eitaa logo
گام دوم انقلاب
1.2هزار دنبال‌کننده
20.8هزار عکس
10.9هزار ویدیو
205 فایل
اهداف کانال ◀️ انتشار ✅رهنمودهای امام خمینی ره و مقام معظم رهبری ✅ زنده نگهداشتن یاد شهدا ✅ اخبار جبهه مقاومت ✅ موفقیتهای جوانان نسل انقلاب 🌤 @emamezaman_aj 🕌 https://eitaa.com/joinchat/2577530938C6cbb0fe272 .
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بیاناترهبرانقلابدردیدارمداحاناهلبیتعلیهمالسلامموسیقیموسیقی.mp3
1.84M
آن چیزی که ملّت را نگه میدارد امید است و وحدت؛ اتّحاد میان آحاد مردم. بله،‌ سلایق مختلفی وجود دارد، اختلافات نظر در مسائل گوناگون وجود دارد، امّا درباره‌ی اسلام، درباره‌ی نظام، درباره‌ی انقلاب، وحدت نظر بین مردم هست. ▪️بیانات در دیدار مداحان اهل‌بیت علیهم‌السلام ۱۴۰۱/۱۰/۲۲ ‌••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※••
گزیدهبیاناتاتحادملینیازامروزمادرمقابلدشمنانموسیقی.mp3
1.06M
امروز نیازهای زیادی هست، که میخواهم به یکی از آنها توجّه کنید و تکیه روی یک نیاز میکنم، و آن عبارت است از «اتّحاد ملّی». یکی از نیازهای مهمّ امروزِ ما اتّحاد ملّی است. ▪️بیانات در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش ۱۴۰۱/۱۱/۱۹ ‌••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※••
گزیدهبیاناتتأثیراتحادملیدرایجادقوتدرکشورموسیقی.mp3
1.73M
یکی از چیزهایی که در ایجاد قوّت در کشور مؤثّر است و کشور را قوی میکند، اتّحاد ملّی است. سر چیزهای جزئی تنازع نباید انجام بگیرد. البتّه اختلاف نظر هست. در این اختلاف نظرها مباحثه خوب است، مناظره خوب است امّا منازعه خوب نیست. ▪️بیانات در دیدار مردم آذربایجان شرقی ۱۴۰۱/۱۱/۲۶ ‌••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※••
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴جشن پیروزی مقاومت در سوریه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️از زیبایی های دنیای غرب😏 🔻ایشون یه مرد سالم نروژی هستن، که فکر میکنن یه زن معلول هستن... گاهی آزادی نامحدود باعث رشد نمیشه، باعث زوال عقل میشه... اگر کسی بهش بگه نخیر تو مرد هستی و معلول نیستی میتونه ازتون شکایت کنه و شما باید جریمه بشید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✡️ «اِل سید»؛ نمونه‌ای از پیوند منحوس شهسواران صلیبی با زرسالاری یهودی (١) 1️⃣ از نیمهٔ دوم سدهٔ یازدهم میلادی و در فضای جنون صلیبی علیه شرق اسلامی، شاهد مشارکت فعال در تهاجم علیه مسلمانان اسپانیا هستیم. 2️⃣ در تاریخ‌نگاری یهود، از قربانیان وانمود می‌شوند. اما نمونهٔ جنگ صلیبی شبه‌جزیره [شامل کشورهای اسپانیا، پرتغال، آندورا] خلاف این ادعا را نشان می‌دهد و سرآغاز فرایند اقبال الیگارشی یهودی به زیست در شمال اسپانیا و همدستی آنان با به‌‏شمار می‌رود. 3️⃣ به‌‏نوشتهٔ مورّخین دانشگاه عبری اورشلیم «شاهان مسیحی، یهودیان را به‌دلیل آشنایی‌شان با فرهنگ اسلامی در عملیات خود از نظر سیاسی و فرهنگی بسیار مؤثر یافتند.» و