eitaa logo
گام دوم انقلاب
3هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
1.8هزار ویدیو
702 فایل
ارتباط با خادمین کانال @h_azizi @ryas68 💥 کانال جامع و تخصصی گام دوم انقلاب به #تبیین_نظام_مسائل و #تحلیل نخبگان و #اخبار مربوط به گام دوم می پردازد. راستی کاملا خودجوش هستیم. کاملا کانال در ایتا 👉 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 | دوره آموزش مجازی «ایده آلی برای زن»✨ 🇮🇷 مرکز آموزش مجازی معارف انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مدظله العالی برگزار می کند: این دوره آموزشی با تمرکز بر مسائل زنان، از جمله: - اهمیت هویت زن - نوع نگاه شرقی و غربی به زن - چیستی نقشه جامع هویت زن و چگونگی دستیابی به آن -الگوی مطلوبی را برای زن مسلمان ایرانی از اندیشه حضرت آیت الله خامنه ای مدظله العالی معرفی می نماید. ⌛️ مهلت ثبت نام: تا ٢۵ تیر ماه ١۴٠٢ 🗓️ شروع دوره : ٢۶ تیرماه ۱۴۰۲ ⏳ مدت‌زمان برگزاری دوره: ۳۰ روز 👈 جهت ثبت‌نام به آدرس زیر مراجعه کرده: 🔗 amozesh.mpfe.ir و رویداد ایده آلی برای زن را انتخاب بفرمایید.
🔹به یاری خدا با مشارکت صمیمانه اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی قم بنا داریم که «ده هم‌اندیشی تابستانی» پیرامون «الگوهای مردمی‌سازی حکمرانی» برگزار کنیم. 🔹بی‌تردید «مردمی‌سازی در ذیل جریان ولایت الهی»، بزرگترین راهبرد انقلاب اسلامی در مواجهه با راهبردهای توسعه مدرن است؛ راهبردی که انقلاب اسلامی مدعی اخذ آن از سنتهای تاریخی ربانی و سیره عملی انبیاء الهی در طول تاریخ است. 🔹در این جلسات تلاش خواهیم کرد که «ده الگوی عملیاتی و عینی مردمی‌سازی» را معرفی و صورت‌بندی کنیم. 🔹البته «عقلانیت مردمی‌سازی انقلابی»، سطوح و وجوه دیگری نیز دارد که در برنامه‌هایی دیگر ان شاء الله درصدد پیگیری هستیم. 🔹جا دارد از جناب آقای شفیعیان عزیز تشکر کنم که اگر پیگیری‌های ایشان نبود، معلوم نبود که این جلسات کی و کجا و به چه شکلی اجرا می گردید ...🙏 ✳️پیشنهاد دارم که ارائه جناب مهندس را حتما دنبال کنند. وجوهی از مردمی‌سازی در ارائه ایشان هست که به نظرم در ارائه‌های دیگر کمتر دیده شده است ...🌺 ✍ حجت الاسلام علی محمدی
💠مفهوم‌‌شناسی مردمی‌سازی حکمرانی اسماعیل شیرعلی 💠نقش مشارکت مردم در تحول حکمرانی ابوالقاسم محمودی؛ علی حبیبی؛ داوود جمراسی 💠 تحلیل تجارب موفق در حوزه حکمرانی مردم پایه: استکبار ستیزی ملت ایران از پیروزی تا گام دوم انقلاب اسلامی بهزاد قاسمی 💠 مردمی‌سازی حکمرانی متعالی در اندیشه و راهبرد امامین انقلاب اسلامی محسن عابدی‌درچه @gamedovomenghelab 💠 حکمرانی اسلامی مردم پایه بر اساس مدیریت جهادی با تاکید بر بیانیه گام دوم انقلاب بهرام مرادی؛ حمیدرضا سهیلی 💠 سیر تحول حکمرانی مردم‌پایه در ایران از مشروطه تا انقلاب اسلامی آرش نصیری زرقانی؛ محمد سلگی 💠 واکاوی نقش های مردم در حکمرانی از دیدگاه امام علی علیه السلام علی ترابی کلاته قاضی 💠 ارائه الگوی حکمرانی مردم محور اسلامی بر فضای مجازی محمدحسین دهقان اشکذری؛ غلامرضا جلالی فراهانی 🔻 جهت دانلود مقالات به لینک زیر مراجعه فرمائید: https://hm.sndu.ac.ir/issue_294_342.html ☄ به گام دومی ها بپیوندید👇 🆔 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 دنبال هستی👆
