eitaa logo
️گنج نهفته
371 دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
1.9هزار ویدیو
218 فایل
کانال گنج نهفته، محفلی برای ترویج #سبک_زندگی_اسلامی که شامل مباحث مربوط به حجاب و عفاف ،خانواده و همسرداری و تربیت فرزند و جمعیت ‌میباشد. تاسیس کانال گنج نهفته در تلگرام سال ۹۵ تاسیس کانال گنج نهفته در ایتا ۲۲ تیر ۹۷ به مدیریت محمدلو
مشاهده در ایتا
دانلود
کودک و هویت دیجیتالی(قسمت سوم) 🔸شخصیت های دیجیتالی علاوه بر اینکه به تعبیر نیکلاس کار مولف کتابی در همین رابطه، دچار کم عمقی می شوند، حوصله و صبر پایین، و نه مستمر و مقاوم، نوسان رفتاری و فردیت عاری از معنا می شوند بگونه ای که هم از جمع و جامعه گریزان هستند و هم از تنهایی بشدت هراسان. 🔸این تناقض آنها را دچار شخصیتی متزلزل، ضعیف، ، افسرده و دارای اعتمادبه نفس پایین می نماید. برای جبران چنین آسیب ها یا پیشگیری از چنین وضعیتی می توان مدیریت فضای تربیت کودک را جدی تر گرفت. 🔸عناصری که در تعلیم و تربیت کودک، محسوب می شوند را تقویت کرد و عناصر منفی را حذف یا کمرنگ و تضعیف نمود. 🔸مثلا میزان حضور اجتماعی و ارتباط با همسالان را بایستی افزایش و ارتباطات مجازی و میزان دسترسی به بازی های دیجیتال را کاهش داد. 🔸 چون آنی و در دسترس و سهل الوصولند و نیاز به عرق ریختن و جنب و جوش و همکاری و ارتباط میان فردی ندارند، انفجاری هستند. 🔸یعنی بطور حبابی می شوند و خیلی سریع نیز رو به خاموشی و سکوت می گرایند.اما لذت های ارتباطات واقعی که با کانال های ادراکی چشمی، شنوایی و حتی لامسه و بویایی در ارتباط مستقیم قرار دارند، به تجربه در می آیند و درونی سازی می شوند و جزیی از وجود و شخصیت فرد یا کودک می شوند. 🔸راز ماندگاری و ثبات و عمق اتفاقاتی که در غیر از فضای دیجیتال و مجازی رخ می دهند در همین مساله است. شخصیت دیجیتال یعنی شخصیتی که امکان بالایی دارد و با حافظه اطلاعاتی چه بسا بسیار بالا، عاقله و هوش پایینی به سبب تحلیل های اندک داراست. 🔸جهانی بسیار متنوع و مشوش و شلوغ دارد اما درون و واقعیتی نحیف، کوچک و را یدک می کشد. ✍علیرضامحمدلو 🆔 @andisheengelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کودک و سه گانه تربیت رسانه ای(بخش اول) 🔹مشغول مطالعه مقاله ای با موضوع رسانه و تکنولوژی بودم که در انتهایش نوشته بود: تکنولوژی یک تقویت‌کننده است که خصلت‌های خوب ما را پررنگ و خصلت‌های بد ما را بدتر می‌کند. آنچه تکنولوژی انجام نمی‌دهد تبدیل‌کردن ما به آدم‌هایی بهتر است. این وظیفه‌ای است که نمی‌توانیم به ماشین محول کنیم. 🔸ضروری است که از نگاه یک پدر یا مادر دلسوز و مهربان و در نسبت با فرزندانمان این پاراگراف بالا را دومرتبه بخوانیم و دقیق تر بنگریم که آیا واقعا در به تعبیر مک لوهان که تکنولوژی فراگیر شده و اطلاعات به وفور در دسترس کودک سال و بزرگسال قرار گرفته و ارتباطات به موضوعی اینترنشنال و اپیدمیک بدل گشته چگونه باید از رسانه و تکنولوژی گوی سبقت را در تربیت کودکانمان بربابیم و به عنوان والدین کودک، تبدیل به واژه حاشیه ای و موجودی مزاحم نشویم؟ 🔸در جنگ تربیت میان تکنولوژی و خانواده یا جهان حقیقی و مجازی که برای ارباب رسانه با شکار توجه کودکانمان، بودجه های هنگفت و اقتصادکلانی به دنبال دارد، چگونه می توان انسان بهتری بود و بازی را به نفع خانواده ازآب درآورد و کودک متعادل و موفق و سالمی تربیت نمود؟ 