پنچ بلاء
پيامبر خدا(صلّى الله عليه و آله)فرمود:
«مؤمن درگير پنج مشكل است:
مؤمنى كه به او حسد مىورزد،
منافقى كه با او دشمن است،
و كافرى كه با او در ستيز است،
و شيطانى كه او را گمراه مىكند
و نفسى كه با او در كشمكش است»
بنا بر اين بيان پيامبر(صلّى الله عليه و آله)نفس دشمنى است،ستيزهجو كه بايد با او مبارزه كرد.
تنبیه الخواطر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷
یک کاربر عرب
اینو در صفحه خودش منتشر کرد
همونطور که امام حسین(ع)،
کربلا تنها بود..
ایرانم در دنیا تنهاست...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 خاخام صهیونیستی :
چرا نمی شود مسلمانان را شکست داد؟
۱_نماز و دعا خواندنشون باعث میشود ارتباط با حضرت ابراهیم خلیل پیدا کنند و با این کار قلبشان پر از معنویت میشود.
۲_ چون از مرگ نمیترسند و اعتقاد به شهادت دارند.
۳_زنانشان حجاب دارند و بی حجابی را نوعی خروج از معنویت و ورود به فساد و گمراهی میدانند.
پس با این جماعت نمیشود ازطریق نظامی و جنگ مبارزه کرد .فقط باید کارفرهنگی کرد و زن ومرد و پیر و جوانشان را از معنویت دور کرد تا به پیروزی یهود بر دنیا دست یافت
ببینید این نژادپرست ها برای انحراف ما از راه خدا چه برنامه هایی دارند....
💠 مناظره بهلول با عمر بن عطاء عدوی
🔻 روزی #بهلول در مجلس «محمد بن سلیمان عباسی»، پسر عموی هارونالرشید حاضر بود و یک نفر از علماء اهل تسنن بنام «عمر بن عطاء العدوی» که از اولاد عمر بن خطاب بود نیز در مجلس حضور داشت.
🔸 «عمر بن عطاء العدوی» از والی اذن خواست تا با بهلول مشغول مباحثه و مذاکره شود، آنگاه از بهلول پرسید: «حقیقت ایمان چیست؟»
🔹 بهلول گفت: «قال مولانا الصادق (ع): الایمانُ عَقْدٌ بِالْقَلْبِ وَ قَولٌ باللّسانِ وَ عَمَلٌ بالْجوارحِ وَ الارکانِ»
🔸 عمر گفت: «از اینکه گفتی «قال مولانا الصّادق» معلوم میشود که غیر از جعفر بن محمد دیگر هیچ کس صادق و راستگو نیست، چون تو لقب صادق را اختصاص به او دادی.»
🔹 بهلول گفت: «این اشکال اول به جدّ تو «عمر بن الخطاب» وارد است که به رفیقش ابوبکر لقب «صدّیق» داد. مگر در زمان او کسی دیگر راستگو نبود؟»
🔸 عمر بن عطاء گفت: «نه، در آن زمان تنها کسی که راستگو بود فقط ابوبکر بود!»
🔹 بهلول گفت: «دروغ میگویی، زیرا خداوند در کلام مجیدش میفرماید: «والَّذینَ آمَنوا بِاللهِ وَ رُسُلِهِ اولئکَ هم الصدّیقونَ».[حدید/۱۹] پس با این همه مؤمنی که در زمان ابوبکر بودند چطور میشود فقط صدیقیّت را به ابوبکر اسناد داد؟
🔸 عدوی گفت: «او را صدّیق میگفتند برای آنکه او اول کسی بود که به پیامبر (ص) ایمان آورد.»
🔹 بهلول گفت: «این جواب تو از دو جهت باطل است، هم از جهت لغت، زیرا لغتاً به کسی که اول به کسی ایمان آورد صدّیق نمیگویند و هم از این جهت باطل است که به شهادت تمام مسلمین، ابوبکر اول کسی نبوده که اسلام آورده، بلکه اسلام او را در مرتبه پنجم یا هفتم گفتهاند.»
