فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
معجزه کرونا در کربلا
سازمان بهداشت جهانی اعتراف کند
🔸با پیامبر!
امیرالمؤمنین علی علیهالسلام نقل فرمود:
روزی مردى از انصار به محضر پيامبر «صلیاللهعلیه وآله» آمد و عرض كرد: اى رسول خدا! من طاقت دوری شما را ندارم. وقتى به خانهام مىروم، به يادتان مىافتم آنگاه كارم را رها مىكنم و به نزدتان مىآيم تا شما را زیارت کنم و از روى محبّت به شما نگاه كنم.
اكنون مىانديشم وقتی روز قيامت شود و شما را به بهشت و به بالاترين درجه ببرند، اى پيامبر خدا من چه کنم و جایگاه من چه خواهد بود؟
آن زمان بود که این آيه نازل شد:«وَ مَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَ الرَّسُولَ فَأُولئِكَ مَعَ الَّذِينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ وَ الصِّدِّيقِينَ وَ الشُّهَداءِ وَ الصَّالِحِينَ وَ حَسُنَ أُولئِكَ رَفِيقاً» (و آنانی که از خداوند و فرستادهاش پیروی میکنند، با كسانى خواهند بود كه خداوند نعمتشان داده است، یعنی با پيامبران و صدّيقان و شهيدان و صالحان؛ و اينان چه دوستان نيكويى هستند)[نساء:69]
پيامبر (ص) آن مرد را فراخواند و آيه را برایش خواند و به او مژده داد.
❖ــــــــــــــ❖
[جَاءَ رَجُلٌ مِنَ الْأَنْصَارِ إِلَى النَّبِيِّ ص فَقَالَ يَا رَسُولَ اللَّهِ مَا أَسْتَطِيعُ فِرَاقَكَ وَ إِنِّي لَأَدْخُلُ مَنْزِلِي فَأَذْكُرُكَ فَأَتْرُكُ ضَيْعَتِي وَ أُقْبِلُ حَتَّى أَنْظُرَ إِلَيْكَ حُبّاً لَكَ فَذَكَرْتُ إِذَا كَانَ يَوْمُ الْقِيَامَةِ وَ أُدْخِلْتَ الْجَنَّةَ فَرُفِعْتَ فِي أَعْلَى عِلِّيِّينَ فَكَيْفَ لِي بِكَ يَا نَبِيَّ اللَّهِ فَنَزَلَ وَ مَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَ الرَّسُولَ فَأُولئِكَ مَعَ الَّذِينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ وَ الصِّدِّيقِينَ وَ الشُّهَداءِ وَ الصَّالِحِينَ وَ حَسُنَ أُولئِكَ رَفِيقاً فَدَعَا النَّبِيُّ ص الرَّجُلَ فَقَرَأَهَا عَلَيْهِ وَ بَشَّرَهُ بِذَلِك]
📚الأمالي (للطوسي)، ص:621
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👤 عدنان ابراهیم (محقق و مبلغ سنّی مذهب) :
💢⚫️ یزید بن معاویة حرامزاده است که حاصل روابط سِرجون مسیحی و میسون (همسر معاویة) میباشد و فرزند معاویه نیست!
✅ به بهانهی چهاردهم ربیعالاول سال #روز مرگ یزید
هدایت شده از تاریخ تفکر تمدن
🔴از زنا افتد وبا اندر جهات
🔸علم موجود، که ميراث غرب مدرن است، علمي تکمنبعي و تکبين است. تنها منبع مورد اعتماد آن، منابع تجربي و تحقيقات ميداني و باليني و آزمايشگاهي است و تنها روشي هم که براي تحليل و سنجش باور دارد و به آن تکيه زده است، #روش_تجربي است. طبيعتاً در تبيين و علتکاوي پديدههاي مورد مطالعه خود، اعم از پديدههاي طبيعي و انساني، هرگز دنبال کشف و فهم علل و عوامل غيرتجربي و غيرمادي نيست. به اصطلاح، دغدغة فهم علل و عوامل ماوراءالطبيعي، الهياتي و اخلاقي پديدهها را ندارد. بلکه بالاتر اساساً پديدههاي طبيعي و انساني را بريده از چنين علل و عواملي ميپندارد.
