eitaa logo
نقطه زن تحلیل های حجت الاسلام دکتر راسخی
2.4هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
2.6هزار ویدیو
340 فایل
👈 موشک های تحلیلی باید نقطه زن باشد. تحلیل های کوتاه و نقطه زن. وقت تان را نخواهیم گرفت. ✅ دکترای علوم سیاسی ، تحلیلگر مسائل منطقه و بین الملل، نویسنده و پژوهشگر کارشناس رادیو معارف 📱آیدی ارتباطی و ارسال نظرات شما @tablighat1357
مشاهده در ایتا
دانلود
6.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #کلیپ_تصویری 🔹 برگزیده بیانیه #گام_دوم_انقلاب ✅ #قسمت_نهم: توصیه دوم، معنویت و اخلاق ✅ نسخه موبایلی 🔹 منبع 👈 کانال طلبگی تا اجتهاد ✅ کانال #گام_دوم_انقلاب👇 🇮🇷 @gam_dovvom 🇮🇷
⭕️ کاملا جهانی است، چه کسی به این بعد می اندیشد!؟ 🔹 بیانیه با این نوع جملات آغاز می شود: "درود... بر نسلی که اینک وارد فرآیند بزرگ و چهل سال دوم می شود" و تصریح می کند: "برای همه‌چیز میتوان طول عمر مفید و تاریخ مصرف فرض کرد، امّا این انقلاب دینی از این قاعده مستثنا است" و دعا می کند: "این دامنه‌ی و منطقه‌ای در کنار جهان، مایه‌ی سربلندی ایران و ایرانی است، و همواره چنین باد" 🔺 چون از تغییر نظام قدرت در جهان می گوید من حسرت می خورم که با این چشم های به ما دوخته شده چه کردیم: "از سویی نگاه امیدوارانه‌ی ملّتهای زیر ستم و جهان و برخی دولتهای مایل به استقلال، و از سویی نگاه کینه‌ورزانه و بدخواهانه‌ی رژیم‌های زورگو و قلدرهای باج‌طلب عالم، بدان دوخته شد" در حالی که فهم مردم رشد کرده و مستعد عمل میدانی بود: "انقلاب... بینش سیاسی آحاد مردم و نگاه آنان به را به گونه‌ی شگفت‌آوری ارتقاء داد" 🔹 اینها در حالی است که رویارویی ما با استکبار جدی تر شده است : "امروز چالش بر سرِ حضور ایران مقتدر در مرزهای رژیم صهیونیستی و برچیدن بساط نفوذ نامشروع از منطقه غرب آسیا و حمایت جمهوری اسلامی از مبارزات مجاهدان در قلب سرزمین‌های اشغالی و دفاع از پرچم برافراشته‌ی حزب‌الله و  در سراسر این منطقه است." 🔸 خوب می دانیم که ظرفیت های جهانی ما صرفا فرهنگی سیاسی نیست بلکه " بازار بزرگ با داشتن ۱۵ همسایه با ۶۰۰ میلیون جمعیّت" هم یکی از آن فرصت هاست. خصوصا وقتی معتقدیم که "استقلال نباید به معنی زندانی کردن سیاست و اقتصاد کشور در میان مرزهای خود.. تعریف شود" 🔹 حال ما هستیم و عزتمندی و این همه فرصت و مسوولیت: " تحرّک جدید نهضت اسلامی بر اساس الگوی مقاومت در برابر سلطه‌ی آمریکا و صهیونیسم؛ شکست سیاست‌های آمریکا در منطقه  و زمین‌گیر شدن همکاران خائن آنها در منطقه.. " 🔺چه کسانی به ابعاد بین المللی انقلاب بدرستی توجه دارند؟ ✍ 🔹 منبع 👈 کانال تریبون ✅ کانال 👇 🇮🇷 @gam_dovvom 🇮🇷
♦️ مانع تحقق ! 📌رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان اول فرودین ۹۸ خود به نقش تقی زاده ها اشاره و فرمودند: «افراد و رسانه ها که نمی‌خواهند افکار عمومی متوجه باطن شرارت‌آمیز دولتهای ظاهر الصلاحی همچون انگلیس و فرانسه شوند، در واقع همان تقی زاده دوران پهلوی هستند که می‌گفت؛ باید از فرق سر تا نوک پا، غربی شد.» 📌حضرت آقا در ادامه، تقی زاده‌ها را برای افشاء چهره منافقانه آنان داده و فرمودند: « کسانی که امروز در داخل به‌طور پیوسته به دنبال پمپاژ سبک زندگی غربی، روشهای غربی و لغات غربی در ادبیات، دانشگاهها و مدارس هستند، در واقع تقی زاده‌های جدید هستند، همچنانکه مدافعان و حامیان سند 2030 نیز در واقع ادامه دهنده تفکر تقی‌زاده هستند.» 📌مسیر حرکت و اقدامات تقی زاده توسط روباه پیر ترسیم شد و لذا تقی زاده در دوران قاجار، جریان مشروطیت را از مسیر دین، اعتقادات و منافع ملت ایران به سمت منافع انگلیس تغییر و موجب شهادت شیخ بر بالای دار شد. 📌شکست مشروطیت با توطئه‌ی دیگ پلو و کیف انگلیسی، تاریخ غم‌بار ملت ایران است، که توسط ستون پنجم انگلیس یعنی روشنفکران غربزده‌ای، چون تقی زاده رقم خورده و لذا وقتی رهبری، "پمپاژ کنندگان سبک زندگی غربی" و "مدافعان و حامیان سند 2030 را تقی زاده‌های" این عصر معرفی می‌کند، تکلیف جریان انقلابی در افشاء چهره‌ی مارهای نفوذی، لانه کرده در مراکز تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز انقلاب اسلامی، بسیار سنگین است. آری، تقی‌زاده‌های عصر انقلاب اسلامی، مانع اصلی تحقق دولت اسلامی شده و لذا اجرای " و "رونق تولید"، با حضور تقی زاده‌های غربزده لیبرال در قوای اجرائیه و مقننه، دشوار و شاید غیر ممکن باشد. ✅ کانال 👇 🇮🇷 @gam_dovvom 🇮🇷
🔴 استراتژی سال ۹۸ رهبر انقلاب ✅ نودوهفت سال ایجاد همدلی و انسجام در مقابل فشاردشمن وحل مشکلات داخلی اقتصادی بود. کشور از دل آشوبهای دی۹۶ خارج شده بود و اهل فن در جریان طراحی خارجی آشوبهای موسوم به بودند. رهبری برای حل آن دو، دست دولت را با تشکیل شورای هماهنگی اقتصادکه همه قوا ذیل آن قرار می گرفتند قدرتمند کرد و اجازه نداد موازی سازی با دولت شکل بگیرد و از طرف دیگر تلاش کرد تا شکاف در بین ملت رخ ندهد. ♦️اما اقدامات رهبری در چندماه منتهی به ۹۸ نشان میدهد استراتژی کشور ناظر به شرایط و نقشه های دشمن دچار تغییر شده است. ♦️استراتژی ۹۸ ذیل بیانیه قرار گرفته است. این را میتوان از اشارات مستقیم رهبری هم دریافت کرد. آنجا که به آیت الله درباره سفارش کردند، در دیدار مردم آذربایجان و در همین حرم رضوی به آن اشاره کردند یا اینکه حکم رییس جدید قوه قضاییه را مبتنی بر خواست اعلام کردند. ♦️ لولای حرکتی سالهای پیش رواست. تغییر تمرکز کشور ازجریان خود جوش مومن انقلابی بر جریان مدیر مومن‌ انقلابی. چرا؟به هفت توصیه نهایی در توجه کنید.تحقق هر هفت بند آن به حکومت برمیگردد. حتی در بند دوم آن که مربوط به اخلاق است و ظاهرش به حیطه فردی بر میگردد نوشته شده که معنویت بدون همراهی حکومتها توفیق چندانی نخواهد داشت." بماند بندهای دیگر گام دوم مانند استقلال و اقتصاد و... که مستقیم به حکمرانی برمیگردد. این نگاه در پیام نوروزی هم نمایان است. آنجا که میفرمایند "مشکل اساسی کشور همچنان اقتصاد ومعیشت مردم است و کشور برنامه برای حل آن داردامابروزمشکلات،ناشی از# نارسایی های مدیریتی واجرای آن است."حتی خطاب اصلی سخنرانی حرم رضوی مسولان فعلی کشور میشوند.چه آنجاکه تذکرات پنهانی ازدو قوه درباره کم کاریها علنی میشود و چه آنجا که برای تحقق رونق تولید به واردات اشاره میشود و چه آنجا که شرط شکوفایی اقتصاد مدیریت مجاهدانه و عالمانه دانسته میشود. ♦️شرط تحقق ، غلبه انقلابیگری عاقلانه مومنانه بر بوروکراسی لَخت و تقی زاده وار است. رونق تولیدیک موضوع کاملا حاکمیتی است وشرط تحقق آن رارهبری با توجه به تجربه خود انقلاب اسلامی در گام اول بیان کرده اند. آنجا که جوانان مجاهد اهل نماز شب و دعای کمیل، استقلال سیاسی و امنیتی کشور را فراهم کردند. سال ۹۸ "سال سخت" نیست برای نگاه مومن انقلابی، "سال فرصت" کنده شدن ارکان حاکمیتی کشور از نفت تنبل پرور است. ✍ ✅ کانال 👇 🇮🇷 @gam_dovvom 🇮🇷
4_5796242212027106692.mp3
1.55M
🔹کلید اساسی همه قفل‌ها ➕مهم‌ترین نکته بیانیه #گام_دوم_انقلاب 🔈 #کلیپ_صوتی 🔹 منبع 👈 کانال استاد پناهیان ✅ کانال #گام_دوم_انقلاب👇 🇮🇷 @gam_dovvom 🇮🇷
📌پرونده « » (بخش اول) ✅سبک زندگی صحیح؛ عامل مهم تداوم انقلاب 🔸رهبر انقلاب اسلامی در بیانیه‌ی « » با مرور تجربه‌ی ۴۰ ساله‌ی انقلاب اسلامی اعلام کردند: انقلاب «وارد دوّمین مرحله‌ی خودسازی و جامعه‌پردازی و تمدّن‌سازی شده ‌است». که باید در چارچوب «نظریه‌ی نظام انقلابی» و با «تلاش و مجاهدت جوانان ایران اسلامی» به‌سوی تحقق آرمانِ «ایجاد تمدّن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنافداه)» برداشته شود. 🔹 به همین مناسبت پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR طی سلسله یادداشت‌ها و گفتگوهایی در قالب پرونده‌ی «» به بررسی و تبیین ابعاد مختلف این بیانیه‌ می‌پردازد. در ادامه‌ی سلسله مطالب این پرونده، آقای کارشناس ارشد علوم قرآن و حدیث در یادداشتی به بررسی بند هفتم توصیه‌های رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب با موضوع سبک زندگی اسلامی ایرانی پرداخته است. * طرحِ «» به عنوان توصیه‌ی هفتم حضرت آیت‌الله در بیانیه‌ی انقلاب، تفاوتِ محسوسی با سایر توصیه‌ها داشت؛ آن اینکه شرحی مفصلی مانند بندهای قبل ارائه نشد و تنها به خطر و زیان‌های ناشی از ترویج سبکِ زندگیِ غربی و لزوم مقابله‌ی جهادی، همه‌جانبه و هوشمندانه با آن پرداختند. ایشان تشریح این توصیه را به دلیل اینکه «سخن لازم در این باره بسیار است»، به فرصت دیگری موکول کرده‌اند. از این رو، بنظر می‌رسد بحث و درباره این ، باید پیدا کند و شروع بحث‌های مفید در این باره، بهتر است با بررسی مباحث مربوط به سبک زندگی اسلامی ایرانی در اندیشه و بیانات رهبر انقلاب اسلامی باشد. مطلب زیر به این مروری بر این مسأله خواهد پرداخت. * ۱. سبک زندگی صحیح؛ عاملِ تداومِ انقلاب قبل از انقلاب اسلامی، تمرکز اصلیِ آیت‌الله خامنه‌ای بر «تجدید انقلاب اسلامی» صلی‌الله‌علیه‌وآله و تلاش علمی و عملی برای برانگیختنِ آگاهانه‌ی مردم در جهت تحقق همین اصل بوده است.[۱] با وقوع انقلاب اسلامی ایران، طرح اساسی ایشان با توجه به عبرت‌های تاریخ اسلام و وقایعِ رخداده برای انقلاب اسلامی پیامبراسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله و ائمه هدی علیهم‌السلام، بر «تداوم انقلاب» به عنوان مهمترین مسئولیتِ پس از انقلاب تمرکز یافت. انقلاب اسلامی در ساحتِ ایجاد خود، همچنانکه از اسلام منشأ یافته است، در عین حال متّکی به مردم بوده و از آنجا که عاملِ بقای آن همان عاملِ ایجاد کننده‌ی آن خواهد بود،[۲] لذا برخورداریِ مردم از سبکِ زندگیِ دینی و رواج ارزش‌های اخلاقیِ اسلام در جامعه به نحوی که ارزش‌هایِ اصلیِ جامعه محسوب شود، یکی از ارکانِ تداومِ انقلاب اسلامی است.[۳] در این میان، سبکِ زندگی در ارتباط با جوانان از اهمیّت مضاعفی برخوردار است. چه آنکه «پیشرانِ حرکتِ انقلاب، هستند».[۴] همّت گماشتن آیت‌الله خامنه‌ای قبل و حتی بعد از انقلاب اسلامی به تربیتِ نسل‌های نوجوان و جوان با تکیه بر ، نشان میدهد ایشان از همان روزهای آغازین انقلاب اسلامی، به آینده‌ی انقلاب و تداومِ آن می‌اندیشیدند. 🔹 ادامه دارد... ✅ کانال 👇 🇮🇷 @gam_dovvom 🇮🇷
6.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #کلیپ تصویری 🔹 برگزیده بیانیه #گام_دوم_انقلاب ✅ #قسمت_دهم: توصیه سوم، اقتصاد ✅ نسخه موبایلی 🔹 منبع 👈 کانال طلبگی تا اجتهاد ✅ کانال #گام_دوم_انقلاب👇 🇮🇷 @gam_dovvom 🇮🇷
👥 سلام علیکم خدا قوت از پیگیری شما بزرگواران و دوستان دیگر؛ پیشنهاد می شود در رسانه ملی یا شبکه افق این بیانیه تبیین شود تا بازخورد بیشتری داشته باشد . یا در قالبهای دیگری مثل پویانمایی و غیره تولید محتوا شود. 📨 ارسالی از: آقای عباسی از شیراز ✅ کانال 👇 🇮🇷 @gam_dovvom 🇮🇷
📌 پرونده (بخش دوم) * ۲. بیّنه؛ حجّتِ ورود به وادی دینداری در اندیشه رهبر انقلاب، ورود به وادیِ دینداری از طریق «» امکان‌پذیر و کفایت‌کننده است بلکه این نوع معرفت از «» کاراتر و برانگیزاننده‌تر به عمل هم هست.[۵] به همین دلیل «وقتی که ابوذر مسلمان شد، پیامبر اسلام نرفته بود برهان نظم و برهان خلف و برهان علّت اُولی را برای او بیان کند و بگوید به این دلیل خدایی هست و خدا یکی است و این بتها خدا نیستند. نخیر؛ با آن بیان پُرجاذبه خودش، ایمانی را در دل ابوذر انداخته بود. میدانید، آن بیانی که بر اثر نورانیّتِ ایمان در دل انسان به وجود می‌آید چقدر ارزشمند است.»[۶] تحقق چنین معرفت ایمانی که ظرف آن دل انسان است[۷]، میتواند از راه‌های مختلفی صورت بگیرد؛ یعنی «چه آن را پدر و مادر به انسان بدهند، چه یک بزرگتر دیگر، چه یک حادثه که گاهی آن ایمان ناب را به انسان می بخشد»،[۸] در هر صورت، «آن [معرفت ایمانی] برای انسان، خیلی بیشتر به کار می‌آید، تا آن استدلالها.»[۹] البته اهمیت و کارکرد معرفت استدلالی نفی نمیشود. معرفت استدلالی به‌لحاظ استحکام ایمان و مقابله با شبهات و وسوسه‌ها و خاصیت تردیدزدایی‌اش هم لازم است.[۱۰] دقت در قرآن کریم، همین معنا را تأیید میکند؛ در فرهنگ قرآن به موجب آیات متعدد از جمله آیه «إِذْ أَنْتُمْ بِالْعُدْوَةِ الدُّنْیا وَ هُمْ بِالْعُدْوَةِ الْقُصْوى‌ وَ الرَّکْبُ أَسْفَلَ مِنْکُمْ وَ لَوْ تَواعَدْتُمْ لاخْتَلَفْتُمْ فِی الْمِیعادِ وَ لکِنْ لِیَقْضِیَ اللَّهُ أَمْراً کانَ مَفْعُولاً لِیَهْلِکَ مَنْ هَلَکَ عَنْ بَیِّنَةٍ وَ یَحْیى‌ مَنْ حَیَّ عَنْ بَیِّنَةٍ وَ إِنَّ اللَّهَ لَسَمِیعٌ عَلِیمٌ»[۱۱] اگر منظور از هلاکت و حیات یافتن را همان گراییدن به کفر و پذیرش ایمان بدانیم[۱۲]، آنچه در پذیرش دین و ورود به وادی دینداری معیار و حجت است، «بَیِّنه» است. بیّنه به معنای دلالت و راهنمایی آشکار است؛ و هر آنچه که موجب آشکار شدن حق از باطل گردد و بوسیله آن بتوان به آسانی و بدون مشقت به حق آگاهی پیدا کرد، نامیده میشود.[۱۳] این بیّنه منحصر به براهین مشهور کلامی و فلسفی نیست، مشاهده یک کرامت و اعجاز از اولیاء الهی[۱۴] یا دریافت فطری[۱۵] یا مشاهده حادثه غلبه غیرعادی[۱۶] سپاه اسلام بر سپاه دشمن[۱۷] و یا حتی مشاهده تحقق وعده‌ای از وعده‌های الهی[۱۸] نیز مصادیق بیّنه هستند. بر این اساس اصلِ تحقق انقلاب اسلامی یا پیروزی در هشت‌سال ، خود مصادیق و مظاهری از هستند. * ۳. دلالتِ سبک زندگی بر نوع رفتارها عبارت سبک زندگی را باید أخصّ از زندگی دید. با دقت در معنای واژه‌ی «سَبک»، می‌توان مراد از سبکِ زندگی را دقیق‌تر یافت. سَبک مترادف واژه‌ی «سیره» بر وزن «فِعلَه» در زبان عرب است. در این وزن، واژه نه بر نفْس عمل که بر نوعِ عمل دلالت دارد و اهل لغت آن را همان طریقه، هیئت، رفتار و روش و حالتی دانسته‌اند که انسان و غیر انسان بر آن حالت باشند.[۱۹] نیز «سیره» را نوع و سبک رفتار دانسته است.[۲۰] حضرت آیت‌الله آنجایی که سخن از سبک زندگی به میان آورده‌اند، هم‌ردیف آن عبارات «» و «» را نیز به کار برده‌اند[۲۱] که میتواند حکایت از دلالتِ سبکِ زندگی بر رفتارهایی داشته باشد که به عادتِ یک فرد یا جامعه تبدیل شده‌اند و از آنجا که در توضیح سبک زندگی، از عبارت «چگونگیِ مشیِ زندگی»[۲۲] استفاده نموده‌اند، استفاده میشود که اساساً سبک زندگی، نه بر نَفس عمل و رفتار، بلکه بر کیفیت، شیوه و چگونگی رفتارها دلالت دارد. بر این اساس در سبک زندگی، چگونگی آن دسته از رفتارهای فردی و اجتماعی مورد نظر است که برای انسان به یک عادت یا حالتِ پایا تبدیل شده باشند و از نوعی تداوم برخوردار باشند. ✅ کانال 👇 🇮🇷 @gam_dovvom 🇮🇷
✅ اینفوگرافی بیانیه #گام_دوم_انقلاب ✅ کانال #گام_دوم_انقلاب👇 🇮🇷 @gam_dovvom 🇮🇷
#گام_دوم_انقلاب 🔹مسابقه کتابخوانی «#گام_دوم_انقلاب» ⏱مهلت پاسخ 98/1/31 🔸شرکت از طریق سایت میقات الرضا www.mighatalreza.ir ✅ کانال #گام_دوم_انقلاب👇 🇮🇷 @gam_dovvom 🇮🇷
📌 پرونده (بخش سوم) * ۴. اثرِ قطعیِ سبک زندگی بر تلقیّات و تعلّقات یکی از اصول تربیتی در نظام فکری آیت‌الله ، اصل تأثیرِ متقابلِ رفتارها، باورها و گرایش‌ها است. بر این اساس، تعلّقات و تلقیّات انسان از رفتارهای خوب و بد او اثر می‌پذیرد. کار اگر بد باشد، «...روی دل ما اثر می‌گذارد، روی اخلاق ما اثر می‌گذارد، گاهی روی برداشت‌ها و تلقی‌های ما اثر می‌گذارد. دلبستگی که پیدا می‌کنیم، این دلبستگی روی ذهنیات ما اثر می‌گذارد» (رهبر انقاب: ۳ تیرماه ۱۳۸۸). در باب عملِ خوب هم همین اصل وجود دارد. چنانکه ایمان «انسان را مى‌کشاند و به عمل صالح دلالت مى‌کند...عمل صالح هم انسان را به ایمان دلالت مى‌کند. یعنى یک تأثیر و تأثر متقابل‌ وجود دارد»[۲۳]. این اصل ما را به یک راهبرد مهم میرساند و آن اینکه اصلاح و تغییر تمایلات و اندیشه‌ها میتواند بواسطه‌ی همین رفتارهای ظاهری صورت بگیرد؛ پس باید مراقب عملِ جامعه و سبک زندگی جامعه بود. تأثیرِ عمل بر باور، قطعی و اجتناب‌ناپذیر است: «عمل بد، به تغییر باورها منتهی میشود»[۲۴]. البته در منظومه‌ی فکری معظم‌له، آنچه میتواند «ماده‌ی خام» وجود انسان را به «شکلهای برتر» تبدیل بکند، استمرارِ عمل است[۲۵] و همین استمرار عمل است که می‌تواند ادراک و آگاهی را به ایمان که همان باورِ قلبی است تبدیل کند.[۲۶] در منطق قرآن نیز عملِ بد می‌تواند باور را ایجاد، متأثر و حتی متحول نماید: «ثُمَّ کانَ عاقِبَةَ الَّذِینَ أَساؤُا السُّواى‌ أَنْ کَذَّبُوا بِآیاتِ اللَّهِ وَ کانُوا بِها یَسْتَهْزِؤُنَ»[۲۷] همین اصل در سبکِ زندگی نیز جاری است. در سبک زندگیِ دینی، با توأم است: «مَنْ کانَ یُرِیدُ الْعِزَّةَ فَلِلَّهِ الْعِزَّةُ جَمِیعاً إِلَیْهِ یَصْعَدُ الْکَلِمُ الطَّیِّبُ وَ الْعَمَلُ الصَّالِحُ یَرْفَعُهُ...»[۲۸] در این آیه، منظور از کلام طیّب همان عقاید حقّ است. علامه با عنایت به عبارت «الْعَمَلُ الصَّالِحُ یَرْفَعُهُ»، مرجع ضمیر در «یرفعهُ» را عقاید حقّ می‌داند و معتقد است به میزانی که عمل مکرر شود، اعتقاد راسخ‌تر، روشن‌تر و در تاثیرش قوى‌تر مى‌گردد.[۲۹] بر این اساس، سبکِ زندگی به عنوان راهبردی برای تغییر نگرش‌ها و باورها مطرح است. 🔹 ادامه دارد... ✅ کانال 👇 🇮🇷 @gam_dovvom 🇮🇷