26.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺معجزه ای از حدیث شریف کساء که تازگی رخ داده است!
#استاد_فرحزاد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 نکتهای که رهبر انقلاب خطاب به بهداد سلیمی گفتند چه بود؟
بهترین ها شایسته ست
بیشترین ها را داشته باشید ...
حماس: دشمن با زور نمیتواند اسرای خود را آزاد کند
حمدان یکی از رهبران جنبش حماس:
🔹اگر صبر و بردباری ملت قهرمان فلسطین نبود، توافق آتشبس انسانی و مبادله اسرا هرگز محقق نمیشد.
🔹دشمن صهیونیستی هرگز با توسل به زور و قدرت نمیتواند اسرای خود را آزاد کند.
🔹مجبور کردن دشمن به آزادی ۱۵۰ زن و کودک اسیر فلسطینی ثمره دلاوریهای قسام بود.
🔹نبرد طوفان الاقصی شکستی راهبردی را به دشمن تحمیل کرد و گردانهای قسام این عملیات را تا آزادسازی فلسطین ادامه میدهند.
@TasnimNews
🔸 ایام عزاداری حضرت زهرا سلام الله علیها
⁉️ چه روزهایی مناسب است به عنوان ایام فاطمیه (سلام الله علیها) رعایت شود؟
✅ مناسب است علاوه بر روز شهادت (۱۳ جمادی الاول و ۳ جمادی الثانی) چند روز از ایام متصل به آن را به حسب عرف منطقه به عنوان ایام حزن و عزای صدیقه کبری (سلام الله علیها) مراعات کنند.
🆔 @khamenei_ahkam
«فقيه بزرگوار كاشف الغطاء مىفرمايد: «و لا يجوز لمن اضمر التغى او اظهره بلسانه التعرض له قبل الشرع فيه.» يعنى نبايد كسى را كه در درون خود بغى را نگه داشته و اظهار نمىكند و يا اظهار مىكند، اما فقط اظهارش جنبۀ قولى دارد مورد تعرض قرار داد. البته بايد توجه داشت كه اگر اظهار بغى و مخالفت با امام و ولى امر به منظور جمعآورى عِدّه و عٌدّه (افراد و آمادگى) باشد چنين كسى باغى محسوب مىشود.دليل بر آنچه گفته شد، عمل امير المؤمنين على (ع) با عبد الله بن عمر مىباشد كه وى با آنكه از بيعت با امام خوددارى ورزيد، امام (ع) متعرض او نگشت و اصحاب آن حضرت كه مىخواستند متعرض وى گردند آنان را منع نموده حتى خوارج كه آن حضرت را لعنت مىكردند، هم تا مادامىكه از فرمان آن حضرت سرپيچى نكرده بودند و از حاكم خود كه از طرف آن حضرت منصوب گرديده بود، اطاعت مىنمودند، مورد تعرض واقع نگرديدند.بنابراين، نمىتوان به طريق اولى كسى را كه در اطاعت و فرمان حاكم عادل است، اما از كارهاى وى انتقاد نموده و اشتباهات وى را گوشزد مىكند، باغى دانست و متعرض او گرديد.مانند بعضى از خلفاء كه هرگاه مورد انتقاد قرار مىگرفتند، به خشم نمىآمدند و مىپذيرفتند.بر خلاف عثمان كه وقتى عمار ياسر از اصحاب پيامبر او را نصيحت كرد و نامۀ اصحاب پيامبر را به او داد، چنان به سر و صورت و سينۀ عمار زد كه استخوانهاى سينهاش شكست. و به هر حال شخص ناصح باغى محسوب نمىشود، اما اگر بخواهد از راه انتقاد حكومت را تضعيف نمايد، با توجه به اينكه سوءِ قصد دارد، باغى و مجرم سياسى محسوب مىگردد.»