🔸به اعتقاد ما مَثَل علم و عالمان مدرن غربي، مَثَل کسي را ميماند که خداي متعال چهار چشم براي ديدن و بررسي و تحليل ابعاد مختلف پديدهها در اختيار او قرار داده است؛ اما او بر اساس يک برداشت غلط و يک مبناي نادرست يا به تقليد از فلسفههاي بيبنياد پوزيتيويستي، سه چشم (عقل و شهود و نقل) خود را بسته و فقط با يک چشم ميخواهد واقعيت را فهم کند!
🔸يکي از مهمترين دغدغهها و اهداف بزرگ مدافعان #علم_ديني، نجات علم و عالمان از حصر و حصار تکبيني و تکمنبعي بودن و دعوت آنها به ملاحظه و مراجعه به ساير منابع کسب معرفت و همچنين توجه به ساير روشهاي تحليل و تبيين پديدههاي طبيعي و انساني است. البته اين هرگز به معناي ناديدهگرفتن يا بياعتنايي به روش تجربي نيست؛ بلکه سخن در حصرگرايي منبعي و انحصارطلبي روششناختي علم مدرن است.
🔸شعار مدافعان علم ديني اين است که قناعت در هر چيزي خوب باشد، هرگز در کشف حقيقت، خوب نيست.
🔸به عنوان مثال، يک محقق واقعبين و دغدغهمند نسبت به حقيقت، هرگز نميتواند در تحليل پديدههاي طبيعي و انساني خود را از بررسي و تحليل اين سخني که در منابع معتبر اسلامي از قول معصومان(عليهم السلام) نقل شده است، بينياز ببيند که:
🌹«فحشا و بيبندو باري در ميان هيچ قومي آشکار نشد، مگر آنکه بيماريهاي واگير و غيرواگير بيسابقهاي نيز در ميان آنان آشکار شد؛ و هيچ قومي کمفروشي نکردند مگر آنکه دچار کمبود کالا و سختي تأمين مايحتاج زندگي و گرفتار جور و ستم حاکمان شدند. و هيچ قومي منع زکات نکردند مگر آنکه منع باران شدند؛ و اگر حيوانات و ساير جانداران نبودند، هرگز باراني بر آنها نميباريد. ...» (کافي،ج2، ص373)
🔸و #مولوي چه زيبا اين حقايق ديني و اسلامي را ميديد و ميگفت:
ابر برنايد پي منع زکات
وز زنا افتد وبا اندر جهات
هر چه بر تو آيد از ظلمات و غم
آن ز بيباکي و گستاخي است هم
هر که بيباکي کند در راه دوست
رهزن مردان شد و نامرد اوست
از ادب پر نور گشته است اين فلک
وز ادب معصوم و پاک آمد ملک
بد ز گستاخي کسوف آفتاب
شد عزازيلي ز جرأت رد باب
[عزازيل: ابليس؛ ردباب: مطرود؛ يعني ابليس به دليل جسارتي که دربرابر فرمان خدا کرد، تا ابد مطرود و ملعون درگاه شد]
احمدحسين شريفي
هدایت شده از سبک زندگی دینی
رسول اكرم صلی الله علیه وآله به بعضى از كودكان نظر كرده و فرمودند: واى بر فرزندان آخر الزمان از روش پدرانشان!. سؤال شد: يا رسول اللَّه! از پدران مشرك آن ها؟. حضرت فرمود: نه، از پدران مسلمانشان كه چيزى از فرائض دينى را به آن ها ياد نمي دهند و اگر فرزندان، هم پى فراگيرى بروند، آن ها را منع مي كنند و تنها از اين خشنودند كه آنها درآمد مالى داشته باشند هر چند ناچيز باشد. سپس فرمود: من از اين پدران بيزارم و آنان نيز از من بيزارند!.
عَنِ النَّبِيِّ صلی الله علیه وآله أَنَّهُ نَظَرَ إِلَى بَعْضِ الْأَطْفَالِ فَقَالَ وَيْلٌ لِأَوْلَادِ آخِرِ الزَّمَانِ مِنْ آبَائِهِمْ فَقِيلَ يَا رَسُولَ اللَّهِ مِنْ آبَائِهِمُ الْمُشْرِكِينَ فَقَالَ لَا مِنْ آبَائِهِمُ الْمُؤْمِنِينَ لَا يُعَلِّمُونَهُمْ شَيْئاً مِنَ الْفَرَائِضِ وَ إِذَا تَعَلَّمُوا أَوْلَادُهُمْ مَنَعُوهُمْ وَ رَضُوا عَنْهُمْ بِعَرَضٍ يَسِيرٍ مِنَ الدُّنْيَا فَأَنَا مِنْهُمْ بَرِيءٌ وَ هُمْ مِنِّي بِرَاء.
