مقدماتی برای ورود به فلسفه-رابطه فلسفه و دین2.mp3
1.9M
🔲 #مقدمات_ورود_به_فلسفه #استاد_امینی_نژاد
◻️نسبت فلسفه با دین
1️⃣1️⃣نگاه دین به روش فلسلفی
🎧 #صوت #گزیده
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
1️⃣1️⃣خلاصه ای از مقدمات تدریس کتاب بدایة الحکمة استاد امینی نژاد
🔺نسبت فلسفه با دین
1️⃣نگاه دین به روش فلسفی
➖منظر اول: فلسفه ی اسلامی به لحاظ مبانی معرفت شناختی، هماهنگی کاملی با مبانی معرفت شناختی اسلام و دین دارد.
➖منظر ثانی: تأیید روش عقلانی آزاد از سوی دین
▫️بنابراین این روش مورد تأیید دین است و گزاره های خاص هم داریم.
🔸ابن سکیت، از اصحاب امام هادی علیه السلام. ایشان "اصلاح المنطق" دارد و نشان می دهد که ایشان در این فضاها قلم و قدم می زند.
🔹به امام هادی علیه السلام عرض می کند که: انبیاء گذشته به همراه خودشان معجزات داشته اند و با این معجزات، حقانیت خودشان را اثبات می کردند، الآن که نبوت نیست، حجت برای انسان ها چیست؟
🔸توجه بکنیدکه پرسش ابن سکیت، مربوط به عقل قبل از دین است. چون نوع سؤالی که مطرح می کند این است که می گوید انبیاء گذشته خودشان را با معجزه اثبات می کردند. دین برای عقلِ مخاطبِ معجزه، نمی تواند حد و مرز تعیین بکند، این عقل آزاد و تفکر آزاد است.
🔹اگر ما در فضاهای متعارف باشیم، باید جواب این باشد که حجت خدا امام معصوم ع است. سؤال او این نیست و امام ع این جواب را نمی دهد.
🔸امام می گوید که امروز حجت خدا بر انسان ها عقل است. همان زمان هم عقل بود. عقل بعلاوه معجزات، الآن معجزات انبیاء نیست ولی چیزهای دیگر هست. معجزه ی خالده ای مانند قرآن هست که بیشتر به عقل ورزی نیاز دارد. ابن سکیت آنقدر به وجد می آید که می گوید هذا والله هو الجواب.
🌸الكافي (ط - الإسلامية)، ج1، ص: 25
▫️الْحُسَيْنُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ السَّيَّارِيِّ عَنْ أَبِي يَعْقُوبَ الْبَغْدَادِيِّ قَالَ:
▪️قالَ ابْنُ السِّكِّيتِ لِأَبِي الْحَسَنِ ع لِمَا ذَا بَعَثَ اللَّهُ مُوسَى بْنَ عِمْرَانَ ع بِالْعَصَا وَ يَدِهِ الْبَيْضَاءِ وَ آلَةِ السِّحْرِ وَ بَعَثَ عِيسَى بِآلَةِ الطِّبِّ وَ بَعَثَ مُحَمَّداً صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ عَلَى جَمِيعِ الْأَنْبِيَاءِ بِالْكَلَامِ وَ الْخُطَبِ
▫️فقَالَ أَبُو الْحَسَنِ ع إِنَّ اللَّهَ لَمَّا بَعَثَ مُوسَى ع كَانَ الْغَالِبُ عَلَى أَهْلِ عَصْرِهِ السِّحْرَ فَأَتَاهُمْ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ بِمَا لَمْ يَكُنْ فِي وُسْعِهِمْ مِثْلُهُ وَ مَا أَبْطَلَ بِهِ سِحْرَهُمْ وَ أَثْبَتَ بِهِ الْحُجَّةَ عَلَيْهِمْ
▪️و إِنَّ اللَّهَ بَعَثَ عِيسَى ع فِي وَقْتٍ قَدْ ظَهَرَتْ فِيهِ الزَّمَانَاتُ وَ احْتَاجَ النَّاسُ إِلَى الطِّبِّ فَأَتَاهُمْ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ بِمَا لَمْ يَكُنْ عِنْدَهُمْ مِثْلُهُ وَ بِمَا أَحْيَا لَهُمُ الْمَوْتَى وَ أَبْرَأَ الْأَكْمَهَ وَ الْأَبْرَصَ بِإِذْنِ اللَّهِ وَ أَثْبَتَ بِهِ الْحُجَّةَ عَلَيْهِمْ