منبع: ديدگاههاى نو در حقوق، ج1، ص: 66
«اكنون دشمنان اسلام پس از مطالعات روانشناسانه، رمز وحدت امت و پايدارى نظام اسلامى را به خوبى شناختهاند؛ آنها دريافتهاند قداستى كه مردم براى رهبرى و ولايت امر قائلند، نظام و انقلاب را بيمه كرده است. از اين رو تمام تلاش و همت خود را براى شكستن اين قداست به كار گرفتهاند، تا چنين وانمود كنند رهبر و مرجع در رديف ديگر دولتمردان و يا حتى افراد عادى است. آنها چنين القا مىكنند همانگونه كه از وزير، وكيل و يا يك شخصيت قضايى مىتوان انتقاد كرد، مىتوان از ولىّ فقيه انتقاد كرد! البته ما نيز معتقد به جواز انتقاد از ولىّ فقيه هستيم؛ ولى با روش صحيحى كه نشانۀ خيرخواهى و دلسوزى است. به هر حال زمانى كه قداست رهبرى شكسته شد، ديگر كسى امر او را مطاع نمىداند و عمل كردن به دستورهاى او را وظيفۀ شرعى نمىشمرد و كسى كشته شدن در اين راه را شهادت نمىداند. در اين هنگام است كه دشمن به تمام اهدافش رسيده است؛ زيرا در مواقع بحرانى، ديگر كسى وجود ندارد كه با يك فتوا توطئهها را خنثى كند و كشور را نجات دهد.»
منبع: محمد تقى مصباح يزدى، پرسشها و پاسخها، ج 1، ص 80 و 81
به نقل از مبانى فقهى حكومت اسلامى، ج8، ص: 272
آيا انتقاد از احكام و مفاهيم قرآن و عترت، يا سيرۀ ائمّۀ اطهار عليهم السلام، از مصاديق اهانت است؟ آيا نقد و بررسى آيات، روايات، سيره و احكام فقهى بر اساس روشهايى غير از اسلوب متداول ميان علماى دين، نوعى اهانت است؟ اصولًا نقد و بررسى اين گونه امور در چه صورت اهانت به مقدّسات تلقّى مىشود؟ و در هر صورت، سوء نيّت منتقد، يا عدم قصد اهانت وى، چه تأثيرى در اين امر دارد؟جواب: اگر منظور از نقد و بررسى، ايراد به قانون و قانونگذار باشد، بىشكّ جزء مصاديق اهانت است، و اگر منظور، اشكال و ايراد به كسانى باشد كه چنان حكمى استنباط كردهاند، و به تعبير ديگر، استنباط زير سؤال برود نه حكم الهى، مصداق اهانت به مقدّسات اسلامى نيست.
استفتاءات جديد (مكارم)، ج3، ص: 594
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 روایت عجیب سخنگوی دولت سیزدهم از اولین جلسه هیئت دولت سیزدهم با حضور رئیسی و وزرای دولت قبل.
🌏 #تخریبچی
القسام باز هم صهیونیستها را در سردرگم کرد
🔹شبکه سراسری رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد گردانهای قسام بار دیگر آنها را غافلگیر کرده و این بار اسرای صهیونیست را در گذرگاه کارنی در شمال شرقی نوار غزه تحویل دادهاند.
🔹به نوشته این شبکه صهیونیستی در ایکس، گردانهای قسام به دلیل شرایط جسمانی یکی از اسرای اسرائیلی ترجیح دادن این تسلیم در گذرگاه کارنی صورت بپذیرد.
tn.ai/2995995
@TasnimNews
آنها نباید زینت خود را آشکار سازند جز آن مقدار که طبیعتاً ظاهر است (وَ لا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلاّ ما ظَهَرَ مِنْها).
در این که منظور از زینتى که زنان باید آن را بپوشانند و همچنین زینت آشکارى که در اظهار آن مجازند چیست؟ در میان مفسران سخن بسیار است.
بعضى، زینت پنهان را به معنى زینت طبیعى (اندام زیباى زن) گرفته اند، در حالى که کلمه زینت به این معنى کمتر اطلاق مى شود.
بعضى دیگر، آن را به معنى محل زینت گرفته اند، زیرا آشکار کردن خود زینت مانند گوشواره و دستبند و بازوبند به تنهائى مانعى ندارد، اگر ممنوعیتى باشد مربوط به محل این زینت ها است، یعنى گوش ها و گردن و دست ها و بازوان.
بعضى دیگر، آن را به معنى خود زینت آلات گرفته اند منتها در حالى که روى بدن قرار گرفته، و طبیعى است که آشکار کردن چنین زینتى توام با آشکار کردن اندامى است که زینت بر آن قرار دارد.
(این دو تفسیر اخیر از نظر نتیجه یکسان است هر چند از دو راه مسأله تعقیب مى شود).
حق این است که ما آیه را بدون پیشداورى و طبق ظاهر آن تفسیر کنیم که ظاهر آن همان معنى سوم است و بنابراین، زنان حق ندارند زینت هائى که معمولاً پنهانى است آشکار سازند، هر چند اندامشان نمایان نشود، و به این ترتیب آشکار کردن لباس هاى زینتى مخصوصى را که در زیر لباس عادى یا چادر مى پوشند مجاز نیست، چرا که قرآن از ظاهر ساختن چنین زینت هائى نهى کرده است.