📣 خانواده محوری در حکمرانی مردمی در قرآن و نقش زنان 🔸 خانواده چه اهمیت و ارزشی در حکمرانی قرآنی دارد؟ 🔸 یک زن چگونه می‌تواند محور یک قیام خانوادگی باشد و همراه خانواده‌اش قیام لله کند؟ 🔹 ارائه دهنده: علیرضا شاکری پژوهشگر حوزه حکمرانی مردمی و دبیر کارگروه حکمرانی قرآنی ➖سه‌شنبه➖ ۲۰ تیر ۱۴۰۲➖ ساعت ۱۵➖ به صورت بر خط (آنلاین)➖ 📌 لینک نشست: https://www.skyroom.online/ch/m.hajipour/meshkat-khaharan-sathe3 @gamedovomenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب اسلامی هم‌اکنون در دیدار مبلغان و طلاب حوزه‌های علمیه: اگر در حوزه از اهمیت غفلت شود دچار استحاله فرهنگی می‌شویم. 💻 Farsi.Khamenei.ir
🚨مطالبه مهم رهبر انقلاب از مبلغین: 🔰پشت صحنه تبلیغات دشمن را بشناسید / در تبلیغ به مبانی فکری جبهه مقابل حمله کنید ✏️ رهبر انقلاب اسلامی ساعتی پیش در دیدار مبلغان و طلاب حوزه‌های علمیه: تبلیغ صرفاً پاسخگویی به شبهه نیست، موضع دفاعی نیست. این کار، لازم است. اما فقط این نیست. طرف مقابل مبانی فکری دارد باید به او حمله کرد در تبلیغ موضع تهاجم لازم است. این لازمه‌اش شناخت صحنه است یعنی شما باید بدانید که وقتی با انبوه شبهه در ذهن جوانها مواجه میشوید با کی طرفید، ما با کی طرفیم حالا فرض کنید که یک شبهه‌ای را فلان سرمقاله نویس یا فلان ستون نویس فلان روزنامه یا فلان مثلاً توئیت‌زن توی فلان شبکه‌ی فلان یک چیزی را مطرح کرده ما با کی طرفیم؟ این کیست؟ آیا این خودش است که این کار را دارد میکند؟ احتمال قوی هست که این‌جور نباشد، احتمال قوی هست که این یک پشت صحنه‌ای داشته باشد. ۱۴۰۲/۴/۲۱
📩 تبیینِ رهبر انقلاب از صف‌آرایی دو جبهه نظام اسلامی و لیبرال دمکراسی غرب در صحنه‌ی جنگ تبلیغاتی: 🔰 مبارزه امروز ما تمدنی و جهانی است 🛎 امروز خوشبختانه آسیب‌پذیری غرب از همیشه بیشتر است ✏️ رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار مبلغان و طلاب حوزه‌های علمیه: امروز تقابل بین دو جبهه است. این دو جبهه را بشناسیم، بعد تشخیص خواهیم داد که آن پدیده‌ای که در مواجهه‌ی با ما قد علم کرده این خودش مستقل است یا وابسته‌ی به آن جبهه‌ی مقابل است. این دو جبهه کدامند؟ یک جبهه، جبهه‌ی نظام اسلامی است. یک جبهه، یک جبهه‌ی دروغگویی است که خودش را لیبرال دموکراسی نامگذاری کرده. در حالی که نه لیبرال است نه دموکرات. اگر شما لیبرال هستید چرا استعمار کردید. استعمار سنتی قدیم و استعمار جدید و استعمار فراجدید، فرانو. شما چطور لیبرالی هستید، چطور آزادی‌خواهی هستید، چطور آزاداندیشی هستید که یک ملت چند میلیونی مثل هند را مثلاً سالهای متمادی بیش از صد سال استعمار میکنید در تصرف خودتان نگه میدارید. همه‌ی دارایی‌هایش را از آن میکشید بیرون تبدیلش میکنید به یک ملت فقیر. شما لیبرالید، این لیبرالیسم است؟ یا فرانسوی‌ها در الجزایر بیش از صد سال جنایت کردند، آدم کشتند. شاید دهها هزار کشته در طول چند سال. دموکرات هم نیستند دروغ میگویند. برای خاطر اینکه حکومتهایی را تحمیل میکنند در یک جاهایی. طرفدار دموکراسی نیستند با دموکراسی‌ای که در خدمت آنها نباشد صددرصد مخالفند. ✏️ خوی آن کسی که در الجزایر و در هند آن کارها را کرده همان خوی آن روز است. امروز هم اینها حاضرند یک ملّتی مثل ملّت بیچاره‌ی بی‌پناه اوکراین را بیندازند جلو برای اینکه جیب کمپانی‌های اسلحه‌سازی آمریکا پر بشود. او بجنگند، او کشته بشود برای اینکه سلاح فروش برود. جیب کمپانی‌های سلاح پر بشود. ✏️ یک دولتی مثل آمریکا نفت سوریه را راحت جلوی چشم همه دارد می‌دزدد. اینها همان‌هایند فرقی نکردند. خب این یک جبهه است. در مقابلش هم یک نظامی است که به اتکای به اسلام با الهام از اسلام با استکبار، با استعمار، با دخالت در منافع ملت‌های گوناگون مخالف است. حالا این دو در مقابل هم قرار دارند. ✏️ مبارزه، مبارزه‌ی تمدنی و جهانی است. بدانیم با کی مواجهیم. البته امروز خوشبختانه آسیب‌پذیری غرب از همیشه بیشتر است. ۱۴۰۲/۴/۲۱
آقای عبودتیان.mp3
26.6M
💢 | الگوی تربیتی مبتنی بر حکمرانی مردمی 🎙 سیداحمد عبودتیان دستیار رییس‌جمهور در امر مردمی‌سازی دولت 🔸 هفدهمین همایش مدیران هیأت‌های محوری و برگزیده‌ی کشور 🔹زنجان حسینیه‌ اعظم تیر ماه ۱۴۰۲
🔰 فراخوان دوره‌های عمومی آموزش معارف انقلاب اسلامی 🔸 شکل دهی نهضتی، معرفتی و تبیینی به صورت فراگیر 🔸 مخاطبین اصلی این دوره‌ها «دانشجویان و طلاب»، «بانوان» و «نوجوانان» سراسر کشور می‌باشند. 🔸 فراخوان دوره‌های آموزشی عمومی به قرار زیر برگزار می شود: 🔹 دوره آموزش مجازی «عصرجدیدعالم» 🔹 دوره آموزش مجازی «روایت مادری» 🔹 دوره آموزش مجازی «اکسیر مقاومت» 🔹 دوره آموزش مجازی «ایده آلی برای زن» 🔹 دوره آموزش مجازی «قهرمان من» (ویژه پسران و دختران) 🔹 دوره آموزش مجازی «خلاصه کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» 🔻 مطالعه جزئیات بیشتر و ثبت‌نام در دوره ها: https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=53293
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📣 | حلقه‌های میانی؛ الگوی مشارکت مردم در امر حکمرانی 🔹 ارائه دهنده: محمدامین شفیع‌خانی پژوهشگر اندیشکده حکمروایی فرهنگ و صنایع خلاق ➖ یکشنبه➖ ۱۸ تیر ۱۴۰۲➖ ساعت ۱۵ الی ۱۷➖ مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی➖ ساختمان شیخ فضل الله نوری➖ طبقه ششم➖ دفتر مطالعات بنیادین حکمرانی➖
فایل PDFکتاب .pdf
1.07M
🎁 هدیه‌ی ویژه به مناسبت 📚 دانلود كتاب عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی-اسلامی از منظر رهبر انقلاب ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 | مشارکت مردم در حل مسائل کشور 🔸چرا ظرفیت‌های عظیم کشور ما به فعلیت نمی رسند؟ 🔸کدام تفکر مردم را از عرصه مشارکت در حل مشکلات مردم دور کرد؟ 🔹 مهندس محمدعلی حیدری دلگرم (عضو هیئت مدیره کانون سنگرسازان بی‌سنگر) دکتر محمدعلی شم‌آبادی (رییس هیئت مدیره کانون سنگرسازان بی‌سنگر) 📌 مشاهده کامل گفتگو: aparat.com/v/XIUy7
