💬 #گزارش_هفته | طوفان مقاومت فرزندان روح الله،از ایران تا اقصی نقاط جهان
👈 مروری بر ابعاد و امتداد فرهنگبسیجی که امام خمینی پایهگذاری کردند؛ از آذر ۱۳۵۸ تا«طوفانالاقصی»
🔹 بسیج، الگوی مجسم ایثار و اقتدار
🔹 کمتر از یک سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و به زیر کشیدهشدن رژیم ستمشاهی میگذشت که پیر مراد ملت ایران، نهال نوپایی را در سرزمین انقلاب اسلامی غرس کرد. امام امت چهارم آذرماه ۱۳۵۸ و در دیدار جمعی از پاسداران، شرایط حساس کشور و منطقه را تشریح کرده و بنای نهاد مقدس «بسیج مستضعفین» را پایهگذاری کردند؛ «شما با یک قدرتی مواجه هستید که اگر یک غفلت بشود، مملکتتان از بین میرود. غفلت نباید بکنید؛ غفلتنکردن به این است که قوای خودتان را مجهز کنید و یک تعلیمات نظامی خودتان پیدا کنید. دوستانتان را تعلیم بدهید. مملکت اسلامی باید همهاش نظامی باشد. تعلیمات نظامی داشته باشد. کشوری که ۲۰ میلیون جوان دارد، بیست میلیون تفنگدار داشته باشد. بیست میلیون ارتش داشته باشد؛ و اینیک همچو مملکتی آسیببردار نیست». ۱۳۵۸/۸/۴
شجره طیبه بسیج، در بستر انقلاب اسلامی متولد شد و به میدانی برای دفاع از عزت و شرافت ملی و دینی تبدیل شد. کمتر از یک سال بعد از تولد این نهاد انقلابی و مردمی، آن هنگام که دیکتاتور بیعقل حاکم بر عراق به پشتگرمی شیاطین غرب و شرق و ارتجاع منطقه به ایران اسلامی حمله کرد تا کار انقلاب نوپای مردم ایران را یکسره کند، این بسیج مردمی بود که به پشتوانهای محکم برای نیروهای مسلح ایران اسلامی تبدیل شد و الگویی عینی و مجسم، از ایثار و اقتدار را خلق کرد.
🔹 بسیج برای همه عرصهها و زمانها
🔹 اما پایان جنگ تحمیلی، پایان مأموریت بسیج نبود؛ این بار آفتاب گرمابخش حیات بسیج و بسیجیان، در افقی بالاتر طلوع کرد و با بهرهگیری از تجربه و میراث معنوی دفاع مقدس، بسیج در میدانهایی وسیعتر و خطیرتر برای خدمترسانی به ملت ایران وارد شد؛ از تأمین امنیت شهرها و روستاها گرفته تا سازندگی و بهداشت و درمان، جهاد علمی و فناوری و خدمترسانی در حوادث و بلایای طبیعی. میدانهایی جدید که نشان میداد بسیج یک فرهنگ است؛ «بسیج صرفاً یک سازمان نظامی نیست... بسیج یک فرهنگ است، بسیج یک گفتمان است، بسیج یک تفکّر است.» ۱۴۰۱/۹/۵ و هرچه زمان گذشت، معنا و مفهوم تفکر بسیجی و آماده خدمت بودن آن، بیشتر بر همگان آشکار شد «عرصهی بسیج یک عرصهی عمومی است؛ نه مختص یک قشر است، نه مختص یک بخشی از بخشهای جغرافیائی کشور است، نه مختص یک زمانی دونِ زمان دیگری است؛ نه مختص یک عرصهئی دون عرصهی دیگری است. در همهی جاها، در همهی مکانها، زمانها، عرصهها و در همهی قشرها، این وجود دارد. این معنای بسیج است.» ۱۳۸۹/۴/۲
🔍 ادامه را در بله | ایتا خط حزبالله بخوانید
هنیه: طرحهای صهیونیستها را به شکست کشاندیم
رئیس دفتر سیاسی حماس:
🔹به برکت استواری و پایداری مردم ما، همگرایی بین جناح های مقاومت و حمایت امت ما، توانستیم با اشغالگری مقابله کرده و نقشه های آن را به شکست بکشانیم.
🔹تا زمانی که دشمن به آتش بس و موفقیت اجرای آن پایبند باشد خود را ملزم به اجرای توافق می دانیم.
🔹مجاهدان ما ضرباتی سخت و دردناک به دشمن وارد کردند.
@TasnimNews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در صورت نقض توافق توسط صهیونیستها، دستان مقاومت بر روی ماشه خواهد بود
🔹«هیثم ابوالغزلان»، دبیرکل روابط جنبش جهاد اسلامی فلسطین در لبنان در گفتگو با تسنیم به تشریح جزئیات توافق آتش بس چهار روزه مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی و واکنش احتمالی این گروه ها به نقض توافق از سوی دشمن صهیونیستی پرداخت.
