😔 قانونی شدن کشتن نوزادان تا ۲۸ روز پس از تولد!
🚷 جدید ترین محصول نجس تمدن خبیث و ضد انسانی غرب
⭕️ دادگاهی در ایالت مریلند آمریکا به دنبال قانونی کردن کشتن نوزاد تا ۲۸ روز پس از تولد باشد!
🔹طبق این قانون اگر مادری از تولد فرزند خود پشیمان شد تا حدود یک ماه پس از تولد میتواند درخواست کشته شدن آن نوزاد را به صورت قانونی به دادگاه بدهد و یا در صورتی که خود آن نوزاد را به قتل برساند، محکوم نخواهد شد.
🚫 بأَيِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ ﴿التكوير، 9﴾ به کدام گناه کشته شده؟
کدام حیوانی در طبیعت بی دلیل حاضر به چنین کاری است؟
🎭 أولٰئِكَ كَالْأَنْعٰامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ ﴿الأعراف، 179﴾
آنان مانند چهارپایانند بلکه از حیوانات هم پست ترند؛
🔹 دشمنی تاریخی ابلیس با بشر در تمدن شیطانی غرب هر روز مرزهای تباهی را میشکند و با سرعت رو به انحطاط انسان پیش میرود.
قانونی کردن همجنس گرایی و انهدام خانواده، تمانع از فرزند آوری، سقط جنین، حرامزادگی و اینبار قتل قانونی نوزاد!
وَ إِذٰا تَوَلّٰى سَعىٰ فِي اَلْأَرْضِ لِيُفْسِدَ فِيهٰا وَ يُهْلِكَ اَلْحَرْثَ وَ اَلنَّسْلَ وَ اَللّٰهُ لاٰ يُحِبُّ اَلْفَسٰادَ ﴿البقرة، 205﴾
و هنگامی که [این کافران] قدرت و حکومتی پیدا کنند، می کوشد که در زمین فساد و تباهی به بار آورد، و زراعت و نسل موجودات را نابود کنند؛ و خدا فساد و تباهی را دوست ندارد.
#دشمن_شناسی
🆔 مرکز مطالعات راهبردی فقه حکومتی
🌐 feqhehokoomati.ir
💠 eitaa.com/joinchat/269418668Ce82b10e200
ادعای علم اسلامی بدون اجتهاد دروغ بستن به خداست.mp3
2.48M
📣 ادعای علم اسلامی بدون اجتهاد دروغ بستن به خداست
🔴 یک چیزهایی گاهی چاپ می شود و نوشته می شود به عنوان روانشناسی اسلامی یا روانشاسی اجتماعی یا جامعه شناسی.
همینطوری ذوقیات (است) بدون روش علمی
چیزی که را می خواهید کسی به اسلام نسبت بدهد از روی ذوقیات و حدسیات و روی روشهای غیر علمی درست نیست.
✅ منتها با روش علمی می توان یک علوم انسانی اسلامی ارائه داد. و روش علمی اش هم اینست که اینگونه علوم استنباطی اند یعنی مثل علم فقه اجتهاد می خواهند یعنی باید کسی که این کار را می کند فقیه باشد چرا؟
چون می خواهد استنباط کند. همانطور که استنباط احکام فقهی از منابع دینی، احتیاج به تسلط بر علم اصول دارد؛ استنباط چنین علمی نیز احتیاج به قوه ی استنباط دارد.
🔴 چیزی که می خواهد به اسلام نسبت داده بشود یعنی می خواهد به خدا و پیغمبر و معصوم نسبت داده بشود. این نسبت دادن اگر مبتنی بر دلیل معتبر نباشد؛ مشمول این آیه می شود که «آللَّهُ أَذِنَ لَكُمْ ۖ أَمْ عَلَى اللَّهِ تَفْتَرُونَ» خدا به شما اجازه داده یا بر خدا دروغ می بندید.
اجازه دادن خدا یعنی اینکه دلیل معتبر داشته باشد، دلیل معتبر یعنی حجیت داشته باشد.