جامع الأخبار، ص: 106
معمر بن راشد می گوید: از امام صادق(ع) شنیدم که فرمود: یک نفریهودی خدمت رسول خدا(ص) رسید و به دقت او را نگریست.
پیامبر اکرم(ص) فرمود: ای یهودی! چه حاجتی داری؟ یهودی گفت:
آیا تو برتری یا موسی بن عمران; آن پیامبری که خدا با او تکلم کرد و تورات و انجیل را بر او نازل نمود، و به وسیله عصایش دریا را برای او شکافت و به وسیله ابر بر او سایه افکند؟
پیامبر(ص) فرمود: خوش آیند نیست که بنده خود ستایی کند ولکن(در جوابت) می گویم که حضرت آدم(ع) وقتی خواست از خطای خود توبه کند، گفت: «اللهم انی اسالک بحق محمد و آل محمد لما غفرت لی »،خدایا! به حق محمد و آل محمد از تو می خواهم که مرا عفو نمایی.
خداوند نیز توبه اش را پذیرفت. حضرت نوح(ع) وقتی از غرق شدن دردریا ترسید گفت «اللهم انی اسالک بحق محمد و آل محمد لماانجیتنی من الغرق »; خدایا به حق محمد و آل محمد از تو در خواست می کنم. مرا از غرق شدن نجات بدهی. خداوند نیز او را نجات داد.
حضرت ابراهیم(ع) در داخل آتش گفت:«اللهم انی اسالک بحق محمد وآل محمد لما انجیتنی منها»; خدایا! به حق محمد و آل محمد ازتو می خواهم که مرا از آتش نجات دهی. خداوند نیز آتش را برای اوسرد و گوارا نمود.
حضرت موسی(ع) وقتی عصایش را به زمین انداخت و در خود احساس ترس نمود گفت: «اللهم انی اسالک بحق محمد و آل محمد لما امنتنی »;خدایا! به حق محمد و آل محمد از تو در خواست می نمایم که مراایمن گردانی. خداوند متعال به او فرمود:«لاتخف انک انت الاعلی » (21) نترس. مسلما تو برتری.
ای یهودی، اگر موسی(ع) امروز حضور داشت و مرا درک می کرد و به من و نبوت من ایمان نمی آورد. ایمان و نبوتش هیچ نفعی به حال اونداشت.
ای یهودی! از ذریه من شخصی ظهور خواهد کرد به نام مهدی(ع) که زمان خروجش عیسی بن مریم برای یاری او فرود می آید و پشت سر اونماز می خواند.
بحار الانوار، ج 16، ص 366. به نقل از جامع الاخبار،ص 98.
هدایت شده از سبک زندگی دینی
🔴نگراني از داوريهاي مردم!
🖊احمدحسين شريفي
🔸چه در مقام نظر و چه در مقام عمل، نبايد به داوريهاي مردم دربارة خودمان «اصالت» بدهيم. هرگز نبايد دنبال تأمين خوشايند و بدآيندهاي مردم باشيم. بلکه بايد دغدغة حقيقت را داشت و نه دغدغة داوريهاي ديگران دربارة آراء و رفتارهايمان را.
🔸کسي که بخواهد داوريهاي مردم را معيار و ملاک درستي افکار و رفتارش قرار دهد و به آنها اصالت بدهد،
اولاً، هرگز نميتواند يک زندگي حقطلبانه، استوار و رضايتبخشي داشته باشد.
و ثانياً، بايد دانست هيچ کس نميتواند کاري کند که همه مردم از دست او راضي باشند حتي نميتوان طوري رفتار کرد يا طوري انديشيد که همة همصنفان و هممسلکانت از تو راضي باشند.