🔹گروههای مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی با میانجیگری مصر، قطر و آمریکا به توافقی جزئی و چهار روزه حول تبادل اسرا دست یافتند.
🔹این توافق دربرگیرنده آزادی اسرای فلسطینی در برابر تعدادی از اسرای صهیونیستی و برخی افراد دوتابعیتی است.
🔹در صورتی که دشمن صهیونیستی مفاد این توافق را نقض کند، دست مقاومت برای آغاز مجدد نبرد روی ماشه خواهد بود.
🔹دشمن صهیونیستی با وجود همه ویرانیها، نسل کشیها و جنایات علیه زنان و کودکان غزه هرگز به اهداف خود دست نخواهد یافت.
🔹مادامی که رژیم صهیونیستی به تجاوزات خود ادامه دهد، مقاومت به نبرد از نقطه صفر، شلیک موشک به سمت سرزمینهای اشغالی، هدف قراردادن فرماندهان و نظامیان اسرائیلی و از همه مهم تر آسیب به اقتصاد و جبهه داخلی این رژیم ادامه خواهد داد.
@TasnimNews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لحظه ورود اسیران صهیونیست به گذرگاه رفح
🔹فیلمی از لحظه ورود اسیران صهیونیست آزاده شده از سوی مقاومت با خودروهای صلیب سرخ به گذرگاه رفح منتشر شده است.
@TasnimNews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جشن فلسطینیها پس از آزادی اسرای فلسطینی
🔹خانوادههای اسرای فلسطین در انتظار آزادی آنها با در دست داشتن پرچم حماس
@TasnimNews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لحظهای تاریخی
🔹اسیره آزاده ملک سلیمان پس از ۹ سال اسارت به آغوش گرم خانواده بازگشت و اینگونه مادرش از او استقبال کرد.
🔹وی در سن چهارده سالگی اسیر شد که امروز جمعه در مبادله اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی آزاد شد.
@TasnimNews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نوجوان اسیر فلسطینی در آغوش مادر پس از آزادی
@TasnimNews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سجده شکر سارا عبدالله اسیر فلسطینی پس از آزادی
@TasnimNews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استقبال باشکوه از اسرای آزاد شده فلسطینی
🔹اهالی شهر بینوتیا در نزدیکی رام الله از اسرای آزاد شده فلسطینی استقبال کردند.
@TasnimNews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دختر فلسطینی پس از آزادی: به حماس افتخار میکنم
🔹پیام ساره عبدالله، دختر اسیر فلسطینی برای رهبران حماس، پس از آزادی: به حماس افتخار می کنم و غزه را بسیار دوست دارم، به محمد ضیف و یحیی سنوار افتخار می کنم، چون آنها تنها کسانی بودند که پای ما ایستادند، از شما متشکرم.
@TasnimNews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اقدام جنونآمیز نظامی اسرائیلی در غزه!
🔹سرگرد «موشه گرونبرگ» از گردان ۲۷۱ رزمی مهندسی تولد دختر دوسالهاش را با منفجر کردن خانه فلسطینیان جشن گرفت!
🔹او میگوید این اقدام جنایتکارانه را به دخترش تقدیم کرده است.
@TasnimNews
26.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺معجزه ای از حدیث شریف کساء که تازگی رخ داده است!
#استاد_فرحزاد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 نکتهای که رهبر انقلاب خطاب به بهداد سلیمی گفتند چه بود؟
بهترین ها شایسته ست
بیشترین ها را داشته باشید ...
حماس: دشمن با زور نمیتواند اسرای خود را آزاد کند
حمدان یکی از رهبران جنبش حماس:
🔹اگر صبر و بردباری ملت قهرمان فلسطین نبود، توافق آتشبس انسانی و مبادله اسرا هرگز محقق نمیشد.
🔹دشمن صهیونیستی هرگز با توسل به زور و قدرت نمیتواند اسرای خود را آزاد کند.
🔹مجبور کردن دشمن به آزادی ۱۵۰ زن و کودک اسیر فلسطینی ثمره دلاوریهای قسام بود.
🔹نبرد طوفان الاقصی شکستی راهبردی را به دشمن تحمیل کرد و گردانهای قسام این عملیات را تا آزادسازی فلسطین ادامه میدهند.
@TasnimNews
🔸 ایام عزاداری حضرت زهرا سلام الله علیها
⁉️ چه روزهایی مناسب است به عنوان ایام فاطمیه (سلام الله علیها) رعایت شود؟
✅ مناسب است علاوه بر روز شهادت (۱۳ جمادی الاول و ۳ جمادی الثانی) چند روز از ایام متصل به آن را به حسب عرف منطقه به عنوان ایام حزن و عزای صدیقه کبری (سلام الله علیها) مراعات کنند.
