هدف اصلي وهابيها از افزايش جمعيت چيست؟/ مقایسه نرخ رشد جمعيت در مناطق شيعه و سني ايران
https://snn.ir/fa/news/196601/%D9%87%D8%AF%D9%81-%D8%A7%D8%B5%D9%84%D9%8A-%D9%88%D9%87%D8%A7%D8%A8%D9%8A%E2%80%8C%D9%87%D8%A7-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D9%8A%D8%B4-%D8%AC%D9%85%D8%B9%D9%8A%D8%AA-%DA%86%D9%8A%D8%B3%D8%AA-%D9%85%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%87-%D9%86%D8%B1%D8%AE-%D8%B1%D8%B4%D8%AF-%D8%AC%D9%85%D8%B9%D9%8A%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B7%D9%82-%D8%B4%D9%8A%D8%B9%D9%87-%D9%88-%D8%B3%D9%86%D9%8A-%D8%A7%D9%8A%D8%B1%D8%A7%D9%86
🔴سازمان بهداشت جهانی اعتراف کند
حسین(ع) معجزه کرد یا کرونا دروغ بود؟!
♦️حدود دو ماه از دهه اول محرم و بیش از ده روز از ایام اربعین گذشت؛ اما پیشبینیهای مراکز بهداشتی از وضعیت کرونا در عراق هرگز بهدرستی محقق نشد.
♦️طبق برخی از آمارها در تاسوعا و عاشورای امسال حدود ۵ میلیون زائر در کربلا حضور داشتند و سرشماریهای الکترونیکی عتبه عباسیه در ایام اربعین، کربلا را میزبان حدود ۱۵ میلیون زائر اعلام کرد.
♦️ازسویی در چند سال اخیر با توجه به حضور و دخالتهای امریکا و ایجاد ناامنی و عقبافتادگیهای تحمیلی توسط غربیها در عراق، وضعیت این کشور از نظر بهداشتی و درمانی بسیار اسفناک، و شمار بیمارستانها، پزشکان، پرستاران و دارو بسیار کمتر از استانداردهای جهانی است.
♦️پس در اینجا با سه عامل روبهروییم: جمعیت متراکم زوار در عاشورا و اربعین؛ وضعیت اسفناک بهداشتی در عراق؛ و گذشت بیش از ده روز از ایام اربعین که زمان کافی برای بروز علائم و انتشار ویروس است. گویا این سه مقدمه سازمانهای بهداشتی را باید به این نتیجه برساند که کرونا سرتاسر کشور عراق را فراگرفته است و بهزودی از کشته پشته میسازد.
♦️اما جمعبندی اخبار "شبکه السومریه" عراق در خلال این روزها، نشان داد که آمار مبتلایان به کرونا و تلفات ناشی از آن دقیقا خلاف این پیشبینیهاست و سیر پیشرفت این ویروس در عراق بسیار طبیعی و باثبات گزارش میشود و وضعیت عراق برخلاف پیشبینیها هرگز بحرانی نشد و بلکه بیماری در کربلا بهشدت فروکش هم نمود.
♦️بدیهی است که نگارنده قصد ندارد رعایت دستورالعملهای بهداشتی را زیر سوال ببرد و اتفاقا باور دارد که حفاظت از جان خود و دیگران شرعا و عقلا واجب است.
♦️پرسش ما از سازمان بهداشت جهانی و متخصصان امر این است: چرا کرونا در عراق آنطور که شما پیشبینی میکردید، رشد نکرد؟
♦️آیا سیدالشهدا علیهالسلام معجزه کرده، یا واقعیت کرونا چیزی است غیر از آنچه تاکنون شما به جهانیان دیکته کردهاید؟
♦️ازسویدیگر متاسفانه در این روزها کشورمان با وجود تعطیلی اماکن زیارتی، مساجد، نماز جمعه، و محدودیتهای فراوان در عزاداری ایام محرم و بهرغم رعایت بیش از ۹۰درصد پروتکلهای بهداشتی توسط مومنان و عزاداران، با موج سوم و شدید کرونا روبهروست.
واقعیت چیست؟!
