eitaa logo
فکر پرواز
168 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
679 ویدیو
93 فایل
🕊خلوتی برای فکر و پرواز... 🌐ارتباط با من: @y_eisvand
مشاهده در ایتا
دانلود
PTT-20200506-WA0025.opus
136K
۷ 📚 چی بخورم روزه ام باطل نمیشه؟! 🎙یونس عیسوند @fekr_parvaz 🌴📚🌴📚🌴📚🌴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽️ حجت‌الاسلام #عیسوند 🌷سلسله مباحث « #راهی_برای_تغییر» 🌖رمضان ۱۴۴۱ه‍.ق 📚 جلسه دوم: «رمضانِ خودسازی» #رمضان #خود_سازی #خدای_مربی #رمضان_دوست_داشتنی @fekre_parvaz 🌸🦋🌸🦋🌸🦋🌸 ‌
ای امام و ... هدیه ناقابلم را بپذیر و در ماه خدا و در راه خدا کن 🦋گویا خواجه برای تو سروده است: غلام همّت آنم که زیر چرخ کبود ز هر چه رنگ پذیرد آزاد است آخر در وصف تو دوستان و دشمنان گفتند: «همه چیزش را، به همه کس، در همه جا، برای همیشه می بخشید.... حتی آبرو...» علیه السلام @fekre_parvaz 🌸🦋🌸🦋🌸🦋🌸
PTT-20200511-WA0005.opus
135.6K
۸ 📚 داشتم غسل می کردم که یهویی اذان شد، حکم روزه ام چیه؟! 🎙یونس عیسوند @fekr_parvaz 🌴📚🌴📚🌴📚🌴
🌹تفاوت «هدایت» و «بیّناتی از هدایت»...؟! "شَهْرُ رَمَضانَ الَّذِي أُنْزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدىً لِلنَّاسِ وَ بَيِّناتٍ مِنَ الْهُدى‌ وَ الْفُرْقانِ" كلمه ناس- كه عبارت است از طبقه پائين افراد جامعه كه سطح فكرشان است، بيشتر در همين طبقه اطلاق مى‌شود چنان كه آيه: "وَ لكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لا يَعْلَمُونَ" و آيه: "وَ تِلْكَ الْأَمْثالُ نَضْرِبُها لِلنَّاسِ وَ ما يَعْقِلُها إِلَّا الْعالِمُونَ" اطلاق گرديده، معلوم مى‌شود ناس معنايى اعم از و غير علما دارد. و اين اكثريت همانهايند كه اساس زندگيشان بر است و خود نيروى تشخيص و تميز در امور به وسيله دليل و را ندارند، و نمى‌توانند از راه دليل ميان حق و باطل را تشخيص دهند، مگر آنكه كسى ديگر ايشان را هدايت نموده حق را بر ايشان روشن سازد، و قرآن كريم همان روشنگرى است كه مى‌تواند براى اين طبقه حق را از باطل جدا كند، و است. اما خواصى از مردم كه در ناحيه علم و عمل تكامل يافته‌اند، و استعداد اقتباس از انوار هدايت الهيه و اعتماد به ميان حق و باطل را دارند، قرآن كريم براى آنان و شواهدى از هدايت است، و نيز براى آنان جنبه فرقان را دارد، چون اين طبقه را به سوى حق هدايت نموده، حق را برايشان مشخص مى‌كند، و روشن مى‌كند كه چگونه بايد ميان حق و باطل فرق گذاشت، هم چنان كه فرمود: "يَهْدِي بِهِ اللَّهُ مَنِ اتَّبَعَ رِضْوانَهُ سُبُلَ السَّلامِ، وَ يُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ بِإِذْنِهِ وَ يَهْدِيهِمْ إِلى‌ صِراطٍ مُسْتَقِيمٍ".  