📣📣📣 فراخوان فیلمنامه نویسی «شکوه جمهوریت» ⭕️ پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران سی و نه مرتبه انتخابات در کشور برگزار شد که هر کدام از آن‌ها می توانست دستمایه خلق آثار هنری بسیار باشد و زبان هنر که می توانست زیبایی های شکوه جمهوریت ایران عزیز را به نمایش بگذارد و جنبه‌های دراماتیک حضور مردم را با هنر آمیخته کند، در این سال‌ها آن چنان که باید و شاید نتوانسته از پس این مهم بر آید و عمدتاً از زاویه دیدی مشابه و بعضاً تکراری به انتخابات پرداخته است. ⭕️ مدرسه سینمایی اندیشه و هنر «ماه» با توجه به در پیش بودن دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی «فراخوان فیلمنامه نویسی با موضوع انتخابات» با شعار « شکوه جمهوریت » را منتشر کرد. ❇️ شرایط طرح های ارسالی : 1️⃣ طرح های ارسالی باید بین 500 تا 1500 کلمه باشند. 2️⃣در طرح ارسالی ، شخصیت و کشمکش اصلی آن می‌بایست ‏تعریف شده و طرح دارای آغاز، میانه و پایان باشد. 3️⃣ فیلمنامه‌ها می‌توانند در قالب داستانی، مستند، پویانمایی یا استاپ موشن باشند‎.‎ ( قالب طرح را مشخص کنید) 4️⃣ فیلمنامه های ارسالی می بایست در مدیوم تیزر فرهنگی ( حداکثر 5 دقیقه‌ای) یا فیلم کوتاه (حداکثر 15 دقیقه ای ) باشند. 🟨 نکته مهم: پیش از ارسال طرح متن کامل فراخوان را مطالعه کنید: 📌 b2n.ir/farakhanemah 🗓 گاه شمار فراخوان: 🔻شروع ارسال آثار: 15 تیرماه ۱۴۰۲ 🔻پایان مهلت ارسال آثار: 25 تیرماه ۱۴۰۲ 🔻اعلام آثار راه یافته بخش نخست : 10 مرداد 1402 🔻اعلام آثار راه یافته بخش دوم : 25 مرداد 1402 🟨 لینک ثبت نام و ارسال طرح: b2n.ir/farakhanemah مدرسه اندیشه و هنر(ماه)
🔴 همه اين بدبختى‌ها در آن روزى گريبان مسلمانان را گرفت كه از دعوت كتاب به تفكر دسته جمعى تخلف كردند، براى فهم حقائق و معارف دينى لجنه تشكيل ندادند، هر كسى براى خود راهى پيش گرفت با اينكه قرآن كريم فرموده بود:(وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعاً وَ لا تَفَرَّقُوا)، البته اين يك علت تفرقه مسلمين بود علتهاى ديگرى براى اين وضع هست.🔵 💠 حاصل سخنان ما اين شد كه طريق بحث پيرامون حقائق و كشف آن منحصر در سه طريق است، يا از راه ظواهر دينى كشف مى‌شود، و يا از طريق بحث عقلى، و يا از مسير تصفيه نفس، و مسلمانان هر طائفه يكى از اين سه طريق را سلوك كرده‌اند، در حالى كه بطور قطع يكى از اين سه راه حق و درست است، و آن دوى ديگر باطل است، براى اينكه اين سه طريق خودشان يكديگر را باطل مى‌دانند، و بينشان تنازع و تدافع هست، و در مثل مانند سه زاويه يك مثلث‌اند، كه هر قدر يك زاويه از آن سه را گشادتر كنى دو زاويه ديگر تنگ‌تر مى‌شوند، و به عكس هر قدر آن دو زاويه را گشادتر كنى اين يك زاويه را تنگ‌تر كرده‌اى، و اختلاف اين سه طريق بطور مسلم در كيفيت تفسير قرآن نيز اثر دارد، و تفسيرى كه يك متدين و متعبد به ظواهر دين براى قرآن مى‌كند، با تفسيرى كه يك فيلسوف و يك صوفى مى‌نويسد اختلاف فاحشى دارد، هم چنان كه اين اختلاف را به عيان در تفاسير مشاهده مى‌كنيم و احساس مى‌كنيم كه هر مفسرى مشرب علمى خود را بر قرآن تحميل كرده و نخواسته است بفهمد كه قرآن چه مى‌گويد، بلكه خواسته است بگويد قرآن نيز همان را مى‌گويد كه من مى‌فهمم، البته اينكه