💠آیت الله اراکی مدظله
🆔 مرکز مطالعات راهبردی فقه حکومتی
🌐 feqhehokoomati.ir
💠 eitaa.com/joinchat/269418668Ce82b10e200
مرکز مطالعات راهبردی فقه حکومتی
💠 گزیده هایی از درس فقه نظام عمران و شهرسازی اسلامی ❇️ رویکردهای مختلف در اسلامی دانستن نظریات و
💠 گزیده هایی از درس فقه نظام عمران و شهرسازی اسلامی
❇️ رویکردهای مختلف در اسلامی دانستن نظریات و محصولات (قسمت سوم)
⬅️ ادامه از قبل
🔶 اینکه با چه سنجه و معیاری میتوان یک نظریه یا محصول را اسلامی دانست، در رویکردهای مختلف پاسخ های متفاوتی دارد، در قسمتهای قبل برخی رویکردهای رایج در این زمینه تبیین شد، در ادامه برخی دیگر از این رویکردها مختصراً بیان میشود🔶
5️⃣ رویکرد تاریخ گرایانه
در رویکردهای تاریخ گرایانه یا سیره گرایانه، هر آنچه که نظر یا اتفاق عقلاء بر آن تعلق گرفته باشد و طول دوران ها به صورت طبیعی و فطری پدید آماده، اسلامی دانسته میشود، در این رویکرد مهم این است که سیره تاریخی عُقلا این گونه شهر را می پسندند یا خیر.
6️⃣ رویکرد اخلاق گرایانه سکولار
رویکرد دیگر، رویکرد اخلاق گرایانه ی البته سکولار است مانند آنچه که آقای ملکیان و امثالهم می گویند از نظر این قشر هر آنچه مورد تائید اخلاق عرفی(نه اخلاق اسلامی) باشد قاعدتاً اسلامی هم باید باشد؛ نکته ای که باید در نظر داشت این است که در غرب باید و نبایدها را در قانون جای می دهند و به عبارتی در حقوق جای می دهند؛ ولی توصیه ها را مجبورند به اسم اخلاق بعضا در کنار قانون بگذارند.
یعنی مجبورند یا نظام توصیه های غیر حقوقی را نفی کنند یا اینکه به اسم اخلاق آنها را بپذیرند.
در اسلام اخلاق در عرض قانون نیست اخلاق در طول فقه و حقوق و منشأ قانون است. قانون باید مبتنی بر فقه و اخلاق باشد نه این نگاهی که آقایان دارند.
7️⃣ رویکرد اومانیسم اسلامی
رویکرد دیگر رویکرد اومانیسم اسلامی است، اومانیست ها و انسان محورهای مسلمان می گویند هر چه مسلمان ها بخواهد خوب است؛ اسلامی است. معیار و سنجه اسلامی بودن را خواست و پسند مسلمان قرار میدهند.
در این نگاه، اسلامی آن چیزی است که مسلمانان می فهمند و آن چیزی که مسلمانان می خواهد.
در هر محصولی میگویند مسلمانان در این دوره این گونه فهمیدند و خواستند و شهرهایشان را این گونه ساختند و آن مسلمانان آن گونه فهمیدند و شهرهایشان را آن طوری ساخته اند همه شان هم به تصریح این آقایان اسلامی است.
ادامه دارد...
#فقه_نظام_عمران_و_شهرسازی
🆔 مرکز مطالعات راهبردی فقه حکومتی
🌐 feqhehokoomati.ir
💠 eitaa.com/joinchat/269418668Ce82b10e200
💠رهبر معظم انقلاب مدظله:
استنباط عقبه ي فكري تغذيه كننده نظام از قرآن و سنت، کار هرکسی نیست/یک خطر این است که یک آدم بیصلاحیّت و نیمهسواد و التقاطی وارد استنباطهای جدید از آیات الهی بشود.
🔸«هر چه نظام اسلامی گسترش پیدا کند و جلو برود، با مسائل جدید داخلی و بینالمللی مواجه خواهد شد، با چالشهای جدید مواجه خواهد شد، با وضعیّتهای جدید مواجه خواهد شد و این او را نیازمند می کند به اینکه عقبهی فکریِ تغذیهکنندهی نظام هم گسترش پیدا کند.
✅ آن عقبهی فکریای که نظام را دارد جلو میبرد و تغذیه میکند و از انحرافش جلوگیری میکند، باید تقویت بشود، باید مفاهیم جدید مطرح بشود.
✅ عرض کردم این مفاهیم جدید از بیرون نمیآید، از داخل خود مفاهیم اسلامی است، از متن قرآن و سنّت است که مطرح میشود. البتّه این کار -پیدا کردن مفاهیم جدید و بحث کردن دربارهی اینها- کار همه کس نیست؛
فضلا و متفکّرینی بایستی دنبال این کار بروند که با مبانی اسلامی کاملاً آشنا باشند، قرآن را با دقّت مطالعه کرده باشند و تلاوت کرده باشند، تدبّر کرده باشند و از جمود و تحجّر فکری دور باشند؛
چون از این طرف یک خطر این است که یک آدم بیصلاحیّت و نیمهسواد و التقاطی وارد استنباطهای جدید از آیات الهی بشود، از آن طرف هم این خطر وجود دارد که یک آدم متحجّر که هنوز مسئلهی دخالت دین در زندگی اجتماعی و سیاست و حکومت برای او حل نشده بخواهد وارد بشود؛ نه، باید انسانهای متفکّر، شخصیّتهای برجسته [وارد کار بشوند].»
بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری. 04/12/1399
🆔 مرکز مطالعات راهبردی فقه حکومتی
🌐 feqhehokoomati.ir
💠 eitaa.com/joinchat/269418668Ce82b10e200
💠 گزیده هایی از درس فقه نظام عمران و شهرسازی اسلامی
🔶 در فقه دو دسته مساله کلی وجود دارد :
1️⃣ مسائل موجود:
بخشی از مسائلی که فقه متولی پاسخ اش است، مسائل موجود هستند؛ یعنی آنچه که از زیست طبیعی و متعارف مکلف در ارتباط با خود، با خدا، با دیگران و با جامعه، برایش ایجاد شده و می تواند جانب جانب صلاح و فساد داشته باشد و خداوند در این عرصه تبیین رشد و غی کرده است. ولی به اعتبار این که این ها در مسیر عادی زندگی اش ایجاد شدند به این دسته از مسائل، مسائل موجود گفته میشود.
مسائلی که ممکن است موجه و درست نباشند، ولی به هر کیفیت شکل گرفته اند و باید به آن ها پرداخت و نمی توان آنها را نادیده گرفت. نادیده گرفتن آن ها لازمه اش این می شود که پاسخ های دیگری پیدا کنند و کسانی دیگری به این مسئله پاسخ بدهند.
2️⃣ مسائل مطلوب:
بخش دیگری از مسائل، مسائل مطلوب اند. مسائل مطلوب، مسائلی هستند که فارغ از اضطرارها و اتفاق هایی که امروز بشر با آن دست و پنجه نرم می کند و بشر با آن مواجه است، باید برای توسعه ارتباط با خدا برای بشر مساله باشد؛ باید توسعه روابط اجتماعی با اخوان مومنین و امثال این مسائل برایش مساله باشد، البته ممکن است توجه به حیات مادی او را از این مسائل غافل کرده باشد یا برایش از اولویت افتاده باشد .
❇️ مسائل موجود خودشان دو دسته دارند: مسائل مشهود و مسائل مغفول.
🔹 در مورد مسائل مغفول باید گفت که چه بسا مسئله ای موجود هستند و همین الان مسئله ی بشر است ولی خودش التفاتی به آن مساله ندارد و مسائل دیگری را برای خودش پررنگ کرده ولو این که کلا باطل و کاذب باشد.
در یک دورانی مثلا کودکان کار، مساله ی مغفولی بوده برای جامعه با این که مسئله ی موجودی بوده و نظامات اجتماعی این طبقه را خلق کرده، ولی مورد غفلت بوده یا یک زمانی حیثیت اجتماعی یا ورود اجتماعی زنان به جامعه یا اشتغالات یا تحصیلات رویکردهای افراطی پیدا می کند. مساله ی مشهودی می شود، موجود مشهودی می شود که زیر ساخت حقیقی ندارد کاذب است.