🔸جعفر بن عيسي از ياران و شاگردان #امام_رضا(ع) ميگويد نزد امام رضا بوديم که #يونس_بن_عبدالرحمن، از بزرگترين و فهيمترين شاگردان امام کاظم(ع) و امام رضا(ع)، هم آنجا بود. همزمان عدهاي از مردم بصره درخواست ملاقات با حضرت را داشتند. امام رضا(ع) به يونس اشاره کرد و اتاقي را که پردهاي جلوي آن افتاده بود نشان داد و فرمود شما آنجا برو. و تا به تو اجازه ندادهام از آن اتاق خارج نشو و هيچ عکسالعملي هم نشان نده. شيعياني که از بصره آمده بودند سخنان ناروايي عليه يونس در محضر امام رضا گفتند. و امام رضا(ع) سر خود را پايين انداخته بود و گوش ميکرد. وقتي آنها خداحافظي کردند و خارج شدند، امام رضا(ع) اذن خروج به يونس داد. وي در حالي که گريه ميکرد و اشک از چشمانش جاري بود، از آن اتاق بيرون آمد، و عرض کرد: آقا جان من با اينکه اين همه در راه نشر معارف شيعي تلاش ميکنم و اين همه به اين مردم خدمت ميکنم، چنين داوري و قضاوتي نسبت به من دارند؟!
امام خطاب به يونس فرمودند:
وقتي امام تو از تو راضي است، داوري مردم اهميتي ندارد. و سپس فرمود: يونس، با مردم به اندازه درک و شعورشان سخن بگو؛ و اموري را که فراتر از درک و فهم آنهاست با آنها در ميان نگذار. يونس، چه اهميتي دارد که اگر در دست تو دُرّ باشد اما مردم بگويند «پشکل» است و يا اگر پشکلي در دست تو باشد اما مردم بگويند «درّ» است؟! آيا اين داوري و قضاوت مردم تأثيري در تغيير حقيقت و واقعيت آنچه که نزد تو است دارد؟! مهم اين است که تو بر راه صواب و حقيقت باشي، و امام معصوم از تو راضي باشد، داوري و قضاوت مردم هيچ اهميتي ندارد.
🔸البته اين سخنان هرگز به معناي مخالفت با مردم نيست؛ يعني تکروي و زيست ملامتيگونه هم هرگز نبايد در زندگي انسان اصالت پيدا کند؛ زيرا اين هم به نوبة خود نوعي خودمحوري و عجب و خودبرتربيني يا خودممتاز بيني است. که اين هم رذيلهاي اخلاقي و اجتماعي است. آنچه که بايد معيار قرار گيرد، حقيقت است. تنها درسايه حقانديشي و عمل به حقيقت است که دل انسان آرام ميگيرد و ميتواند مخالفتها و طعنهها و نامردميها را تحمل کند.
همچنين اين حديث بدان معنا نيست که داوري ديگران دربارة گفتار و رفتار و انديشه انسان هيچ ارزشي ندارد؛ چرا که انسان در سايه داوريهاي ديگران ميتواند بهتر خود را بشناسد؛ آنچه که مهم است اين است که اين داوريها «اصالت» ندارند. يعني نبايد زندگي خود را بر اساس آنها سامان دهيم. زندگي را بايد بر اساس تعهد به حقيقت سامان داد.
پراکندگی و میزان جمعیت شیعیان در جهان
در حال حاضراز پراکندگی و میزان جمعیت شیعیان در جهان آمار دقیقی در دست نیست. بنا بر آمار ارائه شده، بیش از یک میلیارد و ۴۵۳ میلیون نفر مسلمان در جهان سکونت دارند که از این میان، بیش از ۲۰۶ میلیون تن، شیعه و از پیروان مکتب اهل بیت (ع) هستند. بیشتر شیعیان در منطقه خاورمیانه و خلیج فارس زندگی میکنند. در این منطقه کشوری که هم از نظر کل جمعیت و هم از نظر درصد، بیشترین میزان را به خود اختصاص داده، ایران است. به این ترتیب با نگاهی به نقشه جغرافیای تشیع، مشخص میشود که ایران در قلب قلمروهای شیعی جهان قرار گرفته است و پیرامونیهای شیعه بسان لایههایی آن را در بر گرفتهاند.
