اَللّهُمَّ اجْعَلْنی فی مَقامی هذا مِمَّنْ تَنالُهُ مِنْکَ صَلَواتٌ وَ رَحْمَةٌ وَ مَغْفِرَةٌ
خدایا مرا در این مقام ڪه هستم از آنان قرار ده ڪه درود و رحمت و مغفرتت شامل حال آنهاست
#مناجات 🤲
خودسازے و تࢪڪ گناھ
روز سیونهم چله صلوات و زیارت عاشورا 🌹🍃 شهدا را یاد ڪنیم با ذڪر صلوات⚘ «اَللّهُمَّ صَلِّ عَلي مُحَ
روز چهلم ( روز آخر) چله صلوات و زیارت عاشورا 🌹🍃
به نیت مفقودالاثرها
شهدای گمنام
شفای همه جانبازان
شهدا و اموات
همه پدران و مادران آسمانی
حاجت روایی اعضای کانال و شرڪت ڪنندگان در ختم
انشاءالله خداوند از همگی به احسن وجه قبول کنه
التماس دعا🤲🌼
شهدا را یاد ڪنیم با ذڪر صلوات⚘
«اَللّهُمَّ صَلِّ عَلي مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ»
◍⃟🌦 ◍⃟🌦
✍️بیاید ڪاشت ناخن رو از چند دیدگاه بررسی ڪنیم.
۱۲ نوع دلیل داریم براے مضرات وحشتناڪ این عمل ڪه براے نابودے شیعه ترویج داده شد:
√۱_فقر و ڪم شدن حافظه ناشی از غسل صحیح نداشتن، بخاطر ڪاشت و احتمال ابتلا به بیمارے پیسی:طبق روایت
√۲_ناخنها ،از مراڪز اصلی جذب ویتامینD خورشید،محسوب میشن ڪه با حنا گذاشتن ناخن،جذب ویتامینDچند برابر میشه طبق روایات، ڪه تاڪید بر حنا گذاشتن بر ناخن هست.اما ...وقتی رویهاے بر ناخن قرار میگیره چه ڪاشت ناخن،چه لاڪ،مانع از جذب ویتامینD و در نتیجه موجب جذب نشدن ڪلسیم خواهد شد و آسیب به ڪل بدن خواهد رسید.
√۳_ناخن ها با رشد خود،بیمارےها رو از بدن خارج میڪنند و حتی به عبارتی جنس ناخن از بیمارے هست، در روایات اهل بیت(طب اهل بیت) ڪه توضیح آن مفصله. ڪوتاه ڪردن ناخن، ڪمڪ به خروج بیمارےها از بدن میڪنه و خصوصا روز ۵شنبه و جمعه طبق روایات،تاثیرات وضعی عجیب و مفیدے داره.مثلا
از حضرت رسول روايت شده:هر ڪس ناخنهاے خود را در روز جمعه بگيرد، خداوند دردهايش را از سر انگشتانش بيرون ڪرده، دواے درد را جايگزين آن مىڪند.ثواب الأعمال، ص ۴۱، ح ۱
و ڪاشت ناخن موجب حبس بیمارے،احتباس انرژیڪی و ایجاد اختلالات عصبی میشود با توجه به محل قرارگیرے آن ها
√۴_از دیدگاه پزشڪی هم عوارض گزارش شده شامل:تغییر رنگ ناخن،التهاب دور ناخن،عفونتهاے قارچی،اگزماے تماسی، شل شدن ناخن ها،ترڪ و شڪاف ناخن هست.
√۵_در بحث شرعی،دیدن ناخنهاے ڪاشته شدهے لاڪ زده،یا ڪلا ناخن لاڪ زده توسط نامحرم،حرامه.
√۶_در بحث غسل و وضو،نظر تمام مراجع،اینه ڪه باید مانع (کاشت_ناخن) رفع بشه مگر آسیب جدے به ناخن قرار باشه وارد بشه ڪه قطعا با برداشتن ڳاشت با روشهاے ساده و حتی خانگی، اسیب جدے به ناخن و دست وارد نمیشه. نظر آقاے صانعی هم اگر غسل و وضوے جبیره بوده، چون فوت شدند، دیگه نمیتونه قابل رجوع باشه برای مقلدانشون و باید به مرجع تقلید زنده رجوع ڪنن
حالا فرض ڪنید سالها، نه نماز صحیح نه روزهے صحیح داشته باشید. براے چی آخرت رو فروختید؟ براے خوش آمدن مردم و دل خودتون! آیا ارزشش رو داره؟
√۷_بعد از صد و بیست سال، ڪه البته مرگ خبر نمیڪنه، غسل میت شما هم به ناچار جبیره هست ولی صحیح نیست.فرض ڪنید ڪه ناپاڪ ،محشور بشید یا در برزخ باشید و...! اگر هم غسالهاے بخواد ڪاشت ناخنی ڪه به دلیل بافت پوست میت، سفت شده، به سختی جدا ڪنه،چه آسیبی به روح اون فرد ڪه ناظر هست میرسه.