از اينجا علت اينكه چرا ميان"هدى" و ميان‌ " بَيِّناتٍ مِنَ الْهُدى‌" مقابله انداخت؟ روشن مى‌گردد، چون مقابله ميان آن دو مقابله ميان عام و خاص است، قرآن براى بعضى افراد هدايت، و براى بعضى ديگر بيناتى از هدايت است. حضرت علامه سید محمد حسین طباطبایی رضوان الله علیه تفسیر المیزان، ج۲، ص۳۱ @fekre_parvaz 🌸🦋🌸🦋🌸🦋🌸
همه ساله در شب قدر، هزار و یک را در دعای جوشن می زنم و امشب... نام های زیبای تو را خواند و خواند و خواند تا رسید به: «یا ملجأ کل مطرود...»😭 نامی که دلم را تا اوج استجابت برد... تا عمق نگاه... تا نهایت اشک... @fekre_parvaz 🌸🦋🌸🦋🌸🦋🌸
🌹خود فراموشی، بالاترین قمارِ باخته...؟! تمام جنگهای انسان، که انسان در درون روح خودش دارد از نظر اخلاقی و ضد اخلاقی، در واقع مبارزه « » با « » است نه مبارزه «خود» با «خود». آنجا که میلهای حیوانی پیروزند و حکومت مطلقه با آنهاست و روی عقل و اراده و فطرت انسانی پوشیده است و یکه تازْ شهوات و غضبهاست یعنی همان غرایزی که حیوانات دارند، آنجا خود اصلی انسان مغلوب شده، فراموش شده، گم شده، باید رفت پیدایش کرد. آن انسانی که در وجود او جز حیوانیات، اموری که است، چیزی حکومت ندارد، در واقع خود واقعی را، را باخته‏ (قُلْ انَّ الْخاسِرینَ الَّذینَ خَسِروا انْفُسَهُمْ)، خودش را در این قمار باخته، بالاترین باختن ها. او خودش را فراموش کرده. آنچه که همیشه در یاد دارد و در نظرش مجسم است چیست؟ چه چیزی بر فکرش حکومت می‌کند؟ پول، شهوات، مأکولات، مشروبات، ملبوسات؛ جز اینها چیز دیگری بر وجودش حکومت نمی‌کند. پس آن «خود» کجا رفت؟ فراموش شد. بجای «خود»، «ناخود» را «خود» می‏پندارد. خودش فکر نمی‌کند که خودم را فراموش کرده‌ام. انسان هیچ گاه باور ندارد که خودش را فراموش کرده. [می‌گوید] من خودم را فراموش کرده‌ام؟! من همیشه دم از خودم می‏زنم: این خودم هستم که این قدر پول دارم، این خودم هستم که امروز چنین غذایی خوردم. قرآن می‌گوید خودت را گم کرده‌ای، او خود تو نیست، او یک چیز دیگر است، او خودِ توست، او خودِ طفیلی توست نه خودِ تو. (وَ لاتَکونوا کالَّذینَ نَسُوا اللهَ فَانْسیهُمْ انْفُسَهُمْ‏) از آن کسان مباشید که خدا را فراموش کردند و خدا به عکس العمل این فراموشی- که قانون حق، قانون عمل و عکس العمل است- خودِ آنها را از یادشان برده، خودشان را فراموش کرده‌اند. آیت‌الله شهید مرتضی مطهری رضوان الله علیه فلسفه اخلاق، ص۱۴۰ @fekre_parvaz 🌸🦋🌸🦋🌸🦋🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹از غُربت علی تا قُربت علی...!!! نه مراست قدرت آن که دم زنم از جلال تو یا علی نه مرا