🔸برای بهره برداری درست از رسانه در مسیر تربیت فرزند نه می توان دنیای مجازی اپیدمیک و فراگیر را بطور کامل پس زد و از اساس نپذیرفت و نه اینکه خیلی افراطی و بدون برنامه و ، خود و خانواده را در اختیار تام و تحت آموزه های رادیکال رسانه ای قرار داد. 🔸آنچه که مهم و ضروری است و مسیر تربیت رسانه ای موفق و کم تنش و پرلذت را رقم می زند، شناخت صحیح در ساحت رشد کودک است. ، ، سه عنصر اصلی برای شکل دهی شخصیت کودک هستند که اگر این زیربنا به درستی فهم و مدیریت شود، ابزار رسانه در خدمت اراده و اختیار انسان برای هرچه بهترشدن قرار خواهد گرفت. ✍علیرضامحمدلو 🆔@andisheengelabi
کودک و سه گانه تربیت رسانه ای(بخش دوم) 🔸اساسا توجه انسان و خصوصا کودک، با ابزار چشم و گوش جلب می شود و برخی روانشناسان پایه رشد کودک و ذهن فعال را و طرح اساسی برای و می دانند. 🔸خب در این موضوع باید حساسیت لازم‌را به خرج داد تا متناسب با سن و اقتضای فهم کودک، خوراک تصویری وارد مغز و ذهن او شده و دچار نشود. می توان ادعا نمود که اگر دیدنی های کودک به درستی و دقت مدیریت نشود، ذهنی مشوش و و تنوع طلب برای دوران نونهالی اش درحال شکل دهی خواهیم بود. 🔸در مرحله دوم اگر چه دیدن و چگونه دیدن و در یک کلام، توجهات کودک را درست ریل گذاری نکنیم، او را نیز مبتلا به پرتاب شدگی و خواهیم یافت. یکی از لوازم کسب تخیل در مسیر رشد، برای کودک و گوش دادن و در اصطلاح زبان آموزی، لیسینینگ(lisining) از جانب کودک ماست. 🔸 هرچقدر از قهرمانان و الگوهای شایسته برای کودک بخوانیم و فرزندانمان را حماسی و باچاشنی مهربانی و قدرت و نه با خشونت و شهوت موزیکال و نه با ترانه های فانتزی و کم مایه از معرفت و واقعیت مهندسی نماییم، تمرکز، دقت و تخیل و آرمان گرایی مقدس را برایش به ارمغان خواهیم آورد. 🔸تعقل کودک و نونهال نیز بعد از شکل گیری توجهات و تخیلات هارمونیک و منسجم، شروع به رشد و شکوفایی می نماید و با‌ در دریافت، پردازش و انتقال داده ها به یک وضعیت مناسب و فعالی بلحاظ ذهنی و ضریب هوشی خواهد رسید. 🔸 در این مرحله با سرمایه گذاری مجدد و توام با مهارت و بهره گیری از رژیم درست مصرف در 1.گوش فعال و 2.ذهن گیرا و 3.زبان گویا، می توان قدرت تعقل کودک را مدیریت و اسباب شکوفایی اش را فراهم نمود. ✍علیرضامحمدلو 🆔 @andisheengelabi
کودک و سه گانه تربیت رسانه ای(بخش سوم) 🔸با این توضیحات بایستی تفاوت کودک فعال و کودک منفعل را به درستی درک نماییم. کودکی است که فارغ از فضای خانواده و با فاصله گرفتن از دریافت عاطفه و تجربه و اطلاعات معتبر و متناسب با سن و حال و موقعیت خود، به راحتی و بدون فیلتر در دسترس رسانه ها اعم از تلویزیون و گوشی موبایل و سایروسایل ارتباط جمعی قرار گرفته و به اصطلاح، . 🔸نظام توجهات بچه های منفعل بشدت متکثر و و بدون اصول و ریتم خاصی می باشد که قابلیت درآمدن به هر فرم و صورتی را همچون ژله ای داراست. 🔸سطح تخیلات این بچه ها نیز از طریق رسانه ها شده و به شکل و چهره تقلیدی از سوپرمن های خیالی و مجازی درآمده است که نه مهارت و نه هیچ ارزش افزوده ای را در بر نخواهد داشت. 🔸باید افزود از آنجایی که کودک رسانه زده، بطور مرتب درگیر کارتون ها و تصاویر اکشن بوده، عنصرسرعت در این ماجرای رسانه ای، به تنهایی، عامل کاهش تمرکز و دقت و پایین آمدن سطح حوصله و تفکر می شود. پس بایستی وارد کنترل و مهار ورودی های ذهنی کودک بشویم و به اصطلاح رسانه ای، اطلاعات دریافتی کودک را بطور نامحسوس و غیرمستقیم دروازه بانی نماییم. 