🔸 «عمر بن علاء عدوی» دید، الان است که آبروی او در مجلس ریخته شود، لذا خلط در مباحثه کرد و از بهلول پرسید: «از امام زمانت بگو.»
🔹 بهلول گفت: «امام من کسی است که سنگریزه در دست او تسبیح میکند و گرگ با او سخن میگوید و خورشید در ما بین مردم پس از غروب کردن بخاطر او دوباره طلوع میکند و ولایت او را پیغمبر (ص) در میان مردم بارها تصریح کرده و جمیع صفات پسندیده در او مجتمع و از جمیع صفات رذیله مبرّا است، آن شخص، امام من و امام تمام مردم است.»
🔸 عمر عدوی گفت: «وای بر تو ای بهلول! امیرالمؤمنین هارون را تو، امام خویش نمیدانی؟»
🔹 بهلول گفت: «وای بر تو ای ملعون! تو میگویی هارون از این اوصاف که بر شمردم خالی است؟ پس تو دشمن خلیفهای و به دروغ او را خلیفه میخوانی.»
👌 «محمد بن سلیمان عباسی» از مناظره بهلول خندهاش گرفت و او را تحسین کرد و به عمر عدوی گفت: «رسوا شدی، دیگر حرف نزن» و او را از مجلس بیرون کرد و آنگاه با بهلول در امر خلافت صحبت کرد و بهلول حقانیّت علی (ع) را به او اثبات کرد.
🔰 شعار سامریّصفتان امّت پیامبر
💠 اميرالمؤمنين علیهالسلام:
هر امّتی سامری دارد و (شعار) سامریّ این امت #نه_به_جنگ است.
💠 قال أميرالمؤمنين عليه السلام قال: أما ان لكل قوم سامريا و هذا سامرى هذه الأمة، الا انه لا يقول: «لا مساس» و لكنه يقول: لا قتال.
┄┅┅┅❀💠❀┅┅┅┄
حضرت زینب در کلام یک کشیش مسیحی 😳
✅ کتاب نیمه قلبم با قلم یک کشیشی مسیحی بنام کریستوفر پاول نوشته شده.
https://www.amazon.com/Half-Heart-Christopher-Paul-Clohessy/dp/1463242360
💠➣┅───────────
حضرت زینب در کلام یک مسیحی
✅ کتاب زینب صرخة اکملت مسیرة توسط انطوان بارا نوشته شده است و از سایت زیر قابل مطالعه است
https://archive.org/details/20201119_20201119_1025/mode/1up
💠➣┅───────────
حقّ تقدّم خويشاوندان در صدقه
يَسْأَلُونَكَ مَاذَا يُنْفِقُونَ ۖ قُلْ مَا أَنْفَقْتُمْ مِنْ خَيْرٍ فَلِلْوَالِدَيْنِ وَالْأَقْرَبِينَ وَالْيَتَامَىٰ وَالْمَسَاكِينِ وَابْنِ السَّبِيلِ ۗ وَمَا تَفْعَلُوا مِنْ خَيْرٍ فَإِنَّ اللَّهَ بِهِ عَلِيمٌ. بقره. ۲۱۵
از تو می پرسند: چه چیز انفاق کنند؟ بگو: هر مال و مایه سودمندی که انفاق می کنید باید برای پدر و مادر و نزدیکان و یتیمان و نیازمندان و در راه مانده گان باشد، و هر کار نیکی انجام دهید، خدا به آن داناست.
•┈┈••✾••┈┈•
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : تا زمانى كه خويشاوندِ نيازمند هست ، به كسى ديگر نبايد صدقه داد .
لا صَدَقَةَ و ذُو رَحِمٍ مُحتاجٌ .[بحار الأنوار : 96/147/24 .]
•┈┈••✾••┈┈•
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :
صدقه دادن به خويشاوند ، اجرش دو چندان است .
إنَّ الصَّدَقةَ على ذِي القَرابَةِ يُضَعَّفُ أجرُها مَرَّتَينِ .[كنز العمّال : 16226 .]