گفتيم هر مفسر كليت ندارد، مفسرينى انگشت شمار نيز هستند كه از اين خطا مبرا بوده‌اند. ✨در سابق توجه فرموديد كه كتاب آسمانى- قرآن عزيز- از اين سه طريق آنچه كه حق است تصديق كرده، و باطلش را باطل دانسته و حاشا كه در اين سه طريق باطن حقى باشد و قرآن آن را نپذيرد و ظواهر قرآن با آن موافقت نداشته باشد، و حاشا بر اينكه در ظاهر و باطن قرآن حقى باشد كه برهان عقلى آن را رد كند، و نقيض آن را اثبات نمايد. [كوشش‌هايى كه براى آشتى دادن و جمع بين ظواهر دينى، فلسفه و عرفان به عمل آمده است‌] ⚜ و به همين جهت است كه جمعى از علما در صدد بر آمده‌اند به مقدار بضاعت علمى كه‌ داشته‌اند و در عين اختلافى كه در مشرب داشته‌اند، بين ظواهر دينى و بين مسائل عرفانى نوعى آشتى و توافق بر قرار كنند، مانند محيى الدين عربى، و عبد الرزاق كاشانى، و ابن فهد، و شهيد ثانى، و فيض كاشانى. بعضى ديگر در صدد بر آمده‌اند بين فلسفه و عرفان صلح و آشتى بر قرار سازند، مانند ابى نصر فارابى و شيخ سهروردى صاحب اشراق، و شيخ صائن الدين محمد تركه. بعضى ديگر در اين مقام بر آمده‌اند تا بين ظواهر دينى و فلسفه آشتى بر قرار سازند، چون قاضى سعيد و غيره. بعضى ديگر خواسته‌اند بين هر سه مشرب و مرام توافق دهند، چون ابن سينا كه در تفسيرها و ساير كتبش دارد، و صدر المتالهين شيرازى در كتابها و رساله‌هايش و جمعى ديگر كه بعد از وى بودند. ولى با همه اين احوال اختلاف اين سه مشرب آن قدر عميق و ريشه‌دار است كه اين بزرگان نيز نتوانستند كارى در رفع آن صورت دهند، بلكه هر چه در قطع ريشه اختلاف بيشتر كوشيدند ريشه را ريشه‌دارتر كردند، و هر چه در صدد خاموش كردن اختلاف بر آمده‌اند دامنه اين آتش را شعله‌ورتر ساختند. و شما خواننده عزيز به عيان مى‌بينى كه اهل هر فنى از اين فنون اهل فن ديگر را جاهل يا بى دين يا سفيه و ابله مى‌خواند، و عامه مردم را مى‌بينى كه هر سه طائفه را منحرف مى‌دانند. @gamedovomenghelab 👈 همه اين بدبختى‌ها در آن روزى گريبان مسلمانان را گرفت كه از دعوت كتاب به تفكر اجتماعی تخلف كردند، براى فهم حقائق و معارف دينى تشكيل ندادند، هر كسى براى خود پيش گرفت با اينكه قرآن كريم فرموده بود:(وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعاً وَ لا تَفَرَّقُوا)، البته اين بود علتهاى ديگرى براى اين وضع هست. بار الها همه ما را به سوى آنچه مايه خشنودى تو از ما است هدايت فرما، و كلمه ما را بر حق جمع و متفق فرما و از ناحيه خودت موهبتى از ولايتت ارزانى بدار، و از ناحيه خويش ياورى بما ببخش. ترجمه تفسیرالمیزان، جلد5، ص459و460
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📣 | گفتگو‌هایی‌‌‌ پیرامون‌ الگوهای‌ درآمدی‌ و‌ خودکفایی‌ جریان‌ها و پایگاه‌های‌ مردمی 🔸 سازمان‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد؛ الگوها و نمونه‌های موفق در عرصۀ بین‌الملل 🔹 باحضور‌: حجت‌الاسلام‌ و المسلمین‌ سلیمانی مدیر مؤسسه‌ معصومیه ‌فعال‌ در عرصه‌ی‌ بین‌الملل ➖ یکشنبه➖ ۱۸ تیرماه ۱۴۰۲‌➖ ساعت ۱۷ ➖ قم ➖خانه‌ مصلحان➖ 📌 علاقه‌مندان جهت حضور در جلسه با شماره‌ی 09907463821 ارتباط برقرار کنند.