در روایات متعددى که از ائمه اهلبیت(علیهم السلام) نقل شده نیز همین معنى دیده مى شود که زینت باطن را به قلاده: گردنبند ، دملج: بازوبند و خلخال: پاى برنجن همان زینتى که زنان عرب در مچ پاها مى کردند تفسیر شده است.
و چون در روایات متعدد دیگرى زینت ظاهر به انگشتر ، سرمه و مانند آن تفسیر شده، مى فهمیم منظور از زینت باطن نیز خود زینت هائى است که نهفته و پوشیده است (دقت کنید).
(تفسیر نمونه، ذیل آیه)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️هیچ معضلی مثل بیتفاوتی، فرهنگ یک جامعه را به غلط عوض نمیکند!
📌بیتفاوت نباشید؛ با این فیلم از مجموعهها و مسئولین شهرتان مطالبه کنید.
📌بهترین کاری که یک مجموعه میتواند با هزینه اندک انجام بدهد همین است؛ البته موارد نادر درگیری لفظی نباید موجب دلسردی شود!
✍ضمنا یک نکتهای که در این کلیپ جلب توجه میکند، تذکر یک خانم مانتویی به خانمهای مکشفه است؛ بنظرم از بهترین سوژههایی است که میتواند براحتی کمر توطئهی کشفحجاب رو بشکند!
درواقع اشتباه راهبردی در امربهمعروفونهیازمنکر این است که فقط از خانمهای محجبه و چادری کمک گرفته میشود؛ درحالیکه بسیاری از خانمهای ضعیفالحجاب هم مخالف سرسخت جریان کشفحجاب و لیدرهای مزدور آن هستند؛ لذا تعلیم و حضور میدانی آنها، شوک بزرگی به طراحان توطئه وارد میکند!
🖋 #محمد_جوانی
🧠⚔علوم و جنگ شناختی
@CWarfare
@CWarfare
@CWarfare
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 #سرمشق_فاطمی | دیوار دم میداد، در بر سینه میزد
محراب مینالید، منبر داشت میسوخت
🏴 شعرخوانی درباره شهادت حضرت زهرا و اشکهای رهبر انقلاب
💻 Farsi.Khamenei.ir
📢 سرمشق فاطمی
✏️ حضرت آیتالله خامنهای: «باید فاطمهی زهرا (سلام الله علیها) اسوه باشد، الگو باشد در همهی جهات، از جمله در حرکت بزرگ اجتماعی و انقلابی و مبارزاتی ما.» ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
✏️ رسانه KHAMENEI.IR به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت حضرت صدیقه کبری، فاطمه زهرا سلامالله علیها مجموعه «سرمشق فاطمی» را منتشر میکند.
🖼 #سخن_نگاشت
💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | سخنرانی رهبر انقلاب درباره آخرین گفتگوهای پیامبر اعظم(ص) و حضرت فاطمه زهرا(س)
💻 Farsi.Khamenei.ir
🎙 #کلیپ_صوتی | سرمشق فاطمی
🏴 رسانه KHAMENEI.IR به مناسبت فرارسیدن شهادت حضرت فاطمه زهرا سلامالله علیها، کلیپ صوتی «#سرمشق_فاطمی» را منتشر میکند.
🎧 بشنوید👇
یکی از چیزهایی که در ایجاد قوّت در کشور مؤثّر است و کشور را قوی میکند، اتّحاد ملّی است. سر چیزهای جزئی تنازع نباید انجام بگیرد. البتّه اختلاف نظر هست. در این اختلاف نظرها مباحثه خوب است، مناظره خوب است امّا منازعه خوب نیست. مناظره کنند، حرف بزنند، بحث کنند، در دانشگاه، در حوزه، در رسانههای عمومی، با ادب، با حفظ حرمت دیگران استدلال کنند؛ این خوب است امّا منازعه کردن خوب نیست، دشمنی کردن خوب نیست، دهان را به حرف ناشایست آلودن خوب نیست؛ اینها خوب نیست. اتّحاد کمک میکند.
بیانات در دیدار مردم آذربایجان شرقی
۱۴۰۱/۱۱/۲۶
سطل آبت را بریز!
توی سایت آقا
https://www.leader.ir/fa/monies
قسمت انتخاب وجوهات،
بابتِ...
«کمک ها»
و بعد، انتفاضه فلسطین رو انتخاب کنید.
هرچقدر توان دارید واریز کنید، شده ۱۰هزارتومان