eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6.2هزار دنبال‌کننده
10.7هزار عکس
1.5هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸@ferghe_mavara 🌸 🍃 آقا ردای سبز امامت مبارکت 🌸 🍃 پوشیدن لباس خلافت مبارکت 🌸 🍃 ای آخرین ذخیره ی زهرای بی حسین 🌸 🍃 آغاز روزگار زعامت امت مبارکت به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چگونه فرقه های سَلَفیّه یا سَلَفی‌گَری‌ در اسلام بوجود آمد ❓🔻 قسمت(سوم) 3️⃣ ♦️ عنوان سلفیه از قرن هشتم قمری برای گروه‌های گراینده به سلف کاربرد یافت که ابن‌تیمیه (درگذشت ۷۲۸ق) عالم حنبلی دمشق، با تألیفات بسیار اندیشه‌های سلفی را تئوریزه کرد. 🔷 به‌گفته احمد پاکتچی، او مِنهاج‌السنه را در رد امامیه و رساله‌هایی چون الرسالة الحمویه را در رد اشاعره و نوشته‌هایی در رد طوایف صوفیه و هواداران ابن عربی نوشت. 🔶 امر به معروف و نهی از منکر، گشودن باب اجتهاد و نفی تقلید و حضور فعال در عرصه سیاسی و اجتماعی از آموزه‌هایی او بود که بر آنها تأکید داشت. 🔷 پس از ابن‌تیمیه شاگردش ابن‌قَیِّم جوزیه (درگذشت ۷۵۱ق) اصلی‌ترین مروج افکار او بود. پس از او نیز ابن‌رجب حنبلی (درگذشت ۷۹۵ق) این راه را ادامه داد. 🔶 در میان عالمان حنبلیِ نسل‌های بعد، گرایش سلفی امری رایج بود و اشخاصی چون عثمان بن قائد (درگذشت ۱۰۹۷ق) در نجد و محمد بن احمد سفارینی در شام از سلفیه بوده‌اند. 🔻 جریان‌های معاصر سلفی ♦️ وهابیت، سازمان اِخوان‌المسلمین و مکتب دیُوبندیه از مهم‌ترین جریان‌های مذهبی و اجتماعی سلفیه‌اند: 🔻 وهابیت 🔷 در نیمه دوم سده دوازدهم قمری، محمد بن عبدالوهاب در عربستان با برخورداری از حمایت محمد بن سعود توانست دعوتی را در نقاط مختلف جزیرةالعرب گسترش دهد. اندیشه وی بر مبانی فکری ابن‌تیمیه استوار بود. او را از ابن‌تیمیه هم تندروتر دانسته‌اند. 🔶 محمد بن عبدالوهاب با نام خرافه‌ستیزی، تعالیم اعتقادی را بسیار تقلیل داد و ذیل عنوان جهاد جمع بزرگی را بسیج کرد، حکومت آل‌سعود را ایجاد نمود و ضربه سختی بر حکومت عثمانی وارد کرد. 🔷 بنابر آموزه‌های وهابی، زیارت قبور و ساخت بنا و مقبره و گنبد بر قبور حرام و توسل بدعت و مستلزم شرک است. 🔶 وهابیان پس از تسلط بر عربستان، آثار به‌جامانده از صدر اسلام را تخریب کردند. تخریب قبور بقیع در سال ۱۲۲۱ق و تخریب حرم امام حسین(ع)و سرقت ضریح و اشیای قیمتی آن و کشتار تعدادی از زائران حرم امام حسین(ع) و اسیرکردن زنان شهر کربلا در سال ۱۲۱۶ق ازجمله اقدامات آنان است. 🔻 اخوان المسلمین 🔷 سازمان اِخوان‌المسلمین جریانی سَلَفی است که توسط حسن البنا در مصر تأسیس شد. حسن البنا پیرو اصلاح‌طلبِ پیش از خود رشیدرضا بود که از یک سو تحت تأثیر دیدگاه‌های ابن‌تیمیه و محمد عبده، تفکر سلفی داشت، و از سوی دیگر با تأثیرپذیری از سید جمال‌الدین اسدآبادی در راه وحدت مسلمانان تلاش می‌کرد. 🔶 حسن البنا در سال ۱۹۲۸م هسته اولیه اخوان‌المسلمین را با شش نفر از جوانان پیرو خود در مصر تشکیل داد. به‌زودی این جمعیت شعبه‌های متعددی در شهرهای مختلف مصر، فلسطین، سودان، عراق و سوریه پیدا کرد و او بین پیروانش به‌عنوان مرشد عام لقب یافت. 🔷 مهمترین اهداف اخوان‌المسلمین تأسیس حکومت اسلامی، اصلاحات اجتماعی و مخالفت با استعمار برشمرده شده است.در نسل‌های بعد در جمعیت اخوان‌المسلمین انشعاب پیدا شد و جمعی از جوانان اسلام‌گرای اخوان با الهام از اندیشه‌های سیدِ قطب که ایجاد نظام اسلامی را ضروری می‌دانست، گروه‌های جهادی تشکیل دادند. 🔻 دیُوبندیه 🔷 مکتب سَلَفی در شبه‌قاره هند توسط شاه ولی الله دهلوی (۱۱۱۴-۱۱۷۶ق) نهادینه شد. او که رساله‌ای در دفاع از ابن‌تیمیه دارد، در آثارش اعمالی مثل زیارت قبور، توسّل، استغاثه، نذر و قسم را از مظاهر شرک شمرده است. 🔶 پس از شاه ولی‌الله دهلوی، برخی از شاگردان باواسطه‌اش مدرسه دیُوبند را تأسیس کردند و افکار او را نشر دادند. این مدرسه به‌زودی رونق گرفت و با جذب دانشجویانی از سراسر هند و دیگر کشورها به بزرگترین مدرسه علمیه هند مبدل شد. ♦️ پس از انقلاب اسلامی ایران، دیوبندیه که از گذشته با شیعه در تقابل بود، با هدف جلوگیری از شیعه‌شدن اهل‌سنت پاکستان، انجمن سپاه صحابه را تشکیل داد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
چگونه فرقه های سَلَفیّه یا سَلَفی‌گَری‌ در اسلام بوجود آمد ❓🔻 قسمت(پایانی) 4️⃣ ♦️ سلفیان جهادی 🔷 برپایه اعتقادات جریان‌های سلفیِ دوران معاصر، گروه‌هایی جهادی شکل گرفتند که برخی آنها را سلفیه جدید می‌خوانند. 🔶 از نظر تاریخی، عبدالوهاب در واردشدن مفهوم «شرک» به ادبیات سلفی نقش اساسی دارد؛ اما عملاً سلفی‌های جدید به‌علت تقسیم‌کردن همه افراد به موحد و مشرک، به سلفی‌های تکفیری معروف شده‌اند. 🔷 گروه‌های تکفیری بخش گسترده‌ای از مسلمانان را کافر و کشتنشان را واجب می‌دانند و این کار را «جهاد» می‌نامند. 🔻 طالبان 🔷 طالبان گروهی سلفی و جهادی و تلفیقی از مذهب دیُوبندی و قومیت پشتو است که توانست در افغانستان به قدرت برسد. هسته اصلی طالبان را مجاهدان حاضر در درگیری‌های افغانستان و شوروی تشکیل می‌دادند. 🔶 رهبر طالبان ملا محمد عمر بود که پس از تصرف کابل به‌دست طالبان، امیرالمومنین لقب گرفت. جمعیت طالبان ملاعمر را خلیفه می‌شمردند و مخالفان او را یاغی علیه خلیفه و مهدورالدم می‌دانستند.[۳۶] 🔷 طالبان با هرگونه تجددگرایی مخالف‌اند. برای نمونه در ابتدا استفاده از تلویزیون را ممنوع کردند. همچنین اجازه نمی‌دادند دختران به مدرسه بروند. آنها مراکز زیارتی و میراث فرهنگی را با شعار مبارزه با بت‌پرستی تخریب می‌کردند. 🔻 القاعده 🔷 پس از حمله شوروی به افغانستان گروهی از مسلمانان تندروی عرب، از نقاط مختلف جهان با انگیزه جهاد در این منطقه حضور یافتند. این افراد که به افغان‌های عرب شهرت یافتند، تحت رهبری عبدالله عزام که دیدگاه جهادیان اِخوان‌المسلمین را داشت، سازمان یافتند و در بیرون‌راندن شوروی از افغانستان نقش مؤثری ایفا کردند. 🔶 پس از جنگ افغانستان و مرگ عبدالله عزام، اسامه بن لادن رهبری این گروه را برعهده گرفت و با تأسیس القاعده از پراکندگی افغان‌عرب‌های مجاهد جلوگیری کرد. او در پی تأسیس جبهه جهانی جهاد برضد یهودیان و صلیبیان برآمد. 🔷 این گروه در سال‌های بعد، عملیات‌های تروریستی متعددی در کشورهای مختلف جهان انجام دادند که از جمله آنها حملات یازده سپتامبر ۲۰۰۱ در کشور آمریکا است. 🔻 داعش 🔷 داعش مخفف (الدّولة الاسلامیة فی العراق والشّام) گروهی تکفیری است که از القاعده منشعب شده است. این گروه در سال ۲۰۰۶م با عنوان «جماعه التوحید والجهاد» به‌رهبری ابومصعب زَرقاوی در عراق تأسیس شد و به القاعده عراق مشهور بود. 🔶 سپس بخش‌هایی از عراق و سوریه را اشغال کرد و در سال ۲۰۱۴م «دولت اسلامی در عراق و شام» را تشکیل داد و ابوبکر البغدادی را به‌عنوان خلیفه معرفی کرد. 🔷 داعش جنایات بسیاری را مرتکب شد و شمار بسیاری از افراد غیرنظامی را به‌قتل رساند. کشتار افراطی داعش باعث شد حتی ایمن الظواهری رهبر القاعده به آن معترض شود؛ تا جایی که وی در نهایت اعلام کرد داعش هیچ ارتباطی با القاعده ندارد. 🔻 نگاه سلفیه به شیعه 🔷 به‌گفته برخی از پژوهشگران، از نظر تاریخی، سلفی‌گری دشمن خود را در درون اهل‌سنت تعریف کرده بود؛ اما سلفی‌های وهابی، از ابتدا برضد شیعیان اقدام کردند که کشتار عتبات در دوره محمد بن‌ عبدالوهاب نمونه آن است. 🔶 البته سلفی‌های غیروهابی مانند اخوان‌المسلمین، روابط مناسبی با شیعیان داشتند؛ حتی در مواردی برضد اسرائیل با یکدیگر همکاری می‌کردند. ♦️ اما سلفی‌های جدید، شیعیان را منحرف می‌دانند. آنها با تأکید بر خطر شیعیان، تلاش می‌کنند همه اهل‌سنت را برضد شیعیان با خود همراه کنند.[ پورحسن و سیفی، «تقابل نئوسلفی‌ها با شیعیان و پیامدهای آن بر اتحاد جهان اسلام] به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
کلیسای عجیبِ مرغی در اندونزی ⛪️✝️🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
خدایان تمدن هوری ها و هیتی ها 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
نگاه مختصری به بعضی از انواع سحر و جادو 🔮🔺 قسمت (ششم) 6️⃣ ♦️ « سحر تفریق و ربط » به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد.... 🔻🔻
🌸@ferghe_mavara 🌸 🍃 آغاز امامت انسان کامل، ولی حاضر، امام ناظر حجت بن الحسن عسکری حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه بر همه عالم مبارک باد به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
21.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
@ferghe_mavara 🎥 مستند : رویارویی با رئیس جمهور 🛸👽🔺 ♦️ پرونده های مرموز موفان قسمت (نهم) 9️⃣ ♦️ این مستند (10 قسمتی ) از « پرونده های مرموزموفان » به برسی رویکرد « رواسای جمهور امریکا » با پرنده های یوفوها و موجودات فرازمینی می پردازد. 🔷 از ترومن گرفته تا اوباما، همیشه روایت‌های بحث‌برانگیزی درباره‌ آگاهی پرزیدنت‌های ایالات متحده از فرازمینی‌ها یا اشیاء نا‌شناس پرنده وجود داشته است. 🔶 در حقیقت این شایعه وجود دارد که برخی از آن‎ها مانند آیزنهاور، نیکسون، کار‌تر و ریگان، هرکدام شخصا تجربه‌ای در این رابطه داشته‌اند. 🔷 اما آن‌ها واقعا درباره‌ وجود اشیاء نا‌شناس پرنده چه می‌دانسته‌اند ❓ ♦️ آیا آن‌ها این تجربه‌ها را محرمانه نگاه داشته‌اند، چون در رابطه با دانش آن‌ها و چگونگی کاربرد آن مطمئن نبوده‌اند، یا اینکه این اسرار به قدری مهم بوده‌اند که افشای آن‌ها می‌توانسته بسیار خطرناک باشد ❓ به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نگاهی به سیر تکاملی فرضیه فرازمینی های باستانی 👽🛸🔻 بخش اول (قسمت: اول) 1️⃣ 🔻از یونان باستان تا تفکرات فلاماریون 🔷 «چند سال قبل از فرود اولین انسان بر روی کره ماه، یک محقق سوییسی به نام اریش فون دانیکن با انتشار کتاب شوک برانگیزی به نام «ارابه خدایان»، نظریه خاص بیگانگان باستانی را ارائه داد. 🔶 بر طبق نظریه او در زمان های بسیار دور بیگانگان فضایی به زمین سفر کرده اند و به انسان کمک کرده اند تا راه پیشرفت را بپوید. 🔷 او معتقد است سازه های عظیم باستانی نظیر اهرام مصر و معابد عظیم مایاها و اینکاها و بسیاری از بناهای عظیم دیگر در سراسر جهان که باستان شناسان تا کنون پاسخی درباره چگونگی ساخت آنها ارائه نداده اند را زمینی ها با علوم فضاییان ساخته اند . . . 🔶 دانشمندان، محققان، نویسندگان، باستان شناسان و متخصصین بزرگی از سرتاسر دنیا درباره این نظریه صحبت کرده اند . . . ». ♦️ورای این که چه کسی گفته است، نقل قول بالا که کاملاً استادانه و هدفمند تنظیم شده است از نظر ما کذبیاتی بیش نیست. بنابراین در جهت اثبات ادعایمان، مقاله پیش رو را تهیه دیده ایم. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
نگاهی به سیر تکاملی فرضیه فرازمینی های باستانی 👽🛸🔻 بخش اول (قسمت: دوم) 2️⃣ ♦️ یکی از بزرگترین اشتباهات تایید ضمنی اریش فون دانیکن و ذکریا سیتچین به عنوان سردمداران فرضیه فضانوردان باستانی است و دوم این که در بلند مدت دیدگاهمان منجر به تناقض با حقایق قرآنی می شود. 🔷 در این سری مقالات می خواهیم نگاهی به عقب داشته باشیم و در جهت معرفی هر چه تمام تر نظریه فضانوردان باستانی (بیگانگان باستانی-Ancient Astronauts or Aliens ): 1️⃣ تعریفی جامع از نظریه فضانوردان باستانی ارائه شده و سعی می شود که مستندات این نظریه به صورت طبقه بندی شده بیان گردد. 2️⃣ به ریشه یابی و نحوه شکل گیری نظریه فضانوردان باستانی پرداخته خواهد شد و تلاش می شود که سیر شکل گیری این نظریه از آغاز تا به امروز بررسی شود. این امر بسیار ارزشمند است و بر روی تندروترین هواداران فرضیه فضانوردان باستانی نیز تاثیری بس به سزا دارد. 3️⃣ و مهم تر از همه اینکه چه کسانی بذر این نظریه را کاشته اند❓چه کسانی آن را به ثمر رساندند❓ و چه کسانی از ثمره آن بهرمند هستند❓ 🔶 هر چند بررسی مقطعی و ناپیوسته نظریه فضانوردان باستانی تاکنون موفقیت آمیز بوده است و بخشی از مطالبی که در این نوشتار خواهد آمد، برایتان تکراری است، اما ضرورت پرداختن نظام مند، تا حد امکان علمی و منسجم تر به سه هدف فوق احساس می شود. 🔷 البته هدف دیگری هم هست. در پایان این سری مقالات خواننده عزیز حداقل باید توان تشخیص و تفکیک این را داشته باشد که تفاوت بین ترجمه و بررسی در چیست❓ ♦️ حداکثر هدف این مقاله را بگذارید در قسمت جمع بندی و نتیجه گیری بیان کنیم. 🔻 تعریف فرضیه فضانوردان باستانی 🔷 شاید فکر کنید می خواهیم در حق نظریه فضانوردان باستانی و طرفداران این نظریه کم لطفی کنیم و به طریقی تعصبی آن را بکوبیم، اما این گونه نیست. 🔶 چیزی که ما امروز آن را تحت عنوان نظریه فضانوردان یا بیگانگان باستانی می شناسیم هرگز توسط صاحبان این دیدگاه به صورت یک گزاره علمی بیان نشده است. 🔷 این دسته از نظریه پردازان به هیچ وجه حاضر نبوده اند که در قالب روش پذیرفته شده علمی پیش بروند چرا که نمی خواسته اند مقید باشند و خودشان با دست خویش اسباب سقوط دیدگاهشان را فراهم سازند. 🔶 در نتیجه به صراحت و با مرزبندی دقیقی به ارائه افکار و دیدگاه خود نپرداخته اند و با توسل به انواع روش های غیر علمی، نه تنها در تلاشند تا این نظریه را صحیح جلوه دهند بلکه وانمود می نمایند که این نظریه اثبات شده است. 🔷 اما از آنجا که هر نظری موافقینی و مخالفینی دارد، این مخالفان نظریه مذکور بودند که سعی نمودند تا دیدگاه گروه اول را در قالب یک فرضیه تدوین نموده و سپس به بررسی علمی این فرضیه پرداخته و آن را اثبات یا رد نمایند. 🔶 چرا فرضیه❓چون طبق روش دنیای فعلی، ابتدا هر حدس خردمندانه در هر رشته یا شاخه از علوم را تحت عنوان فرضیه جای می دهند تا زمانی که متفکر یا مدعی، مستندات و مدارکی جهت اثبات حدس خود ارائه نماید و از اصول و شیوه های علمی درست بودن حدسش را اثبات نماید. 🔷 وقتی اصحاب و صاحب نظران کهنه کار آن شاخه علمی، مستندات و مدارکش را صحیح یافتند و روش اثباتش تایید گردید، آنگاه فرضیه وارد مرحله ای به نام نظریه می گردد. 🔶 حتی بسیاری از نظریه ها هم وحی منزل نبوده و بسیاری از آن ها جای خود را به نظریه های جدیدی داده اند یا نظریه ای موازی آن ها ارائه گردیده است. 🔷 اما چرا می گوییم روش های علمی❓چون مجموعه روش های خردمندانه ای هستند که در همه جای کره خاکی مشترک بوده و هیچ انسان عاقل و منطقی از دستاورد این روش ها بر نمی تابد. ♦️ لیکن ادعای فضانوردان باستانی برای علما یک فرضیه است و نه نظریه که برای بسیاری از اندیشمندان و دانشمندان از همان ابتدا نادرستی آن مسجل بود و حتی فاقد ارزش تلف نمودن وقت. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
هندوانه میوه درون آرامگاه درمصرباستان 🍉🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
نگاه مختصری به بعضی از انواع سحر و جادو 🔮🔺 قسمت (هفتم) 7️⃣ ♦️ « سحر خوردنی و نوشیدنی » به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد.... 🔻🔻
روایات روشنگرانه امام حسن عسکری(ع) در عصر غیبت به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
22.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
@ferghe_mavara 🎥 مستند : رویارویی با رئیس جمهور 🛸👽🔺 ♦️ پرونده های مرموز موفان قسمت (پایانی) 🔟 ♦️ این مستند (10 قسمتی ) از « پرونده های مرموزموفان » به برسی رویکرد « رواسای جمهور امریکا » با پرنده های یوفوها و موجودات فرازمینی می پردازد. 🔷 از ترومن گرفته تا اوباما، همیشه روایت‌های بحث‌برانگیزی درباره‌ آگاهی پرزیدنت‌های ایالات متحده از فرازمینی‌ها یا اشیاء نا‌شناس پرنده وجود داشته است. 🔶 در حقیقت این شایعه وجود دارد که برخی از آن‎ها مانند آیزنهاور، نیکسون، کار‌تر و ریگان، هرکدام شخصا تجربه‌ای در این رابطه داشته‌اند. 🔷 اما آن‌ها واقعا درباره‌ وجود اشیاء نا‌شناس پرنده چه می‌دانسته‌اند ❓ ♦️ آیا آن‌ها این تجربه‌ها را محرمانه نگاه داشته‌اند، چون در رابطه با دانش آن‌ها و چگونگی کاربرد آن مطمئن نبوده‌اند، یا اینکه این اسرار به قدری مهم بوده‌اند که افشای آن‌ها می‌توانسته بسیار خطرناک باشد ❓ به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
نگاهی به سیر تکاملی فرضیه فرازمینی های باستانی 👽🛸🔻 بخش اول (قسمت: سوم) 3️⃣ ♦️ متاسفانه اکثر عامه قادر به درک یا قائل به تفاوت بین مفهوم دو لفظ فرضیه و نظریه نیستند. 🔷 لذا یکی از ابتکاراتی که صورت گرفت مرزبندی به علم و شبه علم بود که این هم مشخص نیست کاملاً موفق بوده یا نه، زیرا تحقیقات نشان داده که طرفداران شبه علم علاقه ای به پیروی از روش علمی جهت اثبات ادعایشان ندارند. 🔶 در این صورت چگونه می توان به نتیجه ی واحد و مورد قبول طرفین رسید❓ وقت آن رسیده که فضانوردان باستانی به جایگاه حقیقی خود یعنی یک فرضیه اثبات نشده بازگردد. 🔷 در این جا یادآوری می نمایم که در این نوشتار لفظ تئوری بیشتر یک مفهوم اثبات نشده است و نباید با نظریه مترادف گرفته شود(در حالی که نظریه همان ترجمه فارسی لفظ انگلیسی تئوری است). 🔻 فرضیه فضانوردان باستانی چیست❓ 🔷 در فرضیه فضانوردان یا بیگانگان باستانی ابراز می گردد که موجودات هوشمند خارج از سیاره زمین(فرازمینی ها) در عهد عتیق یا دوران ماقبل تاریخ از زمین بازدید نموده و با انسان ها ارتباط برقرار کرده اند. این تماس ها پیشرفت در فرهنگ ها، فناوری ها و مذاهب بشری را به دنبال داشته است. 🔶 طبق این فرضیه اکثر خدایان باستانی همان موجودات فضایی بوده و فناوری پیشرفته ایشان به اشتباه توسط انسان های اولیه تحت عنوان شواهدی از جایگاه الهی درک گردیده است. 🔷 یا در تعریف دیگری از فرضیه فضانوردان باستانی آمده است که بانی و مسئول اکثر تمدن های باستانی زمین را موجودات فضایی می دانند. 🔶 اریک فون دانیکن مدعی است که اسطوره ها، هنرها، نظام اجتماعی و . . . فرهنگ های باستانی از فضانوردان دنیای دیگری به ما رسیده است. 🔷 انسان های ماقبل تاریخ فناوری و هنرشان را خودشان ایجاد نکرده اند، بلکه خودشان محصول علم و هنر بازدید کنندگانی از سایر نقاط هستی می باشند. 🔶 در نتیجه طرفداران فرضیه فضانوردان باستانی اغلب ابراز می دارند که انسان از تبار یا مخلوق موجودات فضایی است که هزاران، میلیون ها و حتی میلیاردها سال قبل بر روی زمین حضور داشته اند. 🔷 نتیجه چنین ایده ای می شود این که دانش بشری، ادیان و مذاهب و فرهنگ نیز متعلق به همان بیگانه هایی است که در زمان باستان از زمین بازدید نموده اند. 🔶 ایشان بر این عقیده هستند که اهرام در مصر، موای ها در جزیره ایستر، پوماپونکو در بولیوی، ساکسی هیومن در پرو و . . . را فضانوردان یا فضایی ها که از سایر نقاط هستی آمده اند، ساخته اند و یا به انسان در برپایی آنها کمک نموده اند. ♦️از نظر ایشان شکاف موجود در بین اسناد تاریخی و باستانشناسی موید وجود موجودات فضایی بوده و عدم توضیح و یا توضیح ناقص داده های تاریخی و باستانشناسی خود مدرکی مبنی بر حضور فرازمینی هاست. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
نگاهی به سیر تکاملی فرضیه فرازمینی های باستانی 👽🛸🔻 بخش اول (قسمت: چهارم) 4️⃣ 🔻 تاکنون شواهد، مدارک و مستندات بسیاری برای اثبات این فرضیه ارائه شده است که ما در ادامه سعی نمودیم یک طبقه بندی نسبتاً کلی و جامع از مدارک و مستندات فرضیه فضانوردان باستانی داشته باشیم: 1️⃣ متون قدیمی و باستانی مانند رامایانا، گیل گمش و هر جایی از عهد عتیق علی الخصوص کتاب آفرینش، کتاب خنوخ و کتاب حزقیال. 2️⃣ کتیبه ها، مجسمه ها و سنگ تراشی های خدایان از بین النهرین گرفته تا مصر، ایران، هند، روم، یونان و آمریکا. 3️⃣ کارهای هنری باستانی مانند خطوط دشت نازکا در پرو تا نقاشی های دیواره های غارها در اقصی نقاط جهان. 4️⃣ خدایان و اسطوره های بالدار و غیر بالدار باستان بدون استثنا جزو مدارک وجود موجودات فرازمینی هستند. 5️⃣ مصنوعات نامتعارف (اشیای نابجا ) باستانی مانند آنتیکیترا، سنگ های ایکا، باتری بغدادی، نقشه پیری ریس، سنگ های دروپا، گوی های کلرکزدراپ، ستون آهنی دهلی، بعلبک در لبنان، جمجمه ها و . . . 6️⃣ ابنیه عظیم سنگی مانند اهرام مصر، ابنیه تمدن مایا در آمریکای لاتین، پوماپونکو در بولیوی، ابنیه تمدن اینکا در پرو مانند ماچو پیچو و ساکسی هیومن، موای های جزیره ایستر، استون هنج در انگلیس و . . . 7️⃣ رویه های مذهبی و فرهنگی از قربانی انسان گرفته تا انواع رقص ها و رسومات مذهبی که از نظر فرضیه فضانوردان باستانی همگی شکل امروزی واقعیت تحریف شده باستانی است به نام فرازمینی ها. 8️⃣ هر چیز ظاهراً غیر عادی در نقاشی های قرون وسطی تا قبل از مشاهده اولین یوفو. 9️⃣ مشاهدات یوفو، تماس گرفته شدگان، ربوده شدگان، تا حلقه های مزارع گندم. 🔟 سایر مدارک مانند نقش صورت و اهرام بر روی مریخ. 🔶 بسیاری از موارد فوق تاکنون مورد نقد و بررسی قرار گرفته است ، لذا در اینجا به تفسیر و توضیح موارد بالا نمی پردازیم. 🔷 وقتی شما به بررسی و نقد مستندات و مدارک یک ادعا بپردازید و آنها را به گونه ای منطقی رد نمایید، خود به خود ادعا هم باطل می شود چون دیگر پشتوانه و مبنای منطقی ندارد. 🔶 عمده هدف و وقت خود را به نقد و رد مستندات فرضیه فضانوردان/بیگانگان باستانی اختصاص داده ایم تا در نهایت شما را به این قضاوت برسانند فرضیه مذکور سند حقیقی ندارد که بیشتر برای آن سندسازی شده است. این یک روش مقابله با این بدعت است که معقول بوده و ما قصد داریم تا انتها ادامه دهیم. 🔷 اما روش دیگری می تواند موازی روش فوق وجود داشته باشد و آن ریشه یابی فرضیه فضانوردان باستانی است. این که ببینیم چگونه این فرضیه شکل گرفته، رشد کرده است و اکنون در چه وضعیتی است. ♦️ اگر ببینیم این ادعا از کجا و به چه شکل آب خورده و با ما رسیده است، قطعاً می تواند در نگاه ما به فرضیه تجدید به عمل آورد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
شبیه سازی تصویر آسمان در چند میلیارد سال آینده توسط ناسا 🌌🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
مردی با خون طلایی 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
نگاه مختصری به بعضی از انواع سحر و جادو 🔮🔺 قسمت (هشتم) 8️⃣ ♦️ « سحر بوئیدنی » و « سحر گره‌زنی » و « سحر اثر» به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد.... 🔻🔻
15.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
@ferghe_mavara 🎥 آیا ما در یک دنیای شبیه سازی شده قرار داریم ❓🔺 قسمت (اول) 1️⃣ به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد ....🔻🔻
نگاهی به سیر تکاملی فرضیه فرازمینی های باستانی 👽🛸🔻 بخش اول (قسمت: پنجم) 5️⃣ 🔻 آبستن شدن تاریخ به بدعتی جدید 🔷 این ایده که حیات در دنیاهای دیگر هم وجود دارد مربوط به یکی دو قرن اخیر نیست. 🔶 چندگانه گرایی کیهانی(کثرت گرایی کیهانی، تکثرگرایی کیهانی- Cosmic pluralism) بر این عقیده است که تعدادی از دنیاهای دیگر دارای حیات هستند. 🔷 بحث از زمان تالس (۶۲۴-۵۴۵ ق.م، Thales) شروع شده است و بیشتر فلسفی بوده است. چیزی که ما از تالس و افکارش می دانیم به مدد نقل قول های سایرین است زیرا هیچ نوشته ای با دست و خط تالس باقی نمانده است. او فکر می کرد آب، همان ماده خامی است که کیهان با آن ساخته شده است. 🔶 گفته می شود تالس پیشنهاد داد که ستاره ها دنیاهای دیگری هستند. با این نتیجه گیری، موجی از دیدگاه های سایر فلاسفه درباب ماهیت اجرام آسمانی شکل می گیرد و به سرعت منجر به بحث حیات فرازمینی می شود. 🔷 پس از تالس که در به روی مفهوم جهان نامحدود گشود، فیلسوف یونان باستان، زنوفانس(۵۷۰-۴۷۵ ق.م، Xenophanes) اصرار می ورزید مردم باید از این توهم که زمین در مرکز کیهان بوده و منحصر به فرد است، دست بردارند. زنوفانس گفته بود که شاید ماه قابل سکونت باشد. 🔶 آناگزاگوراس(۵۰۰-۴۲۸ ق.م، Anaxagoras) حدس می زد که زندگی از دانه ها شروع شده و خود دانه ها در سراسر هستی پراکنده اند. او معتقد بود که سطح ماه دارای پستی و بلندی است و نژادی از انسان ها در آنجا سکنی گزیده اند. 🔷 اپیکوروس (۳۴۱-۲۷۰ ق.م، Epicurus) احساس می کرد که حیات بر روی تعدادی از سیارات در گستره کیهان وجود دارد. وی در نامه ای به هرودوت می نویسد: 🔶 «دنیاهای بی شماری وجود دارند که بعضی شبیه دنیای ما و بعضی دیگر نامتشابه زمین هستند . . . باید معتقد بود که در همه دنیاها آفریده های زنده وجود دارند، گیاهان وجود دارند و هر چیزی که در دنیای ما وجود دارد.» از نظر اپیکوروس آستان خدایان در فضای بین دنیاهاست و هیچ علاقه ای به دخالت در امور بشر ندارند. 🔷 لوکرتیوس(۹۹-۵۵ ق.م، Lucretius) در نوشته ای با عنوان اندر ماهیت اشیا- De Rerum Naturaافکار دموکریتوس، لئوسپوس و اپیکوروس را عجین ساخته و در خصوص حیات در سایر دنیاها می گوید: 🔶 « فضای خالی در هر جهت بدون محدودیت توسعه یافته است . . . بی شک این زمین و آسمان فقط یکی از مخلوقات است . . . بنابرین ما باید بتوانیم تشخیص دهیم که دنیاهای دیگری در سایر نواحی هستی وجود دارند که نژاد انسان و جانوران ساکن آنجا متفاوت از مایند.» 🔷 پلوتارک(۴۶-۱۲۰،Plutarch) نیز در اثری به نام درباب چهره ای که در ماه ظاهر می شود-De Facie in Orbe Lunae از امکان حیات در ماه صحبت نموده بود و معتقد بود که قسمت های تاریک ماه دریا هستند. اما نتوانسته بود دلیل ظاهر نشدن ابر در آسمان ماه را توضیح دهد. 🔶 لوسیان از اهالی ساموساتا (۱۲۰-۱۸۰، Lucian) را باید اولین افسانه نویس حیات فرازمینی دانست. می گویند اهل سوریه بود و سفرهایی به مراکز تمدن آن زمان داشته است. 🔷 در یکی از داستان هایش، خودش و گروهی از ماجراجویان سوار بر کشتی هستند که ناگهان یک گردباد دریایی با فوران آب، کشتی را چنان بالا می برد که کشتی به ماه می رسد و در آنجا به گل می نشیند. 🔶 ساکنین کشتی تا به خود آیند، خویش را میان جنگی تمام عیار بین لشکر پادشاه ماه و سپاه پادشاه خورشید می بینند که بر سر تسخیر مشتری به راه افتاده است. 🔷 به توصیف لوسیان از ساکنین ماه توجه نمایید: «در مورد ایشان، هرگاه پیر و فرتوت گردند، نمی میرند بلکه دود می شوند و در هوا محو می گردند[چنین ایده ای حتی در سرالب اصلی پیشتازان فضا(۱۹۷۰) نیز قابل مشاهده است]. ♦️ اینان همه یک نوع غذا می خورند، وزغ کباب شده بر روی تلی از زغال اخگر . . . نوشیدنی ایشان هواست که از جهت نوشیدن، درون لیوان فشرده اند و شبیه شبنم شده است. . .» به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
نگاهی به سیر تکاملی فرضیه فرازمینی های باستانی 👽🛸🔻 بخش اول (قسمت: ششم) 6️⃣ ♦️ از داستان ایکاروس- آنجا که آنقدر اوج گرفت که به سبب نزدیکی به خورشید، موم بال ذوب می شود و ایکاروس سقوط می کند- مشخص است که در دوران لوسیان فکر می کرده اند، هوا در کل هستی به شدت جو زمین غلظت دارد. 🔷 در نقطه مقابل دیدگاه چندگانه گرایی کیهانی یونانی نیز فلاسفه ای مانند افلاتون و ارسطو معتقد بودند که غیر از زمین هیچ دنیای هدفمندی وجود ندارد. اما هیچ یک از فلاسفه یونان سخنی از بازدید ساکنان آن سیارات از زمین به میان نیاورده اند. 🔶 ایده ارسطو مقبول مسیحیان افتاد و یک هزاره بیشتر چندگانه گرایی بر افتاد. در تمام این دوران نهایت تفکر در باب حیات فرازمینی، بحث حول فرشته و اهریمنAngles&Demones) )است. 🔷 فرضیه زمین محوری ارسطویی و بطلمیوسی مورد قبول و حمایت کلیساست و کسی را یارای مقابله با آن یا حتی بر زبان آوردن غیر آن نیست. اما به تدریج عقاید ملایمی ابراز می گردد. 🔶 یک هزاره بعد فیلسوف فرانسوی، جین بوردیان(Buridan) در قرن سیزدهم سعی دارد تا آموزه های کلیسا را با افکار ارسطو نزدیک سازد. به قسمتی از توضیحاتی که بر کتاب ارسطو نگاشته است توجه نمایید: 🔷 «باید متوجه بود به خاطر آموزه های مذهب ما، که خدا این دنیا را آفرید، طبیعتاً پذیرش وجود دنیای دیگر امکان ندارد و فقط صحبت راجع به آن مقدور است. اما خدای خالق این دنیا می تواند دنیاهای دیگری را هم ساخته باشد.» وی معتقد است که خداوند خالق زمین دنیاهای دیگری را نیز بر مبنای سایر عناصر اربعه یعنی آب، آتش و هوا خلق نموده است. 🔶 ویلیام اهل اوکام (William of Ockham) از معاصران بوردیان است که در نقد و تفسیر افکار ارسطو از بوردیان جلوتر می رود. او ابراز داشته بود که عناصر هر دنیایی به «محل طبیعی» خود در دنیای خود بازمی گردد و خداوند در این جریان دخالتی ندارد. 🔷 ویلیام اوکامی ابتدا از چندگانه گرایی حمایت نمود اما در بلند مدت به منتقدین درجه اول چندگانه گرایی تبدیل گشت چون معتقد بود که در هیچ جایی از کتاب مقدس نه از دنیاهای دیگر و نه از خلقت انسان در هیچ جای(دنیای) دیگری بحث نشده است. 🔶 نیکول اورسم(۱۳۲۵-۱۳۸۲، Oresme) با تفسیری متفاوت از دیدگاه محل طبیعی ارسطو، تلاش نمود تا مجدداً زمینه را برای چندگانه گرایی محیا نماید. 🔷 دیدگاه نیکولاس (۱۴۰۱-۱۴۶۴، NicholasCusa) از اهالی کوسا در قرن پانزدهم معروف است. او می دانست که زمین حول محورش می چرخد، فضا بی نهایت است و خورشید ستاره ای مانند دیگر ستارگان است. 🔶 وی نیز بر مسکونی بودن دیگر دنیاها صحه می گذارد: «حیات، به گونه ای که بر روی زمین وجود دارد به شکل بشر، حیوانات و گیاهان، اجازه دهید فرض کنیم در شکل های متمایزی در منظومه شمسی یا سایر منظومه ها خلق شده است . . . در خصوص ساکنین آن سیارات هیچ استانداردی برای ارزیابی ایشان وجود ندارد. 🔷 شاید موجودات خورشیدی بر روی خورشید در حال زندگی اند، درخشان و دارای خرد و ماهیتشان به نحوی است که از ساکنین ماه، که ممکن است عقب افتاده تر باشند، معنوی تر هستند.» 🔶 ویلیام وریلانگ(۱۴۶۳، Vorilong) بر این عقیده بود با وجودی که خداوند توان خلق دنیاهای ذی حیات بسیار دارد اما در حقیقت چنین کاری نکرده است: «اگر پرسیده شود که در دنیاهای دیگر نیز انسان وجود دارد و آیا مانند آدم مرتکب عصیان گشته اند❓من می گویم خیر، زیرا آنها در گناه زندگی نمی کنند و ارتباطی با آدم ندارند . . . 🔷 اگر پرسیده شود که آیا مسیح بعد از بدرود حیات زمینی اش دوباره در دنیایی دیگر متولد شده است❓من می گویم او قادر به چنان کاری است حتی اگر دنیاها بی نهایت باشند، اما برایش مناسب نیست به دنیایی دیگر رود که دوباره باید مرد.» 🔶 بالاخره نیکولاس کوپرنیکوس (۱۴۷۳-۱۵۴۳، Copernicus) خط بطلان بر فرضیه زمین محوری می کشد و فرضیه خورشید مرکزی را ارائه می نماید. شاید در نگاه اول خورشید مرکزی یا زمین مرکزی بودن دنیای انسانی بی ارتباط با حیات فرازمینی به نظر آید. 🔷 اما چنین نیست. در تمام دورانی که فرضیه زمین محوری حاکم شد، از تبعاتش چنین بوده که انسان مهم ترین مظهر آفریده های خداست(خدایان) و بر روی قلب کیهان یعنی زمین زندگی می کند. ♦️ در نتیجه فرضیه زمین مرکزی منجر به این می شود که همه چیز فقط و فقط برای انسان خلق شده است. با تزلزل فرضیه زمین مرکزی، تنها بودن انسان در گستره هستی نیز با چالش روبه رو می گردد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
توهمِ حقیقت چیست ❓🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ریش توت آنخ آمون در حین نظافت موزه مصر در سال ۲۰۱۴ افتاد 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
نگاه مختصری به بعضی از انواع سحر و جادو 🔮🔺 قسمت (نهم) 9️⃣ ♦️ « سحر مرصود » و « سحر منثور » و « سحر و جادوی محروق سوزانده شده » به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد.... 🔻🔻
16.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
@ferghe_mavara 🎥 آیا ما در یک دنیای شبیه سازی شده قرار داریم ❓🔺 قسمت (دوم) 2️⃣ به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد ....🔻🔻