به پاس این خدمات، در هر منطقه‏‌ا‌ی که به تصرّف حکمرانان اروپا درمی‌آمد، به یهودیان مغازه، اراضی کشاورزی و باغ واگذار می‌شد. 4️⃣ بدین‌سان، سران جامعهٔ یهودی به پشتوانهٔ مالی و “اسب تروا”‌ی حکمرانان مسیحیِ اروپا علیه دولت‏‌های اسلامی اسپانیا به‌طور اخص و جهان اسلام به‌طور اعم بدل شدند. این سرآغاز پیوند با خاندان‏‌های سلطنتی و الیگارشی حاکم بر اروپا و شکل‌گیری اتحادی تاریخی است که نقشی اساسی در پیدایش ایفا کرد. 5️⃣ حکمرانان مسیحی اسپانیا، که در سدهٔ دهم میلادی تنها بر بخش کوچکی از شمال شبه‌جزیره ایبری فرمان می‌راندند، در نیمهٔ دوم سدهٔ یازدهم تهاجم به سرزمین‏‌های اسلامی را آغاز کردند و در سدهٔ سیزدهم در رأس پنج دولت لئون، آراگون، ناوار، کاستیل و پرتغال به‌تدریج سیطرهٔ خود را بر بخش مهمی از شبه‌جزیرهٔ ایبری برقرار نمودند. 6️⃣ توسعه‌طلبی به‌سوی جنوب تداوم یافت و در سال ۱۴۹۲م با سقوط حاکمیت مسیحیان بر سراسر ایبری تأمین شد.
✡️ «اِل سید»؛ نمونه‌ای از پیوند منحوس شهسواران صلیبی با زرسالاری یهودی (۲) 1️⃣ پیوند با حکمرانان مسیحی شبه‌جزیره ایبری از زمان آلفونسو پنجم، شاه لئون (۹۹۹-۱۰۲۷)، آغاز شد؛ و در دوران آلفونسو ششم، شاه لئون (۱۰۶۵-۱۱۰۹) و کاستیل (۱۰۷۲-۱۱۰۹)، به شکل جدّی رخ نمود. 2️⃣ در سدههٔ یازدهم میلادی، امیرنشین مسلمان طُلَیْطِلَه (تولِدو)، در قلب شبه‌جزیرهٔ ایبری و در جنوب دو امیرنشین مسیحی کاستیل و لئون، کانون شکوفای فرهنگ و اقتصاد منطقه بود و خاندان بنی‌ذوالنون دولتی منظم و کشوری مرفّه پدید ساخته بود. 3️⃣ در این دوران، یکی از مهم‌ترین و پرجمعیت‌ترین مراکز یهودی‌نشین اسپانیا بود و چهارهزار در آن مأوا داشتند. در پرتو این امنیت و رفاه، در طلیطله یک بسیار ثروتمند و متنفّذ مستقر شد که رهبری یهودیان منطقه را به‌دست داشتند. 4️⃣ درست از همین زمان، به فرماندهی حادثه‌جویی شرور به‏‌نام «رودریگو دیاز ویواری» معروف به (۱۰۴۳-۱۰۹۹)، که سالیانی در دربار آلفونسوی ششم مأوا داشت، گروهی به‌ظاهر نامرتبط با دولت کاستیل تشکیل شد و تهاجم و غارت سرزمین‏‌های ثروتمند مسلمان‌نشین قُرْطَبه (کوردوبا) و بَلَنْسیه (والنسیا) را آغاز کرد. 5️⃣ «ال سید» (که لقب او شکل اسپانیولی «سیّد» عربی است) بعدها به موضوع حماسه‌سرایی‌‏های اغراق‌آمیز بدل شد و در مقام یک قهرمان افسانه‌ای جای گرفت؛ و در سدهٔ بیستم، در ، بر اساس این افسانه‌ها از «ال سید» فیلم‌ها ساخته شد. این در حالی‌است که محققین او را حادثه‌جویی می‌شناسند که: «به عصر خویش بیش از فضایل آن متصف بود.» 6️⃣ در این اسطوره‌ها گفته می‌شود که «اِل سید» با سرمایه‌گذاری یک «شیّاد زیرک» و ۳۰۰ سوار، تهاجم غارتگرانهٔ خود را آغاز کرد و خزانه‌داران و کارگزارانش بودند. این افسانه‌ها صحّت دارد. غارتگری‌‏های «اِل سید» در اصل یک سرمایه‌گذاری مالی از سوی بود. دایرةالمعارف یهود می‌نویسد: «اِل سید» از راکوئل و ویداس، یهودیان ساکن شهر برغش (بورگس) پایتخت کاستیل، وام گرفت و با این پول به والنسیا حمله برد.