سخنرانی اول.mp3
26.16M
💢 | دارایی‌های هویتی مردم ایران 🎙حجت‌الاسلام و المسلمین فلاح شیروانی استاد سطوح عالی حوزه و دانشگاه 🔹 همایش اقتصاد مردمی دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام
♨️📚 📗الگوی رهبری امام‌خامنه‌ای Imam khamenei 's model of leadership گروه‌ : مدیریت پدیدآورنده: عباس شفیعی ناشر: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه 💢اطلاعات بیشتر + 30 صفحه اول: https://rihu.ac.ir/fa/book/37416 چکیده: نظام جمهوری اسلامی مدلی از حکومت است که مبتنی بر ولایت و امامت است؛ تبیین مدل یا مدل‌های رهبری مبتنی بر این نظام گامی است در جهت بازشناسی رابطه دوسویه رهبری−رهروی در نظام اسلامی که به تحکیم مناسبات حکومت و جامعه در سطح کلان و مدیریت و سازمان در سطح خرد می‌انجامد؛ این پژوهش درصدد طراحی الگوی رهبری امام خامنه‌ای با روش تحلیل گفتمان انتقادی است؛ از این‌رو، چیستی مدل، چگونگی وچرایی آن مدنظر قرار می‌گیرد با این توصیف، سؤال کلیدی در اینجا این است که الگوی رهبری امام خامنه‌ای چیست؟ این مدل با عنوان مدل رهبری معنوی هوشمند دربردارنده ابعاد، مؤلف‌ها و مشخصه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است و دارای مبانی، اصول و راهبردهای نرم و سخت است که در سطوح مختلف بین‌المللی، ملی و سازمانی خود را نشان می‌دهد.
🔹امروز یکشنبه (25 تیرماه 1402) حدود یک ساعت برای گفتگو پیرامون جلسه فردا دوشنبه خدمت جناب حاج آقای قطبی بودیم. 🔹طرح بحث خیلی خوبی بود. 🔹ایشان سالهاست بر روی شیوه‌های و مطالعه و تحقیق کرده است؛ شیوه‌هایی مانند «قانون نویسی»، «آیین سازی»، «محصولات فرهنگی»، «بازی و سرگرمی» و ... . 🔹ولی از همه اینها بیشتر متمرکز بر روی دو مدل «خلق ارزش مشترک» و «عادت واره‌ها» شده است. 🔹بنا شد ان شاء الله در جلسه فردا توضیحی کوتاه بر روی «اهمیت و جایگاه عادت‌واره‌ها» بدهند و بیشتر بر روی «الگوی خلق ارزش مشترک» متمرکز شوند. 🔹برای آشنایی بیشتر با مرکز ملی خلاقیت و نوآوری اشراق و فعالیتهای جناب آقای قطبی عزیزان می توانند به عنوان نمونه به سایت «فن دالان» و «زنگ بهشت» مراجعه نمایند. ✳️ پیشخوان این جلسه در پیوست تقدیم می شود.👇 ✳️ به دوستانم توصیه می کنم که حتما در این جلسه شرکت کنند. 📞 هنوز نمی‌دانم جلسه پخش مجازی دارد یا نه! در صورتی که لینک جلسه به دستم برسد در همین کانال منتشر می کنم ... 🌺 https://eitaa.com/alimohammadi1389/1414 ✍ حجت السلام علی محمدی
✳️ مدرسه‌ تابستانه‌ اقتصاد اسلامی 🔰محورهای اصلی: ✔️ نقد نظریات اقتصاد مدرن و ارائۀ رویکردهای بدیل ✔️ ارائۀ رویکرد اسلامی به حوزه‌های توزیع اولیه، تولید، تجارت، اعتبارات و بازتوزیع ✔️ تطبیق رویکرد اسلامی با چالش‌های موجود نظام اقتصادی کشور ✴️ باحضور اساتید مطرح اقتصاد اسلامی و کارشناسان و مسئولین اقتصادی 🔰 مخاطبین: • دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته‌های علوم اجتماعی • فارغ‌التحصیلان ارشد و دکتری رشته‌های علوم اجتماعی • طلاب سطوح عالی حوزه‌های علمیه (این دوره ویژهٔ برادران است) 🗓 زمان ثبت‌نام اولیه: از ۲۵ تا ۳۱ تیر 🌐 محل برگزاری: شهر مقدس قم 🗂 ثبت‌نام در sahwa.ir (ظرفیت محدود)