♦️سازمان بهداشت جهانی تاکنون تجمعات و رعایت نکردن پروتکلهای بهداشتی را مهمترین عامل شیوع ویروس کرونا اعلام میکرد. همچنین مدیران وزارت بهداشت کشورمان که بعضا مریدان بیچونوچرای آرای آن سازماناند، همین حرفها را تکرار میکردند. حال باید پاسخگوی این ادعاها در برابر افکار عمومی باشند، و اگر پاسخی قانعکننده ندارند پس باید بهصراحت اعتراف کنند که این اتفاق در عراق معجزه بیبدیل اهلبیت علیهمالسلام بوده، و یا کرونا آنچیزی نیست که تاکنون میپنداشتند.
May 11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
معجزه کرونا در کربلا
سازمان بهداشت جهانی اعتراف کند
🔸با پیامبر!
امیرالمؤمنین علی علیهالسلام نقل فرمود:
روزی مردى از انصار به محضر پيامبر «صلیاللهعلیه وآله» آمد و عرض كرد: اى رسول خدا! من طاقت دوری شما را ندارم. وقتى به خانهام مىروم، به يادتان مىافتم آنگاه كارم را رها مىكنم و به نزدتان مىآيم تا شما را زیارت کنم و از روى محبّت به شما نگاه كنم.
اكنون مىانديشم وقتی روز قيامت شود و شما را به بهشت و به بالاترين درجه ببرند، اى پيامبر خدا من چه کنم و جایگاه من چه خواهد بود؟
آن زمان بود که این آيه نازل شد:«وَ مَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَ الرَّسُولَ فَأُولئِكَ مَعَ الَّذِينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ وَ الصِّدِّيقِينَ وَ الشُّهَداءِ وَ الصَّالِحِينَ وَ حَسُنَ أُولئِكَ رَفِيقاً» (و آنانی که از خداوند و فرستادهاش پیروی میکنند، با كسانى خواهند بود كه خداوند نعمتشان داده است، یعنی با پيامبران و صدّيقان و شهيدان و صالحان؛ و اينان چه دوستان نيكويى هستند)[نساء:69]
پيامبر (ص) آن مرد را فراخواند و آيه را برایش خواند و به او مژده داد.
❖ــــــــــــــ❖
[جَاءَ رَجُلٌ مِنَ الْأَنْصَارِ إِلَى النَّبِيِّ ص فَقَالَ يَا رَسُولَ اللَّهِ مَا أَسْتَطِيعُ فِرَاقَكَ وَ إِنِّي لَأَدْخُلُ مَنْزِلِي فَأَذْكُرُكَ فَأَتْرُكُ ضَيْعَتِي وَ أُقْبِلُ حَتَّى أَنْظُرَ إِلَيْكَ حُبّاً لَكَ فَذَكَرْتُ إِذَا كَانَ يَوْمُ الْقِيَامَةِ وَ أُدْخِلْتَ الْجَنَّةَ فَرُفِعْتَ فِي أَعْلَى عِلِّيِّينَ فَكَيْفَ لِي بِكَ يَا نَبِيَّ اللَّهِ فَنَزَلَ وَ مَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَ الرَّسُولَ فَأُولئِكَ مَعَ الَّذِينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ وَ الصِّدِّيقِينَ وَ الشُّهَداءِ وَ الصَّالِحِينَ وَ حَسُنَ أُولئِكَ رَفِيقاً فَدَعَا النَّبِيُّ ص الرَّجُلَ فَقَرَأَهَا عَلَيْهِ وَ بَشَّرَهُ بِذَلِك]
📚الأمالي (للطوسي)، ص:621
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👤 عدنان ابراهیم (محقق و مبلغ سنّی مذهب) :
💢⚫️ یزید بن معاویة حرامزاده است که حاصل روابط سِرجون مسیحی و میسون (همسر معاویة) میباشد و فرزند معاویه نیست!