بر پایه آمار، ۹۰ درصد جمعیت ۷۴ میلیونی ایران را شیعیان تشکیل میدهند. این تعداد بیش از۴۰ درصد کل جمعیت شیعیان دنیاست. کشورهای دیگری که دارای اکثریت جمعیت شیعه و یا اقلیتهای شیعی قابل توجه هستند، عمدتا در اطراف ایران هستند.
پنج کشوری که بیشترین تعداد جمعیت شیعه را در خود جای دادهاند، به ترتیب ایران، پاکستان، هند، عراق و ترکیه هستند.
همچنین آذربایجان، بحرین، یمن، لبنان، اردن و بخشی ار عربستان سعودی، آلبانی، تونس، مصر، سودان، تانزانیا، اتیوپی، و (آمریکا و کشورهای اروپایی به عنوان مهاجر مانند آلمان جمعیت مسلمان ترکیهای و خوجهها در پرتغال و سایر کشورهای این قارهها) و چین درصدی از جمعیت مسلمان شیعی را از آن خود کردهاند.
توزیع جمعیت شیعیان بنا به آمارهای مربوط به سال ۱۹۹۸ میلادی از این قرار است:
افغانستان:
جمعیت ۰۰۰/ ۷۹۲/ ۲۴ نفر که مسلمانان اهل سنت، ۸۴ درصد و شیعیان ۱۵ درصد و پیروان سایر ادیان یک درصد، بیش از ۹۸ درصد جمعیت شیعی افغانستان شیعه دوازده امامی و کمتر از ۲ درصد آن اسماعیلی هستند.
آذربایجان:
از کل جمعیت ۰۰۰/ ۶۵۰/ ۷ نفری، مسلمانان شیعه ۷۰ درصد، و اهل سنت ۳۰ درصد را تشکیل میدهند.
بحرین:
کل جمعیت ۶۳۳۰۰۰ نفر، مسلمانان شیعه، ۳/۶۱ درصد و اهل سنت ۵/۲۰ درصد و بقیه پیرو ادیان دیگر میباشند. مطابق آمارهای دیگر شیعیان بحرین ۷۰ درصدند که این عده جمعیت بومی بحرین را تشکیل میدهند.
ایران:
این کشور یکی از قطبهای بزرگ جهان تشیع به شمار میآید که از جمعیت هفتاد میلیونی آن، ۹۴ درصد را شیعیان دوازده امامی و بقیه را پیروان مذاهب اهل سنت و ادیان دیگر تشکیل میدهند.
عراق:
کل جمعیت: ۰۰۰/۷۲۲/۲۱ نفر که از این تعداد شیعیان ۵/۶۲ درصد و اهل سنت ۵/۳۴ درصد و بقیه را پیروان سایر ادیان تشکیل میدهند.
هند:
کل جمعیت نزدیک یک میلیارد نفر که از این تعداد مسلمانان اهل سنت ۹ درصد و شیعیان ۳ درصد و بقیه را پیروان ادیان دیگر تشکیل میدهند.
کویت:
از کل جمعیت ۰۰۰/ ۶۶۱/ ۸ نفری، شیعیان ۳۰ درصد و اهل سنت ۴۵ درصد و بقیه را پیروان دیگر ادیان تشکیل میدهند.
لبنان:
از کل جمعیت ۰۰۰/ ۵۰۶/ ۳ نفری، شیعیان ۳۴ درصد و اهل سنت ۳ /۲۱ درصد و مسیحیان ۶/ ۳۷ درصد را تشکیل میدهند.
پاکستان:
از کل جمعیت ۰۰۰ /۹۰۰/ ۱۴۱ شیعیان ۲۰ درصد و ۷۵ درصد غیر شیعه هستند.
سوریه:
از کل جمعیت ۰۰۰/ ۳۳۵/ ۱۵ نفری، مسلمانان اهل سنت ۷۴ درصد و شیعیان ۱۲ درصد هستند.
یمن:
از کل جمعیت ۰۰۰/۲۶۰/۱۸ نفری، مسلمانان اهل سنت ۶۰ درصد و شیعیان حدود ۴۰ درصد را تشکیل میدهند.
و کشورهای دیگری مثل ترکیه ۸/۱۹ درصد، امارات متحده عربی ۱۶ درصد، تاجیکستان ۵ درصد، شیعیان را درخود جای دادند.
