش داد و بذر فرهنگ و روانشناسی ماسونی را در نسلهای متمادی تحصیلکردگان و دانشگاهیان غربگرای ایران افشاند.
▪️فروغی برای امتداد جریان روشنفکری، وارد عرصه ترجمه شد؛ وی در این دوره مترجم و نگارنده کتابهای آکادمیک (درسی) در زمینه حقوق اساسی و اقتصاد و سیاست است. کتاب آکادمیک درباره علم اقتصاد را در سال 23 یعنی یک سال پیش از مشروطه، تحت عنوان «اصول علم ثروت ملل یعنی اکونومی پلیتیک» منتشر میکند. اولین کتاب درسی درباره حقوق اساسی را یک سال پس از مشروطه، تحت عنوان «حقوق اساسی یعنی آداب مشروطیت دول» به رشته تحریر درآورد.
▪️نسلهای متعددی از روشنفکران ایرانی، بویژه آنها که به زبان خارجی تسلط نداشتند، آشنایی با اندیشههای فلسفی غربی را با خواندن کتاب فروغی در این خصوص یعنی «سیر حکمت در اروپا» آغاز کردند. در واقع فروغی شبه روشنفکری است اندیشههای غربی را به زبان فارسی ترجمه کرد.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
فکرت
🔘برنامه تلویزیونی #رینگ ✅ چرا فلسطین برای ما مسأله است؟ با حضور: 👤دکتر محمدحسین قدیری ابیانه 👤دکتر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘#کلیپ ا #رینگ
☑️ صهیونیسم و حیوانات ناطق
🎙دکترمحمدحسین قدیری ابیانه
▪️ما بین یهودیت و صهیونیسم تفاوت قائلیم همانگونه که بین مسیحیت با نازیسم و فاشیسم تفاوت قائل هستیم.
▪️صهیونیستها کتابی تحت عنوان تلمود دارند که کتاب شریعت آنها است که آن را منتشر نمیکنند ولی شدید به آن پایبند هستند. آنجا میگوید که خداوند دو نوع حیوان را آفرید. یکی همین حیوانات چهارپا و دیگری حیوانات ناطق. که غیر یهودیها همه حیوان ناطق هستند و کشتن و تجاوز به آنها جایز است.
🔻شما مخاطبین گرامی میتوانید فایل کامل این گفتوگو را در آپارات و یوتیوب فکرت تماشا کنید.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه فکرت| فکرت |مدرسه فکرت
🔘#ویراستی ا #فاطمیه
☑️ تلخترین جملهی حضرت زهرا در خطبهی فدکیه این است: «دَسَعْتُمُ الَّذی تَسَوَّغْتُمْ»؛ آنچه را که پیامبر به گوارایی به شما نوشانده بود، یکجا بالا آوردید!
جامعهی پساپیامبر، از ارزشهای نخستین، تهی گشت و استحاله شد. مبادا ما چنین نسبتی با اسلام و انقلاب بیابیم و دچار «کفران نعمت» بشویم!
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
#گفتگو | #فلسفه_اسلامی
فلسفه اسلامی به مثابه سیاستگذار آموزشعالی
👤دکتر مجتبی رستمی کیا، پژوهشگر حوزه فلسفه
فلسفه اسلامی تأثیر بسیار زیادی بر نهاد دانش اسلامی بهجای گذاشتهاست. یکی از مهمترین اضلاع این توجه تکیه فلسفه اسلامی بر ترویج نگاه کلنگر است. نگاه کلنگری که در ضمن تکیهبر نقاط قوت و انسانی فلسفه اسلامی، ارتباط منظم و سیستماتیکی میان انسان، خدا و طبیعت برقرار میکند و بهنوعی هستیشناسی دانش را دچار توسعه و بسط میکند.