✅ به بهانهی چهاردهم ربیعالاول سال #روز مرگ یزید
هدایت شده از تاریخ تفکر تمدن
🔴از زنا افتد وبا اندر جهات
🔸علم موجود، که ميراث غرب مدرن است، علمي تکمنبعي و تکبين است. تنها منبع مورد اعتماد آن، منابع تجربي و تحقيقات ميداني و باليني و آزمايشگاهي است و تنها روشي هم که براي تحليل و سنجش باور دارد و به آن تکيه زده است، #روش_تجربي است. طبيعتاً در تبيين و علتکاوي پديدههاي مورد مطالعه خود، اعم از پديدههاي طبيعي و انساني، هرگز دنبال کشف و فهم علل و عوامل غيرتجربي و غيرمادي نيست. به اصطلاح، دغدغة فهم علل و عوامل ماوراءالطبيعي، الهياتي و اخلاقي پديدهها را ندارد. بلکه بالاتر اساساً پديدههاي طبيعي و انساني را بريده از چنين علل و عواملي ميپندارد.
🔸به اعتقاد ما مَثَل علم و عالمان مدرن غربي، مَثَل کسي را ميماند که خداي متعال چهار چشم براي ديدن و بررسي و تحليل ابعاد مختلف پديدهها در اختيار او قرار داده است؛ اما او بر اساس يک برداشت غلط و يک مبناي نادرست يا به تقليد از فلسفههاي بيبنياد پوزيتيويستي، سه چشم (عقل و شهود و نقل) خود را بسته و فقط با يک چشم ميخواهد واقعيت را فهم کند!
🔸يکي از مهمترين دغدغهها و اهداف بزرگ مدافعان #علم_ديني، نجات علم و عالمان از حصر و حصار تکبيني و تکمنبعي بودن و دعوت آنها به ملاحظه و مراجعه به ساير منابع کسب معرفت و همچنين توجه به ساير روشهاي تحليل و تبيين پديدههاي طبيعي و انساني است. البته اين هرگز به معناي ناديدهگرفتن يا بياعتنايي به روش تجربي نيست؛ بلکه سخن در حصرگرايي منبعي و انحصارطلبي روششناختي علم مدرن است.
🔸شعار مدافعان علم ديني اين است که قناعت در هر چيزي خوب باشد، هرگز در کشف حقيقت، خوب نيست.
🔸به عنوان مثال، يک محقق واقعبين و دغدغهمند نسبت به حقيقت، هرگز نميتواند در تحليل پديدههاي طبيعي و انساني خود را از بررسي و تحليل اين سخني که در منابع معتبر اسلامي از قول معصومان(عليهم السلام) نقل شده است، بينياز ببيند که:
🌹«فحشا و بيبندو باري در ميان هيچ قومي آشکار نشد، مگر آنکه بيماريهاي واگير و غيرواگير بيسابقهاي نيز در ميان آنان آشکار شد؛ و هيچ قومي کمفروشي نکردند مگر آنکه دچار کمبود کالا و سختي تأمين مايحتاج زندگي و گرفتار جور و ستم حاکمان شدند. و هيچ قومي منع زکات نکردند مگر آنکه منع باران شدند؛ و اگر حيوانات و ساير جانداران نبودند، هرگز باراني بر آنها نميباريد. ...» (کافي،ج2، ص373)
🔸و #مولوي چه زيبا اين حقايق ديني و اسلامي را ميديد و ميگفت:
ابر برنايد پي منع زکات
وز زنا افتد وبا اندر جهات
هر چه بر تو آيد از ظلمات و غم
آن ز بيباکي و گستاخي است هم
هر که بيباکي کند در راه دوست
رهزن مردان شد و نامرد اوست
از ادب پر نور گشته است اين فلک
وز ادب معصوم و پاک آمد ملک
بد ز گستاخي کسوف آفتاب
شد عزازيلي ز جرأت رد باب
[عزازيل: ابليس؛ ردباب: مطرود؛ يعني ابليس به دليل جسارتي که دربرابر فرمان خدا کرد، تا ابد مطرود و ملعون درگاه شد]
احمدحسين شريفي
هدایت شده از سبک زندگی دینی
رسول اكرم صلی الله علیه وآله به بعضى از كودكان نظر كرده و فرمودند: واى بر فرزندان آخر الزمان از روش پدرانشان!. سؤال شد: يا رسول اللَّه! از پدران مشرك آن ها؟. حضرت فرمود: نه، از پدران مسلمانشان كه چيزى از فرائض دينى را به آن ها ياد نمي دهند و اگر فرزندان، هم پى فراگيرى بروند، آن ها را منع مي كنند و تنها از اين خشنودند كه آنها درآمد مالى داشته باشند هر چند ناچيز باشد. سپس فرمود: من از اين پدران بيزارم و آنان نيز از من بيزارند!.
عَنِ النَّبِيِّ صلی الله علیه وآله أَنَّهُ نَظَرَ إِلَى بَعْضِ الْأَطْفَالِ فَقَالَ وَيْلٌ لِأَوْلَادِ آخِرِ الزَّمَانِ مِنْ آبَائِهِمْ فَقِيلَ يَا رَسُولَ اللَّهِ مِنْ آبَائِهِمُ الْمُشْرِكِينَ فَقَالَ لَا مِنْ آبَائِهِمُ الْمُؤْمِنِينَ لَا يُعَلِّمُونَهُمْ شَيْئاً مِنَ الْفَرَائِضِ وَ إِذَا تَعَلَّمُوا أَوْلَادُهُمْ مَنَعُوهُمْ وَ رَضُوا عَنْهُمْ بِعَرَضٍ يَسِيرٍ مِنَ الدُّنْيَا فَأَنَا مِنْهُمْ بَرِيءٌ وَ هُمْ مِنِّي بِرَاء.
جامع الأخبار، ص: 106
معمر بن راشد می گوید: از امام صادق(ع) شنیدم که فرمود: یک نفریهودی خدمت رسول خدا(ص) رسید و به دقت او را نگریست.
پیامبر اکرم(ص) فرمود: ای یهودی! چه حاجتی داری؟ یهودی گفت:
آیا تو برتری یا موسی بن عمران; آن پیامبری که خدا با او تکلم کرد و تورات و انجیل را بر او نازل نمود، و به وسیله عصایش دریا را برای او شکافت و به وسیله ابر بر او سایه افکند؟
پیامبر(ص) فرمود: خوش آیند نیست که بنده خود ستایی کند ولکن(در جوابت) می گویم که حضرت آدم(ع) وقتی خواست از خطای خود توبه کند، گفت: «اللهم انی اسالک بحق محمد و آل محمد لما غفرت لی »،خدایا! به حق محمد و آل محمد از تو می خواهم که مرا عفو نمایی.
خداوند نیز توبه اش را پذیرفت. حضرت نوح(ع) وقتی از غرق شدن دردریا ترسید گفت «اللهم انی اسالک بحق محمد و آل محمد لماانجیتنی من الغرق »; خدایا به حق محمد و آل محمد از تو در خواست می کنم. مرا از غرق شدن نجات بدهی. خداوند نیز او را نجات داد.
حضرت ابراهیم(ع) در داخل آتش گفت:«اللهم انی اسالک بحق محمد وآل محمد لما انجیتنی منها»; خدایا! به حق محمد و آل محمد ازتو می خواهم که مرا از آتش نجات دهی. خداوند نیز آتش را برای اوسرد و گوارا نمود.
حضرت موسی(ع) وقتی عصایش را به زمین انداخت و در خود احساس ترس نمود گفت: «اللهم انی اسالک بحق محمد و آل محمد لما امنتنی »;خدایا! به حق محمد و آل محمد از تو در خواست می نمایم که مراایمن گردانی. خداوند متعال به او فرمود:«لاتخف انک انت الاعلی » (21) نترس. مسلما تو برتری.
ای یهودی، اگر موسی(ع) امروز حضور داشت و مرا درک می کرد و به من و نبوت من ایمان نمی آورد. ایمان و نبوتش هیچ نفعی به حال اونداشت.
ای یهودی! از ذریه من شخصی ظهور خواهد کرد به نام مهدی(ع) که زمان خروجش عیسی بن مریم برای یاری او فرود می آید و پشت سر اونماز می خواند.
بحار الانوار، ج 16، ص 366. به نقل از جامع الاخبار،ص 98.
هدایت شده از سبک زندگی دینی
🔴نگراني از داوريهاي مردم!