افزون بر این مناطق سنتی شیعه نشین، در سایر نقاط جهان نیز شیعیان پراکنده هستند. در اروپا شامل سه کشور است. ششصد هزار علوی (ترکیه) که در آلمان زندگی میکنند؛ در حدود صدهزار نفر که بیشترشان را مهاجرین شبه قاره هند (پاکستانی و هندی) تشکیل میدهند، در انگلستان مقیم هستند. فرانسه هم نزدیک به صد هزار نفر از شیعیان ترک و ایرانی را در خود جای داده است. به این تعداد، چند هزار نفری که ساکن سرزمینهای ماورای فرانسه هستند نیز اضافه میشود.
در بخش شرق آفریقا مثل کنیا، تانزانیا و کشورهای مشترک المنافع، نزدیک به سیصد هزار نفر از اسماعیلیان از هند و پاکستان به این منطقه عزیمت کرده و ساکن شدهاند.
در آفریقای غربی (سنگال، ساحل عاج) به جوامعی از شیعیان لبنان برمیخوریم که از دوران قیمومت فرانسه به آنجا آمدند این عده به چند صد هزار نفری بالغ میشوند. در قاره آمریکا نیز جوامعی از شیعیان لبنانی و ایرانی و غیره را مشاهده میکنیم که تعدادشان در نیم کره غربی از یک میلیون نفر تجاوز میکند. امروز در کالیفرنیای آمریکا یک میلیون ایرانی وجود دارد و در بسیاری از کشورهای اروپایی که نسل سوم آنها امروزه در این کشورها به عنوان شهروند رسمی و پذیرفته شده حضور دارند، از جمله شیعیانی محسوب میشوند که دامنه حضور شیعیان را در دورترین نقاط جهان پراکنده کرده است.
حسین محمدی فرومنی
تاکتیکهای شیعهستیزی وهابیت
انتساب شیعیان به یهود
وهابیون برای اینکه شیعه را دینی معرفی کنند که ساخته دست یهودیان بوده است، صدها جلد کتب، جزوه، مقاله چاپ و بین مسلمانان جهان منتشر کردهاند.
کتاب «تبدید الظلام و تنبیه النیام الی خطر الشیعه و التشیع علی المسلمین و الاسلام» نوشته آقای «ابراهیم الجبهان» که با هزینه نهادهای وهابی تدوین و در تیراژ گسترده منتشر شده است، در همین راستاست و هر ساله میلیونها نسخه از آن در سراسر جهان به زبانهای مختلف توزیع میشود. هدف اصلی نویسنده در این کتاب این است که ثابت کنند اینکه شیعه دینی است که توسط یهودیان ایجاد شده است.
کافر معرفی کردن شیعه
وهابیون شیعیان را به دلیل اعتقاد به امامت و اینکه پیامبر جامعه تازه تأسیس اسلامی را بدون امام، راهبر و رهبر نگذاشته است، کافر معرفی میکنند و اینکه به مواردی همچون توسل، شفاعت و... که برگرفته از آیات و روایات و جزء معتقدات اسلامی است، اعتقاد دارند مشرک هستند.
انتساب برخی از بزرگان و علماي شیعی به وهابیت
گرایش روزافزون پیروان ادیان گوناگون به شیعه موجب شده وهابیون نیز در مجلات و سایتهای منسوب به این فرقه هر از چندگاه ادعا کنند که فلان عالم و یا شخصیت شیعه، وهابی شده است. وقتی به این سایتها مراجعه میشود، تنها نام و عناوین تعداد افراد بینام و نشان و یا برخی از افراد منحرفی که دارای مسأله حاد بودهاند، آمده است.
ناامن کردن مراکز و مراسم مذهبی شیعیان
وهابیت با پی بردن به نقش سازنده اجتماعات دینی، مذهبی شیعی با هدف ناامن کردن مساجد، حسینیهها، هیأتهای عزاداری، نمازهای جمعه شیعیان، زیارتگاههای ائمه (ع) و امام زادگان، تا کنون صدها نفر از شیعیان بیگناه را در این مراکز مقدس به شهادت رساندهاند.