√۸_در صورت اقدام به فرزندآورے بدون غسلها و ناپاڪ، احتمال جنون فرزند هست.
امام رضا: آمیزش پس از آمیزش،بی آن ڪه میان آنها غسلی صورت پذیرفته باشد، دیوانگی فرزند را در پی میآورَد.
بحار الأنوار،ج62، ص۲۶۸
√۹_نداشتن غسل،احتمال بیمارےهاے ماورایی ناشی از دخالت اجنه رو چندبرابر میڪنه ڪه مفصل هست . جنابت باعث باز شدن هاله و راه نفوذ جنیان به بدن میشن
√۱۰_و تاثیر وضعی بدے ڪه بر پخت غذا میذاره (همسر یا مادرے ڪه بدون غسل صحیح،غذا درست ڪنه) و تاثیرے ڪه بر اهل منزل داره
√۱۱_خوردن،خوابیدن،اشامیدن،قرائت قرآن و...در هنگام جنابت،همه ، عمل مڪروه محسوب میشود طبق روایات
√۱۲_جمع شدن چرڪ و ڪثافات و نجاسات و آلودگی و قارچ ها زیر ناخن ڪاشت ، طبق چیزے ڪه حتی خود ناخنڪارها، اذعان میڪنن!
نشر.واجب با صلواتی نذر ظهور
امام زمان عج منتظر بیدارے ماست
☀️
از امام صادق(ع) نقل شده است
ڪه هر ڪس چهل صباح دعاے (عهد) را بخواند از یاوران حضرت مهدی (عج) خواهد بود.
دعاے عهد به منزله تعهد و بیعت و اعلام وفادارے به امام زمان(عج) است.
🔴 تجدید بیعت روزانه با امام زمان (عج)
🔵 دعای عهد
🌹 بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحیمْ 🌹
🔹 اَللّهُمَّ رَبَّ النُّورِ الْعَظیمِ
🔹 وَ رَبَّ الْکُرْسِىِّ الرَّفیعِ
🔹 وَ رَبَّ الْبَحْرِ الْمَسْجُورِ
🔹 وَ مُنْزِلَ التَّوْراةِ وَالْإِنْجیلِ وَالزَّبُورِ
🔹 وَ رَبَّ الظِّلِّ وَالْحَرُورِ
🔹 وَ مُنْزِلَ الْقُرْآنِ الْعَظیمِ
🔹 وَ رَبَّ الْمَلائِکَةِ الْمُقَرَّبینَ
🔹 وَالْأَنْبِیاءِ وَالْمُرْسَلینَ
🔹 اَللّهُمَّ إِنّى أَسْأَلُکَ بوَجْهِکَ الْکَریمِ
🔹 وَ بِنُورِ وَجْهِکَ الْمُنیرِ
🔹 وَ مُلْکِکَ الْقَدیمِ
🔹 یا حَىُّ یا قَیُّومُ
🔹 أَسْأَلُکَ بِاسْمِکَ الَّذى
🔹 أَشْرَقَتْ بِهِ السَّمواتُ وَالْأَرَضُونَ
🔹 وَ بِاسْمِکَ الَّذى یَصْلَحُ بِهِ الْأَوَّلُونَ وَالْآخِرُونَ
🔹 یا حَیّاً قَبْلَ کُلِّ حَىٍّ
🔹 وَ یا حَیّاً بَعْدَ کُلِّ حَىٍّ
🔹 وَ یا حَیّاً حینَ لا حَىَّ
🔹 یا مُحْیِىَ الْمَوْتى
🔹 وَ مُمیتَ الْأَحْیاءِ
🔹 یا حَىُّ لا إِلهَ إِلّا أَنْتَ
🔹 اَللّهُمَّ بَلِّغْ مَوْلانَا الْإِمامَ الْهادِىَ الْمَهْدِىَّ
🔹 الْقائِمَ بِأَمْرِکَ
🔹 صَلَواتُ اللَّهِ عَلَیْهِ وَ عَلى آبائِهِ الطّاهِرینَ
🔹 عَنْ جَمیعِ الْمُؤْمِنینَ وَالْمُؤْمِناتِ
🔹 فى مَشارِقِ الْأَرْضِ وَ مَغارِبِها
🔹 سَهْلِها وَ جَبَلِها وَ بَرِّها وَ بَحْرِها
🔹 وَ عَنّى وَ عَنْ والِدَىَّ