🖊احمدحسين شريفي
🔸چه در مقام نظر و چه در مقام عمل، نبايد به داوريهاي مردم دربارة خودمان «اصالت» بدهيم. هرگز نبايد دنبال تأمين خوشايند و بدآيندهاي مردم باشيم. بلکه بايد دغدغة حقيقت را داشت و نه دغدغة داوريهاي ديگران دربارة آراء و رفتارهايمان را.
🔸کسي که بخواهد داوريهاي مردم را معيار و ملاک درستي افکار و رفتارش قرار دهد و به آنها اصالت بدهد،
اولاً، هرگز نميتواند يک زندگي حقطلبانه، استوار و رضايتبخشي داشته باشد.
و ثانياً، بايد دانست هيچ کس نميتواند کاري کند که همه مردم از دست او راضي باشند حتي نميتوان طوري رفتار کرد يا طوري انديشيد که همة همصنفان و هممسلکانت از تو راضي باشند.
🔸جعفر بن عيسي از ياران و شاگردان #امام_رضا(ع) ميگويد نزد امام رضا بوديم که #يونس_بن_عبدالرحمن، از بزرگترين و فهيمترين شاگردان امام کاظم(ع) و امام رضا(ع)، هم آنجا بود. همزمان عدهاي از مردم بصره درخواست ملاقات با حضرت را داشتند. امام رضا(ع) به يونس اشاره کرد و اتاقي را که پردهاي جلوي آن افتاده بود نشان داد و فرمود شما آنجا برو. و تا به تو اجازه ندادهام از آن اتاق خارج نشو و هيچ عکسالعملي هم نشان نده. شيعياني که از بصره آمده بودند سخنان ناروايي عليه يونس در محضر امام رضا گفتند. و امام رضا(ع) سر خود را پايين انداخته بود و گوش ميکرد. وقتي آنها خداحافظي کردند و خارج شدند، امام رضا(ع) اذن خروج به يونس داد. وي در حالي که گريه ميکرد و اشک از چشمانش جاري بود، از آن اتاق بيرون آمد، و عرض کرد: آقا جان من با اينکه اين همه در راه نشر معارف شيعي تلاش ميکنم و اين همه به اين مردم خدمت ميکنم، چنين داوري و قضاوتي نسبت به من دارند؟!
امام خطاب به يونس فرمودند:
وقتي امام تو از تو راضي است، داوري مردم اهميتي ندارد. و سپس فرمود: يونس، با مردم به اندازه درک و شعورشان سخن بگو؛ و اموري را که فراتر از درک و فهم آنهاست با آنها در ميان نگذار. يونس، چه اهميتي دارد که اگر در دست تو دُرّ باشد اما مردم بگويند «پشکل» است و يا اگر پشکلي در دست تو باشد اما مردم بگويند «درّ» است؟! آيا اين داوري و قضاوت مردم تأثيري در تغيير حقيقت و واقعيت آنچه که نزد تو است دارد؟! مهم اين است که تو بر راه صواب و حقيقت باشي، و امام معصوم از تو راضي باشد، داوري و قضاوت مردم هيچ اهميتي ندارد.
🔸البته اين سخنان هرگز به معناي مخالفت با مردم نيست؛ يعني تکروي و زيست ملامتيگونه هم هرگز نبايد در زندگي انسان اصالت پيدا کند؛ زيرا اين هم به نوبة خود نوعي خودمحوري و عجب و خودبرتربيني يا خودممتاز بيني است. که اين هم رذيلهاي اخلاقي و اجتماعي است. آنچه که بايد معيار قرار گيرد، حقيقت است. تنها درسايه حقانديشي و عمل به حقيقت است که دل انسان آرام ميگيرد و ميتواند مخالفتها و طعنهها و نامردميها را تحمل کند.
همچنين اين حديث بدان معنا نيست که داوري ديگران دربارة گفتار و رفتار و انديشه انسان هيچ ارزشي ندارد؛ چرا که انسان در سايه داوريهاي ديگران ميتواند بهتر خود را بشناسد؛ آنچه که مهم است اين است که اين داوريها «اصالت» ندارند. يعني نبايد زندگي خود را بر اساس آنها سامان دهيم. زندگي را بايد بر اساس تعهد به حقيقت سامان داد.