•┈┈••✾••┈┈•
پیامبر خدا صلى الله عليه و آله :
برترين صدقه آن است كه به خواهرت يا دخترت بدهى . اين صدقه به خودت برمى گردد و جز تو كسى دريافت كننده آن نيست .
أفضَلُ الصَّدقَةِ على اُختِكَ أو ابنَتِكَ، و هِي مَردُودَةٌ علَيكَ لَيسَ لَها كاسِبٌ غَيرُكَ .[بحار الأنوار : 96/181/27 .]
•┈┈••✾••┈┈•
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :
صدقه دادنِ خويشاوند به خويشاوند ، هم صدقه است وهم صله رحم .
صَدَقةُ ذِي الرَّحِمِ على ذِي الرَّحِمِ صَدَقةٌ و صِلَةٌ .[الجامع الصغير : 2/94/4994 .]
•┈┈••✾••┈┈•
امام حسين عليه السلام : از رسول خدا صلى الله عليه و آله شنيدم كه مى فرمايد :
از خانواده ات شروع كن : مادرت ، پدرت ، خواهرت و برادرت ؛ سپس به كسانى كه در مرتبه بعد و بعدتر قرار دارند [صدقه بده] .
الإمامُ الحسينُ عليه السلام : سَمِعتُ رسولَ اللّه ِ صلى الله عليه و آله يقولُ : اِبدَأْ بِمَن تَعُولُ : اُمَّكَ و أباكَ و اُختَكَ و أخاكَ ، ثُمّ أدناكَ فَأدناكَ .[بحار الأنوار : 96/147/24 .]
•┈┈••✾••┈┈•
بنابراین بهترين مورد انفاق، والدين و بستگان هستند. «فَلِلْوالِدَيْنِ وَ الْأَقْرَبِينَ ...»
و انفاق به خويشان، مايهى استحكام پيوندهاى خانوادگى، و انفاق به ديگران، سبب جبران كمبودهاى مالى و عاطفى نيازمندان و برطرف نمودن اختلاف طبقاتى است. «فَلِلْوالِدَيْنِ وَ الْأَقْرَبِينَ وَ الْيَتامى وَ الْمَساكِينِ وَ ابْنِ السَّبِيلِ»
هدایت شده از سبک زندگی دینی
💢شما دنیای خود را آباد کردید و آخرت خود را خراب و از این رو دوست ندارید از جای آباد به جای خراب بروید!!
📕كافي ج2 ص : 453
هدایت شده از سبک زندگی دینی
☘️ ما چه شناختی از امام زمان داریم؟
آیت الله بهجت (ره) :
💠 « بهترین کار برای به هلاکت نیفتادن در آخرالزمان، دعای فرج امام زمان(عج) است؛
و توبه از گناهان از جمله شرایط دعا است.»✨
خدا میداند در دفتر امام زمان عج جزو چه کسانی هستیم!کسی که اعمال بندگان، هر هفته دو روز (دوشنبه و پنجشنبه) به او عرضه میشود..
همین قدر می دانیم آن طوری که باید باشیم، نیستیم..
در محضر بهجت، ج 2. ص 120.
▪️امیرالمؤمنین علیه السلام:
دنیا و آخرت به منزله مشرق و مغرب هستند و کسی که میان آن دو راه می پیماید هر اندازه به یکی نزدیک شود از دیگری دور می شود.
📚 نهج البلاغه، حکمت ۱۰۳
برخی از فواید سیب در روایات
امام صادق(ع) میفرمایند:
"اگر مردم میدانستند در سیب چیست، بیمارانشان را جز به آن درمان نمیکردند. بدانید که سیب، بویژه، سودمندترین چیز برای قلب و مایه شستوشوی آن است1".
امام علی(ع) فرمودند:
"سیب بخورید، که معده را میپالاید 2".
امام صادق(ع) همچنین میفرمایند:
"سیب، پالاینده و خوشبو کننده معده است 3".
امام کاظم(ع):
"سیب، برای درمان چند چیز سودمند است: مسمومیت، سِحر، جنونی که از زمینیان پیش میآید، و بلغمی که چیره شده باشد. هیچ چیز منفعتش سریعتر از این نیست 4".