دانشهای اسلامی از رهاورد ارتباط دوگانه «عبد_مولی» به روابط سه گانه هستیشناسی «انسان، خدا، طبیعت» سوق پیدا میکند و با تغییر این زیرساخت استعاری در فضای هستیشناسی، کلیت دانشهای اسلامی تغییر پیدا کرده و راه برای علوم طبیعی، ریاضی، نجوم، موسیقی، هیئت، تدبیر منزل، سیاست مدن و... در حکمت اسلامی باز میشود. این مسئله در سیر زمان حتی ارتباط مسلمانان با محیط زیست و بهره گیری از هوش عاطفی و معنوی در شکل گیری جامعه تراز اسلامی را فراهم کرده است. یعنی در ضمن حفظ محیط داخلی فلسفه و بهره گیری از ظرفیت کل نگری و هستیشناسی متفاوت، اثرگذاری خود به لایه بیرونی فلسفه اسلامی همچون جامعه را رقم زدهاست.
مشروح مصاحبه اینجا را لینک کنید.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🔘#ویراستی ا #اومانیسم
☑️ نقدی بر عقل مدرن و اومانسیم
علی عسگری
▪️اومانیسم با تکیه بر عقل مدرن که اساس هدایت وحیانی را نفی میکرد، عنان تدبیر امور انسانها را در اختیار گرفت. در این رویکرد اهالی قدرت و ثروت پیروزی بیشتری در تأمین منافعشان خواهند داشت.
🔻مطالعه یادداشت در «وبگاه فکرت»
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه |مدرسه فکرت | رادیوفکرت
🔘#گزارش ا #نشست
☑️ اسلامشناسی غربیها با چه نیت و اهدافی صورت میگیرد؟
▪️در نشستی که با حضور دکتر سعید طاووسی مسرور به همت کانون اندیشه جوان برگزار شد، ابعاد مختلف اسلامپژوهی در غرب مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
▪️دکتر طاووسی در مقدمه بیان خود، مطالعات اسلامپژوهی را در غرب بسیار با اهمیت خوانده و گفت که امروز در دانشگاههای مختلف غرب، اسلامشناسی با گرایشهای متنوع مثل شیعهشناسی و… رواج دارد.
▪️ایشان در مورد سابقه این مسئله در غرب بیان داشت: مسئله شرقشناسی، امری آگاهانه، برنامهریزیشده و هدفمند برای کمک به استعمار بوده است. به تعبیری، شرقشناسی نوعی از استعمار فرهنگی بوده است که برای بهرهبرداری از این ملتها موردتوجه قرار میگرفتند.
▪️رویکرد ما نسبت به اسلامپژوهی غربیها را انفعالی است، در ۵۰ سال اخیر هیچ مقالهای در سطح مقالهی آقای کولبرگ علیه تشیع نوشته نشده است. در جواب، تنها یک مقاله از آقای دکتر الویری نوشته شد؛ اما اصلاً کافی نبوده است.
🔻مطالعه گزارش در «وبگاه فکرت»
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه |مدرسه فکرت | رادیوفکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘#کلیپ ا #هویت
☑️ هویت انقلابی یا انقلاب هویتی؟
▪️دکتر موسی نجفی دو مفهوم «هویتِ انقلابی» و «انقلابِ هویتی» را تعریف میکند. هویت انقلابی صرفاً برای شروع است و برای ادامه باید انقلاب، هویت حقیقی را بسازد. اینجاست که در مرحله نظامسازی پس از انقلاب، بایستی فکر و اندیشه تولید شود. این کلیپ، دقیقتر این دو مفهوم را توضیح میدهد.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه |مدرسه فکرت | رادیوفکرت
🔘#انتخاب_فکرت ا #فخری_زاده
فیلسوف هستهای
▪️ مطلبی در باب تقارن فلسفه و علوم پایه از منظر شهید فخری زاده:
بخش اول
▪️ محسن فخریزاده عقیده داشت که میبایست فلسفه اسلامی احیا شود و احیای آن وظیفه حوزه و دانشگاه است. حیات فلسفه، قدرت تعامل با محیط و رشدیافتن و رشددادن است؛ به نحوی که با پرسش های فلسفی اکنون رویارویی داده شود، چالش پذیر باشد و از مسیر فلسفۀ علم، تاثیر ملموس بر جهت گیری علم داشته باشد. فلسفه اسلامی هم نوع زنده و مرده دارد.