نگاهی به سیر تکاملی فرضیه فرازمینی های باستانی 👽🛸🔻 بخش اول (قسمت: هفتم) 7️⃣ ♦️ شاعری ایتالیایی به نام لودوویکو آریوستو(۱۵۳۲، Ariosto) شعری می سراید که در آن یکی از شخصیت ها از طریق ارابه یزدانی، که حضرت الیاس را به مدد گردباد به عرش برد، به ماه سفر می نماید و وقتی به آنجا می رسد مشاهده می نماید که شهرهای آبادی بر روی ماه وجود دارد. 🔷 پس از لوسیان در قرن دوم میلادی، این برای دومین بار است که سفر زمینیان به ماه مطرح می شود و مسافران زمینی آنجا را سرشار از حیات می یابند. 🔶 تنها چند دهه پس از کوپرنیکوس، چندگانه گرایی دوباره جوانه می زند. در این زمینه به عقاید گیوردانو برونو (۱۵۴۸-۱۶۰۰، Bruno) توجه نمایید که در اثرش به نام اندر جهان نامتناهی و دنیاها(۱۵۸۴)- De l’infinito universo e mondi ابراز داشته است: 🔷 «خورشیدهای بی شماری وجود دارند، زمین های بی شماری حول این خورشید ها می چرخند . . . ساکنین این دنیاها در حال زندگیند.» البته وی بر این اعتقاد است که حیات در هر جایی از کیهان در جریان است. 🔶 هم چنین کامپانلای(۱۵۶۸-۱۶۳۴، Campanella) ایتالیایی نیز بر مبنای اکتشافات تلسکوپیک گالیله به صورت گسترده از چندگانه گرایی حمایت نمود. 🔷 گالیله نیز جلگه های ماه را تحت عنوان دریا تفسیر نمود که حتی امروزه نیز به پاس احترام به کارهای ارزشمندش، محققین و اخترشناسان، همان لکه های سیاه رنگ را تحت عنوان دریا نام گذاری نموده اند، مثلاً به جای جلگه آرامش می گویند دریای آرامش. 🔶 کپلر(۱۵۷۱-۱۶۳۰، Kepler) هم استدلالات خاص خود را دارد. وی معتقد است که خدا قمر چهارگانه مشتری را جهت رفاه حال مشتریان خلق نموده است: « ماه ما برای ماست که بر روی زمین زندگی می کنیم و نه برای دنیای دیگری. 🔷 اقمار چهارگانه مشتری نیز برای مشتریان است و نه برای ما. هر سیاره ای با ساکنانش ماه خودشان را دارند . . . ». کپلر در کتاب رویایش (۱۶۳۴)-His Somnium از سفر جوانی ایسلندی به کره ماه البته با کمک مادر ساحرش سخن می گوید. 🔶 در قرن هفدهم رنه دکارت(۱۵۹۶-۱۶۵۰، Descartes) نیز با تجدید نظر در اتمیسم، شامل سیستم منظومه ای سایر ستاره ها، گام بلندی در توسعه چندگانه گرایی برداشت. 🔷 در جهان بینی دکارت، اتم ها نه تنها عصاره بنیادی طبیعت هستند که گردباد(vortex theory) اطراف هر ستاره شبیه منظومه شمسی را تشکیل می دهند. به دلایل مذهبی از بحث درباب اینکه آیا این گردبادها از منظومه های مسکونی دیگر برمی خیزد، اجتناب می ورزد. 🔶 دکارت در نامه ای به پیر چانوت، بی طرفی خود را ابراز داشته است: «من اصلاً چیزی به نام شگفتی جلوه خدا در موجود زمینی ندیده ام . . . وگر چه من از این استنباط نمی نمایم که در ستارگان یا هر جایی موجودات هوشمند وجود دارند، همین طور هیچ سندی نیافته ام که آنها وجود ندارند . . .». همین ابراز دیدگاه هم کافی بود چون بعد از مرگ دکارت، کلیسا کتابهایش را ممنوع نمود. 🔷 چند سال پس از کپلر یعنی در سال ۱۶۳۸، نویسنده ای به نام فرانسیس گادوین(Godwin) اهل انگلیس در کتابی به نام مردی در ماه- In The Man in the Mooneنیز از سفر به ماه داستان می سازد. 🔶 البته تا این زمان هنوز بشر بر این عقیده است که در فاصله بین کرات هوا وجود دارد. لذا گونزالز، شخصیت داستان با استفاده از ارابه ای که توسط چند پرنده به نام گانساس (Gansas= شبیه به نوعی غاز) پرواز می کرد، به ماه سفر می کند. 🔷 در سال ۱۶۴۰، جان ویلکینز تحت تاثیر داستان گادوین درباره امکان وجود حیات در ماه و سفر به آن کره قلم فرسایی می نماید. او در آثارش ابراز داشت که چرا بشر نباید یک روز وسیله ای برای سفر به ماه اختراع نماید. 🔶 ویلکینز ماه پیمای مد نظرش را ارابه پرنده نامیده بود. وی این افکار را در جامعه پادشاهی لندن و در حضور افرادی مانند رابرت بویل و کریستوفر رن مطرح نموده و به بحث می نشست. 🔷 دی برگراک(۱۶۵۶، Bergerac) نیز دوباره گونزالز، مسافر ماه از شخصیت های داستان های گادوین را به صحنه می آورد. او حتی ایده های تازه ای در خصوص پیشران های هوایی و فضایی درباره راکت و رمجت(ramjet) را مطرح می نماید. ♦️ دو سال بعد پیر بورل(۱۶۵۸، Borel) رساله جدیدی در حمایت از چندگانگی دنیاها نوشت. این رساله از اولین آثاری است که تاثیر قابل توجهی بر روی متفکرین چندگانه گرایی قرن هفدهم گذارد. بورل در بستر فلسفه لوکرتوس و دکارت کار می کرد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