زبان که بیان کنم صفت کمال تو یا علی شده مات عقل موحدین همه در جمال تو یا علی چو نیافت غیر تو آگهی ز بیان حال تو یا علی 🔅نبرد به وصف تو ره کسی مگر از مقال تو یا علی هله ای تجلی عارفان تو چه مطلعی تو چه منظری هله ای موله عاشقان تو چه شاهدی تو چه دلبری که ندیده ام به دو دیده ام چو تو گوهری چو تو جوهری چه در انبیاء چه در اولیاء نه تو را عدیلی و همسری 🔅به کدام کس مثلت زنم که بود مثال تو یا علی توئی آن که غیر وجود خود به شهود و غیب ندیده ای همه دیده ای نه چنین بود شه من تو دیده دیده ای فقرات نفس شکسته ای سبحات وهم دریده ای ز حدود فصل گذشته ای به صعود وصل رسیده ای 🔅ز فنای ذات به ذات حق بود اتصال تو یا علی چو عقول و افئده را نشد ملکوت سر تو منکشف ز بیان وصف تو هر کسی رقم گمان زده مختلف همه گفته اند و نگفته شد ز کتاب فضل تو یک الف فُصحای دهر به عجز خود ز ادای وصف تو معترف 🔅بُلغای عصر به نطق خود شده اند لال تو یا علی توئی آن که در همه آیتی نگری به چشم خدای بین توئی آن که از کشف الغطا نشود تو را زیاده یقین شده از وجود مقدّست همه سِرِّ کَنز خفا مبین زچه رو دم از انا ربکم نزنی بزن به دلیل این 🔅که به نور حق شده منتهی شرف کمال تو یا علی 📚شاعر: فؤاد کرمانی رحمة الله علیه 👈ادامه دارد... علیه السلام @fekre_parvaz 🌸🦋🌸🦋🌸🦋🌸
🌷قهرمان تیغ و تسبیح...! علی قهرمان تیغ و تسبیح است؛ هم مرد تیغ است و هم مرد تسبیح؛ اما برای مغلوب کردن کدام طبقه؟ طبقه زیردست و محکوم یا طبقه زبردست و حاکم؟ شعار علی چیست؟ شعار علی «کونا للظالم خصماً و للمظلوم عوناً» است. علی در تمام عمر دوست تیغ و تسبیح بود و دشمن طلا. تیغ او علیه خداوندان زر و زور به کار رفت. به قول «دکتر علیّ الوردی» در کتاب «مهزلة العقل البشری» علی با شخصیت خود فلسفه مارکس را نقض کرده است. آیت الله شهید مرتضی مطهری رضوان الله علیه وحی و نبوت، ص۲۸و۲۹ علیه السلام علیه الرحمه @fekre_parvaz 🌸🦋🌸🦋🌸🦋🌸
🌷 امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام چگونه ما را بیدار می کند؟! خداوند به‌ بركات‌ أميرالمؤمنين‌ عليه‌ السّلام‌ همۀ ما را كند كه‌ در اين‌ چند روزۀ دنيا بدانيم‌ كه‌ چه‌ را در پيش‌ داريم‌. حضرت "أميرالمؤمنين"‌ در خطبه‌هاي‌ خود، در نشست‌ها و جلسه‌ها، در سرّ و علن‌ مردم‌ را بيدار باش‌ ميدهد: اي‌ مردم‌! اين‌ روزگار دراز، اين‌ ساعات‌ دهر، اين‌ طلوع‌ها و غروب‌ها، براي‌ شما فقط‌ همين‌ چند لحظۀ است‌؛ اگر در اين‌ لحظات‌ كاري‌ از پيش‌ برديد فبِها، وگرنه‌ خسران‌ دائم‌ دامنگير شما خواهد بود! ، در حاضِرين‌ براي‌ فرزندش‌ امام‌ حسن‌ عليه‌ السّلام‌ مينويسد كه‌ حقّاً از عجائب‌ و غرائب‌ اندرزها و پندها را در بردارد و با نكات‌ دقيق‌ و عميق‌ بيان‌ شده‌ كه‌ در صفحۀ روزگار و در امتداد تاريخ‌ها و گذشت‌ زمان‌ها از اعاظم‌ دهر، نظير و يا مشابه‌ آن‌ را نمي‌توان‌ يافت‌. (نامه۳۱ نهج‌البلاغه) و در ضمن‌ خود پس‌ از ضربت‌ خوردن‌ ميفرمايد: وَ أَنَا بِالامْسِ صَاحِبُكُمْ، وَ أَنَا الْيَوْمَ عِبْرَةٌ لَكُمْ، وَ غَدًا مُفَارِقُكُمْ؛ غَفَرَ اللَهُ لِي‌ وَ لَكُمْ. «و من‌ ديروز مصاحب‌ و همنشين‌ با شما بودم‌، و امروز براي‌ شما هستم‌، و فردا از ميان‌ شما مفارقت‌ ميكنم‌؛ خداوند مرا و شما را بيامرزد.» ... وَ إنَّمَا كُنْتُ جَارًا جَاوَرَكُمْ بَدَنِي‌ أَيَّامًا، وَ سَتُعْقَبُونَ مِنِّي‌ جُثَّةً خَلَا ٓءً، سَاكِنَةً بَعْدَ حَرَاكٍ، وَ صَامِتَةً بَعْدَ نُطْقٍ. لِيَعِظْكُمْ هُدُوِّي‌، وَ خُفُوتُ أَطْرَافِي‌، وَ سُكُونُ أَطْرَافِي‌. «و بدرستيكه‌ من‌ فقط‌ همسايه‌اي‌ بودم‌ كه‌ چند روزي‌ با شما شد، و از اين‌ پس‌ از من‌ چيزي‌ جز بدني‌ بدون‌ روح‌، و جسمي‌ ساكن‌ بعد از حركت‌، و پس‌ از سخن‌ گفتن‌ نخواهيد يافت‌. بايد اين‌ فروكش‌ كردن‌ من‌ شما را پند دهد و موعظه‌ كند، و اين‌ به‌ هم‌ افتادن‌ و سكون‌ چشم‌هاي‌ من‌، و بدون‌ حركت‌ درآمدن‌ دست‌ و پا و جوارح‌ من‌ براي‌ شما عبرتي‌ عظيم‌ و اندرزي‌ بزرگ‌ باشد.» فَإنَّهُ أَوْعَظُ لِلْمُعْتَبِرِينَ مِنَ الْمَنْطِقِ الْبَلِيغِ، وَ الْقَوْلِ الْمَسْمُوعِ. «و بنابراين‌، اين‌ حالت‌ من‌ براي‌ عبرت‌ گيرندگان‌، از هر سخن‌ بليغ‌ و رسائي‌ و از هر گفتار شنوائي‌ مؤثّرتر و اندرز دهنده‌تر است‌.» فرزندان‌ آن‌ حضرت‌ پس‌ از آنكه‌ جسد مطهّرش‌ را در دفن‌ كردند، گردآلود، با چهره‌هاي‌ پريشان‌ به‌ كوفه‌ بازگشتند. و حضرت‌ عليه‌ السّلام‌ به‌ مسجد كوفه‌ آمد و برفراز منبر رفت‌، و در حاليكه‌ جمعيّت‌ در مسجد موج‌ ميزد خطبۀ مفصّلي‌ ايراد فرمود. در ابتداي‌ خطبه‌ گلويش‌ را گرفت‌. و سپس‌ بعد از درنگ‌، و حمد بر خداوند فرمود: اي‌ مردم‌! بدانيد كه‌ ديشب‌ پدر من‌ از دنيا رفت‌؛ همان‌ شبي‌ كه‌ وصيّ حضرت‌ عيسي‌، يوشَع‌ بن‌ نون‌ از دنيا رفت‌. نه‌ درهمي‌ باقي‌ گذاشت‌ و نه‌ ديناري‌؛ لَا صَفْرَآءَ وَ لَا بَيْضَآءَ (نه‌ زردي‌ و نه‌ سپيدي‌) جز هفتصد درهم‌ كه‌ ميخواست‌ براي‌ اهل‌ خود خادمي‌ بخرد. حضرت علامه سید محمد حسین حسینی طهرانی رضوان الله علیه معادشناسی، ج۴، ص۱۷۴ علیه السلام علیه السلام @fekre_parvaz 🦋🖤🦋🖤🦋🖤🦋
PTT-20200518-WA0035.opus
139.8K
۹ 📚 قبل از اذان صبح باید غسل می کردم ولی خواب موندم، روزه ام درسته؟! 🎙یونس عیسوند @fekr_parvaz 🌴📚🌴📚🌴📚🌴