🔹در مورد مسائل مطلوب نیز همین مطلب قابل فرض است، یعنی مسائل مطلوبی که همین الان می توانیم درکشان کنیم و مسائل مطلوبی که واقعا از دیدها پنهان است و با تکامل بشر مطلوبیتشان عیان می شود.
#فقه_نظام_عمران_و_شهرسازی
🆔 مرکز مطالعات راهبردی فقه حکومتی
🌐 feqhehokoomati.ir
💠 eitaa.com/joinchat/269418668Ce82b10e200
23.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔔 دانشگاه اسلامی تلاویو
آیا این خبیث ها در لباس مدرس و پژوهشگر در حوزه های شیعه و خصوصاً در شهرمقدس قم در موسسات، دانشگاه و یا مدارس علمیه بیواسطه یا باواسطه حضور ندارند؟
#نفوذیهای_حوزه_علمیه
#دشمن_شناسی
🆔 مرکز مطالعات راهبردی فقه حکومتی
🌐 feqhehokoomati.ir
💠 eitaa.com/joinchat/269418668Ce82b10e200
#نفوذیهای_حوزه_علمیه
❌حسین موئید، جاسوسی که سالها در قم و عراق به عنوان استاد سطوح عالی و خارج حضور داشت و امروز به عنوان یک وهابی از شیعه برگشته در شبکه های ماهواره ای به اهلبیت ع اهانت میکند.
از این افراد هنوز هم در میان منبری ها و پژوهشگران و مدرسین حوزه علمیه کم نیستند.
✅وَ قٰالَتْ طٰائِفَةٌ مِنْ أَهْلِ اَلْكِتٰابِ آمِنُوا بِالَّذِي أُنْزِلَ عَلَى اَلَّذِينَ آمَنُوا وَجْهَ اَلنَّهٰارِ وَ اُكْفُرُوا آخِرَهُ لَعَلَّهُمْ يَرْجِعُونَ ﴿آلعمران، 72﴾
و گروهی از [عالمانِ یهودی و مسیحی] اهل کتاب [به پیروان خود] گفتند: اول روز به آنچه [از اسلام] بر مؤمنان نازل شده [به ظاهر] ایمان آورید، و در پایان روز به آن کافر شوید، شاید [مؤمنان با این ایمان و انکار شما به تردید افتند و] از دینشان بازگردند!!
💡پ ن: روزی که این خائن به اردن گریخت و از اهلبیت ع اعلام برائت کرد استاد عزیز ما در درس خارج در قم، با حالی منقلب از اینکه دوست هم مباحثش که سالها مجالس روضه اش تعطیل نشد امروز دین خود را از دست داده، دست بر دست میزد و ما و سایر طلاب حاضر در درس را به دعای غریق برای حفظ از شرور آخر الزمان توصیه کرد در حالی که غافل از عمق حربه های استکبار تخیل هم نمیکرد که سالها با یکی از نفوذی های آل یهود هم مباحث و رفیق بوده
🎥مستندی کوتاه در مورد حسین موئید:
yun.ir/4dylwf
🆔 مرکز مطالعات راهبردی فقه حکومتی
🌐 feqhehokoomati.ir
💠 eitaa.com/joinchat/269418668Ce82b10e200
💠 مجتهد واقعی💠
✅ یک مجتهد باید زیرکی و هوش و فراست هدایت یک جامعه بزرگ اسلامی و حتی غیراسلامی را داشته باشد و علاوه بر خلوص و تقوا و زهدی که در خور شأن مجتهد است واقعاً مدیر و مدبر باشد.
✅ حکومت در نظر مجتهد واقعی فلسفه عملی تمامی فقه در تمامی زوایای زندگی بشریت است، حکومت نشان دهنده جنبه عملی فقه در برخورد با تمامی معضلات اجتماعی و سیاسی و نظامی و فرهنگی است، فقه، تئوری واقعی و کامل اداره انسان از گهواره تا گور است.
✳️ هدف اساسی این است که ما چگونه میخواهیم اصول محکم فقه را در عمل فرد و جامعه پیاده کنیم و بتوانیم برای معضلات جواب داشته باشیم و همه ترس استکبار از همین مسئله است که فقه و اجتهاد جنبه عینی و عملی پیدا کند و قدرت برخورد در مسلمانان به وجود آورد
🔻منشور روحانیت، امام خمینی (ره)
🆔 مرکز مطالعات راهبردی فقه حکومتی
🌐 feqhehokoomati.ir
💠 eitaa.com/joinchat/269418668Ce82b10e200
💠 گزيده هايي از بيانات آيت الله اراكي مدظله در سلسله جلسات نظام حكمراني ديني
❇️ تفاوت علوم انساني در جوامع اسلامي با جوامع غيراسلامي
🔅آیه کریمه ۹۶ سوره اعراف :” و لو انّ اهل القری آمنوا واتقوا لفتحنا علیهم برکات من السماء و الارض و لکن کذبوا فاخذناهم بما کانوا یکسبون ”
🔸اگر ایمان و تقوی پیشه کنند ایمان و تقوی یعنی چه؟ یعنی الگوی رفتاری جامعه
یعنی اگر این الگوی رفتاری مبتنی بر ایمان و تقوی در جامعه پیاده شود. ” لفتحنا علیهم برکات ” این نوع نظم اقتصادی، که نظم اقتصادی ِ تامین کننده عدل و رفاه است ، این هم یک علم اقتصاد متناسب با خودش را به همراه می آورد.
یعنی باز آن علم اقتصادی که رابطه ی علّی و معلولی بین پدیده ها را در جامعه بررسی می کند، این می تواند متفاوت باشد، مطابق با آن نظام اقتصادی به معنای دومی که در جامعه پیاده می شود ، با توجه به تفاوت آن الگوی رفتاری که از لحاظ اقتصادی در جامعه پیاده می شود،.
🔸یک الگوی اقتصادی، یک سری روابط علّی و معلولی را نتیجه می دهد که علم اقتصاد مخصوص به خودش را خواهد داشت.یک الگوی رفتاری دیگر ، یک سری علم اقتصادِ متناسب با خودش را نتیجه خواهد داد. این حرف را در روانشناسی هم می گوییم این حرف را در جامعه شناسی هم می گوییم، یعنی در علم روانشناسی هم، این طور است.
یک آدم مومن و مقید به ایمان و تقوی و ضوابط شرعی ، اصلا یک روانشناسی مخصوص به خودش دارد. یک آدم بی ایمانِ لاابالی ، بی عار و فاسد یک روانشناسی دیگری.
🔸علم انسانی اسلامی یعنی ما می توانیم بگوئیم : اگر یک انسانی داشته باشیم که این انسان در رفتار خودش این الگوی رفتاری را انتخاب کند، روابط رفتاری اش، یعنی روابط یک رفتار با رفتار دیگرش، روابط یک پدیده با پدیده ی رفتاری دیگرش متفاوت از آن انسانی است که تقوی ندارد. آدم خوب با آدم بد! از لحاظ قوانین حاکم بر رفتارهای اختیاری متفاوت است.
🆔 مرکز مطالعات راهبردی فقه حکومتی
🌐 feqhehokoomati.ir
💠 eitaa.com/joinchat/269418668Ce82b10e200
🔅منْ جٰاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثٰالِهٰا ﴿الأنعام، 160﴾
هر کس کار نیک بیاورد، پاداشش ده برابر آن است
✅ مرحوم حجت الاسلام و المسلمین ری شهری حسنه های خود را که به برکت حراست از کیان انقلاب در برخورد با کودتای نوژه، آیت الله شریعتمداری، قطب زاده، سید مهدی هاشمی و منتظری، منافقین کوردل، فتنه 88 و ... جمع کرده بود تا آخر به منزل رساند و برخلاف بسیاری، جزو ریزش های انقلاب قرار نگرفت و در حالی از دنیا رفت که مورد تأیید ولی خدا و رهبر انقلاب و مغضوب ضد انقلاب و دشمنان ایران و اسلام بود و رحلت او را به یکدیگر تبریک گفتند.
و چه معیاری در درک عاقبت بخیری اشخاص از این بهتر.
🆔 مرکز مطالعات راهبردی فقه حکومتی
🌐 feqhehokoomati.ir
💠 eitaa.com/joinchat/269418668Ce82b10e200