امام صادق(ع):
"سیب، معده را گشایش میدهد5".
ایشان در حدیث دیگری فرمود: "سیب بخور؛ چرا که حرارت را فرو مینشاند، درون را سرد میکند و تب را میبَرد".
امام باقر میفرمایند: "به تبداران خود، سیب بدهید؛ چراکه هیچ چیز، سودمندتر از سیب نیست 6 ".
منابع:
1- طبّ الأئمّة لابنی بسطام، صفحه 135 عن محمّد بن مسلم وص 53، الکافی، جلد 6، صفحه 357، حدیث 10، المحاسن، جلد 2، صفحه 368، حدیث 2286
2- الکافی، جلد 6، صفحه 357، حدیث 11 عن مسمع بن عبد الملک عن الإمام الصادق علیهالسلام دانش نامه احادیث پزشکی: 1 / 418
3- الکافی، جلد 6، صفحه 355، حدیث 1، المحاسن، جلد 2، صفحه 370، حدیث 2295 کلاهما عن إسماعیل بن جابر وح 2294 عن الحسن بن راشد عن الإمام الصادق علیهالسلام، الخصال، صفحه 612، حدیث 10، تحف العقول، صفحه 101
4- الکافی، جلد 6، صفحه 355، حدیث 2، المحاسن، جلد 2، صفحه 370، حدیث 2293، مکارم الأخلاق، جلد 1، ص375، حدیث 1249، بحارالأنوار، جلد 66، ص174، ح29، دانش نامه احادیث پزشکی: 1 / 452
5- المحاسن، جلد 2، صفحه 368، حدیث 2284، بحارالأنوار، جلد 62، صفحه 93، حدیث 1 وج 66، ص171، ح20 دانشنامه احادیث پزشکی: 2 / 236
6- الکافی، جلد 6، صفحه 357، حدیث 10، المحاسن، جلد 2، صفحه 368، حدیث 2287، طبّ الأئمّة لابنی بسطام، صفحه 63، بحارالأنوار، جلد 62، صفحه 93، حدیث 3 دانش نامه احادیث پزشکی: 2 / 238
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ما اشتباه کردیم ، بیایید اعتراف کنیم اشتباه کردیم ...
ما اشتباه کردیم که به جای بچه هامون تصمیم گرفتیم، اشتباه کردیم که به علاقه هاشون احترام نذاشتیم، اشتباه کردیم که کمبودهای خودمان را در بچه هامون دنبال کردیم...
اشتباه کردیم که خوشبختی را در تحصیلات آن هم از نوع پزشکی و مهندسی دنبال کردیم و نفهمیدیم این بچه قراره سالها با این شغلی که دوست نداره، زندگی کند و چون از کارش و مهارت هایش لذت نمیبرد ، صدجور در قیافه و ظاهر خود دستکاری کند تا شاید به حس رضایتمندی برسد که نهایتا هم نمیرسد...
ما اشتباه کردیم کلی دانشگاه با اسم های مختلف ساختیم، اشتباه کردیم هرکس مذهبی بود گفتیم برو حوزه ثبت نام کن و نهایتا هم خروجی مفید نگرفتیم...
ما اشتباه کردیم که همه ۱۲ سال درس هایی خواندیم که نهایتا ۱۲ روش مهارتی خروجی نداشت.
اشتباه کردیم که بچه هایمان را با کنکور و سربازی و... اذیت کردیم و به روش های جایگزین فکر نکردیم...
اشتباه کردیم که بر اشتباهات و روش های غلط خود اصرار کردیم ...
و بدتر از همه ی این ها اشتباه کردیم که هنوز داریم همان اشتباهات را تکرار میکنیم و قصد اصلاح نداریم ...
هدایت شده از سبک زندگی دینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💟
☘️ ما زن ها به شما مردها نیاز داریم!
در جوامع غربی که تا انتهای فمینیست پیش رفتند، زنان احساس خطر کردهاند و موجودیت عاطفی و جایگاه تکاملی زنان در خانواده و اجتماع رو در خطر دیدند و اینجوری دارند روشنگری می کنند که ته فمینیست ضررش مستقیما برای زنهاست.