تشکیل گروههای تبلیغی و جهادی علیه شیعیان
وهابیت با جذب و شناسایی برخی از افراد سست عنصر و دارای پروندههای قضایی و مطرود از خانواده و جامعه و همچنین تندروهای جاهل به آموزش و سازماندهی آنها در قالب گروههای محارب و ترویست علیه شیعیان استفاده میکنند که گروهک جندالشیطان از جمله دستاوردهای ترویستی است از مدتها قبل توسط عبدالمالک ریگی ایجاد شده است.
تهییج افکار اهل سنت علیه شیعیان
راهبران این جریان در فضایی دیگر با استفاده از عوامل فریب خورده و تندرو از میان شیعیان با طرح مسائل اختلافی و توهین به مقدسات اهل سنت تلاش در آتشافروزی و تهییج افکار اهل سنت علیه شیعیان دارند.
از سوی دیگر با جمع آوری مطالب بیپایه و ضعیف از کتب بینام و نشان و غیر معتبر شیعه و ترویج آن در بین اهل سنت به عنوان اعتقادت شیعیان، بهانهای برای دست آویزی وهابیت برای آتش افروزی را فراهم میکنند.
رشد شیعه هراسی در جهان اسلام
رشد و گرایش جهانی به مذهب شیعه و مطرح شدن شیعه به عنوان مذهبی جامع و کامل که دارای سیستم حکومتی خود میباشد و توانسته در معادلات سیاسی بینالملل خود را مطرح نماید، موجب شده که وهابیون آن را تهدیدی جدی علیه خود تلقی کرده و در این راستا طرح شیعه هراسی را با هدف تحریک احساسات اهل سنت و متحد نمودن آنان علیه شیعه را مطرح نماید.
شماری ازراهکارهای مقابله با تبلیغات و اقدامات ضد شیعی عبارتند از:
۱- ایجاد ستاد مدیریت بحران به منظور مقابله با تبلیغات ضد شیعی وهابیها، سلفیها، و تکفیریها در حوزهها.
۲- مدیریت رسانهای به منظور مقابله با تبلیغات رسانهای ضد شیعی نظام سلطه در جهان.
۳- ایجاد و راهاندازی سایتهای اینترنتی و ماهوارهای و... به منظور معرفی فرهنگ مکتب اهل البیت (ع)
۴- انتشار کتب به منظور معرفی تشیع به زبانهای گوناگون در جهان با توجه به نگاه فرهنگی جامعه مورد هدف.
۵- بهکارگیری ظرفیتهای موجود بومی شیعیان در خارج از کشور به منظور معرفی و ترویج فرهنگ تشیع.
۶- بهکارگیری هر چه بیشتر از نهادهای فرهنگی و دینی ایرانی در داخل و خارج از کشور برای معرفی مکتب اهل البیت (ع).
۷- ایجاد مؤسسه و یا مرکز فرهنگی شیعی در کشورهای گوناگون به منظور معرفی فرهنگ شیعی در جهان.
حسین محمدی فومنی
🔴 نکاتی در مورد #سیب برگرفته از روایات
🍏 بهترین زمان خوردن سیب، ناشتا قبل صبحانه است.
🍎 قبل خوردن سیب، آن را ببوییم.
🍏 از خوردن سیب کال اجتناب کنیم.
🍎 بانوان در هفته قاعدگی از خوردن سیب ترش اجتناب کنند.
🍏 اگر میدانستیم چه خواصی در سیب شیرین وجود دارد، جز با سیب درمان نمیکردیم.
🍎 سیب و سویق، بهترین درمان مسمومیت اعم از غذایی و دارویی و گزیدگی است.
🍏 زیاد خوردن سیب، بهترین درمان سحر و جادو و جنزدگی است.
🍎 سیب قلب را تقویت میکند، عروق قلب را شست و شو میدهد و برای بیماران قلبی ضروری است.
🍏 سیب برای بیماریهای روانی مثل حسد و ترس و بخل و تکبر و ... بسیار نافع است.
🍎 سیب معده را دباغی و تقویت میکند و برای انواع بیماریهای معده مفید است.
🍏 سیب دهان را خوشبو میکند.
🍎 سیب غلبه بلغم را از بین میبرد.
🍏 سیب بهترین درمان تب و وبا است.
🍎 سیب برای درمان تمام بیماریها سودمند است.
🍏 سیب و سویق سیب، بهترین درمان خون دماغ است.
💐💐💐💐💐