eitaa logo
فرصت…
518 دنبال‌کننده
195 عکس
12 ویدیو
38 فایل
🔷باشگاه_دانشجویی_فرصت مجالی برای درنگ و تامل در نسبت دانشجو و دانشگاه با مسائل کشور برای هماهنگی جلسات به آیدی زیر پیام دهید: @forsat_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
فرصت…
۲ـ شاید انقلاب اسلامی ما یاد آور تعلق ما و توبه مردمی ما به تاریخ چند ده هزار ساله انبیا است و هر ک
✍یاداشت و پاسخ استاد طاهرزاده: «باسمه تعالی» سلام علیکم: همان‌طور که متوجه هستید این سؤال برای ما پیش آمده که انسان‌ها در کجای تاریخ این اندازه به همدیگر متعلق می‌شوند! کدام راه است راهی که انسانها تا این اندازه هرکدام پاره‌ای از وجود دیگری می‌شوند! جز این است که این ذیل تاریخی به وقوع می‌پیوندد که ظرفیت عزم شهادت را با انسان‌ها در میان گذارده؟!! انقلاب اسلامی در واقع عهدی است که هر انسانی نسبت به دیگر انسان تعلّق جانانه دارد و حال ماییم و فردایی که حضور در عالمی است با این همه یگانگی و تعلّق نسبت به همدیگر، عالمی که در آن مصرف‌زدگیِ بی‌هنری سیطره ندارد. آیا اندیشه‌انگیزترین امر در این زمانه همین نیست که مردم جهان به خوبی نسبت به ظلمی که بر مردم غزه می‌شود حساسیت نشان می‌دهند؟!! به حادثه خودسوزیِ آقای آرون بوشنل فکر کنید. حادثه‌ای که ما را به اندیشه‌ای بزرگ نسبت به وسعت انسانیت فرا می‌خواند و تعلّقی که ما در دلِ انقلاب اسلامی نسبت به انسانیتِ انسان‌ها یافته‌ایم. تا متوجه شویم جهان ما چه اندازه در انسانیت انسان‌ها گشوده شده است. تعلّق آدمیان نسبت به همدیگر در پناه امر قدسی، «بودنی» است با دیگران و «حضوری» است ماورای شبکه رسانه‌ای جهانی، و بازتعریفی است از خود، و احساسی است قدسی و معنوی در مقابل خودبنیادیِ انسان تمدن غربی. باید در این زمانه به انسان از آن جهت که خودش مسئله خودش شده است، اندیشه کرد و به آینده‌ای که توحید در مقابل ما گشوده است نظر نمود، از آن جهت که به گفته جناب هایدگر ذات انسان، سکنی‌گزیدن است و این، زیر سایه زیباترین تعلّق‌ها به ظهور می‌آید، چه تعلّق به زمین و چه تعلّق به آسمان و چه تعلّق به انسان‌ها و چه تعلّق به خدا. به جای آن‌که با عادات دینی سرپوش‌هایی بر ظرف تهی انسان معاصر بگذاریم، می‌توانیم با حضور در دینداری خود، خود را بیش از پیش احساس کنیم و شدن‌ های‌مان را تجربه نماییم. و این اصیل‌ترین تعلّقی است که می‌توان در نزد خود با آن به‌سر برد. بحران معنای انسان و نگرانی نسبت به راهی که با مدرنیته پیش آمد، موجب شد تا انسان نتواند علم و معرفتی را مدّ نظر داشته باشد که برایش قابل اعتماد باشد و بدان تعلّق پیدا کند. خودآگاهی نسبت به این امر، راهی است که آینده را معنا می‌بخشد. موفق باشید @forsat_soha
«روایت یک دیدار» بسم الله الرحمن الرحیم یا مادر مدد الحمدلله هفته پیش قسمت شد بروم دیدار رهبری برای رای اولی ها. همون موقع دو سه تا چیز تو ذهنم بود و الانم به توصیه یکی از دوستانم شروع کردم به نوشتن . اول از همه واقعا انگار قسمت بود. واژه قسمت رو ما بیشتر برای زیارت ائمه به کار میبریم و خب واقعا هم همینه ولی برای من این دیدار هم واقعا یه قسمت بود چون تو اون شرایط واقعا نیاز داشتم و به همه عزیزان دیگه ای که اومده بودن از یک هفته قبلش هماهنگ کرده بودند ولی من فقط یک روز قبلش بود که باهام تماس گرفتن و گفتن برای فردا آماده