تازه در ایران شاهد شیوع فمینیست مذهبی هستیم که خانمهای مذهبی دارن این داستان رو خواسته و یا ناخواسته پیش میبرن.
🔴 برداشت دیگران
🔶#امام_کاظم علیه السلام خطاب به هشام فرمودند:
يَا هِشَامُ لَوْ كَانَ فِي يَدِكَ جَوْزَةٌ وَ قَالَ النَّاسُ فِي يَدِكَ لُؤْلُؤَةٌ مَا كَانَ يَنْفَعُكَ وَ أَنْتَ تَعْلَمُ أَنَّهَا جَوْزَةٌ وَ لَوْ كَانَ فِي يَدِكَ لُؤْلُؤَةٌ وَ قَالَ النَّاسُ إِنَّهَا جَوْزَةٌ مَا ضَرَّكَ وَ أَنْتَ تَعْلَمُ أَنَّهَا لُؤْلُؤَة (تحف العقول، ص۳۸۶)
ای هشام! اگر در دست تو گردویی بود؛ اما مردم گفتند جواهر است، این قضاوت مردم تو را سود نبخشد زیرا میدانی که آنچه در دست تو است گردوئی بیش نیست. و اگر در دست تو، جواهری باشد، لکن مردم گفتند گردویی است؛ این قضاوت مردم نیز به تو زیانی نمیرساند زیرا تو میدانی که جواهر است.»
🔶پابلو #پیکاسو (۱۸۸۱-۱۹۷۳) نقاش و هنرمند بسیار مشهور و صاحب سبک اسپانیایی، در جمله مشهوری میگوید:
«غمگینترین انسانها کسانی هستند که برداشت دیگران برایشان زیادی مهم است.»
🔶کسانی که دائماً دغدغهمند «تأیید شدن» از سوی دیگران یا به دنبال «قضاوت کردن» دیگران هستند،
نه تنها به پیشرفت و تعالی نخواهند رسید؛
بلکه از آرامش در زندگی محروماند؛
🔸چه در مقام نظر و چه در مقام عمل، نبايد به داوريهاي مردم دربارة خودمان «اصالت» بدهيم. هرگز نبايد دنبال تأمين خوشايند و بدآيندهاي مردم باشيم. بلکه بايد دغدغة حقيقت را داشت و نه دغدغة داوريهاي ديگران دربارة آراء و رفتارهايمان را.
🔸کسي که بخواهد داوريهاي مردم را معيار و ملاک درستي افکار و رفتارش قرار دهد و به آنها اصالت بدهد،
اولاً، هرگز نميتواند يک زندگي حقطلبانه، استوار و رضايتبخشي داشته باشد.
و ثانياً، بايد دانست هيچ کس نميتواند کاري کند که همه مردم از دست او راضي باشند حتي نميتوان طوري رفتار کرد يا طوري انديشيد که همة همصنفان و هممسلکانت از تو راضي باشند.
🔸جعفر بن عيسي از ياران و شاگردان #امام_رضا(ع) ميگويد نزد امام رضا بوديم که #يونس_بن_عبدالرحمن، از بزرگترين و فهيمترين شاگردان امام کاظم(ع) و امام رضا(ع)، هم آنجا بود. همزمان عدهاي از مردم بصره درخواست ملاقات با حضرت را داشتند. امام رضا(ع) به يونس اشاره کرد و اتاقي را که پردهاي جلوي آن افتاده بود نشان داد و فرمود شما آنجا برو. و تا به تو اجازه ندادهام از آن اتاق خارج نشو و هيچ عکسالعملي هم نشان نده. شيعياني که از بصره آمده بودند سخنان ناروايي عليه يونس در محضر امام رضا گفتند. و امام رضا(ع) سر خود را پايين انداخته بود و گوش ميکرد. وقتي آنها خداحافظي کردند و خارج شدند، امام رضا(ع) اذن خروج به يونس داد. وي در حالي که گريه ميکرد و اشک از چشمانش جاري بود، از آن اتاق بيرون آمد، و عرض کرد: آقا جان من با اينکه اين همه در راه نشر معارف شيعي تلاش ميکنم و اين همه به اين مردم خدمت ميکنم، چنين داوري و قضاوتي نسبت به من دارند؟!