👈کتابی که هر مبلغی باید بخواند 📙علل گرایش به مادیگری (نکاتی در مورد چگونگی تبلیغ دین) ✍️شهیدمطهری 🔹یکی از مهمترین و شاید مهمترین اتفاقی که در دوره رنسانس غرب اتفاق افتاد، این بود که دین و کلیسا که قدرتمندین نهاد در مسائل مختلف اجتماعی بودند، از صحنه زندگی مردم حذف و به یک امر صرفا مقدس اما تشریفاتی تبدیل شد. در مقابل، جامعه غربی، با حذف خدا و دین از صحنه زندگی، با محوریت علم تجربی و انسان مادی، به سرعت پیش رفت و تمدنی را بنا نهاد. 🔹مرحوم شهید مطهری در این کتاب به علل گرایش به مادیگری و اسباب رویگردانی مردم از دین و کلیسا می پردازد و مواردی را احصا می کنند. علل اصلی ای که شهید مطرح می کند عبارتند از: 1. رفتارهای کلیسا 2-نارسایی مفاهیم فلسفی غرب 3- نارسایی مفاهیم اجتماعی، سیاسی 4- اظهار نظز غیر متخصص 5-القای تضاد زندگی و دینداری 6-محیط اخلاقی و اجتماعی نامساعد. 🔹عللی که ایشان بیان می کنند را می توان به سه دسته تقسیم کرد: 1-عواملی که مربوط به دین است 2-عواملی مربوط به مبلغ دین و 3-محیط نامساعد 🔹دلیل اینکه عرض کردم این کتاب را هر مبلغی باید بخواند این است که امروزه ما هم در مواجهه با تمدن غربی و انسانی که روزانه بیشتر در امور مادی و تجملات ظاهری دنیا فرو می رود، با همین مسئله مواجهیم. امروز نیز باید در تقابل دین اسلام و تمدن مادی، بتوانیم دین را به گونه ای ارائه کنیم که موجب بی دینی و دین گریزی نشویم و مسیر کلیسا را نرویم. 🔹روحانیت که به تعبیر رهبر معظم انقلاب مسئول دینداری مردم است، در هر سه عنوانی که شهید بیان کرد، مسئولیت دارد و باید از دین مردم محافظت کند. البته روحانیت شیعه از برخی مواردی که شهید بیان میکند، مبرّاست اما برخی موارد مبتلابه ما نیز هست. 🔹شاید این سوال ایجاد شود که علل دسته اول (عللی که مربوط به دین است: نارسایی مفاهیم فلسفی و اجتماعی و سیاسی و تضاد زندگی و دینداری) مربوط به مسیحیت است و در مورد دین اسلام مصداق ندارد. چون دین اسلام، به عقیده ما دین خاتم و کامل است. اما باید توجه داشت هر چند دین اسلام، ثبوتا و در واقع کامل و بی نقص است اما گاهی فهم ما از دین نادرست و نارساست و چیزی را که در تبلیغ خود ارائه می کنیم، فهم خودمان از دین است نه حقیقت دین. لذا بخش مهمی از حفظ دینداری مردم، وابسته به نوع شناخت ما از دین است. به نظر می رسد که امروز، تنها قرائتی که توان رویارویی با مسائل جدید را دارد، دین امام خمینی و علامه طباطبایی و شاگردان ایشان است. (در این‌باره در یادداشت دیگری بیشتر توضیح می دهم). 📌ان شاءالله در پست های بعدی، گزیده هایی از این کتاب را با هم می خوانیم. ✍️محسن ابراهیمی 02.04.24
این روزها که به مناسبت بیانات رهبری، بحث رایج تر شده، به ذهنم رسید که این کتاب ارزشمند رو معرفی کنم. شاید بر هر لازم است که حتما چند دور این کتاب را مطالعه کند و نکات آن را به ذهن بسپارد. متن زیر که از همین کتاب انتخاب شده را بخوانید، تا انشاءالله توضیحات بیشتری عرض کنم👇👇👇👇