گفتم: خدایا ما به خودمون هم رحم نمی کنیم، تو به ما رحم کن... ز دست غیر ننالم چرا که همچو حباب  همیشه خانه خراب هوای خویشتنم😭 فرمود: «ای بندگان من که بر خود اسراف و ستم کرده‌اید! از رحمت خداوند نومید نشوید که خدا همه گناهان را می‌آمرزد، زیرا او بسیار آمرزنده و مهربان است¹» ۱- 📖۵۳ سوره زمر: «قُلْ يَا عِبَادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلَىٰ أَنْفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعًا ۚ إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ» @fekre_parvaz 🌸🦋🌸🦋🌸🦋🌸
🌹از غُربت علی تا قُربت علی...!!! توئی آن که مستی ما خلق شده بر عطای تو مستدل ز محیط جود تو منتشر قطرات جان رشحات دل به دل تو چون دل عالمی، دل عالمی شده متصل نه همین منم ز تو مشتعل، نه همین منم به تو مشتغل 🔅دل هر که می نگرم در او، بود اشتعال تو یا علی به می خم تو سرشته شد گل کاس جان سبو کشان ز رحیق جام تو سر گران سر سر خوشان دل بیهشان به پیاله دل عارفان شده ترک چشم تو می فشان نه منم ز باده عشق تو هله مست و بیدل و بی نشان 🔅همه کس چشیده به قدر خود ز می زلال تو یا علی توئی آن که سدره منتهی بودت بلندی آشیان رسد استغاثه قدسیان به درت ز لانه بی نشان به مکان نیایی و جلوه ات به مکان ز مشرق لا مکان چو به اوج خود رسیده ای ز علوّ قدر و سُمُوشان 🔅همه هفت کرسی و نه طبق شده پایمال تو یا علی نه همین بس است که گویمت به وجود جود مُکرّمی نه همین بس است که خوانمت به ظهور فیض مُقدّمی تو منزهی ز ثنای من که در اوج قدس قدم نهی به کمال خویش معرفی به جلال خویش مسلمی 🔅نه مراست قدرت آن که دم زنم از جلال تو یا علی توئی آن که میم مشیتت زده نقش صورت کاف و نون فلک و زمین به اراده ات شده بی سکون شده با سکون به کتاب علم تو مندرج بود آن چه کانَ و ما یکون توئی آن مصور ما خلق که من الظواهر و البطون 🔅بود این عوالم کن فکان، اثر فعال تو یا علی تو همان درخت حقیقتی که در این حدیقه دنیوی ز فروغ نور تو مشتعل شده نار نخله موسوی انا ربکم تو زنی و بس به لسان تازی و پهلوی ز تو در لسان موحدین بود این ترانه معنوی 🔅که انا الحق است به حقِّ حق ثمر نهال تو یا علی توئی آن تجلی ذوالمنن که فروغ عالم و آدمی ز بروز جلوه ما خَلَق به مقام و رتبه مُقدّمی هله ای مشیت ذات حق که به ذات خویش مسلمی به جلال خویش مجلّلی ز نوال خویش منعمی 🔅همه گنج ذات مقدست شده ملک و مال تو یا علی 📚شاعر:فؤاد کرمانی رحمة الله علیه 👈ادامه دارد... علیه السلام @fekre_parvaz 🌸🦋🌸🦋🌸🦋🌸
398.mp3
4.98M
🔊 کلیپ صوتی " اهمیت روز قدس " 🔆 گزیده بیانات رضوان الله علیه حفظه الله تعالی @fekre_parvaz 🌸🦋🌸🦋🌸🦋🌸