🔸کنترل برنامه های کودک به معنای ، و کودک است و همانطور که اشاره شد، عامل سرعت را بایستی با ابزار و مانع مطمینی همچون رژیم مصرف به نفع تربیت مصادره نمود. 🔸منظور از رژیم مصرف کودک شامل چیستی برنامه و تناسبش با سن و فهم و فرهنگ کودک، چرایی برنامه و اهداف پدیدآورندگان آن و میزان اعتبار و امتیازات آموزشی و فرهنگی اش و شرط سوم، چگونه دیدن و آشنایی با تکنیک های به کار رفته در برنامه ها و بحث و تبادل نظر بصورت کشفی یا پیرامون کارتون های موردعلاقه کودک و تزریق و کاشت سوادرسانه و در مواجهه با تمام تصاویر و ویدئوها در ساحت رسانه هاست. 🔸در توضیح مدل کشفی در دریافت محتوا و اطلاعات برای کودک باید گفت: ذهن کودک به دلیل فرم خاصی که دارد همیشه به دنبال است، هرگز عادت نمی کند، به هر چیزی که عادت کند بلافاصله به دنبالش ترک عادت می آید و کنار می گذارد. 🔸بارها دیده ایم که بچه ها بعضی از اسباب بازی ها را فقط یک بار بازی می کنند و بعد کنار می گذارند، چون دیگر چیز جدیدی برایشان ندارد. کودک عادت نمی کند، این بزرگسال است که عادت می کند. 🔸نکته دیگری که برای مهندسی ذهن و تربیت فکری-رسانه ای کودک ضروری است، کاربرد خاطرات خوب در فضای حقیقی است و هرازگاهی مرور این خاطرات در آلبوم مخصوص، بشدت باعث و انس و علاقه وافر کودک به فضای باز و دور از رسانه می باشد و در کوه و دشت و صحرا و دریا و فضاهای باز هم باعث خنثی شدن عوارض مصرف رسانه ای می شود و هم باعث تعادل روحی و فاصله گرفتن از افسردگی و حفظ سلامت جسمی ذهنی و روانی کودک خواهد شد. ✍علیرضامحمدلو 🆔 @andisheengelabi
همسران سازگار.pdf
3.34M
📚کتاب همسران سازگار نویسنده علی حسین زاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 به مناسبت ایام ولادت پیامبر رحمت حضرت محمدمصطفی(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم)، برخی از ویژگی‌های اخلاقی پیامبر(ص) در خانه و خانواده را در بیان دکتر مریم‌حاج‌عبدالباقی می‌شنویم. 🌸قسمت اول: محبت به
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 به مناسبت ایام ولادت پیامبر رحمت حضرت محمدمصطفی(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم)، برخی از ویژگی‌های اخلاقی پیامبر(ص) در خانه و خانواده را در بیان دکتر مریم‌حاج‌عبدالباقی می‌شنویم. 🌸قسمت دوم: همسر دوستی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم ✅✅بررسی سبک زندگی پیامبر خدا 🌺لَقَدْ كانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ كانَ يَرْجُوا اللَّهَ وَ الْيَوْمَ الْآخِرَ وَ ذَكَرَ اللَّهَ كَثِيراً «احزاب/۲۱»🌺 🌹امام خامنه ای: شخصیت عظیم نبی مکرم اسلام در صدر سلسه انبیا و اولیاء قرار گرفته است . و ما مسلمانان موظف شده ایم که به آن بزرگواران اقتدا کنیم . ۱۳۷۹/۲/۲۳ 🌺به مناسبت میلاد باسعادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد ص بخشهایی از سیره زندگی آن بزرگوار 🌺 1⃣بخش اول حوادث تاریخی زمان ولادت پیامبر هست که بسیار شگفت انگیز است و نشان از وقوع حادثه بزرگ در جهان است. فروریختن نمادهای شرک و اشرافی گری؛ نشان از این دارد که فردی متولد شده است که مبازه ای تمام عیار با شرک و بت پرستی و خلق و خوی شاهانه تکبر و اشرافی گری خواهد داشت. 2⃣بعدها هم حوادث تاریخی ورودش به خانه حلیمه سعدیه و برکت و فراوانی که به خانه ایشان همراه آوردند هم نشان از این داشت که این کودک ، برکت و مایه است بر همگان 3⃣فوت پدر قبل از به دنیا امدنش سالها دوری از مادر و پرورش در دامان دایه و بعد در سنین کم ۶ سالگی و ۸ سالگی فوت مادر و پدربزرگ به دنبال هم نشان از تحمل رنج های فراوانش در زندگی دارد و 👈اینکه قرار هست که خود حامی و و این کودک باشد . 