▪️شهید فخری زاده، ریشۀ چالش بزرگ فیزیک جدید را در «فلسفۀ فیزیک» میدید و اصل «عدم قطعیت» را کاملا ادامۀ نظریۀ معرفت شناختی امتناع در شناخت ذات واقعیات طبیعی با روشهای فیزیک میداند چه برخلاف ادعا کمیات وابسته به هم برای یک ذره فیزیکی به طور همزمان با دقت صفر، همچنان غیرقابل اندازه گیری است. همچون اندازه گیری تکانه بادقت بالا در الکترون که سبب می شود نتوانیم اطلاعاتی روشن از مکان بدهیم و به عکس.فیزیک کلاسیک در مورد انرژی و زمان با همین مشکل مواجه است. اندازه گیری دقیق یک کمیت، سبب عدم دقت در بی نهایت کمیت وابسته دیگر می شود و تلاش هایی چون نظریه «متغیرهای پنهان» نتوانسته خطر ظاهری این اصل را جبران کند.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
فکرت
🔘#انتخاب_فکرت ا #فخری_زاده فیلسوف هستهای ▪️ مطلبی در باب تقارن فلسفه و علوم پایه از منظر شهید فخ
🔘#انتخاب_فکرت ا #فخری_زاده
فیلسوف هستهای
▪️ مطلبی در باب تقارن فلسفه و علوم پایه از منظر شهید فخری زاده:
بخش دوم
▪️محسن فخریزاده اصل «عدم قطعیت» در فیزیک را اگر نفی علیت به مفهوم نیوتونی آن باشد، معقول وحتی عامل پیشرفت علم می شمارد اما این اصل نمی تواند نفی «علیت» با تبیین فلسفی باشد مگر کسانی به دلایل ایدئولوژیک و غیرفلسفی چنین استنتاج نادرستی بر آن تحمیل کنند.
▪️شهید فخری زاده در نقاط ربط فیزیک با فلسفه و در حلقه وصل «فلسفه علم» و معرفت شناسی با مشکلات انسان و نیازهای حیات، درگیر تالیف کتاب هایی بود و می پرسید چرا نهاد فلسفه اسلامی در صحنه نیست و تفریع فروع نو نمی کند؟ چرا تاثیر آن در علوم تجربی و علوم انسانی به درستی برای دانشجویان «فلسفه علم»، تبیین نشده و فیلسوفان این عصر، تن به رویارویی جدی با مسائل بنیادین علم نمی دهند؟ کجایند مقالاتی که با مبانی فلسفه اسلامی به نقد تفسیرهای فلسفی ناشی از علوم بپردازند؟ چرا فیلسوفان امروز غالبا به ذکر مصادیق و مثال های تازه، اکتفا کرده و مثلا در تدقیق و تجزیه روایت فلسفی از هستی نکوشیدند؟ حال آنکه فلسفه غرب با مبانی متشتت معرفت شناختی در معرکه، حاضر و با علوم، در تعامل زنده و با هر چالشی، نحله ای زاده و صاحب اولاد مشروع و نامشروع بسیاری شد و بر روند علوم و تطبیق یافته ها با سبک زندگی، ایفای نقش کرد؟ انیشتین گفت نظریه «نسبیت»، آنقدر میوه می دهد که خود دیگر آن را نمی فهمم.
▪️شهید محسن، دیدگاه امثال پوپر و پیروان ایرانیش را نه تنها غیر فلسفی بلکه منجر به فروپاشی علم می داند و تداخل بی منطق و افراطی علوم و فلسفه در یکدیگر را اخلال در هردو می شمارد و می نویسد گرچه هرگز نخواسته ام با فیزیک به خدا برسم اما مگر با فلسفه(بدون نبوت) می توان جز به خدایی ناقص رسید؟ او قاطعانه، فیزیک را بستری کارآمد(نه بیشتر و نه کمتر) برای عرفانی مستظهر به «طبیعت شناسی» می خواند و می گوید فیزیک در اندازه خود، جلوه هایی زیبا و باشکوه از حضرت حق به نمایش می گذارد و من شخصا از فیزیک نه تنها لذت حل مسئله، بلکه لذت معنوی برده ام و بر ایمانم افزوده است.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت