eitaa logo
نقطه زن تحلیل های حجت الاسلام دکتر راسخی
2.3هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
2.6هزار ویدیو
339 فایل
👈 موشک های تحلیلی باید نقطه زن باشد. تحلیل های کوتاه و نقطه زن. وقت تان را نخواهیم گرفت. ✅ دکترای علوم سیاسی ، تحلیلگر مسائل منطقه و بین الملل، نویسنده و پژوهشگر کارشناس رادیو معارف 📱آیدی ارتباطی و ارسال نظرات شما @tablighat1357
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5796242212027106692.mp3
1.55M
🔹کلید اساسی همه قفل‌ها ➕مهم‌ترین نکته بیانیه #گام_دوم_انقلاب 🔈 #کلیپ_صوتی 🔹 منبع 👈 کانال استاد پناهیان ✅ کانال #گام_دوم_انقلاب👇 🇮🇷 @gam_dovvom 🇮🇷
📌پرونده « » (بخش اول) ✅سبک زندگی صحیح؛ عامل مهم تداوم انقلاب 🔸رهبر انقلاب اسلامی در بیانیه‌ی « » با مرور تجربه‌ی ۴۰ ساله‌ی انقلاب اسلامی اعلام کردند: انقلاب «وارد دوّمین مرحله‌ی خودسازی و جامعه‌پردازی و تمدّن‌سازی شده ‌است». که باید در چارچوب «نظریه‌ی نظام انقلابی» و با «تلاش و مجاهدت جوانان ایران اسلامی» به‌سوی تحقق آرمانِ «ایجاد تمدّن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنافداه)» برداشته شود. 🔹 به همین مناسبت پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR طی سلسله یادداشت‌ها و گفتگوهایی در قالب پرونده‌ی «» به بررسی و تبیین ابعاد مختلف این بیانیه‌ می‌پردازد. در ادامه‌ی سلسله مطالب این پرونده، آقای کارشناس ارشد علوم قرآن و حدیث در یادداشتی به بررسی بند هفتم توصیه‌های رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب با موضوع سبک زندگی اسلامی ایرانی پرداخته است. * طرحِ «» به عنوان توصیه‌ی هفتم حضرت آیت‌الله در بیانیه‌ی انقلاب، تفاوتِ محسوسی با سایر توصیه‌ها داشت؛ آن اینکه شرحی مفصلی مانند بندهای قبل ارائه نشد و تنها به خطر و زیان‌های ناشی از ترویج سبکِ زندگیِ غربی و لزوم مقابله‌ی جهادی، همه‌جانبه و هوشمندانه با آن پرداختند. ایشان تشریح این توصیه را به دلیل اینکه «سخن لازم در این باره بسیار است»، به فرصت دیگری موکول کرده‌اند. از این رو، بنظر می‌رسد بحث و درباره این ، باید پیدا کند و شروع بحث‌های مفید در این باره، بهتر است با بررسی مباحث مربوط به سبک زندگی اسلامی ایرانی در اندیشه و بیانات رهبر انقلاب اسلامی باشد. مطلب زیر به این مروری بر این مسأله خواهد پرداخت. * ۱. سبک زندگی صحیح؛ عاملِ تداومِ انقلاب قبل از انقلاب اسلامی، تمرکز اصلیِ آیت‌الله خامنه‌ای بر «تجدید انقلاب اسلامی» صلی‌الله‌علیه‌وآله و تلاش علمی و عملی برای برانگیختنِ آگاهانه‌ی مردم در جهت تحقق همین اصل بوده است.[۱] با وقوع انقلاب اسلامی ایران، طرح اساسی ایشان با توجه به عبرت‌های تاریخ اسلام و وقایعِ رخداده برای انقلاب اسلامی پیامبراسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله و ائمه هدی علیهم‌السلام، بر «تداوم انقلاب» به عنوان مهمترین مسئولیتِ پس از انقلاب تمرکز یافت. انقلاب اسلامی در ساحتِ ایجاد خود، همچنانکه از اسلام منشأ یافته است، در عین حال متّکی به مردم بوده و از آنجا که عاملِ بقای آن همان عاملِ ایجاد کننده‌ی آن خواهد بود،[۲] لذا برخورداریِ مردم از سبکِ زندگیِ دینی و رواج ارزش‌های اخلاقیِ اسلام در جامعه به نحوی که ارزش‌هایِ اصلیِ جامعه محسوب شود، یکی از ارکانِ تداومِ انقلاب اسلامی است.[۳] در این میان، سبکِ زندگی در ارتباط با جوانان از اهمیّت مضاعفی برخوردار است. چه آنکه «پیشرانِ حرکتِ انقلاب، هستند».[۴] همّت گماشتن آیت‌الله خامنه‌ای قبل و حتی بعد از انقلاب اسلامی به تربیتِ نسل‌های نوجوان و جوان با تکیه بر ، نشان میدهد ایشان از همان روزهای آغازین انقلاب اسلامی، به آینده‌ی انقلاب و تداومِ آن می‌اندیشیدند. 🔹 ادامه دارد... ✅ کانال 👇 🇮🇷 @gam_dovvom 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #کلیپ تصویری 🔹 برگزیده بیانیه #گام_دوم_انقلاب ✅ #قسمت_دهم: توصیه سوم، اقتصاد ✅ نسخه موبایلی 🔹 منبع 👈 کانال طلبگی تا اجتهاد ✅ کانال #گام_دوم_انقلاب👇 🇮🇷 @gam_dovvom 🇮🇷
👥 سلام علیکم خدا قوت از پیگیری شما بزرگواران و دوستان دیگر؛ پیشنهاد می شود در رسانه ملی یا شبکه افق این بیانیه تبیین شود تا بازخورد بیشتری داشته باشد . یا در قالبهای دیگری مثل پویانمایی و غیره تولید محتوا شود. 📨 ارسالی از: آقای عباسی از شیراز ✅ کانال 👇 🇮🇷 @gam_dovvom 🇮🇷
📌 پرونده (بخش دوم) * ۲. بیّنه؛ حجّتِ ورود به وادی دینداری در اندیشه رهبر انقلاب، ورود به وادیِ دینداری از طریق «» امکان‌پذیر و کفایت‌کننده است بلکه این نوع معرفت از «» کاراتر و برانگیزاننده‌تر به عمل هم هست.[۵] به همین دلیل «وقتی که ابوذر مسلمان شد، پیامبر اسلام نرفته بود برهان نظم و برهان خلف و برهان علّت اُولی را برای او بیان کند و بگوید به این دلیل خدایی هست و خدا یکی است و این بتها خدا نیستند. نخیر؛ با آن بیان پُرجاذبه خودش، ایمانی را در دل ابوذر انداخته بود. میدانید، آن بیانی که بر اثر نورانیّتِ ایمان در دل انسان به وجود می‌آید چقدر ارزشمند است.»[۶] تحقق چنین معرفت ایمانی که ظرف آن دل انسان است[۷]، میتواند از راه‌های مختلفی صورت بگیرد؛ یعنی «چه آن را پدر و مادر به انسان بدهند، چه یک بزرگتر دیگر، چه یک حادثه که گاهی آن ایمان ناب را به انسان می بخشد»،[۸] در هر صورت، «آن [معرفت ایمانی] برای انسان، خیلی بیشتر به کار می‌آید، تا آن استدلالها.»[۹] البته اهمیت و کارکرد معرفت استدلالی نفی نمیشود. معرفت استدلالی به‌لحاظ استحکام ایمان و مقابله با شبهات و وسوسه‌ها و خاصیت تردیدزدایی‌اش هم لازم است.[۱۰] دقت در قرآن کریم، همین معنا را تأیید میکند؛ در فرهنگ قرآن به موجب آیات متعدد از جمله آیه «إِذْ أَنْتُمْ بِالْعُدْوَةِ الدُّنْیا وَ هُمْ بِالْعُدْوَةِ الْقُصْوى‌ وَ الرَّکْبُ أَسْفَلَ مِنْکُمْ وَ لَوْ تَواعَدْتُمْ لاخْتَلَفْتُمْ فِی الْمِیعادِ وَ لکِنْ لِیَقْضِیَ اللَّهُ أَمْراً کانَ مَفْعُولاً لِیَهْلِکَ مَنْ هَلَکَ عَنْ بَیِّنَةٍ وَ یَحْیى‌ مَنْ حَیَّ عَنْ بَیِّنَةٍ وَ إِنَّ اللَّهَ لَسَمِیعٌ عَلِیمٌ»[۱۱] اگر منظور از هلاکت و حیات یافتن را همان گراییدن به کفر و پذیرش ایمان بدانیم[۱۲]، آنچه در پذیرش دین و ورود به وادی دینداری معیار و حجت است، «بَیِّنه» است. بیّنه به معنای دلالت و راهنمایی آشکار است؛ و هر آنچه که موجب آشکار شدن حق از باطل گردد و بوسیله آن بتوان به آسانی و بدون مشقت به حق آگاهی پیدا کرد، نامیده میشود.[۱۳] این بیّنه منحصر به براهین مشهور کلامی و فلسفی نیست، مشاهده یک کرامت و اعجاز از اولیاء الهی[۱۴] یا دریافت فطری[۱۵] یا مشاهده حادثه غلبه غیرعادی[۱۶] سپاه اسلام بر سپاه دشمن[۱۷] و یا حتی مشاهده تحقق وعده‌ای از وعده‌های الهی[۱۸] نیز مصادیق بیّنه هستند. بر این اساس اصلِ تحقق انقلاب اسلامی یا پیروزی در هشت‌سال ، خود مصادیق و مظاهری از هستند. * ۳. دلالتِ سبک زندگی بر نوع رفتارها عبارت سبک زندگی را باید أخصّ از زندگی دید. با دقت در معنای واژه‌ی «سَبک»، می‌توان مراد از سبکِ زندگی را دقیق‌تر یافت. سَبک مترادف واژه‌ی «سیره» بر وزن «فِعلَه» در زبان عرب است. در این وزن، واژه نه بر نفْس عمل که بر نوعِ عمل دلالت دارد و اهل لغت آن را همان طریقه، هیئت، رفتار و روش و حالتی دانسته‌اند که انسان و غیر انسان بر آن حالت باشند.[۱۹] نیز «سیره» را نوع و سبک رفتار دانسته است.[۲۰] حضرت آیت‌الله آنجایی که سخن از سبک زندگی به میان آورده‌اند، هم‌ردیف آن عبارات «» و «» را نیز به کار برده‌اند[۲۱] که میتواند حکایت از دلالتِ سبکِ زندگی بر رفتارهایی داشته باشد که به عادتِ یک فرد یا جامعه تبدیل شده‌اند و از آنجا که در توضیح سبک زندگی، از عبارت «چگونگیِ مشیِ زندگی»[۲۲] استفاده نموده‌اند، استفاده میشود که اساساً سبک زندگی، نه بر نَفس عمل و رفتار، بلکه بر کیفیت، شیوه و چگونگی رفتارها دلالت دارد. بر این اساس در سبک زندگی، چگونگی آن دسته از رفتارهای فردی و اجتماعی مورد نظر است که برای انسان به یک عادت یا حالتِ پایا تبدیل شده باشند و از نوعی تداوم برخوردار باشند. ✅ کانال 👇 🇮🇷 @gam_dovvom 🇮🇷
✅ اینفوگرافی بیانیه #گام_دوم_انقلاب ✅ کانال #گام_دوم_انقلاب👇 🇮🇷 @gam_dovvom 🇮🇷
#گام_دوم_انقلاب 🔹مسابقه کتابخوانی «#گام_دوم_انقلاب» ⏱مهلت پاسخ 98/1/31 🔸شرکت از طریق سایت میقات الرضا www.mighatalreza.ir ✅ کانال #گام_دوم_انقلاب👇 🇮🇷 @gam_dovvom 🇮🇷
📌 پرونده (بخش سوم) * ۴. اثرِ قطعیِ سبک زندگی بر تلقیّات و تعلّقات یکی از اصول تربیتی در نظام فکری آیت‌الله ، اصل تأثیرِ متقابلِ رفتارها، باورها و گرایش‌ها است. بر این اساس، تعلّقات و تلقیّات انسان از رفتارهای خوب و بد او اثر می‌پذیرد. کار اگر بد باشد، «...روی دل ما اثر می‌گذارد، روی اخلاق ما اثر می‌گذارد، گاهی روی برداشت‌ها و تلقی‌های ما اثر می‌گذارد. دلبستگی که پیدا می‌کنیم، این دلبستگی روی ذهنیات ما اثر می‌گذارد» (رهبر انقاب: ۳ تیرماه ۱۳۸۸). در باب عملِ خوب هم همین اصل وجود دارد. چنانکه ایمان «انسان را مى‌کشاند و به عمل صالح دلالت مى‌کند...عمل صالح هم انسان را به ایمان دلالت مى‌کند. یعنى یک تأثیر و تأثر متقابل‌ وجود دارد»[۲۳]. این اصل ما را به یک راهبرد مهم میرساند و آن اینکه اصلاح و تغییر تمایلات و اندیشه‌ها میتواند بواسطه‌ی همین رفتارهای ظاهری صورت بگیرد؛ پس باید مراقب عملِ جامعه و سبک زندگی جامعه بود. تأثیرِ عمل بر باور، قطعی و اجتناب‌ناپذیر است: «عمل بد، به تغییر باورها منتهی میشود»[۲۴]. البته در منظومه‌ی فکری معظم‌له، آنچه میتواند «ماده‌ی خام» وجود انسان را به «شکلهای برتر» تبدیل بکند، استمرارِ عمل است[۲۵] و همین استمرار عمل است که می‌تواند ادراک و آگاهی را به ایمان که همان باورِ قلبی است تبدیل کند.[۲۶] در منطق قرآن نیز عملِ بد می‌تواند باور را ایجاد، متأثر و حتی متحول نماید: «ثُمَّ کانَ عاقِبَةَ الَّذِینَ أَساؤُا السُّواى‌ أَنْ کَذَّبُوا بِآیاتِ اللَّهِ وَ کانُوا بِها یَسْتَهْزِؤُنَ»[۲۷] همین اصل در سبکِ زندگی نیز جاری است. در سبک زندگیِ دینی، با توأم است: «مَنْ کانَ یُرِیدُ الْعِزَّةَ فَلِلَّهِ الْعِزَّةُ جَمِیعاً إِلَیْهِ یَصْعَدُ الْکَلِمُ الطَّیِّبُ وَ الْعَمَلُ الصَّالِحُ یَرْفَعُهُ...»[۲۸] در این آیه، منظور از کلام طیّب همان عقاید حقّ است. علامه با عنایت به عبارت «الْعَمَلُ الصَّالِحُ یَرْفَعُهُ»، مرجع ضمیر در «یرفعهُ» را عقاید حقّ می‌داند و معتقد است به میزانی که عمل مکرر شود، اعتقاد راسخ‌تر، روشن‌تر و در تاثیرش قوى‌تر مى‌گردد.[۲۹] بر این اساس، سبکِ زندگی به عنوان راهبردی برای تغییر نگرش‌ها و باورها مطرح است. 🔹 ادامه دارد... ✅ کانال 👇 🇮🇷 @gam_dovvom 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #کلیپ تصویری 🔹 برگزیده بیانیه #گام_دوم_انقلاب ✅ #قسمت_یازدهم: توصیه چهارم، عدالت و مبارزه با فساد ✅ نسخه موبایلی 🔹 منبع کانال طلبگی تا اجتهاد ✅ کانال #گام_دوم_انقلاب👇 🇮🇷 @gam_dovvom 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سه استاد 2.mp3
33.14M
✅ دشمن شناسی در #گام_دوم_انقلاب با محوریت جنگ رسانه ای اقتصادی 🎙 باسخنرانی 1⃣ استاد #فرج_نژاد پژوهشگر اقتصاد مقاومتی و جنگ اقتصادی، عضو گروه علمی ارتباطات جامعه المصطفی العالمیه 2⃣ استاد #موسوی پژوهشگر اقتصاد سیاسی و فعال و محقق جنگ سایبری - رسانه‌ای – اقتصادی 3⃣ استاد #رفیعی پژوهشگر اقتصاد سیاسی و جنگ اقتصادی، مستندساز اقتصادی و مدیر موسسه فرهنگی - رسانه‌ای ثائر ✅ کانال #گام_دوم_انقلاب👇 🇮🇷 @gam_dovvom 🇮🇷
🔅مقام معظم رهبری (مدظله العالی): وارد ماه شعبان شديم؛ فصل مناجات با خدای متعال 🌙 حلول #ماه_شعبان_المعظم گرامی باد. ✅ کانال #گام_دوم_انقلاب👇 🇮🇷 @gam_dovvom 🇮🇷
(قسمت اول) 🔹موج دوم بیداری (یادداشت روز کیهان) 🔸 🔹اگرچه در گام اول، انقلاب اسلامی ایران، حذف رژیم منحط شاهنشاهی در دستور کار قرار داشت اما از همان آغاز، نفی نظام سلطه حاکم بر جهان را نیز دنبال می‌کرد و بشریت را به لزوم درانداختن «طرحی نو» در سطح جهان فرامی‌خواند و این فراخوان در طول دوران پس از انقلاب اسلامی استمرار یافته است. خطاب‌های حضرت (ره) به مستضعفین جهان برای قیام فردی و اجتماعی در برابر قلدران و برای تغییر وضع موجود را همه به یاد داریم و امروز در یک ارزیابی از چهل سال استقامت و دعوت ملت ایران شاهد تغییرات مهمی به نفع محرومان و علیه زورمندان در عالم هستیم. اینکه آمریکایی‌ها که پیش از پایان قرن بیستم با تبختر خود را مالک بی‌رقیب قرن بیست و یکم جهان اعلام می‌کردند، در عین حال نزدیک به 30 سال پس از آن می‌گویند، اعاده قدرت آمریکا بر جهان را باید از محیط پیرامونی خود آغاز کنیم و بر این اساس در مواجهه یا مکزیک و روند اسپانیست شدن آمریکا به طرح دیوارهای بتنی بین آمریکا و این کشور رسیده‌اند و در کشور ونزوئلا به رسواترین شکل نمایش کودتا را راه انداخته‌اند و خودشان هم درباره به نتیجه رسیدن این طرح‌های انفعالی علیه مکزیک و ونزوئلا تردید جدی دارند، نشان می‌دهد که ندای انقلاب اسلامی در جهان تا محیط پیرامونی آمریکا رسوخ کرده است و آمریکایی‌ که در زمانی که جرج واکر بوش می‌خواست کاخ سفید را به بیل کلینتون تحویل بدهد، از یک قرن آمریکایی پیش رو خبر ‌داد، تا چه حد با مشکل مواجه شده است. بله 27 سال از آن روز گذشته است و در این 27 سال هر سال آمریکا با مشکل بیشتری مواجه و در حل آن ناتوان‌تر شده است. با این وصف کاملاً واضح است که ندای انقلاب اسلامی و آرمان آن برای تغییر قواعد حاکم بر جهان و به تعبیر دقیق‌تر برای تغییر دستور کاری که جنگ افروزان جنگ‌های خانمان‌ برانداز اول و دوم جهانی نوشته‌اند، کاملاً درست و شدنی بوده است. در آن زمان و حتی در همین روزها هم کم نیستند کسانی که با سخن گفتن از جایگاه (Position) یک استاد دانشگاه و یا یک فعال سیاسی، ادبیات انقلابی را رویایی دست‌نیافتنی معرفی می‌کنند و آن را دور از دسترس، و در نقطه مقابل منافع ملی می‌خوانند و در واقع از یک سو چشم خود را بر این واقعیت که امنیت و مصالح ملت‌ها از سوی قدرت‌های کنونی جهان ـ که در شورای امنیت سازمان ملل تمثل و تجسم دارند ـ به‌طور جدی به خطر افتاده است، می‌بندند آنان از کنار این موضوع که جنگ ویرانگر یمن که روزانه به قتل و جرح ده‌ها انسان بی‌‌گناه و فقیر منجر شده، با قطعنامه شورای امنیت تجویز شده است، عبور می‌کنند و از سوی دیگر این واقعیت را که ملت‌ها توانسته‌اند آمریکا و به طور کلی قدرت‌های متجاوز را وادار به عقب‌نشینی در حساس‌ترین موضوعات کنند، نادیده می‌گیرند! 🔹این عده متأسفانه نسخه قابل‌توجهی هم ارائه نمی‌دهند، یعنی فقط می‌گویند نمی‌توانیم با آمریکا و... درافتیم و انقلاب اسلامی چنین مسئولیتی را بر دوش ما نگذاشته است اما نمی‌گویند وقتی ما از در مصالحه با اروپا و آمریکا وارد شدیم و یک توافق مشترک را با همه تلخی و یکجانبه‌گرا بودنش امضا کردیم طرف آمریکایی و اروپایی با همه منافعی که از آنان بهره‌مند شد، به آن تمکین نکرد و از پذیرفتن سهم خود طفره رفت، با این قدرت‌ها چه می‌توانیم بکنیم راه میانه آنان برای «نه مقاومت نه مذاکره» چیست؟ البته تجربه ما با اروپا در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی و تجربه ما با آمریکا در حوزه‌های نظامی و امنیتی راه درست را به ما نشان می‌دهند. ما در حوزه امنیتی و نظامی از در مقاومت وارد شدیم و توانستیم تهدیدات آنان را در این حوزه بی‌اثر کنیم. تا جایی که امروز ملت ایران هیچ تردیدی در توانایی‌ خود در حوزه‌های نظامی و امنیتی ندارد و از این منظر در منطقه هم الگو است و در عمل هم توانسته‌ بسیاری از گره‌های کور امنیتی ـ نظامی کشورهای منطقه را باز کند. اما در حوزه اقتصادی تجربه‌ای شکست‌خورده دارد و باید بگوییم در این تجربه پیروز میدان طرف مقابل ایران بوده به شکلی که هم‌اینک این چالش به درون مرزهای ایران آمده و آثار آن حتی در خانه‌های ایرانی هم نمودار شده است! این تجربیات که ارزان به‌دست نیامده‌اند را باید پاس بداریم حتی باید از تجربه شکست‌خورده یک موفقیت بسازیم. موفقیت این است که پرونده این نوع نگاه به دشمنانمان را ببندیم و عدم اعتماد به غرب را در سطح ملی به یک فرهنگ تبدیل کنیم. ادامه دارد.. 📩 ارسالی از: مخاطبان کانال آقای حسان ✅ کانال 👇 🇮🇷 @gam_dovvom 🇮🇷
b1431a50025704afeade945beba41008f2c40a42.mp3
6.41M
🔈 #کلیپ_صوتی 🔹 بخش‌هایی از بیانیه #گام_دوم_انقلاب 🔸 تولید صدای خراسان رضوی 📌 ششمین برکت انقلاب اسلامی 🔹 منبع 👈 صدای خراسان ✅ کانال #گام_دوم_انقلاب👇 🇮🇷 @gameovvom🇮🇷
💠 #اطلاع_رسانی برنامه سخنرانی استاد #حسن_عباسی ▫️ #دانشگاه_قم 🔹 موضوع: #گام_دوم_انقلاب اسلامی؛ آغاز عصر جدید 📅 دوشنبه - ۱۹ فروردین ۹۸ - ساعت ۰۹:۳۰ صبح 🔹 منبع 👈 کانال رسمی استاد حسن عباسی ✅ کانال #گام_دوم_انقلاب👇 🇮🇷 @gam_dovvom 🇮🇷
نقطه زن تحلیل های حجت الاسلام دکتر راسخی
✅ #گام_دوم_انقلاب (قسمت اول) 🔹موج دوم بیداری (یادداشت روز کیهان) 🔸 #سعد_الله_زارعی 🔹اگرچه در گام
(قسمت دوم) 🔹 موج دوم بیداری رهبر معظم انقلاب در بند6 پیام (24/11/1397) که به «گام دوم انقلاب» مشهور شد، فرمودند: منطقه و جهان با روح جدیدی از «تحرک نهضت بیداری اسلامی» مواجه است و این موج جدید محصول دو چیز است؛ یکی موفقیت شگفت‌انگیز مقاومت در برابر قدرت‌های غرب و نیروهای به‌ظاهر مسلمان وابسته به آنان و دیگری «زمین‌گیر شدن» آمریکا و «همکاران خائن آنان در منطقه». آنچه در فاصله سال‌های 1390 تاکنون در منطقه روی داده است، پیروزی جبهه مقاومت ـ با وجود کمی عده وعده‌ آن ـ در برابر کل جهان سلطه بوده است. مگر غیر از این است که آمریکا، اروپا، سازمان ملل، عربستان، ترکیه، قطر، رژیم صهیونیستی، امارات و نیروهای شرور تکفیری در کل عالم برای برهم زدن نقشه راه جبهه مقاومت و متوقف کردن آن هم قسم شدند و مگر نه این است که علیرغم آن همه شرارت در نهایت ناگزیر شدند دست‌های خود را بالا ببرند؟ وقتی در کنگره آمریکا تصویب می‌شود که نیروهای نظامی آمریکا باید ظرف6ماه خاک سوریه را ترک کنند و حال آنکه پیش از این اساساً حرفشان اخراج نیروهای ایرانی و حزب‌الله از سوریه بود، جای بحث درباره شکست قطعی آمریکا در معارضه منطقه‌ای و شکست عربستان و.... باقی نمی‌گذارد. الان مردم متعهد عربستان و... از خود می‌پرسند که اولاً وقتی تردیدی در خائن بودن سران سعودی باقی نمانده و ثانیاً تردیدی در شکست‌پذیری آنان در صورت مواجه شدن با مقاومت خالصانه وجود ندارد، چرا نباید به میدان آمد و برای همیشه شر سران خائن سعودی را از سر شبه‌جزیره کوتاه کرد؟ و این حکایت مقابله مردم یا هر پایگاه آمریکایی در منطقه نیز هست. اینکه در ارتش آمریکا جمع‌بندی می‌شود که چه ضرورتی به حفظ این همه نیروی نظامی آمریکا در خلیج فارس، اقیانوس هند، دریای سرخ و... است در واقع نشان می‌دهد آمریکا برای خروج از این مناطق به جمع‌بندی رسیده است. این موضوع بدون تردید مقدمه راه افتادن موج جدیدی از نهضت بیداری اسلامی در منطقه ماست. نهضتی که این بار دو تجربه را با خود به همراه دارد، یک تجربه این است که ـ براساس مدل شکست‌خورده جنبش بیداری اسلامی در مصر، تونس، لیبی و.... ـ برای بقاء نمی‌توان به دولت‌های آمریکا، عربستان و... دل بست، آنان خود عامل اصلی شکست خواهند بود. دولت اخوانی مصر در دوره کوتاهی که در قدرت بود، گمان می‌کرد اگر از مخالفت علنی با آمریکا، اسرائیل، عربستان و... دست بردارد، می‌تواند دوره تثبیت را با موفقیت طی کرده و حتی با فریب آنان از امکاناتشان بهره‌مند گردد این تجربه شکست خورد در مقابل آن تجربه انصارالله یمن که مخالفت خود با این جرثومه‌های فساد را علنی بیان کرد و باقی‌ ماند و توانست امنیت عربستان را هم مخدوش گرداند، پیروز شده است. یک سؤال باقی می‌ماند، چه مردانی می‌توانند صحنه آینده جنبش‌های بیداری اسلامی را مدیریت کنند؟ کدام افراد، کدام دولت‌ها؟ با چه خصوصیاتی؟ پاسخ به این سؤالات چندان دشوار نیست. گفته‌اند گذشته چراغ راه آینده است. از بررسی نتایج عملکرد آنان که در دو امتحان شرکت کرده‌اند می‌توان مردان این میدان را پیدا کرد. هیچ کس تردید ندارد تلألؤ قدرت جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت درجایی است که نیروهایی با توکل به خدا و با روحیه و اقدامات جهادی پا به میدان گذاشته و در هر قطعه از منطقه جمعیتی از جنس خود به کمک فراخوانده‌اند و در دوره‌ای کوتاه به پیروزی بزرگ رسیده‌اند. امروز محوریت ایران در تحولات عراق، افغانستان، سوریه، لبنان، فلسطین و یمن و به اقتدار رساندن ملت‌های آن محصول مدلی است که می‌توانیم از آن به «مدل محبت و جهاد» یاد نماییم. این در حالی است که ما سال‌ها بلکه قرن‌هاست که با اروپا رابطه داریم و بزرگ‌ترین سفارت‌خانه‌های اروپایی را در ایران داریم، اما نتوانسته‌ایم حتی در آنجایی که آنان در مقابل تعهدات عظیم ما به چیزی متعهد شده‌اند، کار خود را پیش ببریم. امروزه به یک «اینستکس» رضایت داده‌ایم و خودمان هم می‌گوییم این ارزش کمی دارد، اما همین هم به جایی نرسیده تا جایی که معاون سیاسی وزیر امور خارجه ما می‌گوید هنوز اینستکس عملیاتی نشده است دو سال رفت و آمد به اروپا و آن همه هزینه چه شده است؟ صحبت سر روش است نه اینکه ما بخواهیم کسانی را سرزنش کنیم. اصلاً بحث هم این نیست که دیپلماسی با اروپا را متوقف کنیم نه صحبت سر این است که «دل»مان را با کجا گره بزنیم؟ صحبت سر این نیست که در انتخابات به زید رأی دهیم یا به عمرو صحبت سر این است که زید و عمرو ما باید چه جنسی داشته باشند تا بتوانیم منافع ملی خود را تأمین نماییم. ما در «گام دوم» باید حتماً از تجربه گام اول بهره‌مند شویم ما در گام اول پیروزی‌ها و شکست‌هایی داشته‌ایم. حتماً باید روش‌هایی که به شکست انجامیده‌اند را کنار بگذاریم و بر روش‌هایی که به پیروزی‌های بزرگ انجامیده‌اند، متمرکز شویم. ✅ 👇 🇮🇷 @gam_dovvom🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #کلیپ_تصویری 🔹 برگزیده بیانیه #گام_دوم_انقلاب ✅ #قسمت_دوازدهم: توصیه پنجم، آزادی و استقلال ✅ نسخه موبایلی 🔹 منبع 👈 کانال طلبگی تا اجتهاد ✅ کانال #گام_دوم_انقلاب👇 🇮🇷 @gam_dovvom 🇮🇷
نقطه زن تحلیل های حجت الاسلام دکتر راسخی
📌 پرونده #گام_دوم_انقلاب (بخش سوم) * ۴. اثرِ قطعیِ سبک زندگی بر تلقیّات و تعلّقات یکی از اصول تربیت
📌 پرونده (بخش چهارم) * ۵. راهبردِ مروّجان سبک زندگی غربی خطرِ ترویجِ سبکِ زندگیِ غربی در توصیه‌ی هفتم از بیانیه‌ی گوشزد شد. آیت‌الله قبلاً تصریح کرده بودند که عده‌ای در داخلِ کشور درصدد ترویج اخلاق و سبک زندگی غربی با هدفِ به انحراف کشاندنِ انقلاب اسلامی هستند.[۳۰] مروّجان سبک زندگیِ غربی تحت عناوینی چون «تحولِ شخصیّت ایرانی»، به هدفِ خود تصریح کرده‌اند. آنها با هدفِ پیوستن به جهانی‌شدن به عنوان یک فرایندِ غربی ـ آمریکایی، درصدد اصلاحِ حاکمیت ایران و تغییر مسیرِ انقلاب هستند. معتقدند راهِ اصلاحِ حاکمیت از تغییر باورها و تغییر باورها از طریقِ تغییر سبکِ زندگی و مطابقتِ نظمِ رفتاریِ مردم با نظمِ غربی میگذرد. در این صورت خواستِ مردم با خواستِ انقلاب متفاوت میشود و در نتیجه انقلاب اسلامی تابع خواستِ جامعه تغییر مسیر خواهد داد. واقعیت این است که دشمن فهمیده که راهِ اثرگذاری بر باورهای مردم، تغییر نظمِ رفتاریِ ظاهری و به اصطلاح تغییر سبکِ زندگی است. تدوین أسناد بین‌المللی همچون سندِ آموزش ۲۰۳۰ و تولیدات و تبلیغاتِ بیشمار رسانه‌ای را میتوان در همین چهارچوب تحلیل کرد. ادامه دارد.. ✅ کانال 👇 🇮🇷 @gam_dovvom 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #کلیپ_تصویری 🔴بسیار مهم؛ 🔻رسانه‌های ضد انقلاب امروز یک کیلیپ منتشر کردند که... خودتون ببینید اصل ماجرا چی‌بوده! 👌باید در #گام_دوم_انقلاب نقشه های دشمن را نقش بر آب کرد؛ وقتی خائنین داخلی و دشمنان خارجی فیلم ۲ سال پیش را به عنوان فیلم جدید جار میزنند تا به هر شکل ممکن #روحیه_‌ی_جهادی مردم را تخریب و هم افزایی همگانی را از بین ببرند. 🔹 منبع 👈 بیداری ملت ✅ کانال #گام_دوم_انقلاب👇 🇮🇷 @gam_dovvom 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 # کلیپ_تصویری 👌در #گام_دوم جوانان سهم ویژه ای در رشد و ارتقاء کشور دارند. 🔹فیلم دیدنی از تلاش فوق‌العاده جوانان در ساخت سیل‌بند در عرض ۳ ساعت fna.ir/d90amz 🔹 منبع 👈 خبر گزاری فارس ✅ کانال #گام_دوم_انقلاب👇 🇮🇷 @gam_dovvom 🇮🇷
💠 #گام_دوم_انقلاب 👤استاد #محمد؛جواد_اخوان 🌿موضوع کلاس: بررسی و تبیین بیانیه #گام_دوم ✅ جلسه هفتم: انقلابی قدرتمند،مهربان و درعین حال مظلوم 👈لینک فایل #تصویری در آپارات:👇👇 www.aparat.com/v/X9CSv 🔹 منبع 👈 کانال رویش اندیشه ✅ کانال #گام_دوم_انقلاب👇 🇮🇷 @gam_dovvom 🇮🇷
📝 گزیده هایی از کلاس «بررسی و تبیین بیانیه » -جلسه هفتم 💠موضوع این جلسه: انقلابی قدرتمند،مهربان و درعین حال مظلوم 👤استاد 💢 انقلابی قدرتمند،مهربان و درعین حال مظلوم فراز ششم بیانیه گام دوم: انقلاب اسلامی ملّت ایران، قدرتمند امّا مهربان و باگذشت و حتّی مظلوم بوده است. مرتکب افراط‌ها و چپ‌روی‌هایی که مایه‌ی ننگ بسیاری از قیامها و جنبشها است، نشده است. در هیچ معرکه‌ای حتّی با و ، گلوله‌ی اوّل را شلّیک نکرده و در همه‌ی موارد، پس ‌از حمله‌ی دشمن از خود دفاع کرده و البتّه ضربت متقابل را محکم فرود آورده است. این انقلاب از آغاز تا امروز نه بی‌رحم و خون‌ریز بوده و نه منفعل و مردّد. با صراحت و شجاعت در برابر زورگویان و گردنکشان ایستاده و از مظلومان و مستضعفان دفاع کرده است. این جوانمردی و مروّت انقلابی، این صداقت و صراحت و اقتدار، این دامنه‌ی عمل جهانی و منطقه‌ای در کنار مظلومان جهان، مایه‌ی سربلندی ایران و ایرانی است، و همواره چنین باد. 🔷در ابتدا ظاهر این دو مفهوم شاید بایکدیگر متضاد باشد؛ یک انقلاب چگونه می تواند هم مقدتر و هم مظلوم باشد. 🔹انقلاب اسلامی در مواجهه با سلطه گران مظلوم واقعه شده است به علت آن که سلطه گران از ابزارهایی مادیی مافوق قدرت متوسطی که در اختیار ما هست برخوردارند. از طرفی انقلاب اسلامی مقتدر است زیرا به نیروی الهی و مردمی اتکا دارد. 🔹اولین مثالی که رهبر انقلاب درباره ی این موضوع مطرح می کنند این است که مرتکب افراط ها و چپ رویی هایی که مایه ننگ بسیاری ازجنبش ها و قیام ها است نشده است. 🔶یکی از سیاه نمایی هایی که توسط رسانه های زیرنظر نظام سلطه شده است این است که انقلاب اسلامی را یک انقلاب خشن نشان دهند. 🔸انقلاب اسلامی به معنای نهضتی که امام(ره) آن را مدیرت کرد و به پیروزی رساند یک قیام بود. از همان روزهای اول یکی از اصولی که امام برای مبارزه بر آن تاکید می کردند روش فرهنگی و روشن کردن افکار عمومی بود . 🔸بعد از پیروزی انقلاب تعدادی از عناصر رژیم گذشته دستگیر و محاکمه شدند. عده ای شاید این را نماد خشونت انقلاب اسلامی تلقی کنند. اول اینکه در مجرم بودن و جنایتکار بودن آن افراد شکی نیست. این نکته را درباره انقلاب ها باید در نظر داشت که در ذات خود دگرگونی هایی دارند که یکی از آن ها به طور طبیعی خون خواهی هاست. شما هیچ انقلاب را در دنیا پیدا نمی کنید که به این مسئله توجهی نداشته باشند خصوصا انقلابی که چندهزار نفر از نیروهای موثر خود توسط حکومت سابق کشته شده اند. طبیعتا باید به اتهام افرادی که جنایت کرده اند رسیدگی شود. 🔸یکی دیگر از مصادیق خشونت از نگاه رسانه های تحت سلطه درمورد برخورد انقلاب اسلامی با است این درحالی است که انقلاب اسلامی هفت سال گروهک تروریستی را که بر مردم سلاح می کشد را تحمل می کند تا زمانی که این افراد به مرحله ای رسیدند که به دنبال یک خیزش گسترده در لب مرز و داخل زندان ها بودند که بعد از آن با شرایطی این گروه تروریستی به حق مجازات و اعدام می شوند. 🔻ما به دشمنان تیر اول را شلیک نکردیم. در سال 57 انقلاب اسلامی اجازه نداد که گروهی را تسخیر کند این در حالی است که آمریکا از سال 1332 تا 1357 بر مردم ایران ظلم کرده است و انقلاب اسلامی اجازه می دهد که سفارت آن ها طبق عرف روابط بین الملل فعالیت کند. بعد از گذشت یک سال که توطئه های فراون در ایران توسط این سفارت انجام می شود این سفارت به تسخیر درمیایید. یعنی این که فرادی انقلاب این اتفاق نیافتاد. 🔻در ماجرای جنگ تحمیلی نیز ما شروع کننده جنگ نبودیم اما دفاع پرهزینه ای کردیم. 🔻نه بی رحم و خون ریز و نه منفعل بودیم. شاید طرف مقابل خشونت پرهیزی را انفعال تعبیر کند همان طور که در انجیل منحرف وجود دارد که می گویید اگر کسی طرفی از صورتت را سیلی زد طرف دیگر را نیز بیاور تا سیلی بزنند. ما این منطق را قبول نداریم. اهل تهاجم و خشونت در ابتدای امر نیستیم ولی اگر تهاجم بشود اهل دفاع هستیم و از حقوق مردم کوتاه نخواهیم آمد. 🔻در دفاع از مظلومان جهان نیز اهل صراحت هستیم همان طور که در قانون اساسی ما آماده است و در سیاست خارجی انقلابی که در چهارچوب های نظام تعریف شده است ما از مظلومان حمایت می کنیم. 🔹 منبع 👈 کانال رویش اندیشه ✅ کانال 👇 🇮🇷 @gam_dovvom 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
gam dovom-p07.mp3
9.73M
🔉 #کلیپ_صوتی 🔹#گام_دوم_انقلاب 👤استاد #محمد_جواد_اخوان 🌿موضوع کلاس: بررسی و تبیین بیانیه #گام_دوم ✅ جلسه هفتم: انقلابی قدرتمند،مهربان و درعین حال مظلوم 🔹 منبع 👈 کانال رویش اندیشه ✅ کانال #گام_دوم_انقلاب👇 🇮🇷 @gam_dovvom 🇮🇷