امام خطاب به يونس فرمودند:
وقتي امام تو از تو راضي است، داوري مردم اهميتي ندارد. و سپس فرمود: يونس، با مردم به اندازه درک و شعورشان سخن بگو؛ و اموري را که فراتر از درک و فهم آنهاست با آنها در ميان نگذار. يونس، چه اهميتي دارد که اگر در دست تو دُرّ باشد اما مردم بگويند «پشکل» است و يا اگر پشکلي در دست تو باشد اما مردم بگويند «درّ» است؟! آيا اين داوري و قضاوت مردم تأثيري در تغيير حقيقت و واقعيت آنچه که نزد تو است دارد؟! مهم اين است که تو بر راه صواب و حقيقت باشي، و امام معصوم از تو راضي باشد، داوري و قضاوت مردم هيچ اهميتي ندارد.
🔸البته اين سخنان هرگز به معناي مخالفت با مردم نيست؛ يعني تکروي و زيست ملامتيگونه هم هرگز نبايد در زندگي انسان اصالت پيدا کند؛ زيرا اين هم به نوبة خود نوعي خودمحوري و عجب و خودبرتربيني يا خودممتاز بيني است. که اين هم رذيلهاي اخلاقي و اجتماعي است. آنچه که بايد معيار قرار گيرد، حقيقت است. تنها درسايه حقانديشي و عمل به حقيقت است که دل انسان آرام ميگيرد و ميتواند مخالفتها و طعنهها و نامردميها را تحمل کند.
همچنين اين حديث بدان معنا نيست که داوري ديگران دربارة گفتار و رفتار و انديشه انسان هيچ ارزشي ندارد؛ چرا که انسان در سايه داوريهاي ديگران ميتواند بهتر خود را بشناسد؛ آنچه که مهم است اين است که اين داوريها «اصالت» ندارند. يعني نبايد زندگي خود را بر اساس آنها سامان دهيم. زندگي را بايد بر اساس تعهد به حقيقت سامان داد.
احمدحسین شریفی
📖 چهار سوال روز قیامت
🔻رسولُ اللّه صلى الله عليه و آله:
🔸لاتَزُولُ قَدَمُ عَبْدٍ يَوْمَ اْلقِيامَةِ حَتّى يُسْأَلَ عَنْ أَرْبَعٍ: عَنْ عُمْرِهِ فيما أَفْناهُ وَعَنْ شَبابِهِ فيما أَبلاهُ وَعَنْ مالِهِ مِنْ أَيْنَ اكْتَسَبَهُ وَفيما أَنْفَقَهُ وَعَنْ حُبِّنا أَهْلَ الْبَيْتِ.
✍️روز قيامت هيچ كس قدم از قدم برنمىدارد مگر اينكه درباره چهار چيز از او پرسيده شود:
۱. از عمرش كه در چه راهى گذراند.
۲. از جوانىاش كه چگونه و در چه راهى سپرى كرد.
۳. از مال و ثروتش كه از كجا به دست آورد و در چه راهى مصرف كرد.
۴. و از محبت ما خاندان.
📚 خصال صدوق، ج۱، ص۲۵۳.
مسجدی در ادلب سوریه بنا شد به نام "مسجدالزهراء"
همه اهالی ادلب که تکفیری هستند معترض شدند و بالاتفاق خواستار تعویض اسم این مسجد شدند!
به نشانه اعتراض هم کنار این مسجد نماز خواندند و داخل آن نرفتند!
در همین ایام فاطمیه که شما برای عصاره نبوت عرض ارادت می کنید در گوشه دیگری از این کره خاکی مسلمان اسم این مسجد را تغییر داده و با افتخار نام "الزهراء" را پاک کردند.
پ.ن: این ها همان نواصب و یادگاران معاویه و بنی امیه هستند