🔹 مِنَ الصَّلَواتِ زِنَةَ عَرْشِ اللَّهِ
🔹 وَ مِدادَ کَلِماتِهِ
🔹 وَ ما أَحْصاهُ عِلْمُهُ
🔹 وَ أَحاطَ بِهِ کِتابُهُ
🔹 أَللّهُمِّ إِنّى أُجَدِّدُ لَهُ
🔹 فى صَبیحَةِ یَوْمى هذا
🔹 وَ ما عِشْتُ مِنْ أَیّامى
🔹 عَهْداً وَ عَقْداً وَ بَیْعَةً لَهُ فى عُنُقى
🔹 لا أَحُولُ عَنْها وَ لا أَزُولُ أَبَداً
🔹 اَللّهُمَّ اجْعَلْنى مِنْ أَنْصارِهِ وَ أَعَوانِهِ
🔹 وَالذّابّینَ عَنْهُ
🔹 وَالْمُسارِعینَ إِلَیْهِ فى قَضاءِ حَوائِجِهِ
🔹 وَالْمُمْتَثِلینَ لِأَوامِرِهِ
🔹 وَالْمُحامینَ عَنْهُ
🔹 وَالسّابِقینَ إِلى إِرادَتِهِ
🔹 وَالْمُسْتَشْهَدینَ بَیْنَ یَدَیْهِ
🔹 اَللّهُمَّ إِنْ حالَ بَیْنى وَ بَیْنَهُ الْمَوْتُ
🔹 الَّذى جَعَلْتَهُ عَلى عِبادِکَ حَتْماً مَقْضِیّاً
🔹 فَأَخْرِجْنى مِنْ قَبْرى
🔹 مُؤْتَزِراً کَفَنى
🔹 شاهِراً سَیْفى
🔹 مُجَرِّداً قَناتى
🔹 مُلَبِّیاً دَعْوَةَ الدّاعى
🔹 فِى الْحاضِرِ وَالْبادى
🔹 اَللّهُمَّ أَرِنِى الطَّلْعَةَ الرَّشیدَةَ
🔹 وَالْغُرَّةَ الْحَمیدَةَ
🔹 وَاکْحَُلْ ناظِرى بِنَظْرَةٍ مِنّى إِلَیْهِ
🔹 وَ عَجِّلْ فَرَجَهُ
🔹 وَ سَهِّلْ مَخْرَجَهُ
🔹 وَ أَوْسِعْ مَنْهَجَهُ
🔹 وَاسْلُکْ بى مَحَجَّتَهُ
🔹 وَ أَنْفِذْ أَمْرَهُ
🔹 وَاشْدُدْ أَزْرَهُ
🔹 وَاعْمُرِ اللّهُمَّ بِهِ بِلادَکَ
🔹 وَ أَحْىِ بِهِ عِبادَکَ
🔹 فَإِنَّکَ قُلْتَ وَ قَوْلُکَ الْحَقُّ
🔹 ظَهَرَ الْفَسادُ فِى الْبَرِّ وَالْبَحْرِ
🔹 بِما کَسَبَتْ أَیْدِى النّاسِ
🔹 فَأَظْهِرِ اللّهُمَّ لَنا وَلِیَّکَ
🔹 وَابْنَ بِنْتِ نَبِیِّکَ الْمُسَمّى بِاسْمِ رَسُولِک
🔹 َحَتّى لا یَظْفَرَ بِشَىْءٍ مِنَ الْباطِلِ إِلّا مَزَّقَهُ
🔹 وَ یُحِقَّ الْحَقَّ وَ یُحَقِّقَهُ
🔹 وَاجْعَلْهُ اللّهُمَّ مَفْزَعاً لِمَظْلُومِ عِبادِکَ
🔹 وَ ناصِراً لِمَنْ لا یَجِدُ لَهُ ناصِراً غَیْرَکَ
🔹 وَ مُجَدِّداً لِما عُطِّلَ مِنْ أَحْکامِ کِتابِکَ
🔹 وَ مُشَیِّداً لِما وَرَدَ مِنْ أَعْلامِ دینِکَ
🔹 وَ سُنَنِ نَبِیِّکَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ
🔹 وَاجْعَلْهُ اللّهُمَّ مِمَّنْ حَصَّنْتَهُ
🔹 مِنْ بَأْسِ الْمُعْتَدینَ
🔹 اَللّهُمَّ وَ سُرَّ نَبِیَّکَ مُحَمَّداً
🔹 صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ بِرُؤْیَتِهِ
🔹 وَ مَنْ تَبِعَهُ عَلى دَعْوَتِهِ
🔹 وَارْحَمِ اسْتِکانَتَنا بَعْدَهُ
🔹 اللّهُمَّ اکْشِفْ هذِهِ الْغُمَّةَ
🔹 عَنْ هذِهِ الْأُمَّةِ بِحُضُورِهِ