💠روز ، روز اسلام است روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است؛ روز حکومت اسلامی است. روزی است که باید جمهوری اسلامی در سراسر کشورها بیرق آن برافراشته شود. روزی است که باید به فهماند که دیگر آنها نمی توانند در ممالک اسلامی پیشروی کنند. رضوان الله علیه 📚صحیفه نور، جلد ٨ ، صفحه ٢٣۴ 👈بیانات به مناسبت روز قدس 📆مورخ : ١٣۵٨/٠۵/٢۵ @fekre_parvaz 🌷اللهم عجل لولیک الفرج🌷
💠 در آخرین ساعات ضیافت الهی از میزبان با کرامت چه مسئلت نماییم ؟ 🔶 عارف بالله حضرت حاج قدس الله سره : «از خدا بخواهید بهتون بدهد ، عشق خوب چیزی است.....» @fekre_parvaz 🌸🦋🌸🦋🌸🦋🌸
🤝به خدا قول بده... 🌹حضرت آیت‌الله محمد علی حفظه الله تعالی @fekre_parvaz 🌸🦋🌸🦋🌸🦋🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽️ حجت‌الاسلام #عیسوند 🌷سلسله مباحث « #راهی_برای_تغییر» 🌖رمضان ۱۴۴۱ه‍. 📚 جلسه سوم: «رمضانِ خداخواهی» #رمضان #خدا_خواهی #خدای_معشوق #لقاء_الله @fekre_parvaz 🌸🦋🌸🦋🌸🦋🌸 ‌
PTT-20200523-WA0022.opus
133.1K
۱۰ 📚 زکات فطریه به کی واجبه؟! 🎙یونس عیسوند @fekr_parvaz 🌴📚🌴📚🌴📚🌴
PTT-20200523-WA0023.opus
136.4K
۱۱ 📚 فطریه به کی می رسه؟! 🎙یونس عیسوند @fekr_parvaz 🌴📚🌴📚🌴📚🌴
PTT-20200523-WA0026.opus
111.2K
۱۲ 📚 اگه شب عید فطر میهمان اومد چی؟! 🎙یونس عیسوند @fekr_parvaz 🌴📚🌴📚🌴📚🌴
🎂عیدِ شیرینِ همیشگی....!!! 🌹حضرت آیت‌الله محمد علی حفظه الله تعالی @fekre_parvaz 🌸🦋🌸🦋🌸🦋🌸
🌹نفوذ حكم حاكم و لزوم اطاعت علماء و مردم از او...!!! امّا راجع به حكومت اسلام ، گفتيم كه : حاكم اسلام واحد است و نمى‌شود در سيطرۀ اسلام دو تا حاكم باشد . وقتى يكى از مجتهدين حاكم شد حكمش بر تمام افراد مسلمان و حتّى بر مجتهدين ديگر و حتى بر افرادى كه از حاكم أعلم‌اند نافذ است . خداوند به جهت حفظ‍‌ مصالح نظام حكم او را حجّيّت داده است حالا بايد ديد وظيفۀ مجتهدين ديگر چيست ؟ مجتهدين ديگر در عبادات و معاملات و حجّ‌ و هر چيزى كه راجع به امور شخصى است نمى‌توانند از آن حاكم تقليد كنند ، زيرا اين امور تقليدى نيست ؛ و تقليد بر مجتهد حرام است ، امّا در امور ولائى كه راجع به حكومت است ، و شرع مقدّس اسلام اختيار آن را به دست حاكم داده است بر همه مجتهدين واجب است تابع باشند ، و هر چه او گفت عمل كنند . در امر جنگ در امر صلح ، در اخذ ماليات‌ها ، در خراب كردن خيابان‌ها ، در تركيب امور ادارات ، در قوانين راهنمائى ، در نماز عيد فطر و قربان ، و تعيين روز عيد فطر و روز عيد قربان ، و حكم بدخول شهر و رؤيت هلال و أمثال ذلك كه مسائل اجتماعى يكى دو تا نيست الى ما شاء الله بسيار است كه اينها بايد در جامعۀ اسلام يك حكم داشته باشد ، و هيچ كس حقّ‌ خلاف ندارد ؛ مگر انسان علم به خلاف داشته باشد . مثلاً اگر حاكم اسلام در شبى كه معلوم نيست شب آخر ماه رمضان است يا شب اوّل شوّال حكم كرد كه : فردا عيد است ، بر همه واجب است فردا را عيد بگيرند ؛ و روزه را بخورند . و ديگر نمى‌توانند بگويند : عيد بر ما ثابت نيست ، چون استصحاب رمضان داريم ؛ و در روايات آمده است : صم للرّوية و أفطر للرّوية رسول خدا فرمود روزه بگيريد بديدن ماه و بخوريد بديدن ماه . نَه ، اين سخن صحيح نيست زيرا خود رسول الله فرمود حكم حاكم حجّت است . اين هم كلام رسول خدا است كه اگر آن دليل را با اين دليل ضميمه كنيم مى‌فهميم صم للرؤية و أفطر للرؤية آنجائى است كه حكم حاكم نباشد ؛ و امّا اگر حكم حاكم آمد بر آن دليل حكومت دارد . حضرت علامه سید محمد حسین حسینی طهرانی رضوان الله علیه وظیفه فرد مسلمان در احیای حکومت اسلام،ص۱۰۷ @fekre_parvaz 🌸🦋🌸🦋🌸🦋🌸
🌷اطاعت تامّ و تمام از حاکم اسلامی در مسائل سیاسی و اجتماعی...!!! مردم ايران هم كه با آية الله خمينى بيعت كردند براى حكومت ، و روز ١٢ فروردين كه همه جمع شدند و بيش از ٩٨ درصد رأى دادند ، بر انقراض سلطنت طاغوت و برقرارى حكومت اسلام ، اين پاى صندوق رفتن كه در واقع رفراندم عمومى براى همه افراد سرتاسر مملكت بود ، اين بيعت بود با حكومت ايشان ؛ و اگر ما بيعت را با حاكم لازم بدانيم كما اينكه همينطور هم هست ؛ و در حكومت بيعت لازم است ، مردم ايران با ايشان علاوه بر اجتهاد و مقامات علمى در آن روز بيعت كردند ؛ و از آن روز ايشان حاكم شرع شدند. بنابراين از آن ببعد مجتهدين ديگر از نقطه نظر مدارك شرعى نمى‌توانند با ايشان در امور حكومتى مخالفت كنند ؛ گرچه آراءشان در مسائل شرعى ، و فهم از آيات قرآن و اخبار و أمثال آن محترم است ؛ امّا در مسائل سياسى و اجتماعى و آن مسائلى كه راجع به حكومت اسلام است ، و حكومت را حكومت واحد مى‌كند ، بايد تابع حاكم باشند ؛ و ديگر اظهار آراء و نظريّه هايى كه نسبت به اين حكومت تزلزلى مى‌آورد و شكستى وارد مى‌كند ، دربارۀ مستحقين از فقرا و مستمندان از طبقات مختلف مردم است و جزء صدقات محسوب است اين چه مربوط‍‌ است به مصارف و مخارج دولت از حقوق كارمندان و غيره در زمان رسول الله و بعد از رسول الله نيز اين مصارف را از خمس و زكوة نمى‌كردند اين مصارف را از خراج تأمين مى‌نمودند . ما نمى‌توانيم بگوئيم : آية الله خمينى آن بالا در جماران نشسته ، و براى ما رأى مى‌دهد ؛ يا اينكه مردم بيچاره شده‌اند ، بدبخت شده‌اند و نظير اين هذياناتى كه شنيده‌ايد . اگر انسان بداند او در چه موقعيّتى است ، در چه خصوصيّتى است ؟ چه عمرى را طىّ‌ كرده است . و بر چه اساس و در چه وضعيّتى طى كرده است ؟ و الآن با چه مشكلاتى درگير است بدون شكّ‌ براى او از خداوند تأييد و تسديد و طول عمر و رحمت مى‌طلبد . بايد انسان بچّه‌هاى خودش را براى اين راه فدا كند ، تا از آن فساد عظيم جلوگيرى شود ، آن فسادى كه مثل سيل آمده ، و خانه را دارد از بين مى‌برد . حالا ما فكر طاقشال خودمان هستيم كه چرا طاقشالمان از بين مى‌رود ، سيل كه بيايد هم طاقشال را مى‌برد، هم كلاه و دستار را، و هم سر و دست و پا و انسان و صاحب دستار را و زن و بچّه و ساختمان و مزرعه و تجارتخانه را ؛ همه را مى‌برد . آيا سزاوار نيست انسان براى نگهدارى از سيل خانمان برانداز طاقشال خود را بردارد و در شكاف و رخنۀ آب بگذارد كه آب نيايد و پى را نگيرد و ساختمان بر سر انسان خراب نشود ؟ لذا هر كس از من سؤال مى‌كرد ، مى‌گفتم : حكم اسلام لازم الإجراء است ، و الآن آية الله خمينى حاكم اسلام‌اند ، و اوامر ايشان بر همه مطاع است . مالياتها بايد داده شود . براى ما كه برگۀ آب و برق و تلفن مى‌آوردند مى‌گفتم : زودتر پول آن را بدهيد كه شايد دولت به اين پول احتياج داشته باشد ، يك قدرى زودتر در صندوقش ريخته شود . وقتى دولت مى‌گويد : مثلاً اجناس در بازار آزاد نبايد خريد و فروش بشود، ديگر انسان جايز نيست خريد و فروش آزاد بكند ، نمى‌تواند بكند . چرا؟ چون دولت گفته است و دولت را هم حاكم معيّن كرده است و حاكم مى‌گويد : اين كار را نكنيد . رسول خدا صلّى الله عليه و آله و سلّم وقتى حاكمى را براى جائى مى‌فرستادند ، اوامر او واجب الإطاعه بود ، همه اطاعت مى‌كردند ، هر چه مى‌گفت بايد مردم بپذيرند ، چون حاكم از طرف رسول خدا است . در روايات داريم كه فقهاء امّت من و رُوات احاديث ما حجّت خدا هستند از طرف ما بر شما ، و ما حجّتيم بر آنها از طرف خدا ، كسى كه ردّ كند آنها را ، ردّ ما كرده است، و كسيكه ردّ ما كند ردّ خدا كرده است و كسى كه ردّ خدا كند در حكم شرك بالله است . انسان بايد تمام اين مسائل را مو به مو عمل كند ، تا با هواى نفس خداى ناكرده آميخته نشود ؛ من و توئى پيش نيايد . اگر رياست بدست تو نيفتاد و بدست او افتاد ، خوش به حالت كه بدست تو نيفتاد اگر بدست تو افتاده بود چطور مى‌شد ؟ خدا را شكر كن حالا كه او مسؤوليّت را پذيرفته است و بار را تحمّل كرده است تو هم اگر در اخلاص و نيّت خود صاف و صادق باشى چه فرقى مى‌كند ، كار بنام تو باشد يا به نام او ، مسلمين داراى عزّت و سعادت بشوند ، از زير پرچم كفر بيرون بيايند ، پرچم اسرائيلى بر سرشان نباشد ، پرچم آمريكائى نباشد پرچم روسيه‌اى نباشد ، عمدۀ مطلب اين است . حضرت علامه سید محمد حسین حسینی طهرانی رضوان الله علیه وظیفه فرد مسلمان در احیای حكومت اسلام، ص ۱۰۸ @fekre_parvaz 🌸🦋🌸🦋🌸🦋🌸