4⃣در دوران نوجوانی و جوانی هم داری و و معروف بود به طوریکه به ایشان محمدامین نام نهادند . این نامگذاری و این خصلت نشان از این دارد که فردی که رهبر بزرگ جامعه ای قرار هست بشود لازم است به دو خصلت عظیم امانت داری و صداقت آراسته شود. 5⃣در دوران جوانی شرکت در پیمان و یاری مستضعفان نشان از این دارد که این فرزند قرار هست که در آینده رهبر و حامی مستضعفان جامعه شود . 7⃣ در غار حرا و مبعوث شدنش برای پیامبری در این مکان حاکی از این هست که رهبر جامعه لازم است که پیوندمحکمی با خدا داشته باشد و اهل مناجات و تهجد و شب زنده داری باشد. 8⃣اعطای بر قلب پیامبر امّی و درس نخوانده ، نشانگر قدرت فوق العاده خدا در ایجاد تحولات علمی و معرفتی و فرهنگی و سیاسی و اقتصادی و ..است که قرار هست با این معجزه و نبی مکرم اسلام رقم بخورد . 9⃣مژده ولادت دخترش (سلام الله علیها) در سوره کوثر هم نشانگر شکستن سنتهای جاهلی نسبت به زنده به گور کردن دختران داشت که خداوند با مژده تولد کوثر ؛ نشان داد که اسلام ارزش و عظمت دختران را بالا خواهد برد. 🔟 و نظافت پیامبر که معروف هست به ویژه استفاده از عطر 1⃣1⃣و و مهروزی بسیارش به و ارج نهادن و شخصیت دهی به و اعتماد به ایشان در مشورت با ایشان و اعطای مسئولیت های بزرگ به ایشان نشان از توجه اسلام به کودکان و جوانان دارد. 2⃣1⃣👌علاوه بر آن سفارش فراوانشان به و ارزش گذاری انسانی برآنها نشان از تحولات زیبا در فرهنگ جامعه داشت🌺 3⃣1⃣ پیامبر و نشست و برخوردش با فقرا 4⃣1⃣اخلاق فوق العاده زیبای پیامبر و دلسوزی فوق العاده اش نسبت به هدایت امت که درآیات قرآن بارها مورد تجمید خدا قرار گرفته، نشان از اهمیت اخلاق زیبا در رفتار حاکمان و مسئولین و متولیان فرهنگی در خانواده و جامعه نسبت به گرایش افراد به دین دارد. 5⃣1⃣ و بخشش پیامبر گذشت و بخشش پیامبر که در فتح مکه به ویژه شاهد بروز این جلوه بارز و بخشش پیامبر بودیم آنجا که فرمان عفو عمومی صادر کرد و همه را بخشید . نشان از تحولات فوق العاده اخلاقی داشت 6⃣1⃣ پیامبر تدبیر پیامبر به ویژه در هنگام تجدید بنای خانه کعبه مشهود بود آنجا که برای نصب حجرالاسود پیامبر فرمودند که پارچه ای بیاورند و حجرالاسود را در میان آن نهند و از تمام قبایل افردی گوشه پارچه را گرفته و نزدیک کعبه آورند . بااین اقدامشون جلوی اختلاف و تفرقه میان قبایل را گرفتند 8⃣1⃣ پیامبر با مردم زمانی که پسرشان ابراهیم فوت کرد مردم گمان کردند خورشیدگرفتگی به خاطر فوت ابراهیم است ولی پیامبر فورا مردم را جمع کردند و فرمودند: گرفتن خورشید به خاطر مرگ فرزندم نبوده است .پیامبر با این اقدامشان مردم را ازجهل و خرافه حفظ نمودند برخلاف برخی سیاستمداران که معتقدند با شعار هدف وسیله را توجیه میکند از غفلت مردم سوء استفاده می کنند. پیامبر نقطه مقابل این تفکر عمل میکردند. 9⃣1⃣ پیامبر در سختی ها و مشکلات که در محاصره اقتصادی شعب ابی طالب هم مشهود بود . 