🔹 وَ عَجِّلْ لَنا ظُهُورَهُ
🔹 إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعیداً
🔹 وَ نَراهُ قَریباً
🔹 بِرَحْمَتِکَ یا أَرْحَمَ الرّاحِمینَ
🔺 آنگاه سه بار بر ران خود دست میزنی و در هر مرتبه میگویی:
🔹 اَلْعَجَلَ اَلْعَجَلَ ، یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمان
🔹 اَلْعَجَلَ اَلْعَجَلَ ، یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمان
🔹 اَلْعَجَلَ اَلْعَجَلَ ، یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمان
خودسازے و تࢪڪ گناھ
✨🌱✨🌱✨🌱✨ #سلام_بر_ابراهیم #قسمت_صدو_چهلوهفتم عصر همان روز از طرف سپاه مسئولین و معاونان گردانها
🌹🍃
✨🌱✨🌱✨🌱✨
#سلام_بر_ابراهیم
#قسمت_صدو_چهلوهشتم
نزدیک صبح ابراهیم بر اثر اصابت
ترکش به پهلویش مجروح شد بچهها هم او را سریع به عقب منتقل کردند.
صبح میخواستند ابراهیم را با هواپیما به یکی از شهرها منتقل کنند اما به اصرار از هواپیما خارج شد با پانسمان و بخیه کردن زخم در بهداری دوباره به خط و جمع بچهها برگشت.
در حمله شب اول فرمانده و معاونین گردان ما هم مجروح شدند برای همین علی موحد به عنوان فرمانده گردان ما انتخاب شد
همان روز جلسهای با حضور چند تن از فرماندهان از جمله محسن وزوایی برگزار شد
طرح مرحله بعدی عملیات به اطلاع فرماندهان رسید کار مهم این مرحله تصرف توپخانه سنگین دشمن و عبور از پل رفائیه بود
بچههای اطلاعات سپاه مدتها بود که روی این طرح کار میکردند پیروزی در مراحل بعدی منوط به موفقیت این مرحله بود
شب بعد دوباره حرکت نیروها آغاز شد
گروه تخریب جلوتر از بقیه نیروها حرکت میکرد پشت سرشان علی موحد ابراهیم و بقیه نیروها قرار داشتند
هرچه رفتیم به خاکریز و مواضع توپخانه دشمن نرسیدیم!
پس از طی ۶ کیلومتر راه خسته و کوفته در یک منطقه در میان دشت توقف کردیم
علی موحد و ابراهیم به این طرف و آن طرف رفتند اما اثری از توپخانه دشمن نبود ما در دشت و در میان مواضع دشمن گم شده بودیم!
با این حال آرامش عجیبی بین بچهها موج میزد.
به طوری که تقریبا همه بچهها نیم ساعتی به خواب رفتند
ابراهیم بعدها در مصاحبه با مجله پیام انقلاب شماره فروردین ۱۳۶۱ میگوید: آن شب و در آن بیابان هرچه به اطراف میرفتیم چیزی جز دشت نمیدیدیم.
لذا در همان جا به سجده رفتیم و دقایقی در آن حالت بودیم.
خدا را به حق حضرت زهرا و ائمه معصومین قسم میدادیم.
✍ادامه دارد...
http://eitaa.com/joinchat/2374696992C9e217bcccd