▫️و إِنَّ اللَّهَ بَعَثَ مُحَمَّداً ص فِي وَقْتٍ كَانَ الْغَالِبُ عَلَى أَهْلِ عَصْرِهِ الْخُطَبَ وَ الْكَلَامَ وَ أَظُنُّهُ قَالَ الشِّعْرَ فَأَتَاهُمْ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ مِنْ مَوَاعِظِهِ وَ حِكَمِهِ مَا أَبْطَلَ بِهِ قَوْلَهُمْ وَ أَثْبَتَ بِهِ الْحُجَّةَ عَلَيْهِمْ قَالَ
▪️فقَالَ ابْنُ السِّكِّيتِ تَاللَّهِ مَا رَأَيْتُ مِثْلَكَ قَطُّ فَمَا الْحُجَّةُ عَلَى الْخَلْقِ الْيَوْمَ قَالَ
▫️فقَالَ ع الْعَقْلُ يُعْرَفُ بِهِ الصَّادِقُ عَلَى اللَّهِ فَيُصَدِّقُهُ وَ الْكَاذِبُ عَلَى اللَّهِ فَيُكَذِّبُهُ قَالَ
▪️فقَالَ ابْنُ السِّكِّيتِ هَذَا وَ اللَّهِ هُوَ الْجَوَابُ.
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#استاد_امینی_نژاد
#بدایة_الحکمة
#فلسفه_ی_فلسفه
#مقدمات_ورود_به_فلسفه
#نسبت_فلسفه_با_دین
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
بیانات اخلاقی-استاد فلاح شیروانی-احادیث ازاداندیشی.mp3
2.14M
🎧 بیانات اخلاقی، استاد فلاح شیروانی
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9
💠 #بیانات_اخلاقی، #استاد_فلاح_شیروانی
🔺حدیث آزاداندیشی
🌸أكْثَرُ مَصَارِعِ الْعُقُولِ تَحْتَ بُرُوقِ الْمَطَامِع
🔸بیشتر زمین خوردن های عقل های بشری زیر برق طمع ها است.
🔹اکثر زمین خوردن های عقل جایی نیست که خاموشی است! جایی است که برق طمع می جهد.
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
💠 همایش گفتمان تبلیغی فاطمیه
با سخنرانی استاد #پناهیان
📚 به همراه ارائه بسته تبلیغی فاطمیه با ۳۰% تخفیف ویژه
🕖 زمان: دوشنبه ۹ دی ماه، ساعت ۱۸
📍 مکان: قم، بلوار جمهوری، سالن همایشهای سازمان تبلیغات اسلامی
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗 http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🎤 مصاحبه مجله رهنامه پژوهش با استاد یزدانپناه
1️⃣1️⃣
🔰موضوع مصاحبه: رابطه فلسفه و دین
❇️بحث های موجود در فلسفه ما، الهیات بالمعنی الاخص است. آیا می توان گفت در الهیات بالمعنی الاعم، فلسفه اسلامی و غیر اسلامی ندارد؟
🔺حتی در الهیات بالمعنی الاعم نیز اسلامی بودن وجود دارد؛
🔸برای مثال
➖مسئله علم در الهیات بالمعنی الاعم وجود دارد.
➖بحث «وجود مجرد لمجرد» با مسئله علم ربوبی به اشیای مادی در متون دینی گره می خورد.
➖تکامل برزخی به الهیات بالمنعی الاخص مربوط است؛ ولی با بحث حرکت در مجردات گره می خورد
➖در بحث علیت که در دوره اسلامی مطرح شد. باید گفت بحث خلقت در متون دینی فیلسوف مسلمان را به این سمت کشانده است. علیت در فلسفه ما چنان ترقیق می شود که به تجلی می رسد و به باور برخی از بزرگان، در بحث خلقت، متون دینی به تجلی اشاره دارند. این مسئله در بسیاری از موارد به صراحت در متون دینی آمده است که به الهیات بالمعنی الاعم مربوط است؛
🔸باید توجه داشت اگر کسی یک متن دینی را به خوبی ادامه دهد، لوازم بی نهایت خواهد داشت؛ هم از نظر مبانی جلو می رود و هم از آن سو بی نهایت است.
🔹نقص بشر این است که وقتی سخن می گوید، نمی داند لوازم سخنش تا کجا پیش می رود. معمولاً تا چند لازمه را پیش می رویم؛ ولی اگر جدی ادامه دهیم، به میلیاردها لازمه می رسیم که این در عمل از توان بشر خارج است؛ ولی اگر به آن نتایج برسد، به یقین درمی یابد که با کجاهای متن دینی مخالف است؛ اما در حال حاضر، برخی از لوازم یا مبانی وجود دارد که ما می توانیم به آن دست بیابیم.
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#استاد_آیت_الله_یزدانپناه
#مصاحبه
#فلسفه_و_دین
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
🎤 مصاحبه مجله رهنامه پژوهش با استاد یزدانپناه
1️⃣2️⃣
🔰موضوع مصاحبه: رابطه فلسفه و دین
❇️فلسفه اسلامی با فلسفه های دیگر چه نسبتی باید برقرار کند؟
🔺به باور من فلسفه اسلامی باید تمام فلسفه های موجود را در خود هضم کند؛
🔸نه اینکه آن ها را قبول کند. باید این فلسفه ها برای او مایه پرسش شود. حتی باید فلسفه های اگزیستانسیالیستی را بخوانیم و آن ها را به معنای واقعی هضم کنیم؛ یعنی باید جزو فلسفه ما بشود و بفهمیم در کجا از آن فاصله داریم. باید فلسفه کانت را بخوانیم و ببینیم در کجاها از آن فاصله داریم؛ برای نمونه بحث های کانت در عقل شهودی، در کار فیلسوفان مسلمان می آید.
🔹سهروردی تمام فلسفه هایی را که در دوره خودش می شناخت، وارد فلسفه اش کرد و آن ها را در فلسفه خود هضم کرد. برخی از آقایان، نوع هضم کردن او را قبول ندارند؛ ولی وی در بازسازی فلسفه ها این کار را کرده است.
🔸مشکل هایدگر در کجا است؟ مشکل بحث های هرمنوتیک و نظریه هایی مثل نظریه گادامر در کجا است؟ عصر موجود، عصر مشعشعی است. اگر ما همین سنت فلسفی و همین فهم متون دینی و همین راه پیموده شده را داشته باشیم و تمام این فلسفه ها را بیاوریم، بی گمان این مسائل از دو هزار تا به ده هزار تا می رسد و گسترش می یابد.
👈فیلسوف مسلمان باید راه را ادامه دهد و تعارض ها را پیدا کند و با بررسی مجدد و چینش صحیح مقدمات، به تدریج به آنچه می خواهد برسد.
🔹همین امروز در فلسفه ما جوانه هایی وجود دارد که شگفت آور است. امروزه بحث های فلسفه سیاسی و فلسفه اخلاق ما جوانه زده است. عالمان گذشته ما در باب اخلاق، یک بار سودگروی را توضیح می دهند و بار دیگر، وظیفه گروی را و هر بار به گونه ای سخن گفته اند؛ زیرا به طور فنی نظریه های مختلف به صورت یک علم خاص مد نظر نبوده است. طبیعت مباحث به صورت خام مطرح بوده است.
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#استاد_آیت_الله_یزدانپناه
#مصاحبه
#فلسفه_و_دین
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
تبیین راه-جلسه دوم3.mp3
8.14M
🔲 #تبیین_راه #استاد_فلاح
▫️مسئله ی تمدنی
🎧 #صوت #جلسه_دوم #گزیده
🗓 تاریخ جلسه: 1397/09/14
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
تبیین راه-جلسه دوم4.mp3
1.94M
🔲 #تبیین_راه #استاد_فلاح
▫️قرار گرفتن در موقف تمدنی
🎧 #صوت #جلسه_دوم #گزیده
🗓 تاریخ جلسه: 1397/09/14
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
تبیین راه-جلسه دوم5.mp3
13.3M
🔲 #تبیین_راه #استاد_فلاح
▫️ضرورت حرکت به سمت موقف تمدنی
▪️آبگیر دانایی
🎧 #صوت #جلسه_دوم #گزیده
🗓 تاریخ جلسه: 1397/09/14
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
#فلسفه_از_نگاه_امام_و_رهبری
#کلام_امام
💢معنای عرفان حقیقی
⚠️خيال كردند يک دسته زيادى كه معناى عرفان عبارت از اين است كه انسان يک محلى پيدا بشود و يك ذكرى بگويد و يک سرى حركت بدهد و يک رقصى بكند و اينها، اين معنى عرفان است؟!
✅مرتبه اعلاى عرفان را امام على -سلام اللَّه عليه- داشته است و هيچ اين چيزها نبوده در كار.
⚠️خيال مى كردند كه كسى كه عارف است بايد ديگر بكلى كناره گيرد از همه چيز و برود كنار بنشيند و يک قدرى ذكر بگويد و يک قدرى تغنى بشود و يک قدرى چه بكند و دكاندارى.
✅امير المؤمنين در عين حالى كه اعرف خلق اللَّه بعد از رسول اللَّه در اين امت، اعرف خلق اللَّه به حق تعالى بود مع ذلک، نرفت كنار بنشيند و هيچ كارى به هيچى نداشته باشد، هيچ وقت هم حلقه ذكر نداشت، مشغول بود به كارهايش، ولى آن هم بود.
⚠️يا خيال مى شود كه كسى كه اهل سلوک است، اهل سلوک بايد به مردم ديگر كار نداشته باشد، در شهر هر چه مى خواهد بگذرد، من اهل سلوكم، بروم يک گوشه اى بنشينم و وِرد بگويم و سلوک به قول خودش پيدا كند.
✅اين سلوک در انبيا زيادتر از ديگران بوده است، در اوليا زيادتر از ديگران بوده است، لكن نرفتند تو خانه شان بنشينند و بگويند كه ما اهل سلوكيم و چكار داريم كه به ملت چه مى گذرد هر كه هر كارى مى خواهد بكند.
⚠️اگر بنا باشد كه اهل سلوک بروند كنار بنشينند، پس بايد انبيا هم همين كار را بكنند و نكردند.
✅موسى بن عمران اهل سلوک بود، ولى مع ذلک، رفت سراغ فرعون و آن كارها را كرد، ابراهيم هم همين طور، رسول خدا هم كه همه مى دانيم.
👈رسول خدايى كه سالهاى طولانى در سلوک بوده است، وقتى كه فرصت پيدا كرد، يک حكومت سياسى ايجاد كرد براى اينكه، عدالت ايجاد بشود. تبع ايجاد عدالت فرصت پيدا مى شود براى اينكه هر كس هر چيزى دارد بياورد.
❇️وقتى كه آشفته است نمى توانند، در يک محيط آشفته نمى شود كه اهل عرفان، عرفانشان را عرضه كنند، اهل فلسفه، فلسفه شان را، اهل فقه، فقه شان را، لكن وقتى حكومت يک حكومت عدل الهى شد و عدالت را جارى كرد و نگذاشت كه فرصت طلبها به مقاصد خودشان برسند، يک محيط آرام پيدا مى شود، در اين محيط آرام همه چيز پيدا مى شود
📚صحيفه امام ج20 / 116
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
2️⃣1️⃣خلاصه ای از مقدمات تدریس کتاب بدایة الحکمة استاد امینی نژاد
🔺نسبت فلسفه با دین
1️⃣نگاه دین به روش فلسفی
➖منظر اول: فلسفه ی اسلامی به لحاظ مبانی معرفت شناختی، هماهنگی کاملی با مبانی معرفت شناختی اسلام و دین دارد.
➖منظر ثانی: تأیید روش عقلانی آزاد از سوی دین
🔸شاید بگویید که اصلا نیاز به بحث نباشد که دین روش تعقل آزاد را قبول می کند. این راجع به قبل از دین.
🔹در فلسفه ی رایج میان مسلمان ها، فلاسفه ی اسلامی با تأکید و پافشاری روی همین روش با فلسفه ی وارداتی برخورد کردند.
🔰در درجه اول، فلسفه یک محصول وارداتی است ولی فلاسفه ی اسلامی هرگز جنبه ی تقلیدی نسبت به فلسفه ی وارداتی نداشته اند. و لذا فلاسفه ی اسلامی با فلسفه ی وارداتی سه جور برخورد کرده اند:
✅یک برخورد. پذیرش مباحثی که به لحاظ تعقل آزاد، قابل پذیرش بود. تثبیت آن ها، تأیید آن ها، دفاع از آن ها، تقریرهای قوی تر و استدلال های بهتر و قوی تر.
🔸بخش های وسیعی از فلسفه ی وارداتی وقتی در حوزه ی مسلمین آمد، فلاسفه به نحو تعقل آزاد و محققانه با آن برخورد کردند و بخش های فراوانی را قبول کردند، دیدند با تفکر آزاد سازگاری دارد و درست است.
✅برخورد دوم، هجوم گسترده به فلسفه ی وارداتی است.
🔹اولین گام توسط خود ابن سینا برداشته شد. اگر شما مقدمه ی منطق المشرقیین ابن سینا را مطالعه کنید، متوجه می شوید که یک شخصیت عقل گرای بسیار قدرتمند که در فضای دینی نفس کشیده، الآن نگاهش به فلسفه ای که از غرب وارد شد، چیست. ایشان ایده دارد که من حکمت المشرقیین را باید پی ریزی بکنم ولی موفق به این کار نمی شود.
🔸بعد شما نگاه بکنید، ایشان می گوید کسانی که در فلسفه ی مشاء کار می کنند، از دیگران به تعقل نزدیک ترند، ولی آنچه که در ذهن من است، آنقدر با این اندیشه ها فاصله دارد که اگر آن ها را ابراز بکنم، می ترسم این ها در روز روشن شک بکنند.
🔹من واقعا تعجب می کنم، خیلی ها برای نقد فلسفه می گویند که فلان جایش با دین نمی سازد، شما بیایید تعقل کنید و یک گزاره ی دیگری بسازید. اصلا شما بیایید از اول یک فلسفه ی دیگر درست کنید. کسی بخلی ندارد!
🔸از سوی فلاسفه کسی را نمی توانید پیدا بکنید که بگوید این ها وحی منزل است. بله با روش عقلی، اطمینان کامل پیدا می کند. اما استقبال می کند از اینکه کس دیگری بیاید و بخواهد نقد بکند یا بخواهد حرف دیگری داشته باشد، همه ی فضاهای علمی همین است.
🔹ادعای فلاسفه این است که ما با روش تعقل روی این موضوع داریم کار می کنیم و این روش هم مورد تأیید دین است. پس دومین برخورد این بود تازمان شیخ اشراق.
✅برخورد سوم؛ شیخ اشراق به تعبیر عامیانه و عرفی، شمشیر را از رو بسته است به روی فلسفه ی مشاء و فلسفه های وارداتی. ایشان نظام فلسفه را تغییر داده است و سیستم ها را عوض کرده است، بسیاری از بحث ها را تغییر داده است در عین اینکه اصول و امهات و خیلی از بحث ها را قبول کرده است، به منطق دست برده است و...
🔸نمی گویم که همه ی این هجوم ها درست است. خواجه نصیر و دیگران بسیاری از این شبهات را جواب داده اند؛ بحث این است که فلاسفه ی اسلامی، محققانه و مجتهدانه با توجه به ابزار تعقل آزاد، این برخورد را با فلسفه ی آزاد دارند.
🔹نکته ی دیگر مسئله ی اصالت وجود است که در فلسفه ی صدرا پیش آمده است. خود صدرا تصریح می کند که اصالت وجود در واقع جزو کلیدی ترین بحث، برای حل و فصل برای تمام مباحث وجودشناختی و الهیات است.
🔸بحث اصالت وجود و جدی شدن اصالت وجود که اینقدر در تمام مسائل مؤثر است، جزء مباحثی هست که در فلسفه ی اسلامی به وجود آمده است، اصلا سابقه ندارد در فلسفه های غرب؛
❇️پس معلوم می شود که این فلسفه، یک فلسفه ی تحقیقی است که با روش تعقل آزاد برخورد کرده است با فلسفه ی وارداتی و این هم محصولاتی هست که ما مشاهده می کنیم در فضای دینی.
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#استاد_امینی_نژاد
#بدایة_الحکمة
#فلسفه_ی_فلسفه
#مقدمات_ورود_به_فلسفه
#نسبت_فلسفه_با_دین
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
مقدماتی برای ورود به فلسفه-رابطه فلسفه و دین3.mp3
5.78M
🔲 #مقدمات_ورود_به_فلسفه #استاد_امینی_نژاد
◻️نسبت فلسفه با دین
2️⃣1️⃣نگاه دین به روش فلسلفی
🎧 #صوت #گزیده
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
هدایت شده از پیش بهسوی ایران ۱۴۴۴
«بهشت؛ پاداش معامله با خداست»
💠 «إِنَّ اللهَ اشْتَرَیٰ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنفُسَهُمْ وَ أَمْوَالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللهِ فَیَقْتُلُونَ وَ یُقْتَلُونَ »
🔸آنچه در برابر مجاهدت در راه خدا وجود دارد و خدای متعال در مقابل تقدیم کردن و روی دست گرفتن جان و مال در راه خدا قرار داده، بهشت است، رضای خدا است. آن چیزهایی که در دست و بال ما است -چه تشکّر زبانیمان، چه تشکّر عملیمان، چه نشانمان، چه درجهای که میدهیم- چیزهایی است که بر حسب محاسبات مادّیِ دنیایی قابل ذکر است امّا بر حسب محاسبات معنوی و الهی قابل ذکر نیست..
🔰 انشاءالله خدای متعال به ایشان اجر بدهد و تفضّل کند و زندگی ایشان را با سعادت، و عاقبت ایشان را با شهادت قرار بدهد، البتّه نه حالا. هنوز سالها جمهوری اسلامی با ایشان کار دارد. امّا بالاخره آخرش انشاءالله شهادت باشد. انشاءالله مبارکتان باشد.
🔸بیانات امام خامنهای در مراسم اعطای نشان ذوالفقار به #شهید سردار حاج قاسم سلیمانی - ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
👈 پیش بهسوی ایران ۱۴۴۴
🇮🇷 @iran1444_ir
🌐 iran1444.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
سردار بزرگ و پرافتخار اسلام آسمانی شد
👈 انتقام سختی در انتظار جنایتکاران است
در پی شهادت سردار پرافتخار اسلام حاج قاسم سلیمانی و شهدای همراه او بویژه مجاهد بزرگ اسلام جناب آقای ابومهدی المهندس رهبر انقلاب پیامی صادر کردند.
پایگاه اطلاعرسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیتالله خامنهای KHAMENEI.IR متن پیام را به شرح زیر میکند:
بسم الله الرحمن الرحیم
ملت عزیز ایران!
سردار بزرگ و پرافتخار اسلام آسمانی شد. دیشب ارواح طیبهی شهیدان، روح مطهر قاسم سلیمانی را در آغوش گرفتند. سالها مجاهدت مخلصانه و شجاعانه در میدانهای مبارزه با شیاطین و اشرار عالم، و سالها آرزوی شهادت در راه خدا، سرانجام سلیمانی عزیز را به این مقام والا رسانید و خون پاک او به دست شقیترین آحاد بشر بر زمین ریخت. این شهادت بزرگ را به پیشگاه حضرت بقیةاللهارواحناهفداه و به روح مطهر خود او تبریک و به ملت ایران تسلیت عرض میکنم. او نمونهی برجستهای از تربیتشدگان اسلام و مکتب امام خمینی بود، او همهی عمر خود را به جهاد در راه خدا گذرانید. شهادت پاداش تلاش بیوقفهی او در همهی این سالیان بود، با رفتن او به حول و قوهی الهی کار او و راه او متوقف و بسته نخواهد شد، ولی انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای حادثهی دیشب آلودند. شهید سلیمانی چهرهی بینالمللی مقاومت است و همهی دلبستگان مقاومت خونخواه اویند. همهی دوستان - و نیز همهی دشمنان - بدانند خط جهاد مقاومت با انگیزهی مضاعف ادامه خواهد یافت و پیروزی قطعی در انتظار مجاهدان این راه مبارک است، فقدان سردار فداکار و عزیز ما تلخ است ولی ادامه مبارزه و دست یافتن به پیروزی نهایی کام قاتلان و جنایتکاران را تلختر خواهد کرد.
ملت ایران یاد و نام شهید عالیمقام سردار سپهبد قاسم سلیمانی و شهدای همراه او بویژه مجاهد بزرگ اسلام جناب آقای ابومهدی المهندس را بزرگ خواهد داشت و اینجانب سه روز عزای عمومی در کشور اعلام میکنم و به همسر گرامی و فرزندان عزیز و دیگر بستگان ایشان تبریک و تسلیت میگویم.
سیدعلی خامنهای
۱۳دیماه ۱۳۹۸
💻 @Khamenei_ir