✡️ «اِل سید»؛ نمونه‌ای از پیوند منحوس شهسواران صلیبی با زرسالاری یهودی (٣) 1️⃣ سرمایه‌گذاری یهودیان در غارتگری‏‌های «اِل سید» سرآغاز پیوند قدرت مالی و اطلاعاتی با قدرت سیاسی و نظامی است؛ پیوندی شوم که تا به امروز ادامه دارد. دایرةالمعارف یهود دوران جنگ‏‌های الیگارشی صلیبی علیه مسلمانان در شبه جزیره ایبری را نمونه‌ای مثال‌زدنی از نقش «سرمایه‌گذاری کلان و گسترده مالی» در تکاپوهای نظامی یافته است. 2️⃣ آلفونسو ۱۳ سال پس از آغاز سلطنتش در کاستیل، و پس از یک دوران آشوبگری و راهزنی در منطقه به‌‏وسیله «اِل سید»، سرانجام به جنگ با یحیی بن اسماعیل، پسر امیری که جوانمردانه به او پناه داده بود، برخاست و در صفر ۴۷۸‌ق./ مه ۱۰۸۵م. را اشغال کرد. طلیطله نخستین ایالت بود که به چنگ حکمرانان مسیحی افتاد. 3️⃣ یازده سال پس از سقوط طلیطله، اول (۱۰۹۶-۱۰۹۹) و تهاجم حکمرانان و الیگارشی اروپا به سرزمین‏‌های اسلامی آغاز شد. لشکرکشی‌های آلفونسوی ششم دومین سرمایه‌گذاری بزرگ مالی (و اطلاعاتی) یهودیان در عملیات نظامی الیگارشی اروپا در شبه جزیره ایبری، پس از «اِل سید»، است. 4️⃣ پس از اشغال طلیطله، این شهر به کانون پرتکاپوی مالی و سیاسی و فرهنگی بدل شد؛ و از جمله گروهی از یهودیان به ترجمه آثار عربی به زبان لاتین مشغول شدند. 5️⃣ طلیطله، که با دربار آلفونسو هم‌بسته بود، با مسلمانان سلوکی ستمگرانه داشت تا بدان‌جا که با مرگ آلفونسو (۱۱۰۹) «مردم شهر شوریدند و یهودیان را مورد حمله قرار دادند.» 6️⃣ در زمان آلفونسوی هشتم (۱۱۵۸-۱۲۱۴) امیران مسلمان اندلس تلاش برای بازپس‌گیری طلیطله را آغاز کردند و سران یهودی چون یوسف الفخار و پسرش آبراهام، برخی از اعضای خاندان ابن عزرا و یوسف ابوعمر بن شوشن در دفاع از شهر «فعالانه شرکت جستند.» ✍️ استاد عبدالله شهبازی
✡️ برای اطلاع از ماجرای اندلس، و نقش شخصیت‌های مهمی همانند «ال سید» در آن دوران، یادداشت «الیگارشی یهودی و غارت اندلس» را در آدرس زیر مطالعه کنید: 👉 https://jscenter.ir/jewish-history/formation/1984