باش بری دیدار رهبری واقعا خیلی خوشحال شدم اون لحظه انگار که در طلبش بودم و انتظارش رو از ته دلم میکشیدم. اونجا که رفتیم مهم تر از همه برنامه ها و حتی صحبت هایی که خود آقا فرمودند برای من انگار عالمی داشت. من تا آقا رو دیدم و با اینکه فاصلمون زیاد بود ولی انگار دلم آروم گرفت،حال اومدم و واقعا شارژ شدم. شاید مانند چیزی که قبلا توی جلسات تفسیر آقای طاهرزاده تجربه میکردم . یعنی من هر هفته شنبه ها میرفتم این جلسه و واقعا شارژ میشدم و تا دوشنبه حالم خوب بود ولی بعدش دوباره شاید از دست میرفت ... و من دوباره درانتظار تا شنبه بعدی. شاید حتی اون اوایل اصلا کامل هم متوجه نمیشدم استاد طاهرزاده از لحاظ مفهومی چی میگن ولی حالم خوب میشد. یا اوایل امسال خیلی درگیر کنکور بودم و هر روز صبح تا شب کتابخونه بودم، یه روزایی خیلی خسته میشدم و دلم میگرفت و شاید گلستان شهدا و این چیزا هم راستشو بگم خیلی جواب‌گو نبود انگار. ولی خیلی ناخودآگاه یهو یه سر میومدم سها و میرفتم تو حسینیه دو دقیقه مینشستم پای صحبت های آقای نجات بخش دلم حال میومد. کلا حالی که توی حسینیه شهید حججی (سها) دارم گاهی وقتا هیجا دیگه پیدا نمیکنم. نمیدونم واقعا چیه و چرا اینطوریه ولی میدونم یه چیزی هست. حالا نمیخواستم رهبری را با استاد طاهرزاده مقایسه کنم ولی تجربه های قبلیم رو میخواستم بگم که یه همچین حسی داشتم. گفتم اون موقعی هم که ما پای صحبت های آقا نشسته بودیم خیلی خوب بود و یه همچین حسی انگار داشتم با اینکه به قول بعضیای دیگه اصلا آقا خیلی هم صحبت نکرد و سریع تمومش کردن ولی از این جهت برا من خیلی خوب بود. یه نکته دیگه هم که بود من یه لحظه توی صحبت های آقا احساس کردم دارند برا ما قصه میگند و انگار پیش پدربزرگم نشسته بودم و داشت برام قصه میگفت از اون روزایی که این مردم و امام انقلاب کردن و جنگیدن و این انقلاب رو رسوندنش به ما تا به اینجا. انگار میگفت وقتشه تو نقش خودتو پیدا کنی تو این انقلاب و حضور خودت رو تجربه کنی. قصه گوی انقلاب ما همین آقاست. شاید صحبت هاش تکراری باشه (به قول خودشون)ولی قصه ایه که هر دفعه باید بازخوانیش کنیم تا نقش خودمون را فراموش نکنیم،پس تکراری هم نمیشه. این روزا ذهنم درگیر حال خودم هست و کاش میشد اون حال و هوای معنوی قبل برگرده،ولی انگار در طلب یه چیز اشتباه بودم. ما ها بغیر از اون حضور معنوی و فردی خودمون با خدا یکی از مهم ترین حضور هایی که نیاز داریم حضور جهانی یا چیزیه که الان با این انقلابه. انگار یه تیکه از خود ماست این انقلاب ما دقیقا همینو گم کردیم و حالمون بده و بدنبال نماز شب های بیشتر هستیم در صورتی که نماز شب وقتی برای ما نماز شب شد که در دل این انقلاب و برای این انقلاب داشتیم میجنگیدیم و در حضور در این انقلاب اون حضور معنوی هم بود . بنظر من اینی که حاج قاسم میگفت: «والله والله والله از مهم ترین شئون عاقبت بخیری ارتباط قلبی و دلی با این حکیم بزرگ است» فقط منظورشون این نبود که آخر کار رستگار میشین، نه همین الان میتونی توی حضور خودت مستقر بشی و حضور داشته باشی،ولی یکی از سوال هایی که هنوز درگیرم باهاش که از جهتی هم احساس میکنم اصلا شاید غلط باشه اینه که خب نقش من توی این انقلاب بالاخره چیه؟ میدونم یه نقشی باید داشته باشم ولی هنوز دقیق نمیدونم ؟ توقع دارم یه کار دقیق و معین برام تعریف بشه یا خودم تعریف کنم تا بتونم برای این انقلاب کار بکنم ولی از جهتی احساس میکنم این هم اشتباهه . نمیدونم چرا ،ولی احساس میکنم یه جوریه. یعنی از اون روزی هم که برگشتم قبلش واقعا هیچ افق و امیدی دیگه نداشتم ولی بعدش هم که اومدم گفتم خب من الان باید چیکار کنم و هیچ چیزی نبود و دوباره اون حال هم داره میره ... چون از طرفی اصلا از این درس و بحثام خوشم نمیاد و نمیتونم توی این مسیر مدرسه و دانشگاه برم یا حتی حوزه و از طرفی هم نمیدونم خب نقشمو چجوری ایفا کنم ؟ نمیدونم شاید دوست دارم یه نقشی مثل این قهرمان های داستان های جدید داشته باشم بخاطر همین دنبال اینم. در صورتی که این یه صراطه که تو وقتی توش باشی هر کاری هم بکنی تو صراطی . هر کاری هم بکنی تو قصه ای مهم این نیست که یه کار غول پیکر دهن پر کن بکنی مهم اینه تو صراط باشی .🔻
در صراط مستقیم ای دل کسی گمراه نیست. البته دیگه خب اون دغدغه های قبلی ام رو هم ندارم مثل اینکه بخوام بقیه رو هدایت کنم یا اینکه علوم انسانی اسلامی بسازیم و فلان و بهمان . قبلا برا خودم همینطوری یه دو دوتا چهار تا میکردیم و میگفتیم خب اول باید علوم انسانی اسلامی داشته باشیم پس بریم درستش کنیم ولی بعد که اومدیم دیدیم انگار پوچ بود و به این سادگی نیست. الان هم خیلی از اون حال و هوای علمی کلا فاصله گرفتم و نمیدونم باید چیکار کنم چون واقعا هیچ درد و دغدغه ای ندارم در حال حاضر و همین شاید بزرگترین دردمه. فقط میدونم شاید باید یه نسبتی با این انقلاب بگیرم. نمیدونم انگار خیلی زیاد نوشتم ببخشید. خُنُک آن قماربازی که بباخت آ‌نچه بودش بِنَماند هیچش اِلّا هوس قمار دیگر ✍ امیرحسین براتی ________________ «متن پاسخ استاد طاهرزاده» باسمه تعالی: سلام علیکم: همان‌طور که متوجه شده‌اید راهی در مقابل‌‌مان گشوده شده است که هم هست و هم نیست و محبوب دل‌ها که بنا بر آن دارد ما را به سوی خود هدایت کند، بدون ناز نیست، همان نازی که در غزل شماره 131 از آن خبرها یافتیم. و باز مائیم و «چو بید بر سر ایمان خویش می‌لرزم». و این زیباترین ایمان است، از آن جهت که همواره باید رفت و در عین «ثبات»، «شدن» نیز در میان است به همان معنایی که «وجود» یعنی بودنی‌ترین بودن، دارای شدت و ضعف است و شدنی را بعد از شدن به میان می‌آورد. و در این فضا ملاحظه می‌کنید که چه اندازه رهبر معظم انقلاب، فهمیدنی است و این مسئله بسیار مهمی است اگر متوجه نسبت بودنِ خود با او شویم و سریانی که می‌توان در شخصیت او احساس کرد. موفق باشید @forsat_soha
هیئت هنر اصفهان جلسه هشتم.mp3
33.02M
🎙سلسله جلسات «واره» 🔹 گفتگو دانشجویی در باب:«افق مشترک ما» 🔸ما و زبان قرآن 👤حجت‌الاسلام امیر نجات بخش 🔹جلسه هشتم 📆 یکشنبه،۱۳ اسفند ماه 1402 📍دانشگاه هنر اصفهان|هیئت هنر اصفهان @forsat_soha
ما و تجربه حیات دینی جمعی.mp3
33.17M
🎙ما و تجربه حیاتِ دینیِ جمعی در نظر به دگرگونی انسان در تاریخ 🔸اردوی تشکیلاتی مشهد مقدس جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان 👤 حجت‌الاسلام احسان متقی ⏱زمان:۷۸دقیقه 📆سه شنبه،۱۷ بهمن۱۴۰۲ 📍مشهد مقدس|حسینیه زنجیر زن دلخون تبریز @forsat_soha
علیرضا شفاه - مشهد ۱۴۰۲ جامعه_01.mp3
51.22M
🎙ما و پرسش از دانشجو و دانشگاه 🔸اردوی تشکیلاتی مشهد مقدس جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان 👤 علیرضا شفاه 📆 چهارشنبه،۱۸ بهمن۱۴۰۲ 📍مشهد مقدس|حسینیه زنجیر زن دلخون تبریز @forsat_soha
🔻تاملی بر مسئله اقتصاد 📖 جلسه اول؛ - بررسی پیام نوروزی رهبر انقلاب - بیان چشم‌انداز جلسات ▫️با حضور: حجت الاسلام نجات‌بخش 🔹 جلسه پیش درآمد؛ امروز پنج‌شنبه ۲ فروردین ماه ۱۳۰۴ 🗓 شنبه،دوشنبه و چهارشنبه‌ها زمان: ساعت۱۶ 📍سرای هنر و اندیشه @forsat_soha @ArmanIUT
‌ 🔻تاملی بر مسئله اقتصاد 📖 جلسه دوم ▫️با حضور: حجت الاسلام نجات‌بخش 📆 شنبه، ۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ زمان: ساعت ۱۴:۳۰ 📍سرای هنر و اندیشه @forsat_soha @ArmanIUT
🔻تاملی بر مسئله اقتصاد 📖 ارائه فصل اول و دوم کتاب " قدرت تخریب خلاق" ▫️با حضور: حجت الاسلام نجات‌بخش 🔹شنبه، دوشنبه، چهارشنبه 🔸جلسه سوم، دوشنبه 6 فروردین ماه 🔹زمان: ساعت۱۵ پخش زنده جلسه از طریق لینک زیر: https://www.skyroom.online/ch/sohasima/soharoom 📍سرای هنر و اندیشه @forsat_soha @ArmanIUT
🔻قدرت تخریب خلاق تحول اقتصادی و ثروت ملت ها خرید نسخه دیجیتال خرید نسخه کاغذی @forsat_soha @ArmanIUT
غزّه و وظیفه‌ی فراموش شده جلسه اول.MP3
31.1M
غزّه و وظیفه‌ی فراموش شده! 🔹 جلسه اول؛ مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار اخیر با شاعران 📆 ۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ @soha_sima @forsat_soha
📌 "عهد دانشمند" 🔹در یکی از خطبه های درخشان نهج البلاغه، حضرت علی(ع) از "عهدی" صحبت می‌کنند که خداوند از خردمندان و دانشمندان گرفته است. اگر تلاش کنیم به علم و دانشمندی فکر کنیم، واقعا باید از سرچشمه های آن بپرسیم. به یک معنی امروز صحبتی از خود علم نیست و علم ابزاری برای موفقیت و ثروت و یا صعود در طبقات اجتماعی یا افتخار و قدرت است.پس گویی ما هنوز نتوانسته‌ایم از علم و جایگاه دانشگاه بپرسیم و اینها در جهان ما هنوز در غربت و گسستگی از تار و پود زندگی به سر می‌برند. 🔸همچنین به تعبیری ماهیت "دانشجو" و "دانشمند"نیز درگیر بحرانی وجودی است. واقعا دانشجو کیست؟چه وظیفه یی دارد؟این وظیفه چگونه سیاسی است و چطور به کشورش ارتباط دارد؟ به گفت آمدن وضع علم و پرسش از دانشمند، دانشگاه و دانشجو شاید از طرف خود دانشجو نوعی دور به نظر برسد اما این از آن دور های منطقی نیست که باید از آن بترسیم و باطل باشد بلکه چرخه یی مبارک است که نشانه ی زنده بودن پرسش و روح علم در جان دانشجو و دانشگاه است. 🔹پرسیدن از این سرآغاز دقیقا به همان دلیلی که پرسشی بدیع و قابل پیگیریست، با صرفا مرور ایده های فلسفی و دانشگاه و ... قابل فهم نخواهد بود و عقلی می طلبد که شاید از جنس همان عهدیست که خداوند از دانشمندان گرفته است. ✍سید علی میری @forsat_soha
🎙 روایت وضع علم و دانشگاه با مسئله دانشجو 👤ارائه:سیدعلی میری 🔹سردبیر روزنامه تلویزیونی رصدخانه 🔸روزنامه نگار حوزه علم، فناوری و توسعه 🔻چهارشنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ ⏱ساعت: ۲۰:۰۰ برای حضور به صورت مجازی در اتاق مجازی ژرفا وارد شوید https://vc.sharif.edu/ch/zharfa @forsat_soha
🔻تاملی بر مسئله اقتصاد 📖 ارائه فصل سوم کتاب " قدرت تخریب خلاق" ▫️با حضور: حجت الاسلام نجات‌بخش 🔹چهارشنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ 🔸زمان: ساعت۱۵ 📍سرای هنر و اندیشه 🖥 لینک پخش زنده @forsat_soha @ArmanIUT
📌"متن خوانی و گفتگو پیرامون کتاب" 📚«دربارۀ علم» ✍اثر دکتر ⏰پنجشنبه ها ⏱ساعت: ۱۵:۳۰ 📆جلسه اول، پنجشنبه ۹ فروردین ماه۱۴۰۳ 👤ارائه:حمید محمدی 📍مکان:سرای هنر و اندیشه (سها) جلسه حضوری است و امكان حضور مجازی در آن نيز از طريق لينك زير فراهم است. https://www.skyroom.online/ch/sohasima/soharoom @forsat_soha
🔻تاملی بر مسئله اقتصاد 📖 ارائه فصل چهارم کتاب " قدرت تخریب خلاق" ▫️با حضور: حجت الاسلام نجات‌بخش 🔹شنبه، دوشنبه، چهارشنبه 🔸زمان: ساعت۱۵ 📍سرای هنر و اندیشه 🖥 لینک پخش زنده @forsat_soha @ArmanIUT
لیله القدرmp3.mp3
12.99M
📻 🎧بشنویم: 🔰بسم الله الرحمن الرحیم ناکامی ماه رمضان امسال کاری با من کرده که دلم می خواهد دستم به این خودم می رسید و از پا درش می آوردم،، حسرت و ناکامی، بیشترین مونس تنهایی های چهار فصل من است،، یکی به خدا بگوید به فریاد من برسد،، بیچاره خدا هرچقدر تلاش می کند از این باتلاق نجاتم بدهد باز خودم خودم را گرفتار می کنم، فقط خوب است که خداست بی قرآنی به این حالم انداخته است که می بینید ! @forsat_soha @andishkade_zoha_ir
درباره علم جلسه اول.MP3
42.79M
🔈 💠 📚 متن خوانی و گفتگو پیرامون مقالات کتاب «دربارۀ علم» اثر دکتر 🔸جلسهٔ اول 📆پنجشنبه ۹ فروردین ماه ۱۴۰۳ 🔹مقالۀ:«دشواری های راه علم» 👤با ارائه آقای حمید محمدی @forsat_soha
📌"متن خوانی و گفتگو پیرامون کتاب" 📚«دربارۀ علم» ✍اثر دکتر ⏰پنجشنبه ها ⏱ساعت: ۱۵:۳۰ 📆جلسه دوم، پنجشنبه ۱۶ فروردین ماه۱۴۰۳ 👤ارائه:حمید محمدی 📍مکان:سرای هنر و اندیشه (سها) جلسه حضوری است و امكان حضور مجازی در آن نيز از طريق لينك زير فراهم است. https://www.skyroom.online/ch/sohasima/soharoom @forsat_soha
درآمدی بر جلسات درباره علم.mp3
9.76M
📻«درآمدی بر جلسات دربارۀ علم» 🔸مقدمۀ ورود به مسئله جلسات دربارۀ علم 🎙حمید محمدی ⏱زمان: ۱۶ دقیقه 📚 متن خوانی و گفتگو پیرامون مقالات کتاب « » @forsat_soha
درباره علم جلسه دوم.MP3
51.14M
🔈 💠 📚 متن خوانی و گفتگو پیرامون مقالات کتاب «دربارۀ علم» اثر دکتر 🔸جلسهٔ دوم 📆پنجشنبه ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ 🔹پایان مقالۀ:«دشواری های راه علم» و آغاز مقالۀ:«علم و روش » 👤با ارائه آقای حمید محمدی @forsat_soha
هدایت شده از دیدار آوینی
25.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. 🎥 ...دیدار آوینی... ✨ به مناسبت ایام سی‌‌ و یکمین سالگرد شهادت سید شهیدان اهل قلم سُها/ @didar_aviny
🎙مرور و شرح و گفت و گوی دانشجویی بر بیانات رهبر انقلاب با دانشجویان در رمضان ۱۴۴۴ قمری 👤با حضور حجت‌الاسلام‌ امیر‌ نجات بخش 📆 پنج‌شنبۀ ۳۱ فروردین ماه و ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ شمسی @forsat_soha
روایت دیدار _جلسه اول.mp3
51.03M
🎙 🔹مرور و شرح و گفت و گو‌ بر بیانات رهبر انقلاب با دانشجویان در رمضان ۱۴۴۴ قمری 👤با حضور حجت‌الاسلام‌ امیر‌ نجات بخش 🔸جلسه اول ⏱زمان: ۱۴۱ دقیقه 📆 پنج‌شنبۀ ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۲ @forsat_soha
روایت دیدار- جلسه دوم.MP3
34.55M
🎙 🔹مرور و شرح و گفت و گوی دانشجویی بر بیانات رهبر انقلاب با دانشجویان در رمضان ۱۴۴۴ قمری 🔸جلسه دوم ⏱زمان: ۱۴۲ دقیقه 📆 پنج‌شنبۀ ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ @forsat_soha
📜در انقلاب اسلامی ما شاهد شور و حیات در نقش آفرینی دانشجویان در صحنه های مختلف مسائل اساسی کشور بودیم. تشکیل جهاد سازندگی تا دفاع مقدس و پیشرفت اقتصادی و تولید درون زای فرهنگی در گفتمان سازی مسائل... __ رفته رفته در دام سازمانی شدن و بمعنایی روزمره شدن فضای دانشجویی و گم کردن صحنه اثر و حضور خود در انقلاب اسلامی حتی علم آموزی نیز امر دشوار و خطیر دانشجویان امروز است و راه علم و عمل در مسائل کشور یافت نمی شود. جنبش دانشجویی امروز نیازمند تحول و بازخوانی است برای دوباره خود را یافتن در مسائل کشور ،و چون دیدبان بر بالای برج دیدبانیه علم و تفکر، مشکلات را بیابد و با طرح درست مسئله و راه حل مسئله، مشکلات سیاست و اقتصاد و فرهنگ را در راه پیشرفت کشور، یاری نماید. از میان رسانه های مختلف دانشجویی برای بیان درد و دغدغه دانشجویان نمیتوان از نقش قلم چشم پوشید و بی نیاز شد قلم های بر زمین مانده دانشجویان امروز همان سلاح های بر زمین مانده در جنگ نظامی است و اگر امروز ما زبان تبیین و روایت مسائل حقیقی کشور را نیابیم و بر قلم خویش نیارایم چگونه چشم های آغشته به گل و لای مشهورات رسانه های امروزین را بشوییم. نشریات و رسانه های دانشجویی قلم و زبان و فریاد دانشجویان امروزین است و اگر موذن ما زبان ببندد چگونه جامعه و کشور از خواب غفلت و نسیان بیدار و عزم و همت مردم را به سوی جبهه های سازندگی ایران اسلامیان سوق دهد . زبان گشادن و قلم بر دفتر تقدیر انقلاب گذاشتن نیازمند نگاهی روشن و واضح و شفاف است تا مسائل را درست بیابد و فریادش کند و این نگاه روشن لاجرم نیازمند چراغ و فانوس تفکر و اندیشه ورزی است و این امر جز با شناختن متفکران و اندیشمندان حقیقی کشورمان محقق نمیشود. یافتن این فکر و ظهور عقل های اندیشه ورز نشانه عزم های بزرگ ماست برای آینده ای روشن. ما نیازمند تلاش و همت برای تزریق هوای تفکر و هنر در جامعه مان هستیم و اگر این مهم همت جمعی مردم ما را در پی نداشته باشد، روز به روز رنگ مشهورات و توهمات، ناامیدی و یاس و دشمنی با همدیگر را در پی می آورد و بجای اعتلا به پیشرفت ایران اسلامیان در گیر دار نا مسئله ها و شبه مسائل از آینده جا می‌مانیم و سرمایه عظیم جوانان و دانشجویان که امید و آینده هر کشوری هستند از دست میروند. ما نیازمند قلم مبین و دردمند دانشجو هستیم تا به آقای دولت و مجلس و کارگزران نظام مقدس جمهوری اسلامی راه حضور در آینده انقلاب را تذکر و یاد آوری کند که اگر نگاه ما به آینده انقلاب اسلامی و ساختن آن نباشد حتی در پرداختن به اقتضائات و ضروریات هرروزی کشور جا می مانیم. کشور نیازمند درک راهِ پیشرفت ایرانِ اسلامی ماست و ما نیازمند قلم عالمانه و فکری و علمی دانشجو هستیم تا بتوانیم بگوییم در راه حل مشکلاتِ اساسی انقلاب هیچ بن بستی پیش رو نداریم و تنها بن بست عقل های فرسوده و بی فکر و علم ماست و تنها مشکل و اشتباه ما در نگاهی مسدود و کور است برای پیدا کردن ضعف ها و عیوب و چاله های راه ما و یافتن راه حل و عزم عمل و حل آن با علم و تفکر و هنر. دانشگاه به عنوان نهاد علم و خورشید فروزان علمی هر کشور رو به پیشرفت متولی تربیت و آموزش این فکر و علم و هنر است تا جوانان ما نیز راه درست حضور خود را در راه انقلاب بجویند و اگر قلم دردمند و منتقد و تحقیق گر دانشجو نباشد چه کس یاد آور این جایگاه مهم باشد و روشن کند و راه را برای ادامه راه هموار کند. ما به عنوان دانشجویان متعهد و متخصص انقلاب اسلامی، گویا راه را در گیر دار های غیر علمی و فکری یافتیم و تنها صحنه حضور انقلاب خویش را صحنه سیاسی و حزبی دیدیم و نخواستیم خود را در نقش متفکران و نخبگان و عالمان جامعه خود بیابیم تا راه پیشرفت را هموار کنیم .... بیهودی کاری و بی فکری منطق کار های هروزی ماست و تنها قلم و هنر و زبان دردمند دانشجوی متفکر امروز بانگ اذانِ وضع پریشان ما است. اقتدا کنیم به عالمان و متفکران و دانشمندان و هنرمندان حقیقی و دردمند انقلاب مان و در این اقتدا موذن و منور راه درست حضور مردممان در این راه باشیم . هرساله دیدار دانشجویی فرصت حضور و گوش سپردن ما جوانان مشتاق حضور در راه انقلاب اسلامی بوده است و ما با سخنان پیرِ مرشد و محبوبمان تن و جان عقل و قلب به غسل بیاناتش میدهیم تا راه خود را در بی راهه و وانفسای غبار روزمرگی دانشجویی در دانشگاه بجوییم و افق یکساله و چند ساله خود را برای حضور در راه انقلاب بجوییم. امسال دیدار ما چشم انتظاران قرین سالگرد شهادت سید شهیدان اهل قلم آسید مرتضی آوینی شد و امید است با گرمای سخن رهبرمان راه یافتن افق تبیین و تفکر و اندیشه و هنر را با دیدار دوباره افق حضور سید شهیدان اهل قلم در انقلاب اسلامی بجوییم و افق راه حضور خود را در صحنه های مختلف کشور برای خود بیابیم. @forsat_soha
📌دانشجو به عنوان یک عنصر جوان پرتوان‌،پرانگیزه، آینده دار مطرح است. شما نگاه میکنید به جلوی خودتان، انشالله شصت سال، هفتاد سال آینده دارید؛ دنیایی پیش روی شما است. طبعًا با این خصوصّیات، انتظاراتی از این جمع دانشجو هست؛ هم جوان است، هم پرتوان است، هم آینده دار است، هم باسواد است، اهل درس و علم و بحث و فکر و مانند اینها است؛ طبعًا بایستی نسبت به آینده فّعال باشد، حّساس باشد. اصرار من این است که دانشجوها به آینده نگاه کنند. شما امروز از مسائل جاری کشور ایراد میگیرید،مثل همین بیاناتی که اینجا امروز بیان شد، ده برابِر این حرف نسبت به وضعّیت کنونی کشور وجود دارد؛ممکن است ایرادهای بیشتری یعنی یقینًا،نه اینکه ممکن است وجود داشته باشد و وجود دارد. بله، ما اگر چنانچه امروز آینده را نگاه کنیم، برای آینده فکر کنیم، برنامه ریزی کنیم و یک منظومه‌ی هم کاری، هم ارزشی برای آینده تنظیم بکنیم، امید این هست که این مشکالت در آینده دیگر وجود نداشته باشد؛ یکی از توّقعات بنده از مجموعه ی دانشجویی همینها است. خب ما سالها است در همین جلسات مطالبی را میگوییم؛ من میبینم آن مطالب مورد توّجه شما هم قرار میگیرد؛ حالا امروز هم اشاره میکنید، در موارد دیگر هم مفّصل اشاره میشود که فلان چیز را که شما گفتید؛ بله، خیلی حرفها را ما گفتیم اما چقدر آن حرفها دنبال شده؟ محیط دانشجویی را میگویم؛ در محیط دانشجویی چقدر آن حرفها دنبال شده دیگر؟ همیشه که نمیشود به مدیران دولتی ایراد گرفت، به خودمان هم ایراد بگیریم. 🎙بیانات رهبر انقلاب در دیدار رمضانی دانشجویان ‌ 📆 در تاریخ: ۱۴۰۳/۰۱/۱۹ @forsat_soha
📌امروز شما نگاه کنید، فکر کنید، برای فردا، برای آینده، هم از لحاظ نظامات ارزشی، هم از لحاظ نظامات برنامه ای و کاری یک تصّور درستی، یک آینده‌ی مشّخصی ترسیم کنید، راه برای رفتن به آن آینده را مشّخص کنید و قدم به قدم حرکت کنید؛ عجله هم لازم نیست. ما هیچ احتیاجی به عجله نداریم؛ راه معمولی شماها، شما را به مقصود میرساند. مطمئّنًا پنج سال دیگر وضعّیت از امروز بهتر خواهد بود؛ یعنی تردیدی در این وجود ندارد؛ البّته اگر چنانچه ما به آنچه فکر میکنیم و عرض کردم، عمل کنیم. البّته توّجه به این باشد که کار اصلی دانشجو درس خواندن است. کار اصلی دانشجو فراگیری «علم» است- که من حالا بعد هم اگر وقت بود به این مطلب میپردازم لکن در کنار دانشجویی و کار علمی، آینده‌نگری، نگاه به جامعه، نگاه به مردم، نگاه به مشکلات، جزو وظایف حتمی دانشجو است. اگر بخواهیم این مقصود حاصل بشود، یعنی فردا بهتر از امروز بشود، بایستی برای خودمان آرمانهای مشّخصی را تعریف کنیم. برای اینکه آرمانهای مشّخص را پیدا کنیم و بدانیم دنبال چه باید دوید،به دنبال چه باید رفت، برای چه باید یقه درانی کرد و تلاش کرد، احتیاج داریم که وضعّیت خودمان را بشناسیم. اینهایی که میگویم ممکن است برای شما از لحاظ وضع خودتان، فکر خودتان، رفتار خودتان، کار تحّقق یافته ای باشد اّما در محیط عاّم دانشجویی اینجوری نیست؛ باید شما کاری کنید که این خواسته،این هدف،در محیط دانشجویی فراگیر بشود که حاال عرض میکنم. اّول بایستی موقعّیت و موجودّیت کنونی خودمان را درست بشناسیم. جوان دانشجوی امروز باید بداند که در یک نظام انقلابی چشم باز کرده،قد کشیده،به دانشجویی رسیده،به محیط علمی دست پیدا کرده و تا اینجا پیش آمده؛در یک نظام انقلابی. اّول این را باید بدانیم؛ خیلی‌ها از این غافلند. نظام انقلابی یعنی چه؟ یعنی نظامی که به دنبال یک سلسله مبارزات دشوار و پیچیده، با یک واقعّیتهای تلخ،به وجود آمده؛ یعنی نظامی که با مبارزه به وجود آمده. زمان جوانی ما، آنجایی که ما زندگی میکردیم،اینجوری نبود؛یک نظامی بود که با همه‌ی مشکلاتش به دنبال یک انگیزه،به دنبال یک هدف به وجود نیامده بود که حالا تفاصیلش زیاد است؛ اّما این نظامی که شما دارید در آن زندگی میکنید،با مبارزه، با سختی، با تلاش به وجود آمده. اصلی‌ترین واقعّیتهای زندگی ما الان این است که نظام، نظاِم انقلابی است. ممکن است، یعنی حتمًا اینجور است که خیلی از خواسته‌های انقلابی تحّقق پیدا نکرده؛این درست است؛ما به این قطعًا یقین داریم،اّما نظامی که الان در آن زندگی میکنیم،نظامی است که این توّقعات از او هست؛چرا؟ چون یک نظام انقلابی است. پس ما بایستی «انقلابی بودن نظام» را همواره به عنوان یک واقعّیت در نظر داشته باشیم. بیانات رهبر انقلاب در دیدار رمضانی دانشجویان 📆 در تاریخ: ۱۴۰۳/۰۱/۱۹ @forsat_soha
🎙 مرور و شرح و گفت و گوی دانشجویی پیرامون بیانات رهبر انقلاب با دانشجویان در رمضان: ۱۴۴۵ قمری 👤با حضور حجت‌الاسلام‌                         امیر‌ نجات بخش 📆 سه شنبه ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ شمسی بعد از نماز مغرب و عشا 📍سها (سرای هنر و اندیشه) 📌خودتان را از لحاظ پشتوانه‌ی نظری و فکری تقویت کنید؛ این لازم است. اگر از لحاظ نظری خودتان را تقویت نکردید، تشکّلها خودشان را تقویت نکردند، اشکال در کارشان به وجود می‌آید. نه اینکه نمیتوانند تفکّر انقلابی را گسترش بدهند، بلکه خودشان هم حتّی ممکن است تحلیل بروند، کمااینکه در مواردی این اتّفاق افتاده. زیر اسم اسلام، برخلاف فکر اسلامی کار میشود، حرف زده میشود، اطّلاعیّه داده میشود و از این قبیل. بیانات رهبر انقلاب در دیدار دانشجویان در تاریخ: ۱۴۰۳/۰۱/۱۹ @forsat_soha