0⃣2⃣ و پیامبر که در جنگهای مختلف با دشمنان، مشهود بود که با صلابت و استواری در میدان حضور میافتند. ✅ همه و همه جلوه های زیبای زندگی پیامبر خدا هستند. 🌹سلام و درود خدا بر روح مطهر پیامبر خدا و اهل بیت مطهرش🌺 📝 محمدلو @hagigatevasel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 به مناسبت ایام ولادت پیامبر رحمت حضرت محمدمصطفی(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم)، برخی از ویژگی‌های اخلاقی پیامبر(ص) در خانه و خانواده را در بیان دکتر مریم‌حاج‌عبدالباقی می‌شنویم. 🌸قسمت اول: محبت به
سلام ای گل محمدی-قصه.pdf
2.6M
سلام ای گل محمدی داستان های حضرت محمد ص برای کودکان
پیامبراکرم( ص)نیکوترین الگو .pdf
15.23M
🌷کتاب شعر کودکانه نیکوترین الگو به مناسبت ایام ولادت حضرت‌محمد (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قبل از اینکه به بچه‌هاتون نماز خوندن یاد بدید، یه کار مهم‌تر هست که اولویت با اونه... داستان خوندن❗️ 🌺ویژه‌ی میلاد "ﷺ"🌺 @hagigatevasel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نماهنگ فوق العاده زیبای 🌸 دوران كودکی پیامبرمان حضرت محمد(ص) به روایت رهبر انقلاب🌸 🌺همراه با تصاویر فیلم سینمایی کودکی پیامبر (ص)🌺 💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐 🌺پیامبر خدا فرمودند: فرزندان خود را بر سه خصلت تربیت کنید: ،دوست داشتن او و خواندن 🌺 حدیث ۶۷۷۳ منتخب میزان الحکمه 💐امروز میخواهم درباره پیامبر نسبت به شما کودکان اشاره کنم که ببینیدچه قدر پیامبرمان شما را دوست دارند💐 🌸پیامبر به کودکان میکردند و میخواستند این خصلت سنت شود بعد از ایشان 🌸 پیامبر با کودکان میشدند 🌸پیامبر به و نوازش کودکان سفارش کردند 🌸پیامبر به بین کودکان سفارش میکردند 🌸پیامبر به کودکان خیلی میکردند، در موقع نماز وقتی صدای گریه کودکی را می شنیدند نماز را زودتر تمام میکردند تا مادرکودک بتواند به فرزندش برسد. 🌺خلاصه اینکه پیامبرمان بسیار با کودکان بودند و به اصحابشان هم سفارش میکردند🌺 🌸شادی قلب نازنین پیامبر خدا و تعجیل در ظهور امام زمان عج 🌸 📝محمدلو @hagigatevasel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | کودک آسمانی 🔆 هر چه جلوتر می‌رویم، نورانیت این خورشید، بیشتر آشکار می‌شود... 🌺 ولادت با سعادت پیامبر اکرم(ص) مبارک
29.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💐ویژه (ص) 💐 🌈 🌹اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم🌹 🌸🌸🌸🌸🌸
بسم الله الرحمن الرحیم 🌹سلام بچه ها حالتون خوبه🌹 ✅موضوع امروزمان اهمیت نظم در سیره پیامبر است 🌺پیامبر اسلام نمونه کامل رعایت نظم و انضباط درمیان مردم بود. 👌این نظم در همه زندگی پیامبر حاکم بود. 🔰رعایت نظم در امور زندگی پیامبر شامل: ✅پیامبر همیشه با ظاهری آراسته و تمیز و مرتب در اجتماع حاضر میشدند . ✅ایشان در مسافرت هم چند چیز را با خود همراه میکردند:👈 آیینه، شانه و مسواک و قیچی ✅پیامبر بر حیوانات و وسایل شخصی شان هم اسم میگذاشتند . ✅پیامبر ساعتهای شبانه روز شان هم تقسیم کرده بودند : 👈۱_قسمتی را برای عبادت خدا 👈۲_قسمتی را برای اهل بیت و خانواده شان 👈۳_ قسمتی را برای خود 👈ساعتهایی که ویژه خودشان بودند میان خود و مردم تقسیم میکردند و در این اوقات مردم را به نزد خود میپذیرفتتد و چیزی از آنها مضایقه نمیکرد. ✅عبادت پیامبر هم همراه با نظم و در ساعات مشخصی انجام میشد ✅صفهای نماز جماعت هم پیامبر تاکید میکردند که منظم باشد . 👏وموارد زیادی از در زندگی پیامبر اسلام شاهد بودیم .ان شاءالله که ما هم بتوانیم از ایشان الگو بگیریم ✅ در همه کارها از جمله انجام به موقع ، در انجام درسی و انجام فعالیتهای ، حتی خوردن غذا و کردن ، نگاه کردن به تلویزیون و همه چیزهایی که در زندگی انجام میدهیم باید توش باشه تا موفقیت بیشتری در اونها کسب کنیم ✅ ❓❓خب بچه ها شما چه قدر اهل نظم هستید ؟ ❓❓آیا برای کارهاتون برنامه ریزی میکنید ؟ ❓❓یک نمونه از نظم و برنامه ریزی در کارهای روزانه تون را برای ما بفرستید ؟ 📝محمدلو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کارتون 🌹امام علی علیه السلام فرمودند: هر چیزی را در جای خود قرار بده ، و هر کار را در هنگام خود انجام بده 📚منبع: الحیات ،ج ۱،ص۵۵۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 (عج)🦋 💝امام زمان (عج) بهترین هدیه خدا💝 ⭐️ بچه‌های عزیز، این کارتون را ببینید تا بدانید چرا خدا بهترین هدیه را به ما داده است❤️ 🍏 ∞°مـن بچـہ شٻعـہ هسٺـم°∞ ○°•___☁️💚___•°○
✅حضرت آیت‌الله‌خامنه‌ای روز بیست‌‌وچهارم مهرماه، با جمعی از مسئولین برگزاری کنگره شهدای استان زنجان دیدار کردند. بیانات ایشان امروز، پنجشنبه، در محل برگزاری این کنگره منتشر شد. بخشی از سخنان حضرت آیت‌الله‌خامنه‌ای در این دیدار، در ادامه آمده است: 🔸 همسری که در کنار این جوان محبوب خودش دارد زندگی راحت میکند، چطور چشم می‌پوشد از او و موافقت می‌کند با رفتن او و صبر میکند بر نبودن او و بعد بر شهادت او؟ اینها، این احساسات آن‌ها، حالات آن‌ها، همه‌ی این‌ها در خور تحلیل است. 🔸 خدماتی که در خانه‌ها و در مراکز زنانه و مردمی و مانند اینها انجام گرفته،فرض کنید در خانه‌هایی غذا درست کردند، کمپوت درست کردند، امکانات آذوقه‌های جنگی فراهم کردند، نان پختند و فرستادند؛ اینها چیزهای عجیب و غریبی است؛ این مردها و این زنها با چه انگیزه‌هایی، با چه همّتی این کار را کردند؟ 🔸 متن کامل خبر در لینک زیر: https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=48908 ➡️ ۱۴۰۰/۰۷/۲۴ 🌱 @Khamenei_Reyhaneh
🔰 پشتیبانی از رزمندگان در مراکز مردمی و خانه‌ها جزو اختصاصات جنگ ماست 🔻 رهبر انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران کنگره‌ی شهدای استان زنجان: یکی از چیزهایی که جزو اختصاصات کشور و جنگ ما است، این خدماتی است که در خانه‌ها و در مراکز زنانه و مردمی و مانند اینها انجام گرفته. فرض کنید در خانه‌هایی غذا و کمپوت درست کردند، امکانات آذوقه‌های جنگی فراهم کردند، نان پختند و فرستادند؛ اینها چیزهای عجیب و غریبی است؛ این مردها و این زنها با چه انگیزه‌هایی، با چه همّتی این کار را کردند؟ ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
❇️اگر زن‌های انسان‌ساز از ملت‌ها گرفته بشود، ملت‌ها شکست خواهند خورد. 🔻 امام خمینی(رحمه الله علیه ) : عنایتی که اسلام به بانوان دارد بیشتر از عنایتی است که بر مردان دارد. مردان بر ملتها حق دارند و زن‌ها حق بیشتر دارند. زن‌ها مردان شجاع را در دامن خود بزرگ می‌‌کنند. قرآن کریم انسان‌ساز است، و زن‌ها نیز انسان ساز. وظیفه زن‌ها انسان‌‌سازی است. اگر زن‌های انسان‌ساز از ملت‌ها گرفته بشود، ملت‌ها خواهند خورد، خواهند شد. زن‌ها هستند که ملت‌ها را می‌‌کنند، می‌‌کنند.