🆔 @khamenei_ahkam
«فقيه بزرگوار كاشف الغطاء مىفرمايد: «و لا يجوز لمن اضمر التغى او اظهره بلسانه التعرض له قبل الشرع فيه.» يعنى نبايد كسى را كه در درون خود بغى را نگه داشته و اظهار نمىكند و يا اظهار مىكند، اما فقط اظهارش جنبۀ قولى دارد مورد تعرض قرار داد. البته بايد توجه داشت كه اگر اظهار بغى و مخالفت با امام و ولى امر به منظور جمعآورى عِدّه و عٌدّه (افراد و آمادگى) باشد چنين كسى باغى محسوب مىشود.دليل بر آنچه گفته شد، عمل امير المؤمنين على (ع) با عبد الله بن عمر مىباشد كه وى با آنكه از بيعت با امام خوددارى ورزيد، امام (ع) متعرض او نگشت و اصحاب آن حضرت كه مىخواستند متعرض وى گردند آنان را منع نموده حتى خوارج كه آن حضرت را لعنت مىكردند، هم تا مادامىكه از فرمان آن حضرت سرپيچى نكرده بودند و از حاكم خود كه از طرف آن حضرت منصوب گرديده بود، اطاعت مىنمودند، مورد تعرض واقع نگرديدند.بنابراين، نمىتوان به طريق اولى كسى را كه در اطاعت و فرمان حاكم عادل است، اما از كارهاى وى انتقاد نموده و اشتباهات وى را گوشزد مىكند، باغى دانست و متعرض او گرديد.مانند بعضى از خلفاء كه هرگاه مورد انتقاد قرار مىگرفتند، به خشم نمىآمدند و مىپذيرفتند.بر خلاف عثمان كه وقتى عمار ياسر از اصحاب پيامبر او را نصيحت كرد و نامۀ اصحاب پيامبر را به او داد، چنان به سر و صورت و سينۀ عمار زد كه استخوانهاى سينهاش شكست. و به هر حال شخص ناصح باغى محسوب نمىشود، اما اگر بخواهد از راه انتقاد حكومت را تضعيف نمايد، با توجه به اينكه سوءِ قصد دارد، باغى و مجرم سياسى محسوب مىگردد.»
منبع: ديدگاههاى نو در حقوق، ج1، ص: 66
«اكنون دشمنان اسلام پس از مطالعات روانشناسانه، رمز وحدت امت و پايدارى نظام اسلامى را به خوبى شناختهاند؛ آنها دريافتهاند قداستى كه مردم براى رهبرى و ولايت امر قائلند، نظام و انقلاب را بيمه كرده است. از اين رو تمام تلاش و همت خود را براى شكستن اين قداست به كار گرفتهاند، تا چنين وانمود كنند رهبر و مرجع در رديف ديگر دولتمردان و يا حتى افراد عادى است. آنها چنين القا مىكنند همانگونه كه از وزير، وكيل و يا يك شخصيت قضايى مىتوان انتقاد كرد، مىتوان از ولىّ فقيه انتقاد كرد! البته ما نيز معتقد به جواز انتقاد از ولىّ فقيه هستيم؛ ولى با روش صحيحى كه نشانۀ خيرخواهى و دلسوزى است. به هر حال زمانى كه قداست رهبرى شكسته شد، ديگر كسى امر او را مطاع نمىداند و عمل كردن به دستورهاى او را وظيفۀ شرعى نمىشمرد و كسى كشته شدن در اين راه را شهادت نمىداند. در اين هنگام است كه دشمن به تمام اهدافش رسيده است؛ زيرا در مواقع بحرانى، ديگر كسى وجود ندارد كه با يك فتوا توطئهها را خنثى كند و كشور را نجات دهد.»
منبع: محمد تقى مصباح يزدى، پرسشها و پاسخها، ج 1، ص 80 و 81
به نقل از مبانى فقهى حكومت اسلامى، ج8، ص: 272
آيا انتقاد از احكام و مفاهيم قرآن و عترت، يا سيرۀ ائمّۀ اطهار عليهم السلام، از مصاديق اهانت است؟ آيا نقد و بررسى آيات، روايات، سيره و احكام فقهى بر اساس روشهايى غير از اسلوب متداول ميان علماى دين، نوعى اهانت است؟ اصولًا نقد و بررسى اين گونه امور در چه صورت اهانت به مقدّسات تلقّى مىشود؟ و در هر صورت، سوء نيّت منتقد، يا عدم قصد اهانت وى، چه تأثيرى در اين امر دارد؟جواب: اگر منظور از نقد و بررسى، ايراد به قانون و قانونگذار باشد، بىشكّ جزء مصاديق اهانت است، و اگر منظور، اشكال و ايراد به كسانى باشد كه چنان حكمى استنباط كردهاند، و به تعبير ديگر، استنباط زير سؤال برود نه حكم الهى، مصداق اهانت به مقدّسات اسلامى نيست.
استفتاءات جديد (مكارم)، ج3، ص: 594
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 روایت عجیب سخنگوی دولت سیزدهم از اولین جلسه هیئت دولت سیزدهم با حضور رئیسی و وزرای دولت قبل.
🌏 #تخریبچی
القسام باز هم صهیونیستها را در سردرگم کرد
🔹شبکه سراسری رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد گردانهای قسام بار دیگر آنها را غافلگیر کرده و این بار اسرای صهیونیست را در گذرگاه کارنی در شمال شرقی نوار غزه تحویل دادهاند.
🔹به نوشته این شبکه صهیونیستی در ایکس، گردانهای قسام به دلیل شرایط جسمانی یکی از اسرای اسرائیلی ترجیح دادن این تسلیم در گذرگاه کارنی صورت بپذیرد.
tn.ai/2995995
@TasnimNews
آنها نباید زینت خود را آشکار سازند جز آن مقدار که طبیعتاً ظاهر است (وَ لا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلاّ ما ظَهَرَ مِنْها).
در این که منظور از زینتى که زنان باید آن را بپوشانند و همچنین زینت آشکارى که در اظهار آن مجازند چیست؟ در میان مفسران سخن بسیار است.
بعضى، زینت پنهان را به معنى زینت طبیعى (اندام زیباى زن) گرفته اند، در حالى که کلمه زینت به این معنى کمتر اطلاق مى شود.
بعضى دیگر، آن را به معنى محل زینت گرفته اند، زیرا آشکار کردن خود زینت مانند گوشواره و دستبند و بازوبند به تنهائى مانعى ندارد، اگر ممنوعیتى باشد مربوط به محل این زینت ها است، یعنى گوش ها و گردن و دست ها و بازوان.
بعضى دیگر، آن را به معنى خود زینت آلات گرفته اند منتها در حالى که روى بدن قرار گرفته، و طبیعى است که آشکار کردن چنین زینتى توام با آشکار کردن اندامى است که زینت بر آن قرار دارد.
(این دو تفسیر اخیر از نظر نتیجه یکسان است هر چند از دو راه مسأله تعقیب مى شود).
حق این است که ما آیه را بدون پیشداورى و طبق ظاهر آن تفسیر کنیم که ظاهر آن همان معنى سوم است و بنابراین، زنان حق ندارند زینت هائى که معمولاً پنهانى است آشکار سازند، هر چند اندامشان نمایان نشود، و به این ترتیب آشکار کردن لباس هاى زینتى مخصوصى را که در زیر لباس عادى یا چادر مى پوشند مجاز نیست، چرا که قرآن از ظاهر ساختن چنین زینت هائى نهى کرده است.
در روایات متعددى که از ائمه اهلبیت(علیهم السلام) نقل شده نیز همین معنى دیده مى شود که زینت باطن را به قلاده: گردنبند ، دملج: بازوبند و خلخال: پاى برنجن همان زینتى که زنان عرب در مچ پاها مى کردند تفسیر شده است.
و چون در روایات متعدد دیگرى زینت ظاهر به انگشتر ، سرمه و مانند آن تفسیر شده، مى فهمیم منظور از زینت باطن نیز خود زینت هائى است که نهفته و پوشیده است (دقت کنید).
(تفسیر نمونه، ذیل آیه)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️هیچ معضلی مثل بیتفاوتی، فرهنگ یک جامعه را به غلط عوض نمیکند!
📌بیتفاوت نباشید؛ با این فیلم از مجموعهها و مسئولین شهرتان مطالبه کنید.
📌بهترین کاری که یک مجموعه میتواند با هزینه اندک انجام بدهد همین است؛ البته موارد نادر درگیری لفظی نباید موجب دلسردی شود!
✍ضمنا یک نکتهای که در این کلیپ جلب توجه میکند، تذکر یک خانم مانتویی به خانمهای مکشفه است؛ بنظرم از بهترین سوژههایی است که میتواند براحتی کمر توطئهی کشفحجاب رو بشکند!
درواقع اشتباه راهبردی در امربهمعروفونهیازمنکر این است که فقط از خانمهای محجبه و چادری کمک گرفته میشود؛ درحالیکه بسیاری از خانمهای ضعیفالحجاب هم مخالف سرسخت جریان کشفحجاب و لیدرهای مزدور آن هستند؛ لذا تعلیم و حضور میدانی آنها، شوک بزرگی به طراحان توطئه وارد میکند!
🖋 #محمد_جوانی
🧠⚔علوم و جنگ شناختی
@CWarfare
@CWarfare
@CWarfare